چرا ماه رمضان با یاد علی (ع) شیرین تر می شود.....

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قسمت دوم:

 درباره علی (ع) زیاد سخن گفته اند و بسیار چیز نوشته اند و لی باور ما این است که :

 او مشک است هر قدر بیشتر ظهور و حضور پیدا کند فضای حیات پر عطر تر می شود.

و در عین حال قدرش مجول است حتی در اثر ما و در جامعه شیعی ما و این نکته قابل ذکر است که بی خبری از قدر علی (ع) از جهتی ناشی از بی سعادتی ماست وای از سویی دیگر ناشی از عظمت علی(ع) است.

این باید باورمان شود که تاریخ حیات بشر چون علی (ع) بسیار کم دارد و او یکی از نادر ترین چهره های الگویی برای انسانها است. بشریت امروز اگر بخواهد از رنج ها ، سردرگمی ها ، بدبختی ها نجات یابد ، اگر بخواهد از فراق ها ، تنهایی ها ، دودلی ها و نفاقها براند چاره ای جز این ندارد که علی(ع) را دوست بدارد و او را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهد.

علی (ع) یک تن است علی (ع) فراتر از یک امت ، یک شخصیت است ، ولی واجد همه ابعاد متنوع شخصیت سالم و انسانی ، علی (ع) رمز اصلی است ، مقیاس مردی و انسانیت است ، مظهر استقامت در راه خداست ، نمونه مجاهد فی سبیل الله است ، قهرمانی است که اعمال و رفتارش همه عالمیان را به شگفتی وا داشته است. شیوه حکومتی او سیاست مداران جهان را متحیر کرده است.

امواج بحث انگیز علی (ع) آنچنان پر دامنه است که کران تا کران ذهن یک محقق را پر می کند. جولانگاهی در عرصه فکر او بوجود می آورد که در حد دو سویه قطب مثبت و منفی بی نهایت است. تنها در جنبه حبّ و بغض به علی(ع) بنگرید ، خواهید دید که هیچ محبوبی را بدین گونه نستوده اند و هیچ مبغوضی را تا بدین حد مورد لعن و تکفیر قرار ندادند. زندگی او آثار و حرارت هایی را پدید آورد که شعله های آن را در دل دوست و دشمن علی(ع) با جلوه های گوناگون و متفاوت می بینیم.

علی(ع) در مقیاس ظاهری وجود ، از وزن و حجم و ابعاد ، نسبت به این جهان وسیع آفرینش همانند ذره ای است نسبت به خورشید ، و لی ذره ای موج آفرین که دامنه امواجش کران تا کران جهان را فرا گرفته است.

در بین رهبران دینی و سیاسی جهان و حتی در بین رهبران الهی ، از انبیاء و اولیاء جز رسول گرامی اسلام کمتر کسی  را می شناسیم ، که چون علی(ع) در ظرف زمان و مکان خود موج این چنین ایجاد کرده باشد. و هم در بین صاحبان مکاتب فردی را سراغ نداریم که همانند علی(ع) احساسات بحث کننده را برانگیزاند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: