تحريم تجاوز است و متجاوز را سرجايش مي‌نشانيم
تاريخ : 9 / 6 / 1393برچسب:دکتر روحانی,تحریم ,تجاوز,, | 16:38 | نویسنده : سعید علیزاده

ینکه سطح مذاکرات از سطح وزرا به سطح سران ارتقا پیدا کند در برنامه ما نیست

وی در باره بخش اول سوال خراسان نیز گفت: اینکه سطح مذاکرات از سطح وزرا به سطح سران ارتقا پیدا کند هم در برنامه ما نیست و دنبال نمی کنیم و فکر هم نمی کنم نیاز داشته باشیم . اگر تعبیر من چنین ایهامی در پی داشته توضیح می دهم که مقصود من این نبوده و مقصود من این است که مسئول این کار رییس جمهور است و دولت مسئول مذاکرات است و من گفته ام که همه مسئولیت مذاکرات را به عهده می گیرم .چه آنچه امروز انجام شده و چه آنچه که بعدا انجام خواهد شد. این قوت قلبی برای تیم مذاکره کننده است که بدانند من رییس جمهوری نیستم که اگر فردا مشکلی پیش آمد بگویم تیم مذاکره کننده خراب کرد. وی تاکید کرد:تیم مذاکره کننده کاملا هماهنگ است و همه موارد را قبلا ما با هم صحبت و بحث می کنیم و قبل از هر سفری که می روند ساعت ها صحبت می کنیم و در چارچوب تصمیمات نظام ور ییس جمهور تیم مذاکره کننده فعالیت می کند و مقصود من حمایت بیشتر از تیم بود. رئیس جمهور افزود: من از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که در ملاقات اخیرشان با سفر ا تیم مذاکره کننده را تقویت کردند .

 

کاهش تورم به 2/23 درصد

رئیس جمهور همچنین دربخشی از این نشست به تشریح برخی از دستاوردها و برنامه های اقتصادی دولت پرداخت و با ابراز امیدواری به روند کاهشی تورم در سال جاری و سالهای آینده و رسیدن به تورم تک رقمی در پایان سال 95، از خروج کشور از رکود تا پایان سال جاری و رشد اقتصادی مثبت در آینده نزدیک خبر داد. وی ادامه داد:امروز آخرین آمار ما می گوید تورم 2/23 درصد بوده است و تلاش داریم تا پایان سال تورم را به کمتر از 20 درصد برسانیم. برنامه ما رسیدن به تورم تک رقمی تا پایان سال 95 است که در صورت تحقق چنین امری کاری بی سابقه در 40سال اخیر خواهد بود .

 

بنزین یورو 4 علاوه بر باد به بهتر شدن هوای شهرها کمک کرده است

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود به موضوع محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت : قدم هایی برداشته ایم تا در شهرهای بزرگ وضع هوا نسبت به پارسال بهتر شود البته نه اینکه همه مسائل حل شده باشد بعضی ها نوشته اند بهتر شدن وضع هوا مرهون باد است البته باد یک نعمت الهی است ولی روزی که باد هم نباشد هوا از پارسال بهتر بوده به خصوص در شهرهایی که بنزین را عوض کردیم و بنزین یورو 4 تولید می شود، وضعیت بهتر شده است.

 

می خواهیم آشتی را بیشتر و شکاف را کمتر کنیم

روحانی با بیان اینکه تلاش مان این است تا شکاف ها را از میان برداریم، گفت: در زمینه سیاست داخلی تلاش ما این است که به آنهایی که زیست شان در شکاف است بفهمانیم شکافها در حال کاهش هستند و می خواهیم آشتی را بیشتر و شکاف را کمتر کنیم تا امت و ملت واحدی باشیم و دست در دست هم دهیم. بدون وحدت عبور از این پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند ممکن نیست. وی افزود: دولت مصمم است شکاف بین ادیان و مذاهب را نیز از میان بردارد که البته ممکن است برخی خوشحال نباشند اما ما این کار را ضروری می دانیم. روحانی همچنین خطاب به افراطیون، گفت: آن گروه کوچکی که می خواهد افراطی باشد بداند که ما آنها را به اعتدال دعوت می کنیم و این را خیر دنیا و آخرت می دانیم. وی همچنین گفت: من در طول این یکسال بسیار باحوصله نسبت به منتقدین بودم اما نشان دادم نسبت به تخریب بسیار قاطع خواهم بود. چون تخریب یعنی علیه ملت قدم برداشتن و این قابل قبول نیست. اقلیت حق نقد دارد و حق سخن گفتن دارد اما حق تخریب ندارد. اگر خواست تخریب کند دولت و اکثریت در برابرش می ایستند.

 

هیچ گروهی حق ندارد کار فرهنگی خودسر انجام دهد

رییس جمهور به حوزه فرهنگ نیز اشاره داشت و گفت : ما معتقدیم پرچم فرهنگ جامعه باید بر دوش صاحبان فرهنگ باشد و دولت آنها را یاری کند. معیار ما قانون است. هیچ گروهی حق ندارد کار خودسر در زمینه فرهنگ انجام دهد و در هر زمینه ای که قانون وجود ندارد می خواهیم که قانونش تصویب شود.

 

آماده مذاکره با عربستان هستیم

روحانی درباره روابط ایران وعربستان نیز گفت: از طرف ایران رابطه خوب با همه همسایگان از جمله عربستان در دستور کار است البته اختلاف نظرهایی بین ما و عربستان وجود دارد که نسبت به روابط دوجانبه ما نیست و نسبت به منطقه است. این اختلاف نظر ها الان هم هست و بعدا هم ممکن است باقی باشد و فکر می کنیم راه حل اختلاف نظر ها، مذاکره و حرف زدن است نه فاصله گرفتن. ما همیشه حاضر بودیم برای مذاکره و الان هم حاضریم. رییس جمهور همچنین اظهار داشت : اگرچه شوق زیارت خانه خدا و مسجد پیامبر اکرم(ص) را همیشه دارم اما فعلاً تصمیمی برای حج ندارم .

 

هیچ برنامه ای برای همکاری با آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم نداریم

وی درپاسخ به سوالی درباره احتمال همکاری ایران با آمریکا برای مبارزه با تروریسم گفت: ما اساسا آماده کمک به هر کشوری در مبارزه با تروریسم هستیم چه عراق باشد یا سوریه یا لبنان یا ملت بزرگ فلسطین اما ندیدیم که آمریکایی ها اراده جدی داشته باشند اما در مجموع اگر کشوری در دنیا با تروریسم مبارزه کند خوب است و هر کشوری باشد مورد استقبال ماست. اما هیچ برنامه ای برای همکاری و هماهنگی با آمریکایی ها در این زمینه نداریم.

 

در مورد وقایع گذشته به حکم قانون عمل می کنیم

در این نشست خبرنگار روزنامه کیهان درباره فاصله گذاری دولت با فتنه گران پرسید که روحانی در جواب او با بیان اینکه دولت برای همه نکاتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند برنامه ریزی کرده است ، خاطر نشان کرد : در خصوص مسائلی که مربوط به سال های گذشته است در چارچوب قانون عمل می کنیم. معیار ما قانون خواهد بود و کسی اگر محکومیتی دارد، و محکومیتش برای این است که طرف از حقوق اجتماعی محروم شود، به قانون عمل می کنیم. ولی تخیل اینکه آقایی در عکسی بوده حالا اینکه مال کی است و به چه منظور بوده و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات ،فردی را محکوم کرده یا به دولت بگوید که این فرد از حقوق اجتماعی محروم است.

 

تصمیمی برای ملاقات با اوباما ندارم

خبرنگار خبرگزاری کیودوی ژاپن دیگر سوال این نشست خبری را پرسید و گفت آیا تصمیم به سفر به نیویورک و ملاقات با رئیس جمهور آمریکا را دارید؟روحانی در پاسخ به این سوال اظهار داشت : درباره سفر به نیویورک تصمیم قطعی نگرفتم و برنامه ای هم برای ملاقات با اوباما ندارم.

 

رییس جمهور چین به تهران می آید

خبرنگار تلویزیون فونیکس چین نیز مساله تحریمها را مورد توجه قرار داد و گفت این تحریمها باعث مشکلاتی در تبادلات با چین شده است . وی پرسید اگر ایران با 1+5 به توافق هسته ای نرسد و بازهم تحریم جدی شروع شود، شما نقشه دومی برای حل این مشکلات دارید؟ انتظارتان از چین چیست؟ روحانی در پاسخ اظهار داشت : ما همین الان در شرایط تحریم هستیم ولی روابطمان با چین در حال توسعه است. ما با رئیس جمهور محترم چین در حاشیه اجلاس سازمان شانگهای در قرقیزستان و بعد هم در اجلاسی در شانگهای، دوبار با هم مذاکره و ملاقات کردیم. علی القاعده در سفر آتی هم دیدار با هم خواهیم داشت. برنامه ریزی که ما برای توسعه رابطه داشتیم، برخی تحقق یافته و برخی را در حال مذاکره برای تحقق هستیم. در شانگهای با رئیس جمهور چین توافق کردیم که 6 گروه کاری تشکیل دهیم که هرکدام طرح هایی متناسب با گروه خود را در همین ماه هایی که پیش رو داریم بررسی کرده و در سفر آتی رئیس جمهور چین به تهران آماده شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: