حجت الاسلام فاضل میبدی عضو  مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت  و گو با خبرگزاری برنا، با بیان اینکه اصولگرایان چند دوره از انتخابات است که یکی پس از دیگری شکست می خورند گفت: به همین دلیل است که امروز برخی از آنان می گویند رای روحانی 21 میلیون و رییسی 18 میلیون است و امروز که انتخابات تمام و نتایج آن هم اعلام شده است، برخی متوسل به چیز هایی می شوند که واقعیت ندارد.

او ادامه داد: اخیرا گفته اند که رای آقای روحانی 21 میلیون و رییسی 18 میلیون است حالا اینکه بر چه اساسی و کدام پیش گویی  این حرف ها را گفته اند مشخص نیست، درواقع اصولگرایان با این کار نظام، انتخابات، شورای نگهبان و مهمتر از همه رای مردم را زیر سوال می برند.

به گفته میبدی اگر اصولگرایان خود را  باز سازی کنند و رویکردی درست به مردم ارائه دهند، ممکن است در دوره های بعدی موفق شوند اما با شگردهایی که امروز برای نجات خودشان دنبال می کنند بعید است بتوانند اعتبار از دست رفته شان را بازگردانند و اثری در افکار عمومی جامعه بگذارند.

او ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی  مشخص شد که اصولگرایان دیگر حرفی برای گفتن در مسئله سیاست، مدیریت و اقتصاد ندارند در غیر این صورت قطعا مردم به آنان رای می دادند. متاسفانه  اصولگرایان با حمایت هایی که از دولت نهم و دهم آزمایششان را به مردم پس دادند، مردم به خوبی می دانند که آن ها هیچ حرفی جز فریب برای مردم ندارد.

این عضو  مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه اصوگریان می خواستند بار دیگر نسخه تکراری دولت های نهم و دهم را برای مردم بپیچند گفت: مشخص است که مردم این بار هم فریب این رفتار ها را نمی خوردند و وعده های عوام فریبانه را قبول نمی کردند، این بار هم با بهانه سند 2030 یا پس و پیش شدن 3 میلیون رای قصد دارند تا اعتبار از دست رفته شان را به دست بیاورند.

فاضل میبدی افزود: من به عنوان یک فرد کوچک در جامعه توصیه می کنم تا این سخنان سخیف در جامعه مطرح نشود،  در هر صورت ملت رای  داده اند و اگر هم دقت کنیم در شب انتخابات سه تا چهار میلیون رای به صندوق ریخته نشده است  و دوازده شب گویی امر الهی است ، دوازده و یک دقیقه گفتند صبح شنبه است و درست نیست رای گیری ادامه پیدا کند. اگر مردم  می توانستند رای خود را به صندوق بریزند و سه تا چهار میلیون رای به آرا روحانی اضافه می شد.

 او تصریح کرد: اگر اصولگرایان رویکرد کنونی خود را ادامه دهند در دوره های بعد هیچ کسی را نخواهند داشت و همین تعداد اندک  از نیروهای اصیل و خدوم اردوگاه اصولگرایی هم از آن ها جدا خواهند شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تقسیم کردن آرا به حلال و حرام بازی زشت و بدعتی شرعی است ادامه داد: امروز اگر کاندیدای مورد نظر اصولگرایان رای آورده بود همه آرا حلال می شد ، سابق بر این هم این گروه مردم را به خودی و غیر خودی تقسیم می کرند و امروز رایشان را به حلال و حرامی که مبنای آن مشخص نیست.

او در پایان گفت: نماز جمعه تریبون مقدسی است که باید مشکلات مملکت و جامعه اسلام از طریق آن مطرح شود اما متاسفانه در برخی از تریبون های نماز جمعه تنها مشکلات گروه خاصی مطرح شده و به گروه دیگری حمله می شود، بعضی از ائمه جمعه در خطبه هایشان به سند 2030 حمله کردند و عده ای در سخنرانیشان توده مردم را چیز خطرناکی خواندند در حالی که هیچ آیه ای در قرآنی چینی مطلبی را مطرح نمی کند. در هر صورت به نظر می رسد اصولگرایان پس از انتخابات برای نجات خودشان به هرچیزی متوسل شده اند در حالی راه نجاتشان تنها در مطرح کردن گفتمانی نو و سخنی جدید برای مردم است.