پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سعید فاتح در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان، اظهار داشت: سال جاری در بیش از ۶۰ روستای بخش مرکزی شهرستان ورزقان توسط بخشداری و دهیاری‌ها کار عمرانی انجام خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی ورزقان گفت: از بین این ۶۰ روستا در ۱۳ روستای بخش مرکزی ورزقان در سال‌جاری طرح‌های هادی روستایی اجرا خواهند شد که عملیات اجرایی آن در ۳ روستای لله‌لو، قره بلاغ و شرف آباد شروع شده است.

وی افزود: در روستا های وردین، گلنبر و دیزج صفرعلی نیز در داخل محدوده روستاها آسفالت ریزی انجام خواهد شد.



تاريخ : 26 / 3 / 1394برچسب:, | 17:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

در این خبرتصاویر اقشار مختلف مردم شهرستان ورزقان را مشاهده می کنید که با امضای خود پای گزاره برگ هسته ای حمایت خود را از این گزاره برگ ملی نشان می دهند. DSCF7313 DSCF7314 DSCF7315 DSCF7316 DSCF7318 DSCF7319 DSCF7320 DSCF7323



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عباس نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با آوای ورزقان تاکید کرد: نباید از این نکته غافل شد که تنها زیستگاه گونه های جانوری کمیاب شوکا و سیاه خروس در آذربایجان شرقی، منطقه حفاظت شده دیزمار در جنگلهای ارسباران است.

وی افزود: دیزمار منطقه ای حفاظت شده در دل جنگلهای ارسباران به وسعت ۶۴ هزار هکتار در محدوده شهرستانهای خداآفرین، جلفا و ورزقان و متصل به پارک ملی زاگاتای کشور ارمنستان و آذربایجان است که از نظر حفظ و تکثیر جانوران وحشی و احیای گیاهان دارای اهمیت خاص می باشد.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه شوکا و سیاه خروس محدوده ای گسترش یافته در خاک ایران و جمهوری های آذربایجان و ارمنستان است، ادامه داد: محدوده مشخص و اعلام شده زیستگاه این دو گونه کمیاب در خاک کشورمان با مدیریت اداره حفاظت محیط زیست ورزقان حفاظت و صیانت می شود. 

نصیری گفت: در این منطقه حفاظت شده بیش از ۸۴۹ گونه گیاهی که ۷۶ گونه از آن در دنیا، بومی دیزمار ورزقان است، شناسایی شده است. 

وی افزود: علاوه بر این ۳۲۰ گونه جانوری منحصربفرد کشور از جمله سیاه خروس و شوکا در منطقه حفاظت شده دیزمار موجود است.

نصیری گونه های جانوری دیگر این منطقه حفاظت شده را خرس قهوه ای، کل و بز، قوچ و میش ، سیاه گوش، گراز و خفاش اعلام و وجود عشایر و دام اضافی اهالی روستاهای جنگل نشین را تهدید جدی برای حیوانات وحشی این محدوده دانست.

وی اضافه کرد: وجود عشایر و دام غیرمجاز باعث شده است دامنه محدوده امن حیوانات وحشی منطقه حفاظت شده دیزمار ناامن شود و در نتیجه زاد و ولد این حیوانات به شدت کاهش یابد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان، مشکلات حفاظت و صیانت از منطقه حفاظت شده دیزمار را کمبود نیروی انسانی، پاسگاههای محیط بانی و اعتبار مورد نیاز اعلام کرد و گفت : نبود امکانات لازم باعث شده سطح حفاظتی در حد مطلوب انجام نشود . 

جنگلهای ارسباران به لحاظ اهمیت و جایگاه مهم خود به عنوان زیستکره در سال ۱۳۵۶ شمسی در یونسکو ثبت شده و در حدود ۱۸۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۴۵ هزار هکتار از آن در محدوده شهرستان ورزقان قرار گرفته است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، علیرضا فرهنگ پور روز دوشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ورزقان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه ای آذربایجان شرقی بعنوان متولیان این کار باید نسبت به اجرای قانون توزیع عادلانه آب اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: باید مشکلات اجتماعی ناشی از احداث مجتمع آبرسانی روستای مهترلو بخش مرکزی ورزقان و آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان در عرض یک ماه حل و فصل شود تا مشکل اهالی با توزیع عادلانه آب برطرف شود.

رئیس دادگستری ورزقان اضافه کرد: همچنین برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال، چاه های آبی که بلااستفاده مانده از قبیل چاه روستای تخمدل، ساماندهی و برای رفع مشکل کمبود آب مردم استفاده بهینه شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز- ایرنا- همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، جاده بین مزارع روستاهای اویلق، همای علیا و سفلی، لنبران و مزرعه شادی افتتاح شد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان عصر روز شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح افزود: طول این جاده ها 32 کیلومتر بوده و سیصد و شصت هکتار اراضی تحت پوشش آنهاست.

علی علیمحمدی افزود: برای احداث این میزان جاده دسترسی به مزارع 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی، دسترسی آسان به اراضی کشاورزی، برداشت محصولات بصورت مکانیزه و بالا بردن راندمان تولید را از مزیت های مهم جاده بین مزارع اعلام کرد و اظهار داشت: در این شهرستان یکهزار کیلومتر جاده بین مزارع باید احداث شود که تابحال احداث 500 کیلومتر از آن محقق شده است.

وی گفت: با توجه به ارزش و جایگاه خاص این جاده ها در توسعه کشاورزی سالانه 500 میلیون اعتبار نیاز است تا عملیات احداث بقیه این جاده ها به اتمام برسد .

شهرستان ورزقان با پنجاه هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.



تاريخ : 22 / 3 / 1394برچسب:, | 10:23 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 21 / 3 / 1394برچسب:, | 23:47 | نویسنده : سعید علیزاده

 

 

 



تاريخ : 21 / 3 / 1394برچسب:, | 12:14 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند کار مسجد جامع و مصلای شهر ورزقان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عملیات اجرایی مصلا و مسجد جامع شهر ورزقان که در زلزله سال 91 به کلی تخریب شده بود به همت شهرداری تهران بلافاصله بعد از آن حادثه آغاز شد.خبرگزاری فارس: مسجد جامع و مصلای شهر ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد

وی تاکید کرد: این مسجد و مصلا با نقش و نگار بی‌نظیر و معماری خاص در نظر گرفته شده‌اش که با پیشرفت 90 درصدی روبه‌روست، قرار است تا دوماه آینده با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی افتتاح شود.

امام جمعه ورزقان گفت: با پایان کار عملیات ساخت این بنا، امید است در موقع مقرر بانک الله اکبر در مناره آن به گوش مردم این شهر طنین‌انداز شود.

مهدوی افزود: این مسجد در سه طبقه با زیربنای یک‌هزار و 800 متر مربع با دارا بودن دو باب کلاس آموزشی و دینی، یک واحد مسکونی مخصوص امام جماعت، سرویس‌های بهداشتی مجزا و آسانسور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: طبقه اول این مکان برای اقامه نماز جمعه و جماعت همچنین مراسم دینی، فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ورزقان تصریح کرد: طبقه دوم نیز ویژه بانوان بوده و طبقه سوم قسمت اداری خواهد بود.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتبار پیش‌بینی شده بالغ بر 25 میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

در زلزله 21 مرداد 91 ورزقان، 90 مسجد در این شهرستان آسیب جدی دید که یک سوم آن توسط مجلس خبرگان رهبری، شورای قم، بنیاد برکت و خیران بازسازی شده و بقیه باقی مانده هم اکنون چشم انتظار اقدام مسئولان و خیران است



تاريخ : 21 / 3 / 1394برچسب:, | 12:11 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در حاشیه این دیدار که به منظور بررسی نحوه همکاری این دو شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک با استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفت، اظهار داشت: کشورهای همسایه دریافته‌اند که آذربایجان‌شرقی استانی امن و مستعد برای تجارت، سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی است.
وی با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی از کشورهای مختلف به تبریز و آذربایجان شرقی، گفت: مدیریت اجرایی استان هیچ محدودیتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری ندارد و برای رفع موانع و مشکلات در این زمینه آماده است.
جبارزاده با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های ترک و روس، خاطرنشان کرد: در این دیدار در خصوص مشارکت شرکتی از ترکیه در زمینه تولید و فراوری نفت کوره در پالایشگاه تبریز بحث شد که امیدواریم به نتایج قابل قبولی برسد.خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و روسیه در معدن طلای خاروانا
وی از حضور یک شرکت روسی در استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن خبر داد و گفت: بخش معدن اولویت نخست سند تدبیر توسعه استان است و با توجه به وجود معادن غنی مس و طلا در استان، از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در این زمینه حمایت می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: شرکت روسی با همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی بر روی یک معدن طلا در منطقه ورزقان کار می‌کند که امیدواریم تا یک سال آینده شاهد استخراج و تولید محصول از این معدن باشیم.
وی افزود: در مذاکرات امروز آمادگی تولیدکنندگان استان برای تولید محصولات کشاورزی متناسب با استانداردهای کشور روسیه را نیز اعلام کردیم و تلاشمان این است که با برقراری ارتباطات مناسب زمینه حضور تجار ایرانی در بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه را فراهم کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار از امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ترک و پالایشگاه تبریز برای انتقال نفت کوره تولیدی این پالایشگاه و فراوری آن با سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد.
حسین نجاتی همچنین از سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و روسیه در معدن طلای خاروانا خبر داد و گفت: تا امروز 30 میلیون دلار در این معدن سرمایه‌گذاری شده است که در صورت بهره‌برداری از آن 400 شغل جدید ایجاد می‌شود.



تاريخ : 18 / 3 / 1394برچسب:, | 15:43 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از نهایی شدن طرح «استانی شدن انتخابات مجلس» در این کمیسیون خبر داد و گفت: احتمال دارد بلافاصله پس از این طرح، «طرح اصلاح حوزه های انتخابیه مجلس» نیز تدوین شود.

دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر، از نهایی شدن طرح «استانی شدن حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی» در جلسه عصر دیروز کمیسیون شوراها و امور داخلی خبر داد و گفت: این طرح در ۱۳ ماده تدوین شده و با همین تعداد ماده، به صحن علنی مجلس ارائه میشود.

وی با اشاره به رد موضوع استانی شدن انتخاب مجلس در بررسی سیاست های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طرح کمیسیون شوراها با آن چیزی که اخیراً در مجمع رد شد، تفاوت دارد؛ در مجمع تشخیص مصلحت نظام، استانی شدن به این معنا بوده که مردم به فهرست رأی بدهند و مشابه نظام انتخاباتی عراق به صورت حزبی و فهرستی، نمایندگان خود را انتخاب کنند، اما در طرح مجلس اصلا چنین چیزی مطرح نشده که رد بشود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی تأکید کرد: با فرض اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهد در این زمینه دخالت کند، می‌تواند در سیاستگذاری وارد شود، اما هنوز قانونگذاری از سوی مجلس انجام نشده است؛ اگر در نهایت شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایراد بگیرد و مجلس بر مصوبه خود اصرار کند، طرح به مجمع تشخیص مصحلت نظام می‌رود.

لزوم کسب «۱۵ درصد اکثریت مطلق آراء شهرستان و اکثریت نسبی استان» برای نمایندگی

زارع‌زاده مهریزی در ادامه با اشاره به ساز و کار انتخاب نمایندگان مجلس در طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: در این طرح، حوزه‌های انتخابیه مجلس به همین صورت فعلی باقی می‌ماند، اما احتمال دارد پس از نهایی شدن طرح، «طرح اصلاح حوزه های انتخابیه مجلس» نیز بلافاصله تدوین و ارائه شود.

وی اظهار داشت: در طرح استانی شدن انتخابات مجلس، نامزدی که ۱۵ درصد اکثریت مطلق آراء حوزه انتخابیه شهرستان را کسب کند و در سطح استان نیز اکثریت نسبی آراء را نیز داشته باشد و در مجموع بیشترین رأی را کسب کرده باشد، به عنوان نماینده انتخاب می‌شود؛ در واقع در این طرح، کسب اکثریت مطلق آراء در شهرستان و اکثریت نسبی در استان، ملاک انتخاب قرار گرفته استدخیل عباس زارع زاده.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین مقرر شده که اگر انتخابات میان‌دوره ای در یک حوزه برگزار شود، تنها کسب اکثریت نسبی آراء شهرستان ملاک انتخاب خواهد بود.

انتخابات مجلس به دور دوم نمی‌رود

زارع زاده مهریزی با اشاره به دیگر ویژگی‌های طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیز گفت: در این طرح، شرط بومی بودن برای نامزدی در یک حوزه انتخابیه قید و تصریح شده که ملاک بومی بودن، «متولد حوزه انتخابیه بودن یا سکونت دائمی در آن حوزه به مدت پنج سال» است.

وی اضافه کرد: در این شیوه همچنین انتخابات به دور دوم منتهی نمیشود و در یک دوره تکلیف آن معلوم می‌شود.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که حداکثر تا هفته آینده این طرح به صحن علنی مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین درباره زمان رأی‌گیری برای هیات رئیسه این کمیسیون برای سال چهارم عنوان کرد: این برنامه روز سه‌شنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

مبنع>خبرگزاری مهر



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 13:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روز گذشته در برخی از سایت‌های خبری، مطلبی به نقل از وزیر محترم اطلاعات در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور به این مضمون نقل شده است که«برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، به آگاهی می‌رساند، نقل قول مزبور کذب محض می‌باشد و وزیر محترم اطلاعات، چنین مطلبی را در سخنرانی خود بیان ننموده است.برکناری وزیر اطلاعات تکذیب شد

این‌گونه اطلاع‌رسانی‌ها در سالی که همه مردم عزیز و مسئولین محترم تلاش می‌نمایند اقتدار عمومی کشور را در برگزاری انتخابات پرشکوه به نمایش گذارند و در سالی که مزیّن به نام هم دلی و هم زبانی شده است، زیبنده فضای رسانه‌ای کشور نمی‌باشد.

از دست‌اندرکاران سایت‌های خبری و رسانه‌های ارتباط جمعی، درخواست می‌شود نسبت به اصل مقدس «امانت‌داری» در نقل قول‌ها و درج اخبار توجه شود.

ضمناً وزارت اطلاعات پیگیری حقوقی این مسئله از مراجع ذیصلاح را در دستور کار خود قرار داده است.



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 12:58 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد علی انصاری" در نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) جزئیات کامل برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در روز 14 خردادماه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد علی انصاری" در نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: در تاریخ معاصر ظهور و بروز مکتب تحول آفرین سیاسی امام خمینی(ره) و اصول مکتب مادی و فروپاشی نظام فکری و سیاسی مارکسیست دو رخداد بسیار مهم و قابل ذکر است.
 
وی با اشاره به پیام 15 خرداد ماه گفت: این روز پیام احیاگری مکتب‌های آسمانی، ارزش‌های توحیدی و الهی بوده و جهنیان در پانزده خرداد اهمیت جایگاه آن را درک کرده‌اند.
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از اتفاقات چند دهه اخیر در دنیا و منطقه ناشی از چنین پیامی در 15 خرداد بوده است که دنیا در راستای حفظ منافع خود با ایده‌ها و تئوری‌های جدید در حال برنامه‌ریزی علیه چنین پیام‌های پرمحتوایی است.  
 
وی با بیان این که جامعه بشری به مسائل فرهنگی بیش از گذشته اهتمام دارد، تصریح کرد: تمامی مستکبران درصدد مبارزه فرهنگی با کشورهای مختلف هستند و اگر چنین مبارزه‌ای از سوی مردم و مسئولان درک نشود یک سونامی اتفاق می‌افتد و می‌توان از این مبارزه به عنوان یک فرصت استثنایی جهت پیشبرد اهداف و حقایق فرهنگی ناب بشری استفاده کرد که برای این امر نیازمند عقبه فرهنگی مبتنی بر اسلام، تشیع و حتی عقبه تاریخی 15 خرداد هستیم.
 
دبیر ستاد مرکزی حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از برنامه‌های اثرگذار به منظور درک پیام 15 خرداد ایجاد بستر مناسب برای شناساندن شخصیت ایشان در ستاد بزرگداشت بنیانگذار انقلاب است و باید گفت حضرت امام(ره) هیچ نیازی به چنین مراسم‌های باشکوهی نیست اما بشریت احتیاج به شناخت مکتب ایشان دارد.
 
وی به همکاری دولت‌های جمهوری اسلامی ایران طی 25 سال اخیر به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم که اکثریت آن‌ها از یاران و شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بودند با همکاری‌های فراوان در حال برنامه‌ریزی به منظور برگزاری بزرگداشت 14 خرداد هستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری به جزییات مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: مراسم از ساعت 9 صبح 14 خرداد در جوار مطهر حرم امام(ره) با حضور مردم، مسئولان و اقشار مختلف و با سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد که البته قبل از سخنرانی ایشان در جمع مردم و مسئولان یادگار امام خمینی(ره) سید حسن خمینی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
 
وی به سخنرانی رئیس‌جمهوری کشورمان به مناسبت 25 سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: در شب 14 خرداد حرم مطهر آماده حضور مردم و سخنرانی ریاست جمهوری محترم است که باید مقدمات استفاده از حضور وی را علی رغم مشکلاتی که در حرم داریم فراهم سازیم.
 
وی به کمیته‌های فرهنگی-اجتماعی، امنیتی و ترافیک و اجرایی و پشتیبانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) اشاره و تصریح کرد: چاپ و انتشار پوستر، تیزر در حوزه هنری، تولید بلیط های حمل و نقل هوایی و زمینی، تولید مستند پروانه مخصوص مهمانان خارجی در 5 قسمت، تولید مستند امام و جوانان، تولید مستندی از عملکرد ستاد طی 25 سال گذشته، مستندهایی از سیر مبارزاتی امام و انتشار اسناد ساواک، چاپ و انتشار 12 کتاب از آثار امام و 10 ویژه نامه،‌چاپ و انتشار و رونمایی از مجموعه گران سنگ موسوئه الامام خمینی، تالیفات فقهی، اصولی، اخلاقی، عرفانی، تفسیری امام در 50 جلد و انتشار مجموعه 17 جلد از اسناد ساواک که در آن یاران امام معرفی شده‌اند از جمله اقدامات فرهنگی اجتماعی است که در این ایام به مرحله اجرا می‌رسد.
 
وی گفت: گردهمایی بانوان با اعضای بیت امام(ره) در حسینیه جماران، نشست ویژه ورزشکاران با یادگار امام(ره)، نشست و همایش بزرگداشت شهید مصطفی خمینی از شش و هفتم خرداد ماه در زادگاه امام(ره)، همایش نیم روزه کمیته بانوان، همایش عرفان اسلامی در یازدهم خرداد با همکاری انجمن عرفان، همایش بزرگ جوانان در هفته جوانان با حضور یادگار امام، جشنواره بر آستان آفتاب از پنجم تا پانزده خرداد در برج میلاد، جشنواره عکس و پوستر، جشنواره سبک زندگی امام، فراخوان اصحاب فرهنگ و هنر، فراخوان فرهیختگان اهل قلم و بانوان و اردوهای زیارتی از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) است.
 
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به حضور مهمانان خارجی در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: تمامی مهمانان از دهم خرداد ماه جهت حضور در مراسم به ایران عزیمت می‌کنند که در این میان می‌توان به کشورهایی هم چون ژاپن، عمان، قزاقستان، تاجیکستان، عربستان، هند، لبنان، افغانستان، تایلند، کویت، اندونزی، عربستان، ارمنستان، چین، عراق، مصر، مراکش، سوئد، انگلیس، ایتالیا، دانمارک، آمریکا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.
 
وی به برنامه‌های کمیته اجرایی ستاد اشاره و تصریح کرد: وزیر کشور در ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) با تعیین جانشین و نماینده ویژه اقدامات ستاد را جهت برگزاری باشکوه مراسم دنبال می‌کند و البته سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان همکاری‌های لازم را در جهت حمل و نقل مهمانان انجام می‌دهند.
 
وی گفت: تمامی زائران امام(ره) در طول مراسم در 14 خرداد از بیمه‌های کافی درمانی،‌حوادث امداد برخوردار می‌شوند و تفاهم نامه‌ای در این باره امضا کرده‌ایم که زائرانی که با برنامه در مراسم حضور می‌یابند تحت پوشش قرار گیرند.
 
حجت‌الاسلام انصاری گفت: ستاد گم شدگان، ستاد آبرسانی با مسئولیت سپاه، ستاد ایستگاه‌های مختلف صلواتی با مسئولیت وزارت کشور و همکاری‌های شهرداری در زمینه حمل و نقل، بهداشت و آبرسانی به مردم از جمله فعالان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) هستند.
 
دبیر ستاد مرکزی امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات، اطلاعات دستگاه‌ها، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی با وحدت رویه مشغول برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برقراری امنیت و ترافیک در روز 14 خرداد هستند.



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 12:55 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استان آذربایجان‌شرقی در بین استان‌های کشور و شهرستان ورزقان در بین شهرهای استان با جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی با آداب و رسوم مختلف و با مردمانی خونگرم و میهمان‌نواز و به ویژه با طبیعتی بکر است که هر چهار فصل آن، نگاه‌ها را برای هر طبیعت‌گر، گردشگر و هر فرد مایل به گشت و گذار در طبیعت را به خود جلب می‌کند.

منطقه «چیچکلی» (جنگل‌های ارسباران)، امامزاده سید جبرئیل، روستای گل‌آخور، قلعه‌ جوشین، روستای کرینگان، خانه امیر ارشد و کتیبه میخی سقندل همچنین انواع جاذبه‌های گردشگری تاریخی در جای جای این منطقه و مهم‌تر از همه میهمان‌نوازی اهالی شهرستان ورزقان، همه بهانه‌هایی برای یک سفر خوب بهاری و تابستانی در گوشه‌ای از طبیعت بکر و زیبای سرزمین ایران است.

از دیگر نقاط دیدنی و گردشگری این شهرستان می‌توان به مسجد جامع خاروانا (مربوط به به سده‌های 6 و 7 هجری قمری)، آبشار گل‌آخور (با ارتفاع 12 متر)، قلعه کیقال، امامزاده سیدخلیل جوشین، گنبد الله‌الله (مربوط به اواخر دوره ایلخانان مغول تا صفویه)، روستا‌های کاسین و دیزج ملک( واقع در 5 کلیومتر ورزقان)، روستای آستمال(با قدمت چند هزار ساله)، روستای کرینگان(که اهالی آن به زبان تاتی صحبت می‌کنند)، تپه داش‌باشی یا ارمنی گوللویی، قلعه کندی‌بولاغ، قلعه داشی، قلعه اژدها داشی، گورستان سقای، قلعه سرخه دیزج و تپه الله‌لو (همگی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد)، درخت 4 هزار ساله بلوط در روستای کرینگان، ییلاق مشک عنبر، معان مس سونگون و معدن طلای اندریان، سد ورزقان، سد زرین کاب، یخچال فصلی زیر صخره‌ای کرویق، منطقه زیبای هفت چشمه، سد زرآباد و ... اشاره کرد.

توسعه پایدار گردشگری ورزقان در چرخه آزمون و خطا

در این گزارش به بخشی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان می‌پردازیم که به یقین هر کدام به تنهایی می‌تواند هوش از سر بیننده ببرد.

فقط کافی است از هر بخش آثار تاریخی و طبیعی تنها یک نمونه از دیدنی‌هایش را بشناسید.

از این رو در سفر به این  شهرستان پهناور می‌توان از بهشت گمشده آذربایجان(چیچکلی ورزقان) بازدید کرد. منطقه چیچکلی با طبیعتی متفاوت، تلفیقی از دشت و جنگل در کنار قله‌های مه‌آلود است که در ایام فصل بهار به دلیل سرسبزی و رشد انواع گل‌های رنگارنگ و به خصوص انواع گل‌های لاله، هر ساله هزاران گردشگر را برای بازدید از این مناظر طبیعی به سوی خود جلب می‌کند، هر چند این طبیعت شگفت‌انگیز به طور کامل و واضع به گردشگران و دوستداران طبیعت به طور کامل معرفی نشده و مانند گنجینه‌ای است که در دل جنگل و در زیر هزاران درخت و خرمن از خاک پنهان شده اما کافی است سفری کوتاه به این منطقه از استان آذربایجان‌شرقی داشته باشید تا با گذر از تنها یک نمونه دیدنی آن در برابر شگفتی‌های این سرزمین و به این داشته‌ها افتخار کنیم.

 چیچکلی؛ بهشت گمشده آذربایجان

چیچکلی با دشت‌ها و دامنه‌های پرگل و سرسبز عطرآگین، جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های پر آب و نوای پرندگان خوش‌الحان در قطعه‌ای از بهشت زمینی به نام بهشت گمشده در حوالی شهرستان ورزقان جمع شده و علاقمندان به طبیعت را به آغوش خود فرامی‌خواند.

این منطقه از مناطق عمده گردشگری طبیعی استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود که دربرگیرنده پدیده‌های کم‌نظیر و ویژه طبیعی بسیار است.

به سخن دیگر اینکه منطقه زیبای چیچکلی در محل دیزمار ارسباران و 35 کیلومتری شمال‌غرب ورزقان قرار گرفته ‌است، این منطقه پوشیده از جنگل و انواع گل و گیاهان متنوع و دارویی است.

به هر حال آنچه در این خصوص مهم بوده این است که چیچکلی (در زبان ترکی به معنی گلستان و جای پر از گل) در اردیبهشت و خرداد پوشیده از انواع گل‌های عطرآگین می‌شود و گونه‌های جانوری شامل گراز، خرس قهوه‌ای، شغال و ... و پرندگانی نظیر کبک، کبک چیل وابیا و ... و پرندگان شکاری چون عقاب طلایی، لاچین، بالابان و ... در آن زیست می‌کنند.

 آنچه به طور اختصاصی در این زمینه مورد تاکید است اینکه در فصل مهاجرت، پرندگان آبزی نظیر اردک سرسبز، خوتکا و ... در رودی دائمی که از این ارتفاعات سرچشمه می‌گیرد، دیده می‌شود.

 چیچکلی را بی‌خیال؛ چه خبر از آبشار گل‌‌آخور

آبشار گل‌‌آخور یکی دیگر از جا‌ذبه‌های دیدنی این شهرستان است، واژه گل‌آخور (آخیر) در زبان ترکی آذری به معنای «تالاب جاری» است.

این آبشار در نزدیکی روستای گل‌‌آخور از توابع دهستان «ارزیل» بخش «خاروانا» شهرستان «ورزقان» قرار گرفته ‌است. آب این آبشار از کوه‌های شمالی و مرتفع این روستا سرچشمه گرفته و پس از عبور از داخل روستا، به یک آبشار زیبا به ارتفاع حدود 10 متر تبدیل می‌شود. ادامه آبشار پس از عبور از دره زیبا و سرسبزی از روستای «ارزیل» به رود «طرزم» می‌پیوندد که پس از تشکیل رودی بزرگ به سمت روستای «حاجیلار» و «کبود گنبد» سرازیر می‌شود.

قلعه جوشین، نماد یک دوران مقاومت و پایداری

در آن سوی دیگر این شهرستان، قلعه تاریخی به نام «جوشین» یا «جوشون» در 26 کیلومتری غرب ورزقان به سوی جلفا و در 6 کیلومتری روستای «جوشین» واقع شده است.

براساس گفته کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این قلعه به هزاره اول قبل از اسلام می‌رسد که در قرون اولیه اسلام تا قرن ششم هجری قمری کاربرد داشته است. در این قلعه سفال‌هایی متعلق به سده‌های نخستین اسلامی یافت شده است. این قلعه کارکرد دفاعی داشته و از سنگ لاشه و ملات گچ و آهک ساخته شده است.

 خانه امیر ارشد، خاطراتش را از دست می‌دهد

خانه امیر ارشد معروف به «داش عمارت» متعلق به دوران قاجار است که از آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهرستان ورزقان بوده و مورد توجه گردشگران است. این بنا در 12 کیلومتری غرب ورزقان در روستای «اوخارا» واقع شده است.

خانه امیرارشد با بهره‌گیری از شیوه معماری تاریخی منطقه و سبک ویژه ابنیه قاجاری طراحی و ساخته شده است تا نمایانگر تفکرات، باورها و نحوه زندگی مردم منطقه باشد.

از این رو به نظر می‌آید این شهرستان از نظر تاریخی منطقه‌ای بسیار غنی است و آب و هوای بکر این منطقه نیز توام با آثار تاریخی، شهرستان ورزقان را به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کرده است.

به یاد داشته باشیم که نباید به آثار تاریخی موجود در کشورمان و به ویژه در این منطقه بی‌توجهی شود چرا که بی‌تفاوتی به تخریب آثار تاریخی موجود در کشور، بی‌توجهی به پیشینه و هویت یک ملت است.

گنبد الله‌الله و کتیبه سقندل، سرشار از ناگفته‌ها

اما در میان این همه دیدنی‌های آذربایجان شرقی، گنبد الله‌الله و کتیبه «سقندل» از دیگر آثار تاریخی و دیدنی‌های شهرستان ورزقان است.

گنبد الله‌الله در قبرستان قدیمی روستای کبودگنبد بخش خاروانا واقع شده است. پلان مقبره دایره و قطر آن 4،75 متر است. تاریخ بنای برج را با توجه به رج‌های آجری با تزئینات اسماء الله در آذربایجان می‌توان به اواخر دوره ایلخانان مغول تا صفویه نسبت داد.

کتیبه «سقندل» از دیگر مناطق دیدنی شهرستان ورزقان است که این کتیبه در 5 کیلومتری این شهرستان و در مسیر جاده ورزقان ـ اهر واقع شده است و کتیبه میخی اورارتوئی در 3 کیلومتری روستای «سقندل» و بر دامنه کوه زاغی بر سینه سنگی یکپارچه و مرتفع منقوش و به شماره 795 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

روستای کرینگان با زبان تاتی، همچنان چشم انتظار

از دیگر مناطق دیدنی شهرستان ورزقان می‌توان به روستای کرینگان با زبان «تاتی» اشاره کرد. این روستا در60 کیلومتری بخش شهرستان ورزقان واقع شده است؛ از شمال با روستاها «یاولی»، «احمدآباد» و «مردانقم» و از جنوب‌شرقی با روستاهای «ونستان» و «ملک طالش» و از جنوب غربی با روستای «آستمال» همسایه است.

از مهمترین ویژگی این روستا، داشتن آب و هوای کوهستانی و معتدل است که در تابستان گرم و معتدل و در زمستان سرد و یخبندان می‌شود. این روستا براساس آخرین سرشماری 30 خانوار و 140 تا 150 نفر جمعیت را در خود جای داده است.

به دیگر سخن اینکه زبان و گویش ساکنان این روستا با زبان «تاتی» است که این روستا را در سطح منطقه و جهان مشهور کرده است.

زبان باستانی «تاتی»، یکی از 16 اثر میراث فرهنگی و معنوی آذربایجان‌شرقی است که اوایل تابستان سال 1390جاری در سومین همایش شورای عالی سیاستگذاری در استان چهار محال و بختیاری در فهرست آثار ملی ایرانیان به ثبت رسیده است.

در حال حاضر مردم روستای «کرینگان» به این زبان گفت‌وگو می‌کنند که به نظر می‌رسد راز ماندگاری آن عدم راه ارتباط و راه نیافتن وسایل ارتباطی است.

با معرفی این زبان و روستای «کرینگان» به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان، می‌توان گام‌های موثری را برای رفاه حال این ساکنان این منطقه و به ویژه حفظ این زبان در این روستا کوشید.

منطقه حفاظت شده ارسباران، رها شده به دست حوادث روزگار

اما یکی از جاذبه‌های بسیار بی‌نظیر طبیعی که در استان آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و ورزقان واقع شده است، جنگل بی‌نظیر ارسباران است.

منطقه حفاظت شده جنگل‌های ارسباران نیز از دیگر نقاط دیدنی شهرستان ورزقان است که در طول سال مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند، بخش عمده این جنگل در این شهرستان واقع شده ‌است.

با این وصف، منطقه حفاظت شده ارسباران با وسعت 870 هزار و654 هکتار از سال 1346 به عنوان منطقه  شکار ممنوع، در سال 1352 به عنوان منطقه حفاظت شده ارسباران و از سال 1355 به عنوان ذخیرگاه زیست کره اعلام شده است.

در این منطقه حدود یک‌هزار و 73 گونه گیاهی و 320 گونه جانوری شامل 215 گونه پرنده، 29 گونه خزنده، پنج گونه دوزیست، 48 گونه پستاندار و 17 گونه ماهی در آن وجود دارد.

بر همین اساس اعلام بخشی از ارسباران به عنوان زیست کره توسط یونسکو بر ظرفیت توریستی این منطقه افزوده است.

معادن مس سونگون و طلای اندریان، ضیافتی به افتخار دوست

از دیدنی‌های دیگر این شهرستان، وجود معادن مختلف مس و طلایی است که از دیر باز تاکنون مورد توجه صنعتگران، دوستداران طبیعت و گردشگران قرار گرفته است.

معدن مس سونگون در شمال‌غرب ایران در استان آذربایجان شرقی، 130 کیلومتری شمال تبریز، 75 کیلومتری شمال‌غرب اهر و 30 کیلومتری شمال ورزقان در همسایگی جمهوری‎های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

به نقلی سابقه معدنکاری در سونگون به دو قرن پیش (دوره قاجاریه) برمی‌گردد و اکتشافات اصولی مس سونگون از سال 1366 آغاز شده است.

با این وصف منطقه توریستی «اندریان» از دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است. واقع شدن این منطقه در قلب طبیعت جنگل‌های ارسباران و وجود ظرفیت‌های زیادی همچون معدن طلای «اندریان»، مجموعه آثار تاریخی، چشمه‌های آب معدنی و آب درمانی، با آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری خاص خود، از دیگر دیدنی‌های چشم‌نواز آذربایجان‌شرقی است.

ورزقان سرزمین ناشناخته‌های گردشگری

حال آنچه در این زمینه اهمیت دارد اینکه برای معرفی جاذبه‌ها و نقاط گردشگری این شهرستان به قطره‌ای از دریا اشاره کردیم، از سوی دیگر حال این پرسش مطرح می‌شود که شهرستان ورزقان با این همه ظرفیت در حوزه‌های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی چگونه می‌خواهد، خود را به عنوان شهرستان نمونه گردشگری و پیشتاز «شهر توسعه یافته، سالم و زیبا» در بین شهرهای استان آذربایجان‌شرقی مطرح سازد.

حال باید پرسید که آیا در این زمینه زیرساخت‌های لازم و امکانات زیربنایی برای این شهرستان محروم آذربایجان‌شرقی فراهم شده و یا باید منتظر این زیرساخت‌ها شد که قریب به یقین در روزهای دوری می‌توان آن را در قاب آینده ورزقان مشاهده کرد.



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 12:49 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دکتر اسماعیل جبارزاده طی حکمی سعید شبستری را به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در احکام جداگانه‌ای رضا استادرحیمی را به عنوان دبیر و جانشین، علی نواداد را به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی و علی احمدی را به عنوان رئیس کمیته استعلامات و حراست ستاد انتخابات استان منصوب کرد.
همچنین بر اساس احکام صادر شده از سوی استاندار، محمود چمنی به عنوان رئیس کمیته امنیتی و انتظامی، محمد سربخشیان به عنوان رئیس کمیته فناوری اطلاعات و جواد آهنگری به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان منصوب شدند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سرهنگ پاسدار بیت اله بنی هاشمی روز شنبه در نشست هماهنگی اعزام زائران سالگرد ارتحال امام راحل (ره) ورزقان افزود: این زائران از اقشار مختلف بسیج و 150 نفر از آنان برادر و 100 نفر خواهر هستند.

وی اظهار کرد: به منظور جابجایی و انتقال زائران شهرستان ورزقان به مرقد مطهر امام راحل (ره) 6 دستگاه اتوبوس و 3 دستگاه خودروی سواری پیش بینی و هماهنگی شده است .

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان ادامه داد: علاوه بر اعزام این کاروان، آئین بزرگداشت مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد ارتحال امام راحل (ره) با همکاری نهادهای مختلف و حضور مردم قدر شناس در شهر ورزقان و خاروانا و روستاهای تابعه با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

سرهنگ بنی هاشمی، امام خمینی (ره) را مظهر ایستادگی در برابر زورگویان اعلام کرد و یادآورشد: باید در این روزها بزرگواری و ظلم ستیزی و ابعاد مختلف شخصیتی و علمی امام راحل(ره)برای نسل جوان تبیین شود.

سرگرد پاسدار ابوالفظل گوزلی مسئول کاروان اعزامی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) نیز در این نشست از روز شماری و آمادگی کامل کاروان برای شرکت در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام ( ره) خبر داد و گفت: 13خردادماه زائران مرقد مطهر اعزام و در 14 خردادماه در این مراسم باشکوه در تهران حضور خواهند یافت.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به کم توجهی در برگزاری مراسم های مذهبی مختلف افزود: همه باید با وحدت و انسجام با تکیه و با الگو قراردادن کمال و اهداف عالی دین مبین اسلام با شرکت گسترده در برنامه ها و مراسم های بزرگداشت مذهبی و دینی شرکت داشته باشیم.

وی با اشاره به نیمه شعبان اظهار کرد: هدف خداوند که امام زمان (عج) را زنده و از دیدگان پنهان نگه داشته است ، اینست که انسان ها به خصوص مستضعفان به آینده امیدوار باشند و مهمترین نقطه در غیبت امام عج امید به آینده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ولادت حضرت علی اکبر (س) و روز جوان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه متاسفانه در زمینه اشتغال جوانان با مشکل مواجه هستیم افزود: وزارت ورزش و جوانان توفیقاتی در رشته های ورزشی داشته ولی در امر بهبود وضعیت این قشر چندان توفیقی نداشته و باید این امر مهم مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ورزقان با اشاره به مسایل روز منطقه هم گفت: استکبار جهانی در سیاست های اسلام هراسی خود جنگ نیابتی را براه انداخته و آمریکا و دوستانش در کشورهای اسلامی آن را مدیریت می کنند و متاسفانه همچنان سازمان های به ظاهر حقوق بشر با حمایت های توخالی خود نظاره گر کشتار و آوارگی انسان های بیگناه به خصوص زن و کودک در کشورهای مسلمان است.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه در سفر اخیر هیات دولت با استان متاسفانه هیچ ریال به شهرستان ورزقان اختصاص

نیافته است گفت: این در حالی است که با توجه به زلزله سال 91 مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم باقی مانده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از 8 صبح امروز نشست علنی داشتند دقایقی پیش با ختم جلسه علنی خود به‌مناسبت هفت خرداد ماه سالروز شروع به کار مجلس شورای اسلامی به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.رهبری

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را به‌عهده داشت پس از اتمام قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تفریغ بودجه سال 91 طی سخنانی، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه به‌خاطر این گزارش تشکر می‌کنیم و امیدواریم که گزارش تفریغ سال 91 را طی یکی دو ماه آینده ارائه دهند تا در صحن علنی مجلس استماع کنیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس هرسال به‌مناسبت هفت خرداد ماه سالروز آغاز به کار مجلس به محضر مقام معظم رهبری می‌روند و از فرموده‌های ایشان بهره می‌برند.

نایب رئیس مجلس گفت: هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم نیز روز گذشته با بیشترین رأی نمایندگان انتخاب شدند که از کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و نمایندگان تشکر می‌کنم. همچنین از سبحانی‌نیا و نعمتی نیز که از حضورشان در هیئت رئیسه محروم شدیم از تلاش‌های‌شان سپاسگزاریم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

کامران رحمتی در خصوص نگهداری احشام در شهر ورزقان به خبرنگار آوای ورزقان گفت: سال گذشته ۴۳ نفر احشام دار در شهر ورزقان شناسایی شدند که اخطار کتبی از طرف شهرداری برای احشام داران ارسال شد ولی متأسفانه این افراد هیچ‌گونه توجهی به اخطار ارسالی از سوی شهرداری ننمودند. لذا شهرداری ورزقان اقدام به پیگیری موضوع از طریق دادستانی کرد.

شهردار ورزقان تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در بحث احشام داری در شهر ورزقان مسئله فرهنگی است و این خود مردم هستند که باید به این نتیجه برسند که در شهر احشام داری موجب آزار همشهریان می‌گردد و با توجه به اینکه گذران زندگی در شهر های زیر ۲۰ هزار خانوار از طریق کشاورزی و دامداری است لذا در این خصوص باید فرمانداری برای احشامداران محلی خارج از شهر تعیین نماید تا احشام دارن احشامشان را به آنجا انتقال دهند.

وی در پایان گفت: قرار بر این است جلسه‌ای با حضور ادارات مرتبط برگزار گردد و موضوع از طریق دادستانی و نیروی انتظامی پیگیری گردد و با احشام دارن در داخل شهر برخورد شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، علی وفادار در جلسه کارگروه جذب و حمایت از سرمایه گذاری شهرستان ورزقان، با اعلام این خبر که استقلال شرکت مس آذربایجان طی هفته های آینده با پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت محقق خواهد شد افزود: برای سرمایه گذاری در ارتباط با محصولات مسی و سایر معادن موجود چون طلا، آهن و … در شهرستان هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: طی روزهای آینده جلسه ای با حضور مسئولین شرکت مس آذربایجان و سرمایه گذاران علاقمند برای سرمایه گذاری در محصولات مسی در شهرستان ورزقان برگزار خواهدشد تا تضمین لازم به سرمایه گذاران داده شود که  شرکت مس آذربایجان آماده است تا محصولات مورد نیاز خود را از شهرستان تأمین کند و حتی قرارداد همکاری با سرمایه گذاران منعقد نماید.

فرماندار ورزقان تصریح کرد: در مسیر حرکت روبه جلو و پیشرفت، مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد و سرمایه گذاران در ابتدا با مشکلاتی مواجه باشند ولی باید برای توسعه و پیشرفت سرمایه گذاران این موانع و مشکلات را رفع نمایند و مسئولین در شهرستان و حتی استان آماده‌اند تا هرگونه همکاری با سرمایه گذاران داشته باشند و موانع پیشروی آنان را حل نمایند.

وی افزود: در خصوص نیازمندی ها و ظرفیت های موجود مجتمع معدنی مس سونگون باید اطلاع رسانی های لازم انجام شود چرا که نیازمندیهای بسیاری در مس سونگون وجود دارد که می تواند با همت سرمایه گذاران در شهرستان تأمین گردد.

وفادار با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت ها در شهرک صنعتی ورزقان برای سرمایه گذاری آماده است افزود: مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذاران برای نخستین بار در استان آذربایجان شرقی در شهرستان ورزقان طی روز های آینده راه اندازی خواهد شد تا سرمایه گذاران تنها با مراجعه به این مرکز و اعلام مشکلات پیشرو در حداقل زمان ممکن نتیجه دلخواه را به دست آورند.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان گفت: تهدیدی که امروزه کشور با آن مواجه است و حتی مهمتر از تهدیدات دولت های استکباری،بیکاری موجود در کشور است که ریشه بسیاری از مشکلات و بزهکاری های اجتماعی جامعه در آن نهفته است و این مشکلات حل نمی شود مگر با کمک همدلی و همزبانی سرمایه گذاران.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان عنوان کرد: شهرستان ورزقان به دلیل وجود معادن غنی چون مس و طلا و ان شاالله الحاق به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس که شخص رئیس جمهور دستور بررسی آن را صادر نموده است در آستانه تحولی بزرگ قرار گرفته که می تواند استان و حتی کشور متحول نماید. و یقیناً در سال های آتی شاهد پیشرفت های چشمگیر شهرستان ورزقان در زمینه صنعت خواهیم بود



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سرهنگ غفار ملکی در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح شهرستان ورزقان افزود: امروز جبهه همان است ولی جنگ به صورت همه جانبه و گسترده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با شدت ادامه دارد. مراسم صبحگاه نیروهای مسلح شهرستان ورزقان
وی خاطرنشان کرد: امروز جوانان آگاه و بابصیرت با تکیه بر ولایت فقیه و گوش سپردن به منویات معظم له، با تهدیدهای پوچ و بی ارزش دشمنان اسلام مقابله می کنند. 

دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا با تاکید براینکه امروز دشمن با چهره نقاب زده و بصورت نرم به صحنه آمده است، گفت: آنها می خواهند بنیان خانواده های ما را با راه اندازی 18 هزار شبکه ماهواره ای و ترفندهای گوناگون دیگر مورد هدف قرار دهند.
وی افزود: دشمن با ابزار و روش های نوین در مقابل ما ایستاده و باید با آگاهی و بصیرت از دین و قرآن که خون بهای شهیدان است، دفاع کنیم.
در این مراسم حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه شهرستان ورزقان با بیان اینکه ولایت فقیه ، بزرگترین مانع در مقابل استکبار جهانی در رسیدن به هدف های شوم آنان است، گفت: تا زمانی که زنده ایم، قطره قطره خون خود را هرجا لازم باشد هدیه خواهیم داد.
فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه هرگونه حرکت ها در این زمان و یا در زمان جنگ تحمیلی برای براندازی نظام اسلامی طراحی شده، افزود: امنیت امروز مدیون جانفشانی شهدا و نیروهای گمنام امام زمان و نیروهای مسلح می باشد.
فرمانده سپاه ناحیه ورزقان گفت: هر نام نیک و پایداری که برای ایران اسلامی بوجود آمده حاصل خون شهداست.
سرهنگ بیت اله بنی هاشمی برنامه های دیگر بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر را در این شهرستان دیدار با خانواده های شهدا، غبار روبی مزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا در روستای ارزیل خاروانا عنوان کرد.

ایرنا



تاريخ : 4 / 3 / 1394برچسب:, | 8:6 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی؛در تاریخ 94/03/02 که مصادف با ولادت قمربنی هاشم حضرت ابولفضل(ع) و روز جانباز بود طی مراسمی از همکاران آزاده و جانباز منطقه با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی و تجلیل شد. رزمی؛ریاست اداره ضمن تبریک این روز خجسته به حاضرین قدردانی ها و هدایای مادی را در مقابل ایثارگری های آزادگان و جانبازان میهن اسلامی مان ایران ناچیز دانسته و افزود؛ایران اسلامی این بزرگی و عظمت و امنیت را مدیون رشادتها و خونریزی شهدا و ایثارگران است و زنده نگه داشتن نام و یاد و راه این عزیزان فریضه ای است که بر همگان واجب است .



تاريخ : 3 / 3 / 1394برچسب:, | 7:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مدتی است که برخی از دبستان‌های کشور، در پایان سال تحصیلی پایه اول، جشن الفبا برگزار می‌کنند.

جشن الفبا در پایان سال تحصیلی و پس از آنکه کلاس اولی‌ها، تمام حروف الفبا را یاد می‌گیرند، برگزار می‌شود.

عکس زیر متعلق به دانش‌آموزان کلاس اولی آموزشگاه شهید حجازی خاروانا است.



تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 12:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به همراه فرماندار و نماینده شهرستان ورزقان با همسر و مادر شهیدان حاجی زاده دیدار کرد.

DSCF6473    DSCF6480  DSCF6483 DSCF6486  DSCF6493 DSCF6495



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نمازجمعه این شهر، گفت: با وجود بزرگترین معدن مس کشور و معادن دیگر طلا و درآمدهای کلان متاسفانه بیمارستان این شهرستان در یک ساختمان خلاصه شده و هیچ امکانات و نیروی بیمارستانی وجود ندارد.

وی افزود: این در حالی است که 162 روستای پراکنده و صعب العبور در این شهرستان وجود دارد و 85 درصد جمعیت این شهرستان در آن ها به کار تولید و کشاورزی مشغول هستند.

حجت الاسلام مهدوی گفت: در مواقع نیاز به مراکز بیمارستانی باید با هزاران مکافات به تبریز مرکز استان مراجعه نمایند که این امر موجب نارضایتی مردم می شود.

امام جمعه ورزقان از دولت درخواست کرد: در سفر به استان به این نیاز شهرستان توجه ویژه داشته باشد.

وی همچنین اعلام کرد: با تشکیل شرکت مس آذربایجان انتظار می رفت مسایل اقتصادی و اشتغال زایی در شهرستان و استان رونق بیشتری بگیرد که این امر آنطور که باید تحقق نیافته است.

وی گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان با 20 میلیارد ریال اعتبار خدمات دهی در بخش فرهنگی در این شهرستان ندارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت در هفدهمین سفر استانی خود روز چهارشنبه آینده میهمان مردم استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

شهرستان ورزقان یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر ورزقان است.

این شهرستان از دو بخش مرکزی و بخش خاروانا تشکیل شده است.

جمعیت شهرستان ورزقان در سرشماری سال ۱۳۸۵ در حدود 48 هزار و ۱۱۲ نفر برآورد شده که چهار هزار و ۸۸ نفر از آن ها یعنی ۵/۸ درصد در مرکز شهرستان ساکن هستند.

این شهرستان از شرق به شهرستان اهر، از غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.