تاريخ : 27 / 5 / 1394برچسب:, | 1:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پیام تسلیت درگذشت مادر همسر همکاربرادر بزرگوار،جناب آقای مهندس فاتح

 

با نهایت تاثر و تاسف درگذشت مادر گرامیتان را تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مرحومه علو درجات و رحمت واسعه و برای شما و سایر بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا



تاريخ : 27 / 5 / 1394برچسب:, | 1:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: جلسه شورای اداری بخش خاروانا با هماهنگی و دعوت بخشداری خاروانا و با حضور فرماندار شهرستان ورزقان، برخی مدیران شهرستانی و مسئولین بخش و شهر خاروانا در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید.

عبدالهی بخشدار خاروانا، ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان و اعضای جلسه، ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) را تبریک گفته و از تمامی کسانی که به نوعی در اطفاء حریق مراتع آستمال خاروانا نقش داشتند تشکر نمودند. ایشان در ادامه فرا رسیدن هفته دولت را تبریک گفته و از ادارات و نهادهای بخش خواستند تا پروژه های قابل افتتاح و یا در شرف کلنگ زنی را به بخشداری یا فرمانداری جهت برنامه ریزی در هفته دولت سال جاری اطلاع رسانی نمایند. ایشان در قسمتی از سخنان خود به کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به 18 روستای بخش خاروانا در هفته دولت 94 اشاره نمودند.

در ادامه وفادار فرماندار شهرستان نیز ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، مطالبی را در خصوص مشارکت زنان در امور اجتماعی و سایر امور کشور بیان نمودند. ایشان با اشاره به سخن گوهر بار امام (ره) که فرموده بودند: از دامن زن مرد به معراج می رود، نقش بانوان در تعلیم و تربیت، توسعه جامعه و آرمش مورد نیاز جامعه را مهم دانستند.

فرماندار شهرستان ورزقان در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ازادگان عزیز در 26 مرداد ماه 1369، آزادگان را مایه عزت و افتخار ملت دانسته و از تلاش آنها در دوره جنگ و مقاومت انها در دوره اسارت تقدیر کردند. ایشان با اشاره به اینکه امروز در مرکز شهرستان نیز مراسمی با عنوان تقدیر از آزادگان شهرستان های اهر و ورزقان برگزار می شود، از بازدید شرکت کنندگان از مجتمع مس سونگون خبر دادند.

وفادار در قسمتی از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز پزشک، این روز را خدمت تمامی پزشکان و تلاشگران عرضه بهداشت و درمان تبریک گفته و در ادامه به سالروز کودتای 28 مرداد 1332 اشاره نموده و مطالبی را در خصوص نقش و دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها بیان نمودند. ایشان با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دنیا از دو قطبی بودن خارج شد، به موفقیت های تیم مذاکرات هسته ای کشور در مقابل کشورهای 5+1 اشاره کردند. فرماندار ورزقان تصویب توافق هسته ای در مراجع قانونی این کشورها را ضروری دانسته و یاداور شدند که در صورت رد این توافق، همه کشورها آمریکا و یا سایر کشورهایی که چنین عملی را مرتکب شوند، مورد مذمت قرار می دهند و البته تحریم ها نیز دیگر قابل برگشت نخواهد یود.

فرماندار شهرستان ورزقان پیشاپیش فرا رسیدن هفته دولت را تبریک گفته و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجائی را گرامی داشتند. ایشان همچنین فرا رسیدن روز کارمند را حضور تمامی کارکنان دولت تبریک گفته و برایشان آرزوی توفیق نمودند. وفادار در این قسمت از سخنان خود با اشاره به اینکه خدمت به مردم وظیفه مشئولین است، ملت را کارفرما و کارکنان دولت را کارگزاران ملت عنوان کردند. ایشان با تشکر از نهادها و ادارات بخش خاروانا، ارائه گزارش عملکرد به مردم در هفته دولت را لازم و ضروری دانسته و بیان داشتند که در هفته دولت پیش رو پروژه های متعددی در بخش خاروانا افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

وفادار با تقدیر و تشکر از همکاران خود و علی الخصوص بخشدار خاروانا، پیشبرد امورات شهرستان در تمامی عرصه ها را در سایه انتخاب همکاران و مسئولین دلسوز و توانمند دانسته و بیان داشتند که مسئولین باید در مسیری حرکت کنند که مردم و به ویژه روستائیان عزیز احساس کنند که کاملا به آنها توجه می شود.

فرماندار شهرستان ورزقان با تقدیر و تشکر از شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، از انها خواستند از ساخت و ساز غیرمجاز و غیرفنی در روستاها جلوگیری نمایند. ایشان در قسمتی از سخنان خود از مسئولین سایر نهادها نیز تشکر نموده و کار ستودنی مسئولین منابع طبیعی و محیط زیست و برخی نهادهای دیگر را در مهار آتش مراتع آستمال قابل تقدیر دانستند.

فرماندار شهرستان ورزقان در پایان سخنان خود به برخی تحرکات زود هنگام انتخاباتی در شهرستان اشاره کرده و از مسئولین خواستند از همراهی کاندیداهای احتمالی و شرکت در جلسات آنها خودداری نمایند تا هیچگونه شائبه ای در خصوص طرفداری آنها از کاندیدایی خاص مطرح نشود و تا زمان برگزاری انتخابات سالم در شهرستان آرامش لازم مهیا باشد.



تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 21:43 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به انگیزه تقدیر از وب سایت « پایگاه اطلاع رسانی خاروانا »

تقدیم به همرزم ارجمندم جناب سرهنگ سعید علیزاده مدیر فرهیخته این وب سایت

سنگر فرهنگي

بر سرِ ايران چو افسر ،  بامِ آذربايجان

هم طراز شوکت و فر ، نامِ آذربايجان

خاک آذربايجان ، زرخيز  باشد هر قدم

«خاروانا» گنج گوهر  پرورانَد دَم به دَم

مي درخشد « خاروانا » بر جبينِ ورزقان

خانه ي خورشيد باشد* در زمينِ ورزقان

بار الها «خاروانا» را نگه دار از بلا

مؤمنانش را مکُـن هرگز  به سختي مبتلا

دامن اين دشت از مرد و زن و برنا و پير

در پناه لطف و احسانِ دو چندانت بگير

از «ارسباران» نسيم عشق و عرفان مي وزد

هرچه بر اين سرزمين حق داده ، افزونتر سِـزَد

«خاروانا» در فضاي - وب - بلند آوازه شد

نام زيباي «ارسباران» در اين جا تازه شد

همّت والا بنازم  مردِ رزم و جبهه را

کرده حقِّ خاکِ پاک و شيرِ مادر را ادا

«پايگاه خاروانا» سنگر فرهنگي اش

ارتش و يک عمرخدمت ، شاهدِ يکرنگي اش

مي کند اين سرزمين بر نام نيک اش افتخار

«خاروانا»  با «عليزاده» است دائم ماندگار

-------------------------

* خاروانا = مکان آفتابگير

روحانی محمدی پیام

 


تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 11:28 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مقام معظم رهبری از انتقال فراورده های خام معدنی از آذربایجان شرقی به دیگر استان ها انتقاد کردبه گزارش خبرنگار نصرنیوز، ایت الله محسن مجتهد شبستری در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در آذربایجان شرقی گفت: چرا باید مواد خام استخراجی مس سونگون از استان خارج شده و در کرمان به بهره‌برداری برسد؟ جوانان ما باید از منابعی که متعلق به آنها است بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل فازهای ذوب و فراوری مجتمع مس سونگون، گفت: باید در جامعه فرهنگ کار به عنوان یک ارزش شناخته شود. صنعت و کار ریشه توسعه و بالاندگی جامعه است و به فرموده امام علی(ع) صدای چرخ ریسندگی صنعتگران به همراه صدای پای مجاهدین و قلم نویسندگان به عرش اعلی می‌رسد و خداوند صاحبان پیشه و صنعتگران را بسیار دوست می‌دارد.

آیت الله شبستری در ادامه به انتقاد از عدم ثبات قیمت ها در بازار پرداخت و گفت: از دیگر مشکلات اقتصادی مردم نبود ثبات در بازار قیمت‌ها است و در این مورد دولت باید کالاها را  نرخ‌گذاری و کنترل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت واقعی از تولید داخل عمل نکنیم حتی اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود مشکلات اقتصادی ما به قوت خود باقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنوز مرکب توافق خشک نشده آمریکائی‌ها می‌گویند گزینه‌های نظامی هنوز روی میز هستند، افزود: در شرایط تحریم‌ها هم ما پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های نظامی، فناوری نانو و فناوری‌های هسته‌ای داشته‌ایم؛ بنابراین نباید تحریم‌ها را علت تامه مشکلات اقتصادی بدانیم اگرچه بی‌تاثیر نیز نبوده‌اند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به پیشرفت سریع کشورهایی مانند چین و ژاپن، گفت: مگر ما از نظر استعداد و ظرفیت‌ها از کشورهایی مثل ژاپن و چین چیزی کم داریم؟ برای اینکه کشور توسعه پیدا کند باید فرهنگ کار و تلاش و تن دادن به کارهای سخت در این کشور نهادینه شود.



تاريخ : 21 / 5 / 1394برچسب:, | 23:56 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز / خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از اختصاص 150میلیارد تومان اعتبار جدید در قالب تسهیلات برای مناطق زلزله زده خبرداد.
محمدی امروز همزمان با سومین سالگرد زمین لرزه ارسباران آذربایجان شرقی به خبرگزاری صدا و سیما گفت این تسهیلات برای زیبا سازی و محوطه سازی واحد های مسکونی مناطق زلزله زده پرداخت خواهد شد.
به گفته مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تاکنون تمامی واحد های مسکونی تخریب شده بازسازی و همه زلزله زدگان در واحد های مسکونی امن ساکن شده اند.
وی افزود برای احداث واحد های مسکونی آسیب دیده که حدود 40هزار واحد بود ، بیش از 860میلیارد تومان به صورت کمکهای بلاعوض و تسهیلات پرداخت شده است.
در زمین لرزه شش و دو دهم ریشتری 21 مرداد 91حدود 300 نفر از هموطنان در شهرستانهای اهر / هریس و ورزقان جان خود را از دست دادند .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سه سال پیش درست در چنین روزی… هنوز چند ساعتی مانده تا قهر طبیعت، آنچه که شدنی بود بشود!

سه سال می گذرد ولی همچنان در ذهن همه آنهایی که این درد را از نزدیک و یا دور احساس کرده بودند، خاطراتی شفاف به جای مانده است.

از زمین لرزه ۲۱ مرداد ۹۱ ارسباران، ۳۶ ماه می گذرد، ولی هنوز هم که هنوز است لرزهایی بر بدن همه کسانی که عزیزانشان را در این قهر طبیعت از دست دادند مانده است، مادرانی که داغ فرزند دیدند و فرزندانی که داغ والدین و نوعروسان و دامادانی که بی یار و همسر شدند….

۳۶ ماه می گذرد ولی هنوز هم که هنوز است، یادمان نرفته ۳۰۶ نفر از مردم این خطه را که زیر آوارها جان دادند و به دیدار حق شتافتند.

از هر چه بگذریم، سفر مقام عظمای ولایت در روزهای بعد از این حادثه غمناک کام تلخ مردم آذربایجان را شیرین کرد، سفری همراه با دلی سراسر محبت به مردمان این خطه.

حضرت آیت الله خامنه ای تنها ۵ روز پس از حادثه زلزله برای ارسباران به صورت سرزده به آذربایجان شرقی سفر نمود و از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده و نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان شد.

سفری پر خیر و برکتد که شور و غوغایی وصف ناپذیر در دل میلیون ها آذری زبان که در جریان مستقیم این حادثه طبیعی قرار گرفته بودند ایجاد کرد.

احمد علیرضا بیگی، استاندار وقت آذربایجان شرقی نحوه در جریان قرار گرفتن سفر رهبری به آذربایجان را اینگونه شرح می دهد:

آن روزها بیش از انداز درگیر امدادرسانی ها و مدیریت بحران بودیم، به یاد دارم عصر روز ۲۵ مرداد در دفتر کاری خود در استانداری مشغول هماهنگی های مربوطه بودم، یکی از پرسنل به من اطلاع داد برادری از سپاه پاسداران در بیرون از اتاق منتظر من است و می خواهد من را در جریان مطلبی قرار دهد.

از وی خواستم تا آن برادر را نزد من بیاورد. بعد از سلام و احوال پرسی و خدا قوت، آن برادر سپاهی به من گفت رهبر معظم انقلاب فردا برای بازدید از مناطق زلزله زده به استان سفر می کنند، و از من خواست تا هیچ کس را در جریان این سفر قرار ندهم، یعنی اطلاعی به مقامات کشوری داده نشود.

اینگونه عنوان شد که ساعت ۷ صبح در فرودگاه منتظر تشریف فرمایی حضرت آقا باشیم.

صبح روز ۲۶ مرداد در فرودگاه به استقبال حضرت آقا رفتیم. مسئولین مربوطه از ما خواستند تا هیچ تدارکی برای سفر حضرت آقا به مناطق زلزله زده اتخاذ نشود، یعنی نه راه باز کنی نه محافظی و … با دو ماشین لندکروز به همراه حضرت آقا راهی روستای کویچ بزرگ‌ترین روستای منطقه می شویم، کویچ با حدود هزار نفر جمعیت. در زلزله حدود ۲۰ کشته داشت و تقریباً تمام خانه‌هایش ویران شده بود…

به روستا که می رسیم آقا با چفیه ای درگردن و عصایی که به دست دارد شروع به بازدید از روستا می کنند، با عصای خود لبه چادرها را بالا می برند و از اهالی چادر دلجویی می کنند و احوال پرسی…

به نظرم میرسد کسی رهبری را نمی شناسد!

رفته رفته حضرت آقا بازدید از روستا را با احوال پرسی های خود به اتمام می رسانند و در میدانی از روستا سوار بر پشت وانت می شوند تا برای جماعت سخنرانی کنند.

باورم می شود هیچ کس فکرش را هم نمی کرد مقام عظمای ولایت برای بازدید از روستای دورافتاده و زلزله زده به آنجا بیایند، کم کم مردم روستا باورشان می شود که این مرد خوش رو با عبایی بر دوش شخص رهبری است که به روستایشان آمده تا از نزدیک شاهد دردهایشان باشد!

این بار اشک و آه است که اهالی روستا را در بر میگرد، موج محبت و دلدادگی به ولایت است که به آقا میفرستند و آقا با لبخند بر لب جواب این همه شور و اشتیاق را می دهند…

خاطره بالا، ناگفته ای از سفر حضرت آیت الله خامنه ای در ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۱، تنها ۵ روز بعد از زلزله ویرانگر ارسباران از زبان بیگی بود.

بیانات در جمع مردم روستای زلزله‌زده کویچ آذربایجان شرقی

بسم اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداه المهدیّین المعصومین سیّما بقیّهاللّه فی الأرضین‌.

السّلام علیکم و رحمهاللّه و برکاته.

سلام اولسون سیزه قارداشلار، باجیلار، عزیز جوانلار.

خداوند متعال به همه‌ی شما توفیق بدهد، به همه‌ی شما صبر بدهد. حادثه‌ی تلخ زلزله‌ی این منطقه، دلهای همه را به درد آورد؛ همه مصیبت‌دار شدند. از خداوند متعال برای مصیبت‌دیدگان صبر طلب میکنیم. از خدای متعال برای مردم عزیز آذربایجان توفیق میخواهیم. و به همه‌ی شما عرض میکنم – بخصوص عزیز جوانلار – این حادثه میتواند برای شما یک سکوی پرش به جلو باشد. با صبر شما، با استقامت شما، با تلاش شما، با همکاری شما، با همدردی و همدلی شما با یکدیگر، ان‌شاءاللّه میتوانید از این حادثه یک سکوی پرشی بسازید.

البته مسئولین وظائف بزرگی دارند. تا امروز کارهای خوبی انجام گرفته است؛ کارهای اصلی بعد از این است؛ بازسازیها، محکم‌سازیها، مقاوم‌سازیها باید بتواند ان‌شاءاللّه چهره‌ی این منطقه را بعد از زلزله عوض کند. از خدای متعال میخواهیم که این توفیق را به مسئولین بدهد؛ شما هم همکاری کنید. آحاد مردم با مسئولین همکاری کنند. مردم سراسر کشور هم آنطوری که من اطلاع پیدا کردم و حدس میزدم و مشاهده شد، همدرد با شما هستند. اینجور نیست که یک قطعه‌ی از کشور یک مصیبتی داشته باشد، دیگران نسبت به آن بیتفاوت باشند؛ نه، همه احساس همدردی میکنند. بحمداللّه ملت ما یک ملت یکپارچه است، یک ملت متحد است؛ و به خاطر همین اتحاد، نیرومند است. این قدرتی که امروز ایران اسلامی دارد، این عزتی که امروز ملت ایران دارد، بخش مهمی از آن به خاطر همین اتحاد و اتفاقی است که بین اقشار مختلف مردم در قسمتهای مختلف وجود دارد.

مقصود من از این سفر، در درجه‌ی اول، همدردی و همدلی با مردم عزیز این منطقه است – منطقه‌ی اهر، ورزقان، هریس و روستاها و مناطق اطراف این سه شهر – همدردی و همدلی با کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند، فرزندانشان را از دست داده‌اند؛ ما با اینها همدردیم. از خدای متعال برای اینها صبر میخواهیم. این هدفِ اوّلی ماست. در درجه‌ی بعد هم از کارهائی که انجام گرفته، از نزدیک اطلاع پیدا کنیم. من از بعضی از زلزله‌زده‌ها پرسیدم، گفتند خدماتی که تاکنون انجام گرفته، خدمات خوبی است. ان‌شاءاللّه باید همین خدمات ادامه پیدا کند. البته نوع خدمات تفاوت خواهد کرد؛ بعداً کارهای سنگین‌تر و اصلی هست، که امیدواریم مسئولین به توفیق الهی بتوانند این وظائف را انجام بدهند. من همه‌ی شما را به خدا میسپارم.

والسّلام علیکم و رحمهاللّه و برکاته‌



تاريخ : 16 / 5 / 1394برچسب:, | 14:47 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

در آستانه زلزله 6.2 ریشتری سال 91 ورزقان، زلزله باز در این شهر زنگ‌ خطر را به صدا درآورد.

خبرگزاری فارس: زلزله در ورزقان زنگ‌ خطر را به صدا درآورد
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهر ورزقان از بامداد امروز چندین بار لرزید.

زلزله 3.8 ریشتری در ساعت یک بامداد امروز در عمق 6 کیلومتری زمین خواب را از مردم شهرستان ورزقان گرفت و باز ترس و وحشت را در این منطقه حاکم کرد.

19 دقیقه بعد ساعت یک و 19 دقیقه بار دیگر زلزله به قدرت 2.4 ریشتر در عمق 4 کیلومتری زمین در ورزقان رخ داد تا بیشتر مردم با توجه به زلزله 6.2 ریشتری زلزله سال 91 که تخریب و فوت بسیاری از هموطنان‌مان را در پی داشت تا صبح پلک روی چشمان خود نگذارند.

ساعت 6:31 دقیقه امروز نیز زلزله در شهر خواجه در عمق 10 کیلومتری زمین با قدرت 1.8 ریشتر رخ داد.

از خسارات احتمالی این زمین لرزه‌ها گزارشی دریافت نشده است.

بعد از زمین لرزه ورزقان و اهر در سال 91 بیش از 5 هزار پس زمین لرزه در این منطقه رخ داده است.

در زلزله 21 مرداد سال گذشته در منطقه ارسباران آذربایجان‌شرقی 11 شهرستان به مساحت 5 هزار و 500 کیلومتر تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند که شهر ورزقان و 91 روستای آن با بیشترین خسارت روبه‌رو شدند به طوریکه نزدیک به یک هزار و 500 واحد مسکونی در خود شهر ورزقان دچار آسیب شدند.

در این زمین لرزه‌ها 270 نفر از هموطنان‌مان فوت کردند.



تاريخ : 14 / 5 / 1394برچسب:, | 1:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بر اساس گزارش مردم محلی آستمال ورزقان، عصر دوشنبه در این منطقه آتش سوزی اتفاق افتاد که با حضور نیروهای مردمی و امدادی، این آتش محار شد ولی به‌علت گرمای هوا و وزش باد، آتش زیر خاکستر دوباره برافروخته شد و اکنون وسعت این آتش سوزی گسترده‌تر شده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه آتش سوزی در مراتع نزدیک جنگل‌های ارسباران اتفاق افتاده، خطر گسترش این آتش به جنگل وجود دارد.

میرمحسن حسینی قمی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه علی‌رغم تلاش نیروهای مردمی، آتش سوزی دیشب هنوز مهار نشده است، گفت: احتمال خطر سرایت این آتش سوزی به جنگل‌های ارسباران بالا است و از ستاد مدیریت بحران استان درخواست کمک کرده ایم.

وی که در مسیر آستمال با خبرنگار تسنیم سخن می‌گفت، از اعزام نیروهای امدادی به این منطقه خبر داد و در مورد مساحت آتش سوزی گفت: گستره آتش سوزی مشخص نیست و باید از نزدیک ارزیابی کنیم.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، با بیان اینکه منطقه آتش سوزی صعب العبور است، خاطرنشان کرد: در این مرحله که امکان حمل تجهیزات ممکن نیست، باید از آتش خاموش کن ضربه‌ای و آتش کوب استفاده کنیم.

وی افزود: درصورتی که امکان اطفاء حریق ممکن نبوده و آتش سوزی گسترش یابد، ستاد بحران استان، بالگرد و هواپیما اعزام می‌کند.

محسنی‌قمی از مردم منطقه خواست تا با حضور در منطقه برای خاموش کردن حریق با نیروهای امدادی همکاری کنند.



تاريخ : 12 / 5 / 1394برچسب:, | 15:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: با اتمام گازرسانی از خط صادراتی کشور ارمنستان زیرساخت های توسعه صنعت مس و طلا در شهرستان ورزقان تسریع می شود.

ولی اله دینی روز یکشنبه در بازدید از خط انتقال گاز طبیعی برای جبران نیازهای صنعتی معادن ورزقان در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا افزود: وجود معادن بزرگ از جمله مس سونگون و معدن طلای اندریان و دهها معادن دیگر در این شهرستان باعث شده شرکت گاز استان برای تامیت زیرساخت های صنایع جانبی آنها نیاز انرژی را در آینده در این شهرستان مرتفع نماید .

وی بیان کرد: در این راستا 40 کیلومتر خط انتقال از خط صادراتی ارمنستان را با اعتبار 300 میلیارد ریال در حال انجام داریم و در تلاش هستیم تا پایان امسال این طرح مهم را به پایان برسانیم.

دینی گفت: چند روز پیش گاز رسانی به شهرک صنعتی ورزقان را هم به پایان رساندیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان با بیان اینکه شهرستان ورزقان با وجود ظرفیت های بالقوه خود برای جذب سرمایه گذاری آماده است و باید در این زمینه تمام زیرساخت ها مهیا شود، اظهار داشت: شرکت گاز برای تامین نیازهای انرژی در این شهرستان را تا پایان امسال آماده می کند.

شهرستان ورزقان با 50 هزارنفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.



تاريخ : 12 / 5 / 1394برچسب:, | 15:3 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
گازرسانی به 12 روستای ورزقان تا پایان شهریور امسال

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌برداری از گازرسانی به 12 روستای شهرستان ورزقان تا پایان شهریور امسال انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: گازرسانی به 12 روستای ورزقان تا پایان شهریور امسال
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی، ولی‌الله دینی در حاشیه بازدید از اجرای عملیات گازرسانی به 17 روستای ورزقان و خط انتقال اهر- ورزقان ضمن تقدیر از تلاش و همت همکاران خدوم شرکت گاز و مجریان پروژه‌های درحال اجرا بر توسعه گازرسانی و خدمات‌رسانی در مناطق محروم و دور افتاده تاکید کرد.

وی اجرای این پروژه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: پروژه گازرسانی به 12 روستای ورزقان شامل روستاهای لیجین، سیغار، آغ‌بلاغ، سیلاب جدید، سیلی‌خانی، آلوجه قشلاق، سرخه دیزج، مزرعه شادی، فرخران، بهربیگ، لمبران وسردار گندی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌کنیم با این روند و تامین شرایط لازم همه پروژه‌ها در موعد مقرر به اتمام برسند.

دینی با اشاره به نقش استراتژیک مناطق جنگلی و معادن شهرستان ورزقان اظهار داشت: گازرسانی به مجتمع سونگون و شهرک صنعتی ورزقان از اولویت‌های شرکت گاز در سال‌جاری در این شهرستان است.

وی به آغاز عملیات گارزسانی به پنج روستای همای اولیا، همای سفلی، مزرعه سواره، چلناب و روارانق در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 19 روستای دیگر شهرستان ورزقان در مرحله پیمان سپاری است و با بهره‌برداری از این روستاها درصد بهره‌مندی روستاهای این شهرستان به 90 درصد خواهد رسید.

دینی ضمن تشکر از همکاری مردم فهیم ورزقان در اجرای پروژه‌های شرکت گاز خصوصا اجرای خط انتقال اهر - ورزقان گفت: وجود معارضان محلی یکی از دلایل عمده تاخیر در اجرای پروژه‌ها است با توجه به اینکه پروژه‌های گازرسانی برای آسایش و رفاه مردم منطقه اجرا می‌شود انتظار است که مردم نیز حداکثر همکاری را در اجرای پروژه‌ها با شرکت گاز داشته باشند.



تاريخ : 11 / 5 / 1394برچسب:, | 3:3 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

کامران رحمتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه 41 خانواده در این شهر احشام خود را در داخل شهر نگهداری می کنند و با عبور و مرور احشام آنها در داخل شهر موجب نارضایتی اهالی و شکایت آنها شده است.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم از طریق شورای اسلامی شهر و ریش سفیدان محل این خانواده ها را ملزم به جمع آوری احشام کنیم و در صورت اصرار به بی توجهی آنها در مرحله بعد طبق قانون رفتار خواهد شد.

شهردار ورزقان با بیان اینکه طبیعت دنج و زیبای این شهرستان گردشگران و میهمانان زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده گفت: زیبنده نیست فضولات حیوانی در بعضی خیابان های شهر و همزمان با آسفالت معابر چهره زشتی را نشان دهد و این امر باید مورد توجه و همکاری عموم قرار گیرد.

رحمتی گفت: باید همه در آبادانی و تمیز نگهداشتن شهر کوشا باشیم و شهر خود را مانند خانه برای پذیرای میهمانان آماده سازیم.

شهرستان ورزقان در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.



تاريخ : 11 / 5 / 1394برچسب:, | 2:53 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

علی وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ورزقان، مشکل اصلی بزرگراه خواجه – ورزقان را تملک اراضی واقع در مسیر بزرگراه و پرداخت حقوق صاحبان املاک عنوان کرد و اظهار داشت: طی جلساتی که اخیراً با مسئولین مربوطه برگزار کرده‌ایم این مشکل در اسرع وقت حل می‌شود و کار احداث بزرگراه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

 

وی گفت: تمام ادارات و سازمان‌ها باید در احداث این بزرگراه همکاری لازم را داشته باشند و از هر گونه سنگ‌اندازی‌ها خودداری کنند.

 

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه بزرگراه خواجه – ورزقان حداکثر تا سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، تأکید کرد: اگر شرکت مس تعهدات خود را نسبت به بزرگراه خواجه – ورزقان به‌موقع پرداخت می‌کرد، در آینده نزدیک می‌توانستیم شاهد بهره‌برداری از این بزرگراه باشیم.

 

وی یکی دیگر از علل کندی کار احداث بزرگراه را شرایط آب و هوایی منطقه عنوان کرد و افزود: در شهرستان ورزقان به علت زمستان‌های زودرس و طولانی در واقع بیش از نیمی از سال را برای کار عمرانی از دست می‌دهیم.

 

وفادار با اشاره به آغاز عملیات اصلاح و روکش آسفالت راه ارتباطی ورزقان – خاروانا تصریح کرد: روکش آسفالت این مسیر از طرف خاروانا به ورزقان شروع شده است و در آینده نیز از داخل شهر ورزقان و فلکه سونگون به‌طرف سه‌راه چیچکلو ادامه می‌یابد و امسال مورد بهره‌برداری می‌رسد.

 



تاريخ : 11 / 5 / 1394برچسب:, | 2:50 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خداآفرین هم از دیگر مسئولان قضایی شهرستان های استان است که از دستگیری اتباع خارجی در شهرستان خداآفرین خبر می دهد.

پرویز پوراحمد در گفتگو با مهر ادامه می دهد: مامورین هنگ مرزی و سپاه شهرستان موفق به دستگیری ۳۷ نفر از اتباع افاغنه در شهرستان شدند که این افراد با خودرو سواری وارد منطقه خداآفرین شده بودند.

 

دستگیری سارقان خشن پایتخت

 

حجت الاسلام حسن زاده، رئیس حوزه قضائی خاروانا نیز از دستگیری سه نفر از اتباع افاغنه در روستاهای بخش خاروانا خبر می دهد.

 

دستگیری ۱۱ نفر افاغنه در شبستر

 

فرمانده انتظامی شبستر نیز از دستگیری ۱۱ نفر از اتباغ افاغنه در این شهرستان خبر داده و به خبرنگار مهر می گوید: این افراد با شگردهای خاص دستگیر شده و به مراجع قانونی تحویل داده شده اند.

 

سرهنگ فریدون حیدری ادامه می دهد: این افراد از طریق جاده صوفیان سعی در خروج از کشور را داشتند که به موقع دستگیر شدند.

 

آمار اتباع غیرمجاز ورودی به استان و پراکندگی آن ها در تمامی شهرستان های استان از مواردی است که به شکل جدی باید از سوی مسئولان مربوطه بررسی شده و نتایج این مطالعات در اختیار رسانه ها و مردم قرار داده شود.

 

در این زمینه از تمامی مسئولان استان انتظار می رود نسبت به بیان حقیقت موضوع ورود این اتباع به استان و جزئیات بیشتر آن توضیحاتی ارائه کرده و در این زمینه سکوت نکنند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

روابط عمومی آموزش و پرورش خاروانا: همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 دومین جلسه ستاد انتخاب رشته منطقه خاروانا با حضور تعدادی از اساتید دانشگاههای منطقه، معاونین و کارشناسان امر، مدیران و مشاورین مدارس برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه حسن خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی شیوه نامه برپایی پایگاههای انتخاب رشته را برای حاضرین جلسه توضیح داد و بر آگاهی بخشی در مورد رشته ها و آینده شغلی آنها و آزادی عمل دادن به داوطلب در انتخاب رشته تاکید کرد. سپس وضعیت رتبه های دواطلبین آزمون سراسری منطقه خاروانا بررسی گردید.

 

 

تشکیل جلسه توجیهی در تاریخ 94/04/4 برای اولیا و داوطلبین، تعیین روزها و ساعات برپایی پایگاه انتخاب رشته، آماده سازی محل و اطلاع رسانی در مورد برپایی پایگاه، تاکید بیشتر از طرف مشاورین و اعضا ستاد بر انتخاب رشته های موجود در دانشکاه فرهنگیان و مشاوره تیمی و گروهی دانش آموزان، از مصوبات جلسه ستاد انتخاب رشته بود.

 

منبع: http://cms.medu.ir/IranEduThms/theme2/cntntpge.php?pgid=31&rcid=651

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، کرینگان از روستاهای دیزمار شرقی، و از توابع شهرستان ورزقان است، دهستان دیزمار شرقی که در شمال ورزقان قرار دارد اکنون از شمال به رود ارس از جنوب به دهستان اوزمدیل از مشرق به دهستان مینجوان و حسنو (حسن‌آباد) از مغرب به دهستان دیزمار غربی محدود است. هوای آن در کرانه‌های رودخانه ارس گرم و در بخش جنوبی معتدل و آب دیه های آن همگی از چشمه‌ها و رود ارس و رود مردانقم است.

از شمال با روستاهای اولی،احمدآباد و مردانقم  و از جنوب شرقی با روستاهای ونستان و ملک طالش و از جنوب غربی با روستای آستمال همسایه است، آب‌وهوای آن کوهستانی و معتدل است که در تابستان گرم و معتدل و در زمستان سرد و یخبندان می‌شود ردیف خانه‌ها در شیب تند تپه به‌موازات هم به‌طوری‌که پشت‌بام یکی حیاط و معبر دیگری است ساخته‌شده است طول سرتاسری خانه‌ها متصل‌به‌هم و در فواصل منظم بدین‌صورت هر خانه‌ای پشت‌بام خانه‌ای دیگری است و منظره بسیار بدیعی را به وجود آورده است. در حال حاضر روستای کرینگان دارای ۲۱ خانوار با تعداد ۱۰۵ نفر جمعیت در یک نقطه دورافتاده از مرکز استان در دل جنگل‌های بکر و دست‌نخورده ارسباران قرارگرفته است.

این دهستان از ۵۶ آبادی بزرگ و کوچک پدید آمده که بیش از ( ۱۸ هزار و ۵۰۰ ) تن جمعیت دارد و مرکز آن آبادی اشتبین است، آبادی‌های دیگر آن عبارت است از : مردانقم – شرف‌آباد – جوشین – علیار – اویلق – مزرعه شادی -چای کندی – ملک – ونیستان – کرینگان.

80468067161109735559

48892301300287874063

76790685466271761381

62843088800691915788

26827494849909156638

25132235899756302677

57271754314124551856

68543334440595038312

کرینگان در دوازده کیلومتری جنوب شرقی روستای اشتبین – یکی از روستاهای جلفا که تا هفتاد – هشتاد سال پیش تاتی، زبان مردم این روستا بود و بیست و هشت کیلومتری شهر ورزقان قرار دارد. کشتزارها و باغهای آن از دو چشمه سیراب می شود، محصول آن غله و هیزم و زغال و چوب درختان جنگلی و اندکی نیز سر درختی است.

مردم آن همگی به تاتی گفتگو می کنند و ترکی نیز می دانند. امرار و معاش و کار عمده آنان، کشاورزی، گله داری، تهیه زغال از درختان جنگلی است.

گزارش از: بهزاد عزتی