ادامه آتش سوزی در منطقه آستمال ورزقان
تاريخ : 14 / 5 / 1394برچسب:, | 1:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بر اساس گزارش مردم محلی آستمال ورزقان، عصر دوشنبه در این منطقه آتش سوزی اتفاق افتاد که با حضور نیروهای مردمی و امدادی، این آتش محار شد ولی به‌علت گرمای هوا و وزش باد، آتش زیر خاکستر دوباره برافروخته شد و اکنون وسعت این آتش سوزی گسترده‌تر شده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه آتش سوزی در مراتع نزدیک جنگل‌های ارسباران اتفاق افتاده، خطر گسترش این آتش به جنگل وجود دارد.

میرمحسن حسینی قمی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه علی‌رغم تلاش نیروهای مردمی، آتش سوزی دیشب هنوز مهار نشده است، گفت: احتمال خطر سرایت این آتش سوزی به جنگل‌های ارسباران بالا است و از ستاد مدیریت بحران استان درخواست کمک کرده ایم.

وی که در مسیر آستمال با خبرنگار تسنیم سخن می‌گفت، از اعزام نیروهای امدادی به این منطقه خبر داد و در مورد مساحت آتش سوزی گفت: گستره آتش سوزی مشخص نیست و باید از نزدیک ارزیابی کنیم.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، با بیان اینکه منطقه آتش سوزی صعب العبور است، خاطرنشان کرد: در این مرحله که امکان حمل تجهیزات ممکن نیست، باید از آتش خاموش کن ضربه‌ای و آتش کوب استفاده کنیم.

وی افزود: درصورتی که امکان اطفاء حریق ممکن نبوده و آتش سوزی گسترش یابد، ستاد بحران استان، بالگرد و هواپیما اعزام می‌کند.

محسنی‌قمی از مردم منطقه خواست تا با حضور در منطقه برای خاموش کردن حریق با نیروهای امدادی همکاری کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: