تاريخ : 28 / 12 / 1395برچسب:, | 10:4 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

روز زن چه روزی است + روز مادر 95 و 96 و 2017

 

 

womens day 1 روز زن چه روزی است + روز مادر 95 و 96 و 2017

 

روز مادر و روز زن تاریحچه های متفاوتی در کشورها و مناطق مختلف جهان دارد. ولی عامل مشترک در بین تمامی روزهای مادر در کشورهای مختلف یادبود یک زن مهم در تاریخ آن کشور است.

 

در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد ولی بطور رسمی روز مادر و روز زن بیستم جمادی الثانی (هجری قمری) گفته میشود که سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) میباشد و هنطور که ذکر شد به علت قمری بودن هر ساله در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

 

روز زن و روز مادر سال 1395 و 1396 و 2017

 

تاریخ دقیق روز زن امسال بکشنبه 29 اسفند 1395 خورشیدی برابر 19 مارچ 2017 میلادی و مصادف با 20 جمادی الثانی 1438 هجری قمری می باشد

 

گفتنیست امسال به علت تغییرات ماه قمری یکبار نیز در ابتدای سال 1395 روز زن در تقویم ایرانی قرار گرفت که تاریخ آن روز ۲۰ جمادی الثانی مصادف با 11 فروردین 1395 بود.

آسمونی این روز عزیز را به تمامی مادران ، همسران و دختران عزیز ایرانی تبریک می گوییم.

انگلستان، نخستین کشوری بود که روز مادر را بوجود آورد. در برخی از کشورهای غربی ازجمله انگلستان دومین یکشنبه ماه مه هر سال روز مادر نام می‌گیرد. این فکر توسط خانمی بنام جولیا واردهو به آمریکا برده شد و اولین روز ماه ژوئن به عنوان روز مادر تعیین گردید.در سال ۱۹۲۴ کنگره آمریکا دومین روز ماه مه را به عنوان روز مادر تعیین نمود.در ژاپن، زادروز همسر وقت امپراطور به عنوان روز مادر گرامی شمرده می‌شود.

در ایران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ روز مادر بر پایه گاهشمار ایرانی ۲۵ آذر به مناسبت روز تولد مادر شاه که منجر بوجود روز تشکیل بنیاد مادر و کودک شده بود. 

 

تاریخچه روز جهانی زن

در هشتم مارس ۱۸۵۷، زنان کارگر کارگاه‌های پارچه‌بافی و لباس‌دوزی در نیویورک آمریکا به خیابان‌ها ریختند و خواهان افزایش دست‌مزد، کاهش ساعات کار و بهبود شرایط بسیار نامناسب کار شدند. این تظاهرات با حمله پلیس و کتک‌زدن زنان برهم خورد.
سال ۱۹۰۷ در دوره‌ای که مبارزات زنان برای تأمین حقوق سیاسی و اجتماعی اوج گرفته بود، به مناسبت پنجاه‌مین سال‌گشت تظاهرات نیویورک در هشتم مارس، زنان دست به تظاهرات زدند.
ایده انتخاب روزی از سال به‌عنوان «روز زن» نخستین بار در جریان مبارزه زنان نیویورک با شعار «حق رای برای زنان» مطرح شد. دو هزار زن تظاهر کننده در ۲۳ فوریه ۱۹۰۹ پیشنهاد کردند که هر سال در روز یک‌شنبه آخر فوریه، یک تظاهرات سراسری در آمریکا به مناسبت «روز زن» برگزار شود.

از این رو روز جهانی زنان هر ساله در ۸ مارس برگزار می‌شود. این روز، روز بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در کل جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکز جشن روی بزرگداشت، قدردانی، ارائهٔ عشق به زن و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.

این روز در ابتدا به عنوان یک رویداد سیاسی سوسیالیستی آغاز شد، اما بعدها در فرهنگ بسیاری از کشورها آمیخته شد (در درجه اول اروپای شرقی، روسیه و شوروی سابق). روز جهانی زنان در بسیاری از مناطق رنگ و بوی سیاسی خود را از دست داده و تبدیل به مناسبتی برای مردان شده تا عشق خود را به زنان بیان کنند (چیزی شبیه به روز مادر و روز ولنتاین). با این حال در مناطقی دیگر (مانند استرالیا)، اصل سیاسی و زمینه حقوق بشری که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده، با قدرت اجرا می‌شود و آگاهی سیاسی و اجتماعیِ امیدوار کننده‌ای از مبارزات زنان در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. سازمان ملل هم از سال ۱۹۷۷ این روز را به عنوان «روز حقوق زنان و صلح بین‌المللی» به رسمیت می‌شناسد.

گیاه حساس (یا حساسه یا درخت گل ابریشم)، نمادی از جشن روز زن در کشورهای ایتالیا و روسیه است. همچنین گل میموزا یکی از نمادهای این روز است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این روز را به تمام بانوان ایران اسلامی به خصوص به خانم های دیار ارسباران (ورزقان وخاروانا )  تبریک می گوید.



تاريخ : 28 / 12 / 1395برچسب:, | 10:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

سرویس عکس و فیلم فردا: در ادامه زیباترین تزیین سفره هفت سین برای سال ۹۶ را خواهید دید.
 

 



تاريخ : 28 / 12 / 1395برچسب:, | 9:53 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

وی در شبکه افق در باره دکل گمشده گفت: این دکل متعلق به شرکتی بود که بنیاد تعاون ناجا و شرکت تاسیسات دریایی سهام‌دار آن بوده‌اند.

به گزارش نامه نیوز، این شرکت توسط واسطه‌ها و دلال‌ها دکل را خریداری می‌کند چرا که مستقیم به ما نمی فروختند و این وسط هم تخلف واسطه‌ها و هم بدهی شرکت باعث شد آن اتفاق برای دکل بیفتد.

 

 



تاريخ : 26 / 12 / 1395برچسب:, | 10:37 | نویسنده : سعید علیزاده

عید نوروز از دیدگاه اسلام
پيش از اسلام, نخستين روز بهار را عيد و جشن ملى به شمار مى‌آوردند و از آن به عيد باستانى ياد مى كردند.
به عقيده بعضى نخستين كسى كه از نوروز تجليل كرد, آن روز را عيد ملى شمرد, جمشيد بود. جمشيد بر سراسر جهان تسلط يافت,  سرزمين ايران را آباد كرد,  اسباب كارها و امور, در نوروز براى او تكميل و موزون گرديد, از اين رو اين روز, آغاز سال عجم گرديد.

بنا به روايتى, امام صادق(ع) فرمود: نوروز, روزى است كه خداوند از بندگانش پيمان هايى گرفت كه تنها خداى يكتا را بپرستند, و براى او همتا قرار ندهند, و ايمان به رسولان و حجت هاى خدا و امامان(ع) بياورند, و روزى است كه كشتى نوح(ع) بر كوه جودى نشست... عکس هایی از مدل سفره هفت سین عید نوروز 93
و نيز از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: نوروز همان روزى است كه ابراهيم خليل(ع) بت هاى قومش را ـ كه در آن روز براى شركت در مراسم جشن از شهر خارج شده بودند ـ شكست.

بنابر همان روايت امام صادق(ع), حادثه شگفت زنده شدن هزاران نفر از بنى اسرائيل قبل از اسلام ـ به فرمان خدا كه در آيه 243 بقره به آن اشاره شده است ـ در نوروز رخ داده است:
از مجموع اين مطالب به دست مىآيد كه نوروز, قبل از اسلام, روز محترم و خاصى بود, و با پيدايى رخدادهايى در آن روز كه غالبا مثبت بوده اند بر اهميت و شهرت آن افزوده شد.

در خصوص نوروز و نكو داشت آن در اسلام، روايات مختلف موجود میباشد. هر چند بيشتر روايات دلالت بر اين دارند كه اسلام آن را به عنوان روزي مهم، مورد تأييد قرار داده است. در روايتي که مُعلّي بن خنيس از امام صادق(ع) روايت كرده، حضرت بزرگداشت اين روز را به خاطر وقايعي ميداند كه در اين روز اتفاق افتاده است.ابن فهد حلي مينويسد:
«روز نوروز روزي جليل القدر است... به اين روز عباداتي تعلق دارد كه مطلوب شارع است»

ثانیاً اسلام بعضى از سنّتها را از بین نبرده است. کالبد سنّت را نگه داشته و محتوا و روح آن را عوض کرده است؛ مثل بسیارى از اعمال و مراسم حج. این طوافى را که ملاحظه مى کنید، قبل از اسلام هم بود؛ منتها محتواى طواف، محتواى شرک بود! اسلام آمد و این عمل را از محتواى شرک آلود، خالى و از محتواى توحید پُر کرد. طواف در آن زمان، مظهر گرایش انسان به آلهه و اربابِ ادّعایى و پندارى بود؛ آن را تغییر داد و مظهر ارادت انسان به مرکز عالم وجود - یعنى حضرت حق متعال و وجود مقدّس پروردگار - قرار داد. ظاهر را نگه داشت و باطن را عوض کرد.

نوروز براى ملت ما، امروز عبارت است از اوّلاً : توجّه مردم به خدا. اوّلِ تحویلِ سال که مىشود، مردم دعا مىخوانند، «یا محوّل الحول والاحوال» مىگویند، آغاز سال را با یاد خدا شروع مىکنند، توجّه خود را به خدا زیاد مىکنند. این، ارزش است. ثانیاً نوروز را بهانهاى براى دید و بازدید و رفع کدورتها و کینهها و محبّت به یکدیگر قرار مىدهند. این همان برادرى و عطوفت اسلامى و همان صله ى رحم اسلام است؛ بسیار خوب است. ضمناً نوروز را بهانهاى براى زیارت اعتاب مقدّسه قرار مىدهند؛ به مشهد مسافرت مىکنند - که همیشه یکى از پرجمعیتترین اوقات سال در مشهد مقدّس، اوقات عید نوروز بوده است - این بسیار خوب است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا فرارسیدن عید نوروز را برای تمام ملت غیور ایران اسلامی بخصوص به مردم شریف شهرستان ورزقان وخاروانا تبریک عرض می نماید .و پیروزی وموفقیت را جهت ایران اسلامی در تمام امور از در گاه خداوند جل وجلاله مسئلت می نماید . واما چندین عنوان در ایران اسلامی حوادث رخ داد که تحمل هرکدام برای مردم عزیز ایران اسلای خیلی مشکل است

رحلت جانسوز و دیار دیرینه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی،رحلت آیت الله موسوی اردبیلی، تصادف قطار تبریز ومشهد،تصادف اتوبوس سربازان 05 کرمان، انفجار اتوبوس زایران کربلا در عراق، سقوط بهمن در جاده دماوند،آتش سوزی ساختمان پلاسکو،گرد و غبار استان خوزستان..........

 



تاريخ : 23 / 12 / 1395برچسب:, | 8:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

تبریز- ایرنا- همسر شهید علی تجلائی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و لشکر 31 عاشورا گفت: شهدا با روحیه بسیجی وارد جنگ شده و بسیجی وار شهید شدند و هیچ گونه چشمداشتی نسبت به مقامات و پست های امروزی دنیوی نداشتند.

 

 

به گزارش ایرنا، انسیه عبدلعلی زاده روز یکشنبه در چهارمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که با حضور مادران، همسران و فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با بیان خاطراتی از سه سال و نیم زندگی مشترک با شهید تجلائی، افزود: او به معنی واقعی بسیجی مخلص بود که در طول دوران حضورش در جبهه، هیچ گاه خود را به عنوان فرمانده قلمداد نمی کرد و با همه رزمندگان و مردم عادی رفتاری عادی و بسیار معمولی داشت.
وی اظهار کرد: ما شهدا را بعد از شهادتشان شناختیم و به جرات می توانم ادعا کنم که پیش از شهادت کسی آنها را نشناخت و نداشت که چه می کردند.
عبدالعلی زاده، تواضع را بزرگترین و بهترین خصلت شهدا بیان کرد و افزود: آنها در طول حیات خود کوچکترین تکبری نداشتند و هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشته و جان شیرین خود را برای دفاع از مهین اسلامی و سربلندی ملت فدا کردند.
وی با اشاره به سپری شدن 32 سال از شهادت همسرش، گفت: هر چند به ظاهر این سال ها طولانی است ، اما شهدا هرگز برای ما کهنه نشده اند و هنوز ما با آنها زندگی می کنیم و چه خوب است همه مردم به پاس قدردانی از زحمات آنها چنین کنند و شهدا را همواره در کنار خود مشاهده کنند.
عبدالعلی زاده به مقامات و مسئولان کشور توصیه کرد، مواظب صندلی های خود باشند، زیراکه هنوز هم مردم ما و مادران و همسران این ملت طعم تلخ شهدای مدافع حرم را می چشند.
وی یادآور شد: آنها می روند و از جان شیرین خود می گذرند تا ما آسوده و بی خیال زندگی کنیم.
همسر شهید تجلائی، عشق به رهبری و نفرت از دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را از توصیه های بسیار مهم این شهید والامقام بیان کرد و افزود: علی همیشه این توصیه ها را می کرد و انتظار داشت پس از شهادتش این وصیت ها صورت عملی به خود بگیرد.
خانم عبدالعلی، دوری از فرهنگ و منش بسیجی را عامل مهم مصیبت های کنونی جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: اینکه با دادن دو قطعه عکس و فتوکپی شناسنامه کسی بسیجی شود، به هیچ عنوان با آرمان های شهدا سازگاری ندارد، چون بسیجی بودن به دل و درون انسان ها مربوط است نه مدرک و سند و مقامات دنیوی.
عبدالعلی زاده گفت: علی هر موقع بسیجی می دید رنگ از رخسارش می پرید، چون تصور خاصی از بسیجیان داشت.
به گزارش ایرنا، سردار شهید 'علی تجلائی' در تبریز دیده به جهان گشود و 25 اسفند 1363 در عملیات خیبر و منطقه شرق دجله به شهادت رسید و پیکر مطهرش هرگز پیدا نشد.
قائم مقام قرارگاه ظفر و فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء ( ستاد کل نیروهای مسلح ) و فرماندهی گردان های شهید قاضی و شهید مدنی از مسئولیت های شهید علی تجلائی بود.
تجلائی در عملیات آزادسازی سوسنگرد به همراه سایر رزمندگان آذربایجانی لشکر 31 عاشورا نقشی بی بدیل و ممتازی ایفا کرد.
شهید تجلایی در سال 1360 با خانم انسیه عبدالعلی زاده ازدواج کرد، اما این تحول در زندگی هم نتوانست او را از حضور در جبهه دور سازد.
حاصل این ازدواج دو فرزند دختر است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد

3038/518



تاريخ : 23 / 12 / 1395برچسب:, | 8:25 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

مهرداد رباطی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، اظهار داشت: شبکه بهداشت درمانی ورزقان در دو حوزه بهداشت و شامل خانه های بهداشت و ۸ مرکز بهداشتی که یکی به صورت شبانه روزی است و حوزه درمان که شامل بیمارستان علامه جعفری می‌باشد در حال ارائه خدمات به مردم است.

 

 
وی افزود: اگر به اواخر سال ۹۲ برگردیم و وضعیت ارائه خدمات و زیرساخت های موجود را با زمان حال مقایسه کنیم متوجه تغییرات بسیار زیادی خواهیم شد و  محرومیت شهرستان را لمس خواهیم کرد. به حول قوه الهی با آغاز طرح تحول سلامت از ۹۳/۰۲/۱۵ شاهد تغییرات بسیار زیادی در شهرستان شده ایم و امید است به زودی با رفع نواقص موجود در حوزه درمان افتخار محرومیت زدایی در حوزه های بهداشت و درمان شهرستان را داشته باشیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان تصریح کرد: قبل شروع طرح تحول در سلامت حدود ۵۰% مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان فاقد پزشک و تیم سلامت بودند که طبیعتاً این کمبود باعث اختلال در ارائه خدمات به مردم می شد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته از نظر زیر ساخت ها و فضای فیزیکی در خانه های بهداشتی و مراکز بهداشتی درمانی شرایط ایده آلی وجود نداشت، گفت: در ۲ سال اخیر با صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریالی برای احداث ۱۴ باب خانه بهداشت و ۲ مرکز بهداشتی درمانی و تعمیرات فضاهای فیزیکی خانه های بهداشت و مراکز و صرف هزینه ۱۵ میلیارد ریالی برای تجهیز و تعمیر آن‌ها انجام شده و از لحاظ کیفیت خدمات با جبران کمبود نیروی پزشک و تیم سلامت اکنون شاهد پوشش تمام مراکز و خانه های بهداشت شهرستان هستیم.

 

رباطی خاطر نشان کرد: کل جمعیت شهرستان حتی در دورترین نقاط تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی است و در سایه خدمات مجموعه بهداشت و درمان شهرستان ورزقان شاخص های بهداشتی رشد بسیار خوبی داشته و خدمات ارائه شده در حوزه بهداشتی طی بررسی های به عمل آمده مراکز استانی جزء بهترین شهرستان های استان هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان با اشاره به حوزه درمان که شامل بیمارستان علامه جعفری می شود، راه اندازی این بیمارستان را یکی از مطالبات به حق مردم و مسئولین شهرستان دانست که با دستور دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۹۵ درصد تجهیز شده و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

 

وی افزود: در راستای بهبود خدمات درمانی کلینیک تخصصی بیمارستان علامه جعفری با حضور پرشکان متخصص زنان، جراح عمومی، داخلی، کودکان، بیهوشی و روانپزشک راه اندازی شده که این امر استقبال مردم شهرستان ورزقان را به همراه داشته است و اکنون که با همراهی مسئولین شهرستان سند مالکیت بیمارستان اخذ شده است در حال اخذ پروانه بهره برداری بیمارستان برای راه اندازی بخش های بستری و اتاق های عمل هستیم.

 

رباطی در پایان خاطر نشان کرد: از پیگری ها و حمایت های امام جمعه، فرماندار و نماینده محترم شهرستان نهایت تقدیر و تشکر را دارم و از خداوند توفیق خدمات رسانی بیشتر در شأن مردم شریف منطقه را خواهانم.

ضمن تقدیر از زحمات تمام مسئولین دلسوز منطقه فقط یک سوال برایم بی جواب مانده سالی چند بار این بیمارستان افتتاح میشود شاید هم یکی از علائم ظهور آقا افتتاح این بیمارستان باشد!!!!

 



تاريخ : 21 / 12 / 1395برچسب:, | 8:42 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان ، حجت السلام و المسلمین صادقی امام جمعه موقت امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ورزقان گفت: زمانی که دشمنان بخصوص آمریکا ایران را تهدید میکردند تنها کسی که درمقابل آنان ایستادگی کرد و جمله آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند را گفت حضرت امام خمینی(ره) بود

 

صادقی به عامل ایستادگی و مقاومت در برابر دشمان را امداد های غیبی دانست و افزود: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به امدادهای غیبی باور داشتند و همیشه در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کرده اند و این امر سبب شده است در مقابل دشمنان کثیر این انقلاب اسلامی پیروز شویم.

 

صادقی به فرمایشات امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم.

 

صادقی گفت: حضور غیرتمند ملت شریف و غیور ایران در ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است و  ۲۲ بهمن مظهر اقتدار و نماد استقامت ملت ایران اسلامی است و اینها همه به دلهای دشمنان لرزه می اندازند و دشمن را درجای خود می نشاند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نقل از کانال انعکاس اخبار بخش خاروانا

 

*  با نام و یـاد خـداونــد مـتعـال "

 به طور کلی انسان موجودی اجتماعی است که نیازها و خواست هایش با همکاری و همیاری و تبادل نظر برآورده می شود.  تبادل افکار ومشاوره قرارداد ارتباط بین شعوروخلاقیت انسانهاست. یعنی حرکت جمعی توام با همدلی وهمبستگی وشناخت همه جانبه بر موضوع فعالیت، می تواند حوزه های مشترک را بخوبی شناسایی و مشارکت اجتماعی را افزایش و زمینه فهم عمومی را نیز در راستای هدف گسترش دهد. انسان با کمک و همفکری توانسته است به موفقیتهای بزرگی دست یابد. علم منطق یک معادله ی جالب دارد و آن اینکه نیازها مادر اختراعات اند.  

در این مرحله از زمان منطقه ما، خصوصا شهر خاروانا بیشترین نیاز را به همدلی و همفکری برای توسعه بیشتر و آبادانی دارد. لذا با نزدیک شدن به انتخابات شورا ها، این سؤال برای ما پیش می آید که انتخابمان چگونه باشد  تا تکلیف شرعی و ملی و وطنی خود را به درستی انجام داده باشیم و اقدامی مهم برای "انتخاب شایسته" برداریم به طوریکه فقط شایسته سالاری و منافع عمومی مدنظر قرار گیرد.

 همشهریان گرامی  و اهالی محترم خاروانا:

پیرو هم اندیشی هایی متمادی که بین این جمع و بعضی دوستان دلسوز دیگر بوده و مکرر مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته، و با توجه به مشکلات ریز و درشتی که در منطقه بوده و هست، لذا برای  بهبود فرایند اقدامات سازنده برای منطقه خاروانا، برآن شدیم که در انتخابات شورای اسلامی  خاروانا، تعدادی از عزیزان کاندیدا را با هدف والای *انتخاب شایسته تر *با شرایط ذیل مورد حمایت مشروط قرار دهیم؛

 کاندیداهای محترمی که ویژگیهای ذیل را با اولویت الف کامل، ب حداکثری ، ج نسبی داشته باشند، از حمایت اعضای محترم جمعی از پیشگامان توسعه خاروانا برخوردار خواهند شد. این حمایت ابتدا برای اخذ آرا و بعد از انتخاب به صورت مشاوره کارشناسی و ... خواهد بود و در عین حال انتظار عملکرد مناسب و قابل قبول از این عزیزان را خواهند داشت .

 *دارا بودن مقبولیت اجتماعی و عمومی، شخصیت مسئولانه و دلسوز

 

 *توانایی ایجاد تعامل و ارتباط حسنه با:

      همه ی همشهریان اعم از ساکنین خاروانا و خارج از خاروانا و  . . . .

      مسئولان شهر و  شهرستان و . . . .

     شخصیتهای علمی و فرهنگی و اقتصادی و صنعتی (به ویژه پیشکسوتان با تجربه)

*داشتن آگاهی و تسلط و اشراف به :

      امورات شورا وشهرداری، قوانین ومقررات ، اختیارات وتامین منابع ، وضعیت معیشتی مردم و . . .

     تمام امورات شهرداری اعم از انتخاب شایسته و نظارت مستمر (طوریکه شهردار از لحاظ توانایی، درست کاری، صداقت، رفتار حسنه، عدالت محوری دارای مقبولیت مردم و نخبگان و دلسوزان باتجربه باشد)

      نیاز های شهری از قبیل زیبا سازی، تفریحی و گردشگری ، عمرانی و . . . .

*دارا بودن بیان و قلم فصیح و صریح همسو با خرد و منطق برای :

      پاسخگو بودن

      ارتباط عالی با مردم و مسئولان و دلسوزان و . . . .

      انعطاف در مقابل خرد علمی و منطق جمعی با پرهیز از دو رویی و چند رویی

 *داشتن وجدان کاری با هدف:

     توسعه همه جانبه ی خاروانا با برنامه های دقیق و کارشناسی شده ( با پرهیز از وعده های نشدنی و احساسی و شعاری و. ..)

     اولویت دادن به افراد شایسته و ضابطه مند  به جای نفرات طایفه ای، فامیلی و سفارشی ناکارآمد

 اعضای محترم جمعی از پیشگامان توسعه خاروانا: 1- حاج یحیی علیزاده 2- حجت الاسلام میرموسی حجازی 3- دکترعلی رضازاده 4- دکتر حجت مصطفائی 5- جبرائیل رشتبری 6-رستم کاظم پور

و دوستانی که احتمالاً به این جمع اضافه خواهند شد



تاريخ : 18 / 12 / 1395برچسب:, | 11:0 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

در بخشی از یادداشت نماینده تهران آمده است: حضور در مجلس و هر منصب دیگر بیش از ۸ سال صحیح نیست، ریاست مجلسی هم کارسختی است. تعامل و همراهی با۲۸۰ نماینده بافرهنگهاو انتظارات مختلف، ساده نیست.

خبرگزاری مهر-گروه سیاست، ابوالفضل سروش: نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد، دیدگاه خود درباره لزوم حضور حداکثر دو دوره ای هر مسئول در جایگاهش را مطرح کرد.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:ابوالفضل سروش

اصولا حضور در هر پست و منصبی بیش از ۸ سال ماندن صحیح نیست. این امر در خصوص  ریاست جمهوری درقانون اساسی پیش بینی و تصریح شده است.

به نظر من حضور درکسوت ریاست مجلس و نیز پوشیدن ردای نمایندگی هم بیش ازدودوره درست نیست. این موضوع به دو دلیل قابل تامل و بررسی است؛ نخست آن که  گردش نخبگان درسطح جامعه لازم است و دیگر این که ٨سال زمان کافی برای هر وعده و حرف و قولی است که باید اجرایی شود.

  بعضی ها را می بینم ۱۶تا ۲۰سال درمجلس مانده اند به نظرم ماندن طولانی در این کسوت منطقی نیست. ای کاش بعضی مواد قانون اساسی از جمله همین مورد یاد شده، اصلاح میشد.

نکته دیگر آن که ریاست مجلسی هم کارسختی است. تعامل و همراهی با۲۸۰نماینده بافرهنگ هاوانتظارات واعتقادات وجناحهای مختلف، ساده نیست. روزی نبوده درمجلس خطاب  به رئیس نشنیده باشم "شمادربرابر قرآن قسم خوردید به آیین نامه عمل کنید پس چراعمل نمیکنید؟ " و در پی آن یک مشاجره جدیدایجاد نشود!

البته صبر و متانت آقای لاریجانی قابل تقدیر است  که ازکوره درنمیروند و درمقابل این همه مسائل مختلف وبعضاپرخاش ها  با سعه صدر برخورد می کنند.
بر همین اساس لازم است ریاست مجلس نیر حداکثر دودوره ای باشد تا این بار سنگین، باعث افت کار قانونگداری نشود.


لازم به ذکر است اداره مجلس توسط آقای لاریجانی تا الان  خوب بوده و البته از ابتدای انقلاب فقط ایشان بودند که سه دوره  ریاست را تجربه کرده اند. من معتقدم برای صیانت ازقانونگذاری  ونظارت بهتر، دوره نمایندگی وبه تبع آن تکیه زدن بر صندلی ریاست، نباید بیشتر ازدودوره باشد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، فرماندار شهرستان ورزقان در همایش یک روزه دهیاران بخش مرکزی شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه دهیاران می توانند با عمل به وظایف قانونی خود و با همیاری اهالی چهره روستاها را تغییر دهند، گفت: در سایه تلاش دهیاران است که روستاها می توانند ترقی کرده و توسعه یابند.

 

وی آبرسانی به روستاهایی را که با مشکل کمبود آب شرب مواجه‌اند از جمله برنامه های اولویت دار دولت یازدهم برای سال ۹۶ برشمرد و افزود: هم اکنون طرح آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان در دست اجراست و آب شرب مورد نیاز  ۶۵ روستای دیگر شهرستان نیز از محل سد حاجیلار تامین خواهد شد که با این شرایط شهرستان ورزقان مشکلی به لحاظ تامین آب شرب در سال های آینده نخواهد داشت.

 

حسن یحیوی با اشاره به اینکه معابر بیش از ۵۰ روستای شهرستان در هر دو بخش مرکزی و خاروانا آماده آسفالت ریزی است، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خواستار پیگیری جذب قیر رایگان برای آسفالت معابر مذکور شد و بیان داشت: گسترش شبکه تلفن ثابت و همراه و اینترنت پرسرعت نیز از دیگر برنامه های دولت در روستاهای شهرستان است.

 

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، وظیف قانونی دهیاران را به مانند دیگر مسئولین تلاش برای حضور با شکوه مردم در این رویداد سیاسی دانست و گفت: اجرای قانونمند انتخابات باید سرلوحه تمامی مسئولین و دهیاران در شهرستان باشد.

 

 

امام جمعه ورزقان نیز با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان توانمندی و استعدادهای بسیاری برای توسعه دارد افزود: در سال های گذشته آنگونه که باید از این استعدادهای باالفعل در جهت توسعه شهرستان استفاده نشده است.

 

وی گفت: اختلافات موجود در گذشته عامل اصلی عقب ماندگی شهرستان بوده است و در صورتی که با وحدت و برنامه ریزی اقدام می شد اکنون نباید با این حجم از بیکاری جوانان در شهرستان مواجه می بودیم.

 

حجت الاسلام مسعود مهدوی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان خواست به دور از تعصبات قومی برای بهره مندی عموم مردم روستا از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نمایند.

 

 

بخشدار مرکزی ورزقان نیز در این همایش با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان ورزقان بیش از ۱۱۰ روستا و ۷۵ دهیاری دارد، نقش دهیاری ها را در عمران و آبادنی روستاها به عنوان مدیران روستایی بسیار پر رنگ دانست.

 

وی با اشاره به اینکه هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید خدمت بی منت به مردم ایران اسلامی و به ویژه ساکنین مناطق محروم و روستایی و توسعه روستاها است، افزود: در طول سه سال خدمت دولت یازدهم، نزدیک ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی روستاها به دهیاری های بخش مرکزی شهرستان ورزقان اختصاص یافته است.

 

صادق میکائیلی با تاکید بر اینکه دهیاران نماینده دولت در روستاها و از طرف دیگر منتخب مردم روستا هستند؛ خواستار همکاری نزدیک ادارات با دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها، در برنامه ریزی ها و طرح های مرتبط با روستا به منظور حصول نتایج مطلوب شد و خاطر نشان کرد: دهیاران نیز باید با آگاهی کامل از وظایف قانونی خود تمامی عملکرد های خود را به صورت شفاف ارائه نمایند.

 

وی با اشاره به موضوع انتخابات و اینکه دهیاران باید زمینه حضور حداکثری ساکنین روستاها در انتخابات را فراهم نمایند، تاکید کرد: دهیاران باید با رعایت اصل بی طرفی و سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب در برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات مشارکت نمایند.

 

بخشدار ورزقان با تاکید بر اینکه باید عوارض ارزش افزوده شرکت های پیمانکار مجتمع مس سونگون ورزقان در اداره امور مالیاتی شهرستان پرداخت شود، تصریح کرد: با وایز شدن عوارش ارزش افزوده شرکت های پیمانکار به امور مالیاتی شهرستان ۳۰ درصد از این عوارش در دهیاری های شهرستان سرشکن خواهد شد.

 

وی افزود: شرکت مس در قبال مسائل شهرستان به ویژه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به شهرستان وظایفی دارد که باید بیش از پیش به آن ها عمل نماید.

 

 

معاون فرماندار ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۲ انتخابات بسیار مهم در پیشرو داریم، برگزاری انتخابات متعدد در کشور را نشانگر دموکراسی دانست و خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی مسئولین به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آرای مردم انتخاب می شوند.

 

وی تعامل بین شورا و دهیار را موجب ترقی روستاها دانست.

 

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نیز در این جلسه با تاکید بر همکاری دهیاران با فرماندهان پایگاه ها در روستاها، انجام امور با همکاری را موجب موفقیت در آن کار دانست و بر لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر با هدف حفظ و ارتقاء فرهنگ دینی در مناطق روستایی تاکید کرد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان نیز با اشاره به اینکه تامین نظم و امنیت بدون همکاری مردم و به تنهایی از عهده پلیس خارج است از دهیاران و اهالی روستاها خواست نهایت همکای را با پلیس داشته باشند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، محمدرضا نعمت زاده امروز سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان با تاکید بر اینکه کنسانتره تولیدی در این مجتمع نباید از استان آذربایجان شرقی خارج شود، گفت: بر اساس مطالعات جدیدی که در حال انجام است به نظر می رسد ذخیره معدن مس سونگون به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره معدن مس سونگون بیش از این ۴۰۰ میلیون تن برآورد شده بود، این معدن را یکی از معادن مهم کشور در سح کشور و استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: با راه اندازی واحدهای جدید در قالب طرح توسعه این معدن و ظرفیت سازی برای صنایع پایین دستی، اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی در استان ایجاد می شود.

 

وزیر صنعت و معدن و تجارت را در این بازدید، علیرضا جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، رحمانی قائم مقام وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، علیزاده نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن، مراد علیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از نمایندگان و مسئولان استانی همراهی می کردند.

 

بازدید از کارخانه تلغیظ و معدن مس سونگون و شرکت در یک جلسه تخصصی با حضور مسئولین شهرستانی و استانی و مدیران شرکت مس از جمله برنامه های سفر چند ساعته نعمت زاده به ورزقان بود.

مجتمع مس سونگون ورزقان در ۱۳۰ کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
در این معدن سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار تقریبی ۳۰درصد تولید می شود که به لحاظ نبود کارخانه های ذوب و پالایش کنسانتره مس به کشورهای مختلف صادر می شود.
در زمان حاضر بیش از ۵ هزار نفر در این مجتمع مشغول هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز به منظور افتتاح پروژه های مربوط به سال اقتصاد مقاومتی با ورود به فرودگاه بین المللی تبریز مستقیم راهی شهرستان ورزقان شد



تاريخ : 14 / 12 / 1395برچسب:, | 8:17 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

مدیر مس منطقه آذربایجان گفت: نیت ما در منطقه سونگون این است که کمترین آسیب را به محیط‌زیست بزنیم و تعهد داریم هر آسیب احتمالی را با انجام اقدامات زیست‌محیطی جبران کنیم.

 

مهندس محمد حاجی‌آقازاده، با اشاره به این‌که معدن‌کاری در همه‌جای دنیا آسیب‌هایی به محیط‌زیست وارد می‌کند، گفت: این یک واقعیت است که در حین عملیات معدن‌کاری ممکن است محیط‌زیست تخریب شود، با این حال مهم است که اولاً نیت ما چیست و ثانیاً چه تعهد و تکلیفی برای خودمان تعریف کرده‌ایم.aqazadeh

 

وي ادامه داد: این‌که نیت ما از معدن‌کاری این باشد که کمترین آسیب را به محیط‌زیست وارد کنیم، نیتی مقدس است که به‌جد می‌توانم بگویم در مس منطقه آذربایجان دنبال می‌شود. علاوه بر این، تعهد ما این است که به همان میزانی که به‌خاطر معدن‌کاری به محیط‌زیست منطقه آسیب می‌رسانیم، در راستای احیای محیط‌زیست منطقه تلاش کنیم که این همان تعریف توسعه پایدار است.

 

مدیر مس منطقه آذربایجان تاکید کرد: خوشبختانه این نیت و تعهد در تمام مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران و به‌خصوص در مجتمع مس سونگون وجود دارد.

 

وي در ادامه با اشاره به تعهد مس منطقه آذربایجان نسبت به محیط‌زیست منطقه، برخی از اقدامات زیست‌محیطی این شرکت را برشمرد و گفت: ما در زمینه فضای سبز و درخت‌کاری، بیش از 22هزار مترمربع چمن‌کاری و همچنین بیش از 300 هکتار مرتع‌کاری در عرصه‌های طبیعی داشته‌ایم. در سونگون که در ارتفاع 2400 متری قرار دارد، این‌ها دستاوردهای بزرگی است؛ چراکه این ارتفاع تغییرات آب‌وهوایی و درجه حرارت را به‌دنبال دارد که کاشت و مهم‌تر از آن نگه‌داری از آن‌ها را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

 

حاجی‌آقازاده به دیگر دستاوردهای زیست‌محیطی مس منطقه آذربایجان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم زیست‌محیطی در منطقه سونگون، پایش‌های آنلاین کیفی آب رودخانه‌های حوزه آبریز سونگون است. در این زمینه دو ایستگاه سیستم آنلاین در پایین‌دست کارخانه و سد باطله نصب و راه‌اندازی شده است. اطلاعات این ایستگاه‌ها به شکل آنلاین توسط اداره‌کل محیط‌زیست استان رصد می‌شود.

 

وي ادامه داد: همچنین یکی از پروژه‌های مهم زیست‌محیطی که در حال افتتاح و بهره‌برداری است، ساخت سیستم تصفیه زهاب باطله‌های معدن مس سونگون است که سرمایه‌گذاری بالغ بر 20 میلیارد ریال در آن صورت گرفته است.

 

مدیر مس منطقه آذربایجان تاکید کرد: اقدامات انجام‌شده در زمینه تصفیه زهاب‌های معدن مس سونگون مورد استقبال و تایید اداره‌کل محیط‌زیست استان قرار گرفته است.

 

مدیر مس منطقه آذربایجان در پایان گفت: با روحیه‌ای که در شرکت مس منطقه آذربایجان وجود دارد امیدواریم بیش از گذشته در زمینه محیط‌زیست فعالیت کنیم.

بالاخره معدن یا طبیعت !

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه برخی مصوبات مجلس اسباب سرافکندگی است گفت: از مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق مدیران تا سقف ۲۴ میلیون شرمسار شدیم و امیدوارم شورای نگهبان این مصوبه را رد کند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بستان آباد، احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع مردم این شهرستان با بیان اینکه حدود پنجاه نفر از مردم آذربایجان در سانحه قطار تبریز_مشهد به رحمت خدا رفتند اظهار داشت: سنگینی این درد هنوز در سینه ما وجود دارد و این اتفاق دل همه ملت را آزرده کرد.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعد از سه ماه از حادثه قطار نتوانستیم وزیر راه را در مورد حادثه پاسخگو کنیم گفت: در حادثه پلاسکو وزیر کشور و دولت در کمتر از یک هفته در مجلس حاضر شده و گزارش دادند ولی وزیر راه با پشتوانه خاص خود به سختی مجبور به پاسخگویی شد.

 

بیگی با اشاره به اینکه وزیر را به مجلس کشیدیم و چهار پنج بار از مردم آذربایجان عذرخواهی کرد ابراز داشت: در موضوع استیضاح شاید در ظاهر وزیر موفق شد با سیاسی‌کاری رأی اعتماد بگیرد، ولی در پیشگاه ملت شریف ایران سوالاتی از او پرسیدیم که به هیچکدام نتوانست پاسخ دهد.احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز همین وزیر راه صورت مالی دارایی 8 هزار میلیاردی خود را به قوه قضائیه نداده است، تصریح کرد: آخوندی قبل از وزارت شرکت‌های خصوصی زیادی تأسیس کرده بود که در دوران وزارت همچنان این شرکت‌ها وجود دارند، تنها در یک مورد، قرارداد پزشک قطارها به صورت انحصاری و بدون رعایت تشریفات دولتی به شرکت پسر وزیر راه سپرده شده است لذا ملت بدانند که نتیجه مال‌اندوزی این فرد این است که وزارتخانه‌ای که باید به درد مردم برسند، امروز به تجارت مشغولند و چگونه با وجود این افراد می‌توان انتظار عدالت داشت؟

 

وی افزود: زمانی که خریدار و فروشنده قطارهای بخش خصوصی، مسئول ارشد وزارت راه است معلوم است که در واگن قطار یک چکش هم پیدا نمی‌شود تا شیشه را بشکنند و خود را نجات دهند و بعد هم در این موضوع پاسخگوی کسی نیستند که این نتیجه بی‌کفایتی مدیران ارشد وزارت است.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی مصوبات مجلس اسباب سرافکندگی است، خاطرنشان کرد: از مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق مدیران تا سقف 24 میلیون شرمسار شدیم و تلاش زیادی کردیم تا تصویب نشود ولی مانند استیضاح وزیر راه شرمنده شدیم، امیدواریم شورای نگهبان این مصوبه را رد کند.

 

بیگی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مبرا از این است که وزرایش سرمایه نجومی داشته باشند و کنار آن حقوق نجومی دریافت کنند، ادامه داد: در این اوضاع رکود و تورم افزایش حقوق مدیران ارشد درست نیست چرا که برخی حرکت‌های ناعادلانه، مردم را  ناراحت می‌کند.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در موضوع نابرابری در پرداخت مالیات کارگر و کارمند که با فشار اصلاح شد یا افزایش سقف دریافتی مدیران به 24 میلیون در برابر حقوق 800 هزار تومانی عین بی‌عدالتی است که مجلس متاسفانه تصویب کرد.

 

وی تغییر نحوه محاسبه نرخ قبوض گاز را یادآور شد و با اشاره به اینکه هر متر مکعب گاز را به صورت ثابت با تعرفه 150 محاسبه کردند، ابراز داشت: این نوع محاسبه به نفع پرمصرف‌هایی که از 600 پرداخت می‌کردند و قبوض افراد کم مصرف هم با افزایش 40 درصدی روبه‌رو بود.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در اوج قدرت است، تاکید کرد: نباید رفتارهای ناعادلانه در داخل داشته باشیم تا مردم از دولت دل چرکین شده و در دفاع از نظام تردید داشته باشند، همه باید بدانند اراده مردم است که در جمهوری اسلامی با رأی تعیین می‌شود اگر عمل ما رضایت مردم را فراهم نکند مردم مدیران را تغییر می‌دهند چرا که چک سفید به کسی نداده‌اند.

 

بیگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز و آذربایجان مبنی بر اینکه هر کس مسیری غیر از این مسیر انقلاب اسلامی را طی کند مردم آن را کنار خواهند زد، خاطرنشان کرد: باید مسیری را طی کنیم که انقلاب اسلامی طی کرده و مردم نیز این مسیر را برای پیشرفت و عدالت مطالبه می‌کنند.

جناب بیگی ایکاش برای وامهای آن چنانی دولت گذشته هم اعتراض می کردی که الان از آن وامهای در ارمنستان فعالیت میشود!!!!!

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 297151_937

 

حضرت زهرا سلام الله علیها مقامی آنچنان رفیع دارد، به طوری که تنها کسی است که رسول خدا(ص) و سرآمد خلقت، در عمر مبارک‌شان دست ایشان را بوسیده و آن حضرت(س) را می‌بوئیدند و می‌فرمود: «من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می‌کنم»، همین طور پیغمبر(ص) در برابر او به قامت بر می‌خواست و به استقبال او جلو می‌رفت و صبر نمی‌کرد که حضرت زهرا(س) به او برسد، خود به سوی او می‌رفت، این حرکت از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم راجع به هیچ کس نداریم، نه از باب اینکه ایشان فرزند پیغمبر(ص) بود و یا یک عاطفه پدری به فرزند داشته باشد، خیر! پیغمبر فرزندان دیگری هم داشت، راجع به هیچ کدام از آنها چنین نکرده بود، این به سبب مقام عظیم حضرت صدیقه کبری (س) است.

 

حتی علمای شیعه اختلاف دارند که مقام آن حضرت(س) برتر است یا مقام امیر‌المومنین(ع) و برخی معتقدند که فقط بعد «ولایت» امیر‌المومنان علیه‌السلام از ایشان برتری دارد؛ یعنی چون امیر‌المومنین(ع) ولی خدا، پس از پیغمبر(ص) بر خلایق است، از این جهت به حضرت زهرا(ع) ولایت دارد و فقط برتری از این باب است، لذا شخصیت بسیار بزرگواری است که از همه ائمه مقامش بالاتر و ‌ام الائمه و اولین شهید راه ولایت است، باید گفت در حضرت زهرا(س) یک ویژگی خاص وجود دارد که آن حضرت را به تمام معصومین و تمام شخصیت‌های عظیم‌الشأن بی‌نظیر کرده است و آن با وجود اینکه آن حضرت (س)، زن هست و از زنان تکالیفی همچون مردان خاسته نشده است، اما مظهر ایثار و ولایت‌مداری .

 

از دیدگاه حضرت زهرا (س) بهترین زنان کسانی هستند که مردان نامحرم آنها را نبینند و او نیز مردان نامحرم را نبیند -که این دیدگاه پیغمبر هم هست- یک چنین جایگاهی یک زن مسلمان دارد که برترین آنها خود حضرت فاطمه سلام الله علیهاست، اما در آنجایی که پای دفاع از ولایت به پیش می‌آید، در جمع نامحرمان نامرد که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر غصب خلافت و کنار زدن ولی خدا بودند، آن چنان خطابه‌ای را در دفاع از ولایت بیان می‌کند که تاریخ را متحیر کرده است، لذا از این جهت آن بزرگوار مظهر ولایتمداری و ایثارگری است و آن هم به عنوان نخستین کس در این عرصه وارد شد و از جان مبارک خود هم مایه گذاشت، یک ویژگی استثنایی دارد که باید شهامت آن حضرت و علل شهادت آن حضرت به خوبی دریابیم و بزرگ بداریم و با الگوگیری از الگوی بی‌نظیر بشریت، بتوانیم به سیره آن حضرت(س) عمل کنیم.

 



تاريخ : 11 / 12 / 1395برچسب:, | 16:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

احمدی‌نژاد و تندروها از پیروزی اخیر ترامپ و انتقادات او از نظام آمریکا خوشحال هستند. شاید انگیزه شخصی احمدی‌نژاد از نگارش نامه به ترامپ نقاط اشتراک و ویژگی‌های شخصی آنان باشد؛ هر دو سبک رهبری غیر‌عادی را ارائه کرده‌اند و هر دو ستیزه‌جو هستند و هر دو چشم‌انداز تغییرات بنیادی را بدون توجه کافی به نقش تعدیل‌کننده نهادها و نیروهای نهادینه شده مطرح می‌کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین‌الملل- سایت «میدل ایست آی» با انتشار گزارشی درباره نامه اخیر احمدی‌نژاد خطاب به دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا اشاره می‌کند که گرایش ضد‌سیستمی ترامپ و انتقادات صریح او از نظام سیاسی آمریکا برای احمدی‌نژاد احتمالا جذاب‌ترین ویژگی ترامپ و انگیزه او برای نگارش نامه بوده است.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سایت می‌نویسد: «در اولین ماه ریاست‌جمهوری ترامپ به دلیل فضای پرهرج و مرج ایجاد‌شده، گمانه‌زنی در این‌باره که چشم‌انداز سیاست‌های ترامپ چگونه خواهد بود کار دشواری بود. با این حال، پس از مدتی، صحبت‌های استراتژیست ارشد او و شخص ترامپ درباره ناسیونالیسم اقتصادی به گوش برخی مقامات ایران که نزدیک به چهار دهه است که از لزوم خودکفایی اقتصادی در مواجهه با روند جهانی‌شدن می‌گویند، خوش آمد. با این حال ترامپ برجام را بدترین توافق تاریخ خوانده است. او از نقش منطقه‌ای ایران نیز به شدت انتقاد کرده است و در این‌باره اظهارات سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها را ترار می‌کند. او همچنین به احتمال زیاد خواستار افزایش تعداد پهپادهای آمریکایی در یمن و اعزام مشاوران نظامی آمریکایی به یمن برای کمک‌رسانی به نیروهای تحت رهبری سعودی‌ها برای مقابله با انصارالله خواهد بود. تاکید بر مواضع ضد‌ایرانی ترامپ این احساس و باور قوی را در میان نخبگان ایران ایجاد کرد که او به این کشور بی‌احترامی می‌کند. همچنین، اشاره او به لزوم برخورد کشتی‌های آمریکایی با قایق‌های ایرانی در آب‌های خلیج فارس را نیز می‌توان در این راستا ارزیابی کرد.» 

 

 

 

چرا ترامپ برای احمدی‌نژاد و دلواپسان چهره‌ای جذاب است؟

 

 

 

شاید کم‌تر کسی فکر می‌کرد که با این وضعیت در ایران این فکر ایجاد شود که شاید بتوان به ترامپ نزدیک شد. نامه احمدی‌نژاد و توصیه او به رییس‌جمهوری آمریکا درباره اصلاح قوانین انتخاباتی در امریکا و احترام به حقوق سایر کشورها نشان داد که به‌نظر می‌رسد احمدی‌نژاد و تندروها از پیروزی اخیر ترامپ و انتقادات او از نظام آمریکا خوشحال هستند. شاید انگیزه شخصی احمدی‌نژاد از نگارش نامه به ترامپ نقاط اشتراک و ویژگی‌های شخصی آنان باشد؛ هر دو سبک رهبری غیر‌عادی را ارائه کرده‌اند و هر دو ستیزه‌جو هستند و هر دو چشم‌انداز تغییرات بنیادی را بدون توجه کافی به نقش تعدیل‌کننده نهادها و نیروهای نهادینه شده مطرح می‌کنند.

 

در حالی که احمدی‌نژاد از شرکت موثر در رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو منع شده است، بقایی معاون او نامزدی‌اش را اعلام کرده است. جالب آن است که علاوه بر جناح احمدی‌نژاد، گروه سنتی نیز بر حجم انتقادات خود از ترامپ نیافزوده‌اند. برای مثال احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اخیر خود با لحنی ملایم‌تر از گذشته گفت که رییس‌جمهوری آمریکا درست می‌گوید که نباید در درگیری‌های خاورمیانه، آمریکا مشارکت کند چرا که مداخله خارجی‌ها وضعیت را در منطقه بدتر می‌کند. آنان دوست دارند اقدامات ترامپ علیه رسانه‌های قدرتمند آمریکا، ایالات متحده را بی‌اعتبار کند. آنان همچنین رویکرد ضد‌سیستمی ترامپ علیه نظام حاکم بر امریکا را می‌پسندند. فراتر از ویژگی‌های ایدئولوژیک ایده ناسیونالیسم اقتصادی که استفن بانون استراتژیست ارشد ترامپ مطرح کرده است به گوش برخی مقامات ایرانی خوش آمده چرا که آنان نیز مانند بانون مخالف جهانی‌شدن هستند. به علاوه انزواگرایی ترامپ و تعدیل نقش آمریکا در عرصه جهانی و کاهش تعهدات آمریکا به ناتو همخوان با آن چیزی است که از نظر ژئوپولیتیک جمهوری اسلامی ایران در بلند‌مدت بدنبال تحقق آن است.»

 

علیرغم رویکرد نسبتا معتدل مقامات تهران نسبت به ترامپ، تغییر در روابط ایران و آمریکا برای آینده قابل پیش‌بینی، بعید به نظر می‌رسد. در همین راستا احتمال افزایش تنش تا حدی که منجر به درگیری نظامی شود نیز به همان اندازه بعید است. 

 

 

 

چرا ترامپ برای احمدی‌نژاد و دلواپسان چهره‌ای جذاب است؟

 

این سایت در پایان می‌نویسد: «با این حال کاهش نقش آمریکا در منطقه همزمان است با تغییر سیاست آمریکا برای نزدیکی بیشتر به نگرش عربستان سعودی و اسرائیل. این موضوع مخاطرات درباره احتمال تنش میان ایران و آمریکا را افزایش می‌دهد. این موضوع می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای داشته باشد. واقعیت اما آن است که حتی چهره‌ای عجیب و غریب مانند ترامپ نیز قادر به ایجاد اخلال در نیروهای نهادی و ایدولوژیکی عمیق که در حالت جنگ سرد در روابط ایران و آمریکا باقی‌مانده و آن را کنترل کرده، نخواهد بود.»

 



تاريخ : 11 / 12 / 1395برچسب:, | 15:56 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوکیا آمانو» دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا (پنجشنبه) با مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این دیدار که اولین در نوع خود از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکاست، روی بررسی برنامه جامع اقدام مشترک متمرکز خواهد بود.خبرگزاری فارس: دیدار دبیرکل آژانس اتمی با مقامات دولت «ترامپ» درباره توافق هسته‌ای

 

مقامات مطلع در آژانس اتمی می‌گویند «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا - که خواستار بازنگری کامل در برجام شده - نیز در میان مقاماتی است که با آمانو دیدار می‌کند.

 

یکی از سخنگویان آژانس اتمی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «دبیرکل آمانو روز پنجشنبه 2 مارس با رکس تیلرسون وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد داشت.»

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری عصر امروز در دیدار جمعی از اعضای نهادهای دینی جمهوری آذربایجان، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای خوجالی، دولت ارمنستان را غاصب و متجاوز به حقوق مسلمین برشمرد و اظهار داشت: طبق اسناد تاریخی اراضی قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است و باید از دست اشغالگران آزاد شود.خبرگزاری فارس: اراضی قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان بوده  و باید از دست اشغالگران آزاد شود/ ایران اسلامی وطن دوم مردم جمهوری آذربایجان

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، ابراز داشت: همانطور که رژیم صهیونیستی فلسطین را غصب کرده است‌، ارمنی‌ها نیز قره‌باغ را اشغال کرده‌اند، منتهی در فلسطین علاوه بر غصب با اذیت و آزار مسلمانان فلسطین همراه است و همواره در حال جنگ هستند ولی در حال حاضر در قره‌باغ جنگی نیست، اما با این حال مسئله غصب قره‌باغ و تجاوز به حقوق مسلمین، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه در حال حاضر مسلمانان باید دین و وحدت‌شان را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) می فرمودند؛ چنانچه هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می‌برد، از این رو اگر مسلمانان جهان متحد شوند اصلاً نیازی به جنگ نیست و دشمنان خودشان عقب‌نشینی می‌کنند.

 

مسلمانان باید از خرید اجناس خارجی اجتناب کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استعمارگران مخصوصاً آمریکا و اسرائیل می‌خواهند با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی بین مسلمانان تفرقه بیاندازند، تاکید کرد: تمام مسلمانان باهم برادرند و این اخوت اسلامی ایجاب می‌کند، بین مسلمانان وحدت و همدلی حاکم باشد، از این رو مسلمانان باید از خرید اجناس خارجی اجتناب کنند و از تولیدات داخلی خودشان مصرف کنند، متاسفانه در ایران و آذربایجان اجناس خارجی زیاد است و همین موجب شده تا پول مسلمانان به جیب دشمنان آنها برود.

 

امام جمعه تبریز، با اشاره به وظیفه خطیر اصحاب رسانه در خصوص مسئله قره‌باغ، اظهار داشت: روزنامه‌نگاران و نویسندگان می‌توانند با ارائه اسناد تاریخی راجع به قره‌باغ مطالبی بنویسند و همین فعالیت فرهنگی بهتر از برداشتن سلاح و کشتن یکدیگر است. جدال علمی و فرهنگی بهتر از نزاع‌های خونین جواب می‌دهد.

 

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه ایران همیشه مدافع حق بوده و است، گفت: جمهوری آذربایجان کشوری مسلمان و همیشه مورد احترام ایران است، ایران اسلامی وطن دوم مردم جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود، ما همانطور که به شهدای ایرانی افتخار می‌کنیم به شهیدان خوجالی هم درود می‌فرستیم.

 

وی تصریح کرد: طبق اسناد تاریخی اراضی قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است و باید از دست اشغالگران آزاد شود.

 



تاريخ : 7 / 12 / 1395برچسب:, | 8:17 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

گروه سیاسی زیتون؛ حادثه قطار تبریز شاید جدا از آه و خون و گریه هایی که برای مردم ایران و آذربایجان به خصوص خانواده های داغ دیده در پی داشت، آزمون بزرگی برای نمایندگانی بود که ادعای وکیل الملتی را داشتند. هنوز یک سال از کوران رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم و وشعارها و وعده وعیدهای رنگارنگ کاندیداها نمی گذرد. شعارها و ادعاهایی پر زرق و برق  مردم فریبی که گوش فلک را کر کرده بود.

در ماجرای تصادف مرگ بار قطار تبریز_مشهد در ایستگاه هفت خوان از همان لحظات ابتدایی نمایندگان در کنار دیگر چهره های شاخص و مطرح نسبت به ماجرا موضع گیری های مختلفی می کردند. برخی از همان ابتدا با توجه به صحبتها و وعده هایی که وزیر راه در محضر رهبری داده و هزینه هنگفتی که برای سیستم کنترل خودکار قطار کرده بود، او را مقصر شماره یک این حادثه می دانستند و صحبت از استیضاح بی چون و چرا به میان می آوردند.

در طرف دیگر برخی نمایندگان آذربایجانی هم بودند که وزیر راه را مستحق پاسخگویی ندانسته و تا آخر هم از وی دفاع کردند و زمان کم باقی مانده تا پایان عمر دولت یازدهم را یکی از اصلی ترین دلایل خود ذکر می کردند.

گذشته از مخالفان و یا موافقان استیضاح هر وزیری که طبیعتا حق طبیعی هر نماینده ای است و البته مردم در این رابطه قضاوت خواهند کرد، برخی نمایندگان بودند که تنها با توجه به تغییر شرایط، نظرات خود را هم تغییر می دادند.

زهرا ساعی، تنها نماینده زن تبریز که این دوره از لیست امید و برای اولین بار به بهارستان راه یافت در اولین روزهای این حادثه طی گفت‌وگویی حرف‌های دولت‌مردان را تکرار و عنوان می‌کند: «استیضاح وزیر راه کار عجولانه‌ای است، علت حادثه سهل انگاری نیروی انسانی بود!»

این صحبتهای زهرا ساعی با واکنشهای تندی از سوی مردم آذربایجان و به خصوص خانواده های داغ دیده حادثه همراه شد، با فشارهای زیادی در شبکه های اجتماعی در پی داشت. به گونه ای که هنوز چند روز نگذشته این بانوی اعتدالی صحبتهای خود را اندکی تغییر داد و از احتمال استیضاح آخوندی در صورت قانع نشدن صحبت به میان آورد.

صحبتها و مواضع ساعی به اینجا ختم نشد. او که پیش تر سابقه تغییر مواضع آنی نسبت به تغییر شرایط را حتی بعد از فتنه 88 را هم داشت ظاهرا از توضیحات وزیر راه قانع نشد و پای نامه در خواست استیضاح آخوندی را که از مرز 80 امضا گذشته بود را هم امضا کرد.

ساعی ظاهرا عرصه را در آن ایام تنگ تر از آن دیده بود که بتواند در مقابل خواسته مردم برای استیضاح وزیر ایستادگی کرده و مواضع اولیه اش را تکرار کند.

 

بعد از درخواست استیضاح وزیر راه وقفه زیادی در پیگیری ماجرا از سوی هیئت رئیسه مجلس به وجود آمد، وقفه ای که با توجه به اتفاقات پشت پرده رخ داده تعداد امضا های استیضاح را از 80 به 33 امضا رساند و نمایندگان زیادی بودند که به هر دلیل ممکن از استیضاح وزیر میلیاردی دولت تدبیر منصرف شدند اما نام زهرا ساعی همچنان در بین استیضاح کنندگان دیده می شد.

جلسه استیضاح آخوندی با هر انتقادی که بود برگذار شد و وزیر پر حاشیه و پر منتقد دولت در وزارت خانه ماندگار شد اما باز هم بانوی اعتدالی تبریز نمونه جدیدی از تغییر مواضع خود را ارائه داد.

ساعی بلافاصله بعد از رای نیاوردن استیضاح آخوندی نامه انصراف خود از استیضاح را منتشر کرد تا نشان دهد نه دنبال اقناع بود و نه دنبال استیضاح وزیر و گرفتن حقوق مردم آذربایجان است.

اینکه چرا ساعی بعد از رای نیاوردن استیضاح نامه اش را منتشر کرده است به کنار، اما نماینده تبریز دلیل انصراف خود از استیضاح آخوندی را غلبه دلایل سیاسی به اصل استیضاح و تسویه حساب با دولت دانسته و از طرفی فرصت کم باقیمانده از عمر دولت را دیگر دلیل انصرافش از استیضاح نامیده است.

حال آنکه فرصت کم باقی مانده از عمر دولت دلیل موجهیست یا نه، باید گفت ظاهرا ساعی در زمان امضای استیضاح متوجه زمان باقی مانده از فرصت دولت و همچنین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نبوده است و اکنون یک شبه این ماجرای مهم و تاثیرگذار پی برده است.

اما در مورد بحث تسویه حساب با دولت هم که بانوی نماینده از آن نام می برد، باید پرسید، او دلواپس دولت است یا دلواپس حقوق مردم؟ ساعی با این نامه انصراف خود از استیضاح و نگرانی که از شرایط به وجود آمده برای دولت ابراز می کند، غیر مستقیم مدال وکیل الدولگیش را به گردن می اندازد. 

هرچند او از لیست امید و با حمایتهای بی چون و چرای جریان خاص نماینده شد، اما باید بداند که با رای مردم تبریز بود که به بهارستان راه یافت. موضوع مهمی که ظاهرا در پیچ و خم سیاست بازی های مجلس و نمایندگان فراموش شده است.

هرچند آخوندی با هر کم و کیفی بی آنکه توضیح قانع کننده ای در مورد دلیل قربانی شدن 49 هموطن تبریزی داده باشد در وزارتخانه اش ماندگار شد اما باید گفت این برهه آزمونی بود برای نمایندگان ملت و فرصتی برای مردم برای شناخت بیشتر و قضاوت بهتر.

آهسته بیا و آهسته برو

مشکل ما این است بعضی ها تا کنون در سیاست و یا اصلا در ایران نبودنند تلاش می کنند  هر طرف قدرتمند باشد با آنها باشند در رای گیری با آنها و در مجلس با اینها در بیرون مجلس با هیچ کدام!!!!!

 

 



تاريخ : 4 / 12 / 1395برچسب:, | 8:33 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

24

 

جناب آقای انبارته ، در خصوص چگونگی ایجاد اداره راه ( راهداری ) در مرکز بخش خاروانا ، گفتند زمین به اداره راه واگذار شده و بعد از عید 96 ساختمان راهداری احداث خواهد شد . و افزودند در سالهای گذشته یک دستگاه گریدر به این راهداری اختصاص داده شده است که همینک در ورزقان مستقر هستند که با احداث ساختمان راهداری همه تجهیزات و دستگاههای راهداری در این مرکز مستقر خواهند داشت و مقرر است یک دستگاه بلدوزر و یکدستگاه گریدر به همراه کمپرسی به طور دائمی در محل راهداری خاروانا مستقر شوند . ایشان افزودند در وضعیت فعلی و نبود راهداری در مرکز بخش ، مشکلات ما را بیشتر کرده که با حضور دائمی امکانات و تجهیزات و دستگاههای سنگین ، این مشکلات بخصوص برفروبی راههای اصلی و روستایی به طور منظم و در اسرع وقت صورت خواهد پذیرفت .

 

 

 

روابط عمومي بخشداري خاروانا

 



تاريخ : 4 / 12 / 1395برچسب:, | 8:30 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، صمد نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در آئین بهره برداری از این طرح‌ها، گفت: در روستاهای کاسین و زغن آباد برای بهره مندی ۴ هزار نفر از آب شرب مناسب۴۳۰۰ متر لوله گذاری، خط انتقال، احداث موتور خانه و راه اندازی ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۸ میلیارد ریال انجام شده است.

 

وی افزود: ۹۴درصد جمعیت روستایی شهرستان ورزقان از آب شرب سالم بهره مند هستند.

 

کلنگ زنی دو باب سالن ورزشی در روستاهای کاسین و زغن آباد در زمینی به مساحت ۲۵۰۰مترمربع و با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی پتروشیمی تبریز دیگر برنامه شبستری معون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی بود.

 

شبستری خیابانی سپس با حضور در شهرک صنعتی ورزقان کلنگ احداث کارخانه تولید قطعات فلزی مورد نیاز معادن شهرستان را با سرمایه گذاری ۴۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با ظرفیت تولید سالانه ۲۰هزارتن قطعات فولادی که تاپایان سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار می گیرد را برزمین زد.

 

این کارخانه همچنین دسته کم برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

 

همچنین با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار۴۳ باب، مسکن مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۱۵ روستای شهرستان ورزقان با اعتبار ۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

شبستری همچنین ضمن بازدید از بیمارستان در حال تجهیز علامه جعفری ورزقان از نزدیک، مشکلات و کمبود های این بیمارستان را بررسی کرده و قول مساعد داد پیگیری های لازم را برای تجهیز کامل و راه اندازی این بیمارستان از مرکز استان انجام دهد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در پایان برنامه سفر یک روزه خودبه شهرستان ورزقان در دیدار عمومی با مردم روستای کاسین، تاکید کرد: زمینه های توسعه شهرستان ورزقان با وجود معادن مس و طلا مهیا است و باید تلاش شود تا با جذب سرمایه گذار برای راه اندازی صنایع پایین دستی معادن مس و طلا در شهرستان، توسعه گردشگری و تشکیل تعاونی‌های مختلف تولیدات کشاورزی توسعه اقتصادی شهرستاندر اسرع وقت محقق شود.

کاسین هم پیشرفت کند از ماست