چرا ماه رمضان با یاد علی (ع) شیرین تر می شود.....
تاريخ : 16 / 4 / 1393برچسب:حضرت علی(ع), | 19:47 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بنده در نظر دارم با یاری خداوند جل وجلاله در این ایام ماه مبارک رمضان مروی بر شخصیت حضرت علی داشته باشم ،امیدوارم مورد قبول حق وتعالی باشد وبرای دوستان مفید واقع شود.

تاریخ حیات بشر شرح حال چهره های فوق العاده مهم انسانهایی را در درون خود ثبت و ضبط کرده است. ولی در میان آنها افرادی وجود دارند که مطالعه زندگی آنها حیرت های بسیاری را در آدمی برمی انگیزاند و آدمی در مواردی دچار شک و تردید می شود که نکند آنان فراتر از بشر و یا از دیدی فرشته ای عالی خصال باشند.

چهره خارق العاده امام علی(ع) از اینگونه نمونه هاست. اینکه بسیاری از اصحاب رسول خدا (ص) شخصیت های برجسته ای بوده و صلاح و تقوا و دانش بسیاری داشته اند جای بحث و سخنی نیست ولی حساب علی (ع) از همه آنها جدا است. او شخصیتی است بی نظیر ، دارای عظمت روح و اندیشه ای که به حقیقت می توان ادعا کرد احدی جز پیامبر و فاطمه (س) به عمق و بزرگی آن پی نبرده اند و به همین نظر جلوه های روحی امام در قالب رفتارهای متنوع و به ظاهر متضاد بحث های بسیاری را برانگیخته و کلاً ماجرای زندگی او بحث برانگیز ساخته است.

در رابطه با علی(ع) که جز رسول خاتم (ص) کسی را در شأن و رتبت او و در اثرگذاری و موج آفرینی او نمی بینیم. این یک واقعیت است که معروض می داریم : در طول حیات بشر گاهی قهرمانانی پدید می آیند که جلوه های حیات و رفتار و مشی و گفتارشان همگان را به شگفتی وا می دارد.

اینان بشرند ولی حیاتی فرشته گونه دارند. خدا نیستند ولی بر گونه اساطیر خدا گونه اند از خاک پدید آمدند و لی نشانی از خاکی بودن را در آنان نمی بینیم ، و خشم و مهرشان چنان درهم و با هم است که در چشم بیننده تضاد و تباین را جلوه گر می سازد.

آری ؛ ما از علی (ع)سخن می گوییم ، از حیات و ممات او ، از مجاهدات و خدمات او ، از خلافت و امامت او ، از شأن و مقام و موقعیت او ، از عبادت او ، از خلوص او ، از علو روح او ، از عاطفه او ، از تنهایی او ، از شجاعت او ، از مظلومیت او ، از دشواری های سیاسی او ، از رنج و سوز علی (ع) و از صفحات درخشانی که او در تاریخ برجای گذارده است.

علی (ع) شخصیتی است که در خانه وحی رشد و پرورش یافته و همراه و همراز بزرگترین شخصیت تاریخ بشر یعنی محمد (ص) است، شخصیتی که خدماتش به اسلام و مسلمین زبانزد خاص و عام است و تا قیام قیامت ادامه دارد.او از نعمتهای بی مانند الهی بودکه در طول زندگی پر برکتش چگونه زیستن و چگونه شدن را به بشریت آموخت .

حیات عادی او سرمشق الگوی همه کسانی است که می خواهند زندگی داشته باشند نه ادای زندگی و حیات سیاسی او نمونه و الگویی است برای همه کسانی که می خواهند برنامه ای از سیاست الهی را در زندگی مردم پیاده کنند.ادامه دارد...



نظرات شما عزیزان:

میکائیل
ساعت15:22---19 تير 1393
سلام طاعات و عبادتتان قبول حق علی(ع) یارتان باد موفق با شید.
پاسخ:اشاالله خداوند جل وجلاله یار و یاور شما باشد وهمیشه در پناه حق باشید.


حمید
ساعت10:32---18 تير 1393
سلام آقای دکتر علیزاده قبول باشه طاعات وعبادات شما ما که میدانیم علم شما فرا تر از اینهاست انشاالله امام علی علیه سلام آرزوی شما هرچه هست به شما عنایت کند استفاده کردیم از فیض شما در وصل امام اول شیعیان قبول باشد
پاسخ:مدرک بنده کارشناسی ارشد ادیان وعرفان می باشد .از محبت شما ممنون هستم واین عنوان برای بنده درست نیست.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: