پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دهقانی در گفتگو با مهر:

نقصان در صنعت به اقتصاد کشور آسیب می زند/ اداره انحصاری صنعت مس

+توضیحات خاروانا نیوز/ سه نکته مهم!

خبرگزاری مهر: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: نقصان در صنعت به اقتصاد کشور آسیب می زند.

ارسباران و به ويژه شهرستان ورزقان به دليل داشتن موقعيت خاص جغرافيايي و طبيعي از مناطق بسيار غنی معدنی در سطح كشور است.  

پتانسیل های ویژه صنعتی و معدنی این شهرستان بر کسی پوشیده نبوده و می توان این شهرستان را یکی از قطب های مهم صنعتی استان دانست.  

معدن عظيم مس سونگون و معدن بزرگ طلای هيزه جان – شرف آباد كه به لحاظ ارزش و ذخاير موجود در آن، از معادن مهم مس و طلای كشور و حتی خاورميانه به شمار می آيند، در شهرستان ورزقان واقع  شده اند. 

الهوردی دهقانی که هم اکنون عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم بوده و از سوی دیگر نمایندگی مردم ورزقان و خاروانا را در مجلس شورای اسلامی برعهده دارد، در گفتگویی با مهر در خصوص مشکلات شهرستان ورزقان و به خصوص مس سونگون سخن می گوید.  

 الحاق ارسباران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی گامی برای تحول منطقه

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شهرستان ورزقان یکی از شهرستان های محروم است، گفت: با وجود این محرومیت ها پتانسیل های بالایی در زمینه معدن، گردشگری، کشاورزی و دامداری در این شهرستان وجود دارد و از سوی دیگر، ورزقان دارای اقلیم منحصر به فردی است و معادن مس، طلا و آهن را در خود جای داده است. 

این نماینده مجلس الحاق ارسباران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی را گامی بزرگ در جهت پیشرفت منطقه دانست و گفت: در صورتی که این طرح، شکل واقعیت به خود بگیرد به طور یقین زمینه های توسعه منطقه فراهم خواهد شد زیرا با توجه به پتانسیل های معدنی و صنایع بزرگ این شهرستان امکان حضور سرمایه گذاران در منطقه ایجاد می شود.

دهقانی افزود: تصویب این منطقه مراحل اداری خود را طی می کند که در صورت تصویب شدن آن به طور قطع شاهد تحول بزرگی در شهرستان خواهیم بود.

احداث بزرگراه تبریز- خواجه - ورزقان، منطقه را از بن بست بیرون می آورد

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با اشاره به ضرورت احداث بزرگراه تبریز- خواجه - ورزقان در این منطقه گفت: احداث این بزرگراه ورزقان را از بن بست خارج خواهد کرد و پتانسیل ویژه ای را برای استان به خصوص در بحث گردشگری ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسیر تبریز- خواجه در حال اتمام بوده و خواجه – ورزقان نیز زیر نظر پیمانکاران قرار دارد و فاز دوم از ورزقان تا خاروانا به مناقصه گذاشته شده است.

دهقانی افزود: این مسیر در آخر به مرز نوردوز و ارمنستان وصل خواهد شد که ایجاد آن و اتصال استان به ارمنستان، تحول بزرگی برای آذربایجان شرقی به وجود خواهد آورد که امیدواریم این بزرگراه هر چه زودتر اجرایی شود.

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب...

توضیحات خاروانا نیوز: در مورد گزارش فوق لازم است نکاتی جهت استحضار مخاطبین بزرگوار تدوین گردد. اولین نکته این است که در قره داغ علی الخصوص شهرستان ما معدن طلای اندریان خاروانا یکی از بزرگترین پتانسیل های معدنی محسوب می شود و عملیات اکتشاف و تملک اراضی آن بطور کامل خاتمه یافته است در حالیکه در این گزارش نامی از این معدن مهم آورده نشده و معدن طلای هیزه جان مهمتر تلقی شده است!

موضوع دیگر بحث بزرگراه های مطرح شده مابین تبریز و مرز ارمنستان است. در این مورد باید یادآور شویم که دو بزرگراه با نام و مشخصات مشخص در قانون بودجه کشور دارای ردیف هستند، یکی بزرگراه تبریز- اسپیران-سه راهی آقابابا- خاروانا- نوردوز و دیگری تبریز- خواجه- ورزقان- سه راهی آقابابا. از این بزرگراه ها تنها بزرگراه خواجه - ورزقان آن هم به مدد اعانات معدن مس سونگون از شاللی تا ورزقان در حال احداث است و سایر قسمت ها تعطیل بوده و یا اصلا شروع نشده است. لذا نتیجه امر از بن بست خارج شدن منطقه ورزقان خواهد بود نه منطقه محروم ولی غنی خاروانا! اینکه فاز دوم فلان بزرگراه مابین آقابابا و خاروانا به مناقصه گذاشته شده، مشکلی از اهالی این منطقه را مرتفع نمی کند این امر زمانی رخ می دهد و امیدی در دل این مردم ایجاد می کند که همانند راه ورزقان - خواجه در حال احداث باشد. البته در این خصوص نیز لازم است یادآوری شود که اگر مسئولین محترم دلشان برای منطقه خاروانا می سوخت احداث فاز دوم را از سمت خاروانا به آقابابا درخواست می کردند نه بالعکس! پس در این مورد نیز هدف اصلی ... خاروانا نبوده است.

و اما نکته سوم، بحث الحاق به منطقه آزاد ارس است. نکته مهم در این بحث نیز آن است که اگر تنها الحاق منطقه خاروانا از شهرستان به منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس مد نظر بزرگواران بود، این مهم قطعا تاکنون اتفاق افتاده بود، به ویژه انکه الحاق خاروانا به منطقه آزاد ارس در سند تدبیر و توسعه شهرستان نیز به عنوان هسته کلیدی آورده شده است اما متاسفانه در این بحث نیز مسئولین سعی دارند بخشهایی از ورزقان را نیز به این منطقه الحاق کنند که با توجه به فاصله بین بخش ورزقان و جلفا و نوردوز این امر شدنی نیست و در صورتی هم که امکانپذیر باشد، قطعا زمانبر خواهد بود و این موضوع نهایتا به ضرر منطقه خاروانا تمام خواهد شد...



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 23:39 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات خدمت یکایک کاربران عزیز،

 

در پی جنجالی دیگر در ورزقان و یکی دیگر از اختلافات سریالی جناب آقای دهقانی نماینده محترم با یکی از مسئولین شهرستان حقیر را برآن داشت تا دوباره مطالبی در این خصوص خدمت این عزیزان (از باب نقد منصفانه)عرض نمایم.

 

سخن نخست با نماینده محترم جناب آقای دهقانی:

 

جناب آقای دهقانی به نظر میرسد چون باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان که میتوانست در بخش فرهنگی ورزشی منطقه تحول عظیم ایجاد نماید و با تلاش و پیگیری مستمر مهندس علیزاده نماینده دوره هشتم شهرستان تاسیس و بنام مس سونگون ورزقان در مقابل باشگاه های مس کرمان،مس رفسنجان، مس سرچشمه و مس شهر بابک در شهر ورزقان به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز نموده بود و میرفت که نام ورزقان را در سطوح ملی مطرح نماید مورد بی توجهی و بی مهری حضرتعالی قرار گرفت چرا که در این مسیر اگر موفقیتی حاصل میشد بنام مهندس علیزاده رقم میخورد! عملکرد و عدم مداخله حضرتعالی در طول دوران طی شده نمایندگی خود باعث ایجاد سوالات و مسائلی در اذهان عمومی شده که موئید این نظر میباشد. حال تعدادی از آنها را به شرح ذیل خدمت شما عرض مینمایم. امیدوارم حداقل پاسخ قانع کننده ای جهت تنویر افکار عمومی و وجدان شریف خود ارائه فرمایید!

 

1. چنانچه جنابعالی مستحضر هستید در شروع دوران نمایندگی حضرتعالی در سال 91 از تاسیس باشگاه مس در ورزقان حدود دو سال سپری شده بود و در آن مقطع این باشگاه نو پا و تازه تاسیس نیاز شدید به حمایت و توجه خاص مسئولین از جمله شخص شما را داشت که متاسفانه نه تنها حمایتی از جانب حضرتعالی نشد بلکه مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفت. اگر واقعیت غیر این است جنابعالی مدرکی ارائه فرمایید که از سال ورود خود به مجلس در یکی از نطق ها و سخنرانی های تلویزیونی یا در جلسات و همایش ها از مدیران شرکت ملی مس ایران یا دیگر از مسئولین درخواستی در رابطه با حمایت از باشگاه مس سونگون ورزقان نمودید. بنده تمام نطق ها و اکثر سخنرانی های جنابعالی را شنیده ام متاسفانه تاکنون هیچگونه حرکتی از باب حمایت از باشگاه ندیدم.

 

2. آقای دهقانی متوجه هستید حدود هفت ماه بیشتر به انتخابات دوره دهم مجلس نمانده است؟؟ با این حرفهای جنجالی چه هدفی را در آستانه انتخابات دنبال مینمایید؟ آیا میخواهید آب رفته را به جوی برگردانید؟ ولی حیف نه آب و نه زمان رفته قابل برگشت نیست. آیا با جنجال به راه انداختن میتوان کاری انجام داد؟ خیر جنابعالی بارها در مدت نمایندگی خود این حربه را تجربه کردید، درگیری با فرماندار قبلی، امام جمعه محترم و... . این نوع اختلافات چقدر به منافع و مصالح منطقه لطمه زده!؟ باز هم میخواهید جنجال دیگری به وجود بیاورید؟ آیا جنابعالی اصلا به به تعامل و همراهی اعتقاد دارید؟

 

3. در اوایل نمایندگی حضرتعالی مدیرعامل وقت باشگاه آقای حبیب سلیمی را عزل نمودند این درحالی بود که ایشان بومی منطقه بوده و در دوران کم مدیرعاملی وی حداقل فعالیتهایی از جمله تشکیل تیم وزنه برداری، تیم فوتبال نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، امید و تیم فوتسال در ورزقان تشکیل داده بودند که بعضی از این تیم ها در همان سال اول تشکیل توانسته بودند مقام استانی نیز کسب نمایند. متاسفانه بعد از عزل ایشان فردی غیربومی از تهران جایگزین وی شد که از ورزش شهرستان هیچ حمایتی توسط مدیرعامل جدید(آقای خانی) نشد. سوال بنده از جنابعالی این است آیا در عزل و نصب این مدیران دخالت داشتید یا خیر؟  جنابعالی پاسخ خواهید داد قانونا حق دخالت در امور اجرایی یا تغییر مدیران را ندارید فرمایش حضرتعالی متین ولی اکنون چه شده که اصرار دارید مدیر عامل فعلی بایستی عزل و به جای ایشان فرد مورد  نظر منتصب گردد؟

 

4. جناب آقای دهقانی حتما به یاد دارید که در زمان مدیرعاملی آقای خانی به علت مدیریت ضعیف ایشان چه آبروریزی در ارتباط با تبانی تیم فوتبال صعود کرده باشگاه به دسته یک لیگ کشوری در سطح کشور به وجود آمد و حتی این موضوع در برنامه تلوزیونی نود نیز بازتاب داشت و این امر باعث هدر رفت و حیف و میل بیت المال شد و جایگاه باشگاه تازه تاسیس مس سونگون زیر سوال رفت. جنابعالی چرا در آن موقع عکس العملی از خود نشان ندادید؟ مگر آن موقع بیت المال خرج نشده بود؟ مگر آقای خانی مدیرعامل وقت از جیب خود خرج کرده بودند؟ و چراهای دیگر در این رابطه ...

 

5. جناب آقای دهقانی آیا متوجه هستید که تیم تحت مدیریت آقای حامد نجفی در سال اول حضور در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور مقام سوم کسب کرده؟ بنظر شخص بنده و تمام کارشناسان ورزشی این مقام برای یک مدیر و باشگاه یک موفقیت است و نشانه مدیریت صحیح و کارآمد. حال به چه علت و به چه انگیزه اصرار به عزل ایشان دارید؟ اگر ایشان خطایی دارند با تعامل و گفت و گو می توان آن را حل کرده و در نتیجه به سود باشگاه و منتطقه ختم گردد در غیر این صورت در این مقطع زمانی که شروع مسابقات لیگ فوتسال کلید خورده تیم فوتسال مس سونگون لطمه جبران ناپذیری خواهد دید.

 

6. آقای دهقان نماینده محترم جنابعالی مستحضر هستید که دفتر باشگاه در دوران نمایندگی آقای مهندس علیزاده در ورزقان بود و تمامی فعالیت های دفتری،مالی و بانکی آن در ورزقان متمرکز بود ولی به محض شروع نمایندگی حضرتعالی و نصب آقای خانی به عنوان مدیرعاملی باشگاه کلیه امور به غیر از یک عدد میز و صندلی و یک نفر به عنوان کارمند بقیه را به شهر تبریز انتقال دادند آن هم به همت والای آقای خانی چون ایشان از شهر تهران تشریف آورده بودند!! جنابعالی چرا آن موقع به انتقال و فعالیت باشگاه در تبریز اعتراض نکردید؟ لابد به اهمیت باشگاه متوجه نبودید یا اصلا باشگاه را به رسمیت نمی شناختید!! یا باشگاه را متعلق به ورزقان و منطقه نمی دانستید!! اگر به غیر از این بود اعتراضی میکردید یا مقاومتی انجام میدادید. ما که چیزی ندیدیم و نشنیدیم!!

 

7. آقای نماینده واقعا اگر دلتان برای منطقه و ورزقان میسوزد و خواهان رفع مشکلات منطقه ورزقان هستید خواهشمندم سفری به کرمان، رفسنجان،سرچشمه و شهر بابک بنمایید تا از پروژه های ورزشی، فرهنگی و اماکن ساخته شده یا در دست اجرا در آن مناطق بازدیدی داشته باشید آن موقع خواهید فهمید که در دوران نمایندگی خود چه غفلتی کردید وبه جای دعوا با آقای نجفی دعوای زیر ساخت های ورزشی در منطقه را با مسئولین شرکت مس میکردید.

 

8. جناب آقای دهقانی جهت اطلاع حضرتعالی یادآور میشوم که در اواخر دوران نمایندگی مهندس علیزاده با پیگیری ایشان قرار بود استادیوم و ورزشگاه در ورزقان احداث شود و موافقت مسئولین وقت شرکت صنایع مس نیز جلب شده بود و در این راستا مدیرعامل وقت مس ایران آقای سعد محمدی به همراه فرماندار و اعضای قبلی شورای اسلامی شهر ورزقان بازدیدی در حومه ورزقان جهت انتخاب زمین و مکانی مناسب برای احداث اماکن ورزشی انجام داده بودند و زمین مورد نظر نیز انتخاب شده بود ولی متاسفانه بعد از اتمام دوره نمایندگی آقای مهندس علیزاده کسی نبود که پیگیر این مسئله باشد. متاسفانه چنین حرکتی از جانب حضرتعالی نیز انجام نگرفت. آقای دهقانی هنوز هم دیر نیست!!! اگر صلاحتان باشد به جای مسائل پیش پا افتاده اخیر این مورد را پیگیری کنید که این کار، کاریست باقیات و صالحات.

 

و اما کلام آخر برای برادر گرامی جناب آقای دهقانی،

 

برادر عزیز چنانچه قبلا نیز خدمت جنابعالی عرض کرده بودم زمان به سرعت می گذرد و قابل برگشت نیست باید از گذشته عبرت گرفت و خطایی که گذشته و گذشتگان را تکرار نکرد.چیزی به اسفند ماه نمانده و در آستانه انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هستیم بهتر است از کارهای جنجالی دست بردارید. این کارها مثل شمشیر دولبه است ممکن است دست خودتان را نیز ببرد. همگان و افکار عمومی میدانند که این حرکتها در آستانه انتخابات حرکتهای تبلیغاتی بیش نیست. پس به خود بیایید حرکتی انجام دهید که در تاریخ ماندگار باشد.

 

سخن دوم با آقای حامد نجفی مدیر عامل محترم باشگاه مس سونگون ورزقان:

 

جناب آقای نجفی بنده شناخت زیادی از حضرتعالی ندارم ولی مدیریت جنابعالی را در باشگاه مس سونگون ورزقان به جهت موفقیت و کسب مقام سوم تیم فوتسال در لیگ برتر، موفق ارزیابی میکنم و اما به حضرتعالی نیز به عنوان برادر و اهل منطقه ورزقان سفارش دارم که فارغ از جنجالی که توسط آقای دهقانی به وجود آمده، به ورزش منطقه ورزقان-خاروانا نیز توجه داشته باشید درست است که به علت عدم وجود زیرساختهای ورزشی در منطقه نمیتوانید مسابقات لیگ برتر را در ورزقان اجرا کنید ولی باشگاه میتواند با انجام کارهای فرهنگی و ورزشی در خود منطقه در مسائل جوانان شهرستان ورود نماید و با استعدادیابی و کشف آنان از بین جوانان مستعد شهرستان و هدایت و حمایت صحیح، روی ایشان سرمایگذاری نموده تا از این طریق اهالی و جوانان منطقه نیز از وجود این باشگاه بهرمند گردند و در پی آن انشاالله در آینده نزدیک شاهد شکوفایی جوانان و زیرساختهای ورزشی در این منطقه باشیم.

 

ضمناً جناب آقای نجفی با توجه به ارتباطات قوی جنابعالی در سطح استان شما میتوانید با همکاری سایر باشگاه های استان و سازمانها کارهایی در شهرستان ورزقان انجام دهید که باعث ایجاد روحیه و نشاط بیشتری در بین اهالی و جوانان منطقه گردد.

 

و من الله توفیق

سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده

 



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 23:32 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که به خیال خود می‌توانند ارتش ایران را شکست، دهند، اظهار داشت: این‌ها در همه آرزوهایشان در خواب طولانی به سر می‌برند و فکر می‌کنند این هم جزو آرزوهای جدیدشان است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این آرزو را هم برای همیشه به گور می‌برند، تصریح کرد: البته منظور از ارتش، یعنی قدرت نظامی مقدم ملت ایران.

صالحی با تاکید بر اینکه ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط مناسبی به سر می‌برند، افزود: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد این توان را امتحان کند بسم‌الله.

 

 



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 23:26 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

حجت الاسلام مسعود مهدوی در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان در خصوص محل برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرورزقان اظهار داشت: : نزدیک به سه سال پیش در ماه مبارک رمضان در زلزله‌ای ۹۰ باب مسجد در شهر و روستاهای ورزقان بین ۱۰تا ۱۰۰درصد آسیب دیده و تخریب شده بود که مصلای شهر ورزقان هم جزء این مساجد و اماکن مذهبی بود.

وی اظهار داشت: بازسازی مصلای ورزقان با همت شورای شهر و شهرداری تهران بیش از ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کاشی کاری گنبد و مناره آن در دست اقدام است.

امام جمعه ورزقان بیان کرد: در تلاش هستیم تا ۲۱ مرداد امسال در سومین سالگرد حادثه تلخ زلزله ارسباران این مصلا را با حضور شخصیت های مهم کشوری و استانی از جمله حضرت آیت اله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرتبریز ، شهردار تهران و استاندار استان آذربایجان شرقی افتتاح کنیم.



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 14:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در روز عید سعید فطر تاکید کرد: پذیرش حق غنی سازی ایران، لغو تحریم ها و تداوم تحقیق و توسعه از جمله موفقیت های بزرگ ما در مذاکرات هسته ای و متن توافق است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز شنبه در روز عید سعید فطر در محضر رهبر معظم انقلاب و همچنین در دیدار جمعی از مسوولان کشور سخنان مهمی را در موضوعات هسته ای و منطقه ای بیان کرد.
وی اظهارداشت: آنهایی که تاکنون می گفتند جمهوری اسلامی ایران تخلف کرده است و لذا حق غنی سازی ندارد و همچنین به دلیل قطعنامه های سازمان ملل، تحریم ها قانونی است، به این نتیجه رسیدند که سیاست تحمیل و فشار به شکست منتهی شده و باید این سیاست را کنار گذاشته و به جای تخاصم، تفاهم و به جای منازعه، مفاهمه را برگزینند.
رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این تیم سرسختانه و با شهامت در برابر رقبای خود در گروه 1+5 ، با اتکا به منطق و تخصص خود به ابهامات پاسخ و از حقوق کشورشان دفاع کردند و این نکته ای است که بارها طرف های شرکت کننده در مذاکرات، بر آن تاکید کرده اند.
مهم ترین محورهای سخنان رییس دولت یازدهم به شرح زیر است:
** رسیدن به توافق هسته ای، پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران است؛ تیم مذاکره کننده در بخش های فنی، حقوقی و سیاسی بسیار توانمند بود.
** مقاومت ملت ایران د ...
[ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]

 



تاريخ : 27 / 4 / 1394برچسب:, | 14:17 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.

فرارسیدن عید سعید فطر بر تمام مسلمین جهان بخصوص تمام همشهریان عزیز مبارک باشد.



تاريخ : 25 / 4 / 1394برچسب:, | 20:39 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ناطقان: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه دکتر روحانی درباره مذاکرات هسته ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ای، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را "گامی مهم" خواندند.
 مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید کردند که از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
متن پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس جمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولا لازم میدانم از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی می دانیم که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.

از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.

والسلام علیکم و رحمة الله

سیّد علی خامنه‌ای

24/ تیر/
1394



تاريخ : 25 / 4 / 1394برچسب:, | 12:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

شهردار ورزقان گفت: گردشگران تابستان امسال را با مشارکت سازمان میراث فرهنگی ساماندهی می‌کنیم.

‌کامران رحمتی شادباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص جاذبه‌های گردشگری شهرستان ورزقان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ورزقان، کمپ گردشگری سد زرآباد است که دریاچه آن اکنون برای آبیاری مناطق زراعی استفاده می شود، اما قصد داریم در آینده جاده سلامت در آن مکان احداث کنیم و با اضافه کردن قایق به دریاچه، آن منطقه نمونه گردشگری کشور را به یک منطقه نمونه توریستی تبدیل کنیم.

‌وی افزود: در نزدیکی شهر نیز قلعه امیرارشد وجود دارد که این قلعه از طرف میراث فرهنگی مرمت شده و تبدیل به یک اقامتگاه شده است و قصد داریم آن را به هتل تبدیل کنیم تا نقش زیادی در جذب گردشگر داشته باشد.

رحمتی تاکید کرد: شهرستان ورزقان با توجه به پتانسیل‌های گردشگری که دارد، اعم از طبیعت زیبا و آب و هوای خوش و گونه‌های مختلف جانوری و تنوع جاذبه‌های گردشگری همچون منطقه چیچکلو و آبشار گل آخور و روستاهای زیبایی چون کرینگان و آستمال و قلعه‌های جوشین و آغجه قلعه و کتیبه سه هزار ساله روستای سغندل و ییلاق مشک عنبر مردم را در فصل تابستان ناخودآگاه به سمت خودش می کشد و ما برای استفاده از این پتانسیل باید نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

وی گفت: گردشگران مختلفی که در گذشته به شهرستان ورزقان می‌آمدند، ساماندهی نمی‌شدند که می‌خواهیم با مشارکت سازمان میراث فرهنگی استان، آن‌ها را ساماندهی کنیم.

شهردار ورزقان با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: متاسفانه نماینده سازمان میراث فرهنگی در شهرستان ورزقان، در حوزه فعالیت خود عملکرد ضعیفی داشته و با وجود این که شهرداری همیشه کمک‌های زیادی به آن‌ها کرده است، اما تغییر و تحولی در شهر ندیده‌ایم و نتیجه کار آن‌ها را نگرفته‌ایم.

‌آب و هوای ورزقان در تابستان معتدل تا گرم و در زمستان سرد و یخبندان و پربرف است. شهرستان ورزقان دارای هفت دهستان به اسامی اوزومدل شمالی، اوزومدل جنوبی، سینا، بکرآباد، دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل بوده و مرکز آن شهر ورزقان است و فاصله مرکز شهر ورزقان تا شهر تبریز ۷۵کیلومتر، تا اهر 45 کیلومتر تا مرکز شهر خاروانا (خارانا) 62 کیلومتر و تا کناره‌های رودخانه خروشان ارس 88 کیلو متراست.

 

‌ورزقان به طور کلی منطقه‌ای کوهستانی است و اطراف آن را کوه‌های آق داغ، مشک عنبر، کامتال، جوشین، ایریداغ، کیامکی، خاروانا، پیرسقا فراگرفته‌اند. ورزقان از طرف شمال به شهرستان کلیبر‌، از سمت جنوب به شهرستان‌های تبریز و هریس، از طرف شرق به شهرستان اهر و از جانب غرب به شهرستان‌های مرند و شبستر (صوفیان) محدود است‌.



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 17:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کل ذخایر معدنی شناخته شده طلا در کشور چیزی حدود 300 تن برآورد می شود. ذخایر طلای ایران بر روی 10 زون قرار گرفته اند؛ که عمده آنها از جمله زون های تکاب داشکستن، موته - آستانه و زون شرق ایران شامل حوزه فلززایی طلا، تنگستن، پلی متال بینالود حوزه فلززایی مس و طلای ده سلم - خوسف حوزه فلززایی طلا، آنتیموان ، پلی متال خاش - زاهدان معرفی شده‌اند.

معادن فعال ایران به شرح زیر است:

نام معدن استان ظرفیت تولید میزان تقریبی تولید سالانه بهره بردار ماهیت بهره بردار
آق دره آذربایجان غربی 2100 کیلوگرم 150 کیلو گرم پویا زرکان آق دره خصوصی
زرشوران آذربایجان غربی 300 کیلو گرم -------- ایمیدرو دولتی
موته اصفهان 540 کیلو گرم 300 کیلو گرم تهیه و تولید مواد معدنی دولتی
کوه زر خراسان رضوی 420 کیلو گرم 250 کیلو گرم زرمهر خصوصی
اخترچی مرکزی 150 کیلو گرم 100 کیلو گرم زر معدن خصوصی
محصول جانبی کرمان ------- 600 کیلو گرم شرکت ملی مس ایران نیمه دولتی

تا دی ماه سال 93 حجم تولید برای این معدند سالانه 25 کیلو گرم برآورده شده است.

در بخش ذخایر کانسارهای طلا در ایران نیز با بررسی کانسارهای شناخته شده در کشور، نتایج شامل 74 کانسار بود و از این میان عمده دخایر در دسترس مربوط به کانسارهای معرفی شده نیز به شرح زیر است:

نام ذخیره شهر میزان ذخیره احتمالی عیار متوسط کانسار
زرشوران تکاب 110 405
آق دره تکاب 30 207
داشکستن قروه 63 ----
موته دلیجان 14 205
کوه زر تبرت حیدریه 15 303
خاروانا تبریز 30 4

 

سال میزان استخراج سنگ طلا (تن) میزان تولید واقعی(کیلوگرم)
1390 870.044 1.902
1391 801.724 1.795
1392 1.663.709 4196

 

براساس پیش بینی انجام شده از طرح های در حال اجرای تولید طلا، تولید طلای کشور تا سال 1396 به حدود 7 تن در سال خواهد رسید. از این مقدار 6 تن آن مربوط به افزایش ظرفیت و تولید بهینه کارخانه طلای زرشوران ، 700 کیلوگرم مربوط به بهره بردای از کارخانه طلای معادن موجود در استان آذربایجان شرقی، 200 تا 300 کیلوگرم نیز میزان تولید کارخانه ارغش نیشابور به این ارقام اضافه خواهد شد.

 



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 13:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی در همایش روحانیون و مبلغین شهرستان ورزقان اظهار داشت: باید تبلیغ به صورت قول بلیغ (رسا) در جان مردم نفوذ نماید و لازمه آن این است که مبلغ  آگاه به صفات الهی و عامل به گفته‌های خود باشد.
وی از روحانیون شهرستان خواست تا با تبلیغ و گسترش فرهنگ نماز جماعت در روستاها به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی در روستاها کمک نمایند.
امام جمعه ورزقان تصریح کرد: توجیه مردم برای احیای فریضه زکات، فرهنگ سازی و ادای زکات فطره در روز عید سعید فطر از مسئولیت‌های خطیر روحانیون است. و از مبلغین خواست تا به برداشت گندم نظارت کافی داشته باشند و تاکید کرد زکات فطره صرفاً در کمیته امداد و برای حمایت از مددجویان این نهاد استفاده خواهد شد.
وی افزود: روحانیون باید با سیاست واحد و در پرتو ولایت و رهبری با توجه به تبیین های رهبری پیش بروند.



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 13:49 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، قربان محمدی در بازدید از روند اجرایی طرح هادی روستاهای لله لو، قره بلاغ و شرف آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ورزقان، افزود: با بهره برداری از طرح هادی روستاهای مزبور بیش از۵۰۰ خانوار از نعمت اجرای این طرح بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اجرای کانال و دیوار سنگی روستاهای لله لو و قره بلاغ با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و همچنین اجرای سنگفرش روستای شرف آباد با اعتبار سه میلیارد ریال در حال انجام است که تا پایان فصل کاری هر سه مورد طرح های مذکور به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اجرای طرح هادی را در معیشت و عمران و آبادانی روستاها بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری از طرح هادی روستای لله لو تعداد ۲۵۰ خانوار و طرح هادی روستای قره بلاغ تعداد ۱۵۰خانوار و با اتمام سنگفرش در روستای شرف آباد نیز تعداد۱۵۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: طی سال های آتی در صورت آزاد سازی مسیر و معابر روستائی با جدول گذاری و پیاده روسازی توسط دهیاران حداقل در ۱۰ روستای دیگر شهرستان ورزقان در جهت عمران و آبادانی منطقه زیرسازی و آسفالت ریزی توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

 



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 11:59 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب امشب برگزار شد.
به گزارش عصرایران، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری نوشت: "رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت دولت، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند."Image result for ‫تقدیر رهبری از تیم مذاکره‬‎
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راه‌گشای امیر مؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه‌ی روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه‌ی مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج‌البلاغه‌ی مولای متقیان، چنین پشتوانه‌ای را فراهم می‌سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در ابتدای این دیدار درباره‌ی نتایج مذاکرات هسته‌ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند.

دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبری (+عکس)

ایشان سپس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، ۴مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می‌گذارند.Image result for ‫تقدیر رهبری از تیم مذاکره‬‎
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «توصیه‌ی حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل» و «مهار کردن نفس در مقابل همه‌ی شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه‌ی خودسازی به مالک اشتر نگاشته‌اند.
قضاوت منصفانه درباره‌ی مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.
ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره‌ی دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوت‌هایِ با فکر و تأمل و جمع‌بندی شده»، اشتباه نمی‌کنند بنابراین از اینگونه قضاوت‌هایِ مردم می‌توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.
«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم‌الشأن، مظهر عمل به این توصیه‌های الهی بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزش‌ها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می‌شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.
ایشان در پایان فرمان حضرت علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام به مالک را از ذخائر فوق‌العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایت‌ها و هدایت‌های ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته‌ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه‌ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.
رئیس‌جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد. آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته‌ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شزایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور در عرصه‌ی اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله‌ی  اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.
آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت‌های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه‌ی نقدی، بیکاری، بهره‌وری پایین، فعالیت مؤسسات اعتباری غیرمجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست‌محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر به‌کارگیری همه‌ی توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گام‌های باقی‌مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 11:54 | نویسنده : سعید علیزاده
فرارو- وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بامداد روز چهارشنبه برای زیارت بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) با استقبال خودجوش جمعی از مردم، وارد مشهد شد.
 
 استقبال کنندگان با دردست داشتن پلاکارد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و سردادن شعار 'ظریف متشکریم'، 'ظریف زنده باد، روحانی پاینده باد' از دیپلمات ها و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان قدردانی و حمایت کردند.
 
این افراد که از شامگاه سه شنبه مقابل پاویون فروگاه هاشمی نژاد مشهد حضور داشتند با در دست داشتن دست نوشته هایی به حمایت از تیم مذاکره هسته ای پرداختند. وزیر خارجه کشورمان درباره علت سفر به مشهد مقدس به خبرنگاران اعزامی به وین گفت: نذر کرده بودیم که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات به زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف بشویم.  عکس های محسن بخشنده عکاس ایرنا از سفر ظریف به مشهد را در زیر می بینید.
 
(تصاویر) ظریف و تیم مذاکره‌کننده در مشهد
 
(تصاویر) ظریف و تیم مذاکره‌کننده در مشهد
 
(تصاویر) ظریف و تیم مذاکره‌کننده در مشهد
 
(تصاویر) ظریف و تیم مذاکره‌کننده در مشهد
 
(تصاویر) ظریف و تیم مذاکره‌کننده در مشهد


تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 1:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری تسنیم: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم‌اکنون پس از اعلام جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای از طریق تلویزیون در حال ارائه گزارش به مردم است.خبرگزاری تسنیم: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم‌اکنون پس از اعلام جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای از طریق تلویزیون در حال ارائه گزارش به مردم است.خبرگزاری تسنیم: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم‌اکنون پس از اعلام جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای از طریق تلویزیون در حال ارائه گزارش به مردم است.

مهمترین محورهای سخنان حجت الاسلام حسن‌ روحانی به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم. لقد نصرکم الله فی مواطن کثیره. عیدانه فراوان شد تا باد چنین بادا

با سلام و درود بر روان پاک انبیاء و اولیاء، پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه هدی و امام شهیدان و شهدای بزرگوار بویژه شهدای هسته‌ای و با سلام و تحیت به محضر امام عصر(عج)؛ ماه رمضان همواره ماه خیر و برکت و ماه تقرب مردم به خداوند بوده است. و در ماه رمضان امسال آنچه من شنیدم بسیاری از مردم در دعاهایشان و در شبهای قدر به گروه مذاکره‌کننده و برای دست‌یابی به یک توافق خوب دعا کردند. و من الان به ملت بزرگوار ایران عرض می‌کنم که دعای آنها مستجاب شده است. ما امروز در یک مقطع مهم در تاریخ کشور و انقلابمان و شرایط منطقه داریم. شرایطی که باید بگوییم دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت‌ها و نشر آن توهمات در میان جامعه و افکار عمومی بود، کاملاً ورق خورده است و صفحه جدیدی آغاز شده است.

این صفحه جدید، بر این مبنا آغاز می‌شود که راه حل معضلات در جهان مسیر کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر هم دارد. موضوع مهم هسته‌ای ایران که از یک طرف تبدیل شده بود به یک موضوع سیاسی و بین‌المللی، تا جایی که این موضوع در فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در شورای امنیت با قطعنامه‌های متعدد تحریم روبرو شده بود. و از طرفی تبدیل شده بود به یک موضوع ایران‌هراسی در جامعه و جهان که ایران در پی ساخت سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای است! و از طرف دیگر از نظر علم و فناوری و رشد و توسعه برای کشور ما حائز اهمیت بود و از لحاظ اجتماعی تبدیل شده بود به یک مسئله غرور و عزت ملی.

و از لحاظ اقتصادی، با فشارهایی که تحریم‌کنندگان به وجود آورده بودند، شرایط سختی را در جامعه به وجود آوردند. گرچه همانطور که قبلا هم تاکید کردم، هیچگاه تحریم موفق نبود اما در عین حال در زندگی مردم تاثیرگذار بود. من خوشحالم که امروز با مذاکرات 23 ماهه جمهوری اسلامی ایران با 6 قدرت جهانی، توانسته‌ایم به نقطه جدیدی دست پیدا کنیم. البته ماه رمضان همواره برای دولت یازدهم ماه خیر و برکت و سرنوشت بوده است. 25 ام ماه رمضان سال 92 روز تنفیذ بود، 26 ام ماه رمضان روز تحلیف بود و امروز روز 27 ام روز توافق 6 قدرت جهانی با ایران برای برنامه جامع اقدام مشترک می‌باشد.

ما برای حل موضوع و معضل هسته‌ای می‌بایست در بخش‌های مختلف قدم‌های لازم را برداریم. از لحاظ سیاسی می‌بایست تمهیدات لازم سیاسی را آماده کنیم، هم از لحاظ افکار عمومی که بدانند مذاکره به مفهوم خواندن بیانیه‌ها نیست؛ مذاکره به معنای بده بستان است. مذاکره به این معناست که پولی داده می‌شود و خانه مورد نظر خریداری می‌شود. ما دنبال صدقه نبودیم تا کسی چیزی به ما مجانی بدهد، ما دنبال مذاکره بودیم. دنبال آن بودیم که بر مبنای منافع و مصالح ملی، بده بستان منصفانه و عادلانه در پیش بگیریم. ما همواره بر این نکته تاکید کردیم که این مذاکرات، برد-باخت نخواهد بود. که هرمذاکره‌ای اگر به صورت بردباخت باشد پایدار نخواهد ماند.

مذاکره و توافقی می تواند پایدار و مستمر باشد که برای دو طرف حالت برد-برد داشته باشد. این موضوع را برای  جامعه‌مان تشریح کردیم و مذاکره کننده های ما بر این مبنا از 23 ماه پیش کار و مذاکره خود را آغاز کردند.

از طرف دیگر برای دستیابی به توفیق در مذاکره نیاز به اجماع داخلی و ملی داشتیم. واضح و روشن است که در داخل کشور سیاسیون و تشکل ها و جناح ها فکر و نظر واحد ندارند اما در مسائلی که به منافع ملی و امنیت ملی و توسعه ملی ما که موضوع هسته‌ای هم به امنیت ملی مربوط می شد هم به توسعه ملی ما و هم به منافع ملی ما. خوشبختانه در فضای آزاد و دموکراتیک جامعه ما توانستیم به اجماعی در این زمینه دست یابیم. راه مذاکره را قبل از آغاز این دولت و اساساً از روز اول این مشکل هسته ای یعنی از 12 سال پیش طبق نظر مقام معظم رهبری مسیر مذاکره از روز اول آغاز شد و ما از سال 82 این مذاکرات را در تهران یا در پایتختهای کشورهای همسایه یا پایتختهای اروپایی و غربی دیدیم و شاهد بودیم و ادامه دادیم.

منتهی مردم ما در انتخابات خرداد 92 در این زمینه اعلام نظر کردند. و به صراحت اعلام کردند ما دولتی را می خواهیم که دستاوردهای هسته‌ای را توام با صلح و توام با حرکت توسعه‌ای کشور رو به جلو و رفاه مردم، توام با هم، مدنظر قرار دهد. و  همین مسیر و راهی بود که دولت یازدهم انتخاب کرد و آغاز کرد. البته ملت بزرگ ایران همواره ملت ادب و منطق و استدلال بوده است. من از روز اول در روز مراسم تحلیف گفتم که در صورتی که غرب می تواند با ما تعامل داشته باشد که مسیر تهدید و تحقیر را کنار بگذارد و مسیر تکریم را آغاز کند. آنچه امروز به عنوان توافق در یک برنامه جامع برای اقدام مشترک به دست آمد، ریشه آن برمیگردد به تعامل از طرف ایران و تکریم از طرف 5+1 که اگر این دو نبود ما دستاوردی نمی داشتیم.

از طرف دیگر ما لازم بود برای موفقیت در مذاکرات بتوانیم در شرایط تحریم و در شرایط رکود تورمی اقتصاد کشور را سامان دهیم. آن زمانی که در شرایط تحریم ما مذاکره را آغاز کردیم، تورم بالای 40 و از لحاظ رشد اقتصادی منفی 6 ممیز هشت بودیم. اما در ضمن مذاکره با ساماندهی اقتصاد هم تورم را مهار کردیم و هم به رشد مثبت رسیدیم و این قویترین پیامی بود که از طرف دولت یازدهم به کشورهای 5+1 داده شد. از طرف دیگر آنچه از همه چیز مهمتر بود، ایستادگی، مقاومت و صبر و تحمل مردم شجاع ایران بود.  که امسال بحمدالله صوم استقامت و مقاومت با افطار فتح و ظفر توام گشت. این ایستادگی مردم و مقاومت بود که طرف مقابل را به خوبی پای میز مذاکره آورد.

ما در این مذاکرات 4 هدف را دنبال می کردیم. هدف اول آن بود که توانمندی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای و حتی فعالیت‌ هسته‌ای را بتوانیم در داخل کشور ادامه دهیم. هدف دوم این بود که تحریمهای غلط و ظالمانه و ضدانسانی را لغو کنیم. هدف سوم این بود که کلیه قطعنامه هایی که از دید ما قطعنامه های غیرقانونی بود در شورای امنیت سازمان ملل را لغو کنیم، و هدف چهارم این بود که پرونده هسته ای ایران را از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و اساساً از شورای امنیت خارج کنیم. در توافق امروز و در این برنامه جامع اقدام مشترک هر چهار هدف حاصل شده است. البته در این 23 ماه برای اینکه خط قرمزها مراعات شود و بتوانیم به اهدافمان دست یابیم می دانیم که تلاش فوق العاده ای از طرف دیپلماتها و حقوقدانان ایرانی، اقتصاددانان ایرانی و همچنین دانشمندان هسته ای ادامه یافت.

روزهای اولیه مذاکره طرف مقابل به ما میگفت در دوران محدودیت که این دوران امروز 8 سال در این توافق تعیین شده است، ایران فقط 100 سانتریفیوژ داشته باشد. بعد از بحث های فراوان رسیدند به 1000 تا و بعد از مقاومتهای فراوان آخرین حرفی که می گفتند دیگر قابل تغییر نیست 4000 سانتریفیوژ بود و امروز در شرایطی توافق انجام شده است که بیش از 6 هزار سانتریفیوژ که بیش از 5 هزار آن در نطنز و بیش از هزار آن در فردو خواهند بود باقی می مانند و همه سانتریفیوژهای نطنز به غنی سازی ادامه میدهند.

آنها می گفتند دوران محدودیت شما 20 سال بعلاوه 25 سال باشد. بعدها می گفتند 20 سال و 10 سال و گفتند حرف آخر 20 سال است و کوتاه نمی آییم. ولی در مذاکرات روزهای آخر به 8 سال تقلیل یافت.

درباره تحقیق و توسعه می گفتند فقط راجع به IR1 برای ایران امکان پذیر است. حرفی بود مضحک و غیرمعقول. چون این را که داشتیم و تحقیق و توسعه معنایی درباره اش نداشت. بعدها گفتند حداکثر IR2 . توافقی میخواستیم که در روز اجرای توافق تزریق گاز به IR8 آغاز شود و ما امروز به همین دست یافتیم.

راجع به اراک می گفتند راکتور باقی بماند ولی آب سنگین معنا ندارد و خط قرمز قطعی ماست. امروز در شرایطی توافق شده است که در توافق مشترک به صراحت از آب سنگین رآکتور اراک یاد شده است و این راکتور با همان ماهیت آب سنگین با ویژگی هایی که در توافق آمده تکمیل می شود.

نسبت به فردو می گفتند نام فردو بردن هم سخت است و شنیدنش سخت تر. نه شما بگویید و نه ما می شنویم. بعد گفتند در فردو هیچ سانتریفیوژی نباشد و مرکز تحقیقات ایزوتوژ خواهد بود. بعد از ماه ها رایزنی گفتند فقط یک آبشار 164 تایی باشد. خلاصه کنم امروز در فردو بیش از هزار سانتریفیوژ استقرار خواهد  داشت. بخشی از فردو درباره تحقیق و توسعه درباره ایزوتوژهای پایدار خواهد بود.

درباره تحریمها می گفتند باید ماهها بگذرد و اعتماد یابیم تا به تدریج بعدش تحریمها نه لغو که تعلیق کنیم. اسم لغو را نبرید. در سالهای بعد اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد کردیم قدم به قدم لغو شود. امروز به ملت شریف ایران اعلام میکنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق تمامی تحریمها، حتی تحریمهای تسلیحاتی و موشکی و اشاعه ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریمهای مالی و بانکی و مربوط به بیمه و حمل و نقل و مربوط به پتروشیمی و فلزات گرانبها و تمام تحریمهای اقتصادی به طور کامل لغو و نه تعلیق خواهد شد.

 حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می شود. برای 5 سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو می شود. در زمینه اشاعه ای هم کالاهای دومنظوره در کمیته ای مورد بررسی قرار میگرد و نسبت به لغو قطعنامه های سازمان ملل می گفتند قطعنامه ای که اجرا نکردید چطور لغو کنیم؟ لا اقل برای 6 ماه اجرا کنید. طبق توافق امروز در روزهای آینده که در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می رسد تمام 6 قطعنامه قبلی لغو خواهد شد.

همچنین در زمینه اینکه پرونده ایران به طور کامل از شورای امنیت برای همیشه خارج شود می گفتند باید آژانس گزارش دهد و اول 20 سال و بعد 15 سال. امروز بدون در نظر گرفتن آژانس بعد از اجرای توافق 10 سال بعد به طور کامل پرونده در شورای امنیت  نخواهد بود.

ممکن است از ما بپرسند که آیا این توافق بر مبنای اعتماد به 5+1 بنا شده است؟ که اگر اینچنین بود که 23 ماه مذاکره و این دور اخیر 18 شبانه روز مذاکره لاینقطع نیاز نبود. برای ما در بحث اعتماد اجرای این توافق آغاز یک امتحان است. اگر این توافق به دقت و خوبی اجرا شد قدم به قدم اجرای این توافق می تواند آرام آرام خشتهای دیوار بی اعتمادی را بردارد. روشن است که ما امروز بر مبنای دقت کامل و نظارت بر توافق کارمان را پیش می بریم بدون اینکه از پیش بخواهیم نسبت به کشورهایی که سابقه بسیار بدی برخیشان نسبت به ایران داشتند و برخی هم سابقه خوبی نداشتند بخواهیم اعتماد کنیم.

البته این توافق دو طرفه است. ما یک طرف توافق را محک زدیم آنهم در توافق موقت ژنو بود و بر آن مبنا بر زمینه توافق نهایی گام نهادیم. امروز اجرای توافق دو طرفه است. اگر آنها به این توافق پایبند باشند ما البته به توافق پایبندیم. ملت ایران همواره در تاریخ اگر عهد و پیمانی بسته پای پیمان خود ایستاده. ما پای این پیمان خواهیم ایستاد به شرط آنکه طرف مقابل ما پای آن بایستد.

البته این توافق مراحلی دارد. امروز مرحله اول بود؛ یعنی همه 7 کشور بر متن توافق و بر ضمائم 5 گانه اتفاق کردند و قبول کردند. مرحله بعد که در روزهای آینده خواهد بود متن این توافق و همچنین متنی که برای شورای امنیت سازمان ملل تهیه شده است باید در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسد. ذیل ماده 25 و نه در فصل 7 و در مواردی که لغو قطعنامه قبلی است طبق ماده 41. پس از آن مراحلی که در کشورهای مختلف هست باید این مراحل ادامه یابد.

و پس از پایان مراحل در روزی که نامش روز توافق است، در واقع امروز روز بیانیه مشترک بود؛ چند روز بعد آن زمانی که سازمان ملل تصویب می کند می شود روز نهایی شدن. بعد از حدود بیش از 2 ماه به روزی می رسیم که روز توافق است. روز توافق روزی است که اروپا و آمریکا لغو همه تحریم ها را به صراحت اعلام می کنند و تصمیم خود را ابراز می دارند و از آن زمان است که تازه اقدامات ایران آغاز می شود که با اقدامات اجرایی آنها برای لغو تحریمها خواهد بود که زمانی به طول می انجامد. ممکن است آن زمان هم بیش از 2 ماه به طول بینجامد. آن روز می شود روز اجرای توافق. یعنی چند ماه دیگر روز اجرای کامل توافق خواهد بود.

امروز اما مهمترین روز در طول 12 روز گذشته است و روزی است که از لحاظ تاریخی کشورهای بزرگ جهان و قدرتها فعالیت هسته ای ایران را به رسیمت شناختند. امروز روزی است که بعد از 12 سال کشورهای قدرتمند جهان اعلام  کردند در زمینه فناوری هسته ای و فناوری های مدرن به ایران کمک خواهند کرد. امروز روزی است که قدرتهای بزرگ اعلام کردند که همه تحریمها برداشته خواهد شد و همه قطعنامه های ظالمانه لغو خواهد شد و شرایط عادی و معمولی در روابط با ایران آغاز خواهد شد. امروز یک پایان است و یک آغاز. پایانی برای ظلم ها و اتهام های  غلط و نابجا نسبت به ملت بزرگ ایران و آغازی برای روند جدید در شروع همکاری های جدید در جهان.

امروز تنها برای مردم شیراز و اصفهان و تبریز و خراسان و اهواز و تهران و کرمان و دیگر شهرهای ایران بخاطر اینکه مشاهده می کنند زنجیره های تحریم در حال گسسته شدن هستند تنها اینها خوشحال نیستند بلکه مردم غزه و کرانه باختری و مردم قدس و لبنان هم خوشحالند به دلیل اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تلاشهای واهی که در این طول 23 ماه انجام داد به شکست منتهی شد. امروز منطقه هم خوشحال هستند به دلیل اینکه بسیاری از بهانه های واهی برای ستم برمنطقه و فشار بر منطقه بر مبنای اینکه ایران می خواهد بمب هسته ای بسازد پایان می پذیرد.

اگر برخی اعضای 5+1 می خواهند اعلام کنند ایران را از ساخت بمب اتم بازداشتیم همه دنیا به خوبی می دانند که ساخت بمب اتم به فتاوای رهبر معظم انقلاب به عنوان امر غلط و ضدانسانی و محرم در دیدگاه دانشمندان بوده و هرگز ایران به دنبال ساخت بمب هسته ای نخواهد بود چه توافقی بشود چه نشود و چه اجرا شود و چه نشود. از دستاورد واقعی سخن بگویند که آن این است که فضای نویی امروز در منطقه ایجاد شده که همکاری ها در منطقه و سطح جهان گسترش یابد.

در اینجا لازم می دانم از همه آنها که برای رسیدن به این روز مهم و تاریخی نقش خود را ایفا کردند تشکر و سپاسگزاری کنم. از ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی و مقاومت 12 ساله شان در برابر انواع فشارهای غلط و نابجا. از مقام معظم رهبری به عنوان راهبری که همواره در شرایط سخت با دستان پرتوان و هدایتهایش همواره به ملت و کشور و نظام و دولت کمک کرد و در این مسیر نیز با ارشادتشان و نظارتهایشان و دقت هایشان بارسنگینی را بر دوش داشتند. از مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس و قوه قضائیه و از ریاست آن و از همه نیروهای مسلح که همواره پشتیبان ملت و نظام و دولت بوده اند، از مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و حوزه های علمیه و مراجع تقلید و دانشگاه ها و فرهیختگان و جوانان و بانوان و همه مردم گوشه و کنار کشور که لبخند آنها همواره به ما امید داده و تصمیم و اراده شان به ما قدرت بخشیده.

در اینجا اعلام می کنم کسی بخواهد نقد کند نقد دلسوزانه آزاد است. اما اجازه نمیدهم که امید مردم برای آینده درخشان این کشور، امید مردم برای رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت در کشور ما و منطقه کسی بخواهد با دروغی و اتهامی و سخن ناروایی به امید مردم به اعتماد مردم صدمه بزند. امروز روز پایان نیست ملت بزرگ ایران. امروز روز آغاز است. آغاز برای حرکتی نو. آغاز برای نشاطی نو. آغاز برای امیدی نو. آغاز برای آینده ای بهتر برای جوانانمان. آغاز برای حرکتی سریعتر برای رشد و توسعه کشور عزیزمان ایران.

و سخن آخر، ملت های منطقه، کشورهای همسایه مبادا فریب تبلیغات رژیم صهیونیستی و بدخواهان این ملت را بخورید. ایران و قدرت ایران همواره قدرت شماست. ما امنیت منطقه را امنیت خودمان می دانیم. ما ثبات کشورهای منطقه را ثبات  خود می دانیم. علم و فناوری و رشد و توسعه کشورمان به نفع همسایه ها خواهد بود. ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود. ایران به دنبال فشار بر کشورهای منطقه نبوده و نخواهد بود. کشورهای منطقه! روابط ما و شما امروز آغاز نویی دارد. ما صمیمیت بیشتر و نزدیکی بیشتر و برادری و اتحاد و توسعه روابط بیشتر را خواهان هستیم.

ملت بزرگ ایران! به امید تلاش و فعالیت و نشاط شما و اعتماد شما بر دولت. ما مسیر را با کمک هم تا پایان با موفقیت ادامه خواهیم داد. والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 1:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

با اعلام رسمی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1 + 5 در خصوص پرونده هسته ای کشورمان موج شادی مردم تهران همانند سایر شهرهای کشور در جای جای این شهر به راه افتاده است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف تهران به محض اعلام این خبر از برنامه های خبری نیم روزی رسانه ها، مردم این شهر به احترام ماه مبارک رمضان جشن شادی و شعف خود را از این اتفاق به بعد از افطار موکول کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در میدان ولی عصر(عج) تهران ساعت 21 شب سه شنبه جمع کثیری از جوانان با اجتماع در میدان ولی عصر(عج) ابتدای بلوار کشاورز موفقیت تیم هسته ای ایران در جریان مذاکره با گروه5+1را جشن گرفتند.
این گروه درحالی که سرود یار دبستانی را یک صدا با هم دیگر می خواندند دور میدان ولی عصر (عج) را طی کرده و به شادی و پایکوبی پرداختند.
این افراد همچنین شعار الله اکبر را سرداده و حمایت خود را از دولت و تیم مذاکره کننده اعلام کردند.
'سفیر صلح ایران، تشکر تشکر - روحانی زنده باد، هاشمی پاینده باد - روحانی متشکریم - نیروی انتظامی تشکر، تشکر' از جمله شعارهایی شرکت کنندگان در مراسم شادمانی مردم در میدان ولی عصر(عج) است.
* به گزارش خبرنگار ایرنا، اکثر شرکت کنندگان در اجتماع شادمانی مردم در میدان ولی عصر(عج) نسخه ای از روزنامه آفتاب یزد که تصویری از دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را با لباس امیر کبیر به چاپ رسانده دردست دارند.
* به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در میدان قدس(تجریش) بسیاری از شهروندان تهرانی با در دست داشتن شاخه های گل، موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در جریان مذاکره با کشورهای غربی را جشن گرفتند.
این افراد با سردادن شعارهایی در حمایت از دولت روحانی و همچنین اعضای تیم مذاکره کننده، موفقیت تیم هسته ای را نشانه حقانیت ایران اسلامی در دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای عنوان کردند.
*جمعی از مردم تهران با تجمع در میدان مادر نیز موفقیت تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران را جشن گرفتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در میدان مادر این افراد که تعداد آنها لحظه به لحظه در حال افزایش است با دادن شعارهایی مبنی بر حمایت ازدولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده، شادی خود را از این رویداد ابراز کردند.
*گزارش خبرنگار ایرنا از میدان ونک نیز حاکی است جمع زیادی از مردم تهران با تجمع در این میدان و خیابان های اطراف پیروزی تیم هسته ای ایران را جشن گرفتند.
شعارهای تشکر! تشکر! و روحانی زنده باد! هاشمی پاینده باد! از مهم ترین شعارهای بود که در این میدان شنیده می شد.
این افراد با در دست داشتن پرچم های سه رنگ ایران و بادکنک های رنگی در ضلع شمالی میدان ونک جمع شده و به شادی و پایکوبی مشغول شدند.
*کی گفته که ظریفه! شش وزیر را حریفه!
جمع کثیری از جوانان و نوجوانان تهرانی با اجتماع در چهار راه پارک وی ضمن برگزاری جشن شادی به مناسبت پیروزی تیم مذاکره کننده هسته ای یک صدا شعار کی گفته که ظریفه! شش وزیر را حریفه! سر می دهند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا این افراد که تمثال مقام معظم رهبری و تصاویر رییس جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند با ندای 'همه مشکلات با کلید تدبیر حل می شود' از تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان تشکر می کنند.
گزارش خبرنگار ایرنا از میدان صنعت حاکیست؛ موتوسواران و خودروها با بوق زدن و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران به شادی پرداختند.
ترافیک مسیر میدان کاج تا صنعت بسیار سنگین است و هر لحظه بر تعداد خودروها نیز افزوده می شود.
همچنین ترافیک از میدان سرو تا میدان کاج سنگین است و سرنشین خوروها و موتوسواران در این مسیر نیز در حال شادی و سرور هستند.
*به گزارش خبرنگار ایرنا از میدان نارمک ؛ مردم با حمل پرچم سه رنگ ایران با تجمع در این میدان و پرتاپ فشفه نیز
به شادی پرداختند.
به دلیل ازدحام جمعیت تردد خودروها در میدان نارمک به کندی انجام می شود و ماموران راهنمایی و رانندگی با سعه صدر کامل خودروها را به مسیرهای مناسب هدایت می کنند.
*به گزارش خبرنگاران ایرنا ازدحام بیش از حد جمعیت در مناطق مختلف شهر تهران که برای ابراز شادمانی از موفقیت هسته ای به خیابان ها آمده اند، موجب بروز ترافیک سنگین و مسدود شدن بسیاری از معابر و خیابان های اصلی شهر شده است.
درحال حاضر بزرگراه های مدرس، چمران، همت و خیابان های منتهی به چهارراه پارک وی، خیابان ولی عصر در محدوده سه راه فاطمی، خیابان میرداماد و بزرگراه رسالت در محدوده میدان نبوت(هفت حوض) با ترافیک سنگین مواجه است به نحوی که حرکت خودروها در این مسیرها به کندی انجام می شود.



تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 1:7 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

از 1+5 بیشتر بدانیم

باید به‌یاد داشته باشیم که گروه کشورهای موسوم به 1+5 با استفاده ازتمام پتانسیل و توان رسانه‌ای، تبلیغی، اقتصادی و سیاسی خویش، سعی در القای شکست ایران در این روند را دارند. این همان روشی است که همواره از سوی غرب با هدف ایجاد اختلال درروند تصمیم‌گیری و دیپلماسی کشورمان انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز: هشتمین دور از مذاکرات هسته‌ای با محوریت موضوع فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، درحالی در آلماتی پایتخت قزاقستان انجام شد که این بار دو طرف گفتگو، ضمن ابراز امیدواری به روند مذاکرات، نظرات امیدوارانه‌ای درمورد آینده این موضوع بیان کردند.

اگر چه طی برگزاری مذاکراتی ایران و گروه 1+5، همواره موضوعات تنش‌زا در صدر اخبار قرار می‌گیرند این بار رفتار غربی‌ها نشان داد که مانند قبل، ولعی برای ایجاد تنش ندارند. البته باید به‌خاطر داشته باشیم ماهیت این گروه خصوصاً کشورهای غربی آن و نحوه برخوردشان با تلاش‌های برحق ایران در جهت دستیابی به انرژی ِصلح‌آمیز هسته‌ای همواره خارج از دایره انصاف است.

گروه 1+5 از کجا آمده است؟

برای آنکه بدانیم گروه 1+5 چیست و از کجا آمده است، بهتر است سری به تعاریف مطرح شده از سوی سایت‌های مورد تأیید غربی‌ها بزنیم. د رتعریف آنها که از سوی بعضی سایت‌های داخلی نیز بازنشر شده، می‌خوانیم:

«گروه پنج به علاوه یک (G 5 +1) میانجیان بین‌المللی حل مسأله هسته‌ای ایران هستند

گروه پنج به علاوه یک، از 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه) و آلمان تشکیل شده و هدف آن هماهنگ کردن واکنش جهانی نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران است.

دلیل نامگذاری به صورت 1+5 حضور پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان است و کار این گروه گرفتن تصمیم در مورد عملکرد هسته‌ای ایران می‌باشد.»

البته اینکه به‌گروه مذکور، اصطلاح «میانجیان بین‌المللی» را نسبت بدهیم، امری عجیب و نشأت گرفته از غرور و خودخواهی موجود در اعضای دایم شورای امنیت و کشورهای غربی است. غروری که سبب شده است خود را نماینده همه مردم دنیا دانسته و برای خود، حق« وتو» قطعنامه‌های سازمان ملل را قایل شوند.

مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در سال2003 آغاز شد. د رآن زمان سه کشور انگلستان و فرانسه و آلمان، پیشنهاد ارایه شده از سوی کشورمان را بررسی کردند و نهایتاً طی سال 2006 میلادی، با پیوستن روسیه، آمریکا و چین، گروه 1+5 نیز تشکیل شد.



تاريخ : 22 / 4 / 1394برچسب:, | 1:17 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا درگذشت ناگهاني رياست محترم اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان ورزقان آقاي محمد حسن پور را به مردم فهیم شهرستان ورزقان و خانواده های معزا تسلیت عرض می نمائیم .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان حضور مردم روزه دار را در راهپیمایی روز جهانی قدس با جود گرامای هوا نشان دهنده حمایت مردم از نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: یهود ام‌الفساد تاریخ است.

وی ریشه تمام جنایات حال حاضر در جهان را علیه ملت‌های مسلمان توسط گروه‌های تروریستی چون داعش را افسران یهودی دانست و خاطر نشان کرد: حکام آل سعود ریشه تمام فتنه‌های منطقه هستند.

DSCF7728

امام جمعه ورزقان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۶ کشور جهان تصریح کرد: همه آحاد مردم همان‌گونه که رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است با از تیم دیپلماتیک کشورمان حمایت کنند.

وی افزود: خطوط قرمزی که رهبری ترسیم کرده‌اند محوریت مذاکرات را به خود اختصاص داده‌اند و امیدواریم با ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره کننده در برابر تمامی قدرت‌های جهان به نتیجه مناسبی برسیم.

DSCF7749

مهدوی با تشکر از حضور مردم شهرستان در کلیه مراسمات فرهنگی و مذهبی بیان داشت: امید است توجه ویژه‌ای نسبت به مسائل فرهنگی در شهرستان صورت پذیرد.

 



تاريخ : 21 / 4 / 1394برچسب:, | 12:54 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

سرگرد پاسدار موسی صفی در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان، در خصوص روز جهانی قدس اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با الهامات غیبی و آن بصیرت و بینش عمیق آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند، تا پیوسته این فکر همیشه در اذهان مسلمانان ساری و جاری شود که مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام و فلسطین قلب تپنده جهان اسلام و غده‌ سرطانی رژیم صهیونیستی بایستی از بین برود؛ همیشه باید مسئله فلسطین در دستور کار کشورهای اسلامی قرار گیرد.

 

وی گفت: امسال به جهت سالروز کشتار بیش از ۵۲۸ کودک مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی و همچنین کودکان مظلوم یمن توسط رژیم صهیونیسم آل سعود و به جهت مذاکرات هسته‌ای و زیاده خواهی‌های استکبار جهانی و دفاع مردم از حقوق به حق خود و به جهت لبیک گویی آرمان‌های حضرت امام راحل و به جهت نام‌گذاری این سال بنام  همدلی و هم زبانی، دولت و ملت توسط رهبر معظم انقلاب، تمامی اقشار با وحدت و همدلی و با عزم راسخ و مشت‌های گره کرده مشت محکمی به دهان استکبار جهانی در رأس آن آمریکای جنایتکار و غده سرطانی منطقه رژیم منحوس صهیونیستی خواهند زد.

 

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان تصریح کرد: برگزاری شکوهمند راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و اینکه مسلمانان در مسئله فلسطین و یک‌صدا بوده و همیشه از مقاومت اسلامی و جریان انتفاضه تا آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از پای نخواهند نشست.

 

وی گفت: حضور پر شور مردم یعنی لبیک گویی به آرمان‌های امام بزرگوار و مقام عظمای ولایت ولی امر مسلمین جهان و اینکه دفاع از مظلوم و مبارزه و مبارزه با ظالم همیشه در منطق اسلام بوده و هر جایی از سرزمین‌های اسلامی ظلمی اتفاق بیفتد ملت ایران و مردم مسلمان دنیا از مظلوم حمایت خواهند نمود.

 

موسی صفی بیان داشت:  حضور پر شور مردم موجب وحدت و همدلی و هم زبانی در بین ملل اسلامی و موجب یاس و نا امیدی برای مستکبرین و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها خواهد بود.

 



تاريخ : 21 / 4 / 1394برچسب:, | 12:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، علی وفادار امروز شنبه در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ورزقان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر و برای حفظ منابع آبی مورد نیاز آیندگان باید سیستم‌های نوین آبیاری جایگزین روش‌های فعلی شوند.

 

وی از هدر رفت نزدیک به ۴۰ درصدی آب شرب شهرستان به علت فرسودگی شبکه آب خبر داد و گفت: برای اصلاح و گسترش شبکه آب شهرستان ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز است.

 

فرماندار ورزقان با انتقاد از کلر زنی آب شرب روستایی بیان داشت: در سال ۹۳ میزان مطلوبیت کلر باقی مانده از آب ۶۸ درصد بود که متأسفانه این رقم در سه ماهه اول امسال به ۴۶ و نیم درصد کاهش یافته است و هشدار جدی برای احتمال شیوع بیمارهای منتقله از آب می‌باشد.

 

وی افزود: در این شهرستان ۱۶۳روستا وجود دارد که از این تعداد، ۳۹ درصد روستاها با دارا بودن جمعیت ۶۵ درصد جمعیت شهرستان، تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.
وفادار تصریح کرد: این نرخ پایین و غیرقابل قبول است و باید اهالی روستاها برای رعایت بهداشت عمومی در جهت تحت پوشش قرار گرفتن روستاها همکاری لازم را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان خواستار جمع آوری فضولات حیوانی از سطح روستاها شد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

خاروانا دیارئمئز: در روز پنج شنبه مورخ 94/04/18 بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی تحت عنوان گزارش عملکرد یکساله شورا و شهرداری برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اهالی شهر خاروانا و برخی مسئولین ادارات برگزار شد، ابتدا شهردار محترم در خصوص فعالیت های یک سال گذشته شهرداری و برنامه های آتی ایراد سخنرانی فرمودند. ایشان اظهار داشتند که بودجه سال 1393 شهرداری خاروانا 8400 میلیون ریال بوده است که با تلاش اعضای محترم شورای شهر و شهرداری این اعتبار بودجه با مبلغ  14000 میلیون ریال به تحقق رسید که از این اعتبار، مبلغ 1700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و الباقی از محل اعتبارات داخلی می باشد یعنی بیش از 200 درصد تحقق بودجه در سال 1393 را در شهرداری خاروانا شاهد بودیم که با تلاش کارکنان شهرداری و مساعدت های سازمان تحقق یافته است.

 

شهردار خاروانا سپس به تشریح پروژه های اجرا شده پرداختند که در اینجا فهرستی از پروژه ها ارائه می گردد:

 

1- جدولگذاری خیابان های ارس، کامتال، متی کندی، کوچه امام2، و ... در حدود 2 کیلومتر.

 

2- تملک و تعریض املاک واقع در طرح در نقاط مختلف سطح شهر خاروانا.

 

3- ممیزی املاک خاروانا.

 

4- بازنگری و مطالعه طرح هادی که همچنان ادامه دارد.

 

5- چراغانی و نهالکاری آرامستان های شهر.

 

6- آسفالت خیابانهای سطح شهر به طول 2 کیلومتر و سطح 18000 متر مربع با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال که بدلیل نا مساعد بودن شرایط جوی در سال 93، امسال اجرا گردید.

 

7- بازسازی آلاچیق های پارک مسافر.

 

8- رنگکاری جداول.

 

9- خرید خودروی جمع آوری مکانیزه و حمل زباله با اعتباری 1130 میلیون ریال و خرید سطل های زباله گالوانیزه با اعتباری بالغ بر 320 میلیون ریال.

 

 

ایشان در ادامه خبر از برنامه های آتی شهرداری داد که در ادامه به فهرستی از این پروژه ها اشاره می گردد:

 

1- اجرای نقشه بهنگام شهر و دریافت و تخصیص کدپستی.

 

2- تعریض کوچه های امام 2 در فاز دوم و امام 1 و  کوچه حاج سید حسین آقا.

 

3- خرید یکدستگاه لودر.

 

4- اجرای پروژه استخر سرپوشیده.

 

5- فنس کشی محل زباله گاه.

 

6- خرید قیر با هماهنگی اداره راه و شهرسازی شهرستان و آسفالت کلیه معابر خاکی شهر.

 

7- زیباسازی سطح شهر.

 

شهردار خاروانا در پایان اظهار داشتند که شهرداری برای مردم و مردم برای شهرداری است لذا از عموم همشهریان عزیز خواهشمند است در حفظ و نگهداری اموال شهرداری کوشا باشند و با پرداخت به موقع عوارض مربوط به شهرداری، این نهاد نیمه دولتی را هرچه بیشتر در زیباسازی شهر یاری نمایند. ایشان در تکمیل سخنان خود از مردم درخواست خودیاری نمودند تا در تعریض کوچه ها با اعلام و رضایت خود شهروندان، بهتر و بیشتر بتوانند خدمت رسانی نمایند. در آخر از کلیه همشهریان عزیز که در جهت تنظیف سطح شهر و عمران و آبادانی شهرمان تلاش می کنند تقدیر و تشکر گردید و تأکید گردید تا از شهرداری در حد توان آن و در قالب بودجه انتظار داشته باشند.

 

 

در ادامه جناب آقای ولیان رئیس محترم شورای اسلامی شهر ایراد سخنرانی نمودند و از فعالیت های شورای شهر در طی یک سال گذشته گزارش ارائه نمودند. ایشان با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم از بدو شروع با دغدغه شهرستان شدن مواجه بوده است، گزارش تلاش های خود و همکارانشان را با اقدامات صورت گرفته در این خصوص شروع کردند. به گفته ایشان نظر به محدودیت جمعیتی بخش خاروانا جهت شهرستان شدن، به دنبال امتیازات مرزی بودن هستند که کلیه اسناد و مدارک مربوط به مرزی بودن خاروانا به مسئولین ذیربط ارائه شده است و با قول مساعد معاون محترم وزیر کشور این مسئله رو به خبرهای خوش نهاده است.

 

در ادامه از اقدامات صورت گرفته در خصوص پیگیری مسائل شبکه بهداشت گزارش ارائه نمودند و اظهار داشتند که با پیگیریهای مکاتبه ای و حضوری نسبت به راه اندازی مطب دندانپزشکی و راه اندازی دستگاه سلکانتر( آزمایش ازدواج) اقدام شده است. در نهایت از آقای دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تقدیر و تشکر نمودند.

 

 

در ادامه اقدامات صورت گرفته توسط اعضای محترم شورای شهر در برخی حوزه ها به صورت فهرست وار ارائه گردید:

 

1- پیگیری مسائل مربوط به شهرداری از سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.

 

2- پیگیری راه اندازی مجدد پروژه سد حاجیلار( قره قیه) با اعتبار 200 میلیارد ریالی و پمپاژ آب آن به مناطق کشاورزی خاروانا با توجه به اینکه از نظر ایشان عامل پیشرفت منطقه بخش کشاورزی می باشد و این بخش با مشکل کم آبی مواجه است و این مسئله از این طریق مرتفع می گردد.

 

3- پیگیری مسائل ارتباطی شهر و روستاهای تابعه آن در شورای اداری و برنامه ریزی شهرستان و جذب بیش از 3500 میلیون ریال اعتبار جهت بازسازی جاده خاروانا- ورزقان.

 

4- پیگیری تخصیص اعتبار از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداختی از شرکتهای مستقر در مس سونگون  به خاروانا.

 

5- پیگیری تسطیح راه ییلاقی خاروانا با همکاری آقای علیزاده.

 

6- تلاش در جهت جذب سرمایه گذاران در شهر خاروانا با توجه به مذاکرات و توافقات اولیه بدست آمده، امیدواری زیادی در ایجاد کارخانه ها و اشتغالزایی جوانا میرود.

 

7- پیگیری های لازم و به موقع در جهت استقرار اداره ثبت احوال در شهر خاروانا به صورت سه روز در هفته.

 

در نهایت از کلیه پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری و کلیه همشریان ارجمند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

در پایان آقای یحیی علیزاده با حضور در تریبون مسجد  از کلیه اعضای محترم شورای شهر و کارکنان شهرداری به نیابت از مردم آگاه و قدر شناس خاروانا تقدیر و تشکر نمودند و اظهار داشتند که مردم خاروانا همواره با مسئولیت در صحنه های مختلف حضور داشته اند و همچنان حضور دارند. ایشان در ادامه با اشاره به وحدت مردم خاروانا، این خصیصه ی ذاتی مردم این شهر، بر محکم نمودن این وحدت اشاره کرده و توصیه کردند تا در این شرایط حساس منطقه از تبدیل شدن به حیات خلوت دیگران و سودجویان اجتناب نمایند. ایشان در ادامه توصیه کردند که با بهره گیری از اذهان روشنفکر و شعور تحصیل کردگان خود از امکانات موجود در شهرستان و جذب آنها در جهت خدمت رسانی به مردم خاروانا نهایت استفاده را داشته باشیم. در نهایت ایشان اظهار داشتند که ما موظف به اجرای قانون بوده و گوش به فرمان رهبری هستیم.

 



تاريخ : 18 / 4 / 1394برچسب:, | 1:42 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

در نشست خبری رییس ستاد انتفاضه و قدس، "روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه تا یمن" به عنوان شعار امسال روز جهانی قدس اعلام شد.
 
به گزارش ایسنا رمضان شریف، رییس ستاد انتفاضه و قدس در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام شعار روز قدس امسال، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس امسال در ۷۷۰ شهر کشور برگزار می‌شود.
 
وی همچنین یادآور شد: 800 خبرنگار، عکاس و فیلم‌بردار داخلی و ۱۰۰خبرنگار خارجی این راهپیمایی را پوشش می‌دهند.


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش بلاغ، یک منبع روسی نزدیک به مذاکرات هسته ای در گفت و گو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: «دوشنبه شب گذشته، مذاکرات فشرده و چالش برانگیزی میان ایران و اعضای ۱+۵ پای میز مذاکرات وجود داشته است. در این جلسه، تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا ضمن تهدید خواندن توان موشکی ایران برای ثبات خاورمیانه، با لحنی تهدید آمیز از ایران خواسته است تا به خواسته های دقیق واشنگتن در قبال تحریم تسلیحاتی و توان موشکی خود تن دهد.»

وی در تشریح واکنش محمد جواد ظریف به این رویکرد و رفتار طرف آمریکایی ادامه داد: «وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید علنی طرف آمریکایی، با لحنی قاطعانه و فریادی بلند خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا تمام مشکلات موجود در منطقه را متاثر از رفتار آنها و حمایت مالی و تسلیحاتی غرب از تروریست ها عنوان کرده و به آنها می گوید شما اساسا در موقعیت و جایگاهی قرار ندارید که برای توان موشکی کشور ما تعیین تکلیف کنید.»

این منبع مطلع روسی ادامه داد: «پس از این واکنش قاطع ظریف، خانم موگرینی وارد بحث شده و ایران را تهدید به ترک مذاکرات می کند که وزیر خارجه ایران عقب ننشسته و با قاطعیت خطاب به غربی ها می گوید: یادتان باشد هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید. »

وی در پایان گفت: «این موضع گیری قاطعانه محمد جواد ظریف با استقبال سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مواجه شد و او در پی این جمله ظریف بلافاصله گفت: همچنین یک روس را»



تاريخ : 18 / 4 / 1394برچسب:, | 1:25 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 فرمانده سپاه ناحیه ورزقان گفت: لحظه هایی که استعمارگران و زیادی خواهان دنیا چشم طمع به این انقلاب و این نظام دوخته اند مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی همواره با حضور میلیونی و آگاهانه حمایت خود را از ولایت مطلقه فقیه و آرمان های شهدا و انقلاب اعلام داشته‌اند.

سرگرد پاسدار موسی صفی در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان، با اشاره به عطرآگین شدن فضای کشور با ورود ۱۷۵غواص شهید دست بسته عملیات کربلای ۴ اظهار داشت:  بنده سلام و درود می فرستم بر ۱۷۵شهید فهیم و با غیرت، از یاران خمینی، روح خدا که با دستانی بسته در حال مدفون شدن در زیر خروارها خاک و قامتی ایستاده و با فرباد رسای «هیهات منا الذله» همچون سرورشان علی اکبر (ع) ثابت کردند که عاشورائیان نه تنها با لبانی تشنه در قبال جرعه ای آب بلکه در قبال همه‌ی دنیای ظالمان و تحریف گران دین دست از ولایت برنخواهند داشت تا غدیر (حکومت اسلامی ) همواره در زندگی انسان جاری شود.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان افزود: سلام بر مردم شریف ولایت مدار و ولایت پذیر ایران اسلامی که در هرمقطعی از این نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری در لحظه های نیاز، لحظه هایی که استعمارگران و زیادی خواهان دنیا چشم طمع به این انقلاب و این نظام دوخته اند با حضورشان در صحنه و با حضور میلیونی و آگاهانه  و از عمق جان و دل حمایت خود را از ولایت مطلقه فقیه و آرمان های شهدا و انقلاب اعلام داشته و به جهانیان اعلام می دارند که همچون مولایشان امام حسین (ع) زیر بار ذلت و پذیرش آن نرفته و تا پای جان پشت سر رهبری نظام و انقلاب و آرمان های شهدا خواهند بود.



تاريخ : 18 / 4 / 1394برچسب:, | 1:18 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: طی تماس انجام گرفته در ساعت 6:40 امروز صبح با اورژانس 115 و اعلام درد زایمان خانم 28 ساله در روستای «انویق» شهرستان ورزقان، پایگاه فوریت‌های پزشکی خاروانا به همراه مامای شبکه بهداشت به محل اعزام شدند.خبرگزاری فارس: تولد دختر «انویقی» در آمبولانس/ مصدومیت با واژگونی پراید
وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و در حین انتقال بیمار، نوزاد در داخل آمبولانس سالم به دنیا آمد و تحویل بیمارستان ورزقان شد.

واژگونی پرایدی که 5 تن را  در تبریز راهی بیمارستان کرد

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال واژگونی یک دستگاه پراید در جاده سنتو، تبریز ـ صوفیان، پنج تن راهی بیمارستان شدند.

حسینقلی‌زاده گفت: این حادثه صبح امروز به اتاق فرمان 115 تبریز گزارش شد و طی آن آمبولانس‌های پایگاه‌های 212، 205 و 218 به محل اعزام شدند.

وی گفت: در بررسی اولیه از صحنه مشخص شد که 5 سرنشین پراید که یک مرد 23 ساله و بقیه 12 و 13 ساله بودند دچار صدمات در ناحیه سینه و سر شده‌اند، پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی با علائم حیاتی به بیمارستان شهید محلاتی منتقل شدند.

حسینقلی‌زاده با بیان اینکه بعضی افراد فکر می‌کنند استفاده از کمربند ممکن است آنها را در موقع تصادف یا آتش‌سوزی در داخل اتومبیل گیر بیاندازد، گفت: متاسفانه با وجودی که این فکر غلط است، اما بعضا در میان برخی رانندگان به فرهنگ تبدیل شده است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یادآور شد: احتمال پرتاب شدن به بیرون اتومبیل در کسانی که کمربند ایمنی نبسته‌اند 10 برابر است و احتمال مرگ یا جراحت بعد از تصادف در کسانی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند دو برابر می‌شود.



تاريخ : 18 / 4 / 1394برچسب:, | 1:14 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آمنه امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار داشت: همزمان با ماه میهمانی خدا 200 نفر از نیازمندان تحت پوشش این اداره در ضیافت افطاری شرکت کردند.

وی از توزیع 400 بسته غذایی در بین نیازمندان شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 هزار نفر در قالب 600 خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان قرار دارند و از خدمات مالی، درمانی، آموزشی و اشتغال بهره‌مند هستند.خبرگزاری فارس: 2000 نفر تحت پوشش بهزیستی ورزقان هستند

امامی در بخش بعدی سخنان خود مهم‌ترین نیاز و مشکل مددجویان این اداره را نبود ساختمان و کلینیک‌های تخصصی در شهرستان عنوان کرد.

جمعیت شهرستان ورزقان در حدود 45 هزار و 708 نفر (1.2 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 5 هزار و 385 نفر برآورد شده است. جمعیت شهری این شهرستان 6 هزار و 758 نفر و جمعیت روستایی آن 38 هزار و 950 نفر و تعداد خانوار آن 12 هزار و 244 خانوار است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خاروانا دیارئمئز: طی قرارداد فی مابین شهرداری و شورای اسلامی شهر خاروانا و صدا و سیمای استان، در خصوص ایجاد دکل تلویزیونی و نصب شبکه های دیجیتالی در شهر خاروانا، این پروژه پس از طی مراحل مختلف در محل دکل صدا و سیما در شهر خاروانا عملیاتی شد.  

 

این پروژه در روز دوشنبه با پی کنی محل دکل آغاز و امروز پی ریزی خواهد شد. امید است با اجرای هر چه سریعتر این پروژه و با نصب دکل مربوطه طی چند هفته آینده، مردم شهر خاروانا از این تکنولوژی بهره مند گردند.



تاريخ : 18 / 4 / 1394برچسب:, | 1:5 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ایرنا: شهردار خاروانا گفت: وجود دهها آثار مهم تاریخی و طبیعت بکر و دلنشین در خاروانا، این شهر را به بهشت گم شده آذربایجان معروف کرده است.

ایمان نقدی زاده روز دوشنبه به مناسبت روز شهرداریها و دهیاریها در مراسم افتتاح دو کیلومتر از طرح آسفالت ریزی معابر خاروانا افزود: نزدیکی این شهر به مرز آذربایجان و ارمنستان و و اقع شدن در مسیر زائران امامزاده نوجه مهر و وجود چندین آثار تاریخی از جمله مسجد جامع و مسجد سیدلر و آبشار مهیج و آرام بخش گور آخر و گنبد منحصر بفرد الله الله و طبیعت زیبای آن باعث شده سالانه دهها هزار نفر گردشگر از آن دیدن کنند.

شهردار خاروانا مردم این شهر را مهمان نواز و مهربان اعلام کرد و گفت: در بعضی از ایام تعطیل، پارک مسافر خاروانا جوابگوی گردشگران و میهمانان نمی شود که در این مواقع همکاری مردم در تبین شعار معروف 'شهر ما خانه ما'، زبانزد است.



نقدی زاده با بیان اینکه مردم با اهدای چندین هکتار زمین رایگان برای احداث ادارات دولتی تا بحال همکاری خوبی برای توسعه شهر داشته اند، از جها کشاورزی خواست زمینهای اهدایی مردم را که سالهاست بدون استفاده مانده، در اختیار شهرداری قراردهد تا با احداث پارک مسافر در خدمت میهمانان و گردشگران باشیم.

وی با بیان اینکه شهر خاروانا از سه طرف ورود و خروجی دارد، از رشد 200 درصدی اعتبارات این شهر در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح 6 میلیارد ریال هزینه شده و در صورت تامین اعتبار ، امسال می کوشیم 15 میلیارد ریال برای توسعه مبلمان شهری و احداث استخر سرپوشیده برای رفاه حال همشهریان هزینه کنیم.

بخش خاروانا یکی از بخش های شهرستان ورزقان است که در 135 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.



تاريخ : 14 / 4 / 1394برچسب:, | 19:31 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه شهرستان ورزقـان : از مسئولین امر توقع داریم دنبال این مسئله باشندنباید تنها فکرشان فقط در تغییر مسئول یک اداره باشد و مسائل و مشکلات که گریبان گیر منطقه است رها شده باقی بماند.

نماينده مجلس بجاي طرح مسائل غيرضروري در تريبون مجلس ، باید پيگير اين مسائل و مشکلات مردم باشند و از حق اين مردم دفاع کنند و حساسيت زيادي در قبال مسئوليتشان نشان دهند .

انتقاد از کاهش ۵۰ درصدی اعتبار شهرستان ورزقان برای سال ۹۴

 

چکیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورزقـان : (94/4/12)

* اشاره به سالروز شهادت مظلومانه ۲۹۰ سرنشین هواپیمای مسافربری ایران

* فراگیری نفرت جهانی نسبت به سیاست‌های ضد حقوق بشری آمریکا

* شب‌های قدر و فضیلت بزرگ این شب‌ها و تقارن آن را با سالروز شهادت اولین امام شعیان

* اشاره به مذاکرات هسته ای ایران 

* عدم وجود دو دستگی در شورا و عدم تحمیل فکر و عقیده افراد بر شهردار

* مایع تاسف و ناراحتی بودن تخصیص بودجه 4 میلیاردی برای شهرستان ورزقـان

* رقم چهار میلیلارد بسیار ناچیز و اندک بوده و جواب گویی این همه مشکلات مردم نمی باشد

* لازم بود نسبت به شهرستان‌های دیگر اعتبار بیشتری به شهرستان ورزقـان تخصیص می یافت

* هیچ کار خاصی که بتواند فقر و بیکاری مردم را کاهش دهد، انجام نشد

* کسانی که خود را متولی این امر می دانند می‌بایست زیر بار نمی رفتند و تا جائی که ممکن بود از حق مردم دفاع میکردند.

*  در این شهرستان غیر از معدن مس که آن هم با وجود تحریم نمی تواند خود را اداره کند، هیچ پروژه خاصی یا کارخانه ای و جود ندارد که مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

* از مسئولین امر توقع داریم دنبال این مسئله باشند نباید تنها فکرشان فقط در تغییر مسئول یک اداره باشد و مسائل و مشکلات که گریبان گیر منطقه است رها شده باقی بماند

* نماينده مجلس بجاي طرح مسائل غيرضروري در تريبون مجلس ، پيگير اين مسائل و مشکلات مردم باشند و از حق اين مردم دفاع کنند و حساسيت زيادي در قبال مسئوليتشان نشان دهند.

* درخواست از استاندار محترم، مسئول برنامه ریزی استانداری و فرماندار محترم در خصوص  تجدید نظر در تخصیص اعتبار و تلاش جدی در محرومیت زدائی منطقه

 



تاريخ : 14 / 4 / 1394برچسب:, | 19:23 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 فرمانده سپاه ناحیه ورزقان گفت: لحظه هایی که استعمارگران و زیادی خواهان دنیا چشم طمع به این انقلاب و این نظام دوخته اند مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی همواره با حضور میلیونی و آگاهانه حمایت خود را از ولایت مطلقه فقیه و آرمان های شهدا و انقلاب اعلام داشته‌اند.

سرگرد پاسدار موسی صفی در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان، با اشاره به عطرآگین شدن فضای کشور با ورود ۱۷۵غواص شهید دست بسته عملیات کربلای ۴ اظهار داشت:  بنده سلام و درود می فرستم بر ۱۷۵شهید فهیم و با غیرت، از یاران خمینی، روح خدا که با دستانی بسته در حال مدفون شدن در زیر خروارها خاک و قامتی ایستاده و با فرباد رسای «هیهات منا الذله» همچون سرورشان علی اکبر (ع) ثابت کردند که عاشورائیان نه تنها با لبانی تشنه در قبال جرعه ای آب بلکه در قبال همه‌ی دنیای ظالمان و تحریف گران دین دست از ولایت برنخواهند داشت تا غدیر (حکومت اسلامی ) همواره در زندگی انسان جاری شود.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان افزود: سلام بر مردم شریف ولایت مدار و ولایت پذیر ایران اسلامی که در هرمقطعی از این نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری در لحظه های نیاز، لحظه هایی که استعمارگران و زیادی خواهان دنیا چشم طمع به این انقلاب و این نظام دوخته اند با حضورشان در صحنه و با حضور میلیونی و آگاهانه  و از عمق جان و دل حمایت خود را از ولایت مطلقه فقیه و آرمان های شهدا و انقلاب اعلام داشته و به جهانیان اعلام می دارند که همچون مولایشان امام حسین (ع) زیر بار ذلت و پذیرش آن نرفته و تا پای جان پشت سر رهبری نظام و انقلاب و آرمان های شهدا خواهند بود.