به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سفر پادشاه عربستان به روسیه اگرچه به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک اهمیت زیادی داشت، اما هزینه‌های این سفر نیز مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

در این سفر نزدیک به هزار و پانصد نفر از جمله ۲۵ شاهزاده، پادشاه عربستان را همراهی می‌کردند. این افراد در دو هتل بسیار لوکس در مسکو اقامت داشتند.هزینه سرسام‌آور سفر پادشاه عربستان به مسکو+جزئیات

گفته می‌شود این هتل‌ها به طور کامل در اختیار هیات سعودی قرار گرفته اند و مشتریانی که از قبل اتاق‌های خود را رزرو کرده بودند نتوانستند در آنجا اقامت داشته باشند. همچنین برخی رسانه‌های محلی می‌گویند که دکور اتاق‌ها با سلیقه عربی تغییر داده شدند. تنها رقم اسکان پادشاه سعودی و هیات همراهش ۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

علاوه بر شخصیت‌های سیاسی و وزیران سعودی، ۱۵۰ سرآشپز نیز در هیات اعزامی حضور داشتند تا غذاهای باب طبع پادشاه را فراهم کنند. گفته می‌شود ۸۰۰ کیلو مواد خوراکی نیز از عربستان به مسکو فرستاده شده بود. دو خودروی مرسدس بنز نیز برای جابجایی ملک سلمان به مسکو انتقال داده شده بود.

همچنین برای خروج ملک سلمان از هواپیما یک پله برقی طلایی درنظر گرفته شده بود که به دلیل بروز مشکل پادشاه عربستان با پای خود از پله‌ها پایین آمد.