ورزقان در انتظار گردشگران
تاريخ : 25 / 4 / 1394برچسب:, | 12:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

شهردار ورزقان گفت: گردشگران تابستان امسال را با مشارکت سازمان میراث فرهنگی ساماندهی می‌کنیم.

‌کامران رحمتی شادباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص جاذبه‌های گردشگری شهرستان ورزقان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ورزقان، کمپ گردشگری سد زرآباد است که دریاچه آن اکنون برای آبیاری مناطق زراعی استفاده می شود، اما قصد داریم در آینده جاده سلامت در آن مکان احداث کنیم و با اضافه کردن قایق به دریاچه، آن منطقه نمونه گردشگری کشور را به یک منطقه نمونه توریستی تبدیل کنیم.

‌وی افزود: در نزدیکی شهر نیز قلعه امیرارشد وجود دارد که این قلعه از طرف میراث فرهنگی مرمت شده و تبدیل به یک اقامتگاه شده است و قصد داریم آن را به هتل تبدیل کنیم تا نقش زیادی در جذب گردشگر داشته باشد.

رحمتی تاکید کرد: شهرستان ورزقان با توجه به پتانسیل‌های گردشگری که دارد، اعم از طبیعت زیبا و آب و هوای خوش و گونه‌های مختلف جانوری و تنوع جاذبه‌های گردشگری همچون منطقه چیچکلو و آبشار گل آخور و روستاهای زیبایی چون کرینگان و آستمال و قلعه‌های جوشین و آغجه قلعه و کتیبه سه هزار ساله روستای سغندل و ییلاق مشک عنبر مردم را در فصل تابستان ناخودآگاه به سمت خودش می کشد و ما برای استفاده از این پتانسیل باید نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

وی گفت: گردشگران مختلفی که در گذشته به شهرستان ورزقان می‌آمدند، ساماندهی نمی‌شدند که می‌خواهیم با مشارکت سازمان میراث فرهنگی استان، آن‌ها را ساماندهی کنیم.

شهردار ورزقان با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: متاسفانه نماینده سازمان میراث فرهنگی در شهرستان ورزقان، در حوزه فعالیت خود عملکرد ضعیفی داشته و با وجود این که شهرداری همیشه کمک‌های زیادی به آن‌ها کرده است، اما تغییر و تحولی در شهر ندیده‌ایم و نتیجه کار آن‌ها را نگرفته‌ایم.

‌آب و هوای ورزقان در تابستان معتدل تا گرم و در زمستان سرد و یخبندان و پربرف است. شهرستان ورزقان دارای هفت دهستان به اسامی اوزومدل شمالی، اوزومدل جنوبی، سینا، بکرآباد، دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل بوده و مرکز آن شهر ورزقان است و فاصله مرکز شهر ورزقان تا شهر تبریز ۷۵کیلومتر، تا اهر 45 کیلومتر تا مرکز شهر خاروانا (خارانا) 62 کیلومتر و تا کناره‌های رودخانه خروشان ارس 88 کیلو متراست.

 

‌ورزقان به طور کلی منطقه‌ای کوهستانی است و اطراف آن را کوه‌های آق داغ، مشک عنبر، کامتال، جوشین، ایریداغ، کیامکی، خاروانا، پیرسقا فراگرفته‌اند. ورزقان از طرف شمال به شهرستان کلیبر‌، از سمت جنوب به شهرستان‌های تبریز و هریس، از طرف شرق به شهرستان اهر و از جانب غرب به شهرستان‌های مرند و شبستر (صوفیان) محدود است‌.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: