امام جمعه ورزقان: نمایندگان آذربایجان‌شرقی پیگیر موضوع تحقیق و تفحص از مس ایران باشند

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار داشت: شرکت ملی مس در خصوص پاداش ۷٫۵ میلیارد ریالی هیأت مدیره یک سری اسناد و مدارک منتشر کرده‌ است که خود را توجیه کند اما قابل قبول نیست و باید شفافیت موضوع مشخص شود.

وی گفت: مسؤولان مس سونگون می گویند این کارخانه سود نمی‌کند اما درآمد مس سونگون ورزقان در سال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است در حالی که کل هزینه‌های جاری در یک سال آنها ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و ۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان سود خالص است، مسؤولان مس باید جوابگو باشند این منفعت با این رقم به کجا هزینه می‌شود چرا تمام طرح‌ها و کارخانه‌های پایین‌دستی مس در ورزقان به صورت نیمه‌تمام مانده است.

 مهدوی ادامه داد: چند سال پیش مس سونگون که از شرکت ملی مس جدا و نام مس آذربایجان رسمیت شناخت و قرار بود به‌صورت هیأت مدیره‌ای و مستقل به کار خود ادامه دهد و تمام منابع و سود توسط آنها هزینه شود در حالی که فقط مس نام آذربایجان را به یدک می‌کشد و هیچ گونه استقلالی ندارد.

امام جمعه ورزقان اظهار داشت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی پنج درصد سود و منافع معادن موجود در هر شهرستان صرف آبادی همان شهرستان شود که شهرستان ورزقان از این قانون محروم و هزینه‌کرد آنها خیلی ناچیز و آن هم با هزاران منت است.

 وی افزود: قرار بود معدن مس سونگون دو تا سه سال قبل بیمارستان ورزقان را که یکی از نیازهای اساسی شهرستان است تجهیز و راه‌اندازی کند که متأسفانه عملی نشد.

مهدوی عدم توجه باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان به ورزش‌های منطقه انتقاد کرد و خواستار انتقال دفتر آن به ورزقان شد.

حاج آقا مهدوی ضمن تشکر از این نظر حضرتعالی بایستی حداقل ده سال معدن را بررسی کنند آن موقع معلوم میشود که کسی برای خدمت به منطقه آستن بالا زده وکسانی که در انتخابات میلیاردی هزینه می کردنند از کجا می خواستند تامین کنند!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: