پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

Image result for ‫شهادت امام صادق‬‎ پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) را به خدمت فرزند بزرگوارش و صاحب امر ولیصر امام زمان (عج) وخدمت شعیان خاص حضرت وبخصوص خدمت همشهریان گرامی ورزقان وخاروانا مطالبی به همین مناسبت خدمتتان عرضه می نماید

حضرت امام صادق(ع) پيشواي ششم مسلمانان، در اين روز به دست خليفه ي عباسي، منصور دوانيقي مسموم و در مدينه به شهادت رسيد. امام صادق(ع) به شيخ الائمه نيز معروف است زيرا عمر ايشان از تمامي ائمه اطهار(ع) طولاني تر است. حضرت را در قبرستان بقيع در كنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبي(ع) دفن كردند.

آن امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشته و مدت سي و چهار سال از امامت حضرتش مي گذشت.

در ميان امامان معصوم(ع)، براي هيچ كدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرايط مساعدي پيش نيامد تا بتوانند در سطح وسيع به انقلاب فرهنگي بپردازند و با تشريح فرهنگ غني و پُرمايه ي اسلام، بر گسترش اين دين آسماني بيفزايند. ولي براي امام صادق(ع) اين فرصت، در گير و دار كشمكش ها و رودرويى بني اميه و بني عباس و جنگ قدرت به دست آمد. آن بزرگمرد علم و عمل از اين فرصت استفاده ي كامل كرد و اسلام و فقهِ آن را از ديدگاه ائمه ي اهل بيت(ع) معرفي نمود و با تربيت شاگردان بسيار و برجسته، حيات تازه اي به اسلام و مسلمين بخشيد و فرهنگ ناب تشيّع را كه از متن اسلام محمدي و علوي نشأت گرفته بود به جهانيان عرصه كرد. امام صادق(ع) به عنوان رييس مذهب جعفري حوزه ي علميه ي اسلامي در سطح عميق و وسيع تشكيل داده و علوم اسلامي را تدريس مي نمود. در اين حوزه، چهار هزار نفر به فراگيري علوم آل محمد(ص) مي پرداخته و حضرت در اين زمان، اسلام اصيل را از زير حجاب تيره و تار اسلام بني اميه و بني عباس آشكار ساخت.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا: پنجه بوکس سلاح جدید ماموران شهرداری تهران

عاملان قتل مرد بی‌گناه در حمله مأموران سدمعبر شهرداری در برابر بازپرس جنایی تهران اعتراف کردند.چهار مرد در این درگیری مرگبار شرکت داشتند که یکی از آن‌ها هنوز فراری است.

به گزارش ایران، 16 مردادماه سال جاری در میدان 196 غربی تهرانپارس بین چهار مأمور سد معبر شهرداری منطقه 4 تهران با راننده وانتی که پسر 13 ساله‌اش را همراه داشت درگیری مرگباری رخ داد.

مأموران سدمعبر وقتی با مقاومت «علی چراغی» در برابر خواسته‌های خود مبنی بر پرداخت 150 هزار تومان پول قرار گرفتند وی را به باد ناسزا و کتک گرفتند تا این‌که راننده وانت در برابر چشمان گریان پسرک خود خواست با پلیس 110 تماس بگیرد که به گفته شاهدان و پسربچه قربانی یکی از مأموران قوی هیکل سدمعبر با پنجه بوکس به علی چراغی حمله کرد و با یک ضربه وی را از پای درآورد.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

14 8 20 10249139305290859065163446724 با رای عدم اعتماد مجلس؛ فرجی دانا از وزارت علوم رفتپایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرآنلاین، استیضاح وزیر علوم دستور کار امروز جلسه علنی مجلس بود. استیضاحی که با ۵۰ امضا در عمر ۹ ماهه فرجی دانا به صحن رسیده بود.

بعد از اظهارات موافقان و مخالفان طرح استیضاح و دفاعیات وزیر، مجلس وارد رای گیری شد که در نهایت رضا فرجی دانا از مجموع ۲۷۰  رای ماخوذه، با  ۱۴۵ رای موافق،  ۱۱۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع، از وزارت علوم رفتنی شد.

شایان ذکر است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، در غیاب حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور فرجی دانا را در مجلس همراهی کرد.

علاوه بر اسحاق جهانگیری، ۷ وزیر کابینه نیز در جلسه استیضاح وزیر علوم حضور دارند محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، زنگنه وزیر نفت، طیب نیا وزیر اقتصاد، جنتی وزیر ارشاد و رحمانی فضلی وزیر کشور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سیف مدیرعامل بانک مرکزی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، مجید انصاری معاون پارلمانی دولت، قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه و نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم، فرجی دانا را در این جلسه همراهی می کنند.

رئیس جمهور امروز به دلیل سفر از قبل برنامه ریزی شده به اردبیل، نتوانست در مراسم استیضاح حضور یابند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:
دکتر محمودی رئیس دانشگاه آزاد ورزقان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان ثبت نام از داوطلبان جدید رابه صورت بدون آزمون در 31 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپيوسته آغاز نموده است که در این راستا کلیه کارکنان این واحد دانشگاهی بصورت تمام وقت جهت تسهیل در روند ثبت نام و مشاوره داوطلبان عزیز بسیج شده و در خدمت جویندگان علم و دانش می باشند.

دکتر محمودی رئیس دانشگاه آزاد ورزقان در گفتگو با آوای ورزقان با اشاره به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید گفت:  همانطوریکه استحضار دارید در آستانه آغاز سالتحصیلی جدید قرارگرفته ایم که اینجانب تبریک پیشاپیش خودرا خدمت همه پویندگان علم و دانش تقدیم می دارم .

 دکتر محمودی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان  ثبت نام از داوطلبان جدید رابه صورت بدون آزمون در 31 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپيوسته ذیل الذکر آغاز نموده  است  که در این راستا کلیه  کارکنان این واحد دانشگاهی بصورت تمام وقت جهت تسهیل در روند ثبت نام  و مشاوره  داوطلبان عزیز بسیج شده و در خدمت  جویندگان علم و دانش  می باشند.

 وی افزود دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان شرایط ویژه ای را برای کارکنان ادارات و شرکتها و نیز دانش آموزان عزیز از نظر مالی (تقسیط شهریه و وام دانشجوئی )،  ایاب و ذهاب رایگان از تبریز به دانشگاه و بالعکس برای اولین بار درسطح استان و از نظر زمانبندی کلاسها فراهم کرده است .

دکتر محمودی در ادامه خاطر نشان کرد داوطلبان عزیز می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری  از طریق تلفن های مشاوره ثبت نام  44553691-041 و یا 09142155250 از نحوه ثبت نام و انتخاب رشته  ، نحوه پرداخت شهریه ، دریافت وام دانشجوئی و چگونگی زمانبندی کلاسها و سایر موارد مربوطه راهنمائی و مشاوره دریافت نمایند .



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 21:56 | نویسنده : سعید علیزاده

به نام خدا

View photo in message                    به انگیزه تقدیر از وب سایت « پایگاه اطلاع رسانی خاروانا »

تقدیم به همرزم ارجمندم جناب سرهنگ سعید علیزاده مدیر فرهیخته این وب سایت

 سنگر فرهنگي

 بر سرِ ايران چو افسر ،  بامِ آذربايجان

هم طراز شوکت و فر ، نامِ آذربايجان

 خاک آذربايجان ، زرخيز  باشد هر قدم

«خاروانا» گنج گوهر  پرورانَد دَم به دَم

 مي درخشد « خاروانا » بر جبينِ ورزقان

خانه ي خورشيد باشد در زمينِ ورزقان

 بار الها «خاروانا» را نگه دار از بلا

مؤمنانش را مکُـن هرگز  به سختي مبتلا

 دامن اين دشت از مرد و زن و برنا و پير

در پناه لطف و احسانِ دو چندانت بگير

 از «ارسباران» نسيم عشق و عرفان مي وزد

هرچه بر اين سرزمين حق داده ، افزونتر سِـزَد

 «خاروانا» در فضاي - وب - بلند آوازه شد

نام زيباي «ارسباران» در اين جا تازه شد

 همّت والا بنازم  مردِ رزم و جبهه را

کرده حقِّ خاکِ پاک و شيرِ مادر را ادا

 «پايگاه خاروانا» سنگر فرهنگي اش

ارتش و يک عمرخدمت ، شاهدِ يکرنگي اش

 مي کند اين سرزمين بر نام نيک اش افتخار

«خاروانا»  با «عليزاده» است دائم ماندگار

محمدی پیام



تاريخ : 8 / 5 / 1393برچسب:, | 21:28 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

View photo in message

نماز شکوهمند عیدسعید فطر در ساعات اولیه روز مبارک عید فطر با حضور جمع کثیری از برادران و خواهران مؤمن ارسبارانی های مقیم مرکز در حسینیه حضرت موسی بن جعفر (ع) اقامه گردید.

در حالیکه اشعه ی تازه متولد شده و روح نواز خورشید اولین صبح پس از ماه ضیافت الله به اطراف میدان الغدیر و حسینیه موسی بن جعفر (ع) سرک می کشید و صورت وضو گرفته زنان و مردان مؤمنی که یک ماه تمام به روزه داری و عبادت  شبانه روزی پرداخته و اکنون همگی برای برپایی نمازعید گرد هم می آمدند را نوازش می داد از در و دیوار فضای روحانی و معنوی حسینیه که مملو از جمعیت نمازگزار بود صدای خاطره انگیز تکبیرات عید بگوش می رسید.

«الله اکبر. الله اکبر. لااله الاالله والله اکبر . الله اکبر و لله الحمد. الحمدلله علی ما هدانا . وله الشکر علی ما اولینا».

تا لحظه ای که امام جماعت نمازعید امروز درمحراب نماز قرار بگیرد این سرود الهی همچنان زمزمه مردان و زنان باایمان بود.

با ندای «الصلاة. الصلاة» حجة الاسلام والمسلمین محمدی پیام همه صف ها نظم و ترتیب خاص بخود می گیرند و تکبیرة الاحرام نماز آغازی است برای استماع آیات نورانی سوره مبارکه حمد و اعلی و پس از آن قنوت های زیبای نمازعید یکی پس ازدیگری صفای همخوانی را پیاپی تکرار می کند. رکعت اول پنج قنوت و در میانه ی هرکدام یک تکبیر.

«اللهم اهل الکبریاء والعظمة. و اهل الجود والجبروت. واهل العفو والرحمة. واهل التقوی والمغفرة. اسئلک بحق هذاالیوم. الذی جعلته للمسلمین عیدا. و لمحمد صلی الله علیه وآله ذخرا و شرفا و کرامة ومزیدا. ان تصلی علی محمدوآل محمد. و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا وآل محمد. وان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا وآل محمد. صلواتک علیه وعلیهم. اللهم انی اسئلک خیر ما سئلک منه عبادک الصالحون. و اعوذ بک ممااستعاذ منه عبادک المخلصون».

در رکعت دوم هم با تلاوت سوره مبارکه شمس بعد از حمد به استقبال چهار قنوت دیگر می رویم.

اما اینجا به عکس نماز جمعه خطبه ها در پایان نماز ایراد می شود و همه اکنون آماده شنیدن دو خطبه ی نمازعید به سکوت نشسته اند.

حجةالاسلام محمدی پیام در خطبه اول بعد از سلام و عرض تبریک عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به این نکته اشاره می کند که چرا بعداز این یک ماه عبادت و روزه داری و میهمانی خدا به عنوان عید ، جشن می گیریم ؟ او با ذکر این حدیث شریف از امیرالمومنین علی (ع) که «کل یوم لایعصی الله فیه فهو عید» (هرروز که خداوند در آن نافرمانی نشود آنروز عیداست) اضافه می کند که عیدفطر روز جشن پاکی و طهارت و معصومیت است. معصومیتی که با یک ماه تمام توبه و تلاش و پرهیز و تمرین به دست آمده و باید این معصومیت را حفظ کنیم و باشکر این نعمت بزرگ و برکاتی که فقط در فرصت ماه مهمانی خدا شامل حال ماشده و هر عملی تا یکهزار برابرپاداش نصیب ما نموده، بکوشیم دوباره در دام های رنگارنگ شیطان نیافتیم و به آلودگی های گناه کشیده نشویم.

اگر عالی ترین حکمت روزه و ماه رمضان تقوا و پرهیزگاری است پس این نیروی مقاومت در برابر هوا و هوس های دنیایی و شیطانی را که با تمرین پرهیز از حلال کسب کرده ایم در مقابل حرام بیشتر مقاومت کنیم و آثار مثبت این دوره ی روحانی را مانند تقویت اراده و صبر و استقامت و اخلاص و صفای قلب و سلامت روح و جسم و سحرخیزی و افزایش نشاط و انس با قرآن و معارف اهلبیت (ع) و در نتیجه نجات از عذاب و هدایت به صراط مستقیم و توفیق عبادت و ترک معصیت و تقرب الی الله را تا یکسال آینده در برنامه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم و به آن جامه عمل بپوشانیم و خود را ملزم به حفظ این آموزه ها کنیم.

ایشان در خطبه دوم نیز مجددا با تاکید بر عنصر تقوا یکی از مصادیق آن را دشمن شناسی و علاوه بر نبرد با شیطان ، مقابله با دشمنان رویارو در عرصه ی سیاسی دانست و افزود امروز که استکبار و صهیونیسم با تمام قوا کمر به نابودی اسلام ناب محمدی بسته اند و درغزه و فلسطین و سوریه و عراق چه بطور مستقیم و چه غیرمستقیم تحت نام داعش و امثال آن به نسل کشی پرداخته و درصدد تخریب چهره اسلام و از بین بردن شعائر دین و مکتب شیعه هستند ما باید هوشیارانه نسبت به وظایفی که در این زمینه وجود دارد غفلت نورزیم و با لبیک به اوامر و رهنمودهای رهبری معظم و ولی فقیه هرکمک مادی و معنوی که در توان داریم به کار بگیریم.

خطیب نمازعید با اشاره ای به احکام زکات فطره دستگیری از نیازمندان را از وظایف مهم امروز خوانده و در آخر با دعا برای حفظ اسلام و مسلمین و تعجیل فرج امام عصر (ع) خطبه را به پایان برد و در ادامه حاضرین  بر سرسفره احسان عید فطر پذیرایی شدند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نوبخت:استیضاح، هدیه مجلس درهفته دولت!

احمد باقر نوبخت در حاشیه‌ی همایش تجلیل از خانواده‌های موفق ارتش و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در یک سال گذشته همکاری صمیمانه‌ای بین مجلس و دولت وجود داشت، اظهار کرد: این همکاری موجب شد که بودجه سال 93 به سرعت تقدیم مجلس شود و مجلس نیز آن را تصویب کند.

وی در ادامه افزود:‌ تردید ندارم نمایندگان مجلس جایگاه وزیر علوم را در جامعه‌ی فرهنگی و علمی در نظر می‌گیرند و توجه می‌کنند که هدیه به دولت در هفته دولت این نیست که وزیر علوم را در آغاز سال تحصیلی استیضاح کنند. البته نظرات سازنده‌ی نمایندگان مجلس برای وزیر علوم و سایر اعضای دولت ارزشمند بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوبخت همچنین خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که نمایندگان در روز استیضاح با رای قاطع و بیشتر به وزیر علوم که فردی دانشمند و فکور است این فرصت را فراهم کنند که وی با انگیزه‌ی بیشتری زمینه آغاز سال تحصیلی جدید را برای دانشجویان فراهم کند. وی در پایان افزود: امیدوارم مجلس با اقدام مناسب خود ثابت کند و نشان دهد که دولت و مجلس با هم اتفاق نظر و همکاری دارند.



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:واحدی,ارتش,خانواده های ارتش,گنجینه,, | 13:11 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش روز دوشنبه خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا واحدی در اولین همایش خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز - دوشنبه - در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: در خانواده های ارتش چهره های برتر و تاثیرگذار زیاد هستند که در نخستین دوره همایش فرصت حضور پیدا نکردند.

وی افزود: برای این دوره از همایش خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دوازده گروه صاحبان مدال های ملی در المپیادها و مسابقات علمی، هنری و ورزشی شناسایی شدند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش عنوان کرد: ارتش گنجینه ای است که علاوه بر خدمات نظامی در بحث تولید علم و اندیشه نیز فعالیت می کند.

واحدی ادامه داد: بر اساس اسنادی که در ارتش وجود دارد بسیاری از مسائلی که به تازگی مطرح می شود 50 سال قبل توسط اندیشه های خلاق ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده بود.



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 13:4 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نوبخت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش

سخنگوی دولت از ارائه پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مردادماه به مقام معظم رهبری خبر داد

خبرگزاری فارس: پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مردادماه به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس ‌محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز دوشنبه  در سالن همایش کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در چنین همایشی از ایجاد برنامه‌ریزی برای اختصاص مبلغی برای شناسایی رشد و شکوفایی و استعداد فرزندان ارتش در بودجه سال 94 خبر داد و گفت: من مسئولیت برنامه‌ریزی توسعه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارم و ما اکنون برنامه ششم توسعه را در دست تهیه داریم.

وی در تشریح این برنامه گفت: ابتدا این برنامه مبتنی بر سیاست‌های اجرایی کشور طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی باید توسط رهبری ابلاغ شود که پیش‌نویس برنامه ششم توسعه را تا پایان مردادماه به رهبری تقدیم خواهیم کرد و در خصوص این امر را در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم صحبت کردیم.

نوبخت با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ساختارهای دفاعی در زندگی انسان،‌ خاطرنشان کرد: از روزهایی که زندگی به صورت فردی وجود داشت شهرها در معرض تهاجم قرار داشتند ضرورت وجود یک نیروی دفاعی احساس می‌شد اما اکنون در مقطعی قرار داریم که تحول در این امر به وجود آمده و بسیاری از امور با کشورگشایی جواب نمی‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: برخی‌ کشورها مانند رژیم صهیونیستی همچنان در روش‌های متصل به زور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایجاد شده در زمینه توسعه در کشورمان اظهار داشت: پیش از انقلاب برنامه‌هایی در زمینه توسعه در کشور انجام شد که پس از انقلاب با یک وقفه ده ساله به دلیل درگیری کشور با مسائلی مانند جنگ برنامه توسعه از سال 68 در کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: ‌توسعه روندی نیست که خود به خود در کشور اجرایی شود بلکه باید درباره آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه توسعه بیست ساله کشور، تصریح کرد: سند چشم‌انداز کشور که در سال 84 در دستور کار قرار گرفت قرار بود ایران در بیست سال آینده در موقعیت بالایی در جایگاه اقتصادی،‌ علمی و فناوری قرار بگیرد که ما در برنامه چهارم و پنجم توسعه این را طی کردیم هرچند با گذشت نیمی از زمان نتوانسته‌ایم به پنجاه درصد از اهداف آن برسیم.

نوبخت با بیان اینکه نیازمند رشد اقتصادی در کشور هستیم، تصریح کرد: اکنون رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌‌گذاری حاصل نشده و برای این امر نیازمند بهره‌وری هستیم که باید به رشد 8 درصدی برسیم که 5.5 درصد آن مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و 2.5 درصد آن محصول ایجاد خلاقیت است.

سخنگوی دولت با اعلام آمادگی دولت برای پذیرش کمک همه متخصصان در این امر تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است در زمینه نانو، پژوهش نیازمند تقدیر است و دولت دست نیاز خود را به سوی شما دراز می‌کنیم که در هر یک از رشته‌ها که صاحب‌نظرید به دولت کمک کرده و در این امر زمینه‌هایی را فراهم می‌کنیم چرا که ایران باید به جایگاه بالایی در منطقه برسد

.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تهران - ایرنا - رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش یکی از سالم ترین و کارآمدترین دستگاه های کشور است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم امروز (دوشنبه) در اولین همایش خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حمایت سامانه فرماندهی ارتش و با اتخاذ یک رویکرد جامع و راهبردی به مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن روی آورده است.

وی افزود: می خواهیم با افزایش قدرت معنوی کارکنان توان دفاعی کشور را مستحکم تر کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ارتش کارآمد و متعهد است و بصیرت و بینش عمیق سیاسی دارد.

آل هاشم ادامه داد: مسوولان باید با توجه به تهدیدات دشمن در حوزه فرهنگ نسبت به این حوزه حساس تر باشند.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 93 رویکرد مناسبی نسبت به دستگاه های نظامی داشته است، توضیح داد: باید دانست عملکرد نهادهای فرهنگی نیروهای مسلح تاثیر قابل توجهی بر توان دفاعی نیروها دارند.

در این همایش که با حضورمحمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، امیر صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، و جمعی از فرماندهان ارتش حضور داشتند از خانواده های برتر ارتش تجلیل به عمل آمد.



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 19:21 | نویسنده : سعید علیزاده

 انا لله و انا الیه راجعون

جناب آقای مهندس موسی کاشانی مدیر کل محترم ارشاد استان البرز                                                     

 

در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیز و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحومین و صبر جزیل برای بستگان آنان از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم

 

روحش شاد و یادش گرامی باد

مدیر پایگاه اطلاع رسانی خاروانا سرهنگ علیزاده



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 19:6 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 انا لله و انا الیه راجعون

         وزیر محترم اطلاعات جناب آقای دکترسید محمود علوی                                       

 

در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیز و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحومین و صبر جزیل برای بستگان آنان از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم

                                                            روحش شاد و یادش گرامی باد

                        مدیر پایگاه اطلاع رسانی خاروانا سرهنگ علیزاده  

 

                                                

 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رییس جمهوری در پیامی درگذشت مرحوم حاج عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان علیرضا و رضا و جانباز سرافراز عباس یاسینی را به ملت بزرگوار ایران و به ویژه خانواده معزز یاسینی تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این پیام گفت: درگذشت مرحوم حاج عبدالمطلب یاسینی، از نمونه های پرافتخار صبر و ایثار و پدر بزرگوار شهیدان افتخارآفرین، علیرضا و رضا و جانبار سرافراز عباس یاسینی موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

رییس جمهوری افزود: اینجانب ضمن پاسداشت یاد و نام مرحوم و ارج نهادن به فداکاری های آن پدر ارجمند که با ایمان و اعتقاد راسخ خود فرزندان شجاع، متین و وارسته ای را برای پاسداری از مرزهای اعتقادی و ملی کشور، تقدیم کرد؛ مصیبت وارده را به ملت بزرگوار، خانواده های معزز شهدا، جامعه مکرم ایثارگران و بالاخص خاندان محترم یاسینی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید و اجر و پاداش الهی را برای بازماندگان مسالت می کنم



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت پدر گرامی شهیدان امیر سرلشگر علیرضا یاسینی و رزمنده بسیجی رضا یاسینی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت پدر گرامی شهیدان امیر سرلشکر علیرضا یاسینی و رزمنده بسیجی رضا یاسینی را به خاندان مکرم و همرزمان آن شهدای عزیز تسلیت عرض می‌کنم رحمت خدا بر او باد.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳۹۳/۵/۲۵



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پیرمحمدی خبر داد:
تحویل 245 کلاس درسی به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تا مهرماه سال جاری
تبریز- خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از تحویل 245 کلاس درسی به آموزش و پرورش تا مهرماه سال جاری خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازخبرنگار مهر، کریم پیر محمدی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون عملیات اجرایی 245 کلاس درسی در استان ادامه دارد که امیدواریم با تلاش مسئولان تا اول مهر ماه این واحدها را به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

وی با اشاره به جزئیات این کلاس های افتتاحی اظهار داشت: در خود شهر تبریز در سطح چهار مدرسه شاهد مقاوم سازی و احداث کلاس های درسی خواهیم بود که اجرای مقاوم سازی در مدارس شهید خراسانی با هشت کلاس و مدرسه فرهنگ با 15 کلاس و مدرسه امام صادق با 12 کلاس و احداث مجتمع آموزشی شهید مفتح با 18 کلاس درس در حال اقدام است.

پیرمحمدی همچنین با اشاره به نوسازی مدارس در مناطق زلزله زده آذربایجان هم گفت: در منطقه ورزقان اجرای مقاوم سازی مدرسه 10 کلاسه امام صادق مسقران و احداث مدرسه سه کلاسه متوسطه روستای کاسین و پنج کلاسه گویجه سلطان و چهار کلاسه سرخه دیزج در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این مدارس با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی و تخریب و بازسازی مدرسه نهریق توسط فرش مطهری و احداث مدرسه 9 کلاسه توسط اتاق بازرگانی اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست معاون اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در پایان گفت: همچنین احداث مدرسه دوکلاسه هرزه ورز در منطقه هریس توسط بانک اقتصاد نوین از دیگر پروژه های این اداره کل است.
 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دانشگاه آزاد اسلامی خاروانا برای نیمسال اول سالتحصیلی ۹۳-۹۴ بدون آزمون دانشجو می پذیرد

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل خاروانا نیوز: بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه ازاد خاروانا، این دانشگاه در رشته های حقوق و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی پیوسته، مهندسی عمران، حسابداری و مهندسی نرم افزار کامپیوتر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و رشته های عمران، حسابداری، نرم افزار کامپیوتر، آموزش زبان انگلیسی، الکتروتکنیک، الکترونیک، گرافیک و طراحی و دوخت در مقطع کاردانی ناپیوسته و پیوسته برای نیمسال اول سالتحصیلی ۹۳-۹۴ دانشجو می پذیرد. لازم به ذکر است که پذیرش بدون آزمون بوده و جهت رفاه حال دانشجویان تمامی کلاس ها در ایام آخر هفته برگزار می شود. علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به محل دانشگاه در خیابان امام ره شهر خاروانا مراجعه نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۴۴۵۲۲۳۹۵- ۰۴۱ تماس حاصل فرمایید.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

شهردار ورزقان با قدرداني از حمايت‌ها و همراهي‌هاي دكتر قاليباف از روند بازسازي و عمران و آباداني ورزقان به ويژه ساخت مصلي جامع اين شهر توسط شهرداري تهران ، اين اقدام را باقيات الصالحات شهرداري تهران در اين منطقه ارزيابي كرد.

 

rahmatiپایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش مانداگارانا ، کامران رحمتی در دیدار روز گذشته خود با محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها در تبریز با اعلام این مطلب افزود: قبول مسوولیت طراحی، ساخت و آماده‌سازی مصلی جامع ورزقان توسط شهرداری تهران که در سایه حمایت‌های شهرداری تهران در حال انجام و پی‌گیری است، سند روشنی بر همدلی و همراهی شهرداری پایتخت و ام‌القرای ایران اسلامی از روند بازسازی و آبادانی شهر محروم و زلزله‌زده ورزقان است و تمامی مسوولان و شهروندان این منطقه از این بابت قدردان دکتر قالیباف و همکاران ایشان هستند.

شهردار ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم جدی شهرداری ورزقان برای همراهی و مشارکت موثر در تسریع روند احداث مصلی جامع این شهر افزود: این مجموعه برای تسریع و اتمام هرچه سریع‌تر مراحل احداث مصلی جامع ورزقان تاکنون از هیچ گونه مشارکت و همکاری دریغ نکرده و در ادامه نیز به این همکاری‌ها ادامه خواهد داد.

رحمتی همچنین با تاکید بر این که بازسازی و بازگرداندن دوباره ورزقان به دوران طلایی عمران و نیز نشاط عمومی نیازمند همکاری و یاری تمامی مسوولان کشوری و استانی است از حمایت‌ها و مشارکت‌های دلسوزانه شهرداری‌ های تهران و تبریز طی دو سال گذشته از روند بازسازی این شهر به عنوان الگویی ماندگار یاد کرد.

رحمتی در ادامه افزود: احداث مصلی جامع ورزقان اگرچه توسط شهرداری تهران و بر اساس تعهدی که شهردار این شهر در روزهای وقوع زلزله داده بودند در حال پی‌گیری است با این حال شهر زلزله زده و ویران شده ورزقان در دیگر بخش‌ها و زیرساخت‌های شهری و منطقه‌ای نیازمند حمایت و مشارکت است و همه باید در این امر همکاری کنند.

رحمتی در عین حال با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه گفت: مراحل احداث مصلی جامع ورزقان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پی‌گیری است.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار حجه‌الاسلام مهدوی امام جمعه ورزقان نیز با قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های دکتر قالیباف و شهرداری تهران در ساخت مصلی جامع ورزقان ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه، بسترسازی‌های مناسب برای ارتقای سطح معنوی و فرهنگی شهروندان ورزقان صورت گیرد.

وی افزود: مصلی جامع ورزقان می‌تواند به الگوی مناسب بازسازی و مشارکت عملی در بازسازی مناطق زلزله زده کشور تبدیل شود که این مهم توسط شهرداری تهران به عینه به اثبات رسیده است.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی شهر خاروانا دیدار و گفتگو کردند

اختصاصی خاروانا نیوز: دیروز عصر جمعه مهندس دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در محل دفتر شورای اسلامی شهر خاروانا با اعضای شورا دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه که در یک فضای صمیمی برگزار گردید، شورای شهر خاورانا اهم مشکلات شهر و منطقه خاروانا را برشمرده و نسبت به کند بودن روند عملی شدن برخی وعده های مسئولین گلایه کردند. مهمترین موارد ذکر شده در جلسه بحث آسفالت جاده خاروانا- ورزقان، حوزه بهداشت و درمان، کمک مالی به شهرداری، الحاق خاروانا به منطقه آزاد، دیجیتالی شدن شبکه های تلویزیونی، مسکن مهر و مسکن ۲۴ واحدی، تاسیس بانک ملی، سد حاجبلار و ... بود که طی ماهها و سالهای گذشته مهمترین و تاثیرگذارترین پروژه های شهر و بخش خاروانا محسوب می شوند. در ادامه مهندس دهقانی به تفکیک مشکلات در خصوص اقدامات انجام شده و یا در حال انجام برای تمامی مشکلات مورد اشاره پاسخ هایی را ارائه نمودند.

بر اساس اظهارات نمانیده مردم در مجلس، اعتبار پروژه ابلاغ شده و قسمتی از پروژه آسفالت جاده خاروانا- ورزقان به پیمانکار واگذار شده است که این قسمت بر بر اساس ظرفیت کارخانه آسفالت خاروانا تنظیم شده است. این پیمانکار تمامی مراحل قرارداد و ... را طی نموده و طی روزهای آتی نسبت به بهسازی مسیر مورد نظر از سمت خاروانا و آسفالت ریزی اقدام خواهد کرد. باقیمانده مسیر در مرحله مناقصه به سر می برد و پس از تعیین پیمانکار سریعا عملیات آسفالت ریزی شروع خواهد شد.

در خصوص سایر موارد هم اقدامات عملی زیادی انجام گرفته است که نماینده مردم ورزقان و خاروانا با جزئیات و به تفصیل اقدامات صورت گرفته را به اعضای شورا گزارش نمودند. بر اساس اظهارات ایشان بسیاری از موارد یاد شده تا یک سال اینده قابل حل بوده و انشاءالله حل خواهند شد.

در ادامه شهردار خاروانا در خصوص برخی مشکلات با نماینده مردم در مجلس مذاکره کردند که موضوع واگذاری زمین یکی از نهادها جهت احداث پارک، مشکل نبود ماشین آتش نشانی جهت خدمات رسانی به روستاها و ... از مهمترین موارد مورد مذاکره بود.

در پایان جلسه مهندس دهقانی و هیئت همراه ایشان به همراه اعضای شورای شهر خاروانا نماز مغرب و عشاء را در مسجد جامع تاریخی شهر خاروانا اقامه نموده و جهت تبادل افکار در خصوص مشکلات روستای لیلاب به این روستا عزیمت نمودند.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فکرتان بود» امام خميني(ره)

روز 26 مرداد 1369 ، ميهن اسلامي شاهد حضور عزيزاني بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌هاي مخوف رژيم بعثي صدام، قدم به خاک پاک ميهن اسلامي خود مي‌گذاشتند. اين روز يکي از خاطره‌انگيز‌ترين روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي است که شاهد حضور و آزادي مرداني بود که در راه عهد و پيماني که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزيدند و آنها توانستند در سال‌هاي زجر و شکنجه، با وجود درد و بيماري جسمي، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگي خود را مضاعف نمايند تا در بازگشت به ايران اسلامي در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه‌اي براي صلابت و استقامت مردان و زنان ايران اسلامي باشند.

وبلاگ اطلاع رسانی خاروانا ضمن گرامیداشت مقدم این عزیزان، فقط یک کلمه این آزادگان یک سرمایه عظیم هستند وما بایستی قدر بدانیم .



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستای گوراند با اینکه در منطقه نسبتا ییلاقی قرار دارد ولی شدیدا با مشکل آب آشامیدنی مواجه است.

در سال 1373 منبع آب 80 متر مکعبی جهت تامین آب روستای گوراند احداث شده است. که این منبع تا سال 1380 آب مورد نیاز روستا را به طور مطلوبی تامین می کرد. اما از سال 80 به بعد با اینکه روز به روز جمعیت روستا به علت مهاجرت(که این خود جای بحث دارد. چراکه نه تنها روستای گوراند بلکه اکثر روستا های منطقه به دلایل گوناگون خالی از سکنه می شود.) کم می شود. ولی روستای گوراند هر چه بیشتر تشنه تر می شود. واین امر دلایل زیادی دارد و مهم ترین عامل آن خشکسالی می باشد.به طوری که اکثر چشمه ها رو به خشک شدن گذاشته و حتی بعضی از چشمه های پر آب به طور کامل خشک شده اند. و سایر عوامل دست به دست هم داده تا روستای گوراند با بحران آب مواجه شود. به طوری که در حال حاضر آب روستا روزی فقط 7 ساعت وصل می شود و بقیه ساعات روز جهت ذخیره در منبع ، قطع می باشد.که در این 7 ساعت هم آب کفاف نمی کند.

از مسئولین محترم انتظار داریم که هر چه سریعتر به یاری اهالی روستای گوراند بشتابند. چرا که روستای گوراند بشدت تشنه است.

 

دهیاری گوراند



تاريخ : 24 / 5 / 1393برچسب:, | 1:28 | نویسنده : سعید علیزاده

روحانی محمدی پیام

23 مرداد 1393 14:35
 

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بسم ربّ السّّماوات والأرضین و ما فیهنّّ و ما بینهنّّ و ما فوقهنّّ و ما تحتهنّّ و ربّّ العرش العظیم

تقديم به همكار پر تلاش و بي ريا و دوست ارجمند و با صفا
جناب سرهنگ سعيد عليزاده
به مناسبت جشن فارغ التحصيلي مقطع كارشناسي ارشد عرفان *

الفبای عرفان
خوشا عارفان را تجلاّی عرفان
چه زیباست باغ مصفای عرفان
بجوی از ولایت ره معرفت را
که عترت بود راه گویای عرفان
چه سرهنگ باشی تو یا آیت لله
که یی ؟ گر ندانی الفبای عرفان
 صد اَحسن "سعید علیزاده "ما
که ره یافت بر لا و  اِلا ی عرفان
سه تا شصت واحد نه یک حرف کمتر
نموده است طی از سفرهای عرفان
چنان اُنس دارد به ذوالنّون مصری
که او راست پنهان و پیدای عرفان
چو گویند ذوالنّون ، نیاید به اذهان
  به غیر از "علیزاده "پویای عرفان
بود خاستگاهش کجا؟"خاروانا"
که برخاست از آن گُهرهای عرفان
بلی ،آذری باشد و سینه سرخی
به دامان سرسبز زیبای عرفان
به "دکتر علیزاده "تبریک گویید
که بنهاده سر بر کف پای عرفان
خدا نعمتت را دوچندان نماید
نمودی ادا ،حقّّ والای عرفان
ز سور تو مسرور شد قلب یاران
سعیدا سرت پُر ز سودای عرفان
ز رزق  اِلهی بنوش و بنوشان
که احسان بود درس اعلای عرفان
 سپاس دگر شاید از "ال هاشم "
کزو گشته فرصت مهیّای عرفان
به تدبیر و سعی اش کند سازمان را
به امّّیدِِ الله دریای عرفان
محمّّد طاهر محمّّدی پیام / تهران
۱۳۹۳/۵/۲۲
* اشاره مي نمايد كه در تاريخ چهارشنبه 22 مرداد ماه 1392 هجري خورشيدي مراسم پذيرايي با حضور مسئولين و مقاماتي عاليرتبه از ارتش بويژه رياست
محترم سازمان عقيدتي سياسي ارتش و جمعي از همكاران در سالن پذيرايي سازمان برگزار گرديد و اين چند بيت به اين انگيزه تنظيم و تقديم و در آن محضر
توسط سراينده قرائت شد و مورد استقبال و تحسين حاضران گرانقدر قرار گرفت..


پاسخ:بنده از محبتهای ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ال هاشم که این فرصت را برایم فراهم نمودند که بنده توانستم با عنایت خدا به این درجه علمی دست پیدا کنم کمال تشکر را دارم و همچینن از دوست بسیار عزیز حضرت حجت الاسلام محمدی پیام که شاعر بسیار با ذوق هستند تشکر می کنم . در آخر از حضور صمیمی تمام عزیزان تقدیر تشکر می کنم .

 


 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، از حوادث طبیعی به عنوان تهدید اصلی و مهم مناطق شهری و روستایی کشور نام برد و بر لزوم اتخاذ روش های علمی و نوین تاکید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه گزارش ایرنا از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، کولیوند با یادآوری سالروز وقوع زمین لرزه در شهرهای ورزقان، اهر و هریس استان آذربایجان شرقی گفت: ایران جزو مهمترین مناطق حادثه خیز جهان محسوب می شود و ضروریست برای کاهش تلفات انسانی وقوع حوادث یادشده از تجربیات کارشناسان خبره و ارشد مدیریت حوادث و سوانح برای مقابله با اینگونه حوادث استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حوادث طبیعی بویژه وقوع زلزله های مخرب، اثرات تخریبی زیادی را برای کشور به همراه دارند، از این رو بهره مندی از دانش بروز برای ساخت و سازها در مناطق پرخطر و مستعد وقوع زلزله در کشور امری حیاتی و حائز اهمیت است.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مهدوی‌ کنی شب گذشته از بیمارستان بهمن به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد.

حجت‌الاسلام مصطفی میرلوحی مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتقال آیت‌الله مهدوی کنی از بیمارستان بهمن به بیمارستان شهید رجایی، اظهار داشت: بیمارستان جدید محل مراجعه و چکاب خود آیت‌الله پیش از وخامت حالشان بوده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت جسمی رئیس مجلس خبرگان گفت: وضعیت قلب و کبد و کلیه‌ها خوب است و خوشبختانه تغییراتی نیز در وضعیت مغزی ایشان حاصل شده است.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا نقل ازگزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، کامران رحمتی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم شهر زلزله‌زده ورزقان تا پایان فصل کاری امسال دیگر آثار مخرب زلزله را در معابر عمومی و خیابان‌های این شهر احساس نمی‌کنند.

وی افزود :خیابان‌ها و معابر عمومی و زیر‌ساخت‌های شهری ورزقان بیشترین آسیب را در زلزله اخیر دیده است که برای حل این مشکل و برگرداندن چهره شهر به زمان قبل از زلزله هزینه زیادی می‌طلبد که این شهرداری مصمم شده تا آثار کلی زلزله را امسال از چهره شهر بزداید.

شهردار ورزقان در ادامه از 2.5 برابر شدن بودجه شهری امسال ورزقان خبر داد و گفت: افزایش بودجه سالانه شهرداری با هدف ارائه خدمات مطلوب و حداکثری به شهر و شهروندان از سوی این شهرداری در دستور کار قرار گرفته و با تکیه بر این بودجه تلاش خواهیم کرد خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار از سوی صنایع مس ایران به این شهر خبر داد و افزود: این میزان کمک بلاعوض خواهد توانست تاثیر بسزایی در تسریع روند عمران و آبادانی شهر و تغییر چهره معابر ایفا کند.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی، سالگرد زلزله  منطقه ارسباران را به مردم منطقه زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمه‌الله

ضمن عرض تسلیت در سالگرد زلزله تأسفبار منطقه ارسباران خداوند متعال را شاکریم که بلاها و سختی‌ها را زمینه‌ای برای رحمت و برکت قرار داد و مدیران و مسئولان نظام اسلامی به‌خصوص نمایندگان شما بزرگواران در مجلس نهم توفیق داد تا از این فرصت امتحان خدمت سربلند بیرون آیند و ارسباران افتخار یافت مدال شجاعت و صبوری را از رهبر فرزانه خویش بر گردن آویخته و امروز شاهد بیش از پیش توسعه و عزت و سربلند این دیار دلاورپرور باشد.

 اینجانب ضمن طلب غفران و رحمت برای درگذشتگان و بهبودی و سلامتی برای مردم شریف و ضمن تشکر از مدیران دستگاه‌های اجرایی در امر بازسازی مناطق فوق، امید است تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات باقی‌مانده به کار بسته تا رضایت خداوند متعال و مردم شریف تامین گردد. 



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان: کمک 140 میلیارد ریالی خیران برای احداث مدرسه در ورزقان زلزله زده
مدیرآموزش و پرورش شهرستان ورزقان گفت: تا کنون 140 میلیارد ریال توسط خیران برای مدرسه سازی دراین شهرستان هزینه شده است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از ایرنا داریوش فتحی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ورزقان با اشاره به حضور فعال خیران دراحداث و مقاوم سازی مدارس این شهرستان بعد از زلزله 21 مرداد سال 91 ، گفت: 70 باب مدرسه در بیش از 30 روستای زلزله زده و همچنین شهر ورزقان با ظرفیت 211 کلاس درسی توسط خیران احداث و مقاوم سازی شده است. 

وی از راه اندازی اولین پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان ورزقان با اعتبار یک میلیارد ریال درآینده نزدیک در شهر ورزقان خبر داد .

رئیس اداره دانش آموزان استثنایی استان نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه در سطح استان شش هزار دانش آموز استثنایی وجود دارد، گفت: چهارهزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص و بقیه به صورت دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند .

رضا خان محمدی با اعلام اینکه در این استان 96 باب مدرسه استثنایی وجود دارد ، افزود: بزرگترین مشکل دانش آموزان استثنایی را دراستان عدم توجه مناسب از طرف خانواده ها و محرومیت خانواده های معلولان است .



دانش و فناوری
تلفن هاي استان آذربايجان شرقي از فردا هم كد مي شوند
تلفن‌هاي ثابت استان آذربايجان‌شرقي از چهارشنبه، بيست و دوم مرداد هم‌كد مي‌شوندکه با هم كدسازي تلفن‌هاي ثابت اين استان، كدهاي بين‌شهري ۰۴۱۱،۰۴۱۲،۰۴۲۱،۰۴۲۲،۰۴۲۳،۰۴۲۴،۰۴۲۶،۰۴۲۷،۰، ۰۴۷۱، ۰۴۷۲، ۰۴۹۱و ۰۴۹۲ به ۰۴۱ تغيير مي‌كند.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش خبرگزاری مهر، طرح هم‌كدسازي در سطح شهرستان‌هاي آذرشهر، اسكو، اهر، بستان‌آباد، بناب، تبريز، جلفا، چاراويماق، خدافرين، سراب، شبستر، عجب شير، كليبر، مراغه، مرند، ملكان، ميانه، ورزقان، هريس و هشترود انجام شده و شماره مشتركين در اين شهرستانها از ۷ رقم به ۸ رقم تغيير مي‌كند.

مشتركين تلفن‌هاي ثابت در شهرستان‌ها و روستاهاي استان آذربايجان شرقي براي اطلاع از تغييرات و دريافت شماره جديد خود مي‌توانند تا قبل از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه (بيست و دوم مرداد) با ۱۱۸  و سامانه گوياي ۹۰۹۰ و ۹۰۹۱ در محدوده استان و با شماره هاي  ۰۴۱۱۹۰۹۰ و ۰۴۱۱۹۰۹۱ و ۰۴۱۱۳۳۳۳۳۳۳ در خارج از استان و بعد از ساعت ۲۲ در محدوده  استان با سامانه گوياي ۹۰۹۰و ۹۰۹۱ و در خارج از استان با شماره هاي ۰۴۱۹۰۹۰ و ۰۴۱۹۰۹۱و ۰۴۱۳۳۳۳۳۳۳۳ تماس بگيرند.

همچنين مشتركان مي‌توانند با مراجعه به سايت شركت مخابرات استان آذربايجان شرقي به نشانيwww.eatc.ir و واردكردن شماره تلفن قديم، از شماره جديد خود مطلع شوند.

​براساس اطلاعيه ستاد هم كدسازي تلفنهاي ثابت، مشتركان براي انعكاس پيشنهاد و همچنين اعلام شكايت در اين زمينه، مي‌توانند به پورتال اطلاع‌رساني سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي به آدرس www.cra.ir بخش ثبت و پاسخگوئي به شكايات مراجعه كنند.



تاريخ : 21 / 5 / 1393برچسب:, | 12:56 | نویسنده : سعید علیزاده


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

كيفيت، قرباني سرعت در بازسازي مناطق زلزله زده
به بهانه دومين سالگرد زلزله ورزقان و ساخت و سازهاي نامناسب در ارسباران


ورزقان- سيده پري ناز سهرابي در آستانه دومين سالگرد زلزله ارسباران، بازسازي هاي بدون نيازسنجي و شتاب زده به معضل اساسي مردمان اين منطقه در آذربايجان شرقي تبديل شده است.
    به گزارش خبرنگار «ايران» از مناطق زلزله زده ورزقان، ساعت 16 و 53 دقيقه ظهر شنبه 21 مرداد سال 91 زمين لرزه اي به بزرگي 4/6 ريشتر آرامش «ارسباران» هميشه سبز را برهم ريخت و 306 نفر کشته و 5 هزار زخمي برجاي گذاشت. اين زمين لرزه رکوردي تاريخي در زلزله هاي ايران بر جاي گذاشت، به طوري که از ۲۱ مرداد تا ۲۷ اسفند سال 91 در مجموع 4 هزار و 322 پس لرزه به ثبت رسيد و علاوه بر کشته و زخمي شدن بسياري ازهموطنان، تا ماه ها زندگي در مناطقي از آذربايجان شرقي، از ورزقان تا اهر و حتي تبريز را مختل کرد.
    
    وعده درماني مسئولان وقت و ادعاهايي که جامه عمل نپوشيد



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 5 / 1393برچسب:, | 9:53 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اتمام بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان نیازمند تامین اعتبار است
اتمام بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان نیازمند تامین اعتبار است
سرویس: اقتصادی
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در دومین سالگرد زلزله این شهرستان با بیان ابنکه باید اعتبارات مالی بیشتری به مردم زلزله زده اختصاص یابد، گفت: باید بازسازی حدود 80 مسجد شهرستان ورزقان به اتمام برسد و راه ها و معبر روستایی این شهرستان بهسازی شود.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره دومین سالگرد وقوع زلزله در شهرستان ورزقان گفت: در زلزله ورزقان حدود 300 نفر از مردم شهرستان جان باختند و بسیاری از خانه ها و تاسیسات زیر بنایی با آسیب جدی روبرو شد. 



ادامه مطلب
تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 14:9 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مردادی تلخ برای ارسباران/ روایت شاهدان عینی زلزله آذربایجان شرقی
تبریز – خبرگزاری مهر: 21 مرداد بود که وقتی مردم آذربایجان شرقی خود را برای حضور در آخرین شب قدر در سال 91 مهیا می کردند، زمین لرزه ای سهمگین لرزه بر جان و دل ساکنان شهرستان های اهر، هریس و ورزقان انداخت تا از آن روز به بعد، مرداد هر سال تداعی گر روزهای تلخ و ناگوار در منطقه ای بنام ارسباران باشد و ترس و واهمه آن روزها هیچگاه از حافظه تاریخی مردم آذربایجان پاک نشود،

به گزارش خبرنگار مهر، دو سال پیش در چنین روزهایی که تمامی مسلمانان خود را برای آخرین شب قدر 1433 هجری قمری و طلب مغفرت و آمرزش از بارگاه الهی آماده می کردند، مردمان خطه ارسباران نیز به سان دیگر هموطنان خود، برای استقبال از چنین شبی مهیا می شدند که ناگهان اتفاقی ناگوار افتاد.

مردم آذربایجان به ویژه تبریزی ها به خوبی یاد دارند که در همین روزها و بطور دقیق در 21 مرداد 91، زمین چندین بار به صورت هولناکی غرشکنان لرزید و ترس و هراس را بر تنشان نشاند، اما غافل از آنکه در همین حوالی، شاید در چند کیلومتری بیخ گوش آنها، فاجعه ای تاریخی به وسعت ارسباران رخ داده است.

فاجعه ای که شاید تلفات جانی آن به دلیل رخداد در ساعات کاری روستاییان و شرایط منطقه ای، به مراتب کمتر از زلزله بم بود ولی دو زمین لرزه هولناک که حوالی ساعت 17 آن روز تلخ مردادی رخ داد، کافی بود تا بیش از 300 روستای شهرستان های اهر، هریس و ورزقان در منطقه ارسباران آذربایجان شرقی با خاک یکسان شود و بیش از 300 نفر کشته و پنج هزار نفر مجروح به جای گذارد که بیشترشان را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

دو زمین لرزه 6.4 و 6.3 ریشتری باعث شد تا مردم استان های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان، اردبیل و حتی پایتخت کشور همسایه یعنی باکو نیز شدت آن را احساس کند. اما شدت و عمق تلخی این واقعه را مردمانی احساس کردند که در چراگاه ها مشغول چرای گوسفندان خود بوده و پس از بازگشت شاهد ویرانی خانه و کاشانه هایشان و بدتر از آن زخمی و کشته شدن عزیزانشان بودند.

اما نخستین لحظات حضور عکاسان و خبرنگاران برای انعکاس فاجعه رخ داده، صحنه های اندوهگین و غیرقابل تحملی را در اذهان آنان و مردم ایران زمین نشاند تا موجی از کمک های مردمی از همان روز به سمت ارسباران سرازیر شود و دولت نیز اقداماتی را آغاز کند.

با این حال چند ماهی سپری شد و فصل سرما در این منطقه کوهستانی به عنوان مهمان ناخوانده در همان اواسط فصل پاییز سررسید و برف و کولاک مهمان مردم رنج دیده ای شد که بیشتر آنان همچنان زندگانی خود در چادر بسر می کردند و هر روز بر اندوه و نومیدی آنها افزوده می شد ولی احداث مساکن توسط دولت با کمک و همدلی ملت ایران در روستاهایشان امید را به آنان بازگرداند.

دوربینی خیس از اشک هایی به وسعت رنج رنجدیدگان و برای ثبت برش هایی تلخ از تاریخ ارسباران

عکاس خبرگزاری مهر در خصوص حضورش در نخستین ساعات وقوع زمین لرزه در منطقه ارسباران اظهار داشت: پس از نخستین ساعات وقوع این فاجعه به اتفاق گروه های عکاسی به سمت منطقه حرکت کردیم، این در حالی بود تمام حواسمان را پیش خانواده مان در تبریز جا گذاشته بودیم چرا که وضع و اوضاع تبریز کمی از اوضاع منطقه نداشت.

مهسا جمالی افزود: لحظات به دلیل بی خبری از عمق فاجعه برایمان سخت و بحرانی می گذشت، پس از گذر از پلیس راه تبریز و نخستین روستاها که خسارت کمی به آنها وارد شده بود، رفته رفته به روستاهایی قدم گذاشتیم که تلفات جانی در آن بیش از سایر روستاها بود.

وی در ادامه با بیان این اینکه لنز دوربین در یک دست و چراغ قوه در دست دیگر، آغاز به عکاسی کردم، ادامه داد: گرما و تاریکی از یک سو و گرد و غبار از سوی دیگر کار را برایمان سخت کرده و قدم به قدم که در منطقه راه می رفتیم با شنیدن صدای آه و ناله هموطنان آذری زبان کنترل خود را از دست می دادیم به طوریکه در حال عکاسی از چشمانم اشک سرازیر می شد و لنز دوربین از اشک هایم خیس شده بود.

وی با بیان اینکه کار برای عکاسان آذری زبان به مراتب سخت تر از سایر عکاسان بود، افزود: همزبانی با آسیب دیدگان و شنیدن آه و ناله هایشان و همچنین صدای آسیب دیدگان از زیر آوارها، کار را برای ما دشوار می کرد و گاهی دستمان روی شاتر دوربین نمی رفت ولی با این وجود پس از عکاسی، عکس ها را فرستادیم و آن شب تنها دو ساعت خوابیدیم.

جمالی در ادامه با بیان اینکه کمک های مردمی در نخستین روزهای وقوع زلزله موجب ترافیک سنگین جاده شده بود، ادامه داد: همه مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان با به همراه داشتن آب، نان و غذا فضای صمیمی و تسکین بخشی را ایجاد کرده بودند که این کمک رسانی موجب ترافیک سنگین جاده شده بود و یکبار پنج کیلومتر پیاده مشغول عکاسی از جاده شدیم.

اولین عکس ها از بیمارستانی مملو از پیکرهای بی جان سانحه دیدگان

عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نخستین ساعات وقوع این زمین لرزه اظهار داشت: دقایقی پس از وقوع این زمین لرزه که شدت آن در تبریز نیز احساس شد با همکاران به سوی منطقه حرکت کردیم و هنگامی که هوا کم کم رو به تاریکی می کرد به بیمارستان شهرستان اهر وارد شدیم.

سیدکاظم یوسفی افزود: پس از مشاهده مصدومان در داخل حیاط، یکی از مسئولان بیمارستان مرا به سمت اتاقی برد، هنگامی که درب اتاق را باز کرد با خیل جنازه های کودکان، زنان و مردان از آوار درآمده روبرو شدم، چند دقیقه ای شوکه شده بودم و نمی توانستم عکاسی کنم ولی بعد از دقایقی شروع به عکاسی کردم که نخستین گزارش تصویریم را از همان بیمارستان ارسال کردم.

وی در خصوص آواربرداری در یکی از روستاهای ورزقان نیز افزود: در یکی از روستاها همه مردم و نیروهای امدادی سخت مشغول آواربرداری بودند و دنبال یک پیرمرد خادم مسجد می گشتند؛ همه مردم به گوشی این پیرمرد زنگ می زنند و گوشیش زیرآوار صدا می کرد که پس از چندین دقیقه توانستند گوشیش را پیدا کنند ولی آن پیرمرد در کنار گوشیش نبود و کمی آن طرفتر پس از ساعت ها گشت بالاخره جنازه آن را خارج کردند.

یوسفی در خصوص کمک رسانی مردم به مناطق زلزله زده نیز اظهار داشت: پس از گذشت روزها از این واقعه در روستای باجه بان وقتی که کمک های مردمی به این روستا رسیده بود، کودکی را مشاهده کردم سه کفش زنانه، دخترانه و پسرانه با خود به همراه دارد، از آن پرسیدم این کفش ها را برای چه کسانی میبری، جواب داد به مادرم، خواهرم و خودم؛ گفتم پس پدرت چی شد گفت پدرم زیرآوار مرده است که این صحنه هیچ گاه از ذهنم فراموش نمی شود چراکه این پسربچه 9 ساله از همان کودکی نسبت به خانواده اش احساس مسئولیت می کند.

عکاس چشم بسته دکمه شاتر را فشار می داد

یکی از خبرنگاران استان که در همان ساعات نخست این سانحه طبیعی در مناطق زلزله زده حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از گذر جاده های ورزقان، با مشاهده  دیوارهای فرو ریخته خانه ها، تیرهای چراغ برق کج شده و آجر پاره و خرده شیشه خانه ها و مغازه ها و خودروهای له شده زیر آوار، عمق فاجعه را درک کردم.

رامین فرهودی افزود: ریزش کوه و تاریکی مطلق همه جا فرا گرفته بود و در همان حین یک وانت نیسان را دیدم که چند مصدوم را در باربندش گذاشته و به شتاب به سمت ورزقان می رود، داخل روستا که شدم و سرم را بر گردانم اهالی هر یک به سمتی می دوند، یکی سرش را گرفته، یکی بچه اش را در آغوش دارد و به سمت آمبولانس هلال احمر می دوید، دیگری با اینکه یکی از دستانش یارای کار کردن نداشت اما با دست سالم خود زیر بغل دیگری را گرفته و به کناری می کشید.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: بوی گرد و خاک به محض پیاده شدن از ماشین مشاممان را به میهمانی مرگ برد و صدای فریاد، ناله و شیون از هر سو به گوش می رسید، صدای ناله از زیر آوار بلند بود، برخی کمک می خواستند تا دستی دست مأیوسشان را در زیر آوار بگیرد، کمی آن سوتر اهالی روستا جنازه های چندین زن و مرد و کودک را در کنار هم رو به قبله ردیف کرده و رویشان را با چادر سیاه زنانه و پتوهای پاره پوشانده بودند.

وی در خصوص روستای میرزاکندی که 70 درصد آن تخریب شده بود، افزود: اهالی با دست خالی خاک ها و آوارها را کنار می زدند تا عزیزان خود را بیرون بکشند و زن ها و بچه هایی که زنده مانده بودند، در گوشه ای امن اسکان داده شده و گریه بچه هایی که دنبال مادرشان می گشتند دل هر سنگی را آب می کرد.

فرهودی همچنین ادامه داد: یکی از همکاران عکاس که لنز دوربینش را به سمت جنازه ها برگردانده بود، چشمانش را بست و دکمه شاتر را فشار داد و با چشمانی بسته و غمبار و صدای پشت سرهم شاتر صحنه را در چند فریم متوالی ثبت کرد.

یک فانوس روشن بر سردر بقالی تنها نشانه از ورود به شهر ورزقان

سرپرست خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نخستین ساعات وقوع زلزله و حضور گروه خبری مهر در منطقه اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه تلخ به عنوان یکی از نخستین گروه های خبری برای پوشش سانحه به منطقه عزیمت کردیم و تا پاسی از نیمه شب با وجود وضعیت نامطلوب ارتباطی  به هر نحوی بود سعی در پوشش خبری داشتیم اما از سوی دیگر داغ هموطنان سانحه دیده نیز کار را بسیار دشوار می کرد.

اسد بابایی در ادامه خاطر نشان شد: هنگامی به همراه آقایان صابر علی نژاد و علی عباسپور دو تن از عکاسان خبرگزاری وارد ورزقان شدیم که تنها علامت وجودی این شهر، فانوسی بود که بر سردر مغازه ورودی شهر سوسو می زد و حتی چادرهای امداد و نجات نیز برپا نشده بود و مردم در مناطقی چون روستای باجه باج که با خاک یکسان شده بود، با دست خالی و همان امکانات روستایی مشغول آواربرداری و خارج کردن اجساد و مجروحان بودند و همین صحنه ها باعث منقلب شدن گروه شد و هرچند که برای تهیه خبر و گزارش های تصویری تحت فشار بودیم اما یک لحظه متوجه شدیم که هر کدام بیل و کلنگی در دست مشغول کمک رسانی به زلزله دیدگان هستیم.

وی در ادامه با بیان برخی از لحظه های تلخ آن روزها گفت: اکنون که به آن ساعات فکر می کنم با خود می گویم در آن زمان که گویی جهنم بر روی برخی روستاها برگشته بود، با چه منطقی به سمت مناطق زلزله زده حرکت کردیم چرا که شاید یکی از همان دیوارهای خشتی یا تیرهای برق نیز بر روی اتومبیل ما واژگون می شد اما همواره به خود اینگونه پاسخ می دهیم که در آن حادثه تلخ تنها به فکر همراهی با زنان و کودکانی بودیم که در سیاهی محض آن شب غمبار ناله ها و فریادهای کمک خواهی آنها دل هر انسانی را به در می آورد.

بابایی در پایان خاطر نشان شد: در همان ساعات اولیه به چندین روستا رفتیم که برخی از آنها کاملاً با خاک یکسان شده بودند و هر کس به هر صورتی که بود برای کمک به سانحه دیدگان تلاش می کرد و ما نیز در کنار کار خبری که رسالت ما برای اطلاع رسانی درست از وضعیت زلزله زدگان در آن روزها بود، ناخودآگاه به هر شیوه ای که از دستانمان برمی آمد تلاش می کردیم باری از دوش مردم داغ دیده آن مناطق برداریم، مردمی که دیدن اشک ها و ناله های پر از سوزشان کار خبری را با دشواری صد چندانی روبرو می کرد.

اکنون دو سال از واقعه تلخ و ناگوار زلزله ارسباران در شهرهای اهر، هریس و ورزقان سپری می شود و هر ثانیه آن روزها هر چند برای مردم آسیب دیده این مناطق پر از لحظات سخت و دشوار بود اما با این وجود همه مردم ایران زمین آن روزها دست به دست هم دادند تا بار دیگر اتحاد ملی ایرانیان را در کاهش الام و دردهای یکدیگر در چنین شرایطی را به خوبی به نمایش گذارند

گزارش از شاهین بدرحیدری



تاريخ : 19 / 5 / 1393برچسب:, | 14:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یک فروند هواپیمای ایران ـ 140 ساعت 9:45 دقیقه صبح امروز دربلوار شیشه مینا در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام کرده این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در مسیر تهران ـ طبس در حال پرواز بوده است. آخرین اخبار حاکی از کشته و زخمی شدن 48 نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر،این هواپیما ساعت 9.18 دقیقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد  طبس ترک کرده است.
یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مفتی عربستان: جوانان از همراهی داعش و دشمنان خدا پرهیز کنند

در شرایطی که تروریست های داعش با نزدیکی به مرزهای کشورهای عربی خلیج فارس، این کشورها را به حملات تروریستی گسترده تهدید می‌کنند، مفتی دربار آل سعود در تازه‌ترین اظهارات خود، درباره مخدوش شدن نام "جهاد" و کشتار و تخریب بلاد مسلمین هشدار داد و جوانان را به اجتناب از فراخوان های گمراه‌کننده و مشوّق قتل و غارت دعوت کرد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه نقل از گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، به نقل از العالم، عبدالعزیز آل الشیخ دیروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: از جمله اهداف دین، حفظ جان مردم و جلوگیری از خونریزی و ایجاد آرامش در جان انسان هاست.

مفتی کل عربستان افزود: تعدی و تجاوز به جان مردم، ظلم "عظیم" و گناه کبیره است و خداوند، قتل نفس بدون وجه شرعی را حرام کرده و این مهم در کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) مورد تاکید قرار گرفته است.

آل الشیخ در پایان، خطاب به جوانان عربستان گفت: ای جوانان اسلام! تقوای الهی پیشه کنید و از همراهی با این افراد بپرهیزید که خیری در آنها نیست. انها دشمن شما و دشمن دین هستند و همه کارهای آنها خبیثانه و گمراه کننده است. از خدا می خواهیم که بلاد مسلمین را از شر آنان محفوظ بدارد.



http://multimedia.mehrnews.com/Original/1393/05/01/IMG15091820.jpg
هافینگتون پست خبر داد:
حملات جنگنده های آمریکا به مواضع داعش آغاز شد
یک رسانه آمریکایی از آغاز حملات جنگنده های این کشور به مواضع داعش در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هافینگتون پست با انتشار این خبر در صفحه توئیتر خود توضیح چندانی درباره آن نداده است.

"باراک ابواما" رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته مجوز حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش را صادر کرده بود. اوباما شب گذشته گفته بود: می توانیم با احتیاط و مسئولیت پذیری طوری عمل کنیم تا جلوی کشتار احتمالی را بگیریم. در نتیجه من اجازه دادم در صورت نیاز برای کمک به نیروهای عراقی که مشغول مبارزه علیه شورشیان بوده و حمایت از غیرنظامیانی که در این کشور گرفتار شده اند ، حملات هدفمندی هوایی انجام شود.

این اظهارات اوباما در حالی است که پیشتر یکی از سخنگویان نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، گفته بود جنگنده های آمریکا روز پنجشنبه، مواضع نیروهای داعش را در دو منطقه در شمال عراق بمباران کرده اند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: عشایر از زمان‌های تعیین شده برای کوچ تخطی نکنند

رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا گفت: براساس اخطاریه صادر شده عشایر و اهالی روستاهایی که عشایر در جوار آن‌ها ساکن می‌شوند باید در زمان‌های تعیین شده اقدام به کوچ کنند چرا که از کوچ زودهنگام آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز برای بررسی مشکلات عشایر و منابع طبیعی، جلسه‌ای بین رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا و رئیس اداره منابع طبیعی خاروانا در محل دادگاه خاروانا تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام علی حسن‌زاده رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا گفت: اداره منابع طبیعی و مأموران آن یگان باید تلاش خود را در برای حفظ منابع طبیعی و ملی بیشتر کرده و از منابع باارزش مرتعی صیانت کنند.

وی گفت: دادگاه نیز تمام تلاش خود را در برای صیانت از مراتع و برخورد با متخلفان به کار گرفته است؛ از این رو از رئیس اداره منابع طبیعی می‌خواهیم که همسو با دادگاه اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از تخریب مرتع به کار گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 5 / 1393برچسب:, | 18:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 روز خبرنگار بهانه ای است تا عرض ارادت خود رابه دوستان ساعی و زحمتکش حوزه اطلاع رسانی عرض کنم. امیدوارم این روز بر همه عزیزان زحمتکش و بی ادعای این حوزه مبارک بوده و پرشور و نشاط به فعالیت ادامه دهند.


 هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.

 در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌ های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بشر و میزان آوارگی آن‌ها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مهندس حاجی آقا زاده مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی مولیبدن - مس آذربایجان شد

 طی مراسمی صبح روز چهارشنبه 15 مرداد ماه با حضور آقای مهندس مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران ،و اعضا هیات مدیره شرکت مس آذربایجان آقای حاجی آقا زاده بعنوان مدیر عامل شرکت مس آذربایجان معرفی شد.

در این مراسم آقای مرادعلیزاده ضمن تشکر از اعضا هیات مدیره شرکت مس آذربایجان گفت: سونگون جزو معادن نادر و جوان دنیاست و طراحی سختی دارد. وی با اشاره به اینکه  سونگون راه زیادی را طی کرده تا به شرایط فعلی رسیده گفت: تا قبل از این مس  بنگاه بود ولی اکنون که شرکت مس اذربایجان تشکیل شده و شرکت مس بصورت هولدینگ اداره می شود آثار این تغییر در استان و اقتصاد ملی خودش را نشان می دهد و شرکت مس هم بعنوان سهامدار در کارهای توسعه ای شرکت می کند.

مرادعلیزاده با اشاره به اینکه پروژه های سونگون در حال بازنگری است گفت با توجه به اقتصاد جهانی و به تناسب شرایط اقتصادی جهان بازنگری در پروژه ها ، احیا بعضی از آنها و به تعویق انداختن بعضی از آنها برای بررسی دقیقتر و کارشناسی بیشتر ضروری به نظر می رسد. مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: تا پایان تابستان فاز دو تغلیظ به بهره برداری خواهد رسید و در آینده ای نزدیک تولید کنسانتره مس در سونگون به 300 هزار تن در سال می رسد.

 



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش خبرگزاری  فارس از تبریز، زلزله به قدرت 3.7 ریشتر به عرض جغرافیایی 38.43 و طول جغرافیایی 46.73 به عمق 14.2 کیلومتر ساعت 11.23 به وقوع پیوست.

بعد از وقوع این زمین لرزه مردم و ساکنان مناطقی که تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند به خارج از منازل آمده‌اند.

براساس گزارش خبرنگار فارس این زمین لرزه تا مخابره خبر خسارتی گزارش نشده تنها یک نفر بر اثر وحشت و خوف از زلزله دچار تشنج شده بود به بیمارستان ورزقان انتقال داده شده بود.

دو زمین زمین لرزه در 21 مرداد 1391 به قدرت 6.2 ریشتر در ورزقان و اهر به وقوع پیوست که موجب کشته شدن 274 نفر و زخمی شدن بیش از 5 هزار شدند.

این زمین لرزه‌ها بیش از 5 هزار زلزله و پس لرزه داشت



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 18:9 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

همشهریان عزیز :این عکس یکی از مردان زنده یاد دیار قهرمان پرور ارسباران می باشد .زمانی در شهر خاروانا خدمات بزرگ را به ثبت رسانده است  اگر می شناسید نظر بدهید. بلی او مرحوم آقای محمد قره چورلو می باشد که همراه جمعی از مردان سخت کوش شهر خاروانا هستد که برای آبادانی منطقه تلاش می کنند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اکرم حضرتی و علی شیاری به عنوان اعضای کمیسیون حل اختلافات شهرداری انتخاب شدند.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل تبریز بیدار ، پس از رای گیری اعضای شورای شهر تبریز برای حضور دو تن از اعضای این شورا در شورای حل اختلاف شهرداری تبریز، اکرم حضرتی و علی شیاری با کسب بالاترین آرا به عضویت این شورا درآمدند.

در جلسه دیروز شورای شهر تبریز همچنین شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه شهرداری را در مورد ارایه برخی تخفیفات و تسهیلات به چند تن از

جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تصویب کرد.

با این تصویب جمعاً مبلغ یک میلیارد و 236 میلیون ریال برای ارایه تخفیفات در صدور پروانه، مبلغ عوارض و ارایه مساعدت یا مستمری به  به چهار تن از جانبازانی که از نظر شهرداری فاقد استطاعت مالی تشخیص داده شده اند، تصویب شد.

احتشام حاجی پور، اسماعیل چمنی و حبیب شیری آذر در بررسی این لایحه، با اشاره به حفظ و پاسداشت جایگاه جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کردند که ارایه تسهیلات و تخفیفات به جانبازان نباید به افراد محدود صورت بگیرد؛ بلکه باید ساز و کاری مشخص شود که حتی آن دشته از ایثارگرانی که دسترسی به ساز و کار ارتباط با شورا و شهرداری ندارند، بتوانند از امتیازات لازم برخوردار شوند.در مقابل محمد حسین جعفری از موافقان لایحه بود که خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش یا سپاه،، علی رغم نقش آفرینی در امنیت کشور، از کم درآمدترین قشرهای جامعه بوده و به واسطه کسوت نظامی هیچ گاه در مقابل هیچ مجموعه ای سر خم نمی کنند؛ بنابراین باید به این عزیزان توجه ویژه‌ای شود.



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:غزه,زهرا میرزایی,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا,, | 11:39 | نویسنده : سعید علیزاده
 
نویسنده:زهرا میرزایی
مصیبت های غزه نه از یاد می رود و نه از دل...
 چگونه از غمهایت بنویسم درحالیکه واژه ای برای بیان وسعت دردهایت نمی یابم...

تمامی این روزها اگر در کنارت نبودم ولی با اشکهایت اشک ریختم و با فریادهایت، قلبم تکه تکه شده است...
مگر می شود انسان باشی و با دیدن اشک های مادران، کودکان، پدران و برادرانت در سوی دیگری از دنیا، دلت آتش نگیرد...
نمی دانم کسی صدایتان را می شنود؟! کسی به فکرتان است؟! کسی برای دردهایتان دل می سوزاند؟!
هر بار که تصویر ناله هایتان را می بینم فقط عاجزانه مبهوت تصویر درمانده تان می شوم و درمانده تر خودم می شوم که ای خدا، کاری از دستم برنمی آید اما حاضرم این جان ناقابلم را فدای اشک های مردم غزه کنم تا بار دیگر روی آرامش را ببینند...
خیلی سخت است شاهد ظلم آشکار باشی ولی کاری نتوانی برای مظلوم بکنی...
نمی دانم مسلمان بودن همین است! صدای ناله های مظلوم را بشنوی و کاری نکنی!
خدایا اگر این جنایتها، نشانه ای بر آخرالزّمان بودن نیست! پس آخرالزّمانت چگونه است؟!!
یا حضرت مهدی (عج)، فدای اسمتان شویم، به فریاد مردم غزه برسید و ریشه صهیونیست را بخشکانید.