فرماندار ورزقان از کارمزد بالای تسهیلات مشاغل خانگی انتقاد کرد
تاريخ : 26 / 9 / 1393برچسب:, | 23:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرنگارایرنا، علی وفادار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با بیان اینکه سهم ورزقان دراین بخش امسال نزدیک به چهار میلیارد ریال است، افزود: این درحالی است که چهارهزار نفر متقاضی کار دراین شهرستان وجود دارد که به اداره کار مراجعه کرده اند.

وی با تاکید براینکه افرادی که از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده می کنند پشتوانه مالی قوی ندارند و اغلب شامل بانوان سرپرست خانواده و یا دانش آموختگان دانشگاهی جویای کارهستند، گفت: طبق برنامه باید در طول یک ماه آینده این رقم درشهرستان جذب شود که متاسفانه کمبود اعتبار و زیاد بودن کارمزد این تسهیلات که 22 درصد است، فرایند جذب آن را ناممکن خواهد کرد.

فرماندار ورزقان همچنین با تاکید براینکه پرداخت وام های اشتغال زایی در شهرستان از حرف تا عمل فاصله زیادی دارد، یادآوری کرد: پیچ و خم های اداری، ناهماهنگی بانک های عامل و نبود ضمانت درخواستی باعث شده است که چندین طرح در شهرستان به علت نبود تسهیلات همچنان بلاتکلیف و نیمه تمام بماند.

فرماندار شهرستان ورزقان یادآوری کرد: این در حالی است که با حمایت و اتمام این طرح ها صدها نفر مشغول کار می شوند.

وی اظهارکرد: در صورت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گزاران خارجی، زیر ساخت های شهرستان جهت تبدیل و ایجاد کارگاه های صنایع پایین دستی مس و طلا در شهرستان آماده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: