آیت الله ملکوتی دار فانی را وداع گفت
تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 13:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا :ملکوتی, تبریز

آیت‌الله ملکوتی درگذشت

آیت‌الله مسلم ملکوتی یار دیرین امام و رهبری و امام جمعه سابق تبریز صبح امروز در تهران جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

به گزارش فارس، آیت الله ملکوتی مدتی بود که به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود، امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رییس مجلس و آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از وی در بیمارستان عیادت کردند.

مسلم ملکوتی در هفتم شهریور سال 1302 هجری شمسی مطابق با 17 محرم 1342 هجری قمری در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش مشهدی یوسف، کشاورزی متدین بود و با علمای منطقه ارتباط مستمر داشت؛ وی که به آموزش علم و خواندن و نوشتن علاقه مند بود به مکتب خانه می رفت و فرزندش مسلم را نیز با خود به آن جا می برد.

تحصیلات

‏از پنج سالگی نزد پدرش به آموختن روخوانی و حفظ قرآن پرداخت، در شش سالگی حافظ سوره های قرآن (از اوّل تا سوره قاف) بود، سپس نزد یکی از علمای منطقه به تکمیل آموخته های خود پرداخت و در مدتی اندک خواندن، نوشتن و قرآن مجید را فرا گرفت. سپس برای ادامه تحصیل به شهر سراب در چهار کیلومتری زادگاهش رفته و در آن شهر کتاب های متداول ادبی از قبیل مقدمات، سیوطی، شرح جامی، مغنی، مطول و مقداری از منطق و اصول فقه مانند کتاب های حاشیه و معالم را نزد علمای آن زمان همچون میرزا رضاقلی، میرزا یعقوب، میرزا غلامعلی اصغری و میرزا حسین محدثی فرا گرفت.

وبلاگ اطلاع رسانی خاروانا در گذشت عالم ربانی حضرت آیت الله ملکوتی را به مقام معظم رهبری وملت عزادار آذربایجان به خصوص به مردم عزیز تبریز تسلیت عرض می نماید.



نظرات شما عزیزان:

ازشهر جدید اندیشه
ساعت15:02---6 ارديبهشت 1393
رحلت حضرت آیت الله ملکوتی ضایعه ای بسی غم انگیز وجبران نا پذیر برای جامعه اسلامی وملت ایران بخصوص آذربایجانیها است خداوند روهش را قرین رحمت خود گرداند.
پاسخ:,ولی دوست عزیز ملت آذربایجان ملت بزرگ است دیروز این مردم در تمام مراسم های ایشان حق وی را ادا کردنند آفرین بر این مردم عزیز!


تبریز
ساعت0:50---5 ارديبهشت 1393
ضمن تقدیر از پایگاه اطلاع رسانی خاروانا،خداوند متعال انشاالله رحمت کند ایشان برای آذربایجان نعمت بودنند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: