پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت دستور داد: موضوع را مورد رسیدگی دقیق وجدی قرار دهید و درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.
به گزارش "ورزش سه"، رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت پس از گزارش وزیر ورزش وجوانان درباره رویداد ورزشگاه تبریز دستور داد: موضوع را مورد رسیدگی دقیق و جدی قرار دهید و درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر ، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،جلسه هیئت دولت عصر امروز به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسائل جاری کشور پرداختند.

در این جلسه وزیر ورزش وجوانان گزارشی از رویداد ورزشگاه تبریز در جریان مسابقه فوتبال به هیئت وزیران ارائه داد. رئیس جمهوری به وزیر ورزش وجوانان دستور داد:موضوع را مورد رسیدگی دقیق وجدی قرار دهد و درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر ، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی؛خانی،معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش خاروانا از تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری کارگاههای آموزشی اولیا در منطقه خاروانا خبر داد. ایشان افزودند:ضمن تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی دوره آموزشی برای مدیران مدارس متوسطه دوم وکارگاههای آموزشی نیز در این راستا برای اولیاو دانش آموزان برگزار شده است.و همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس برای آگاه سازی و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده شده است.



تاريخ : 22 / 2 / 1394برچسب:, | 7:2 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی ؛بمناسبت بزرگداشت هفته معلم جشنواره غذای سالم و محلی در مجتمع قدس - آموزشگاه شهید نواب صفوی لیلاب برگزار شد. این جشنواره با حضور ریاست و تعدادی از کارشناسان اداره و اولیا و دانش آموزان آموزشگاه شهید نواب صفوی لیلاب برگزار شده بود.ریاست اداره ضمن تشکر از زحمات دست اندرکاران جشنواره در توجه به سالم بودن غذا ارجح تر از هر ملاکهای دیگر دانست.و به اولیا توصیه نمود از مصرف خوراکی های اسنک دار توسط دانش آموزان پرهیز نمایند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، الهوردی دهقانی در گفتگو با آناج در خصوص اظهارات و تاکید اخیر رهبری در خطاب به تیم مذاکره کننده مبنی بر اینکه تیم مذاکره کننده ایران باید مواظب باشند که تو سری نخوردند، اظهار کرد: رهبر انقلاب همواره نگران تیم مذاکره کننده هستند چرا که در مقابل این تیم، پنج قدرت مکار و با سابقه بد، استعمارگر مذاکره می کند و رهبر انقلاب به تیم مذاکره کننده هشدار دادند که تیم مذاکره کننده حواسشان باشد که از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و به حیله های دشمنان محتاط باشند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی باید تا آخرین نفس از حقوق مردم ایران دفاع کنند و بدانند که مردم ایران و رهبر انقلاب پشتیبان آنها هستند.

وی تاکید کرد: اگر کشورهای ۱+۵ فکر می کنند که ایران بیشتر از آنها به این توافق نیاز دارد، در اشتباهند بلکه این کشورها به شدت نیازمند این توافق هستند.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ” آیا دولت بیش از اندازه به رفع مسائل داخلی و اقتصادی از طریق مذاکرات دل نبسته است؟” تصریح کرد: مشکل اساسی در داخل کشور این است که مسوولان و دولتمردان برای روزهای بعد از مذاکرات، توافق و لغو تحریم ها بی برنامه هستند و واقعا نمی دانند که بعد از اینکه تحریم ها لغو شود چه کار باید بکنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در وضعیت بسته ای قرار گرفته است، تاکید کرد:  اکنون اقتصاد ایران توانایی رقابت با اقتصاد دنیا را ندارد دولت باید با حمایت از تولید داخلی قدرت رقابت را در داخل کشور تقویت کند.

دهقانی با بیان اینکه از لحاظ فرهنگی، سیاسی و نظامی ایران کشور قدرتمندی است و در عرصه سیاسی به استقلال رسیده است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه ایران در عرصه سیاسی به قدرت رسیده باید از لحاظ اقتصادی نیز به استقلال برسد.

سلام نماینده محترم :این سخن از شما که یک قانونگذار هستید بسیار بعید است که بفرمایید دولت برای بعد از رفع تحریها برنامه ندارد .غافل از اینکه هر لحظه ایران اسلامی توسط رهبری هوشیار و دولتمردان زحمت کش  کنترل وهدایت می شود واین سخن شما مثل سخن دشمن است که ایران اسلامی را غافل کردنند و ایران فاقد برنامه می باشد.نمی دانم این حرف شما از کجا نشات گرفته است



تاريخ : 17 / 2 / 1394برچسب:, | 10:16 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

با همکاری اداره آموزش و پرروش حوزه مقاومت فجر خاروانا یادواره شهدای فرهنگی و نوجوان در منطقه خاروانا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی؛ این مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه 36000 شهید دانش اموز و 5000شهید فرهنگی در آموزشگاه شهید وطن خواه خاروانا برگزار شد .
رزمی ؛ریاست اداره آموزش و پرورش خاروانا در این مراسم از اهمیت امنیت در کشور سخن گفته و فرمود با توجه به اینکه استکبار جهانی در اکثر کشورهای منطقه خون و خونریزی به پا کرده است اما ایران اسلامی در حاشیه امن قرار دارد و این امنیت را مدیون خون شهیدان و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب است ایشان سپس افزودند :شهادت بالاترین درجه ایمان است و پاداشی است که مومنین در مقابل ايمانشان از خداوند متعال می گیرند.



تاريخ : 17 / 2 / 1394برچسب:, | 7:2 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، امام جمعه ورزقان با حضور درسطح شهر و ساختمان شهرداری از طرح های عمرانی شهرداری ورزقان بازدید کرد.

وی در این بازدید از نزدیک نحوه اجرای طرح های عمرانی شهرداری را مشاهده کرد و خواستار تسریع در روند اجرای این طرح ها شد.

 DSCF5948 DSCF5949  DSCF5952 DSCF5955   DSCF5962  DSCF5966

 


تاريخ : 16 / 2 / 1394برچسب:, | 17:43 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان علی وفادار در همایش گرامیداشت تجلیل از معلمان نمونه شهرستان ورزقان از وزیر آموزش و پرورش به خاطر برگزاری این برنامه ها تشکر کرد و گفت: فرمانداری ورزقان در نظر دارد با اهدا هدایایی ناقابل از زحمات ۴۰۰ نفر از معلمین شهرستان که در روستاها تدریس می نمایند قدر دانی نماید.

فرماندار ورزقان شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای علمی را بهترین معلمان برای همه آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: حفظ فرهنگ غنی اسلامی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی توسط معلمین محقق می شود. چراکه معلمین نقش بسیار مهمی در ساختن و هدایت جامعه دارند.

وی گفت: به برکت وجود معلمین بیش از ۹۰ درصد مردم کشور با سواد هستند و دولت نیز با وجود تحریم ها، کاهش قیمت نفت و عدم تحقق در آمدهای دولت، اعتبارات آموزش و پرورش را به دو برابر افزایش داده است.

وی اظهار داشت: شهرستان ورزقان منطقه ای سیاسی نیست بلکه منطقه ای سیاست زده است و از معلمین خواهش می کنم در انتخابات روشنگری نمایند و به مردم آگاهی دهند تا افرادی شایسته، صالح و مورد تایید نظام انتخاب نمایند.

وفادار خطاب به فرهنگیان گفت: بیاید با کمک یکدیگر نگذاریم وجهه شهرستان خراب شود و فضا را ملتهب نکنیم.



تاريخ : 16 / 2 / 1394برچسب:, | 17:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، مسجد جامع ورزقان که در زلزله مرداد ماه سال ۹۱  تخریب شده بود توسط شهرداری تهران در حال ساخت است و شنیده ها حاکی از این است که این مسجد ماه رمضان امسال افتتاح خواهد شد.

 DSCF6011 DSCF6012 

DSCF6014 DSCF6016 

DSCF6018  DSCF6022 

 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی؛ مراسم کوهپیمایی بمناسبت هفته معلم سال 94 با همکاری معاونت پرروشی و تربیت بدنی و بسیج فرهنگیان اداره اموزش و پرروش خاروانا با شرکت بنی هاشم؛فرمانده سپاه ناحیه ورزقان،رزمی؛ریاست اداره و جمعی از فرهنگیان عزیزبا نام و یاد استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم در محل ارتفاعات قلعه تاریخی جوشین منطقه دیزمار برگزار گردید . در بخش پایانی برنامه از شرکت کنندگان در مراسم کوهپیمایی پذیرایی گردید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی، بمناسبت گرامیداشت هفته معلم با همکاری معاونت پرروشی و تربیت بدنی اداره و آموزشگاه شبانه روزی امام خمینی (ره) جوشین در دامنه قلعه تاریخی جوشین برگزار شد .دراین بازی ها که با شرکت چهار تیم در دو بازی بومی محلی اوچ یاستوق و قئیش قاچیت دی برگزار شد با هیجان و نشاط زیادی برای شرکت کنندگان در بازیها و تماشاگران همراه بود .به تیم اول بازی تقدیرنامه و لوازم رزشی و به تیم دوم صرفا تقدیر نامه اهدا گردید. رزمی ؛ریاست اداره در این مراسم شادی و نشاط را لازمه اعتلای روحی و فکری انسان دانسته و بر حفظ فرهنگ پیشینیان که شناسنامه یک قوم به حساب می آید و بازیهای بومی محلی نیز جزو آنهاست ،توسط دانش آموزان و فرهنگیان تاکید کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزار ش روابط عمومی،روز یکشنبه مورخه 94/02/13 مراسم بزرگداشت مقام معلم ، بمناست هفته معلم و حضور کلیه همکاران در سالن ورزشی شهدای گمنام شهر خاروانا برگزار شد .

این مراسم با حضور دهقانی؛نمانده شهرستان،بخشدار و مسئولین منطقه و حضور صد درصدی فرهنگیان منطقه شکل گرفته بود. پس از خیرمقدم و تبریک و سخنرانی دهقانی؛نماینده شهرستان در مورد جایگاه معلم و مشکلات این قشر جامعه و اقدامات انجام گرفته د ر مجلس برای حل این مشکلات ،رزمی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش خاروانا در این مراسم ضمن عرض تبریک روز معلم و خیر مقدم گویی به حضار معلمی شغل نه بلکه هنر خواند و آنها را پرورش دهندگان نسل آینده و آتیه سازان جامعه برشمرد.

 سپس عبدالهی بخشدار خاروانا پس از تیریک روز معلم، معلمین را پایه و اساس جامعه سالم و پیشرفته دانستند. این مراسم با اجرای سرود توسط گروه سرود آموزشگاه الزهرا و اجرای یک قطعه شعر بوسلیه یکی از شاعران منطقه و هنرنمایی دانش آموز سیدجواد حسینی مرزآباد ادامه یافت و به معلمان نمونه منطقه و همچنین همکارانی که در مسابقات مختلف دارای مقام استانی بودند هدایایی اهدا شد.

در ادامه جهت شاد کردن جو مراسم مسابقاتی بین فرزندان همکاران از جمله تکرار ((سه بار بگو) و غیره انجام گرفت و به برندگان و سه تن از حاضرین که نام شان علی بود به قید قرعه هدایایی اهدا گردید . حسن ختام برنامه پذیرایی از حاضرین، پخش فیلم عملکرد کارشناسی های مختلف اداره و صرف ناهار بود.



تاريخ : 15 / 2 / 1394برچسب:, | 19:38 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، علی محرم زاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح نمادین 302 مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای آقبلاغ سفلی، افزود: تاکنون در شهرستان ورزقان هفت هزار واحد از محل اعتبارات بازسازی و چهار هزار واحد از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نوسازی شده است.

وی اظهار کرد: 302 واحد مسکونی مقاوم سازی شده در طول یکسال به صورت نمادین در روستای آقبلاغ سفلی با اعتباری بالغ بر 37میلیارد و 750 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به بهره برداری رسیده است.

محرم زاده اضافه کرد: در روستای آقبلاغ سفلی تابحال 134 واحد مسکونی از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و همچنین 211 واحد از محل اعتبارات بازسازی مقاوم سازی شده که از مجموع 395 خانوار تقریبا 344 خانوار آن به این طرح مهم اقدام نموده اند.

وی گفت: در سال های آتی 51 واحد باقی مانده این روستا نیز با تخصیص اعتبارات لازم بهسازی خواهد شد.

شهرستان ورزقان با جمعیت 48 هزار نفر در 97 کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اباصلت احمدی، یکی از 48 معلم نمونه کشوری سال 94 است که قرار است در هفته معلم به همراه این 48 معلم نمونه که از بین تمام معلمان استان های کشور انتخاب شدند، به دیدار رهبر انقلاب و رییس جمهور مشرف شوند، از آذربایجان شرقی یک معلم زن و مرد انتخاب شده است، اباصلت احمدی از تبریز، و خانم معلمی نیز از مراغه..
به گزارش آناج ،معلم نمونه کشوری اباصلت احمدی دیزج در معرفی خودش می گوید: به گفته شناسنامه ام، در ششم فروردین هزار و سیصد و پنجاه و چهار در روستای دیزج صفر علی از توابع شهرستان ورزقان، شهر طلای سرخ ( مس سونگون‌)، در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمدم. آن هم در یک خانواده ی روستایی که پسر حکم یک «اَل آغاجی؛ کمک، یاور و از این نوع » به حساب می آمد. چشمم را که باز کردم دیدم چه زود، دیر شده است و با تمام سختی ها و شیرینی ها ی زندگی روستایی؛ ابتدایی، راهنمایی و دوم دبیرستان را تمام کرده ام و تمام برّه چرانی ها، و بیابان گردی های کودکانه، ترس ها و گریه های بچگانه به خاطر سیل و بارش تگرگ به خاطرات پیوسته اند.
بعد از اتمام سال دوم دبیرستان، با آینده نگری خاصی که ناشی از دوری و سختی راه بین مدرسه و خانه بود، به دانشسرای مقدماتی در شهرستان کلیبر رفتم. دو سال تحصیل در دانشسرا به دراز نای « ایکی ثانیه » گذشت و دیپلم دانشسرای مقدماتی را گرفتم و به عنوان «معلم صفر کلیومتر» راهی روستا های محرومِ منطقه ام، ورزقان شدم، روستای جوشین، روستای سنگ و قلعه به قدمت اشکانی ها.

در همان سال یعنی ۱۳۷۳، با مطالعه ی مداوم موفق شدم در دانشگاه شبانه و هم دانشگاه آزاد تبریز در رشته زبان و ادبیات فارسی قبول شوم، بعد از مشورت و علاقه ام به دبیر ادبیاتم آقای پیروزنیا تحصیلم را در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته دبیری ادبیات ادامه دادم و در عرض سه سال و نصفی، با تجربه کردن انتقال موقت، دیدن روستای شاد باد علامه طباطبایی، دفتر داری با حفظ سمت در هنرستان چمران، درک سرزنش استاد به خاطر دیر کرد ها ی کلاسی، زندگی مجردی و چند شادینه و تلخینه ی دیگر همگی به یادینه ها پرت شدند و به بهای آنها لیسانس شدم. بعد از ادای نذرم (رفتن مجردی به مشهد) مستقیما برای ادامه خدمت صادقانه، به بخش خاروانا، مدرسه ی ملاصدرا رفتم و بعد هم روستای بکر آباد و شهرستان ورزقان.

تدریس به همنوعان لذت بخش بود مخصوصا که یار موافق بود و همسر در دیار شوهر جا افتاده بود.

در سال ۱۳۸۰ از کارشناسی ارشد قبول شدم. باز با انتقال موقتِ دو نفری به تبریز آمده، ادامه تحصیل دادم و با مشیت الهی و همت عالی به جایی رسیدم که حال می توانم بنویسم، بگویم، بخندم و احساس کنم که زندگی معلمی سخت اما آسان و شیرین و زیباست.
آناج: چند سال است که افتخار عنوان معلمی را به همراه دارید؟

بنده بیست و چهار سال سابقه معلمی دارم.

آناج: چطور شد شما را به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب کردند؟

انتخاب شدن به عنوان معلم نمونه کشوری، شاید فقط برای یک بار در طول زندگی سی ساله معلمی اتفاق بیفتد، البته قبلا بنده به حول قوه الهی به عنوان معلم نمونه منطقه ای و استانی انتخاب شده بودم.

آناج: به نظر شما یک معلم نمونه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک معلم نمونه باید از لحاظ پشتکار و فداکاری برای دانش آموزانش نمونه باشد، بنده پشتکار خود را از پدرم که یک کشاورز زحمتکش هست، آموختم و یک معلم نمونه باید تمامی مشکلات خود و دانش آموزانش را به دوش بکشد و آنها را با اشتیاق تربیت کند و برای آینده آنها دلسوز باشد.

و همچنین از لحاظ آموزشی فقط معلم باشد و بنده نیز از اول ابتدایی تدریس کردم تا مقطع دانشگاه، بجز معلمی خالصانه وصادقانه به چیز دیگری دل نبستم و زمانی که می شنوم برخی از معلمان به هر بهانه ای در کلاس خوب تدریس نمی کنند، تا دانش اموز را به کلاس خصوصی بکشانند و پول اضافه بگیرند، بسیار متاسفم می شوم، چرا که معلمی شغل مقدسی است.

سعی کردم در این طول معلمی با دانش آموزانم حین سخت گیری در تدریس، رابطه ای صمیمی و عاطفی برقرار کنم، سعی نکردم از خود رفتاری نادرست در کوچه و خیابان سر بزند تا مردم نسبت به شغل معلمی بدبین شوند.

آناج: توصیه شما به عنوان یک معلم نمونه به سایر معلمان چیست؟

بنده در مقامی نیستم که به سایر معلمان توصیه ای بکنم، با این حال معتقدم که تمامی معلمان وظیفه شناس کشورم نمونه هستند، ولی به عنوان برداری کوچک به همکاران خود می گویم که وجدان کاری خود را در کلاس رعایت کنند، اگر حقی از آنها ضایع شده باشد، آن را از دانش آموزان مطالبه نکنند و پیامبرگونه به کودکان خدمت کنند.

آناج: قرار است که با رهبر انقلاب دیدار کنید، چه حسی دارید و آیا مطالبه خاصی از رهبر دارید؟

دیدار با رهبرم یکی از آروزهایم بود، حس بسیار خوبی دارم، تصمیم دارم چه از نظر مسائل حقوقی و آموزشی در نظر دارم از رهبر انقلاب مطالبه هایی داشته باشم، با این مطالبه اصلی بنده در خصوص ترویج پرورش در مدارس خواهد بود و برخی تنش هایی را که بین همکاران است می خواهم درحضور رهبر انقلاب مطرح کنم.

آناج: یک خاطره شیرین و تلخ از دوران معلمی خود تعریف کنید

” گولر سولسادا خاطیره لر سولماز”، معلم که باشی هم خاطرات تلخ و خاطرات شیرینی را تجربه می کنی.

یکی از خاطرات خوشم مربوط به زمانی است که در خاروانا برای دانش آموز دوم دبیرستانی تدریس می کردم، این دانش آموز در یادگیری مسائل درسی بسیار کند بود و نخست فکر می کردم که وی نمی تواند چیزی یاد بگیرد با این حال به استعداد درخشانش یعنی داشتن حافظه قوی پی بردم و تمام راه و روش ها را آزمودم تا وی در درس هایش پیشرفت کند تا اینکه اکنون وی فوق لیسانس حقوق و از وکلای برجسته شهر تبریز است.

آناج: اسم معلم اول ابتدایی خود را به خاطر دارید؟

بله، معلم ابتدایی بنده نسرین خانم بودند، چند سال پیش زمانی که از خیابان رد می شدم، مرا صدا زدند و بنده ایشان را به خاطر نیاوردم، ولی ایشان مرا خیلی خوب شناختند و گفتند که اباصلت من معلم اول ابتدایی تو هستم، از دیدنشان بسیار خوشحال شدم و وقتی شنیدند که بنده نیز معلم هستم، بسیار خوشحال شدند.

آناج: پدر و مادرتان چه نقشی در موفقیت شما ایفا کردند؟

بنده معلمی را در زمان کودکی از عموها و پدرم آموختم، عموهایم معلم بودند و پدرم با اینکه کشاورز بود با فداکاری هایش من را در رسیدن به اهدافم یاری کرد و زمانی که من هنوز کودکی بیش نبودم در روستای ما مدرسه نبود، خانه ما تبدیل به مدرسه شد و اینگونه بود که شغل معلمی وارد خانواده ما شد و اکنون به غیر از عموهایم، خواهر و برادرانم معلم هستند.

مادرم با اینکه بی سواد است، هر روز صبح زود از خواب بیدار می شد و برای من صبحانه آماده می کرد و با هزار دعای خیر مرا راهی مدرسه می کرد و پشتیبان خوبی برایم در رسیدن به اهدافم بود.

آناج: چ تعریفی از شغل معلمی دارید؟

بزرگان تعریف کردند که معلمی هنر است و معلمی برتر از شهادت است و حق معلمی برتر از حق پدر و مادر است، به نظرم معلم هم خودش می آموزد و آموزش می دهد و هم اصلاح می کند و هم خودش اصلاح می شود و انسان ساز است و در جامعه فرهنگسازی می کند حتی به نوعی ترویج مذهب نیز توسط معلم در جامعه اتفاق می افتد و معلم می تواند مبلغ دینی خوبی برای دانش آموزانش باشد.
آناج: بزرگترین معلم زندگی شما چه کسی بود؟

بزرگترین معلمم از نظر موفقیت، آقای پیروزنیا هست مدیون وی هستم.

آناج: اگر معلم نمی شدید، چه شغلی را انتخاب می کردید؟

خدا مرا خلق کرده تا معلم شوم، چرا که هر وقت به کلاس درس می روم تجدید قوا می کنم و انگیزه پیدا می کنم، اگر در یک معلم صفات، فداکاری، عش و ایثار نباشد نمی تواند خالصانه خدمت کند.

آناج: سخن آخر:

از خانواده خودم مخصوصا از پدر و مادرم که معلم زندگیم هستند، قدردانی می کنم و همچنین از همسرم که در تمامی سختی ها کنارم بوده و مرا پشتیبانی کرده تشکر می کنم.

خدایا

کنون از دلم

به نوری که خود دانی اش

بران هرچه آلودگی است

خدایا به پاکان صافی دلت

به قرآن آبی کلام

بده بی نیازی ، قناعت، رضا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: چند روز دیگر سالگرد سفر دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید به منطقه خاروانا و قره داغ است. به این مناسبت مطالبی در خصوص جاده و یا همان بزرگراه ورزقان - خاروانا! خدمت مخاطبین بزرگوار ارائه می گردد!

همانطور که اطلاع دارید پارسال چند هفته پس از مسافرت وزیر راه و شهرسازی به خاروانا و استقبال کم نظیر اهالی و شورای شهر و سایر مسئولین از ایشان، خبر اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار جهت بهسازی و آسفالت روکش جاده مذکور از سوی مسئولین شهرستان اعلام شد. پس از اعلام اختصاص اعتبار، پروسه انجام مناقصه و امور اداری لازم شروع شد و تدوین قرارداد با دو پیمانکار منتخب تا اواخر تابستان 93 به طول انجامید.

در اواسط شهریور 93 شورای اسلامی شهر خاروانا با مراجعه به مسئولین ذیربط درخواست نمود با توجه به اتمام فصل کاری منطقه از تخریب قطعه خاروانا- لیلاب خودداری و انجام اینکار را به بهار 94 موکول نمایند و در صورت امکان آسفالت روکش را شروع نمایند. اما متاسفانه مسئولین محترم در پاسخ به اعضای شورا از احتمال برگشت اعتبار، امکان انجام کار عملیاتی حتی در اواخر پاییز و فصل زمستان با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و ... سخن گفتند. لذا در اوایل پاییز کار تخریب و تعریض و بهسازی جاده را شروع کردند. چند روز پس از شروع عملیات بهسازی، بارش های پاییزی شروع شده و با توجه به زیاد بودن سفر هموطنان به منطقه در این ایام، بسیاری از مسافران گرفتار گل و لای حاصل از تخریب جاده شدند و با توجه به کوتاهی مسئولین در کمک به گرفتار شدگان شهردار و شورای شهر لودر شهرداری را جهت نجات مسافرین به محل ارسال نمودند که بر اساس اظهارات رئیس شورای شهر نزدیک بوده این دستگاه سنگین شهرداری روانه دره شود!

از سوی دیگر با گذشت چند روز تمامی دستگاه های بکار گرفته شده نیز از سوی مسئولین ذیربط و شرکت پیمانکار روانه مرکز شده و جاده مالرو!ی خاروانا- ورزقان همچنان به حال خود رها گردید. و البته پاسخ مسئول محترم که از کار در فصل پاییز و زمستان حرف زده بود نیز درست از اب درنیامد!

با تمام مشکلاتی که قسمت بهسازی شده جاده در فصل زمستان برای شهروندان و مسافران منطقه ایجاد کرد، اهالی به امید شروع مجدد این عملیات در اوایل فصل بهار 94، مشکلات پیش آمده را به جان خریدند ولی متاسفانه علیرغم پیگیری های متعدد شورای شهر، خبری از شروع مجدد عملیات بهسازی و اسفالت جاده نیست. تمام مسئولین ذیربط از شروع عملیات مذکور از شنبه هفته آینده خبر می دهند، ولی این وعده ها تمامی ندارد. آخرین وعده و وعیدها نیز در مراسم روز شوراها و همایش گرامیداشت مقام معلم و استاد (برگزار شده از سوی دانشگاه ازاد) از سوی مسئولین شهرستان داده شد!

خیلی از استان ها و شهرستانهای کشور آرزوی داشتن چنین مناطق مستعدی را دارند، مناطقی که استعداد کشاورزی و معدن بالایی دارند، ولی دلسوز چندانی ندارند!

وضعیت جاده ای که برخی ها بزرگراه خوانده اند (چون در ... توزیع شده ای خبر از احداث آن داده اند!) آنچنان افتضاح است که از نظر اصول راهسازی حتی در رده جاده روستایی نیز جای نمی گیرد و بهترین واژه برای توصیف جاده ورزقان- خاروانا اصطلاح "راه مال رو" برای آن است و به قول آتا بابالاریمیز: اوتانماسان ... نه وار!!!

به هر حال امیدوارم خادمین اهالی نجیب و غیور بخش خاروانا و دیزمار، برای یکبار هم که شده، از دادن وعده های توخالی پرهیز نموده و تقدیر و تشکر از مسئولینی که از همه نظر در انجام وظایف خود کوتاهی نموده اند، دست بردارند و فکری برای بهسازی و اسفالت این جاده فرعی نمایند. همانطور که بزرگان گفته اند سنگ بزرگ نشانه نزدن است، برای همین عاجزانه خواهشمندیم به دور از شعارهای تبلیغاتی جاده موجود را بهسازی و آسفالت نمایند. قطعا اهالی منطقه از این عمل شما نیز بیش از اندازه تقدیر و تشکر خواهند نمود و نیازی به حرف های بزرگ برخی ندارند!!!

برای مشاهده وضعیت راه موجود چند تصویر از این جاده؛ ببخشید بزرگراه!؛ در قسمت ذیل قرار داده شده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، کارکنان سپاه ناحیه ورزقان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی دیداری با امام جمعه ورزقان داشتند در این دیدار سرهنگ پاسدار بیت اله بنی هاشمی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی و  هفته معلم، شهادت حضرت زینب(س) اسوه صبر، شکیبایی و شجاعت را تسلیت گفت.

امام جمعه ورزقان نیز در این دیدار زندگی حضرت زینب(س) سراسر یقین خواند و گفت: حضرت زینب (س) در مقابل تمامی سختی ها با شجاعت ایستادگی می کردند.

ایستادگی که، اگر زندگی ائمه مطالعه شود مثال زدنی است. چرا که کسی مثل ایشان در مقابل آن همه سختی و مصیبت قرار نگرفته بود.

وی گفت: انسان باید بصیرت داشته باشد. یعنی درک بالایی از اوضاع داشته باشد و برای این کار باید به خداوند ایمان داشته باشیم بعداز ایمان به خداوند باید به ائمه ولایت اعتقاد کامل داشته باشیم.

حجت الاسلام مسعود مهدوی، وضع کنونی کشور را که در مقابل این همه مصائب گرفتاری ها قرار گرفته است، الهام گرفته از زندگی حضرت زینب(س) عنوان کرد که باید در زندگی شخصی افراد نمود عینی یابد.

وی سپاه و بسیج را خط مقدم حفاظت از ولایت بر شمرد و گفت: سپاه و بسیج همواره در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار دارند. انتظار از سپاه و بسیج بسیار بالاست و بسیج در بحث معضلات فرهنگی بسیار کارگشاست.

خطیب نماز جمعه ورزقان، تنش های سیاسی در شهرستان را بسیار پیچیده خواند و گفت: انتخابات در شهرستان ورزقان بسیاری از مسائل را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه نقش سپاه در عرصه سیاست جهانی بسیار تاثیر گذار است دلیل این امر را فعال بودن در خارج ار کشور عنوان کرد و گفت:  و در داخل کشور نیز بسیج مهمترین رسالت فرهنگی و سیاسی را دارد.

امام جمعه ورزقان در پابان، با تشکر از خدمات بسیج سازندگی در امر باز سازی خانه های مسکونی و  مساجد بعد از زلزله خواستار توجه بیشتر گروه های جهادی در امر بازسازی مساجد شد.



تاريخ : 12 / 2 / 1394برچسب:, | 14:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حمایت از استانی شدن انتخابات مجلس، عنوان کرد: استانی شدن انتخابات باعث می شود نمایندگان منتخب، فرا منطقه ای فکر کنند و منافع ملی را بر منافع مردم حوزه انتخابیه خود ترجیح دهند.

به گزارش ایسنا، علیرضا منادی در همایش "نکوداشت روز شوراها" اظهار کرد: معمولأ نمایندگان در جلسات مجلس از طریق تماس تلفنی مشغول حل مشکلات ریز حوزه انتخابیه خود هستند و به موضوعات مورد بحث در صحن مجلس توجه نمی کنند، این در حالی است که مجلس محلی برای تصمیم گیری های مهم است.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات نخبه گرایی شکل می‌گیرد و افرادی وارد مجلس می شوند که منتخب اکثریت مردم یک استان هستند.

منادی در پاسخ به مخالفان این طرح، گفت: برخی ها تصور می کنند که نمایندگان کنونی مجلس به دنبال این هستند که با تغییر قانون حضور خود را در دوره بعدی مجلس قطعی کنند، ولی واقعأ چنین نیست و معمولأ در انتخابات مجلس 200 نفر از نمایندگان تغییر می کنند و مزایای استانی شدن انتخابات بسیار بیشتر از معایب آن است.

وی با اعلام اینکه مجلس به دنبال ارتقای جایگاه شورای شهرها و دهیاری ها است، خاطرنشان کرد: طبق قانون اعضای شورای شهر باید در اداره کشور ورود پیدا کنند و این وظیفه اعضای شورای شهر است که به تمامی مسایل ریز و درشت شهر ورود کنند، در سوی دیگر بهتر است نمایندگان مجلس نیز بدون دغدغه فکری تمام فکرشان را برای تصمیمات ملی معطوف کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس با دفاع از عملکرد نمایندگان مجلس نهم، گفت: بسیاری از طرح های مهم کشوری همچون بزرگراه ایران - ارمنستان از سوی نمایندگان مجلس مطرح و با کسب اکثریت آرا تصویب شد، این موضوع نشانگر این است که نمایندگان مجلس تنها به لوایح دولت بسنده نکرده و خود به دنبال طرح پروژه های بزرگ هستند.

وی تبریز را نماد دموکراسی کشور دانست و اظهار کرد: آذربایجان و تبریز همواره در خط مقدم تهاجمات و تجاوز دشمنان قرار داشته اند و زمانی که کشورهای اروپایی درآمد خوبی از چپاول و استثمار کشورهای ضعیف کسب می‌کردند و چشم طمع به ایران دوخته بودند، ستارخان و باقرخان، دو غیورمردی بودند که از آذربایجان برخاستند و به پشتوانه مردمی از این سرزمین حفاظت کردند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خباز: طرح استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی در انتخابات آینده مجلس خلاف قانون اساسی است,محمد رضا خباز,محمدرضا باهنر,مجلس نهم,خبرآنلاین

,محمد رضا خباز,محمدرضا باهنر,مجلس نهم

سیاست > دولت - معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت گفت: در مشورتی که با اعضای شورای نگهبان داشتم٬ متوجه شدم امیدی به نهایی شدن مصوبه استمرار صلاحیت نمایندگان برای دوره بعد و تایید شورای نگهبان وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا خباز در مورد طرح معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت در انتخابات آینده افزود: این پیشنهاد مخالف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است. در این بند آمده تبعیض ناروا ممنوع است و این طرح که به تصویب شورای اسلامی رسید٬ کاملا تبعیض نارواست لذا فکر می‌کنم این طرح مردود است.

خباز همچنین در ادامه افزود: حتی یک درصد هم امید ندارم شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تایید کند٬ چرا که این مصوبه مصداق بارز تبعیض نارواست.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت در تشریح بیشتر اثرات نامطلوب طرح یادشده٬ افزود: اگر این تصمیم در مجلس هشتم گرفته می‌شد دوستانی که آن زمان بیرون از مجلس بودند و بعدا به مجلس وارد شدند٬ درباره این مصوبه چه قضاوتی می‌کردند و‌‌ همان قضاوت را الان کاندیداهایی که بیرون از مجلس قرار دارند٬ نسبت به نمایندگان فعلی دارند.

خباز با تاکید بر این سخن پیامبر اکرم (ص) درباره آنچه را که برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز نپسند٬ افزود: زمانی که طراحان محترم بیرون از مجلس بودند و سال انتخابات بود چه قضاوتی درباره چنین طرحی می‌کردند و طبیعتا قضاوت آن‌ها این مصوبه را نمی‌پسندید.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان با تصویب این طرح تاکید کردند که هیچ مرجعی به جز شورای نگهبان حق اظهارنظر در مورد صلاحیت نمایندگان را ندارد و این در حالی است که در متن قانون آمده که برای اظهار نظر در مورد صلاحیت نمایندگان ۴ دستگاه ذی‌صلاح هستند.

وی در تشریح ۴ دستگاه ذی‌صلاح برای احراز صلاحیت نمایندگان تصریح کرد: اولین دستگاهی که در احراز صلاحیت نمایندگان می‌تواند دخیل باشد قوه قضاییه است٬ چرا که ممکن است فردی در ابتدای نمایندگی مشکلی نداشته باشد٬ اما در طول دوران نمایندگی از نظر قضایی مشکلاتی را داشته باشد که در احراز صلاحیت وی تاثیرگذار باشد و اگر چنین اتفاقی صورت پذیرد٬ چطور قوه قضاییه نمی‌تواند در این باره اظهار نظر کند.

وی همچنین وزارت اطلاعات را از دیگر مراجع ذی‌صلاح در احراز وظایف نمایندگی خواند و این سوال را مطرح کرد که «اگر از نظر این وزارتخانه فردی در طول نمایندگی دارای مشکلاتی باشد٬ چطور این وزارتخانه نمی‌تواند در این رابطه اظهار نظر کند؟»

نماینده مردم در مجلس کاشمر و بردسکن در مجلس هشتم همچنین ثبت احوال را نیز دیگر مرجع ذیصلاح برای احراز صلاحیت نمایندگان خواند و یادآور شد: اگر اداره ثبت احوال در بررسی پیشینه نماینده‌ای به این نتیجه برسد که نماینده تابعیت غیر ایرانی داشته آیا می‌توان حق اظهار نظر برای ثبت احوال قائل نشد.

وی همچنین پلیس بین‌الملل را آخرین مرجع ذی‌صلاح چهارگانه در کنار شورای نگهبان برای احراز صلاحیت نمایندگان خواند و گفت: اگر نماینده‌ای به خارج از کشور سفر کرده باشد و در آن سوی مرز‌ها اتفاقی برای وی افتاده باشد که صلاحیت وی را برای نمایندگی زیر سوال ببرد٬ آیا می‌توان به پلیس بین‌الملل گفت که شما حق گزارش در این باره را ندارید؟ لذا به نظر می‌رسد این مصوبه‌ای منطقی نبوده و به همین دلیل تعداد زیادی نیز از نمایندگان با این طرح مخالف بودند٬ اما در ‌‌نهایت متاسفانه با آرای نمایندگان این طرح به تصویب رسید.

وی در پایان افزود: در مشورتی که در صحن علنی با اعضای شورای نگهبان داشتم٬ متوجه این موضوع شدم که امیدی به نهایی شدن این مصوبه و تایید شورای نگهبان در این باره وجود ندارد و به نظر من این مصوبه٬ هم وهن نمایندگان است٬ هم وهن مجلس شورای اسلامی.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

,مغایر,قانون,شورای نگهبان,خبرگزاری دانشجو

مغایر,قانون,شورای نگهبان,مجلس,خبرگزاری,خبرگزاری‌های فارسی‌زبان,سایت‌های خبری,خبر,اخبار,دانشگاه,دانشجو,خبر دانشجو,اخبار دانشگاه,اخبار دانشگاهی,پیوند رسانه و دانشگاه,دانشگاه سراسری,دانشگاه آزاد,دانشگاه غیرانتفاعی,دانشگاه پیام نور,دانشگاه علمی کاربردی,تشکل‌‌های دانشجویی,سایت شبکه خبر دانشجو,دانشگاه مجازی,سیاسی,بین‌الملل,علمی,فرهنگی,اجتماعی,دین و اندیشه,ورزشی,اقتصادی,استان‌ها,عکس,فیلم و صوت,فضای مجازی,نمایشگاه مطبوعات,پربیننده ترین اخبار,پربحث ترین اخبار,چندرسانه ای,پوشش اخبار دانشگاهی,تیترهای برتر,خبرنگار,عکاس,ایران,جهان,رسانه,ارتباط,اخبار دانشگاه های ایران,خبر گزاری,خبرگذاری,خبر گذاری,اینفوگرافیک,خبردانشجو,شبکه‌خبردانشجو,صصص,سدد,هق,دانشگاه های تهران,تهران,رهبری,ملت,مردم,ریاست جمهوری,انقلاب اسلامی,انقلاب اسلامی ایران,جمهوری اسلامی ایران,تابناک,فارس,مهر,ایسنا,رجا,فردا,شفاف,خبرآنلاین,عصر ایران,جام نیوز,الف,خبرنامه,صوت و تصویر,20:30,صرفا جهت اطلاع,خبرگزاری دانشجو,خوابگاه,خابگاه,پایان نامه,پایاننامه,پایان‌نامه,فیلم دانشجویی,فیلم,ورزش دانشگاهی,ورزش,ورزش دانشگاه,جزوه,فناوری,بانک سوالات,علم,دختر دانشجو,دختردانشجو,پسر دانشجو,پسردانشجو,رهبر انقلاب,احمدی نژاد,احمدی‌نژاد,لاریجانی,مشائی,مشایی,قالیباف,بازیگر,خوابگاه دختران,خوابگاه پسران,خوابگاه دخترانه,تحصن,سلف,تحصن دانشجویی,سلف دانشگاه,نمونه سوالات,کلید امتحان,سنجش,آزمون,آزمون دکترا,آزمون ارشد,کارشناسی ارشد,پاسخنامه,پاسخ نامه,روش جدید تقلب,تقلب,سوالات تضمینی,کنکور,مهندسی معکوس تست,تست و آزمون,ورقه امتحان,اردوی مختلط,سرویس دانشگاه,تجمع دانشجویی,سوالات میان ترم,پایان ترم,ترم,ارز دانشجویی,نرخ ارز,طلا,سکه,دانشجوی زندانی,زندانی سیاسی,دانشجوی ستاره دار,دانشجوی ستاره‌دار,موبایل,فیلم خوابگاه,شهید گمنام,استاد,کنکور آزاد,کنکور سراسری,کنکور پیام نور,جنبش سبز,دانشجوی سبز,قیمت,واردات خودرو,صادرات,کالا,خدمات,اقتصاد مقاومتی,نقد و بررسی,رخدادهای دانشگاهی,گفتگو,یادداشت,مقاله,روش تحقیق,مرکز تحقیقات,وزارت علوم,وزارت آموزش و پرورش,فیلم منتشرنشده,صوت,گزارش تصویری,عکس دانشجویی,نشریات دانشجویی,نشریه,دانشگاه شریف,دانشگاه فردوسی,دانشگاه پلی تکنیک,دانشگاه هنر,دانشگاه بوعلی سینا,دانشگاه تهران,فیلم سینمایی,اکران دانشجویی,اکران,اکران دانشگاهی,مسابقات پل ماکارونی,نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها,معاونت مطبوعاتی,وزیر علوم,وزیر,زندگی دانشجویی,خونه دانشجویی,خانه دانشجویی,منزل دانشجویی snn,snnonline,studentnews,student news agency,student news network,SNN,IR,ir,snn,www,khabar,akhbar,daneshjoo,daneshgah,daneshga,daneshjou,daneshjo,daneshjouee,daneshjoui,daneshjoei,iran,IRAN,Iran,Tehran,World,news,agency,student,university,iran university,univercity,politic,international,scientific,culture,social,thinking,sport,economic,state,photo,multimedia,cyber,topnews,hotnews,top news,hot news,khabarhaye iran,khabarhaye jahan,khabarhaye nayab,khabarhaye top,university news,media,islamic republic of iran,leader,president,national,iranian universities,khamenei,dolat,tabnak,khabaronline,jahannews,com,rajanews,jamnews,alef,farsnews,mehrnews,isna,shafaf,asriran,Khabargozariye Daneshjou,khabargozariye daneshjoo,khabargozari,ahmadinejad,perspolis,esteghlal,azadi,enghelab

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو» سخنگوی شورای نگهبان از رد مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص مستثنی شدن نمایندگان کنونی از ساز وکار رایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در انتخابات آینده مجلس خبر داد.

نجات الله ابراهیمیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این مصوبه در میانه جلسه امروز شورای نگهبان واصل و بررسی شد.

وی افزود: بخش هایی از این مصوبه به ویژه بخشی که ترتیبات ویژه و مقررات جدیدی برای رسیدگی به صلاحیت نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده بود با اکثریت آرا مغایر قانون اساسی شناخته شد.

ابراهیمیان گفت: موضوع مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی تبصره ۴ پیشنهادی برای الحاق یک تبصره به ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس بود که بر اساس ‌آن نمایندگان کنونی از ساز و کار رایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در انتخابات آینده مجلس مستثنی شده بودند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند در صورت ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس برای دوره بعد انتخابات خانه ملت، صلاحیت آنان برای نمایندگی مجلس استمرار می‌یابد.

به گزارش فارس، صلاحیت داوطلبان نمایندگی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان پیشنهادات وکلای ملت درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
این طرح که در واقع تنها برای اعمال محدودیت برای کاندیداتوری اعضای شوراهای اسلامی شهر در انتخابات مجلس ارائه شده است، با پیشنهادات متفاوت و بعضاً خارج از موضوع اصلی طرح توسط برخی وکلای ملت مواجه شد.
تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهادی را مطرح کردند مبنی بر اینکه لزومی ندارد شورای نگهبان صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس را که برای دور بعدی انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوند، بررسی کند چرا که ۴ سال قبل شورای نگهبان صلاحیت آنها را بررسی و تأیید کرده است، همچنین سایر عوامل اجرایی یا نظارتی نیز حق اظهارنظر در خصوص صلاحیت افراد مذکور را ندارند.
نمایندگان مجلس این پیشنهاد جنجالی را با ۱۲۵ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع در صحن علنی مجلس مصوب شد.
طبق مصوبه مجلس در پیشنهاد مذکور که محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان آن را به نمایندگی از رضا عبداللهی نماینده ماهنشان، هادی قوامی نماینده اسفراین، اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان، الیاس نادران نماینده تهران و غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد، مطرح کرد، در صورت ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای دوره بعد صلاحیت آنان برای نمایندگان مجلس استمرار می‌یابد مگر آنکه شورای نگهبان در جلسه رسمی خود تا ۱۵ روز قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی به استناد اسناد و مدارک معتبر عدم احراز را اعلام نمایند. بر این اساس سایر عوامل اجرایی یا نظارتی حق اظهارنظر در خصوص صلاحیت افراد مذکور را ندارند.
همچنین نمایندگان در تبصره این پیشنهاد مقرر کردند موارد مربوط به تخلفات افراد مذکور در زمان شروع تا انتهای تبلیغات که به تشخیص شورای نگهبان منجر به ابطال یا عدم احراز صلاحیت افراد مذکور می‌شود از این قاعده مستثنی است.



تاريخ : 12 / 2 / 1394برچسب:, | 14:17 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 12 / 2 / 1394برچسب:, | 10:44 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی شوراها، همایش گرامیداشت این روز به پاس قدردانی از شوراهای اسلامی روستاهای خاروانا، شورای شهر خاروانا، شورای بخش و شهرستان و ... با حضور فرماندار شهرستان، بخشدار خاروانا و سایر مدیران شهرستانی و بخش خاروانا برگزار گردید. این مراسم که با هماهنگی و تلاش های مجموعه بخشداری خاروانا و با همکاری شهرداری و دانشگاه پیام نور اجرا گردید، یکی از بهترین و کاراترین همایش های اجرا شده در مرکز بخش خاروانا طی سالهای اخیر به شمار می رود. 

در این مراسم ابتدا عبدالهی بخشدار خاروانا ضمن خیرمقدم گویی فرا رسیدن روز ملی شوراها را به تمامی شوراهای بخش تبریک عرض نمودند. ایشان در ادامه مطالبی را در خصوص امر مشورت و اهمیت و جایگاه شوراها بیان داشتند. بخشدار خاروانا ضمن اشاره به برخی مسائل مهم بخش، از توجه فرماندار شهرستان به امر مرزی شذن و الحاق به منطقه آزاد بخش خاروانا تشکر نموده و خواستار توجه جدی و شروع عملیات بهسازی و آسفالت جاده خاروانا- ورزقان شدند.

دیگر سخنران این مراسم ولیان رئیس شورای اسلامی شهر بود. رئیس شورای شهر خاروانا روز ملی شوراها را تبریک گفته و از فرصت پیش آمده جهت طرح مسائل و مشکلات شهر و منطقه استفاده نمودند. آقای ولیان ضمن اشاره به نامناسب بودن وضعیت جاده های ارتباطی شهر با مرکز شهرستان و شهر تبریز، خواستار توجه جدی به ساماندهی آنها شده و از شروع نشدن مجدد عملیات بهسازی و اسفالت جاده خاروانا- ورزقان انتقاد کرد (این مورد بارها از سوی شورا پیگیری شده و تمامی مسئولین ذیربط قول شروع شدن آن از شنبه هفته آتی را داده اند!). ایشان نبود جاده های مناسب را دلیل اصلی نیامدن سرمایه گذاران به مرکز بخش دانسته و به تلاش های متعدد شورای شهر در جذب سرمایه گذار و عدم موفقیت نهایی به دلیل نبود زیرساختهای ارتباطی اشاره نمودند.

ولیان در ادامه سخنرانی خود مشکلات دیگر شهر و منطقه که بارها از سوی شورا پیگیری شده را برشمردند. مسائلی از قبیل دائمی نشدن اداره ثبت احوال در مرکز بخش علیرغم همکاری همه جانبه شورا، عدم توجه به مطالبه مردم در خصوص دستگاه گیرنده شبکه های دیجتالی تلویزیونی، عدم استقرار شعبه بانک ملی، نیمه کاره رها شدن سد حاجیلار و ...مهمترین مشکلات مورد اشاره رئیس شورای شهر خاروانا بودند.

در ادامه مراسم نماینده شورای شهرستان در استان و رئیس شورای بخش خاروانا ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی شوراها گزارشی از عملکرد خود را ارائه نموده و مسائل موجود بخش را یادآور شدند

محرم زاده رئیس بنیاد مسکن شهرستان نیز پس از تبریک روز شوراها، آمادگی بنیاد مسکن شهرستان در بازسازی و نوسازی کامل واحدهای مسکونی بخش خاروانا شامل روستاهای بخش و خود شهر را اعلام نمودند. ایشان گزارش مختصری نیز در خصوص وضعیت روستاهای بخش و عملکرد این نهاد در آنها را ارائه دادند.

در قسمت دیگر مراسم، رحمان رضازاده شاعر توانمند بخش خاروانا و روستای لیلاب، اشعاری نقادانه را در قالب طنز در مورد شوراها و تلویزیون قرائت کردند که با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان روبرو شد.

وفادار فرماندار شهرستان سخنران ویژه برنامه بودند. فرماندار ورزقان ضمن تبریک روز ملی شوراها مطالبی را در خصوص اهمیت و جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی بیان داشتند. ایشان در ادامه ضمن اشاره به موفقیت های دولت تدبیرو امید، به موارد مطرح شده از سوی رئیس شورای شهر خاروانا و بخش و نماینده شورا در استان پاسخ دادند. مهمترین موارد اشاره شده از سوی فرماندار شهرستان، شروع مجدد عملیات بهسازی راه خاروانا به ورزقان در روزهای آتی، دائمی نمودن ثبت احوال در مرکز بخش، گازدار نمودن همه روستاهای بالای 20 خانوار بخش، تلاش برای استقرار شعبه بانک ملی، پیگیری جدی الحاق شهرستان به منطقه ازاد ارس از ناحیه بخش خاروانا، شروع مجدد عملیات سد حاجیلار در روزهای آتی و ... بود.

این مراسم با تجلیل از شوراهای شهر و روستاها و شهردار خاروانا، مسئول دانشگاه پیام نور خاروانا و برخی تلاشگران دیگر و پذیرایی و صرف ناهار خاتمه یافت.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه ورزقان با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس به بهانه آزادسازی گروگان های لانه جاسوسی خود، اظهار کرد: این حادثه یکی از نمونه های آشکار امدادهای غیبی و الهی بود که نشان داد دست خدا همواره پشت انقلاب اسلامی است و هرگز دشمنان به بهانه های مختلف توان ضربه زدن به این نظام اسلامی را ندارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ارتشیان تصریح کرد: مباحث مربوط به صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی قابل بازرسی نیست و مذاکرات هسته ای تنها پیرامون پرونده هسته ای انجام می شود.

امام جمعه ورزقان حملات هوایی آل سعود به مردم بی دفاع یمن را وقیحانه و وحشیانه خواند و اظهار داشت: عربستان سعودی بار دیگر نشان داد که به عنوان پیاده نظام آمریکا در منطقه غرب آسیا عمل می کند.

وی گفت: حملات هوایی عربستان به یمن نتیجه ای جز شهید شدن هزاران کودک، زن و مردم غیر نظامی نداشته و این موضوع نشان می دهد نظام سلطه در ورود به تحولات یمن دچار اشتباهات فاحش شده است.

مسعود مهدوی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورزقان به خاطر ارائه خدمات به مردم و برنامه های مناسب در هفته سلامت تقدیر و تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه ورزقان با انتقاد از عملکرد اوقاف و امور خیریه در بازسازی مساجد آسیب دیده از زلزله سال ۹۱ در شهرستان ورزقان گفت: بازسازی مساجد شهرستان نیازمند توجه ویژه اوقاف و امور خیریه به شهرستان ورزقان است و اوقاف و امور خیریه باید در عمران و آبادانی مساجد کوشا باشد



تاريخ : 4 / 2 / 1394برچسب:, | 20:52 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، علی وفادار در آئین افتتاح مراسم شروع عملیات اجرایی طرح هادی روستای گلعنبر گفت: از مهمترین مشکلات و کمبود هایی که در روستاهای زلزله ورزقان نبود اجرای طرح هادی و ایجاد سیل بند و اصلاح شبکه آب شرب است.

وی با بیان اینکه طرح هادی این روستا شامل پیاده ‌روسازی، آسفالت و جدول‌بندی است، افزود: رسیدگی به آبادانی روستاها از برکات انقلاب اسلامی است که خرسندیم در هفته بنیاد مسکن شاهد افتتاح این طرح هستیم.

فرماندار ورزقان افزود اعتبار تخصیص یافته برای احداث طرح هادی در روستاهای آقبلاغ ، زنگ آباد، سیه کلان، کیقال در بخش مرکزی بزودی آغاز می شود.

وی افزود: در صد و یک روستای شهرستان مطالعه طرح هادی به اتمام رسیده و نیازمند تخصیص اعتبار برای اجرای طرح هادی است که انتظار می رود مسوولان توجه بیشتری در این امر داشته باشند.

وفادار گفت: طرح هادی روستایی در دولت خدمتگذاریکی از طرح های بسیار خوب، بجا و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی است.ما می بینیم بعد از سالها دولت خدمتگذار به قلب تولید کشور یعنی روستاها توجه و نگاه ویژه ای داشته است،که نمونه آن جدیدت و تخصیص دهی اعتبار برای اجرایی شدن عملیات اجرایی طرح هادی در روستاهای محروم و دور افتاده کشور است..وی با اشاره به اینکه اگر طرح های هادی در روستاها اجرایی شود ما شاهد دستیابی در ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها،تأمین عادلانه امکانات، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها وتسهیلات بهبود مسکن و خدمات محیط زیستی و عمومی روستاها خواهیم بود و در نهایت از مهاجرت به شهرها جلوگیری خواهد و این میسر نمی شود جز با ایجاد طرح هادی و امکانات رفاهی و خدماتی در روستاها که از اهداف اصلی دولت و بنیاد مسکن می باشد.



تاريخ : 4 / 2 / 1394برچسب:, | 20:49 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، در ابتدای این جلسه، صادقی  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، ضمن تبریک ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) و گرامیداشت مناسبت های پیشرو از جمله اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی سخنان خویش را با متن مقدمه گلستان سعدی شروع کرد و در ادامه با گرامیداشت سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش های این نهاد مردمی تقدیر کرد، همچنین در این روز شهادت امام علی نقی (ع) را به حاضران تسلیت گفته و روز هوای پاک، روز کارگر و سالروز اعلام انقلاب فرهنگی را هم گرامی شمرد ودستور جلسه راقرائت کرد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تبریک حلول ماه رجب و با اشاره به فضایل و دعاهای این ماه مبارک و تبریک میلاد امام محمد باقر (ع) با ذکر حدیثی از آن امام، سازگاری با منافق، اظهارمحبت خالصانه به افراد مومن و بهترین برخورد با افراد غیر مسلمان بیانات خود را شروع کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان با اشاره به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی توسط مقام معظم رهبری، تعامل  و همکاری همه  اقشار جامعه را زیر نظر پرچم اسلامی  و زیر سایه ولایت فقیه خواستار شد و تصریح کرد؛ مسئولین و مردم شهرستان ورزقان هم باید به تبعیت از کشور در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همدل و همزبان باشند.

مهدوی در ادامه رسالت شورای فرهنگ عمومی را بسیار مهم توصیف و خاطر نشان کرد؛ اساس شورای فرهنگ عمومی برمبنای فرهنگ و توسعه فرهنگ می باشد و لازمه آن محبت، وحدت، همدلی و ارائه راهکارهای مناسب می باشد. وی ضمن تشریح سیاستهای فرهنگی شهرستان به مشکلات روند بازسازی مساجد باقی مانده از زلزله و دعوت از خیرین جهت بازسازی مساجد تاکید کرد و از اداره اوقاف در جهت بازسازی کند مساجد تخریبی در شهرستان انتقاد کرد و از متولیان بازسازی مسجد جامع ورزقان تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان ورزقان در پایان سخنان خود در مورد بحث های شرعی و امنیتی مراسمات و جشن ها و برگزاری دوره ای جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادارات مختلف توضیحاتی ایراد کرد.

علی وفادار فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان نیز با تیریک ماه مبارک رجب و فضیلت و عظمت این ماه بزرگ در خصوص انسجام افراد در جلسات فرهنگی اظهار خرسندی کرد و گفت؛ مسائل فرهنگی تنها به جشن، مراسم و عزاداری معطوف نمی شود بلکه پیشرفت و توسعه و رشد فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی و تمسک از فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار مهم است.

وی افزود؛ هر کشوری فرهنگ و آداب و رسومی دارد ولی فرهنگ ایرانی با برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی و دفاع از مظلومین جهان، کشور ما را جامعه ای برتر و الگو برای دیگر  جوامع  معرفی می نماید.

وفادار ضمن تشکر از امام جمعه شهرستان در خصوص دغدغه مسائل فرهنگی شهرستان، خواستار همدلی و همکاری تمامی ادارات و مردم در حل مسائل ومشکلات فرهنگی شهرستان شد و از ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان، هیئت امنای مسجد جامع و شهرداری تهران تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مسجد جامع ورزقان در تیر ماه سالجاری آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت از روند تدریجی بازسازی مساجد تخریبی روستاهای شهرستان براثر زلزله اخیر و عدم وجود متولی برای امام زاده های شهرستان انتقاد کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان در پایان صحبت های خود ضمن تبریک هفته معلم، آموزش و پرورش را زیر بنای توسعه هر کشور و آثار خیر و برکت  آن را در گرو توجه به آموزش و پرورش قلمداد کرد و خواستار توجه ویژه به تعلیم و تربیت و انجمن اولیاء و مربیان و حمایت از آموزش و پرورش شد.

سپس حجت الاسلام محمدزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ورزقان و امام جمعه موقت توضیحاتی در خصوص برنامه های هفته معلم و هفته عقیدتی  و برگزاری جشن ولادت در سپاه و سطح شهرستان گزارشی به اعضاء حاضر ارائه نمود.



تاريخ : 4 / 2 / 1394برچسب:, | 12:2 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ع. مرادخانلو:امسال قرار بر همدلی و هم زبانی است، اما توپخانه ی  نمایندۀ منطقه  بر علیه  دولتی های منطقه در مجلس، با تذکر شدید اللحنی بر رئیس جمهور، غوغا به پا کرد. و بر همۀ ماه عسل ها ی شیرین و عکس گرفتن های مشترک در منطقه بزودی سایه ی سنگین اش را خواهد افکند.

تحلیل من، از شدت ناراحتی و عصبانیت نماینده منطقه این است که  برخی دولتی ها  در پایتخت به احتمال زیاد با یکی از رقبای اصلی و قوی ایشان ارتباط صمیمی دارند! و این قشقرق ها از این روست!

و الا بغیر از کباب شدن دل نماینده، دل هیچ دیندار و غیر دیندار از مراسم زیبا و قشنگ آقای وفادار و دشتبان در اوخارا ناراحت نیست بلکه همۀ اهل فرهنگ و دانشگاه و مردم فرهنگ دوست ورزقان و خاروانا از حمایت دولتی ها از آن گونه مراسمات بومی و ملی قره داغ و آذربایجان نهایت ممنون اند و متشکر...



تاريخ : 4 / 2 / 1394برچسب:, | 11:59 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آقای دهقانی، شما تنها نماینده مس و راه این شهرستان نیستید!

 

 باد سردی که بر جشن اوخارا وزید 

 جعفر خضوعی- روزنامه نگار در اهر

 

جناب آقای الهوردی دهقانی نماینده محترم مردم شریف ورزقان و خاروانا

با سلام و ادای احترام

امیر ارشد به میرزا جلیل پیشنهاد کرد که در اوخارا بماند و مجله ( روزنامه ملانصرالدین) را در همانجا منتشر کند. او قول تهیه چاپخانه و لیتوگرافی و خرید کاغذ و دعوت نقاش و در یک کلام ایجاد تمامی شرایط لازم برای انتشار مجله را داد...

این بخشی از خاطرات حمیده همسر میرزا جلیل محمد قلی زاده است که در شرح سفرشان از آن سوی ارس به قره داغ و اهر و ورزقان که در مسیر عزیمت به تبریز به اوخارا و نزد امیرارشد می روند.

بنده هنگام حضور در جشن نوروز ورزقان که یازدهم فروردین ماه در خانه تاریخی امیرارشد برگزار شد، این فراز از خاطرات همسر میرزاجلیل در ذهنم می آمد و اینکه پس از گذر ایام طولانی سرانجام خانه او که مرمتش نیز زمان بسیار بُرد، چراغش دوباره روشن شد و صدای فرهنگ از آن برخاست. بله اوخارا و خانه امیرارشد میزبان چنان شخصیت هایی نیز بوده است.

در همین ابتدای سخن به خاطر مبارک می آورم کمی بیش از یکسال پیش که در دفتر حضرتعالی گفتگویی داشتیم.  

من آنجا و آن زمان چیزی از حوزه فرهنگ در عملکرد شما و رویکرد و نگاه شما سراغ نیافتم. خبر از همایش مشروطه و گرامیداشت ستارخان دادید اما دیدیم که چنین اتفاقی نیفتاد.

حوزه فرهنگ قره داغ که خود در حوزه های مختلف از جمله؛ ادبیات و موسیقی مکتب خود را در کنار مکتب تبریز و اردبیل دارد، به شدت از سوی نمایندگان این منطقه مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است. در شرایطی که شاهد تهاجم و شبیخون فرهنگی هستیم و فرهنگ بیگانه با ابزارهای متنوع به پستوهای خانه هایمان نیز رخنه کرده اند، به راستی آیا غفلت از فرهنگ بومی و ایجاد مانع پیش روی آن تبدیل شدن به سربازان تهاجم فرهنگی نیست؟!

آقای دهقانی شما نماینده مردم ورزقان و خاروانا هستید. نماینده فرهنگ و مدنیت این خطه از ایران. شما تنها نماینده مس و راه این شهرستان نیستید. به راستی برای موسیقی عاشیقی و ادبیات شفاهی آن چه کرده اید؟ برای آداب و سنن و باورهای دیرین آن چه کرده اید؟ برای علامه جعفری و ستارخان و کلنل پسیان و حکیم نباتی و... چه کرده اید؟ برای لباس بومی مادران مان چه کرده اید؟ برای مواریث ملموس و ناملموس مان چه کرده اید؟ برای بازی های بومی مان؟ برای زبان مادری مان چه کرده اید؟ مثلا آیا یکبار از باب اصل 15 قانون اساسی به رئیس جمهور تذکر داده اید؟

حضرتعالی پس از گذشت 20 روز از جشن نوروز ورزقان در خانه امیرارشد طی تذکری در صحن علنی مجلس از « رقص مختلط مردان و زنان» خبر داده و از رئیس جمهور خواسته اید؛ « قاطعانه با عوامل اقدام ضد فرهنگی در شهرستان ورزقان در چارچوب اقدامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخورد کند».

شما در آن مراسم نبودید، چگونه ادعا می کنید که در آن مراسم « رقص مختلط زنان و مردان» انجام گرفته است؟ گفته اید؛ « دل دینداران به درد آمده است». در آن مراسم جمع قابل توجهی از شهروندان شریف منطقه حضور داشتند و شاهد برنامه ها هم بودند، چرا کسی آنجا دلش به درد نیامد؟ آیا آنها دیندار نبودند؟ چرا مثلا تکانی نخوردند و اعتراضی نکردند؟ در آن مراسم مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان، مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری و مسئول نظارت و بازرسی ستاد سفرهای نوروزی کشور حضور داشتند. در آن جشن بسیاری از مسئولان شهرستان ورزقان حضور داشتند. در آن جشن از اقشار مختلف شهروندان منطقه و از اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.

کدام ضایعه بزرگ در ورزقان رخ داده است که شما به رئیس جمهور تذکر داده اید؟ چرا هیچ اثری از این ضایعه ملی در فضای عمومی ورزقان به چشم نمی خورد؟ یعنی بزرگ ترین مشکل مردم ورزقان برای شما این بوده است که در روستای اوخارا و در خانه امیرارشد « رقص مختلط مردان و زنان» صورت گرفته است؟ فرض کنیم چنین اتفاقی افتاده است. شما به عنوان نماینده این مردم می روید در مجلس شورای اسلامی و در جمع نمایندگان سراسر کشور و با پخش مستقیم از رادیو جار می زنید که در حوزه انتخابیه من «رقص مختلط» انجام گرفته است؟ فرض کنید اشتباهی صورت گرفته است. آیا این اشتباه چنان بزرگ و خطرناک بوده است که شما به رئیس جمهور تذکر داده اید؟

اما برخلاف شما من در آن جشن حضور داشتم. نقص و عیب هم داشت اما کار ارزنده ای بود. مورد ادعای شما مربوط می شود به برنامه یک گروه نمایشی که در آن چهار مرد و دو زن بودند. چهار مرد حرکات موزون شبیه رقص آذری داشتند و دو زن نیز با لباس بومی مادران ما که نماد عفت و حیا می باشد، اندک زمانی، آن هم در بخش نمایشی برنامه حضور داشتند. پارچه آبی به نمایندگی از آب روان در میان بود و آن دو زن با کوزه ای در دست ایفای نقش می کردند.

تعداد مهمان زیاد بود. فضایی برای اجرای برنامه جز سکوی کوچک ایجاد شده، نبود. برای آن گروه نمایشی در جلوی سالن فضای کوچکی باز کردند و آنها به اجرای برنامه پرداختند. آنها یک گروه نمایشی هستند. یعنی پیش از آن و در جاهای دیگر همین برنامه را اجرا کرده اند.

دوستانه عرض می کنم به نظر بنده اطلاق عنوان « رقص مختلط مردان و زنان» به این برنامه نمایشی نادرست است و ظلم در حق آنها و برگزار کنندگان جشن به حساب می آید.

اقدام شما به نظر بنده رنگ و بوی سیاسی دارد و متأسفانه آن را بر سر فرهنگ این خطه خراب کرده اید. فکر می کنید چرا سرزمین ما چنان که باید رشد و توسعه نیافته است؟ دلیل عمده آن ترمز های فرهنگی است که خودمان در منطقه می زنیم. چرا ما نمی توانیم تندیس و المان های مفاخرمان را در میادین شهرمان داشته باشیم؟ چرا نمی توانیم برای آنها گرامیداشت برگزار کنیم؟ چرا کنسرت و جشنواره موسیقی عاشیقی نداریم؟ چرا رقص کردی و بلوچی و... حتی از شبکه های تلویزیونی کشور پخش می شود اما ما خودمان هم تکلیف مان با رقص آذری مشخص نیست؟! فرماندار ورزقان در آن جشن اعلام کرد که تصمیم داریم ماهانه در این خانه برنامه فرهنگی و هنری و ادبی داشته باشیم. حال آیا با ترمزی که ایجاد شد، چنین امکانی وجود دارد؟! توسعه فرهنگی نیازمند انواع حرکت ها و برنامه های ریز و درشت فرهنگی است. آیا ما با دستان خودمان انگیزه های ظهور و بروز چنین حرکت هایی را نمی خشکانیم؟ آیا دیگر انگیزه و جسارتی برای چنین حرکت هایی باقی می ماند؟!

بنده خدای را گواه می گیرم که در آن جشن « رقص مختلط مردان و زنان» صورت نگرفته است و ادعای شما نادرست است. بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور فرض است ضمن ارسال فیلم جشن نوروز ورزقان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار قرائت توضحیات این سازمان در صحن علنی مجلس باشد. همه کسانی که در مورد این جشن موضع گرفته اند و یا می گیرند، بهتر است اول فیلم جشن را ببینند و بعد قضاوت کنند.

آقای دهقانی. بنده کارمند میراث فرهنگی و گردشگری نیستم و با شما نیز مشکلی ندارم. این را از آن جهت آوردم که گوشه ای از غربت فرهنگ این دیار تاریخی را تذکر داده باشم. برای حضرتعالی توفیق هرچه بیشتر در خدمت به مردم شریف ورزقان و خاروانا و ایران عزیزمان از درگاه باریتعالی آرزومندم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس این گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 149 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع کلیات طرح مذکور را به تصویب رساندند.

همچنین پس از تصویب کلیات این طرح علی لاریجانی رئیس مجلس طی سخنانی خواستار به رای گذاشته شدن ارجاع برخی از مواد این طرح به کمیسیون برای بررسی بیش‌تر شد.

لاریجانی در همین راستا افزود: معاونت قوانین مجلس نسبت به نگارش و برخی مواد طرح استانی شدن انتخابات اشکالاتی را وارد دانسته که لازم است برخی مواد دارای اشکال برای اصلاح به کمیسیون ارجاع داده شود.تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع لازم است اصلاحات یاد شده انجام شود که البته کمیسیون نیز قول مساعد در مورد بررسی هر چه سریع‌تر موارد اشکالی ظرف دو هفته و ارجاع مجدد آن به صحن علنی داده است. همچنین اعضای کمیسیون می‌توانند از نظرات دولت و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفع ابهامات بهره بگیرند.

در پایان نمایندگان مجلس با 144 رای موافق، 73 رای مخالف و 4 رای ممتنع به ارجاع مواد دارای ابهام طرح استانی شدن انتخابات به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رای مثبت دادند.



تاريخ : 1 / 2 / 1394برچسب:, | 6:56 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: کشورهای همسایه توان حمله و جنگ علیه ‌ایران را ندارند‌
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه همزمان با نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و یکی از دلایل تشکیل سپاه پر کردن خلاهای امنیتی در ابتدای انقلاب بود.

وی ادامه داد: با توجه به خلاء موجود تعدادی افراد داوطلب در این زمینه اعلام آمادگی کردند و از اقشار مختلف در تشکیل سپاه حضور داشتند و پیش‌بینی امام راحل نیز در این زمینه که دشمن توطئه افکنی علیه انقلاب کرده بود، محقق شد و در همان اوایل انقلاب توطئه‌های مختلف علیه نظام نوپا چیده شد.

کریمیان ادامه داد: نقش حساس و ویژه نیروهای مردمی در طول دفاع مقدس که توسط سپاه سازماندهی شد را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند و با وجود تقدیم شهدای بسیار به انقلاب و نظام، این شهدا هدفمند و آگاه وارد عرصه‌های مبارزه شدند.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز سپاه وارد صحنه شد و با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که در جنگ به دست آمد وارد عرصه سازندگی شد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به وجود آمد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است و سپاه در هر عرصه‌ای که تشخیص دهد و امنیت نظام به خطر افتد در صحنه حاضر خواهد شد.

کریمیان بیان کرد: با توجه به رسالت سپاه و بسیج در حمایت از مظلومان، مدل حمایتی بسیج در کشورهای مظلوم نیز مشاهده می‌شود و در رابطه با این سئوال که سپاه به خارج از مرزها کمک می‌فرستد باید گفت که سپاه به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند و تنها صرفا کمک مستشاری می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه با هر کشوری که با استکبار جهانی و صهیونیزم مقابله می‌کند همراهی خواهد کرد و این تاکید مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: در حال حاضر نیز سپاه به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت مردمی به وظایف خود ادامه می‌دهد و در عرصه‌های امنیتی نیز در کنار سربازان گمنام امام زمان به فعالیت‌های امنیتی می‌پردازد و در عرصه‌های فرهنگی نیز به نقش آفرینی می‌پردازد.

وی یادآور شد: سپاه از بطن مردم و در کنار مردم است و با توجه به رسالت سپاه و نقش آن در میان مردم اخیرا حرکت‌هایی آغاز شده تا سپاه از مردم جدا شود و این در حالی است که در دستور کار سپاه و فرامین رهبری، مردم نوازی و خدمت به مردم و بسیج آمده است و بنده نیز به عنوان یکی از فرماندهان سپاه اعلام می‌کنم که یکی از شاخصه‌های انتخاب مدیران، مردمی بودن آنان است و شاخصه‌های دیگر بعد از آن قرار دارد.

کریمیان گفت: داشتن روحیه خدمت‌گزاری به مردم از جهات مختلف دارای اهمیت بوده و باید اقدامات خدمت‌گزارانه جهاد و سپاه را منعکس کنیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود و در مواجهه با دشمنان باید در کنار مردم باشیم و سپاه فدایی مردم است.

وی یادآور شد: سپاه عاشورا با داشتن یگان‌های حرفه‌ای و آماتور که شامل نیروهای رسمی و نیز گردان‌های مردم پایه هستند در انجام عملیات‌های تاخیری و دفاعی اعلام آمادگی کرده است.

کریمیان با بیان اینکه کشورهای همسایه توان حمله و جنگ علیه کشور اسلامی ایران را ندارند، گفت: فرض احتمالی دشمنان فرا منطقه‌ای است که آنان نیز چنین حماقتی نمی‌کنند و اگر چنین حماقتی کنند با مشت آهنین مواجه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سپاه در امر سازندگی منطقه زلزله‌زده ورزقان گفت: سپاه یک هزار و 700 واحد مسکونی و 3 هزار و 400 واحد دامی در این منطقه احداث کرده و اعتقاد داریم بیش از رسالت محوله نیز در این زمینه وارد شده‌ایم.

کریمیان با اشاره به تشکیل سه حلقه امنیتی در سفرهای ریاست جمهوری گفت: حلقه اول محافظان ریاست جمهوری، حلقه دوم متعلق به سپاه و حلقه سوم مربوط به نیروی انتظامی است که تلاش می‌کنیم ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز،علی وفادار در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به مقام شامخ شهید مطهری و تقارن روز معلم با روز شهادت ایشان، اظهار داشت: استاد مطهری در روشنگری اقشار با سواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌ های اساسی برداشته بود و آثار عمیق ایشان در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه ما بسیار مؤثر بوده است.مدرسه شهید باکری زنجان

وی  افزود: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ورزقان با اشاره به اهمیت این شورا افزود: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است. تشکیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت ونظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و بهره گیری از کلیه ی منابع و امکانات در جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیتهای اجرایی در استانها و شهرستانها در چارچوب تعالیم اسلامی است.

وی گفت: تمرکز زدایی و مشارکت محلی برای ارتقاء فعالیتهای آموزش و پرورش ازموضوعات قابل توجه است که نقش مهمی در پیشرفت سریع امور دارد. پس وظیفه همه ادارات ونهادها کمک به رشد و توسعه آموزش وپرورش می باشد و شوراها اگربه وظایف قانونی خود همانطور که درقانون آمده عمل کنند می توانند در توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش وتحقق مشارکت های مردمی و دولتی نقش بسیارمهمی داشته باشند.

فرماندار شهرستان ورزقان با دعوت از خیرین مدرسه ساز برای کمک به ساخت مدارس شبانه روزی و هنرستان فنی حرفه ای که از نیازهای اصلی آموزش و پرورش ورزقان و خاروانا در امر تعلیم و تربیت است، گفت: بعد از زلزله 21 مرداد سال 91 خیرین با حضور گرم خود و با هزینه 150 میلیارد ریال در 40 روستای و شهر ورزقان 213 کلاس درسی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان با تاکید بر وجود معادن عظیم مس و طلا و ظرفیت گردشگری در این منطقه گفت: باید آموزش و پرورش و مراکز علمی شهرستان به آموزش رشته‌های تحصیلی مرتبط با این صنایع برای توسعه و رونق اقتصادی روی بیاورند، چرا که این رشته‌ها می‌توانند به اشتغال جوانان کمک کنند.

فرماندار ورزقان، ضمن تقدیر از مدیریت و دست اندرکاران آموزش و پرورش ورزقان افزود: فضای بسیار خوبی بر آموزش و پرورش ورزقان حاکم است و روحیه نشاط و شادابی و دغدغه کار در آموزش و پرورش ورزقان به چشم می خورد.