زبان تاتی در کرینگان ورزقان زنده است/روستای کرینگان و درخت ۴۰۰۰ساله آن+تصاویر

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، روستای کرینگان یکی ازروستاهای تاریخی و گردشگری شهرستان ورزقان می باشد که درمنطقه حسنو واقع گردیده است و اهالی آن به زبان تاتی صحبت می کنند.

روستای کرینگان که در شمال تبریز قرار دارد و در ۶۰کیلومتری شهرستان ورزقان واقع شده است؛ از شمال با روستاهای اولی، احمد آباد و مردانقم  واز جنوب شرقی با روستاهای ونستان و ملک طالش و ازجنوب غربی با روستای آستمال همسایه است،آب و هوای آن کوهستانی و معتدل می باشد که در تابستان گرم و معتدل و در زمستان سرد و یخبندان میشود و کار عمده ای آنان دامداری و کشاورزی می باشد که کشتزارها و باغ‌های آن از دو چشمه سیراب می‌شود، محصول آن غله و هیزم و زغال و چوب درختان جنگلی و اندکی نیز سردرختی است.ردیف خانه ها در شیب تند تپه به موازات هم بطوری که پشت بام یکی حیاط و معبر دیگریست ساخته شده است طول سرتاسری خانه ها متصل به هم و در فواصل منظم بدین صورت هر خانه ای پشت بام خانه ای دیگریست و منظره بسیار بدیعی را بوجود آورده است.

در حال حاضرروستای کرینگان در یک نقطه دور افتاده از مرکز استان در دل جنگل‌های بکر و و دست نخورده ارسباران قرار گرفته است. این روستا با دارا بودن مناظری زیبا و بکر و یک درخت ۴۰۰۰ ساله توانسته است گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

 ۲  ۴

۸

۹  

۱۲

۱۳



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: