مان: نگارش پیش‌ نویس توافق آغاز شده است
ˈمایکل مانˈ سخنگوی ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایران و 1+5 کار تهیه متن پیش نویس توافق هسته ای را در مذاکرات این هفته وین آغاز کرده اند.
به گزارش سخن: مایکل مانˈ سخنگوی ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایران و 1+5 کار تهیه متن پیش نویس توافق هسته ای را در مذاکرات این هفته وین آغاز کرده اند.

وی گفت: تمام هفته را واقعا سخت روی موضوعاتی که بتوانیم 2 ژوئیه (11 تیر ماه) در دور بعدی مذاکرات در وین مطرح کنیم، کار کرده ایم.وی افزود: شماری از ایده ها در مورد موضوعات مختلف را به یکدیگر ارائه دادیم و فرآیند تهیه متن توافق را آغاز کرده ایم.

مان گفت که دیپلمات های ارشد گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان برای گفت و گو در مورد مذاکرات آتی، 26 ژوئن (5 تیر ماه) در بروکسل تشکیل جلسه می دهند.

ˈوانگ کیونˈ یک مقام ارشد چینی حاضر در مذاکرات هسته ای نیز امروز اعلام کرد که 1+5 و ایران 2 ژوئیه (11 تیر ماه) گفت و گوها در مورد فعالیتهای هسته ای تهران را از سر می گیرند.

این مقام چینی با اعلام اینکه مذاکرات 11تیر در سطح سیاسی، نه فنی تشکیل می شود، وی بدون اشاره به جزئیات گفت: دو طرف در این دور از مذاکرات بر سر ˈچارچوب متن مشترکˈ برای رسیدن به قراردادنهایی توافق کردند. این پیشرفتی است که در این دور از مذاکرات به آن دست یافته ایم.

مقام چینی بدون اشاره به جزئیات این چارچوب اظهار داشت:براساس این گزارش، دیپلمات های ارشد آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان برای از میان برداشتن اختلاف نظرها بر سر برنامه هسته ای تهران از 16 تا 20 ژوئن (26 تا 30 خرداد ماه) با مقامات ایران و اتحادیه اروپا در وین دیدار و گفت و گو کردند.

دور پنجم مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که از روز 26 خرداد ماه جاری در وین آغاز شده بود، عصر امروز پایان یافت.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: