شدت بارندگی در بخش های از آذربایجان شرقی منجر به سیل شد
تاريخ : 10 / 6 / 1394برچسب:, | 7:0 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

 

به گزارش خبرنگار وقت به نقل از منابع محلی شدت سیل در برخی از روستاهای تابع ورزقان ، اهر و مرند بیشتر بوده و براثر ان خساراتی به راه ها و محصولات باغی و کشاورزی وارده آمده است.

 

این گزارش حاکیست براثر شدت بارندگی و سیل در 80 کیلومتری آزاد راه تبریز - تهران شن و خاک و گل و لای به جاده ریزشن کرده بود که به گفته  مدیر کل بحران استان با تلاش به هنگام تیم های راهداری و قبل از مسدود شدن مسیر گشایی شد.

 

خلیل ساعی گفت : تعداری از روستاهای منطقه شمالی آذربایجان شرقی از جمله مرزآباد مینق ، سنداباد نسق ، جاجیلار ، گوراند و گل اخور در در ورزقان نام برد که دچار سیل شدند که ضمن هماهنگی تیم های جمعیت هلال احمر و راه و شهرسازی برای پیشگیری و اقدامات امدادی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

 

هنوزگزارشی از میزان خسارات این سیل و حجم بازندگی های عصر امروز دوشنبه دریافت نشده است .

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از رگبار باران و رعد و برق و بارش احتمالی تگرگ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری خبر داده  و بر لزوم هوشیاری کشاورزان تاکید کرده است .

 ایوب ایرانی‌فام به خبرنگاران  گفته است بر اساس  اطلاعیه هواشناسی استان ، نفوذ سامانه بارشی از روز دوشنبه نهم شهریور تا چهارشنبه یازدهم شهریور به طور متناوب موجب وزش باد، ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ خواهد شد.

وی به کشاورزان استان توصیه کرده آمادگی لازم برای جلوگیری از تنش دمایی گلخانه‌ها و تامین حداقل دما از ساعات شب را داشته باشند و تمهیدات لازم نسبت به پوشش گلخانه‌ها به منظور جلوگیری از خسارت باد شدید را به کار گیرند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: