پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هاشمی در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران ضمن عرض تسلیت مجدد اظهار داشت: آیت الله هاشمی  رفسنجانی برای مردم عزیز و شریف ایران، چهره شناخته شده‌ای بودند؛ شاید دلیلش این باشد که تمام زندگی ایشان، صرف خدمت به مردم، مبارزه و تلاش برای احیای ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، آزادی‌های فردی و اجتماعی، ارتقای معیشت مردم و استقلال کشور شد.

هاشمی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظه عمرشان در مسیری حرکت کردند که آرزوی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بود و برای خدمت به مردم، هیچ تفاوتی بین روز آغاز و پایانی عمرشان وجود نداشت.

وی که در آخرین روز حیات آیت الله هاشمی همراه وی بود، گفت: چند ساعت قبل از فوت آیت الله با ایشان جلسه داشتم. در آن جلسه گفتند، آرزوی‌شان ساختن کشور، آرامش مردم، پیشگیری از دوقطبی شدن و تنازعاتی است که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور چون سمی مهلک عمل می‌کند. اینها سخنان فردی بود که در دشمن شناسی نمره فوق‌العاده‌ای داشت و از همان منظر، نگران بود که خناسان و دشمنان، دستاوردهای انقلاب را که هزینه‌های بسیار زیادی برای آن پرداخت شده، از بین ببرند، بنابراین بهترین راه را حفظ وحدت، توکل به خدا و تبعیت از مقام معظم رهبری می‌دانستند.

به‌گفته وزیر بهداشت، ایشان معتقد بودند همه جریانات و افرادی را که خلاف مسیر وحدت کشور حرکت می‌کنند، باید شناخت و ریشه نفاق را خشکاند. در این مسیر هم باید از خود و اطرافیان‌مان شروع کنیم و انگشت اتهام را به‌سمت دیگران نشانه نرویم البته این‌کار در مورد مسئولان رده‌بالا، بیشتر صدق می‌کند.

به گزارش وزارت بهداشت ــ وی با بیان "اگر بخواهیم راه بزرگان را برویم، باید به اهداف آنها بیندیشیم و از خودمان عبور کنیم"، ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم همین مسیر را پیمود؛ ایشان چندین سال پیش از خود عبور کرد و فقط به نظام، کشور، ملت و مصالح و منافع آنان فکر می‌کرد و به همین دلیل، تمام مصیبت‌هایی را که به ایشان تحمیل شد، شیرین دید و آنها را به جان خرید.

آیت‌الله هاشمی نماد روحانیت انقلابی و مخلص بود

هاشمی با تأکید بر اینکه آیت الله هاشمی به‌واقع نماد روحانیت انقلابی و مخلص بود تصریح کرد: بزرگترین صفت‌شان «صبر» بود چه در مقابل افرادی که خدمت زیادی به آنها کرده بود و قدرشناس نبودند و چه درمقابل هم‌لباس‌های خودشان که در اخلاق، مروت و آموزه‌های دینی دیدگاهی متفاوت با ایشان داشتند.

وی با ابراز "آیت الله هاشمی همیشه و به‌ویژه در آخرین روز زندگی که ناهار را در خدمت‌شان صرف کردم، آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند و مطمئن بودند که کشور از گردنه و مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد" ادامه داد: در غروب سرد همان روز، روح آیت‎الله هاشمی به ملکوت اعلی پر کشید و او از میان ما رفت؛ اینک لازم است به خود آییم و از رفتن ایشان درس و عبرت بگیریم. راه او را بشناسیم و بدانیم اگر می‌خواهیم اسلام و انقلاب و آنچه شهدا برایش جان دادند، پابرجا بماند، باید رفتار، کردار و نگاه‌مان به یکدیگر را عوض کنیم. باید مهربان و صادق باشیم و به اهداف بزرگی مانند مجد و عظمت اسلام و کشور و ارتقای معیشت و رفاه مردم فکر و کار و تلاش کنیم. این تنها راه قدرشناسی از سال‌های طولانی تلاش و فداکاری قرآن شناسی مجاهد، مبارزی عالم و سیاستمداری مردمی و مردمدار است.

منبع:تسنیم



تاريخ : 20 / 10 / 1395برچسب:, | 8:10 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، که بحق باید او را یکی از ایراندوست ترین مسوولان جمهوری اسلامی شمرد، شوک بزرگی به جامعه ایران وارد کرد و اینک با رفتن او به دیار باقی، سه جایگاه مهم که از آن ایشان بود، خالی مانده است: ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و البته جایگاه ایشان در هدایت جریان اصلاح و اعتدال.

به گزارش نامه نیوز، نخستین جای خالی با انتصاب فردی از سوی رهبر معظم انقلاب پر خواهد شد چه آن که طبق قانون اساسی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را رهبری نظام تعیین می کنند.

دومین جای خالی، کرسی آیت الله هاشمی در مجلس خبرگان رهبری است. طبق ماده 79 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان، باید در استان تهران انتخابات میاندوره ای برگزار شود تا نماینده جایگزین ایشان انتخاب شود. قطعاً مردم به احترام مردی که بیشترین رأی را در انتخابات خبرگان آورد، شخصی را جایگزین او خواهند کرد که در مسیر مصلحانه هاشمی گام بردارد، فردی مانند سید حسن خمینی یا نظیر او.

اما هاشمی جز این دو جایگاه حکومتی، یک جایگاه رفیع ملی نیز داشت و آن، جایگاه "ریش سفیدی و بزرگی جریان اصلاح و اعتدال" بود به ویژه در شرایطی که برخی رهبران این جریان، با محدودیت های متعددی مواجه بودند و هستند.

هر چند کسی نمی توان به لحاظ تاریخی و شخصیتی، جایگزین آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شود ولی آتیه اندیشی حکم می کند نزدیک ترین شخص به لحاظ منش و تفکر، راه او را ادامه دهد و اصحاب اصلاح و اعتدال نیز با او همراه شوند چه آن که طی مسیر پرسنگلاخ و ناهموار پیش رو، بدون داشتن مرجعی که همه به او اعتماد کنند و در موارد اختلاف، به خاطر مصالح ملی نظر او را مقدم بر خویش دارند، اگر ناممکن نباشد، بسیار دشوار و پرهزینه خواهد بود.

مروری بر شخصیت های نزدیک به مرحوم آیت الله هاشمی، جای تردید باقی نمی گذارد که شبیه ترین شخص به او از لحاظ طرز تفکر و رویکردهای سیاسی و مدیریتی، کسی نیست جز "حسن روحانی" ، هم او که یار سالیان دراز هاشمی بود و زمانی که شورای نگهبان آیت الله را از حضور در عرصه انتخابات محروم کرد، هاشمی در معرفی روحانی به جای خود لحظه ای تردید نکرد و تمام قد پشت او ایستاد و این حمایت را تا آخرین روز حیاتش ادامه داد.
هر چند آیت الله هاشمی، شخصیت بی بدیلی بود اما از منظر عملگرایی سیاسی، باید روحانی را جایگزین او دانست و تمام قد پشت او ایستاد ؛ روح آیت الله نیز از این عقلگرایی و واقع بینی دوستدارانش حتماً شاد خواهد شد.


فوری/ آیت الله هاشمی در «شب سالگرد شهادت امیرکبیر» بر اثر «سکته قلبی» به ملکوت اعلی پیوست/ حضور فرزندان آیت الله از جمله مهدی هاشمی بر پیکر پدر/ روحانی به بیمارستان رفت / لحظه به لحظه بر تعداد مردم در مقابل بیمارستان افزوده می شود / پیکر «آیت الله» به بیمارستان جماران منتقل شد / اعلام سه روز عزای عمومی/ مراسم تدفین سه شنبه برگزار می شود
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شب وفات حضرت معصومه (س) و در شب سالگرد شهادت امیرکبیر به دیار باقی شتافت.
 
به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره)، که امروز به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
تکمیلی//
 
*رئیس جمهوری در بیمارستان شهدای تجریش حضور پیدا کرد.
 
*مردم هم اکنون مقابل بیمارستان تجمع کرده اند.
 
*پیکر آیت الله هاشمی به بیمارستان جماران منتقل شد.
 
*سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شد.
 
* فرزندان آیت الله از جمله مهدی هاشمی بر پیکر پدر حاضر شدند . 
 
* معاون وزير بهداشت: مرحوم آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به دليل ايست كامل قلبی به بيمارستان منتقل شد و احيای يک ساعت و نيم تيم پزشكی نتيجه بخش نبود.
 
* در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور دوستدارانش در اطراف بیمارستان شهدای تجریش وضعیت ترافیکی در محدوده خ ولیعصر و شریعتی سنگین شد
 
حضور مهدی هاشمی بر بالین مرحوم هاشمی رفسنجانی
 
ساعتی از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله تگذشته بود که مهدی هاشمی دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ماشین نیروی انتظامی وارد بیمارستان شد و پس از چند دقیقه با چهره‌ای گریان بیمارستان را به سمت جماران ترک کرد.
 
دقایقی پس از حضور وی در بیمارستان فائزه هاشمی نیز در محل حاضر شد که هر دو فرزند آیت‌الله با فریاد های اعلام تسلیت مردم حاضر در محل مواجه شدند و جمعیتی بالغ بر 300 تن آن دو را تا ابتدای خیابان شریعتی با فریادهای هاشمی هاشمی تسلیت تسلیت  و همچنین عذا عذا ست امروز روز عذاست امروز همراهی می‌کردند.
 
*آیت الله احمد جنتی درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت.
 
*حداد عادل: نام آیت‌الله هاشمی با انقلاب همراه بود
 
*دبیرهیات دولت:  دولت درمورد تعطیلی، هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است
 
*در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور شماری از حامیان وی در اطراف بیمارستلن شهدای تجریش وضعیت ترافیکی در محدوده خیابان ولیعصر و دکتر شریعتی سنگین شد.
 
*زیباکلام: هاشمی رفسنجانی صبورانه در برابر تندروی‌ها ایستادگی کرد
 
*ظریف درگذشت ایت الله هاشمی را تسلیت گفت.
 
*سید حسن خمینی جواد ظریف، محسن رضایی، محمدرضا عارف، محمدحسین مرعشی، علی‌عسگری هم‌اکنون در این حسینیه حضور دارند.
 
*لحظه به لحظه بر تعداد مردم در مقابل بیمارستان افزوده می شود.
 
*حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه جماران
 
*#آیت الله هاشمی به ترند دوم توییتر تبدیل شد.
 
*رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفتند.
 
*توییت روحانی در پی درگذشت آیت الله هاشمی
 
 
توییت روحانی درباره د رگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
*رئیس دفتر مرحوم آیت الله هاشمی گفت که زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی سه شنبه است اما هنوز محل دفن پیکر ایشان مشخص نشده است.
 
*آیت الله هاشمی در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده می شود.
 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا درگذشت این یار راستین امام (ره) و رهبری، استوانه نظام جمهوری اسلامی، اسوه صبر و شکیبایی را به ملت شریف ایران بخصوص به مردم و خونگرم ورزقان ودیزمار تسلیت عرض می نماید.

سرهنگ سعید علیزاده

هنوز ترک ما باور کردنی نیست



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یک منبع آگاه اظهارات منتسب به آیت الله هاشمی كه امروز در برخی رسانه ها منتشر شده را تحریف شده خواند.

درحالیکه برخی رسانه ها امروز با انتشار سخنانی از آیت الله هاشمی مبنی بر اینکه «حالا که مملکت را از دست احمدی‌نژاد نجات دادم، می‌توانم راحت بمیرم»، سعی در تحریف اظهارات او داشتند، یک منبع حاضر در مراسم رونمایی از کتاب «روایت زندگی و زمانه» توضیحاتی در این زمینه به «انتخاب» ارائه داد.واکنش عجیب کوچک زاده به هاشمی رفسنجانی +عکس

وی گفت: آیت الله هاشمی در اين مراسم با اشاره به انتخابات ٩٢ و ٩٤ گفتند «حالاکه مملکت به اینجا رسیده و مردم به اين سطح از اگاهي رسيده اند، الحمدلله می توانم راحت سر بر بالین مرگ بگذارم».

این منبع آگاه در ادامه خواستار رعایت شان و جايگاه بزرگان شد و گفت: اینکه برخی از رسانه ها در مورد بزرگان از عبارات نامناسبی استفاده مي كنند كه در شان ارکان انقلاب نيست، باعث تاسف است و می توان آن ها را از مصاديق بی اخلاقی سياسي دانست.

وی همچنین بخش هایی دیگر از سخنان منتسب به آیت الله هاشمی که توسط این رسانه ها منتشر شده را نیز تحریف شده خواند.

برخی از رسانه ها امروز از قول آیت الله هاشمی نوشته بودند: در دوره احمدي نژاد به ويژه پس از سال 88 انقلاب داشت منحرف مي‌شد و به سمت اختناق مي‌رفت، من موفق شدم در بدترين شرايط تا حدودي اين وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگي که انقلاب کردند سال 92 هم پيروز شدند. در سال 94 هم بزرگان را نگذاشتند وارد ميدان شوند و چند چهره رده سوم و چهارم توانستند ژنرال‌هاي رقيب را کنار بزنند. اکنون ديگر مي‌توانم راحت بميرم زيرا مردم تصميماتشان را خودشان مي‌گيرند و در اين نزديکي پايان عمر که راه انقلاب را مسدود کرده بودند آن را باز کردم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: تنها ۵ تا ۷ درصد میزان گاز تولیدی کشور به صنعت پتروشیمی تعلق دارد و به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

مرضیه شاهدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه تنها 5 تا 7 درصد گاز تولیدی کشور به صنعت پتروشیمی تعلق دارد، اظهار داشت: متأسفانه بیش از 90 درصد گاز تولیدی در کشور در جهت تأمین سوخت و سوزاندن استفاده می‌شود که امیدواریم مردم کشور با تغییر در الگوی مصرف، موجب ارزش آفرینی در این صنعت شوند.شاهدانی 1

وی افزود: امیدواریم الگوی مصرف مردم کشور مطابق کشورهای توسعه یافته شود تا بخش اعظمی از سرمایه ملی به هدر نرود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در ادامه با اشاره به آغاز عملیات احداث پروژه خط لوله اتلین غرب اظهار داشت: پتروشیمی تبریز در سال‌های متمادی فعالیت‌های چشمگیری داشته و در مرحله تولید و صادرات در صنعت پتروشیمی کشور نقش مهمی ایفا کرده است.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در این مجتمع و پتانسیل از لحاظ نیروی انسانی متخصص و امکانات موجود، برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص توسعه این مجتمع انجام شده است.

شاهدایی به خریداری و آماده سازی خط لوله انتقال اتیلن غرب حد فاصل میاندوآب تا تبریز اشاره کرد و گفت: تنها در بخش تخصیص اراضی به جز اراضی ملی با مشکل روبه‌رو هستیم که امیدواریم پیمانکار در این خصوص اقدامات لازمی را صورت دهد.

وی با بیان اینکه این پروژه دو سال دیگر به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: پتروشیمی مجموعه‌ای از محصولات را تولید می‌کند و می‌تواند در تولید محصولات صنایع پایین دستی قابلیت خوبی از خود نشان داده و اشتغال زیادی ایجاد کند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: مراسم سالگرد 9 دی در کشور با شکوه برگزار شد زیرا یادآوری فتنه 88 بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت ایران با هدایت ولی فقیه مسلمین آتش فتنه را خاموش کردند، افزود: بصیرت و آگاهی و تقویت پیوند مردم با نظام جمهوری اسلامی و نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری موجب خنثی‌سازی توطئه دشمنان انقلاب شد.

امام جمعه موقت تبریز به چهلمین روز جانباختگان حادثه ریلی تبریز- مشهد اشاره کرد و گفت: در این نماز عبادی سیاسی به روح پاک آن زائران درود می‌فرستیم که با قصد زیارت حرم امام رضا(ع) رفته بودند که در مسیر امام هشتم به استقبال آنها رفت.

وی با بیان اینکه زیارت امام هشتم ثواب برابر با عمره مفرده دارد، گفت: امام هشتم شیعیان بر زیارت ائمه اطهار تاکید داشته‌اند.خبرگزاری فارس: تسریع در تعیین تکلیف مقصران حادثه ریلی تبریز- مشهد/ پرهیز از رسانه‌ای کردن اختلافات مسؤولان

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه اقدامات زیادی برای شناسایی مقصران اصلی حادثه ریلی شده است، تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر تکلیف روشن شود.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه امروز سالروز دستور کشف حجاب توسط رضا شاه قلدر بود، گفت: در این روز به زور چادرها و روسری‌ها را از سر زنان می‌کندند و پاره می‌کردند و سپس جلوی چشم زنان چادرهایشان را آتش می‌زدند.

وی افزود: عفت و تقوای زنان باعث شد قلدرهایی مانند رضا شاه و پسرش از بین بروند.

امام جمعه موقت تبریز با تبریک میلاد امام حسن عسکری گفت: امام یازدهم همیشه بر اینکه در مساجد برای نشستن در جایگاه‌های اول تلاش نکنید بلکه به اهمیت نماز بپردازید و اگر قدرت معصیت داشتید هیچ‌گاه سمت معصیت نروید،‌ تاکید داشتند.

وی به سالگرد قیام مردم قم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم از این قیام الهام گرفتند و شهر به شهر با برپایی قیام چهره ملعون خاندان پهلوی را از بین بردند.

آل‌هاشم افزود: اولین شهری که برای چهلمین روز شهدای قیام مردم قم مراسم برگزار کرد شهر تبریز بود که به صورت غیرمنتظره ضربه بزرگی به خاندان پهلوی زد.

وی با یادآوری شهدای قیام مردم قم و مردم تبریز تصریح کرد: با درایت آیت‌الله قاضی طباطبایی خدمت بزرگی به اسلام شد.

مسؤولان اختلافات خود را رسانه‌ای نکنند

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر ایجاد وحدت بین مسوولان گفت: باید مسوولان هر اختلافی دارند بین خودشان حل کنند و رسانه‌ای نکنند تا موجب سوءاستفاده برخی افراد نشود.

وی به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری با آرامش و با آگاهی فردی را انتخاب کرد که خدمت به مردم برای ارتقا و پیشرفت کشور انجام دهد.

آل‌هاشم فرا رسیدن سالگرد شهادت حضرت معصومه (س) را یادآور شد و گفت: دو خواهر در تاریخ اسلام هستند که بعد از مرگ نشانه‌های برادران خود را حفظ کرده‌اند که یکی آنها حضرت معصومه(س) و دیگری زینب کبری(س) است که زیارت حرم آنها را امام رضا(ع) سفارش کرده است.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز به اهمیت ایمان اشاره کرد و گفت: با نشان دادن ایمان با عمل می‌توان جزو بندگان برتر خداوند بود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه ایمان و تقوا و درستکاری انسان را در برابر خداوند و بندگانش سربلند می‌کند، گفت: خداوند در آیه 19 سوره توبه به اقرار زبانی انسان به ایمان و تقوا پیشه کردن تأکید و سفارش کرده است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: طبق روایتی از نبی اکرم (ص) فریب سجده‌های طولانی نماز، طولانی شدن رکوع و قنوت‌های خاضعانه افراد را نخورید زیرا به حرف زدن و عمل افراد هم دقت کنید ببینید آیا این نمازها از سر ریا بوده و یا برای رضای خداوند و برای خدا است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، رضا صادقی گرگری احداث کارخانه در شرایط جوی که گاهی سرما به ۲۸درجه زیر صفر هم می رسد، با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد ادامه دارد.
وی گفت: این کارخانه با مشارکت سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری کشور چین طبق برنامه زمانبندی قرار است تا تیر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.۸۲۳۷۵۸۶۹-۷۱۳۰۴۴۳۴
صادقی در مورد مشخصات معدن خاطر نشان کرد: ذخیره تقریبی این معدن ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار تن با عیار ۷ گرم در تن است و سالانه ۶۵۰ کیلو کنسانتره با عیار ۷۰ گرم در تن خروجی این کارخانه خواهد بود.
وی افزود: با بهره برداری از این کارخانه فرآوری طلا، ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
مدیر طرح معدن طلای مزرعه شادی با بیان اینکه تمام دستگاه ها و ماشین الات کارخانه خریداری شده و منتظر اتمام محل کارخانه برای نصب هستیم، گفت: دستگاه های این کارخانه به روز بوده و با شرایط محیط زیستی کاملا سازگار است.
معدن طلای ورزقان در صد کیلومتری شمال غرب تبریز در کنار روستای مزرعه شادی واقع است.
در شهرستان ورزقان معادن زیادی وجود دارد که معدن طلای انریان، معدن طلای مزرعه شادی و معدن مس سونگون از جمله آنهاست.
شهرستان ورزقان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری شمال تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حسن یحیوی امروز در این خصوص به خبرنگار آوای ورزقان، گفت:با توجه به سکونت ۸۰درصد جمعیت شهرستان در روستاهای پراکنده، صعب العبور و کوهستانی و نبود دستری مناسب در فصول زمستان به مرکز شهرستان امکانات اقامتی لازم برای زنان باردار روستایی در آستانه زایمان در بیمارستان ورزقان فراهم شده است.۲۲

وی افزود: با هماهنگی خانه های بهداشت روستاها این افراد می توانند ۱۰ روز مانده به زایمان با یک نفر همراه در بیمارستان ورزقان در محل و سوئیت آماده شده اسکان یابند تا بیماران بعد از زایمان و مراقبت های ویژه مرخص و به روستای خود انتقال داده می شوند.

یحیوی با اشاره به اینکه برف و کولاک و سرمای شدید طی هفته های گذشته در شهرستان ورزقان به ۲۸ درجه زیر صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی خاص منطقه در مواقع بارش برف موجب کندی برف روبی محورهای مواصلاتی شهرستان می شود.

وی با تاکید بر باز نگه داشتن تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان به ویژه راه های اصلی، از مردم خواست مواقع بارش برف تحمل و بردباری بیشتری به خرج داده و در آرامش کامل سفر کنند.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی ورزقان با کمبود دستگاه های برف روب مواجه است شرکت های یمانکار پروژه بزرگراه خواجه ورزقان را مکلف کرد در مواقع نیاز دستگاه ها برف روب در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند تا جاده موجود ورزقان – خواجه برف روبی گردد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به  گزارش آوای ورزقان، حاج آقازاده در آئین افتتاح اولین نمایشگاه نیازمندی های معدن مس سونگون ورزقان، هدف از برپای این نمایشگاه را تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و تولید در قطعات مصرفی کارخانجات معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان عنوان کرد.DSC02396
وی افزود: کیفیت قطعات و رعایت اصول اخلاقی در تولید برای شرکت مس آذربایجان بسیار مهم است و در صورتی که کیفیت قطعات تولید شده تولید کنندگان در شهرستان مطلوب باشد تمامی نیازهای خود را از شهرستان تامین خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت مس آذربایجان ابراز امیدواری کرد: با وجود شهرک صنعتی که در شهرستان با تمامی زیرساخت ها وجود دارد جوانان و علاقمندان پای کار آماده و ضمن اینکه برای خود شغلی دست پا می کنند در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقا تولید ملی نقش ایفا نمایند.

فرماندار ورزقان در آئین افتتاح اولین نمایشگاه نیازمندی های معدن مس سونگون ورزقان، با تشکر از علیزاده نماینده شهرستان، وزیر صنعت و معدن و استاندار برای به تصویب رساندن طرح تولید ۱۰۰ هزار تن شمش مس در شهرستان، گفت: تولید شمش مس همراه با راه اندازی صنایع پایین دستی مس در شهرستان می تواند موجبات توسعه استان را فراهم نموده و رونق اشتغال را در پی داشته باشد.

حسن یحیوی با اشاره به وجود نعمت های خدادای بسیار در شهرستان از جمله معادنی نظیر مس سونگون، سراسر ایران اسلامی را پر از نعمت های خدادی دانست که خداوند علم استفاده از این نعمت ها را به ما ارزانی داشته است، پس باید برای شکر گذاری از این نعمات بهترین استفاده را از آن ها در راستای سعادت بشری داشته باشیم.
امام جمعه ورزقان نیز سیاست های نظام را خودکفایی در اقتصاد عنوان کرد و افزود: معادن می توانند نقش بسیار موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند که شهرستان ورزقان نیز در زمینه معادن با وجود معادن غنی می تواند در سطح کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
وی برپای اولین نمایشگاه نیازمندی های معدن مس را گامی موثر در توسعه و پویایی صنعت شهرستان عنوان کرد.
حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه راه اندازی صنایع پایین دستی مس در ورزقان موجب رونق اشتغال در سطح استان می شود، حمایت دولت از سرمایه گذاران را برای رفع معضل اشتغال کشور موثر ارزیابی کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، درپی مناظره حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان با مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم‌سالاری، جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای از کواکبیان، اعلام برائت کرد.

در این بیانیه آمده است:

از بَدو پیروزی انقلاب، جبهه اصلاحات همچنان به عنوان وزنه‌ای وزین، در تمامی امور شرکت داشت، گاهی دولت از جبهه اصلاح‌طلبان بود و یا گاهی اکثریت مجلس از ما و هرچه که بود مایه سربلندی‌مان بود. اگر چه گاهی خوب و بیشتر از آن وجه‌ای ناخوشآیند را برای خود ترسیم کردیم و این امر قطعا حیله آمریکا و اسرائیل است، اما متاسفانه چند صباحی است همان آبروی اندکمان که به زور و بدبختی با دولت اصلاح‌طلب روحانی و یا ارائه لیست امید در انتخابات مجلس حفظ کردیم، با اراجیف برخی از اعضای جبهه در حال برباد رفتن است.

در برهه‌ای از تاریخ سوتی‌های وحشتناک کروبی، از سران فتنه، مایه ننگمان شد که به حول و قوه الهی و درایت مردم در ۹ دی ماه ۸۸، از شرش خلاص شدیم، اما دبیرکل حزب مردم‌سالاری، مصطفی کواکبیان، وِل کن ماجرا نیست و هر از گاهی در تلویزیون، پشت تریبون مجلس، توی دانشگاه‌ها یا فضای مجازی مشغول آبروریزی و تیشه زدن به ریشه ماست.

آخر مصطفی!!! برمی‌گردی تو دانشگاه، به بچه‌های مردم، فحش ناموسی می‌دی؟ میگی پدر و مادرتان است، خوب بود چهارتا بارت می‌کردن؟؟؟

باقی مانده اصلاح‌طلبان، از همین‌جا و با این بیانیه، اعلام می‌کند، مصطفی حواس‌پرت است و دیگر از ما نیست، سخنانش ارتباطی به ما ندارد. ما همچون عاق والدین مصطفی را عاق اصلاحات کردیم.

کسی که حله را از حلب تشخیص نمی‌دهد و موجب رسوایی یک حزب سیاسی و خندیدن ملت به ما می‌شود، هرگز جایی در میان ما نخواهد داشت. گیرم که اشتباه تایپی بود، بر فرض اگر اشتباه تایپی هم بود، آخر حرف «ه» روی کیبورد فاصله زیادی از حرف «ب» دارد. مصطفی مایه ننگ و شرمساری ماست، از بس سوتی می‌دهد.

جناب کواکبیان حالا که خودمانیم، جنابعالی در مناظره با شریعتمداری برگشتی گفتی: اگر برجام نبود، کشور تحریم می‌شد. آخر مرد حسابی تو قبل از مناظره قرص‌هاتو می‌خوردی تا مثل بابا پنجعلی توهم نزنی، از اولشم کشور تحریم بود، برجام هم هیچ غلطی نکرد، بلکه تحریم‌ها تمدید شد.

ما دیگر از دست تو به تنگ آمده‌ایم و یواش یواش باید گفت: مصطفی! سایلنت! اِسپیک اَفتِر!

همه ما مانده‌ایم چگونه خرابکاری‌های تو را جمع و جور کنیم، خوب تو هم مثل عارف، سنگین و ساکت بگیر یه گوشه بتمرگ(این تیکه را علی مطهری گفت) و جان مادرت دست از سر ما بردار.

آخر تو از چه چیز روانشناسی سر درمی‌آوری که در مناظره، آن هم با شریعتمداری می‌گویی یکی از بحث‌های روان‌شناسی گران شدن دلار این است که مخالفان برجام در داخل مرتب با برجام مخالفت می‌کنند که اگر این‌ها مخالفت نمی‌کردند دلار گران نمی‌شد. همین دهن لقی‌ها و شوت‌بازی‌ها را در می‌آوری که ما مسائل محرمانه را به به تو نمی‌گوئیم.

قدیمی‌ها به حق گفته‌اند که: دشمن دانا برده‌ای بالا……… ای یار نادان خاک بر سرم کردی.

از طرف همه اصلاح‌طلب‌ها به جز اون‌هایی که مهم نیستن و اون‌هایی که تو زندانن.



تاريخ : 11 / 10 / 1395برچسب:, | 7:39 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

mirzarasul

میرزارسول اسماعیل زاده دوزال

 

رسول اسماعیل زاده دوزال در سال 1343 ﻫ. ش. در روستای دوزال بخش دیزمار دیده به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدايی و اخذ دیپلم در سال 1359 مشغول تحصیل علوم دینی در حوزة علمیة قم شد. به موازات تحصیل در حوزة علمیة قم در رشتة حقوق به تحصیل خود ادامه داد و در سال 1369 از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل گردید.

اسماعیل زاده مطالعات تورکولوژیک خود را از سال 1365 شروع کرده و در این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کرد. تاکنون آثار متعددی به زبانهای ترکی آذربایجانی، قزاقی و فارسی از او به چاپ رسیده است. همچنین بیش از سی اثر دینی و فرهنگی از جمله ترجمة قرآن کریم به زبان ترکی آذربایجانی و با سه الفبای عربی، لاتین و سیریلیک در کارنامة فعالیت علمی وی قرار دارد.

وی تاکنون بیش از پنجاه مقاله در زمینة ادبیات مرثیه آذربایجان، زبانشناسی ترکی، نقد و بررسی ترجمه‌های ترکی از قرآن و نقد و بررسی ترجمه‌های فارسی نهج البلاغه در مجلات داخل و خارج از کشور به زبان های ترکی و فارسی به چاپ رسانده است. اسماعیل زاده در زمینه‌ شعر و ادبیات ترکی صاحب نظر و اثر بوده و خود به زبان ترکی آذری شعر می سراید. او هم اکنون به عنوان کارشناس فرهنگی آسیای میانه و قفقاز شورای کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول فعالیت فرهنگی است.

فعالیت علمی و فرهنگی وی به شرح ذیل می باشد:

 

  الف) تدریس در دانشگاه ها و مراکز علمی

1.  تدریس زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی در ستاد فرهنگی مسلمانان آذربایجان در قم

2.  تدریس حقوق اسلامی، انسانشناسی، اخلاق اسلامی در دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان

3. تدریس زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی در دانشگاه تبریز

 

ب) ترجمه متون از زبان عربی و فارسی به ترکی آذربایجانی

1.  ترجمه قرآن کریم با حروف عربی، (این ترجمه در طول ۱۰ بار تجدید چاپ و برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۶ شده است)

2.   ترجمه قرآن کریم با حروف سیریلیک

3.   رجمه قرآن کریم با حروف لاتین

4.   ترجمه منتخبات نهج البلاغه

5.   ترجمه اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری

6.  ترجمه کتاب آداب الصلات حضرت امام خمینی (ره)

7.  ترجمه کتاب آئین انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)

8.  ترجمه کتاب ولایت فقیه حضرت امام خمینی (ره)

9.  ترجمه کتاب کلمات قصار حضرت امام خمینی (ره)

10.  ترجمه رساله توضیح المسائل حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی

11.  ترجمه مناسک حج مرحوم گلپایگانی

12.  ترجمه خلاصه الاحکام آیت الله ناصر مکارم شیرازی

13.  ترجمه کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری

14.  ترجمه کتاب علل گرایش به مادیگری شهید مطهری

15.  ترجمه کتاب الهیات و معارف اسلامی در چهار جلد اثر آیت الله جعفر سبحانی

16.  ترجمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

17.  ترجمه قانون جزای جمهوری اسلامی ایران (قانون مجازات اسلامی)

18.  ترجمه کتاب تهذیب الاخلاق عباسقلی آقا باکیخانوف

19.  نامه حضرت امام خمینی (ره) به گورباچوف

20.  ترجمه کتاب اخلاق و حقوق بین الملل

21.  ترجمه کتاب چهل حدیث در مورد شراب

22.  ترجمه کتاب خلاصه تاریخ اسلام، استاد سبحانی

23.  ترجمه ی منتخبات شعر صد سال ایران

24.  ترجمه کتاب اقلیم خاطرات اثر خانم دکتر طباطبایی

25.  ترجمه نامه امام علی (ع)

 

ج) تصحیح نسخ خطی

1.  تصحیح کلیات دیوان شاه اسماعیل صفوی (ختایی) به زبان ترکی و فارسی

2.  تصحیح دیوان حکمت یسوی به زبان قزاقی

3.   تصحیح عقائد الاسلام اثر ملا احمد مقدس اردبیلی به ترکی

4.  تصحیح دیوان فارسی میرزا خرم کوردشتی

5.  تصحیح کلیات میرزا علی اکبر طاهرزاده صابر

 

د) ویراستاری

1.  آموزش زبان فارسی به ترکی آذربایجانی

2.  حکمت، عرفان و اخلاق در شعر نظامی گنجوی

3.  ویراستاری رساله فوق لیسانس تحت عنوان «حقوق اسلامی در نهج البلاغه»

4.  ویرایش ترجمه قرآن کریک به زبان ترکمنی

 

هـ)  تألیفات و نگارش کتاب

1.  ویژگی های قانون جزایی اسلام به ترکی آذربایجانی

2.  داستان های دده قورقود به ترکی آذربایجانی

3.  ادبیات مرثیه آذربایجان

4.  آذربایجان شناسی

5.  سیستم حقوق اسلامی – جزوه درسی دانشگاه خزر

6.  گرامر زبان ترکی آذربایجانی – جزوه درسی

7.  نگاهی به زندگی و آثار شهید مطهری به ترکی آذربایجانی با حروف لاتین، عربی، سیریلیک

8.  سیری در تاریخ تحولات فرهنگی، دینی و اجتماعی قفقاز

9.  چلنگ-مجموعه ادیی است در باره ی شعر معاصرجمهوری آذربایجان به زبان فارسی-تالیف و ترجمه با همکاری برخی از مترجم



تاريخ : 11 / 10 / 1395برچسب:, | 7:36 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

hasan zadeh

برگزاری مراسم بزرگداشت 9 دی در خاروانا

 

مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی ماه در مسجد جامع خاروانا با حضور مسئولین ادارات و اقشار  مختلف مردم برگزار شد.

رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا در این مراسم با تقدیر از بصیرت و آگاهی مردم ایران که به پشتوانه ولایت فقیه توطئه دشمنان را خنثی کردند ابراز داشت: در این روز بزرگ مردم ایران علی الخصوص مردم فهیم آذربایجان با درک صحیح اوضاع، قبل از اینکه ندای هل من ناصر ینصرنی ولی زمان را بشنوند لبیک یاحسین سرداده و به شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند را جامه عمل پوشانیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه گفت: بصیرت مردم به حدی است که دیگر طلحه و زبیرها در پوشش خواص نمی توانند توطئه بر علیه نظام نمایند.

وی با اشاره به توطئه سقیفه افزود: آگاهی مردم زمان حاضر دیگر اجازه نخواهد داد که توطئه به اصطلاح خواص علی زمان را خانه نشین کند.



تاريخ : 11 / 10 / 1395برچسب:, | 7:30 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، همایش بزرگ و مردمی، مردم ورزقان نیز به مانند مردم سایر شهرستان های کشور در سالروز حماسه مردمی ۹ دی ماه و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد.

 ۵

۷

 

 

 

۹

۱۰

۱۲

۱۳

۱۴

۱۵



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات سهم هر ایرانی در رده های مختلف از بودجه۹۶را تشریح کرد.

لامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون تلفیق سهم هر ایرانی در رده های مختلف را از بودجه سال 1396 تشریح کرد. جدول زیر توسط ایمن آبادی نماینده مردم رشت در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار گرفته است. وی همچنین تصریح دارد که مبلغ سرانه بودجه عمومی برای هر ایرانی در لایحه سال 1396 4 میلیون و 650 هزار تومان است.

مقدار بودجه عمومی دولت که به ازای هر ایرانی در سال 96 خرج خواهد کرد به شرح زیر است:

محل مصرف  :                                                   مبلغ (تومان) :

رفاه اجتماعی(بیمه ها، بخشی از پرداختی بازنشستگی و...) =  923 هزار 4 تومان

آموزش و پرورش =  700 هزار و 592 تومان

سلامت  =  606 هزار و 640 تومان

دفاع =  502 هزار و 108 تومان

نظم و امنیت عمومی =  137 هزار و 409 تومان

حمل و نقل =  118 هزار و 487 تومان

فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری =  116 هزار و 556 تومان

کشاورزی و منابع طبیعی =  92 هزار و 634 تومان

امور قضایی =  90 هزار و 194 تومان

مسکن و عمران  =  79 هزار و 52 تومان

منابع آب =  62 هزار و 419 تومان

بازرگانی =  21 هزار و 662 تومان

انرژی  =  21 هزار و 526 تومان

صنعت و معدن =  12 هزار و 767 تومان

قانونگذاری  =  9هزار و 633 تومان

محیط زیست  =  6هزار و535 تومان

ارتباطات وفناوری اطلاعات =   4 هزار و 443

روابط کار =   3هزار و 378تومان

 با هزینه دولت تقسیم بر تعداد کل جمعیت

صنعت و معدن =   12 هزار تومان

آموزش و پرورش  =  700 هزار تومان

مسکن و عمران  =  80 هزار تومان

بهداشت و درمان =   600 هزار تومان

محیط زیست و هوا  =  6 هزار و 500 تومان

منبع:پایگاه مردانقم



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: بر اساس اطلاعات کسب شده، امروز شنبه 4 دی ماه 1395، جلسه مهمی با حضور فرماندار شهرستان ورزقان، بخشدار خاروانا، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی، صادقی معاونت اداره کل منابع طبیعی استان، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهرستان، شورای اسلامی شهر خاروانا و اعضای هیات موسس شهرک مبل خاروانا، روسای تعدادی از ادارات شهرستان، جناب آقای مهندس مهرزاد مدیر مجتمع کشت و صنعت مرزآباد چای و حاج یحیی علیزاده معتمد و پیش کسوت خاروانا در محل مجتمع کشت و صنعت مرزآباد چای برگزار گردید.

 در ابتدای جلسه، یحیوی فرماندار شهرستان ورزقان ضمن تشکر از حضار جلسه، سخنانی در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی ایراد نمودند و اظهار داشتند ضروری است که تمام واحدهایی تولیدی در شهرستان احیا شوند. اما تا زمانی که موانع حل نشوند و به ویژه موانع و مشکلات اخد مجوزهای قانونی و بروکراسی اداری موجود رفع نشود، راه اندازی واحدهایی تولیدی و یا واحدهای نیمه تمام راکد خواهد ماند. طبق اظهارات ایشان، در این زمینه گامهای مثبتی از طرف فرمانداری و مسئولین شهرستان و بخش برداشته شده است. فرماندار شهرستان در ادامه سخنان خود افزودند که شایعه عدم انتقال آب سد حاجیلار به اراضی خاروانا و ملک و دستجرد کذب محض بوده و اجرای این پروژه در دستور کار قرار دارد.

در ادامه جلسه حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدوی امام جمعه شهرستان، بیاناتی در خصوص اقتصاد مقاومتی ایراد فرمودند و اظهار داشتند که  جلسات به دفعات و متعدد برگزار می گردد ولی متاسفانه نتایج خوبی به عنوان خروجی جلسات شاهد نیستیم. ایشان در این خصوص رهنمودهایی ارائه نموده و اظهار داشتند در گذشته  در بخش صنعت و معدن و کشاورزی توجه جدی به این شهرستان نشده که شهرک صنعتی ورزقان نمونه بارز این بی توجهی است  که مدت ده سال است تاسیس گردیده اما هنوز بلاتکلیف مانده است ولی در ماههای اخیر بعد از انتخاب آقای مهندس علیزاده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حرکت جدی در بخش صنعت و معدن به ویژه صنایع پایین دستی صنعت مس صورت پذیرفته است.  وی اظهار داشت احداث صنایع پایین دستی و شهرک مبل و احداث پایاب سد و پتروشیمی از مهمترین ضروریات این بخش بوده و خواستار پیگیری جدی مسائل و مشکلات بخش خاروانا شدند.

 

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر علیزاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند. وی در ابتدا ضمن تشکر از همه حاضرین جلسه اعلام داشتند که موضوع اصلی جلسه پیگیری مشکلات بخش خاروانا و شهرک  مبل و پایاب سد  و پتروشیمی بوده و در کل ماهیت جلسه موضوعات مورد اشاره می باشد. وی در مورد جلساتی که در تهران با حضور اهالی خاروانا برگزار شد و استقبال خوبی گردید تقدیر و تشکر نمود و بعد خطاب به آقای نیرومند مدیر عامل محترم شرکت شهرک های صنعتی استان، اظهار داشتند اهالی بخش خاروانا، اکثرا در تهران در صنعت مبل و صنایع چوبی مشغول به کار بوده و در خصوص صفر تا صد این صنعت، تبحر و تجربه کافی دارند. چون اهالی این بخش که ارق وطنی دارند عزمشان را جزم کرده و تصمیم جدی و قاطعانه گرفته اند تا این شهرک مبل در اینجا راه اندازی گردد، لذا انتظار دارند زمین مورد نیاز به طریق مقتضی فراهم گردیده و منتظر مجوزهای لازم و قانونی هستند تا اقدامات اولیه شروع گردد.

ایشان در ادامه نیز از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست خواستار حل مشکلات و صدور به موقع مجوزهای لازم جهت اجرای پروژه های پتروشیمی و شهرک مبل شدند. مهمترین مسئله ای که ایشان در ادامه سخنان خود به آن اشاره کردند، موضوع احداث و اجرای پروژه  پایاب سد و انتقال آب به اراضی کشاورزی منطقه بود. نماینده مردم ورزقان و خاروانا افزود: بنده و مسئولین مربوطه و به خصوص جهاد کشاورزی با جدیت تمام پیگیر این مسئله مهم هستیم و مطالعات طرح اجرایی پایاب سد به شرکت روان آب آریا واگذار گردیده است. سپس به مشکلات اهالی روستای لیلاب که با منابع طبیعی در زمینه اراضی کشاورزی داشتند اشاره و  خواستار حل آن شدند. ایشان در ادامه سخنان خود افزودند جناب آقای دکتر مهرزاد مرزآبادی نمونه موفق و بارز یک سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت کشت و صنعت در منطقه می باشند و ضمن قدردانی از زحمات و سرمایه گذاری کلان  این بزرگوار، از مسئولان خواستار حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش های مختلف در این بخش شدند. دکتر علیزاده در ادامه سخنان خود به بزرگراه نوردوز- خاروانا- ورزقان- تبریز اشاره کردند و افزودند که این پروژه بسیار بزرگ در آینده نزدیک به پیمانکاران واجد شرایط واگذار و کلنگ احداث آن زده خواهد شد. همچنین در خصوص احداث پتروشیمی خاروانا اعلام نمودند که مجوزهای لازم در حال اخذ بوده و عن قریب اخذ مجوز ها تمام و کارهای اجرای آن  آغاز خواهد شد.

چهارمین سخنران جلسه جناب آقای حاج یحیی علیزاده بودند که به نمایندگی از طرف اهالی، و با هماهنگی شورای اسلامی شهر به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تشکر از همه حاضرین و بانیان جلسه و مهمانان ویژه این جلسه، در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی منطقه، خصوصا مهاجرت های دسته جمعی اخیر، مسائل شهرک مبل، پتروشیمی، پایاب سد و بزرگراه سخنرانی کردند و خواستار رفع همه این مشکلات از جانب نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان و سایر مدیران حاضر در جلسه شدند. وی از زحمات آقای دکتر علیزاده نماینده مردم در مجلس شورای تشکر ویژه داشتند که با جدیت کامل مسائل منطقه را پیگیری می نمایند. ایشان اظهار داشتند جهت جلوگیری از مهاجرت مردم و برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، یک انقلاب صنعتی  و کشاورزی در منطقه نیاز هست تا منطقه را نجات داده و از مهاجرت جوانان جلوگیری شود و قطعا ایجاد اشتغال موجب  بازگشت جوانان به منطقه خواهد شد. به دنبال سخنان ایشان، رضا علیزاده نماینده مردم در مجلس، آقای یحیی علیزاده را فردی تلاشگر و متعهد و زحمتکش و ریش سفید منطقه دانستند و از زحمات این بزرگوار تشکر کردند.

در ادامه جلسه جناب آقای مهندس  نیرومند مدیر عامل محترم شرکت شهرکهای صنعتی استان ضمن تشکر از زحمات مسئولین بخصوص آقای دکتر علیزاده، به پیگیری های ضروری در حوزه صنعت و معدن استان و شهرستان اشاره کرده و اظهار داشتند یکی از اصول اقتصاد مقاومتی صداقت در گفتار و عمل  مسئولین می باشد که متاسفانه در برخی موارد در صورت در خواست مطالبات مردم، همه در مقابل ایشان قرار می گیرند. در ادامه ایشان آمادگی کامل خود و همکارانشان را درخصوص طراحی و مشاوره در این زمینه اعلام نمودند و مقرر گردید در اسرع وقت جلسه ویژه ای  با هیئت موسس شهرک مبل خاروانا برگزار شود و نتیجه نهایی در این خصوص اعلام گردد.

ششمین سخنران جلسه جناب آقای مهندس صادقی معاونت محترم اداره کل منابع طبیعی استان بودند. ایشان بیان نمودند که اداره منابع طبیعی در مقابل هیچ کس و هیچ ارگانی قرار نگرفته و آماده همکاری با همه ارگانها و مردم می باشد. نگهداری منابع طبیعی کاری بسیار دشوار است که با مشارکت عمومی و مردمی می توان از آنها حفاظت کرد. این اداره کل آمادگی کامل برای واگذاری زمین به طرح های کشاورزی و صنعتی را دارد و شروع این کار از طریق جهاد کشاورزی و امور اراضی و جواب استعلام لازم در اسرع وقت از طریق این اداره ارائه  می شود. طبق وعده ایشان، در خصوص واگذاری زمین به شهرک مبل خاروانا، مساعدتهای لازم صورت خواهد پذیرفت.

منبع خبر: کانال تلگرامی انعکاس اخبار بخش خاروانا و آقایان رضا ولیان، قادر مداحی و حسن رشتبر



تاريخ : 4 / 10 / 1395برچسب:, | 15:28 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورزقان، اظهار داشت: بصیرت سیاسی مردم ایران موجب شده است در راهپیمایی ها، مناسبت ها و تمامی مراسمات با پیروری از مقام معظم رهبری در تمامی صحنه ها حضور داشته باشند.۲

وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن آگاهی و شناخت در جامعه، افزود: باید با آگاهی و بینش برگرفته از اسلام ناب محمدی از تاریخ درس  گرفته و اجازه تکرار فتنه ها را ندهیم.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه بارش برف اخیر در شهرستان موجب موجب مسدود شدن تمامی را های ارتباطی شد، گفت: برخورد لازم می دانم از طرف مردم فهیم شهرستان از تلاش های راهداران که به صورت شبانه روزی برای حفظ امنیت راه های کشور در تلاش هستند تشکر و قدردانی نمایم.

وی افزود: طرح های توسعه مس که در چند سال اخیر و در اثر بی توجهی ها متوقف شده بودند به لطف خداوند و در سایه تلاش و همت مسئولین استانی و شهرستانی و مجمع نمایندگان استان و نماینده شهرستان از سرگرفته خواهد شد که با آغاز به کار این طرح به شاغل شدن جوانان جویای کار شهرستان و استان را شاهد خواهیم بود.

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به شهرستان ورزقان داشته است، تصریح کرد: طرح های توسعه مس، احداث شهرک مبل و پتروشیمی خاروانا و راه اندازی چندین واحد تولیدی دیگر از جمله اقداماتی است که برای رفع دغدغه های مردم شهرستان و رفع معضل اشتغال صورت گرفته است.



تاريخ : 1 / 10 / 1395برچسب:, | 8:12 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ورزقان با دمای ۲۸ درجه زیر صفر یخ زد
۷
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش دمای هوای شهرستان ورزقان به ۲۸ درجه سانتی گراد زیر صفر در شب گذشته خبرداد.

به گزارش آوای ورزقان، محمد اشجعی گفت: در زمان حاضر دمای هوا در این شهرستان ۱۱ درجه سانتی گراد است.

وی کمینه دمای استان در زمان حاضر را مربوط به شهرستان مرند با ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: بیشینه دما از میانه با چهار درجه سانتی گراد زیرصفر گزارش شده است.

اشجعی با اعلام اینکه از صبح امروز موج دیگری از سامانه بارشی فعال شده است، گفت: در زمان حاضر در بیشتر نقاط استان از جمله تبریز شاهد بارش برف هستیم.

وی گفت: دمای هوای تبریز در زمان حاضر ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

شهرستان ورزقان در ۴۰ کیلومتری غرب اهر و ۷۸ کیلومتری تبریز واقع است.



تاريخ : 1 / 10 / 1395برچسب:, | 8:9 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سرپرست دانشگاه پیام نور ورزقان از سمت خود استعفا کرد
۶
امین بلوری سرپرست دانشگاه پیام نور ورزقان مشکلات شخصی را دلیل استعفای خود عنوان کرد.

به گزارش آوای ورزقان ، امین بلوی  امروز از سمت خود بعنوان سرپرست دانشگاه پیام نور ورزقان استعفا داد.

وی در تماس با تحریریه خبر آوای ورزقان دلیل استفعای خود را مسائل شخصی عنوان کرد.

امین بلوری در اسفندماه ۱۳۹۳ در طی حکمی از سوی دکتر مجید واحدی رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان، به عنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور واحد ورزقان منصوب گردیده بود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علی عباسی اوخارا از شاگردان نماينده بزودی رئیس دانشگاه پیام نور خاروانا معرفی می شود!

علی عباسی اوخارا از شاگردان نماينده بزودی رئیس دانشگاه پیام نور خاروانا معرفی می شود!

  علیرضا نصیرزاده بکر آباد

طبق شنيده ها،

علی عباسی اوخارا از شاگردان  نماينده

       بزودی رئیس دانشگاه پیام نور خاروانا معرفی می شود!

 

((در ميان آوارها و آلام ها ي زلزله قره داغ، چرا تغيير و تعويض مديران ورزقان و خاروانا براي بعضي ها مهم تر از مشكلات ساكنان چادرهاي سفيد است؟))

 آقای عباسی را از سال۸۶ می شناسم، در دانشگاه پیام نور تبریز، رئيس دفتر  معاون پشتيباني آقاي غني زاده بودند.آن موقع هم از سر صحبتهايش معلوم بود سوداي رياست دانشگاه پيام نور ورزقان را دارد!

اما حالا چه فرق مي كند ورزقان يا خاروانا؟ مهم ميز و رياست و مديريت و خدمت رساني است واستغرالله كامل كردن پازل مديران خودي و شاگردانه جناب نماينده!

 البته رئيس شدن و ترك رياست در ورزقان بستگي زيادي به ميزان فاصله تان با نماينده دارد!

فاصله تان با نماينده خوب و نزديك باشد و اصلاً مثل آقاي علي عباسي اوخارا از شاگردان نماينده فعلي ورزقان باشي به آرزوهاي سالهاي پيش ات مي رسي اما اگر ميزان فاصله ات از نماينده زياد و زياد باشد مجبور مي شوي مثل حجت مصطفايي رئيس فعلي و چند ساله ميز و تخت ات را ترك كني و شايدبه سر تخته سياه و درس شيمي باز گردي.

و بداني كه اين ميزها و تختها گارانتي مادام العمر ندارند

و هر چه قدر باصر باشي بازهم توسط زلزله و گردش دوران همه چيز عوض خواهد شد و نيكيها مي مانند اما ظلمها و بي عدالتي ها و دروغ پردازيهاي جاعلانه و خائنانه در سينه ها و قلب تاريخ حك مي شوند.

 در اين ميان آنچه براي من و دوستان و مردم  سوال است اين است كهدر ميان آوارها و آلام ها ي زلزله قره داغ، چرا تغيير و تعويض مديران ورزقان و خاروانا براي بعضي ها مهم تر از مشكلات ساكنان چادرهاي سفيد است؟

در هرحال براي دوست مان آقاي عباسي آروزي موفقيت دارم و ان شا الله اشتباهات مديريت قبلي را در اعمال سليقه نفوذيهاي نماينده را در مديريت دانشگاه قبول نخواهند كرد.

منبع :ورزقان