ضرورت تقویت زیرساخت‌های کشور
تاريخ : 26 / 9 / 1393برچسب:, | 23:27 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم این که ایران جزو 10 کشور بحران خیز جهان است؛ زیرساخت‌های ما به ویژه در حوزه ارتباطات بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، الله وردی دهقانی در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران در دانشگاه تبریز اظهار کرد: اگر از تکنولوژی‌های موجود نتوانیم به خوبی در مدیریت بحران استفاده کنیم، مشکل ساز می‌شود و اگر زلزله‌ای که در ورزقان اتفاق افتاد، در یکی از شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد، فاجعه‌های بزرگی رخ می‌دهد و از همین رو، لازم است که از فناوری‌های دیگر کشورها بهره بگیریم تا در مواقع بحرانی کشور استفاده کنیم.

وی گفت: کسی نمی‌تواند از پیشرفت علم و فناوری چشم پوشی کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه بسیار حساس است و اجازه ندادیم که وزارت خانه مهمی همچون وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، با دیگر وزارت‌ها ادغام شود.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین، مردم دنیا را به هم مرتبط کرده است و ما با توجه به آرمان‌ها و جایگاهی که در دنیا داریم، چاره‌ای ندارم جز اینکه در زمینه علم و فناوری نیز جزو اولین‌ها باشیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی و فناوری‌ها، در مواقع بحرانی، چه در عرصه امداد و نجات و چه در عرصه اسکان، استفاده بجا بکنیم و همچنین در این زمینه، باید به روز باشیم تا تصمیمات درست و مدیریت یکپارچه‌ای داشته باشیم.

وی با تمجید از عملکرد مسئولین در زلزله ورزقان، گفت: اگر نواقصی هم در امداد رسانی ها و مدیریت بحران زلزله ی دو سال قبل وجود داشت، تقصیر هیچ کس نبود؛ چون که زیرساخت‌های کشور ما در همین حد است و مسئولان امر، فراتر از انتظار ظاهر شدند.

وی افزود: شبکه های ارتباطی موجود در کشور، باید متنوع باشد تا در مواقع ضروری دچار اختلال نشود و از تمام شبکه های ماهواره ای، رادیویی و غیره باید بهره بگیریم.

دهقانی امیدواری کرد که برگزاری این نوع همایش ها، تفکرات و اندیشه های جدیدی را بحث فناوری های نوین تزریق کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما باید در زمینه علم و فناوری نیز جزو اولین ها باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: