تاريخ : 29 / 12 / 1393برچسب:, | 12:53 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش نامه نیوز، خانم «سکینه پیوندی» 86 ساله مادر حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی رئیس جمهور بر اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

سکینه پیوندی از چند روز قبل به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان میلاد تهران بستری بود که ساعت 07:30 دقیقه امروز در روزهای پایانی سال 93 درگذشت.عکس/ رئیس جمهور در حال بوسیدن دست مادر
او اهل سرخه سمنان بود. اما به واسطه کهولت سن، بیشتر در کنار دختران و دامادهایش در کوی «فلسطین» شهر سمنان زندگی می‌کرد.
5 فرزند دارشت که حسن روحانی فرزند اول اوست وبعد از او صدیقه، طوبا،حسین وآمنه هستند.
مراسم تشییع آن مرحومه مغفوره روز یکشنبه در شهرستان سرخه برگزار می شود.
همچنین مجلس ختم والده مکرمه رئیس جمهوری روز چهارشنبه در تهران برگزار خواهد شد.
این ضایعه را که در آستانه ایام فاطمیه به وقوع پیوسته است، به خانواده آن مرحومه به خصوص حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان و دکتر حسن فریدون تسلیت می‌گوید و برای آن مرحومه علو درجات در پیشگاه خداوند را آرزومند است.

 



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کنگره ایالات متحده در موضوع توافقات هسته ای با ایران با اذعان بر بومی شدن دانش هسته ای کشورمان بر ضرورت حل دیپلماتیک مسأله هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، 'آنتونی بلینکن' با حضور در جلسه استماع کنگره به پاسخگویی به سؤالات سناتور های آمریکایی در مورد روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پرداخت.
معاون وزیر خارجه آمریکا، ایران را کشوری دست یافته به دانش هسته ای برشمرد و از بین بردن این توانایی را دیگر غیر ممکن عنوان و اذعان کرد که علم را نمی شود با تحریم و جنگ از بین برد.
وی، به نتیجه نرسیدن توافقات هسته ای با ایران را مخرب و منجر به سرعت گرفتن تهران در فعالیت های هسته ای عنوان کرد.
معاون وزیر خارجه در واکنش به اتهامات سناتور ایلینا راز، مبنی بر پایبند نبودن ایران به مفاد توافقات با سازمان انرژی اتمی و اجازه ندادن به بازرسی از مراکز هسته ای گفت: اینطور نیست؛ گزارش های سازمان انرژی اتمی مشخصاً می گوید که ایران همواره به توافقات انجام شده با این سازمان پایبند بوده و در چارچوب مفاد توافقات، اجازه بازرسی از مراکز هسته ای را داده است.
بلینکن همچنین از پاسخگویی در باره برخی موضوعات فنی توافقات به علت محرمانه بودن آنها خودداری کرد.
این جلسه که حول محور مذاکرات هسته ای ایران برگزار شده بود، با طرح سؤالات مختلف از سوی سناتورهای کنگره پیرامون دیگر موضوعات از جمله اسرائیل نیز همراه بود.
سناتور کانلی در مورد روابط اسرائیل و آمریکا اظهار داشت: نخست وزیر یک کشور خارجی به عالی ترین مقام کشور ما، به دولت ما و به کشور ما توهین کرده است؛ این دیگر یک اختلاف شخصی بین اوباما و نتانیاهو نیست و من نمی توانم اینجا بنشینم و در مقابل توهین های نتانیاهو سکوت کنم؛ وفاداری و احترام شما نسبت به دولت کجا رفته است؟
وی در ادامه با عصبانیت فریاد زد: نتانیاهو با بی شرمی تمام با این توهین ها روابط اسرائیل و آمریکا را خراب کرد و این حرکت به رابطه آمریکا و اسرائیل در دراز مدت نیز آسیب خواهد زد.



تاريخ : 27 / 12 / 1393برچسب:, | 12:49 | نویسنده : سعید علیزاده

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عید نوروز از دیدگاه اسلام
پيش از اسلام, نخستين روز بهار را عيد و جشن ملى به شمار مى‌آوردند و از آن به عيد باستانى ياد مى كردند.
به عقيده بعضى نخستين كسى كه از نوروز تجليل كرد, آن روز را عيد ملى شمرد, جمشيد بود. جمشيد بر سراسر جهان تسلط يافت,  سرزمين ايران را آباد كرد,  اسباب كارها و امور, در نوروز براى او تكميل و موزون گرديد, از اين رو اين روز, آغاز سال عجم گرديد.

بنا به روايتى, امام صادق(ع) فرمود: نوروز, روزى است كه خداوند از بندگانش پيمان هايى گرفت كه تنها خداى يكتا را بپرستند, و براى او همتا قرار ندهند, و ايمان به رسولان و حجت هاى خدا و امامان(ع) بياورند, و روزى است كه كشتى نوح(ع) بر كوه جودى نشست... عکس هایی از مدل سفره هفت سین عید نوروز 93
و نيز از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: نوروز همان روزى است كه ابراهيم خليل(ع) بت هاى قومش را ـ كه در آن روز براى شركت در مراسم جشن از شهر خارج شده بودند ـ شكست.

بنابر همان روايت امام صادق(ع), حادثه شگفت زنده شدن هزاران نفر از بنى اسرائيل قبل از اسلام ـ به فرمان خدا كه در آيه 243 بقره به آن اشاره شده است ـ در نوروز رخ داده است:
از مجموع اين مطالب به دست مىآيد كه نوروز, قبل از اسلام, روز محترم و خاصى بود, و با پيدايى رخدادهايى در آن روز كه غالبا مثبت بوده اند بر اهميت و شهرت آن افزوده شد.

در خصوص نوروز و نكو داشت آن در اسلام، روايات مختلف موجود میباشد. هر چند بيشتر روايات دلالت بر اين دارند كه اسلام آن را به عنوان روزي مهم، مورد تأييد قرار داده است. در روايتي که مُعلّي بن خنيس از امام صادق(ع) روايت كرده، حضرت بزرگداشت اين روز را به خاطر وقايعي ميداند كه در اين روز اتفاق افتاده است.ابن فهد حلي مينويسد:
«روز نوروز روزي جليل القدر است... به اين روز عباداتي تعلق دارد كه مطلوب شارع است»

ثانیاً اسلام بعضى از سنّتها را از بین نبرده است. کالبد سنّت را نگه داشته و محتوا و روح آن را عوض کرده است؛ مثل بسیارى از اعمال و مراسم حج. این طوافى را که ملاحظه مى کنید، قبل از اسلام هم بود؛ منتها محتواى طواف، محتواى شرک بود! اسلام آمد و این عمل را از محتواى شرک آلود، خالى و از محتواى توحید پُر کرد. طواف در آن زمان، مظهر گرایش انسان به آلهه و اربابِ ادّعایى و پندارى بود؛ آن را تغییر داد و مظهر ارادت انسان به مرکز عالم وجود - یعنى حضرت حق متعال و وجود مقدّس پروردگار - قرار داد. ظاهر را نگه داشت و باطن را عوض کرد.

نوروز براى ملت ما، امروز عبارت است از اوّلاً : توجّه مردم به خدا. اوّلِ تحویلِ سال که مىشود، مردم دعا مىخوانند، «یا محوّل الحول والاحوال» مىگویند، آغاز سال را با یاد خدا شروع مىکنند، توجّه خود را به خدا زیاد مىکنند. این، ارزش است. ثانیاً نوروز را بهانهاى براى دید و بازدید و رفع کدورتها و کینهها و محبّت به یکدیگر قرار مىدهند. این همان برادرى و عطوفت اسلامى و همان صله ى رحم اسلام است؛ بسیار خوب است. ضمناً نوروز را بهانهاى براى زیارت اعتاب مقدّسه قرار مىدهند؛ به مشهد مسافرت مىکنند - که همیشه یکى از پرجمعیتترین اوقات سال در مشهد مقدّس، اوقات عید نوروز بوده است - این بسیار خوب است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا فرارسیدن عید نوروز را برای تمام ملت غیور ایران اسلامی بخصوص به مردم شریف شهرستان ورزقان وخاروانا تبریک عرض می نماید .و پیروزی وموفقیت را جهت ایران اسلامی در تمام امور بخصوص مذاکرات هسته ای را از در گاه خداوند جل وجلاله مسئلت می نماید و توصیه می شود حرمت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) به جا آورده شود

خبر بد : برای پایگاه اطلاع رسانی خاروانا بوجود آمدن گروه های تروریستی از جمله داعش ......عزا دار شدن تعدادی از همشهریان به جهت از دست دادن عزیزانشان

خبر خوب: پیشرفت ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای

 



تاريخ : 26 / 12 / 1393برچسب:, | 8:59 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان ورزقان، در اجرای لایحه قانونی نحوه تملک اراضی مورد نیاز دولت بلحاظ عدم رعایت مفاد لایحه مذکور توسط اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در احداث بزرگراه فوق الذکر، جهت جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق بیت المال و مردم، ادامه عملیات راه سازی طرح مذکور توسط دادستان متوقف گردید. توقف عملیات احداث بزرگراه خواجه- ورزقان توسط دادستان ورزقان

خدایا !چرا طرحها بدون مطالعه وکارشناسی انجام میشود واین گونه مسائل بوجود می آید

 

منبع :دادگستری کل استان آذربایجان شرقی



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 دبیران احزاب ورود پیدا کنند تا منطقه را از باتلاق بداخلاقی سیاسی نجات دهیم ... وظیفه ماست که فرهنگی مطابق با ارزش های انقلاب و امام و اسلامی در منطقه رواج داده و جانشین یک عده بی اخلاقی ها بخصوص در فضای سیاسی بکنیم  و با بداخلاقی ها مبارزه کنیم . 

 قرار نیست مخالفان خود را با انگ و تهمت حذف کنیم ... این نه در شان انسانیت است نه در منش مردم دیار سرداران ، ما باید اعتدال را در همه کارها پیشه خودسازیم ، اصلاحات را از خودمان شروع کنیم بعد به امرو به معروف دیگران بپردازیم .

 از اخلاق و ادب دور است براحتی با آبروی انسان ها و شخصیت ها در وبلاگ ها و رسانه های مجازی بازی کنیم .

 ورزقان دیار سرداران و علامه ها است ... هیچوقت سعی نکنیم مخالف خود را تخریب کنیم ..اگر هنر داریم رقابت بکنیم .

این درست نیست در وبلاگ ها شبنامه های الکترونیکی بر علیه شخصی پخش کنیم .

باید احزاب در ورزقان ورود پیدا کنند و به رقابت های سیاسی و فرهنگی سروسامان دهند .

از گروه گرایی در منطقه کار به نزاع و بداخلاقی رسانه ای کشیده و بنده بعنوان یک ورزقانی از این وضعیت اسفناک اخلاقی در منطقه متاسفم .

مسئولان و احزاب و مردم در یک کفه قرار دارند و باید باهم همکاری سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داشته باشند تا منطقه از این وضعیت نجات یابد .



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 14:22 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

وزیر امور خارجه، گفت : با اراده سیاسی گروه 1+5 ، موضوع هسته‎ای ایران، از روش دیپلماسی و منطق حل و فصل خواهد شد.Image result for ‫ظریف میز نا برابر مذاکره را‬‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرو تفسیر برون مرزی، محمد جواد ظریف، در گفت و گو با شماره روز یکشنبه، روزنامه ایران، افزود: پرونده هسته‌ای در حالی روی میز مذاکره ایران و قدرت‌های بزرگ جهان قرار دارد که از یک سو، مردم ایران ثابت کرده‌اند که با مقاومت در برابر فشارهای غرب، نه فقط از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده‎اند، بلکه توان علمی خود را افزایش داده و ثابت کرده‎اند که با فشار نمی‌توان آنان را تحت سلطه قرار داد.

ظریف با اشاره به تلاش سه دهه گذشته غرب به رهبری آمریکا برای اعمال و افزایش فشارها به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هدف آمریکا و اروپا اجرای طرح امنیتی کردن ایران بود اما فشار و تحریم نتیجه‎ای نداشت، بلکه تعداد سانتریفیوژهای ایران را از 200 دستگاه به بیست هزار دستگاه سانتریفیوژ رساند.

ظریف، با بیان این که مردم ایران در وضعیت فشار، توان ایستادگی بیشتری از خود نشان می‌دهند، خاطر نشان کرد: هدف نهایی تحریم‌ها، جدا کردن مردم ایران از دولت و عقب نشینی از مواضع هسته‌ای بود اما شرکت بیش از هفتاد درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 و همزمان با اوج ‌گیری فشار و تحریم‌ها ، غرب را به این نتیجه رساند که امیدواری به تسلیم شدن ایران ایده‌ای بی‌پایه و مغایر با واقعیت‎ها است.

وزیر امور خارجه  همچنین با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل استقلال خود در حوزه‌های مختلف، موفقیت‌های قابل توجهی در صحنه‌های بین‌المللی به دست آورده است، تاکید کرد : وضعیت کنونی ایران در منطقه و جهان و تغییر نگاه جامعه بین المللی به ایران ، برگرفته از حمایت قاطع مردم از دولت است که تداوم این حمایت‎ها، میز نابرابر مذاکرات با گروه 1+5 را تا حدی به تعادل رسانده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

صراط: وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس اقتصادی شرم‌الشیخ به بیان دیدگاه‌های آمریکا در خصوص تحولات منطقه به ویژه عراق، فلسطین، پرونده هسته‌ای ایران و اوضاع جاری در مصر پرداخت.
 
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری، در ابتدا به پرونده هسته‌ای ایران پرداخت و گفت که واشنگتن مصرانه به دنبال امضای یک توافق خوب با ایران است. وی در عین حال تاکید کرد، در صورتی که دوطرف به توافقی در این باره دست نیابند واشنگتن به گزینه‌های دیگر خود رجوع خواهد کرد.
 وزیر خارجه آمریکا با اشاره به نامه اخیر نمایندگان کنگره آمریکا به ایران مبنی بر عدم صلاحیت رئیس‌جمهور آمریکا برای امضاء توافق هسته‌ای گفت: کنگره هیچ اختیاری دراین باره ندارد، این نامه در روند مذاکرات وارد شده و به همه اطمینان می‌دهیم که رئیس‌جمهوری آمریکا اختیارات کامل و قانونی برای امضا توافقنامه با ایران را دارد.
 جان کری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کمک‌های اقتصادی و نظامی به مصر نیز گفت: ما از هرگونه کمکی به مصر به ویژه کمک‌های اخیر که در کنفرانس شرم‌الشیخ وعده آن داده شد، استقبال می‌کنیم اما برای اینکه مصر بتواند اقتصادی پویا و متکی به خود داشته باشد باید شرکت‌ها و نهادهای اقتصادی بین المللی در این کشور فعال شوند و بخش خصوصی و نیز شرکت‌های دولتی در اقتصاد مصر وارد شوند.
 وی گفت: ما کمک‌ها به مصر و روابط اقتصادی خود با این کشور را ادامه می‌دهیم. آمریکا هم‌اکنون دومین سرمایه‌گذار بزرگ در مصر محسوب می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری‌های ما در مصر هم‌اکنون بالغ بر 8.8 میلیارد دلار است. ما معتقدیم که اقتصاد قوی باعث ثبات و بهبود وضعیت دموکراسی در مصر خواهد شد.
 کری در عین حال گفت که آمریکا مسائل حقوق بشری در مصر را زیر نظر دارد و معتقد است که قاهره در این باره به ویژه در زمینه مشارکت دادن گروه‌های سیاسی مختلف مصر در روند سیاسی، گام‌های مهمی برداشته است.
 وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود به مساله عراق و عملیات علیه داعش در این کشور پرداخته و گفت: ما می‌دانیم که ایران در عراق فعال است و فعالیت‌های ایران و گروه‌های شیعه نزدیک به این کشور در شمال و شرق عراق را زیر نظر داشته و به خوبی از آنها اطلاع داریم. ما در این باره با نخست‌وزیر عراق صحبت کرده‌ایم و وی فعالیت نظامی ایران در عراق را تایید کرده است.
 کری ادامه داد: ایران نیز در عراق منافعی دارد و ما این مساله را درک می‌کنیم. آنها علیه داعش می‌جنگند و ما نیز علیه این گروه هستیم اما هیچ‌گونه هماهنگی‌ درباره پرونده عراق و مبارزه با داعش میان ایران و آمریکا انجام نشده است. هر کشوری به نحوی علیه داعش می‌جنگد.
 کری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت حقوق بشر در مناطق آزاد شده نیز گفت: ما از نزدیک وضعیت انسانی در مناطق سنی‌نشین که از دست داعش آزاد شده را زیر نظر داریم. در عملیات آزادسازی مناطق تحت کنترل داعش عشایر سنی و ساکنان محلی نیز حضور داشته‌اند که این گامی مثبت است.
 کری در بخش پایانی سخنان خود به مساله فلسطین و مذاکرات صلح پرداخت و گفت: موضع دولت‌های آمریکا در 50 سال گذشته در راستای برقراری صلح در خاورمیانه بوده است و کابینه باراک اوباما نیز از این امر مستثنی نیست. انتخابات اسرائیل نزدیک است، من نمی‌خواهم بیشتر از این موضوع انتخابات را باز کنم تا باعث سوءبرداشت نشود اما اسرائیلی‌ها در انتخابات آتی یقیناً کسی را انتخاب خواهند کرد که هم مسائل داخلی را مدنظر داشته باشد و هم پرونده صلح با فلسطین را پیش ببرد و ما امیدواریم که چنین کسی نیز انتخاب شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به نامه جمعی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به مقامات ایرانی درباره اعتبار هرگونه توافق هسته ای گفت: همان طور که همکاران من در کاخ سفید گفته اند دیدگاه مان این است که نامه این اعضای کنگره تلاش های ما و توانایی دولت برای انجام مذاکرات را تضعیف می کند.

 

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: من فکر می کنم نظر ما این است که این نامه به نیابت از نمایندگان دولت آمریکا و اعضای کنگره امضا شده و به درستی مشخص نمی کند که مذاکرات چگونه در جریان است. در این نامه چند نکته سیاسی مطرح شده که حقایق درباره توافقات اجرایی میان کشورها را نادیده گرفته است. توافقاتی که از نیروهایی که ما هر روزه به آن ها اطمینان می کنیم حمایت می کند و به آمریکا اجازه می دهد تا با اشاعه سلاح های کشتار جمعی در خارج از این کشور مقابله کند.

 

او تاکید کرد: این نامه اشتباهات زیادی دارد در حالی که هم ما و هم ایرانی ها می دانیم که سیستم آمریکا چگونه عمل می کند اما مهم است که علیه اظهارات این 47 عضو کنگره که نامه مذکور را امضا کرده اند صحبت کنیم و حقایق را بازگو کنیم.

 

جن ساکی یادآور شد: حقیقت این است که کنگره اختیار هشدار دادن درباره متن توافقات بین المللی که کاخ سفید بر سر آن ها مذاکره می کند را ندارد. این نامه زمانی که می گوید کنگره می تواند متن توافق هسته ای را هر زمانی تغییر دهد غلط است و این تنها یک نمونه مهم است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: قانون اساسی آمریکا این اختیار را به کاخ سفید می دهد تا با هم پیمانان خارجی بر سر توافقات مذاکره کند در حالی که این نامه این گونه نشان می دهد که کنگره در این میان نقش دارد اما این مساله غلط است.

 

جن ساکی افزود: اختیارات کاخ سفید در این زمینه نه تنها به مذاکرات آمریکا و ایران بلکه با فرانسه آلمان، انگلیس، اتحادیه اروپا، چین و روسیه نیز مرتبط است.

 

وی در ادامه ادعای گفت و گو تلفنی وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در مورد نامه سناتورهای جمهوری خواه را رد و تاکید کرد: ما احساس می کنیم که باید درباره اشتباهات این نامه صحبت کنیم و بگوییم که این نامه روند مذاکرات را به درستی نشان نمی دهد. در حالی که این گونه القا می کند کنگره می تواند متن توافق را هر زمانی تغییر دهد که خلاف قانون اساسی ماست.

 

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: همانگونه که رییس جمهور تاکید کرد ما در از بین بردن شکاف ها پیشرفت داشته ایم اما شکاف هایی هنوز وجود دارد. طی دو هفته آینده ما می توانیم بفهمیم که ایران می خواهد این تصمیمات سخت را اتخاذ کند یا نه.

 

او ادامه داد: همان طور که می دانید این مذاکرات از این پس تنها به مسائل فنی مربوط نمی شود بلکه درباره تصمیمات سیاسی و اتخاذ تصمیمات سیاسی سخت است. بنابراین واضح است که هفته های پیش رو بسیار مهم اند اما من نمی توانم پیش بینی درباره نتیجه آن داشته باشم.

 

جن ساکی هم چنین با تایید دیدار جان کری و محمدجواد ظریف و همتای ایرانی اش هفته آینده در سوییس درباره احتمال دیدار میان دیگر وزیران امور خارجه گروه 1+5 گفت : من حدس می زنم دیدار کری و ظریف بخشی از مذاکرات باشد اما اجازه دهیم آن ها خود درباره حضورشان صحبت کنند.(ایسنا)

 



تاريخ : 23 / 12 / 1393برچسب:, | 19:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

ورزقان نیوز1 : دکتر محمودی از سمت ریاست دانشگاه آزاد ورزقان استعفاء داده است ، این درحالی است که قبل از ایشان رئیس صنعت و معدن و تجارت شهرستان ورزقان جناب آقای بابائی نیز از سمت خود استعفاء داده بود .

 

به هر حال ضمن  آرزوی توفیق برای دوست عزیز مان جناب آقای دکتر محمودی از خدمات شایسته وی در دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر می نمائیم .

 



تاريخ : 23 / 12 / 1393برچسب:اوباما,شرمساری,سناتور,جان کری,ظریف,پایگاه طلاع رسانی خاروانا, | 13:33 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش شبکه خبری نیوزمکس، اوباما افزود:به خاطر کار آنها (نامه نویسی ) ، احساس شرمساری می کنم. استدلال اصلی شان در این نامه این است که با رییس جمهوری ما توافق نکنید زیرا نمی توانید به او اعتماد کنید که به توافق عمل می کند.اوباما:شرمسارم
اوباما ارسال این نامه را امر تقریبا بی سابقه ای خواند.
براساس این گزارش، ۴۷ سناتور جمهوری خواه آمریکا از جمله چند کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ زیر نامه سرگشاده ای را امضا کردند.
براساس این گزارش، مذاکره کنندگان هسته ای ایران و ۱+۵ در تلاشند به توافق دست یابند.
دور جدید مذاکرات بین جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران قرار است ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ماه) در لوزان سوئیس برگزار شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان، تحقق «اسلام کامل» را خواست پروردگار متعال و هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی خواندند و با اشاره به ضرورت ارائه اسلام ناب در مقابل تلاش مستکبران برای ترویج اسلام‌هراسی در میان ملت‌ها تأکید کردند:

در بررسی علل و راه‌حل‌های چالش‌های موجود، باید از سطحی‌نگری پرهیز کرد و با ریشه‌یابی مسائل، به مدیریت منطقی آنها پرداخت.
ایشان با اشاره به شخصیت، سوابق و خدمات آیت‌الله یزدی، انتخاب رییس جدید خبرگان را انتخابی مناسب و بجا خواندند و خاطرنشان کردند: این انتخابات، بسیار متین، و بدون حاشیه‌های رایج برگزار شد و می‌تواند الگویی برای دیگر دستگاه‌ها باشد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخی سخنان دشمنان نظام که می‌گویند دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی هستیم نه تغییر نظام، افزودند: تغییر رفتارِ نظام، یعنی ملت ایران از لوازم حتمی حرکت به سمت تحقق آرمان‌های خود و اجرای اسلامِ کامل کوتاه بیاید و این هدف، درواقع همان تغییر نظام و نابودی سیرتِ دین در حرکت عمومی نظام اسلامی است که این بار، از این طریق دنبال می‌شود.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به چالش‌های موجود میان ایران و امریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله موضوع هسته ای، افزودند: باید با پرهیز از سطحی‌نگری، چالش‌ها و مشکلات موجود را ریشه‌یابی کرد و از این طریق به راه‌حل منطقی دست یافت.
ایشان به عنوان یک مثال عینی، به صدمات ناشی از تحریم‌ها اشاره و خاطرنشان کردند: موشکافی دقیق، آشکار می‌کند که علت آسیب‌هایی که به‌خاطر تحریم متحمل شده‌ایم، وابستگی کشور به نفت و اقتصاد دولتی و حضور نداشتن مردم در متن اقتصاد است.
رهبر معظم انقلاب با طرح سوالاتی مهم افزودند: آیا اگر اقتصاد کشور و زندگی ملت را به درآمد نفتی وابسته نمی‌کردیم و با پرهیز از ادامه اشتباه اوایل انقلاب مبنی بر دولتی‌شدن همه مسائل، مردم را حقیقتا وارد فعالیت‌های اقتصادی می‌کردیم دشمن می‌توانست با تحریم نفتی و تحریم دستگاه‌های دولتی، این آسیب‌ها را وارد آورد؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اگر مسائل را اینگونه ریشه‌یابی و علاج کنیم، مشکلات حل می‌شود و نگاهمان به محبت دشمن نخواهد بود.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به کارآیی این نگاه عمیق و منطقی در مدیریت چالش‌های آشکار و پنهان با زیاده‌خواهان جهانی ازجمله مسئله هسته‌ای افزودند: تیم هسته‌ای که رییس‌جمهور محترم انتخاب کرده انصافا خوب، امین، مورد قبول و دلسوزند و در حال کار و تلاشند اما با وجود این برادرانِ خوب، من نگرانم، چون طرف مقابل حیله‌گر و اهل خدعه و نیرنگ است و از پشت خنجر می‌زند.
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر مراقبت از شگردهای امریکایی خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها همیشه در آستانه زمان تعیین‌شده برای پایان مذاکرات، لحن خود را سخت‌تر، تندتر و خشن‌تر می‌کنند تا اهداف خود را محقق کنند که باید مراقب این حیله بود.
ایشان خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان در منطقه، خبیث‌ترین و جرارترین تروریست‌ها یعنی «داعش» و امثال آن را ایجاد کردند و همچنان آنها را حمایت می‌کنند آن‌وقت اینگونه کارها را متوجه ملت ایران و نظام اسلامی می‌کنند!
رهبر معظم انقلاب نامه اخیر سناتورهای امریکایی را حاوی نشانه‌های متعدد فروپاشی اخلاق سیاسی در نظام امریکا برشمردند و افزودند: همه کشورهای جهان طبق مقررات پذیرفته‌شده بین‌المللی، پس از تغییر دولت‌هایشان نیز به تعهدات خود پایبندند اما سناتورهای امریکایی رسما اعلام می‌کنند اگر این دولت برود تعهدات او کأن لم یکن تلقی می‌شود، آیا این نهایت فروپاشی اخلاق سیاسی و متلاشی‌شدن درونی نظام امریکا نیست؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مقامات جمهوری اسلامی کار خود را بلدند و می‌دانند اگر هم به توافقی برسیم چگونه عمل کنیم که دولت امریکا بعدها نتواند زیر آن بزند.



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 10:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، شهرستان ورزقان بیشتر از سایر مکان ها قلعه ها و برج های تاریخی دارد و به این جهت مقام اول کشوری ازنظر وجود قلعه های تاریخی را دارد. که این قعله ها به جهت دفاع در برابر حمله بیگانگان به حریم مقدس این منطقه، بنا گردیده اند. از آن جمله یکی از زیباترین آن ها آغجه قلعه با فاصله ۵۰ کیلومتری در شمال غربی شهرستان ورزقان، که با دیوار ها و برجهایی با ملات آهکی ساخته شده است.

مصالح ساختمانی به کار رفته تماماً از سنگ لاشه های تیشه ای می باشد. این قلعه مربوط به دوره اشکانی بوده ودر دوره های بعدی نیز مورد استفاد قرار گرفته است.

پایگاه خبری آوای ورزقان در نظر دارد از امروز، هر روز یک اثر تاریخی و گردشگری شهرستان رزقان را برای مخاطبان عزیز معرفی نماید تا در ایام تعطیلات نوروزی بتوانند از این مکان ها دیدن نمایند.

آوای ورزقان:تصاویر آغجه قلعه ورزقان آوای ورزقان:تصاویر آغجه قلعه ورزقان 

DSC02235

DSC02239



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 10:18 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

رحیم بلال زاده معاون فرماندار ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان از برگزاری سه جلسه مهم و اساسی تحت عنوان ستاد سفر های نوروزی خبر داد و اظهار داشت: کلیه دستگاه های ذی ربط شهرستان از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر، اورژانس بین راهی، پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی برای خدمات رسانی به میهمانان عزیز در آماده باش کامل به سر می برند تا از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین در خدمت مسافرین عزیز باشند و شهرداری موظف است به عنوان قائم مقام رئیس ستاد سفر شهرستان در ایام تعطیلات در ساماندهی و وضعیت شهر نظارت داشته باشد.

وی افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برنامه های متنوعی در سطح شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی دارد از جمله جشنواره آئین نوروزی شهرستان که در این برنامه ظرفیت های گردشگری شهرستان از جمله روستا های هدف گردشگری نظیر چیچکلو، گل آخور، حماملو و … معرفی خواهند شد.

بلال زاده گفت: آموزش و پرورش در راستای اسکان مسافران چه فرهنگیان و چه سایر میهمانان عزیز آمادی کامل دارد.

وی در پایان اظهار داشت: با تمام توان در خدمت مسافرین خواهیم بود تا خاطره خوشی از حضور در شهرستان ورزقان داشته باشند و در کناربرنامه های ویژه نوروز  هدف هایی چون جذب سرمایه گذار در زمینه گردشگری را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه بهترین و بدترین اتفاق و خبر سال ۹۳ برای شما چه بوده است؟ گفت: بهترین خبر سال برای بنده تصویب سند توسعه شهرستان بود و بدترین خبر که که از طریق صدا و سیما نیز انتشار یافت توقف عملیات اجرائی بزرگراه خواجه – ورزقان بود.

 



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 10:15 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، یک باب مدرسه سه کلاسه در روستای علویق از توابع بخش مرکزی ورزقان، توسط خانواده مرحوم میر محمود سیدین هاشمی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان احداث و تحویل آموزش و پرورش ورزقان گردید.

این مدرسه سه کلاسه با حضور مسئولین شهرستانی و خانواده مرحوم میر محمود سیدین هاشمی افتتاح شد. در آئین افتتاح این مدرسه خانواده مرحوم میر محمود سیدین هاشمی به دانش آموزان مدرسه کیف و کتاب اهدا نمودند.

DSCF4809

DSCF4823

DSCF4868

 

 

 



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 10:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، آستمال روستایی است دردل جنگل با قدمت هزاران ساله که دربخش خاروانا واقع شده است بیشترخانه های روستا دو طبقه ساخته شده اند. رودخانه ای ازمیان روستا درحال جریان می باشد. مردمان این منطقه لهجه بسیارشیرینی دارند و از جمله مکانهای دیدنی این منطقه، مسجدقدیمی سیدجبرئیل – پیرصندوق و طبیعت بسیار زیبای این روستا می باشد.

سفر به روستای آستمال سفر به طبیعت دست نخورده‌ای آمیخته از کوه، دره، رود و درختان گردوست. برای رسیدن به روستای آستمال باید شهر تبریز را به مقصد ورزقان ترک کنید.
برای رسیدن به آستمال باید ورزقان را به سمت جاده خاروانا ترک کنید تا پس از عبور از وسط روستاهای دیزج ملک و آقا بابای فرامرزی و گذشتن از کنار روستاهای داش کسن و کهنه‌لو، به سه‌راهی خاروانا و آستمال برسید؛ در این نقطه از مسیر باید وارد جاده سمت راست بشوید تا پس از طی ۱۴ کیلومتر به روستای سرسبز آستمال برسید.

در این مسیر و پس از روستای کهنه‌لو، در حاشیه جاده راه دسترسی به قلعه جوشین نیز مشخص شده است، جایی که علاوه بر این قلعه تاریخی که بر فراز کوه خودنمایی می‌کند، گنبد مزار امامزاده سید ابراهیم خلیل نیز دیده می‌شود.

مسیر ورزقان تا روستای آستمال حدود ۵۴ کیلومتر است و این مسافت با ماشین شخصی و با توجه به ویژگی‌های جاده چیزی حدود یک ساعت زمان می‌برد؛ در مجموع مسیر تبریز تا روستای آستمال با ماشین حدود دو ساعت است.

اگر می‌خواهید با ماشین شخصی به این سفر بروید، در خروجی تبریز یا پمپ گاز و بنزین ورزقان باک خود را پر کنید. در حوالی روستا به پمپ بنزین دسترسی نخواهید داشت، البته جای نگرانی نیست چون با یک باک پر می‌توانید بروید و برگردید.

پس از ورود به محوطه روستای آستمال از سمت جنوب این روستا، «اشنو دره» نخستین چشم‌اندازی است که از مهمانان استقبال می‌کند. در ورودی روستا بقایای حمام قدیمی متروکه‌ای نیز به چشم می‌خورد.

در ۵۰ متری حمام باید از روی پل ورودی عبور کنید تا چشم‌انداز روستا، میدان و خانه‌هایش پیش چشمانتان آشکار شود. آستمال روستایی است که به وسیله رودخانه‌ای که از میانش می‌گذرد تقریباً به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم شده است، اهالی روستا این دو بخش را به نام‌های «گونی کوچه» و «قوزی کوچه» می‌شناسند. میدان اصلی روستا در بخش شمالی آستمال قرار دارد و مسجد نیز در همین میدان واقع است.

جالب است بدانید رودخانه آستمال در امتداد مسیر خود به رودخانه «بویوک چای» یعنی رودخانه بزرگ و در نهایت به رود ارس می‌رسد.

بافت روستا به دلیل دست نخورده بودن، فضای بسیار آرام و یکدستی دارد و با توجه به مهاجرت جوان‌ترهای روستا به شهرهای نزدیک، شاهد روستایی کم سر و صدا خواهید بود.

در کوچه پس کوچه‌های آستمال و در بخش شمالی روستا یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های روستا قرار دارد که هر چند هنوز به عنوان خانه مسکونی مورد استفاده است، اما اگر تمایل داشته باشید و از صاحبخانه بخواهید اجازه بازدید از داخل خانه را به شما می‌دهد.

آستمال روستای بزرگ و با امکانات شهری نیست، روستایی آرام در میان کوه‌ها و دره‌هاست، اما در میدان روستا می‌توانید نیازهای مختلف مخابراتی خود را از دفتر مخابراتی برآورده سازید، در این دفتر امکان شارژ کردن گوشی تلفن همراه را نیز خواهید داشت. همچنین در پست بانک روستا در همین میدان، دسترسی به اینترنت نیز امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید ناهار را در روستا صرف کنید بهتر است مایحتاج خود را از ورزقان تهیه کرده و به همراه خود بیاورید چون در آستمال یک بقالی وجود دارد. بقالی محسن در بخش شمالی روستا واقع است ولی احتمالاً تمام خوردنی‌های مورد نظر شما را در اختیار نداشته باشد؛ این به دلیل عبور و مرور زیاد مردم روستا تا ورزقان و تهیه لوازم مورد نیازشان از آنجاست.

زنان آستمال نان مورد نیاز خانواده‌شان را خودشان می‌پزند به همین جهت نانوایی نیز در این روستا وجود ندارد، اما اگر از هر کدام از اهالی که در محوطه روستا می‌بینید درخواست کنید، نان تازه تنوری مهمانتان می‌کنند.

برای ناهار می‌توانید با اجازه صاحبان باغ، به یکی از باغ‌های بسیار سرسبز روستا بروید که پر از درختان گردو است و خانه باغ زیبایی هم در وسط آن قرار دارد.

روستا سراسر باغات گردو و معدودی درختان آلبالو، گیلاس و توت بوده و چشم‌انداز کوه‌های اطراف، منظره زیبایی از درختان بلوط جنگلی ساخته است.

کوه‌هایی با نام‌های «دووندیل»، «چوآمار» و «آغداش» که میانشان دره‌هایی زیبا و سرسبز را شکل داده‌اند؛ «سویود دره سی»، «چاغ دره سی»، «بدر دره سی»، «قافار دره سی» و «سروستان دره سی» از جمله این دره‌ها هستند که همپای کوه‌ها دور تا دور آستمال را فرا گرفته‌اند.

به جز دیدن بافت دست نخورده روستا، دیدن مقبره امامزاد سید جبرئیل آستمال یکی از دیگر چیزهایی است که گردشگران را به این روستای سرسبز می‌کشاند؛ بنای امامزاده در هفت کیلومتری روستا و روی تپه نه چندان مرتفعی واقع شده و پس از بازسازی با شکل و شمایلی جدید میزبان گردشگران و علاقمندان است.

*پنیر توی کوزه

با توجه به نبود فروشگاه یا مغازه خاصی برای ارائه سوغاتی‌های روستا، باید از اهالی در این مورد راهنمایی بگیرید. در فصل تابستان محصول گیلاس، آلبالو و توت سفید روستا آماده عرضه به مشتریان است اما برای خرید گردوی تازه آستمال تا اواخر تابستان باید صبر کنید.

با توجه به وجود کوه و دره‌هایی که روستا را احاطه کرده‌اند، زمینه مساعدی برای زنبورداری فراهم شده و می‌توانید عسل ناب و خوشمزه آستمال را با خود به عنوان سوغات ببرید؛ همچنین انواع محصولات لبنی به خصوص نوعی پنیر که در کوزه تهیه شده و به «پنیر کوپه» مشهور است و «کره نهره» یا سنتی را هم تهیه کنید.

*زیر سایه درختان گردو

با توجه به فاصله کم روستا تا ورزقان و حتی تبریز می‌توانید یک روزه از تبریز تا روستا رفته و ساعات طولانی آنجا بمانید و دوباره برگردید.

۲

۳

۴

۵

۶

۷ 

۹

۱۰

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، روستای کرینگان یکی ازروستاهای تاریخی و گردشگری شهرستان ورزقان می باشد که درمنطقه حسنو واقع گردیده است و اهالی آن به زبان تاتی صحبت می کنند.

روستای کرینگان که در شمال تبریز قرار دارد و در ۶۰کیلومتری شهرستان ورزقان واقع شده است؛ از شمال با روستاهای اولی، احمد آباد و مردانقم  واز جنوب شرقی با روستاهای ونستان و ملک طالش و ازجنوب غربی با روستای آستمال همسایه است،آب و هوای آن کوهستانی و معتدل می باشد که در تابستان گرم و معتدل و در زمستان سرد و یخبندان میشود و کار عمده ای آنان دامداری و کشاورزی می باشد که کشتزارها و باغ‌های آن از دو چشمه سیراب می‌شود، محصول آن غله و هیزم و زغال و چوب درختان جنگلی و اندکی نیز سردرختی است.ردیف خانه ها در شیب تند تپه به موازات هم بطوری که پشت بام یکی حیاط و معبر دیگریست ساخته شده است طول سرتاسری خانه ها متصل به هم و در فواصل منظم بدین صورت هر خانه ای پشت بام خانه ای دیگریست و منظره بسیار بدیعی را بوجود آورده است.

در حال حاضرروستای کرینگان در یک نقطه دور افتاده از مرکز استان در دل جنگل‌های بکر و و دست نخورده ارسباران قرار گرفته است. این روستا با دارا بودن مناظری زیبا و بکر و یک درخت ۴۰۰۰ ساله توانسته است گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

 ۲  ۴

۸

۹  

۱۲

۱۳



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 10:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستای گل آخور(گول اخیر) در ۷۰ کیلومتری شهر ورزقان و در بخش خاروانا قرار گرفته است و در اطراف این روستا چشمه ها و آبشار طبیعی و غار های زیر زمینی وجود دارند که مشهور ترین آن ها یک آبشار زیبا و دل انگیز با ارتفاع ۱۲ متر در قسمت شرقی روستا می باشد که آب آن به رودخانه ارزیل می ریزد.

این روستا با معماری کم نظیر خود سالانه پذیرای میهمانان و گردشگران زیادی می باشد.لبنیات محلی و عسل از سوغات این روستا می باشد.

IMG_1319  

IMG_1311  IMG_1307

IMG_1305



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 10:6 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان بهزاد عزتی در یادداشتی نوشت:

درشهرستان ورزقان، جشن چهارشنبه های آخرسال در شهر و روستاهای تابعه ویژگی های بخصوصی دارد.از اول اسفند برای هر چهارشنبه نام بخصوصی در این منطقه گذاشته شده است اولین چهارشنبه اسفندماه چهارشنبه باد(یل چارشنبه سی، چهارشنبه دوم(توپراق چارشنبه سی)،چهارشنبه سوم(کوله چارشنبه سی)،چهارشنبه چهارم(اودچارشنبه سی)معروف است.که بطورکلی ازچهارعنصر(باد،خاک،آب و آتش)گرفته شده است.

درچهارشنبه سوری در پشت بام ها آتش روشن می کنند و باشور و نشاط خاصی از روی آتش می پرند و پس از خاموش شدن آتش دور پشت بام را با خاکستر آتش خط می کشند.ازدیگر رسم های این شب مراسمی است به نام شال سالّاماغ و یا قورشاخ سالّاماغ(آویزان کردن شال) که در طول شب، جوانان به پشت بام همسایگان و اقوام خود رفته و شال را ازپشت بام و یا پنجره به داخل خانه آویزان می کنند و در مقابل صاحب خانه باشور ونشاط و هیجان، مقداری آجیل، جوراب، سکه، تخم مرغ و … را داخل شال می گذارد.

درصبح چهارشنبه سوری مردم به سوی چشمه ها یا رودخانه ها می روند و جوانان و دختران از روی آب می پرند و با گفتن جمله ای(آتل ماتل چرشنبه بختم آچیل چرشنبه، آغیرلیغیم اوغورلیغیم توکولسین قالسین چایدا) و یا با آب چهارشنبه سوری مردم استحمام می کنند و زنان خانه دار به یمن چهارشنبه سوری از آب چرشنبه ازماست کره می گیرند. دراین شب در اکثر خانه ها مردم برای شام پلو می پزند.



تاريخ : 22 / 12 / 1393برچسب:, | 15:10 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:اخیرا یک تعداد افراد انگشت شمار و شاید هم با اسم های مختلف در اکثر وبلاگ ها اقدام به نظر دادن بی محتوا می نمایند که این عمل در شان ملت ومردم غیور شهرستان ورزقان وخاروانا نمی باشد.شان ملت عزیزمان خیلی بالاتر از اینها می باشد. آن منطقه که زادگاه بزرگان هم چون حضرات آیت الله العظمی کوه کمری وآیت الله العظمی مدنی و علامه محمد تقی جعفری...می باشد.نظراتی که ثبت می گردد واقعا عنوان کردن آنها شرم دارد.با خودم وقتی فکر میکنم این گونه مسائل نشات گرفته از سستی اعتقادات آنان می باشد. برادر و خواهر گرامی اگر واقعا ما خدا را در زندگی خود رویت کنیم  مگر بزرگ ما حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نمی فرماید عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید. دوست گرامی وقتی نظری می دهی آیا خدا را ناظر بر اعمال خود نمی بینی هیچکس معصوم نیست و هیچکس عاری از خلاف و گناه نیست و اما آیا ما مجاز هستیم هرچیزی که به فکر مان می آید در دید عموم قرار بدهیم مگر برابر روایت مومن آینه مومن نیست چرا به خود آقایان گوش زد نمی شود،

مسئله بعدی حسودی: عزیزان ودوستان ارجمند چرا از اعلام وجود یک تعداد افراد که بنا به گفته خودشان می خواهند در عرصه انتخابات وارد شونند و قدمی برای پیشرفت منطقه بردارنند شما چرا وحشت دارید اگر یک تعداد فکر می کنند می توانند مفید باشند بالاخره مردم باید انتخاب کنند.آیا اسم این عمل شما حسودی نیست ! جناب آقای فلانی مگر وبلاگ افتتاح کرده اید  با آبروی مردم بازی کنید و اسم این بازی را تحلیل می نامید !

سیاست مانشات گرفته از دین ماست واز طرفی دین اسلام گل سر سبد تمام دین های الهی می باشد. آیا آن سیاستی که در آن اثر از دین نباشد پیامبر وبزرگان ما قبول دارنند؟

از طرفی یک تعداد فکر میکنند که فقط با نماینده شدن میتوانند مشکلات مردم را لمس و حل کنند! آیا کمک به مردم و حل مشکلات همین جا خلاصه شده است ! آیا به خودت مطمئن هستی که فردا روزگاری حداقل در روز قیامت بتوانی جواب بدهی؟

آیا دنیا چقدر ارزش دارد برای تخریب دوست و همشهری خودت آخرت خود را تباه می کنی !

دوست عزیزم در روز قیامت حساب شما با آنان که مسئولیت ندارند و شاخص نیستند فرق خواهد کرد بایستی مواظب اعمال خود باشیم یک سال از عمرمان گذشت ببینیم توی یک سال چکار کرده ایم و چه توشه ای برای آخرت جمع کرده ایم.

آیا بهتر نیست خاطره ای از شهید بزرگوار سر لشگرستاری برایت بگویم.

زمانی که ایشان به شهادت رسیده بودند بنده در مجلس بزرگداشت که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شده بود حضرت حجت الاسلام و المسلمین  رئیس  جمهور عزیز ما جنا ب آقای روحانی سخنران مراسم بودند اعلام کردند روزی حضرت امام بنده را احضار کردند و فرمودند که به سرلشگر ستاری ابلاغ کنم که برای فرماندهی نیروی هوایی ارتش آماده شوند وقتی این مطلب را به شهید بزرگوار عرض کردم در جواب حرف بنده فرمودند تا زمانی که سرتیپ بابایی در نیروی هوایی هستند این وظیفه برای من نیست بنده عینا این مسئله را به عرض حضرت امام رساندم امام فرمودند ایراد ندارد به بابا یی بگویید آماده شود وقتی به خدمت بابایی این فرمان را گفتم ایشان نیز در جواب من گفتند تا زمانی که ستاری در نیروی هوایی هستند این وظیفه ی من نیست کل این مسئله وقتی به عرض امام رسید امام در نهایت تصمیم گرفتند که شهید بزرگوار ستاری را به عنوان فرمانده نیرو ی هوائی اعلام کنند.

عزیزان این داستان و خاطره را تعریف کردم که آیا ما هم می توانیم در واگذاری شغل و مقام اینگونه رفتار کنیم ؟ اگر اینگونه است کار ما در پیش گاه خداوند جل و جلاله دارای ارزش است در غیر این صورت نفس شیطان بر ما غلبه کرده است.     

آیا روش جمع آوری رای مردم در نزدیک های انتخابات سری زدن و شرکت در مجالس ترحیم آنها می باشد؟

آیا روش جمع آوری رای مردم توزیع پول های کثیف و دادن قول های که جزء وظایف یک نماینده نیست  می باشد؟

آیا بهتر نیست طریقه زندگی ائمه اطهار و شهدای گرانقدر ایران اسلامی را در مسائل روز مره نصب العین قرار دهیم؟

نمیدانم یک تعداد افراد را چه می شود که اینگونه می تازند و به خاطر نفس خود همه چیز را زیر پا می نهند!   



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تهران- ایسکانیوز: به قاعده ی چند ساعت چشم بستن همه چیز دگرگون شد و اکنون نزدیک به سه سال از این حادثه گذشته است اما بازماندگان آن حال و روز مناسبی ندارند.
دو زمین‌لرزهٔ  شدید که در روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاندند؛ زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۶٫۴ ریشتر در ساعت ۱۶:۵۳ به وقت محلّی در ۱۷ کیلومتری اهر و زمین‌لرزه‌ای با بزرگای  ۶٫۳ در ساعت ۱۷:۰۴ به وقت محلّی در ۱۰ کیلومتری ورزقان به هموطنان آذری زبان شوکی وارد کرد.
مسئولان آمار دقیقی از شمار کشته‌شدگان این حادثه ارائه نکرده‌اند. رئیس سازمان مدیریّت بحران شمار قربانیان را ۲۵۳ نفر، وزارت بهداشت ۳۰۶ نفر و پزشکی قانونی ۱۶۹ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالی بود که بر اساس اعلام سازمان جمعیت هلال احمر، ۱۶ هزار مراسم ترحیم برای درگذشتگان این زمین‌لرزه برگزار شده است.
علاوه بر عدم وجود اطلاعات دقیق از آمار کشته شدگان، مصدومان و بازمانده های این دو زلزله هم شرایط مناسبی نداشتند. از طرف نهاد ها و ارگان های مختلف دولتی قول هایی داده شد و کانکس هایی برای اسکان موقت این افراد تعبیه شد. اما امروز با گذشت دو سال و هفت ماه از این حادثه، هموطنان آذری زبان ما شرایط مساعدی نداشته و در کانکس ها زندگی می کنند.
این اتفاق نه تنها شرایط زندگی را برای این گروه از مردم اهر، ورزقان سخت کرده است بلکه فشار روحی شدیدی را هم بهمراه داشته است. آواره گی در مدت دو سال موضوع کمی نیست برای کسانی که دارای خانه و زندگی بودند و به یک باره همه چیز را از دست داده اند اضافه بر این در میان این افراد کسانی هم هستند که اعضای درجه یک خانواده خود را براثر زلزله از دست داده اند و این شرایط را برای آنان دشوار تر می کند.
قول هایی مبنی بر ارائه ی وام از همان روزها به آسیب دیدگان زلزله داده شد که تا امروز پرداخت نشده است.  روند امداد‌رساني به زلزله‌زدگان شهرستان‌هاي اهر، هريس و ورزقان پس از بازديد مقام معظم رهبري از منطقه، تغییراتی کرد و  حضور مقام معظم رهبري در جمع زلزله‌زدگان باعث افزايش روحيه زلزله‌زدگان شد.  اما مردم زلزله‌زده پس از اين حضور مجددا با بی توجهی مسولان مواجه شدند که این بسیار ناراحت کننده است.
مردم زلزله زده در این مناطق هنوز در اسكان اضطراري و موقتی هستند که در سال 91 برای آن ها تعبیه شده است. دو سال تحویل سال و عید نوروز خود را در این کانکس ها پشت سر گذاشته اند و امسال هم در انتظار سومین تحویل سالی هستند که باید در این شرایط تجربه کنند. آن ها روحیه ی خوبی ندارند چرا که احساس می کنند به فراموشی سپرده شده اند. این دو سال و هفت ماه زمستان و تابستان بدون هیچ امکانات رفاهی بر آنان گذشته است و روحیه ی آنان به ویژه کودکان و نوجوانان اصلا خوب نیست.
همه ی مسولان می گویند که  تلاش‌ها معطوف به بازسازي هر چه سريعتر مناطق زلزله‌زده است ولي ممكن است به دليل زمان‌بر بودن فرآيند كار اسكان دائمي زلزله‌زدگان در اين مدت اتفاق نيفتد  که تاکنون دو سال گذشته است. چند سال و دهه ی دیگر این افراد باید منتظر امداد و اسکان بمانند و در این شرایط زندگی کنند.
قرار بر این بود بنياد مسكن به عنوان متولي بازسازي مناطق زلزله‌زده مصالح ساختماني مورد نياز مردم را به تدريج در اختيار آنان قرار دهد و با وام هایی که به آن ها اعطا می شود بتوانند سکونت گاهی را برای خود بسازند اما این وعده هم عملی نشده و تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.
این روزها هم خبری مبنی بر  اختصاص يك ميليون تومان تسهيلات بلاعوض به تمامي زلزله‌زدگان شنیده می شود اما تا وعده ی تحقق آن کی باشد؟؟ البته باید توجه داشت که يك ميليون تومان براي تامين مخارج روزانه به صورت بلاعوض به همه مردم زلزله‌زده پرداخت مي‌شود و براي منازلي كه به صورت كامل در روستاها تخريب شده است قرار بر پرداخت سه ميليون تومان وام بلاعوض و براي مناطق شهري دو ميليون تومان براي تعميرات جزئي منازل زلزله‌زده به صورت بلاعوض است.
شرایط امروز هموطنان استان آذربایجان شرقی به روال گذشته است و این بسیار دردناک است امیدواریم وعده های داده شده در این مورد در سال جدید تحقق بیابد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خاروانا دیارئمئز: امروز یکشنبه مورخ 1393/12/17 طی مراسمی که با حضور برخی مسئولین بخش و رئیس آموزش و پرورش منطقه خاروانا و همچنین اعضای محترم شورای آموزش و پرورش بخش برگزار گردید، از فعالان امور تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش بخش خاروانا تجلیل شد. این مراسم که در محل نمازخانه آموزشگاه شهید وطن خواه شهر خاروانا برگزار گردید، ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع و در ادامه آقای رزمی رئیس آموزش و پرورش منطقه خاروانا ضمن عرض خیر مقدم، از زحمات فعالان عرصه امور تربیتی تقدیر و تشکر نمودند. ایشان با استناد به آیه شریفه "فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره" ابراز نمودند که آموزش و تربیت امری است که با تقدیر و تشکر لسانی ممکن نیست.

 

در ادامه آقای خانی معاون پرورشی اداره ضمن خیر مقدم گویی نسبت به ارائه گزارش از عملکرد شش ماهه دوم آموزش و پرورش خاروانا پرداختند. ایشان گزارش عملکرد فوق الذکر را به طور مفصل ارائه نمودند که در زیر بخشی از موارد به صورت فهرست وار اشاره می گردد:

1- اجرای 150 برنامه پرورشی

 2- برگزاری جشن عاطفه ها در مهر ماه سال جاری

3- برگزاری مراسمات ورزشی بین دانش آموزان و کارکنان

4- برگزاری المپیادهای درون مدارس در منطقه

5- برگزاری دل نوشته عتبات عالیات

6- اجرای همایش های مختلف در زمینه های عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب و ...

7- اجرای نقاشی همگانی

8- اجرای همایش نماز انقلاب در روستای جوشین

9- اجرای مراسم شبی با قرآن در حسینیه سیدالشهداء خاروانا در دهه فجرو ....

پس از ارائه گزارش آقای خانی، گروه سرود آموزشگاه شهید وطن خواه نسبت به اجرای سرود ایران به صورت هماهنگ با موزیک اقدام نمودند و در نهایت با اهدای تقدیرنامه از فعالان این بخش تجلیل به عمل آمد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

این تارنما در مطلبی یک پاراگرافی با یک گزارش تصویری همراه نوشته است پس ازگذشت دو سال وهشت ماه از وقوع زلزله در منطقه ارسباران حاج فیض الله فیضی و ننه قیز نعمتی (پدرومادر شهید عوض فیضی) ساکن روستای زلزله زده ' آق کند ' از توابع شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی هنوز در یک کانکس ویژه نگهداری احشام زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، در جریان زلزله 21 مرداد ماه سال 1391 شهرستان های اهر، هریس و ورزقان در شمال شرقی تبریز مرکز استان جمعی از هموطنان جان باخته و جمعی زیادی نیز مجروح شدند.

ابوالفتح ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: مسوولان بنیاد مسکن در سال های 89 و 90 به دلیل قرار گرفتن این روستا در مسیر سیل، با ایجاد منطقه ای امن از روستاییان خواستند محل اقامت خود را به محل جدید انتقال دهند.

وی تاکید کرد: به خانواده حاج فیض الله فیضی و ننه قیز نعمتی (پدرومادر شهید عوض فیضی) نیز اعلام شد به دلیل انتقال این روستا به محل جدید دستگاه های خدمت رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات هیچ گونه خدماتی در این روستا ارایه نمی دهند.

وی افزود: ازاین خانواده درخواست کردیم برای بهره مندی از خدمات زیربنایی به محل جدید که از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، به این محل نقل مکان نمایند.

ابراهیمی اعلام کرد: خانواده این شهید تاکید دارند درمحل سابق روستا به آنان خدمت رسانی شود که این کار از عهده تمام دستگاه های مسوول خارج است.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر افزود: جلسات متعددی در حضور فرماندار سابق و بخشدار، رییس بنیاد مسکن در جهت ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت زندگی این خانواده با جابجایی قطعات متعدد زمین در محل انجام دادیم تا نظر آنان را جلب نماییم، ولی آنان تاکید دارند چهار قطعه چسبیده بهم در اختیارشان قرار دهیم.

وی گفت: در نهایت چهار قطعه چسبیده بهم در مرتع پیش بینی شده بود که به دلیل شکایت شخصی، پرونده در دادگاه در جریان است.

ابراهیمی تاکید کرد: این بنیاد و بنیاد مسکن آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری و اعطای زمین به هر شکل در محل جدید اعلام می دارند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در این مدت 570 میلیون ریال وام خرید مسکن، ضروری مسکن، خسارت و بلاعوض به خانواده شهید فیضی پرداخت کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر گفت: دو واحد کانکس دامی و مسکونی نیز به پدر و مادر این شهید عزیز تحویل داده شده است.

شهرستان اَهَر یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر اهر است.

جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال90 هجری شمسی 128 هزار نفر نفر است که 92 هزار نفر آن در شهر اهر و 36 هزار نفر دیگر در روستاها ساکن هستند.

این شهرستان در 116 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان واقع است.



تاريخ : 17 / 12 / 1393برچسب:, | 15:32 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پیامبراعظم صلی الله علیه و آله

مَثَلُ الْمُؤمِنینَ فی تَوادِّهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ: اذَا اشْتَکی مِنْهُ عُضْوٌ تَداعی لَهُ سائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَر وَ الْحُمّی.

مَثَل مؤمنان در دوستی و ابراز رحمت و عاطفه به یکدیگر، مثل پیکر است. هر گاه عضوی از آن دردمند شود، دیگر اعضای پیکر، با بی خوابی و تب، با آن عضو هم دردی می کنند.

وقتی انسان فکر می کند چه رسم و رسوم خوبی در مکتب عزیز اسلام نهفته است ،  یکی از این سنت ها که واقعاً بسیار با ارزش و تسکین دهنده قلوب خانواده هایی که در طول سال با از دست دادن عزیزان خود عزادار هستند می باشد ، مسلمانان در عیدهای سفارش شده دور هم جمعمی شوند و با خانواده های عزادار و غم دیده ابراز هم دردی می کنند . ما اهالی ارسباران پیرو این سنت الهی روز پنج شنبه مورخه 12/21از ساعت 21 الی 23 در هیئت حسینیه ارسبارانیهای مقیم مرکز جمع می شویم و برای گذشتگان امسال از درگاه خداوند منان عفو و بخشش طلب و برای بازماندگان آنها صبر مسئلت داریم ، و ضمناً در شهر خاروانا و حومه در سال جاری تعداد 26 نفر اعم از آقا و خانم فوت نموده اند



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 1:0 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رامین بخشی متولد ۱۳۵۶ روستای دیزج صفر علی  و فرزند استاد مرحوم میرزا محمد بخشی است . رامین  با لالایی های مادرانه  سرکارخانم قمر احمدی و اشعار موزون و نغز ادیب معروف ورزقان استاد میرزا محمد بخشی با دنیای شعر و ادب  عجین شد و زیبایی های شعر  را در خون و رگش جاری ساخت .

شعرهای  رامین بخشی به دوزبان فارسی و ترکی و درانواع قالبهای ادبی همچون ترکیب بند و قوشمالار و نو در موضوعات اجتماعی مثل  کودکی ، سالمندی ، پدر  ، مادر در نشریات استانی مهد آزادی ،ارک ، ساقی  و صائب تبریز مکرر به چاپ رسیده است . و در شعرهایش  ((رامین)) تخلص می نماید .

یوخوما گل بابا جان

یام – یاشیل چؤللریمیز بیتمیشیدی

سرنوشت بالکونا گول سیتمیشیدی

غصّــه لر تاکسی توتوب ایتمیشیدی

فلـــکین دَیدی گــــؤزی،اسـدی خزان

گلدی بیرسَس:« قاییدین اؤلدی بابان»
***
قلــبیمی دیتدی فلــک ائتدی یارا

گونـلریم آخشاما تای گئیدی قارا

توپراغین قــایداسیدیر سالدی آرا

بیر سویوخ- یئللی گــئجه،اولدی سورا

اکـــدیگین یوسیفی لــر،سولدی سورا
***

دؤزومـــوم دای قوتولـــور آی آتا جان

بیر گونه دؤزمه زیدیم سـای آتا جان

گـؤر اولـــوب ایندی نئچه آی آتا جان ؟

فلکین خیمه سی کاش اؤچموش اولا

بــو ســاری رنـگـیمه تای رنگی سولا
***

ایندی دای قددیم اولوب دال بابا جان

آجی دیر بئللـی- شیرین بال بابا جان

یوخــوما گــل بـو گـئجه قــال بابا جان

قوربانام گوجلو گـؤزل گــــول آدیوا

«رامینم » بال بالاوی سال یادیوا

  رامین بخشی  
شهريار شهر شعر

 سه روز از ماه شهريور فقط باقيست

        پرستو بار مي بندد

                          چكاوك باز مي گريد

                                          خزان آواز مي خواند :

«بخواب اي شاعر شيدا

كه ديگر شعر عمرت رو به پايان است»

                  دلش ميگيرد از پائيز

                                 درخت عمر پر بارش

                                                ولي هرگز نمي نالد
                درخت مردانه مي ميرد.

به آغوشش به نرمي مي نوازد خاك گنجش را

و مي خواند برايش يك قصيده يك غزل يك شعر يك لالا :

«بخواب اي افتخار من كه تو سلطان عشق و شهريار شعر ايراني1

                                           در آغوشم بيا طفلم  كه پيرت كرده  آن دنيا »

                                  ***

سه   روز از ماه فروردين  گذشته

            پرستو  باز مي گردد

                        چكاوك لانه مي سازد

                                  خزان ديگر نمي خواند

                                                زشادي ابر مي گريد
جوانه مي زند شعرت

             زهر بيتش هزاران بيت مي رويد

                              مرامت چاپ چندم مي شود با عشق

                                                            زشادي ابر مي گريد

                   درخت از خنده ي خورشيد مي خندد.

  فلك گو با من اين نامردي و نا مردمي بس  كن

                                   كه مــــن سلطان عشق و شهريارشعرايــــــرانم

از غزل «به مرغان چمن» استاد شهریار
شاعر : رامین بخشی 

منبع:صدای ورزقان



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 1:5 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 حسین علی نژاد فرزند ولی در سال 1356 در روستای سرسبز اندرگان از توابع بخش خاروانای ورزقان دیده به جهان گشود . حسین ، شعر را از سال 1376 با الهام از طبیعت بکر روستا آغاز نمود و با عضویت در انجمن ادبی ورزقان و سایر انجمن های استان ، به این راه ادامه داد . اشعار استاد شهریار و بولوت قاراچورلو و بهمن وطن اوغلو و ظلیم خان و شاعران شهیر ایران این ذوق را در وی ایجاد نمود . حسین علیزاده در اشعار خود « تئلمان » به معنی صاحب ادب و به اصطلاح « ادبیات چی » تخلص می نماید . علیزاده تحصیلات خود را تا دیپلم انسانی ادامه داد و اکنون در زادگاه خویش سکونت داشته و به شغل کشاورزی و ساختمانی مشغول است . تئلمان اشعاری زیبا در قالب جناس ، غزل ، قوشما و ... در مضامین اجتماعی ، وطن دوستی ، طبیعت و حکمت در دست دارد و بنا را بر چاپ آثار خویش گذاشته است . و حالا نمونه ای چند از اشعار وی :

 تمیز سئوگی

سئویرم گوزه لیم قار آغلیقینج      اوره گیم تمیز دی اوزونو حک ائت

 بو تمیز سئوگی مه اولما سین شوبهه   نشکین اولسا اگر اوزونه شک ائت

کوکسونده چیرپینان اوره گم اوره ک      بوتون خیال لاردا دیله گیم سن سن

 رویام دا گزدیگیم او جنت باغی          سئچدیگیم گوزه لیم ملکیم سن سن

صافدی دویغولاریم صاف خیاللاریم        بیرجه دیلگیمدن مین آرزی بیتر

سئوگیمین شمشگی ائنر کونلونه        اوره گینده اولان من سیز لیک ایتر

تانری دا سئومه گی بویا سیز سئوه     رسئونین ساغچی سی سولچوسو یوخدو

 سیغماییر سئومه گیم یئری له گویه     بیله سن عشقیمین اولچوسو یوخدو

 

      جناس


عزیزینم  اوجا داغ      بورکون قویوب اوجا داغ

عاقیل لا بیز دیرماشساق    یئتیشه جک  اوجا داغ

عزیزینم  دره درین      یادی قویمون  دره  ، ردین

قوربانی یام اوز باغیمدا     تالامانین  دره درین

عزیزیم  گور دویونی     گیزلت مه گور دوینی

یادینا جهره دوشدی       آنامین  گوردو ، یونی

عزیزیم  آلا گوزله رین   وورولوب آلا گوزلرین

قیمتی بیر اوره ک دی    کیم وئریب  آلا گوزلرین

عزیزیم  قوشا قالا        قوشا گه زه  قوشا قالا

اوچورت مک  کیشی    لیک دئییل کیشی اودور  قوشا قالا

عزیزینم مارالا          گولـله دیدی مارالا

نامرد آدام اوزونه       چک قاپونی مارالا

عزیزینم داغ یارا       دای وئرمایین داغ یارا

بیلدیر مه یه  اوز عشقین   فرهاد ایستیر داغ یارا

عزیزینم قلمه         ایاخ قویما قلمه

بیله گه چوخ گووه ن مه   اودوزالرسان  قلمه

منبع:صدای ورزقان



تاريخ : 14 / 12 / 1393برچسب:, | 12:17 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 عماریون: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه روز احسان و نیکوکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبلغ پانصد میلیون ریال جهت کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و خانواده‌های نیازمند اختصاص دادند.Image result for ‫رهبر معظم انقلاب در جشن نیکوکاری‬‎

 



تاريخ : 14 / 12 / 1393برچسب:, | 11:47 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

افخم: نتانیاهو به شعور جامعه‌ بین‌الملل احترام بگذارد

مقامات کشورمان سخنان نتانیاهو را نشانه استیصال وی در مقابله با روند دیپلماتیک مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 دانستند که به دنبال تزلزل جایگاه رژیم اسرائیل در میان افکار عمومی جهان بویژه در مراکز تصمیم‌گیری متحدان سنتی آن رخ داده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهارات «ایران‌هراسانه» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره امریکا را یک نمایش پر فریب و بخشی از تبلیغات انتخاباتی تندروها در تل‌آویو دانست. 

به گزارش «ایران»، مرضیه افخم با بیان اینکه اظهارات نتانیاهو  نشانه ضعف و انزوای مفرط گروه‌های رادیکال حتی میان طرفداران رژیم صهیونیستی و تلاش آنها برای تحمیل دستور کارهای افراطی و غیرمنطقی بر سیاست بین‌الملل است، اظهار داشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ حرف تازه‌ای نداشت و در گرداب اشتباهات و افراط‌گری خودش گرفتار شده است. افخم دروغ‌پردازی‌های مداوم نتانیاهو درباره اهداف و نیات برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را بسیار تکراری و کسالت‌آور خواند و گفت:‌ با استمرار مذاکرات و اراده جدی ایران برای رفع این بحران ساختگی، سیاست ایران هراسی دچار مشکلات اساسی شده و بانیان این تبلیغات دروغ و طراحان این بحران جعلی به دست و پا زدن افتاده‌اند. وی افزود: بهتر است نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شعور جامعه‌ بین‌الملل احترام بگذارد و دست از دروغ‌پراکنی علیه ملت و دولت ایران بردارد



تاريخ : 13 / 12 / 1393برچسب:, | 12:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه(س) خدمت فرزند بزرگوارش حضرت صاحب امر امام زمان (عج)وخدمت تمام عاشقان ومریدان خاص حضرت امیدوارم که اینگونه مطالب فقط در تسلیت گفتن خلاصه نشود وبایستی رفتار وکردارفاطمی درزندگیمان حاکم باشد.

از جمله وصایای حضرت زهرا(س) به علی(ع) این بود که فرمودند

ای پسرعمو! اگر تا چند ساعت دیگر از دنیا رفتم، جنازه‌ام را شبانه تشییع کن و مراسم تشییع مرا اعمّ از غسل و کفن و نماز خواندن و دفن کردن باید در محیطی مخفی و پنهان انجام دهید و فقط به کسانی اجازه شرکت در تشییع دهید که ظلم و جفا نسبت به من روا نداشته‌اند.Image result for ‫پایگاه خاروانا‬‎
و حتّی به یک نقل، حضرت زهرا(س) تصریح کردند که:
نگذارید ابی‌بکر و عمر بر من نماز بخوانند و در تشییع جنازه من شرکت کنند به محض انتشار خبر دفن زهرا(س) مردم ناله و فریاد سر دادند و همدیگر را سرزنش کردند. کسی گفت: پیامبرتان فقط یک دختر در میان شما گذاشت، این دختر می‏میرد و دفن می‏شود؛ ولی احدی از شما، نه در وفات و دفنش حاضر است و نه در نماز بر جنازه‏اش و هیچ کدام قبرش را نمی‏شناسید تا آن را زیارت کنید؟
از فرمایش حضرت زهرا اینگونه برداشت می شود چون حضرت در طول عمر خود ظلم های که در دفاع از ولایت از آنها دیده بود پس احتمال این که آنها به جنازه او بی احترامی کنند وجود داشت وبحث بعدی مگر همین ها نبودنند دستور تیر باران جنازه مطهر حضرت امام حسن(ع) را صادر کردنند ؟مگر حضرت امام حسن(ع) جانشین حضرت علی(ع) ووصی حضرت پیامبر(ص) نبود! پس چر ا این گونه رفتار شد؟ از طرفی شاید بعدا شرکت در تشییع جنازه حضرت زهرا برای  دشمنان یک فرصت می شد وکه ما هم در تشییع پیکر زهرا شرکت داشتم  واز آن بهره سیاسی برده باشند وشاید به حضرت علی تحمل می کردنند ونماز میت توسط خلیفه خوانده شود!؟ از باب عمل به وصیّت زهرا(س) اذهان جامعه را دچار شکّ و تردید کردند و مشروعیّت خلیفه را زیر سؤال بردند و مظلومیّت حضرت زهرا(س) را بیشتر آشکار ساختند و این سؤال را همیشه برای همگان مطرح کردند که چرا قبر زهرا(س) مخفی مانده است؟ بدین طریق زمانی که حضرت زهرا(س) از دنیا رفتند، مردم سراسیمه به خانه حضرت زهرا(س) می‌آمدند و منتظر بیرون آمدن جنازه بودند که علی(ع) به ابوذر فرمودند:
برو و با صدای بلند اعلام کن که برگردند؛ زیرا تشییع جنازه دختر رسول‌خدا صورت نمی‌گیرد و به تأخیر افتاده ‌است)
مردم که متفرّق شدند، حضرت علی(ع) با کمک اسماء بدن حضرت را غسل و کفن کردند و در نیمه شب با عدّه‌ای از نزدیکان و یاران خویش که عبارت بودند از: سلمان، ابوذر، مقداد، عمّار و چند تن دیگر جنازه دختر رسول ‌خدا(ص) را شبانه تشییع کردند و شبانه به خاک سپردند و حضرت علی(ع) قبر حضرت فاطمه(س) را هم‌سطح زمین کردند و حتّی روایت شده در چند نقطه در بقیع، قبر درست کردند تا دشمنان متوجّه نشوند که قبر حضرت فاطمه(س) کدام یک است و این راز مخفی ‌ماندن قبر فاطمه(س) برای همیشه مانده است و کسانی هم که حضور داشتند، دیگر بعدها محلّ اختفای قبر فاطمه(س) را بیان نکردند.
مرحوم شیخ صدوق درباره علّت دفن شبانه آن حضرت می‌نویسد:
عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَۀَ عَنْ أَبِیهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِاللهِ علیه السّلام لِأَیِّ عِلَّۀٍ دُفِنَتْ فَاطِمَۀُ (علیها السّلام) بِاللَّیْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لا یُصَلِّیَ عَلَیْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلانِ‏]؛
علیّ بن ابوحمزه از امام صادق(ع) پرسید: چرا فاطمه را شب دفن کردند نه روز؟ فرمود: «فاطمه(س) وصیّت کرده بود تا در شب، وی را دفن کنند تا ابوبکر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.»
مرحوم صاحب «مدارک» می‌گوید:
إِنَّ سَبَبِ خِفاءَ قَبْرِها (عَلَیْهِا السَّلام) ما رُواه المُخالِفِ وَ المؤالفِ مِنْ أَنَّهَا (عَلَیْهَا السَّلام) أَوْصَتْ إِلی أمیرِالمُؤمِنِینَ (عَلَیهِ السَّلام) أنْ یَدْفَنُها لَیْلاً لِئَلا یُصَلَّی عَلَیْها مِنْ آذاها وَ مَنَعْها میراثِهَا مِنْ أبیها (صَلَّی اللهِ عَلَیْهِ وَ آلِهِ)؛
علّت مخفی بودن محلّ دفن فاطمه(س) آن گونه که مخالف و موافق نقل کرده‌اند این است که آن حضرت به امیرمؤمنان(ع) سفارش کرد تا او را شبانه دفن کند تا آنان که او را اذیّت کرده‌ و از ارث پدرش محروم کرده بودند، بر وی نماز نخوانند.
بنابراین با توجّه به مطالبی که عرض شد، علّت مخفی ماندن قبر آن حضرت را می‌توان در امور زیر خلاصه کرد: اینکه، دشمنان و غاصبان حقّ آن مظلومه به قبر آن حضرت دسترسی نداشته باشند تا روزی درصدد نبش آن برنیایند؛
اینکه، خود آن حضرت خواستند که شبانه و مخفیانه، دفن شوند که به تبع آن قبرشان مخفی بماند؛
با توجّه به محتوای وصیّت ایشان در مورد دفن آن حضرت؛ می‌توان گفت که می‌خواستند با این کار، افکار عمومی را بیدار کرده و مردم را نسبت به ظلم حکّام زمانشان نسبت به ایشان و علی(ع)، آگاه سازند. بنابراین این سؤال را که چرا قبر حضرت فاطمه(س) مخفی ماند؟



تاريخ : 12 / 12 / 1393برچسب:, | 14:5 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش شبکه لرزه نگاری تبریز وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 22 و 39 دقیقه و 35 ثانیه دوشنبه شب در عرض شمالی 38.459 درجه و طول شرقی 46.515 درجه در حوالی ورزقان به وقوع پیوست.

خلیل ساعی در گفت و گو با ایرنا افزود: دوشنبه شب مردم ورزقان در مدت یک ساعت پنج زلزله را تجربه کردند که آخرین و بزرگترین آن ها پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' بود.

وی اعلام کرد: کوچکترین زلزله ثبت شده در این ساعات 1.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده و ارزیابی ها نشان می دهد این زلزله ها هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.

به گزارش ایرنا، ورزقان یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی است که از دوبخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.

این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و 88 نفر آن در مرکز شهرستان ساکن هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.

شهرستان ورزقان 21 مرداد ماه سال 1391 یکی از سه شهرستان آسیب دیده آذربایجان شرقی از دو زلزله 6.3 و 6.4 درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین بود.

این زمین لرزه ها در 10 کیلومتری ورزقان و 17 کیلومتری اهر اتفاق افتاد و به زمین لرزه های اهر، هریس و ورزقان معروف شد.



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 7:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

فرماندار ورزقان از ايجاد مركز جذب و حمايت از سرمايه گذاري در شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: در اين برنامه در نظر داريم تا ضمن ايجاد ميز خدمت براي اين مركز و ايجاد پنجره واحد جهت ارائه خدمات براي سرمايه گذاران عزيز ، مشكلات و موانع موجود در اين ارتباط را بر طرف نمائيم.


به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ورزقان، علي وفادار با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد و تاكيد و پيگيري هاي استاندار مبني بر شناسايي و احصاء موانع و مشكلات موجود سد راه اشتغال آفريني و سرمايه گذاري از مسئولين ادارات و دستگاههاي اجرايي شهرستان ورزقان، خواستار تلاش مضاعف براي رونق اشتغال و سرمايه گذاري وجديت در رفع مشكلات موجود در اين زمينه شد.فرماندار ورزقان - بخشدار ورزقان - بخشدار خاروانا


علي وفادار افزود: از چند سال پیش عده ای بنام سرمایه گذار اقدام به خرید شش هکتار زمین با امتیاز و شرایط خاص بصورت ارزان و با هدف ایجاد و احداث واحد تولیدی اقدام به خرید زمین در این شهرک نموده اند که متاسفانه تا بحال هیچ اقدامی انجام نداده اند.

وي با تاکید براینکه تمام زیر ساخت ها در شهرک صنعتی ورزقان آماده برای سرمایه گذاری است، از شرکت شهرک های صنعتی استان خواست تا نسبت به تعیین تکلیف و خلع ید نمودن افراد یاد شده، اقدام جدی بنمایند تا متقاضیان دیگر بتوانند در این شهرک برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اقدام نمایند.

منبع:وب سایت عبدالله زاده

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش آوای ورزقان، فرماندار ورزقان در جلسه ستاد ساماندهی شئونات اسلامی این شهرستان خواستار برگزاری به موقع جلسات و مراسمات عزاداری ائمه اطهار(ع) شد و گفت در مراسم عزاداری باید حرمت اهل بیت(ع) حفظ شوند.

وی افزود:نباید اجازه دهیم در نحوه برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت(ع) تغییر داده شود و باید این مراسم طبق سنت ها برگزار شوند که بیشتر بار این کار بردوش مداحان می باشد.

امام جمعه ورزقان، در این جلسه گفت:باید هرسال مراسم ایام فاطمیه با شکوه تر از سال گذشته برگزار شود چون این امر تاثیر مثبت در بین غیر شیعیان نیز خواهد داشت که زمینه روی آوردن آنان به اسلام را فراهم می کند.

وی افزود: روحانیون و مداحان باید با هماهنگی در هرچه با شکوه تر برگزار شدن مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان هم در این جلسه با دعوت از عموم مردم و مسئولین برای شرکت در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه یادواره شهدایی در روستای کهنه لو برگزار خواهد شد که از عموم مردم برای شرکت در این یادواره شهدا دعوت می شود.

وی افزود: در این یادواره شهدا  دو تن از مداحان مطرح کشوری نیز حضور خواهند داشت که می تواند برای مداحان شهرستان مفید باشد.

سرهنگ پاسدار بیت اله بنی هاشمی تصریح کرد: باید از بدعت آوری در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) جلو گیری شود چون دشمنان اسلام همچون وهابیت به دنبال متهم کردن اسلام و مسلمانان هستند که برخی بدعت ها به آن ها این فرصت را می دهد.

در پایان این جلسه به ۹ نفر از مداحان شهرستان که آزمون های مربوطه را با موفقیت گذرانده بودند کارت مداحی داده شد.



تاريخ : 10 / 12 / 1393برچسب:, | 11:38 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ظریف در نشست خبری با وزیر خارجه ایتالیا خبر داد
رفع تحریم‌ها؛ هفته آینده روی میز مذاکره
وزیر خارجه کشورمان گفت: هفته گذشته پیشرفت‌هایی به طور جدی در مذاکرات صورت گرفت و امیدواریم این هفته نیز در مذاکرات در سایر موضوعات بویژه رفع تحریم‌ها به پیشرفت دست یابیم؛ در این صورت آن را تدوین و به شکل یک توافق جامع و دقیق که امکان اجرایی شدن داشته باشد، درمی‌آوریم. این برنامه عملیاتی ما برای رسیدن به توافق است.
ظریف که پس از دیدار با همتای ایتالیایی خود در نشست خبری مشترکی با پائولو جنتیلونی شرکت کرده بود، در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند در مذاکرات اخیر در ژنو پیشرفت اندکی صورت گرفت برخی دیگر آن را پیشرفت قابل ملاحظه توصیف می‌کنند همچنین تا پایان ماه مارس به چه شکلی از توافق سیاسی خواهیم رسید؟ با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به مراحل حساس خود نزدیک شده و در هفته اخیر گفت‌و‌گوهای خوب و دقیقی داشتیم افزود: مسئولان فنی - هسته‌ای دو کشور در مذاکرات اخیر حضور داشتند و به طور کلی بحث‌های مفیدی در حوزه فنی و رسیدن به تفاهم فنی و حل مسائل صورت گرفت. به گزارش ایسنا ظریف گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه‌ها (فنی) صورت گرفت اما در حوزه‌های دیگر هسته‌ای و تحریم‌ها اختلاف‌ها باقی است. وی همچنین با تأکید بر اصل همه یا هیچ که در توافق ژنو نیز به آن اشاره شده است گفت: همواره اعلام کرده‌ایم تا روی کلیه مسائل به توافق نرسیم، توافقی وجود ندارد. وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه این هفته بنیامین نتانیاهو در کنگره امریکا در مخالفت با توافق هسته‌ای سخنرانی می‌کند دیدگاه شما در این باره چیست؟ گفت: جای تأسف است که گروهی منافع خود را در تنش و بحران می‌بینند و از هیچ راه حلی استقبال نمی‌کنند نتانیاهو مخالف هر گونه راه حل است و این نشان دهنده تلاشی است برای اینکه با استفاده از یک موضوع غیر واقعی و ساختگی بر واقعیات منطقه از جمله اشغال و سرکوب مردم فلسطین و نقض حقوق آنها در غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس سرپوش گذاشته شود. ظریف گفت: این رویکرد (رژیم صهیونیستی) جدید نیست. آنها با هراس‌افکنی و دروغ‌پردازی حتی در داخل کشورهای دیگر تلاش دارند مانع برقراری آرامش در منطقه شوند. معتقدم این تلاش بیهوده است و نباید مانع رسیدن به توافق شود. وزیر خارجه کشورمان همچنین نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی با ایتالیا ابراز امیدواری کرد و گفت: در طول یک سال گذشته رفت و آمدهای خوب سیاسی میان دو کشور برقرار بوده و بنگاه‌های تجاری نیز گفت‌و‌گوهای خوبی داشتند و امیدواریم این گفت‌و‌گوها با رفع موانع تحریم‌ها هرچه بیشتر گسترش یابد. امروز با همتای ایتالیایی خود درباره این مسائل گفت‌و‌گو کردیم. همچنین موضوعات منطقه‌ای و مذاکرات هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ظریف تأکید کرد: امیدوارم با رفع تحریم‌ها همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایتالیا گسترش یابد. وزیر خارجه ایتالیا نیز با بیان اینکه هنوز راه طولانی در مذاکرات هسته‌ای در پیش است ابراز امیدواری کرد که در هفته‌های آینده شاهد موفقیت در این زمینه باشیم. پائولو جنتیلونی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 را دشوار خواند و افزود: دستیابی به نتیجه مثبت موجب تقویت نقش سازنده ایران و در راستای منافع اروپا و واقعیتی مهم برای امریکا است.

منبع:روزنامه ایران
 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

شفقنا- جدیدترین گزارش ها از عراق نشان می دهند که ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعشی از موصل گریخته است. منابع عراقی نیز تائید کرده اند که بغدادی از موصل به سوی سوریه فرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری العالم، اما شاید قابل اتکاترین گزارش در مورد فرار ابوبکرالبغدادی رهبر تروریست های داعشی، سخنان شیخ عبدالوهاب المحمدی از شخصیت های برجسته شهر موصل و عضو شورای موسوم به سرشناسان موصل است که اعلام کرده بغدادی پس از اقامه نماز جمعه در مسجد البعاج و سخنرانی در این مسجد در استان نینوا، موصل را به مقصد سوریه ترک کرده و احتمالاً به سوی رقه – پایتخت اصلی داعش- گریخته است.خلیفه داعشی از موصل گریخته است

برخی از مقامات عراقی نیز فرار بغدادی به همراه تنی چند از فرماندهان گروه تروریستی – تکفیری داعش به سوریه را تائید کرده اند. عبدا... حملان الشمیری از افسران بازنشسته ارتش عراق و رهبر یکی از گروه های مخالف داعش با نام افسران آزاد عراق نیز اعلام کرده اطلاعات و مدارک مستندی از فرار بغدادی به سوی سوریه دارد.

برخی از منابع اطلاعاتی و امنیتی عراق نیز از حفر چندین تونل از شهر بعاج به سمت استان سوریِ الحسکه برای فرار رهبران داعش خبر داده اند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علی وفادار پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در ورزقان خواستار راه‌اندازی بخش‌های بستری تنها بیمارستان ورزقان شد.

 وی گفت: شهرستان ورزقان نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت همچنان در انتظار راه‌اندازی بخش‌های بستری بیمارستان علامه جعفری ورزقان هستند که اگر این امر از طرف دانشگاه علوم پزشکی تحقق یابد عمده مشکل مردم در حیطه  درمان حل می‌شود.خبرگزاری فارس: فقط اورژانس بیمارستان ورزقان بعد از 2 سال افتتاح فعال است

وفادار ادامه داد: بیمارستان ورزقان از اوایل سال 92 افتتاح شده ولی تا به امروز تنها اورژانس بیمارستان ورزقان آن هم به صورت ادغام با مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی فعال است.

وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست با توجه به گستردگی منطقه و قرارگرفتن برخی از روستاهای شهرستان در مناطق صعب‌العبور و جنگل‌های ارسباران و از طرفی وجود چندین معدن در سطح شهرستان که بعضا خطرات تلخ بوجود می‌آید نسبت به تجهیز و راه‌اندازی دیگر بخش‌های بستری بیمارستان که عمده نیازهای اساسی مردم شهرستان است، تلاش کنند.

فرماندار ورزقان با بیان اینکه شغل پرستاری یکی از کارهای سرسخت به حساب می‌آید، افزود: خدمت بی‌منت این قشر زحمتکش در سخت‌ترین شرایط به بیمار با پول و دیگر مادیات قابل سنجش نیست و مسئولان باید جهت حل مشکلات معیشتی و دیگر نیازهای اساسی پرستاران اقدام کنند تا این قشر از هرگونه نیازها و کمبودها به دور باشند



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه نقل از گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز در نماز جمعه ورزقان اظهار داشت: مسلمانان تنها با تکیه به قرآن و کتاب آسمانی می‌توانند از هرگونه گمراهی‌ها رهایی یابند.خبرگزاری فارس: مسئولان نسبت به تجهیز امکانات امدادی ورزقان اقدام کنند

وی گفت: تنها راه درست بشریت عمل کردن به سفارشات قرآن است که اگر مسلمانان به آن مانوس شوند جامعه اصلاح می‌شود.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز احسان و نیکوکاری افزود: در آستانه سال نو افراد نیازمند و بی‌بضاعت را فراموش نکنیم و به کمک آنها بشتابیم تا آنها در جامعه احساس غریبی نکنند.

مهدوی ادامه داد: بر همه مسلمانان واجب است در فکر برادر دینی خود در این ایام سال باشند تا فرزندان آنها در این روزها هیچگونه کمبودی احساس نکنند.وی از کمیته امداد امام خواست بیش از پیش در فکر افراد ضعیف و کم درآمد جامه باشد و زمینه شغلی برای فرزندان این عزیزان فراهم آورد.

مهدوی با اشاره به بارش اخیر برف در شهرستان و منجر به مسدود شدن اکثر راه ارتباطی روستاییان از مسئولان استان خواست نسبت به تجهیز امکانات ادارات امدادی شهرستان عنایات ویژه داشته باشند تا مردم در این گونه موارد با مشکل برخورد نکند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش آوای ورزقان، امام جمعه ورزقان درخطبه های نمازعبادی سیاسی امروز جمعه ورزقان گفت: باتوجه به اینکه به ایام آخر سال و خریدهای آن نزدیک می شویم. نیاز براین است دولت نظارت برقیمت ها را افزایش دهد تا مردم بامشکلی مواجه نشوند  ولی انتظار این است تادولت زمینه ای فراهم کند قیمت ها درهمه جا ثابت باشد وبه خصوص قیمت درمناطق کم درآمد کاهش داشته باشد.

وی افزود:همه مردم کشور در جریان مذاکرات هستند می دانند که آنچه خواسته طرف های مذاکره بوده که می توانست عملی شود به آن عمل کرده ایم اما طرف های مذاکره در عوض به تعهدات خودعمل نکرده اند.

حجت الاسلام مسعود مهدوی تصریح کرد: غربی ها براساس منطق و قوانین بین‌المللی حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین میزان نیاز کشور ما به سوخت را ندارند. این مسائل مربوط به دوران استعمار آنهاست ولی حالا دوران بیداری، استقلال، رشد و ترقی ما است که به سمت فتح قله‌های پیروزی می‌رویم و جزو الگوها و سرآمدها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رزمایش افتخار آفرینان ایران در تنگه هرمز و در کنار خلیج فارس توسط سپاه جزو یادگاران برجسته امام راحل است برگزار شد گفت: سپاه در ۸ سال و نیم دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح با ابزار مدیریت جهادی افتخار عظیمی را به دست آورده‌اند.
امام جمعه ورزقان اظهار داشت: در این رزمایش مهم توان موشک‌های ساخته شده به دست فرزندان انقلاب به رخ جهانیان کشیده شد و به وسیله این رزمایش کشور ایران توانست ادوات خود را آزمایش و موفقیت خود را به جهانیان ثابت کند.

مسعود مهدوی، با اشاره به پیامی که این رزمایش برای دشمنان نظام داشت عنوان کرد: این رزمایش موجب آشفتگی دشمنان شد و ثابت کرد ایرانیان تربیت شدگان مکتب حسین‌بن علی و امیرالمومنین هستند و از سوی دیگر به مردم ایران اسلامی نیز نشان داد که فرزندان آن‌ها و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و هم چنین دست و بازوی ولایت چنین قهرمانانه در عرصه حاضرند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 پیکر مطهر پاسدار شهید فتح الله نظری که در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز دفن شده است پس از ۳۲سال مفقودیت از طریق آزمایش DNA احراز هویت شد.

 به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، شهید "فتح الله نظری" فرمانده یکی از گروهان‌های رزمی عملیاتی لشکر 32 انصارالحسین پس از 32 سال چشم انتظاری خانواده شناسایی شد.

 شهید نظری متولد 1344 در روستای زیرآبیه ملایر است. وی در تاریخ 15 مرداد 1361 در عملیات ثارالله در منطقه آق داغ به شهادت رسید و در سال 1392 در پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز به عنوان شهید گمنام دفن شد.

 پیکر این شهید بزرگوار در اواخر بهمن ماه سال جاری پس از 32 سال چشم انتظاری خانواده از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

 پس از احراز هویت این شهید بزرگوار، تعدادی از فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی ارتش با حضور در منزل پدر شهید فتح الله نظری،  این خبر را به اطلاع پدر این شهید والامقام رساندند.

 شایان ذکر است به همین منظور مراسم گرامیداشتی روز دوشنبه چهارم اسفند ماه با حضور خانواده معظم شهید نظری و مسئولین لشکری و کشوری در پایگاه شهید فکوری در جوار مزار این شهید گرانقدر برگزار خواهد شد.

گفتنی مرداد ماه سال جاری نیز شهید علی مددی که به عنوان شهید گمنام در فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی به خاک سپرده شده بود احراز هویت شد



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

درگذشت ام الشهدا مرحومه مغفوره خانم "فاطمه سیلاخوری" مادر بزرگوار امیر سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری، موجب تأثر و تألم گردید.

بدون تردید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون و مرهون رشادت‌ها و تلاش‌های زینب گونه مادرانی چون مادر شهید کشوری است. پدران و مادران شهدایی که سرمایه های عظیم کشورمان می باشند و در لحظه لحظه زندگی بابرکتشان همواره مُبَلغ و مروج مکتب ناب شهیدان بوده اند.Image result for ‫ال هاشم‬‎

اینجانب درگذشت این بانوی فداکار و مومنه که چنین فرزندان رشید و حماسه‌سازی را به انقلاب و جامعه اسلامی هدیه کرد، به رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، ملت بزرگوار ایران و بیت معظم کشوری صمیمانه تسلیت عرض ‌می نمایم ، امید است روح مطهر این بانوی بزرگوار در کنار روح فرزندان شهیدش مشمول رحمت، مغفرت و رضوان الهی باشد. از خدای متعال برای بازماندگان آن عزیز، صبر و اجر جزیل و برای همه مردم عزیزمان توفیق رهروی از شهدای عظیم الشأن اسلام را خواستارم.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش. سید محمد علی ال هاشم



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پنجم اسفندماه، خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی، روز ملی مهندس نامگذاری شده است،‌‌ همان شخصیتی که باید از وی به عنوان پایه گذار عصر نوین علم و تکنولوژی ایرانی نام بردروز مهندس.

نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه مدقانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.

 

شایستگی و توانمندي مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم در این زمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در گذر از یک پیچ سرنوشت ساز تاریخی قرار داریم، مهندسان توانمند ایرانی بتوانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آوردند.

روز مهندس روز تجليل از استعداد، خرد ، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی ،روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گراميداشت پيشگامان پيشرفت و سازندگي در كشور است.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد خطه آذربایجان تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این روز را به جامعه مهندسین تبریک عرض می نماید

منبع:نویسنده:وب مهندس رضا عبداله زاده



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اصغر محمودی اصل رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورزقان در گفت وگو با آوای ورزقان اظهار داشت: بارش برف سنگین که از بعد از ظهر جمعه در این شهرستان آغاز شده موجب بسته شدن راه ۱۶۰ روستا شده بود که با تلاش شبانه‌روزی اکیپ راهداری، راه ارتباطی ۱۲۰ روستا تا به حال باز شده ولی ۴۰ روستا در محاصره برف نیم متری قرار دارند.

وی افزود: اکیپ راهداری در حال حاضر با ۲۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برف‌روبی و ۳۵ نفر نیروی امدادی در راه‌های اصلی و روستایی مشغول برف‌روبی جاده‌ها هستند.

رئیس اداره راه ‌شهرسازی ورزقان ارتفاع برف را در روستاهای جنگل‌نشین بیش از نیم متر اعلام کرد و افزود: این ۴۰ روستایی باقی مانده روستا های جنگلی هستند که اکیپ های  راهداری در تلاش هستند تا دو و سه روز آینده تمام راه‌های ارتباطی روستایی را بازگشایی کنند.

محمودی اصل اظهار داشت: هم اکنون جاده ارتباطی مرکز شهرستان به طرف تبریز، اهر و خاروانا باز است و رفت و آمد در این محور ها جریان دارد.