تاريخ : 27 / 11 / 1395برچسب:, | 14:34 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربایجان، حضور منسجم، مقتدارنه و پرطراوت ملت در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را «مایه‌ی آبروی انقلاب و نظام و ایران» خواندند و با اشاره به اینکه مسئولان نباید این حضور را به معنای گله نداشتن مردم تصور کنند، افزودند: آمریکا می‌خواهد با تکرار ترفند تهدید و جنگ نظامی، توجه مسئولان کشور را از صحنه‌ی جنگ واقعی یعنی جنگ اقتصادی منحرف کند، مسئولان هوشیار باشند و همه‌ی همت خود را صرف حل مشکلاتی همچون بیکاری، رکود، گرانی و تبعیض کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور پرشکوه ملت در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال را «مایه‌ی آبروی انقلاب و نظام و ایران» خواندند و با تشکر صمیمانه‌ی قلبی از مردم خاطرنشان کردند: امسال نه فقط منابع داخلی از افزایش حضور مردم در بسیاری از شهرها سخن گفتند بلکه دشمنان انقلاب هم برخلاف سال‌های قبل، با استفاده از تعابیر «میلیونی» به این حضور عزت‌بخش اذعان کردند و زبان بنده حقیقتاً از ادای تشکر از ملت قاصر است.

ایشان با اشاره به تلاش بی‌وقفه‌ی سیا، موساد، دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و هزینه شدن دلارهای نفتی قارون‌ها برای فضاسازی علیه انقلاب و جمهوری اسلامی گفتند: در تمام طول سال، صدها شبکه‌ی ماهواره‌ای، فضای مجازی و ورشکستگان فراری از ایران، به تحقیر و تضعیف و متهم‌سازی نظام مشغولند اما حضور عظیم ملت همچون باران رحمت الهی، در روز ۲۲ بهمن این فضای غبارآلود را پاکیزه می‌کند و همچون رودخانه‌ای زلال و مبارک، آلودگی‌ها را می‌زداید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأمل در ترکیب جمعیتی راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را ضروری و بسیار مهم برشمردند و افزودند: اکثر این جمعیت عظیم، دوران تلخ و سیاه اختناق طاغوت، پیروزی انقلاب، امام راحل و دفاع مقدس را ندیده‌اند اما با احساس و معرفت و روشنفکری و روشن‌بینی به خیابان‌ها می‌آیند.

ایشان خاطرنشان کردند: حضور امیدآفرین و ایستادگی نسل سوم و چهام در میدان دفاع از انقلاب و نظام، نشان‌دهنده‌ی رویندگی و بالندگی انقلاب و نکته‌ای بسیار مهم و درخور توجه است.

رهبر انقلاب اسلامی، تلاش دشمنان را برای ناکارآمد نشان دادن نظام، کوبیدن آب در هاون برشمردند و افزودند: ما البته مثل همه‌جای دنیا نابسامانی‌هایی داریم که به‌هیچ‌وجه از آن‌ها نمی‌گذریم اما دشمن در تلاش است پیشرفت‌ها و کارهای بسیار مهم ۳۸ سال اخیر را نادیده بگیرد و مردم را مأیوس کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به گزارش‌های واقعی، پیشرفت‌های کشور را در چهار دهه‌ی اخیر در برخی امور زیربنایی، شگفت‌انگیز خواندند و یادآوری کردند: برخی از این پیشرفت‌ها و جهش‌ها در دوره‌های صدساله هم معمولاً امکان‌پذیر نیست.

ایشان آبرو و عزت ملی ایرانیان را در مقایسه با دوران تحقیرآمیز طاغوت، از دستاوردهای پرافتخار انقلاب برشمردند و افزودند: رژیمِ توسری‌خور از آمریکا و انگلیس، ملت را ذلیل و خوار کرده بود اما امروز همه به عزت و اقتدار ملت و حضور تعیین‌کننده‌ی ایران اذعان دارند و می‌دانند تقریباً در همه‌ی مسائل منطقه، اگر ایران حضور نداشته باشد و اراده نکند، کاری به پیش نخواهد رفت.

رهبر انقلاب ۲۲ بهمن را «نعمتی الهی و فرصتی گران‌قدر» برای اعلام مواضع و خواسته‌های ملت دانستند و افزودند: امسال، ملت نشان داد در مقابل دشمنان ایستاده است و به‌‌دنبال تحقق اسلام و پیشرفت نظام اسلامی برخاسته از مردم است و هر مسئولی با ملت همراه نباشد و ایستادگی نکند، ملت او را بدون تردید پس خواهد زد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان کشور تأکید کردند: حضور پرشور مردم در مقابل دشمن کمین‌کرده برای بلعیدن ایران را به حساب گلایه نداشتن آن‌ها از عملکرد مسئولان نگذارید چراکه مردم از مسائل مختلف ازجمله تبعیض و کم‌کاری و بی‌اعتنایی به مشکلات گلایه‌مندند و احساس ناراحتی و رنج می‌کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در حال پایان یافتن است و مسئولان دولت و دیگر قوا باید به مردم گزارش دهند در این زمینه چه کرده‌اند؟

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: مسئولان نباید به مردم بگویند «باید چنین بشود»، بلکه باید بگویند «چنین شد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «بیکاری و رکود و گرانی» را از مشکلات مهم کشور خواندند و گفتند: البته مسئولان در تلاش هستند اما ظرفیت‌های کشور بیش از این‌هاست و راه خروج از مشکلاتِ چندبعدی هم مشخص است.

ایشان به سخنان شش سال پیش خود در زمینه‌ی هدف‌گذاری دشمن برای تشدید فشارهای اقتصادی و دلسرد شدن مردم اشاره کردند و افزودند: مسئولان باید به مسائل اقتصادی توجه کامل کنند، البته مسائل فرهنگی و علمی نیز مهم است اما در نگاه کوتاه‌مدت، مسائل اقتصادی در اولویت است.

رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل هدف واقعی دولت قبلی و فعلی آمریکا در تکرار ترفند «تهدید ایران به جنگ» افزودند: امروز هم مثل قبل از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زنند و آن مسئول اروپایی هم به مسئولان ما می‌گوید «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود»، اما این حرف یک دروغ محض است و آن‌ها می‌خواهند ذهن ما را از جنگ واقعی یعنی نبرد اقتصادی منحرف کنند و به جنگ نظامی سوق دهند تا مسئولان کشور از تمرکز در عرصه‌ی پیشرفت اقتصادی و توجه به جنگ فرهنگی غربی‌ها با ملت ایران باز بمانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نظارت و پیگیری طرح‌ها و برنامه‌ها را کاملاً ضروری خواندند و گفتند: از رئیس‌جمهور محترم خواسته‌ام به مدیران اجرایی تذکر دهد که مدیریت باید با شفافیت و نظارت و پیگیری همراه باشد وگرنه صرف اینکه مدیران بگویند «بشود» و طرف مقابل هم بگوید «چشم»، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و کار عینی انجام نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به آیه‌ی «وَ اَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» تأکید کردند: منظور این آیه فقط توجه به قوه‌ی نظامی نیست بلکه معنای آیه این است که هرچه می‌توانید درون خود را از همه‌نظر قوی کنید که این همان استحکام ساخت داخلی است که بارها گفته‌ام.

رهبر انقلاب اسلامی، تحقق رشد هشت درصدی را به استناد نظر متخصصان و به شرط استفاده‌ی کامل از ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر دانستند و خاطرنشان کردند: معنای واقعی رشد، رشد تولید و استحکام داخلی اقتصادی یعنی همان اقتصاد مقاومتی است نه فقط فروش بیشتر نفت که البته آن هم مفید است.

ایشان با انتقاد از عناصری که فقط روی کمبودها و ضعف‌ها دست می‌گذارند و آن‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند، افزودند: نکته‌ی قابل تأمل این است که این عناصر همان کسانی هستند که خودشان به دشمن، گرای تحریم‌ها را داده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، حادثه‌ی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبریز را درسی مهم و همچون موتور پیش‌برنده‌ی ملت در پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: مردم آذربایجان در همه‌ی تحولات مهم اجتماعی و سیاسیِ ۱۳۰ سال گذشته‌ی کشور مانند قضیه‌ی تنباکو، مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از اصلی‌ترین محورهای مبارزه بوده‌اند و این، شناسنامه و تاریخ پرافتخار آذربایجان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحرکات تفرقه‌افکنانه‌ی برخی گروه‌ها در سال‌های اول انقلاب در تبریز، گفتند: امام بزرگوار ما در مقابل آن حرکت‌ها که برخاسته از سیاست‌های قدیمی انگلیسی‌ها بود، فرمودند «هیچ‌کس نگران نباشد، چراکه خود مردم تبریز جواب آن‌ها را خواهند داد» و همین‌گونه نیز شد.

ایشان، هوشیاری قشرهای مختلف مردم از جمله مردم و جوانان و نخبگان آذربایجان را در مقابل اختلاف‌افکنی و وسوسه‌های دشمنان ستودنی خواندند و گفتند: آذربایجان نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامی است و مردم آن در راه دفاع از وحدت ملی از جانشان مایه گذاشته‌اند که همه باید قدردان این فداکاری باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تنوع قومیتهای مختلف همچون ترک، فارس، لُر، کُرد، عرب و بلوچ را فرصتی ارزشمند برای ایران دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن همواره به ایجاد شکاف قومیتی چشم طمع دوخته تا به خیال خود از هر گسلی در کشور استفاده و زلزله ایجاد کند، در حالی‌که هیچ گسلی در کشور وجود ندارد و مردم، یکپارچه و متحد هستند.

رهبرانقلاب اسلامی با اشاره به سینه سپر کردن و ایستادگی اقوام بزرگ ایرانی و از همه بهتر مردم آذربایجان در مقابل سیاستهای خباثت‌آلود دشمنان، مرحوم مولوی عبدالعزیز ساداتی از علمای اهل سنّت بلوچ، مرحوم شهید شیخ‌الاسلام از علمای اهل سنّت کردستان و همچنین سردار جوان و عرب خوزستانی شهید علی هاشمی را نمونه‌هایی از حرکت متحد و هماهنگ اقوام در دفاع از اسلام و انقلاب دانستند و افزودند: ملت ایران متحد، منسجم، همراه و همدل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همین زاویه به تعبیر مطرح‌شده در روزهای اخیر با عنوان «آشتی ملی» اشاره و و با بی‌معنی دانستن این تعبیر و انتقاد از پر و بال دادن به آن در روزنامه‌ها، گفتند: مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.

ایشان افزودند: البته کسانی که با اصل انقلاب مخالف بودند و می‌گفتند «انتخابات بهانه است و اصل نظام هدف ماست»، عده‌ای معدودند و در مقابل اقیانوس عظیم و پر طراوت ملت ایران، فقط یک قطره کوچک هستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مردم ایران در جایی که پای اسلام، ایران، استقلال و ایستادگی مقابل دشمن در میان است، با همه وجود ایستاده و با یکدیگر متحد و مجتمع هستند، البته ممکن است در فلان قضیه سیاسی دو نفر با هم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما این چیز مهم و مؤثری نیست و مسئله‌ای عادی و طبیعی به‌شمار می‌رود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اقیانوس خروشان، منسجم و متحد ملت باید روز به روز تقویت شود.

رهبر انقلاب با اشاره به شعله های امید مقدس و الهی که همواره دل ملت را گرم کرده است افزودند: با وجود همه پیشرفتها ما تاکنون در تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب، تنها قدمی کوتاه برداشته‌ایم و باید به سوی جامعه‌ی اسلامیِ عادلانه، پیشرفته، مقتدر و با عزت گامهای بلندی برداریم که به فضل الهی با ادامه مسیر ملت و نظام، قطعاً پیروزی و آینده متعلق به ملت عزیز ایران خواهد بود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: مردم غیرتمند آذربایجان در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ حماسه ای تاریخی و به‌یادماندنی آفریدند و در ۲۲ بهمن امسال نیز بار دیگر بصیرت و آگاهی خویش را اثبات کرده و با رهبر خود تجدید میثاق کردند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی، با بیان اینکه ایرانیان هیچ گاه فریب شیطان بزرگ را نخورده و نخواهند خورد، تأکید کرد: ملت ایران با وحدت و یکپارچگی ثابت کرده‌اند که در دفاع از منافع و امنیت ملی متحد هستند.



تاريخ : 24 / 11 / 1395برچسب:, | 7:48 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

تبریز - ایرنا - عملیات اجرایی اولین کارخانه تولید مواد شیمیایی سولفید سدیم شمال غرب کشور با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و مشارکت بخش خصوصی در شهرک صنعتی ورزقان آغاز شد.

 

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، خانم ضرب پور مدیر این طرح در مراسم کلنگ زنی این کارخانه گفت: کارخانه تولید مواد سولفید سدیم در 5هزار متر مربع با اعتبار 50 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث می شود.
وی افزود: سولفید سدیم ماده شیمیایی است که در صنایع کاغذ سازی، چرم سازی، بهداشت و صنایع مس در استخراج ماده مولیبدن کاربرد خاص دارد.
این کارخانه که قرار است در مدت یک سال به اتمام برسد، سالانه 5 هزار تن مواد سولفید سدیم تولید می کند.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در این مراسم با تاکید بر اینکه کارآفرینی دغدغه امروز در توسعه شهرستان های کمتر توسعه یافته است،گفت: در تلاشیم با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی و بستر سازی مناسب این امر را تحقق بخشیم.
شهاب الدین بیمقدار افزود: در برنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی و دولت توجه خاصی به مناطق محروم دارند و باید در اجرایی کردن قانون اصل 144 به سرمایه گذاری بخش خصوصی توجه شود.
بیمقدار، مس سونگون را فرصت مهم در توسعه استان دانست و تصویب احداث کارخانه تولید سالانه 100هزار تن شمش مس را فرصت مناسبی برای توجه سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی مس استان اعلام کرد.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان با وجود ظرفیت های معدنی و گردشگری محل مناسبی برای حضور سرمایه گذاران است، گفت: با احداث شهرک تخصصی مس و طلا در این شهرستان در آینده نزدیک شاهد توسعه و رونق اقتصادی مضاعف خواهیم بود.
فرماندار ورزقان نیز احداث کارخانه فرآوری طلا در مزرعه شادی، احداث سد عظیم حاجیلار چایی با حجم 65 میلیون متر مکعب در بخش خاروانا برای مهار روان آب ها و بزرگراه خواجه ورزقان را از خدمات دولت تدبیر و امید در جهت محرومیت زدایی شهرستان ورزقان اعلام کرد.
شهرستان ورزقان با 50 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: جمال سعادت پور**انتشاردهنده:عیسی عطاپور*



تاريخ : 24 / 11 / 1395برچسب:, | 7:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان ، در آیینی با حضور علیزاده نماینده ورزقان، یحیوی فرماندار، باقر جوان مدیرکل راهداری و بیمقدار نماینده مردم تبریز از زحمات اصغر محمودی تقدیر و جابر حبیبی به عنوان سرپرست جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ورزقان منصوب شد

 

اصغر محمودی اصل نیز در سمت رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

در ایام مبارک ده فجر در کل ایران پروژه افتتاح میشود در شهرستان ما جابجایی مسئولین انجام میشود خدا را شکر

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهرستان ورزقان با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران مربوط به بعد از انقلاب نیست بله قبل از انقلاب نیز با تاراج ثروت ها و نخبگان کشور این دشمنی وجود داشته است.

 

وی افزود: استکبار که جمهوری اسلامی را به جنگ تهدید می کند باید بداند که ما در هشت سال دفاع مقدس مقابل دنیا ایستادگی کرده و ثابت کرده ایم که برای دفاع از مرز و بوم کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 

فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی سیاست های غلط هیچ کشوری را قبول نمی کند هدف دولت را خدمتگذاری به ملت، رفع مشکلات مردم و افزایش عزت و شرافت ملت در عرصه بین الملل عنوان کرد.

 

وی احداث بزرگراه خواجه – ورزقان را یکی از گام های اساسی برای توسعه شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته پروژه بزرگراه سرعت چشمگیری گرفته و اکنون به جهت شرایط آب و هوایی منطقه در مرحله تکمیل تملکات اراضی و جابجایی تاسیسات است، با این وجود پروژه در این فصل از سال تعطیل نشده و تلاش می شود بزگراه در زمان مقرر در اختیار مردم قرار گیرد.

 

یحیوی ادامه داد: پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان با راهنمایی های امام جمعه و پیگیری های نماینده شهرستان در مجلس سرعت گرفته است که افزیش ایمنی راه ها، جذب سرمایه گذار، توسعه صنعت گردشگری و رونق صنعت از جمله دستاورد های پروژه برای شهرستان خواهد بود.

 

وی تجهیز ۹۰ درصدی بیمارستان ورزقان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در ماه اخیر در شهرستان ورزقان عنوان کرد و افزود: ۶ پزشک متخصص در بیمارستان ورزقان مستقر شده اند و با تجهیز ۱۰۰ درصدی بیمارستان علامه جعفری ورزقان که تا پایان سال محقق می شود به مردم خدمات درمانی مناسب ارائه خواهند نمود.

 

فرماندار ورزقان تصریح کرد: در سایه وحدت و همدلی مسئولین شهرستان و همراهی مردم در زمینه اقتصادی انقلابی در شهرستان در حال شکل گیری است که در صورت ادامه این روند پروژه های نظیر تولید ۱۰۰ هزار تن شمش مس در شهرستان که با پیگیری های نماینده شهرستان و استاندار محقق شده است، راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی مس که در مرحله مطالعات مکان است، توسعه اکتشافات شرکت مس در منطقه هفت چشمه، احداث کارخانه معدن طلای مزرعه شادی تا خرداد ماه سال آینده با سرمایه گذاری سرمایه گذار خارجی، راه اندازی معدن طلای مزرعه شادی سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی، احداث سد حاجیلار با ظرفیت ذخیره سالانه ۶۵ میلیون مترمکعب برای مصارف؛ صنعت، کشاورزی و شرب، راه اندازی معدن سنگ آهن آوان و آستمال و راه اندازی شهرک مبل خاروانا همراه با توسعه صنعت گردشگری از جمله اقداماتی است که در ۶ ماه گذشته صورت گرفته و می تواند گامی مهم در توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان ورزقان باشند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان ، آئین کلنگ زنی این کارخانه با حضور علیزاده نماینده شهرستان در مجلس، یحیوی فرماندار، بیمقدار نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس، موسوی معاون فرماندار ورزقان، انبارته بخشدار خاروانا و روسای ادارات شهرستان و با حضور سرمایه گذار طرح برگزار شد.

 

خانم ضرب پور مدیر پروژه کارخانه در خصوص این پروژه گفت: کارخانه سولفید سدیم با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرک صنعتی ورزقان در مدت یک سال احداث می شود

 

وی افزود: سولفید سدیم ماده شیمیایی است در صنایع پایین دست مس، صنایع چرم و صنایع بهداشتی کاربرد دارد و میزان مصرف این ماده در استان ۵۰ تن در روز است با این طرح ۱۵ تن از نیاز روزانه استان تامین می شود

 



تاريخ : 23 / 11 / 1395برچسب:, | 10:33 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار «واشنگتن‌آگزماینر» به سخنرانی «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در راه‌پیمایی یوم‌الله 22 بهمن واکنش نشان داد.

 

خبرنگار کاخ سفید این پایگاه خبری در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته ترامپ در پاسخ به این سوال که روحانی گفته کشورهای تهدیدکننده ایران پشیمان خواهند شد، گفت: «بهتر است او مراقب باشد.»

 

 خبرگزاری فارس: واکنش ترامپ به اظهارات روحانی در راه‌پیمایی 22 بهمن

 

حسن روحانی روز جمعه گفته بود: «ملت ایران در طول 38 سال گذشته نشان دادند که هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد.»

 

وی همچنین افزود: «مسیر ملت ایران کاملاً روشن است و بدون تردید تهدیدکنندگان از راهی که انتخاب کرده‌اند، ‌پشیمان می‌شوند.»

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

35

 

 

 

 

 

بخشدار خاروانا درروز۲۲ بهمن روز بزرگداشت انقلاب اسلامی فرمودند: پیروزی مردم ایران پیروزی جناح یا قشر خاصی نبود بلکه پیروزی کل مردم ایران بود بطوریکه در این روز میمون امام وارد خانه حزب و جناح خاصی نشد و در بین عموم مردم و خانواده شهدا حضور یافت.

 

 

 

32

 


دکتر انبارته در ادامه افزودند در این ایام خون بر شمشیر پیروز شد، گل بر گلوله پیروز شد، اسلحه نبودکه پیروز شد بلکه صدای امام (ره) بود که پیروزشد،فرهنگ استقامت ملت ایران ما را به پیروزی رساند.
بخشدار خاروانا در جمع ملت همیشه در صحنه بخش تاریخی خاروانا فرمودند: انقلاب برای این بود که دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند، تحقیر می کردند، مداخله می کردند که به وسیله ی انقلاب به عزت اسلامی رسیدیم.

 

36

 

دکتر انبارته به دستاوردهای انقلاب اشاره کردند و فرمودند جوانان باید در چنین برنامه هایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کرد از جمله دستاوردهای انقلاب رشد رتبه علمی و نظامی کشور و تاثیر گذاری آن بخصوص بعد از برجام که چندین برابر شد همچنین ایشان به قبل از برجام اشاره کرد و گفت پرونده ایران در سازمان بین الملل در فصل ۷ قرار گرفته بود و کشورهایی که در این فصل از سازمان بین الملل قرار میگیرند آن کشور مورد تهاجم قرار میگیرد و ایران تنها کشوری بود که پرونده ی آن کنار گذاشته شد و تهاجم نظامی بر این کشور نشد و همچنین جمهوری اسلامی با این توافق صلح طلبی و حقانیت داشتن توان هسته ای را ثابت کرد. در زمان های طاغوت کشورهایی که در کشور خودمان با تحقیر برای ما تصمیم گیری میکردند الان در یک طرف جمهوری اسلامی ایران مینشیند و در طرف دیگر این کشورهای ابر قدرت برای مذاکره مینشینند و این نشان دهنده اقتدار نظام میباشد.
بخشدار محترم خاروانا در ادامه به دیگر دستاوردهای دولت از جمله کاهش تورم٬ رشد اقتصادی و نظم مالی اشاره کرده و از دستاوردها و دولت در جهت پیشرفت شهرستان از جمله توسعه مس سونگون٬ سد حاجیلار چای٬ اتوبان تبرز- ورزقان - نوردوز و پتروشیمی در منطقه خاروانا که گام های بزرگ و مثبتی در این مورد برداشته شده که بایاری مردم شریف منطقه و سیاست دولت تدبیر و امید انشالله تحقق خواهد یافت.

 

 

 

روابط عمومي بخشداري خاروانا

 



تاريخ : 23 / 11 / 1395برچسب:, | 10:18 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: بابت تاخیر حضور در کنفرانس خبری پوزش می‌خواهم و تاخیر هواپیما و حضور در تمرین در تاخیر من دخیل بودند.

 

 

 

وی افزود: تیم تراکتورسازی از تیم‌های خوب فوتبال ایران است و به نظر من با وجود مشکلات فعلی، تیم تراکتورسازی با بحرانی روبرو نیست.خبرگزاری فارس: تراکتورسازی در بحران نیست / بازی سختی برابر تراکتورسازی داریم

 

حسینی گفت: در مورد مشکلات بازیکنان خارجی باید عنوان کنم که تیم‌ها باید به اندازه بودجه‌شان بازیکن خارجی جذب کنند که با چنین مشکلاتی را مواجه نشود.

 

وی گفت: فردا در زمین تازه افتتاح شده به میدان می‌رویم و امیدواریم بتوانیم در این زمین نتیجه خوبی برابر تراکتورسازی به دست آوریم.

 

حسینی تاکید کرد: ما حدود 10 بازی بدون شکست بودیم و سال خوبی را سپری کردیم و تلاش می‌کنیم رقابت‌های امسال را با نتایج خوبی به اتمام برسانیم و در مورد بحث داوری حرفی ندارم و داوران فوتبال کشور ما داوران شریفی هستند.

 

وی در مورد نتیجه دربی گفت: من فقط به نتایج تیم خود تمرکز می‌کنم و با نتایج سایر تیم ها کاری ندارم و ده هفته از مسابقات باقیمانده و هنوز خیلی زود است در مورد جایگاه تیم‌ها سخنی گفته شود.

 

سرمربی تیم ذوب آهن گفت: ما تجربه حضور در باشگاه‌های آسیا را داریم و سعی می کنیم در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کنیم، اما از لحاظ امکانات و ترانسفری باید قبول کنیم که از سایر تیم‌های آسیا عقب هستیم، اما تلاش می‌کنیم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که از ترامپ و تفکرات افراد وابسته به او خوفی ندارند.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امسال حضور مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن، چشمگیرتر از سال‌های قبلی بود.

وی افزود: معتقدم حضور ترامپ و تفکرات نژادپرستانه‌اش در این حضور پرشور مردم بی تأثیر نبود؛ آمریکا مدعی دموکراسی، آزادی و حقوق بشر است، اما سران این کشور در عمل خلاف ادعاها و شعارهایشان عمل می‌کنند.

وی تأکید کرد: مردم ما تلاش می‌کنند که کشورا به استقلال،  آزادی و آن عدالتی که در چارچوب اسلام وجود دارد، برسانند.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در پاسخ به این سئوال که ایران در مقابل سخنان ترامپ باید چه واکنشی نشان بدهد؟ گفت: ما باید با قدرت به راه خود ادامه داده و تلاش کنیم کشور را به وحدت و ملت را به عزت برسانیم.

وی ادامه داد: نباید به کشورهای خارجی وابسته باشیم و در این بین ضرورت دارد توانمندی مردم و کشور را افزایش دهیم؛ چرا که اگر مردم توانمند باشند، مشکلات حل شده و تهدیدات آمریکا تأثیری بر کشور ما نخواهد گذاشت.

پزشکیان تصریح کرد: زمانی تهدیدات دشمنان بر روی کشورمان تأثیر می‌گذارد که نتوانیم پاسخگوی مشکلات مردم باشیم، پس باید با جدیت بیشتر برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و گرفتاری کنونی جامعه را حل کنیم، وگرنه با شعار و فحش دادن مشکل ما حل نمی‌شود؛ خودمان باید دردمان را درمان کنیم.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهدیدات اخیر رئیس جمهور آمریکا، گفت: ملت همیشه در صحنه ایران با اتحاد و انسجام ثابت کردند که هیچ گونه تهدیدی برای ما نیست، هراسی از این تهدیدات نداریم، توجه نمی کنیم، بلکه دشمن را می‌شناسیم و با همبستگی و با وحدت کلمه در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، امیر دریادار حبیب الله سیاری در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را خدمت همه‌ی مردم انقلابی ایران تبریک می‌گویم، اظهار کرد: از حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن، نهایت سپاس و قدردانی را دارم. شما امروز ثابت کردید که یار و یاور انقلاب هستید، اقتدار انقلاب را نمایش می‌دهید، پشتیبان انقلاب هستید، در مقابل هر تهدیدی می‌ایستید، یاوه گویی‌های همه کسانی که علیه انقلاب ما حرف می‌زنند را به فنا می‌فرستید، انقلابی هستید و امروز ثابت کردید که در خط انقلاب حرکت می‌کنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، گفت: ویژگی مردم غیور و انقلابی تبریز، ایستادگی در مقابل هر دشمنی با هر تجهیزاتی است، احسنت به شما به خاطر حضور باشکوه در راهپیمایی و لبیک گویی به فرمایشات رهبری، بنده از شما تشکر می‌کنم.

سیاری با بیان اینکه ما برای مقابله با استکبار، انقلاب کرده و  شعار ما نیز "هیهات من الذّله" است، خاطرنشان کرد: شما امروز این شعار را سر دادید.

وی بیان کرد: استکبار به معانی خود بزرگ بینی، حق دیگران را خوردن، جلوی پیشرفت دیگران را گرفتن، رفتار منافقانه، دروغ گویی و منافع دیگران را نادیده گرفتن است؛ انقلاب ما ضد استکبار است، بدانید که تمامی این ویژگی‌های استکبار در رژیم پهلوی و توسط طاغوت اول و دوم در کشور ما اجرا می‌شد، رژیم پهلوی دست نشانده استکبار بوده و هدفش پیاده کردن خاصیت‌های استکبار در ایران و دادن منافع کشورمان به بیگانگان بود، اینان ملت ما را سر سپرده کرده و به همه چیز ما توهین کردند؛ اما انقلاب اسلامی ایران تمام ویژگی‌های استکبار را زیر پا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی نوکر گوش به فرمان استکبار بود، گفت: در آن زمان استکبار تمام تصمیماتش را توسط دست نشانده خود یعنی شاه خائن در ایران پیاده می‌کرد، مردم ما در این شرایط علیه حاکمانی که در اختبار استکبار بودند، انقلاب کردند، جا دارد درود بفرستیم به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب که با دست خالی ولی با تکیه بر مردم و آموزه‌های دینی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را شکل دادند. انقلاب اسلامی در کمال ناباوری جهانیان به پیروزی رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کسی فکر هم نمی‌کرد که چنین توانمندی در ملت قهرمان ایران وجود داشته باشد که کمر شاه را با آن همه تجهیزات، امکانات و پشتیبانی‌های استکبار بشکند و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما اسلامی بوده و بر آموزه‌های دینی تکیه دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس منافع مردم و با شعار "نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی" حرکت می‌کند.

سیاری خاطرنشان کرد: مردم ما امروز با حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن، تو دهنی به دشمنان زده و نشان دادند که انقلاب همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، مردم ایران در تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را سر می‌دادند و امروز این شعار به معنای واقعی محقق شده است.

وی با بیان اینکه استکباری که با پیروزی انقلاب اسلامی تمام منافعش را از دست داد، سکوت نکرده و آرام نمی‌نشیند، تأکید کرد: اینان به دنبال گرفتن آزادی ما و شکست دادن جمهوری اسلامی ایران هستند و اقدامات استکبار علیه جمهوی اسلامی ایران در طول این سال‌ها نشانگر این موضوع است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استکبار به دنبال بازگشت و بازپس گرفتن منافعش است، گفت: مردم ایران به یاد دارند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار با تمام توان پای کار آمد و در نخستین اقدام، به تفرقه انگیزی میان قوم‌های مختلف کشور ما پرداخت.

وی با بیان اینکه ترور شخصیت‌های انقلابی از دیگر اقدامات استکبار علیه انقلاب اسلامی بود، گفت: ما در طول عمر انقلاب 17 هزار شهید ترور داریم، ترور را در کشور ما رایج کرده، منافقان و عناصر ضد انقلاب را به کار گرفتند تا از پیشرفت انقلاب جلوگیری کرده، آزادی و استقلال و شعار نه شرغی نه غربی را از ما بگیرند و بگویند شما باید برده ما باشید.

سیاری با بیان اینکه مردم ایران با حضور در تمامی صحنه‌ها نقشه‌های دشمنان را همواره خنثی کردند، بیان کرد: استکبار در ادامه اهداف خود، احمقی به نام صدام را تجهیز کرد و به او گفت، به ایران حمله کن و انقلاب اسلامی را نابود کن، به صدام گفتند از تو پشتیبانی می‌کنیم و جایگاه شاه معدوم را به تو می‌دهیم و صدام نیز باور کرد که شاه خاورمیانه می‌شود، برای خودش جایگاهی تعریف کرده بود و این گونه هشت سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند تا استقلال و آزادی را از ما بگیرند؛ اما آیا موفق شدند؟ هشت سال دفاعی که جنبه‌ی قداست داشت، باعث نابودی دشمن شد.

وی افزود: ما دشمن مسلح را با آن افکار پلید، اهداف توسعه طلبی خود و با حمایت 35 کشور که همه گونه کمکش می‌کرد، شکست دادیم و این جنگ نمونه‌ای بارز از پیروزی حق بر باطل است.

سیاری تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که در زمان جنگ دیگر کشورها حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌دادند؛ اما پایان این جنگ چه چیزی شد؟ بازهم به این نکته می‌رسیم که حق بر باطل پیروز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آن امکانات صدام کجاست؟ وابستگانش کجاست؟ خود صدام و خانواده‌اش کجاست؟ وضعیت مردم و امنیت کشورش چگونه است؟ در سوی دیگر علی‌رغم همه‌ی نامردی‌ها علیه کشور و انقلاب ما، علی رغم تمامی تحریم‌ها و ضربه زدن‌ها، به خاطر حمایت‌های همه جانبه مردم، حضور در صحنه مردم، جنبه قداست دادن به جنگ و حضور جوانان در عرصه دفاع جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بالاست و در منطقه جایگاه اول را دارد، امروز ما بازیگر اصلی منطقه هستیم و بدون حضور ایران کسی نمی‌تواند تصمیمی در منطقه بگیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه کنونی کشورمان را مدیون حضور مردم در صحنه‌های مختلف هستیم، گفت: همین آذربایجان و تبریز بالای 10 هزار شهید و هزاران نفر جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده تا انقلاب و شرف و ناموس ما حفظ شود. به همه‌ی دشمنان نشان دادیم که قوی، مقتدر، انقلابی و اسلامی هستیم.

سیاری در خصوص وضعیت فعلی کشورمان گفت: بعد از این همه اتفاقات دشمن همچنان اهدافش پلیدش را ادامه می‌دهد؛ به طوری که بعد از جنگ تحمیلی دشمن وارد جنگ اقتصادی شده و تحریم‌ها را افزایش داد تا با فشار اقتصادی مردم را از نظام جدا کند؛ اما بازهم موفق نشد و عظمت مردم در خیابان‌ها نشانگر این است که آن ترفند دشمن هم با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ اقتصادی به سمت جنگ نرم رفته است، اظهار کرد: دشمن از طریق این امکانات ارتباطاتی به دنبال خدشه‌دار کردن فرهنگ کشورمان است و امروز از تمامی توانمندی‌هایش برای جنگ نرم استفاده کرده است.

سیاری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با نفوذ فرهنگی تفرقه ایجاد کرده و به کشورمان لطمه بزند، گفت: امروز مردم با حضور باشکوه خود نشان دادند که بازهم در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این آمادگی را داریم که در مقابل تهدیدات سخت افزاری، نرم افزاری، اقتصادی و فرهنگی ایستادگی کنیم، اظهار کرد: مردم انقلابی و غیور تبریز در تمامی حوادث مختلف ایران جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم آذربایجان و به ویژه تبریز سخنان ارزشمندی را بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردم تبریز در تمامی حوادث تاریخی پیشگام بودند و قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 بسیار مهم و اثر گذار بود؛ به طوری که همین قیام، کمر رژیم شاه را شکست.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروزه راه مقابله با تهدیدات و دشمن داشتن بصیرت دینی،اخلاقی و سیاسی است، این بصیرت که در مردم ما وجود دارد، سبب ماندگاری روحیه انقلابی و ایستادگی ما در مقابل دشمنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به بصریت دینی، اخلاقی و سیاسی به وجود چراغ راه نیاز داریم که آن فقط و فقط ولایت مداری و حرکت در خط ولایت است؛ به طوری که چراغ راه ما ولایت است و ما با تکیه بر خط ولایت می‌توانیم در مقابل تمام تهدیدات ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد:حضور باشکوه مردم در در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده اقتدار، وحدت کلمه و انقلابی بودن ماست.

 



تاريخ : 23 / 11 / 1395برچسب:, | 10:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی؛  در جریان سفر استاندار آذربایجان شرقی به اهر، اسماعیل جبارزاده در ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با ایستگاه جدیدالاحداث این خط در ورزقان،   فاز اول خط انتقال ۱۶ اینچ اهر به ورزقان منشعب از خط صادرداتی ارمنستان به طول ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
یکی از پروژه های مهم شرکت گاز استان در منطقه ارسباران خط انتقال ۱۶ اینچ خط انتقال گاز اهر – ورزقان منشعب از  خط ۳۰ اینچی محور صاداراتی به ارمنستان به طول ۷۵ کیلومتر است که فاز اول آن به طول ۴۰ کیلومتر در گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری رسید.
فاز اول پروژه خط انتقال گاز اهر – ورزقان به رغم قرار گرفتن در منطقه صعب العبور و کوهستانی ارسباران و با وجود دشواری های کار از جمله  عبور خط از هشت رودخانه و با وجود مشکلات مالی به اتمام رسید  که مصداق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل قلمداد می شود.
با اجرای این پروژه علاوه بر تامین گاز نیروگاه هریس و صنایع عمده ارسباران همانند مس سونگون ورزقان امکان تقویت جریان و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند فراهم شد.
این پروژه در نهایت خط ۳۰ اینچ سراب را به خط صادراتی ارمنستان  وصل و در صورت نیاز به  عنوان انتقال گاز دو طرفه عمل کرده و  موجب تقویت فشار گاز منطقه ارسباران می شود.
بر اساس وعده مسئولان شرکت گاز استان، فاز دوم این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

 

امام جمعه ورزقان گفت: مردم امروز با حضور حماسی خود ثابت کردند مسیری را که حضرت امام خمینی(ره) شروع کرده با رهبری مقام معظم رهبری ادامه می دهند.

 

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز در خطبه های نماز جمعه ورزقان که با حضور راهپیمایان ۲۲ بهمن شهرستان برگزار شد حضور گسترده مردم شهرستان در راهپیمایی ۲۲ بمهن امسال را نشان از زنده بودن انقلاب در بین مردم  دانست و اظهار داشت: مردم با حضور خود ثابت کردند مسیری را که حضرت امام خمینی(ره) شروع کرده با رهبری مقام معظم رهبری ادامه می دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است، افزود: آمریکا کشوری نژاد پرست و بزرگترین حامی تروریست در جهان است که با ایجاد گروهک هایی چون داعش قصد ضربه زدن به اسلام را دارد.

 

خطیب جمعه ورزقان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان جهان است و به ندای حق خواهی ملت های مظلوم جهان پاسخ می دهد که شیطان بزرک و استکبارگر این  حرکت جمهوری اسلامی را بر نمی تابد و با عناوینی چون حمایت از تروریست سعی در منزوی کردن جمهوری اسلامی دارد.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش های اسلامی بنا نهاده شده است و امروز ملت با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان نظام ثابت کرد که پشت سر نظام قرار دارند و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

امام جمعه ورزقان با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از کشورهای جهان از آمریکا اعلام انزجار می کنند، خاطر نشان کرد: حتی در خود این کشور مردم علیه سیاست های غلط دولت اعتراضات میلیونی و راهپیمایی به راه انداخته اند.

 

وی بیکاری را بزرگترین معضل اجتماعی شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: بنابر اعلام صاحب نظران استان آذربایجان شرقی به لحاظ دارا بودن دخایر معدنی رتبه یک کشوری را داراست و شهرستان ورزقان نیز معدنی ترین شهرستان کشور است که باید مسئولین شهرستان با استفاده از این ظرفیت و توانمندی در جهت توسعه شهرستان و ریشه کن کردن بیکاری در شهرستان قدم بردارند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا در سال آینده، گفت: باید به دور از غرض ورزی، سیاسی کاری و تعصبات قومی مردم را به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تشویق کرد و خطوط قرمزی را که رهبری در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری با فتنه ترسیم کرده اند مد نظر قرار داد.

 



تاريخ : 23 / 11 / 1395برچسب:, | 9:55 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

 به گزارش آوای ورزقان،  مردم همیشه در صحنه ورزقان با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن عزم خود را برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی، کشور عزیزمان ایران و دستاوردهای ۳۸ سال انقلاب اسلامی جزم کرده و ضمن تجدد بیعت با ولی امر خود به جهانیان نشان دادند که هیچگاه دست از آرمان های خود برنمی دارند.

 

 

 



 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

                 با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شهروندان ارجمند

    همزمان با دهه مبارک فجر پروژه های عمرانی اجرا شده در سال 95  شهرداری خاروانا با حضور بخشدار،شهردار ، مسئولین محترم ادارات بخش خاروانا و اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از شهروندان افتتاح و به بهره برداری رسید. این پروژه ها شامل :

 آسفالت خیابانهای جمهوری – ارس – کشاورز – محوطه مسکن مهر- کوچه های: خیابان معلم – متی کندی - 11 و 13 شهدا - رحمانی 2 --   1و 3 و 5 ارس – 4و 2 کامتال و لکه گیری سطح شهر، جمعاً به مقدار 36000 متر مربع با اعتبار حدود 5000 میلیون ریال( 500 میلیون تومان)با آسفالت مصرفی به مقدار 3300 تن.

   جدولگذای به طول 500 متر – پیاده روسازی 480 متر مربع – تملک و تعریض برخی کوچه ها  وانجام سایر پروژه ها با اعتبار حدود 2000 میلیون ریال ( 200میلیون تومان )از جمله پروژه های افتتاح شده در دهه فجر سال 95 بوده است.

    شهردار خاروانا اظهار داشتند ، ان شاء الله همزمان با شروع فصل بهار و فصل اجرای عملیات عمرانی کوچه های حاج سیدحسین آقا تا منتهی به آخر رحمانی 8 – کوچه های 5 و 7 امام و 4 رحمانی در سال 96 آسفالت خواهد شد. تا شاهد کوچه ای بدون آسفالت در شهر خاروانا نباشیم.

      آقای مهندس نقدی زاده در پایان از کلیه کسانی که در اجرای پروژه های عمرانی همگام و همراه شهرداری خاروانا بوده و از کمکهای فکری ، معنوی و مالی خویش خادمان شهر خویش را مساعدت نمودند، تشکر و قدردانی کردند.

    ما آنچه انجام داده ایم ، به همت همکاران محترم شورای اسلامی شهر و شهرداری برای خدمت به مردم عزیز شهرمان بوده است. باشد که مورد قبول شهروندان وهم وطنان قرارگرفته باشد.

  ان شاءالله بتوانیم در زیر سایه خداوند متعال ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وتحت ولایت مقام معظم رهبری و دولت خدمت گزار  و همراهی و همدلی شهروندان شاهد رشد وتوسعه شهرمان باشیم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزاش آوای ورزقان، سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا به عنوان نخستین فرمانده سپاه استان است که به بخش خاروانای شهرستان سفر و در جمع مردم ولایی این بخش حضور یافته است. فرمانده سپاه ناحیه ورزقان، بخشدار خاروانا و اعضای شورای اداری شهرستان ورزقان از جمله دیگر شرکت کنندگان در جمع بسیجیان بخش خاروانا بودند.

 

فرمانده سپاه همیشه پیروز عاشورا، پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را مرهون سه عامل بسیار مهم رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره)، حضور مردم در صحنه و دین و مکتب الهی مردم دانست و تصریح کرد: به جهت وحدت و با در هم آمیختگی این سه عامل بسیار مهم بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اگر هرکدام از این عوامل نبودند انقلاب هرگز به پیروزی دست نمی یافت.

 

وی در این جمع باشکوه با اشاره به بد عهدی آمریکا در برجام، اظهار داشت: علی رغم اینکه جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است آمریکا از ازانجام تعهدات خود سرباز می زند که این به منزله ذات غیر قابل اعتماد آمریکاست.

 

سردار کریمیان با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولین رفع مشکلات مردم است، افزود: مسئولین باید با شنیدن مشکلات مردم و درک این مشکلات نسبت به رفع آن ها اقدام نمایند.

 

دیدار از خانواده شهید رحمانی دیگر برنامه فرمانده سپاه استان در بخش خاروانای شهرستان ورزقان بود.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: آمریکا به خواستش نرسید و هیچ دشمنی نمی‌تواند ملت ایران را فلج کند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تداوم حرکت مؤمنانه، مقتدرانه، منطقی و سرشار از اعتماد به نفس ملت عزیز ایران تأکید کردند: اگر عقلانیت در ذیل امید و توکل به خدا به‌کار گرفته شود، یاری پروردگار را به‌همراه می‌آورد اما عقلانیت در سایه اعتماد به شیطان اکبر و قدرتهای مادی، فقط به سراب می‌رسد.رهبری

 

ایشان افزودند: این آقای تازه‌‌آمده در آمریکا با حرف‌ها و اقدامات خود، حرفهای 38ساله نظام اسلامی را درباره فساد همه‌جانبه دستگاه حاکم آمریکا، علنی و عریان در مقابل افکار عمومی قرار داده است و ملت ایران در روز 22 بهمن پاسخ اقدامات و تهدیدات او را خواهند داد.

 

در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) در 19 بهمن 1357 انجام شد رهبر انقلاب اسلامی این حادثه را حادثه‌ای تعیین‌کننده در تاریخ انقلاب اسلامی خواندند و افزودند: نیروی هوایی در دوران رژیم طاغوت یکی از نزدیکترین بخش‌ها به نظام سیاسی وابسته به آمریکا بود اما رژیم طاغوت، در حالی‌که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد، از همین بخش سهمگین‌ترین ضربه را خورد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اصحاب انقلاب، مردم و حتی امام بزرگوار نیز این واقعه عجیب را پیش‌بینی نمی‌کردند و این حادثه در واقع مصداق «رزق لایُحتَسَب» یا روزی غیرقابل انتظار و غیرقابل محاسبه است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: درس و پیام حادثه نوزدهم بهمن سال 57 این است که باید همواره در کنار محاسبات ضروریِ عقلانی و مادی، محاسبات فراتر از مسائل مادی نیز در نظر گرفته شوند.

 

ایشان خاطرنشان کردند: در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما در مسائل مختلف از جمله دفاع مقدس همواره شاهد یاری خداوند و اتفاقات خارج از محاسبات مادی بوده‌ایم.

 

رهبر انقلاب اسلامی لازمه سازندگی و بن‌بست‌شکنی را امید و توکل به خدا و به‌کار بستن عقلانیت ذیل آن، دانستند و تأکید کردند: اگر به‌جای این کار، به شیطانها به‌خصوص شیطان اکبر اعتماد کنیم و عقلانیت را در سایه امید به شیطانها به‌کار ببندیم، نتیجه‌ی آن، سراب است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عقلانیت و تدبیر را در دیپلماسی، اداره کشور و دیگر امور، ضروری خواندند اما خاطرنشان کردند: اعتماد به شیاطین و امید بستن به کسانی که با اصل وجود نظام و حاکمیت اسلام مخالفند خطای بزرگی است چراکه از این کار خیری به کشور نمی‌رسد.

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر ضرورت تشکر ایران از دولت اوباما گفتند: به هیچ وجه از آن دولت متشکر نیستیم زیرا با نیت فلج کردن ملت ایران و نظام اسلامی تحریم‌های سنگین را وضع کرد و البته به این هدف نرسید همچنان که هیچ دشمن دیگری نیز نخواهد توانست این ملت بزرگ را فلج کند.

 

ایشان افزودند: چرا باید از دولت قبلی آمریکا تشکر کنیم، به‌خاطر تحریم‌های ضدایرانی؟ به‌علت ایجاد داعش؟ به‌دلیل به آتش کشیدن منطقه در سوریه و عراق؟ و یا به‌علت نفاق و دورویی یعنی «ابراز ارادت و همکاری در نامه خصوصی اما حمایت صریح و آشکار از فتنه پس از انتخابات 88»؟

 

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اینها مصادیق همان دستکش مخملین است که دولت قبلی آمریکا روی پنجه آهنین خود کشیده بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخن رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر "ایرانیان باید از من بترسند" تأکید کردند: ایرانی از تهدید نمی‌ترسد.

 

ایشان با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن در روز جمعه افزودند: مردم در روز 22 بهمن با حضور در خیابانها جواب این حرفها و تهدیدات را خواهند داد.

 

ایشان با لحنی کنایه‌آمیز افزودند: البته ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره واقعی آمریکا، حرفهای 38ساله جمهوری اسلامی ایران را درباره فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر آمریکا ثابت کرده است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رئیس جمهور جدید با حرفها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی آمریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد حقیقت آمریکا چیست.

 

ایشان دستگیری و بازداشت یک کودک پنج‌ساله را مصداقی از حقوق بشر آمریکایی برشمردند و افزودند: رحمت پروردگار بر امام بزرگوار که حقیقت آمریکا را بارها و بارها در بیانات و نوشته‌هایشان گوشزد می‌کردند و اصرار داشتند که ملت و مسئولان با شناخت ماهیت دشمن، از اعتماد به شیطان بزرگ پرهیز کنند که امروز حقانیت حرفهای آن عزیز به عرش سفر کرده به‌روشنی در جلوی چشمان همگان است.

 

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروی هوایی ارتش در دورانهای مختلف بعد از انقلاب از جمله در خنثی‌سازی کودتای 1359، دوران دفاع مقدس و عملیات مهمی همچون والفجر 8 و کربلای 5 و همچنین تجلیل از تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید سرلشکر ستاری گفتند: جهاد قطعه‌سازی و ابتکار و نوآوری، اولین بار در نیروی هوایی ارتش آغاز شد و نیروی هوایی در طول دفاع مقدس همواره روحیه‌بخش ملت ایران بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش به‌خصوص جوانان این نیرو را به ادامه مسیر پرافتخار گذشته و کار و تلاش و ابتکار روزافزون توصیه کردند و افزودند: باید با تقوا و توکل به خدا و با همت بلند، خلأها را پُر کرد.

 

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان با تأکید بر ادامه راه پرعزت و افتخارآفرین ملت ایران خاطرنشان کردند: نسل جوان گذشته کارهای مهمی انجام داد و نسل جوان کنونی نیز این امانت را پاسداری می‌کند و مسیر تحقق آرمانهای انقلاب را ادامه خواهد داد.

 

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ خلبان شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با گرامیداشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش، و بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف، گفت: آماده‌ایم با عزم راسخ و توکل به پروردگار و حضور تعیین‌کننده در هر میدان ضروری، از منافع ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان مستکبر دفاع کنیم.

 



تاريخ : 19 / 11 / 1395برچسب:, | 8:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

وزیر اطلاعات گفت: امروز همکاری و هماهنگی همه قوای کشور تحت هدایت مقام معظم رهبری، امنیتی بی‌بدیل را برای کشور به ارمغان آورده و باید این امنیت را به عنوان نعمتی ارزشمند برای مردم حفظ کنیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، به نقل از استانداری آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از امنیتی که امروز همزمان با صدای انفجارها در کشورهای منطقه، بر ایران اسلامی حکمفرماست به برکت همدلی و همراهی مردم است و در شرایطی که 80 میلیون ایرانی نسبت به امنیت این آب و خاک حساس هستند این امنیت آسیب نمی‌بیند.

 

وی با بیان این که اگر به مردم خدمت کنیم خود آنها در مقابل دشمنان می‌ایستند، گفت: اگر امروز دشمن دست تسلیم در برابر ملت ایران بالا آورده و به خود اجازه نمی‌دهد که دست از پا خطا کند، قطعا سلاح‌ها و جنگ‌افزارهای پیشرفته و نیروی بازدارنده نظامی تاثیرگذار بوده، اما بالاتر از آن تاثیر همدلی و همراهی مردم است.

 

وزیر اطلاعات با بیان این که قرار گرفتن در موقعیت خدمت به مردم، لطف و نعمت الهی است، افزود: شکر این نعمت، خدمت بی‌منت و تمام معنا به مردم، لبخند زدن به روی مردم و با حسن برخورد، لبخند بر لب‌های مردم نشاندن است.

 

وی با تاکید بر این که باید در برابر مردم زانوی ادب به زمین بزنیم، گفت: نباید ارزش خدمت به مردم را با منت بی‌اثر کنیم، امکانات ما به قدری نیست که با خدمت‌های مادی بتوانیم رضایت کامل مردم را جلب کنیم، اما منابع اخلاقی و حسن خلق به مردم ظرفیتی پایان‌ناپذیر است.

 

علوی اظهار کرد: مردم ما هر زمان که انقلاب اسلامی به حضور و خروش آنها نیاز داشته سنگ‌تمام گذاشته‌اند و ما نیز باید در خدمت به آنان سنگ‌تمام بگذاریم.

 

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سخن گفتن از آذربایجان سخت است، افزود: خطه آذربایجان در عرصه‌های شعر و ادب، آزادگی و استبدادستیزی، علم و فقاهت و رزم و جهاد و شهادت همچون گلی خوشبو و خوش‌رنگ بر سینه ایران اسلامی می‌درخشد.

 

وی با گرامی‌داشت سالروز 22 بهمن روز به ثمر رسیدن مبارزات انقلابی مردم ایران، عنوان کرد: همچنین فرارسیدن 29 بهمن را که جرقه پیروزی انقلاب اسلامی به دست مردان و زنان آذربایجان در این روز رقم خورد گرامی می‌داریم.

 

وزیر اطلاعات با بیان این که انقلاب اسلامی، حرکت در دل نومیدی‌ها و امام راحل، قهرمان این حرکت بود، گفت: امام در سال 41، مبارزه را در شرایطی آغاز کرد که هیچ زمینه‌ای برای مبارزه فراگیر سیاسی وجود نداشت و بعد از کودتای 28 مرداد و به حاشیه راندن رهبران مبارزات ملی شدن صنعت نفت، هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که پرچم مبارزه‌ای دیگر بلند شود.

 

وی افزود: در این شرایط کسی تصور نمی‌کرد که آغاز مبارزه از سوی یک مرجع تقلید، پاسخی دریافت کند؛ چرا که  دانشگاهیان معقتد بودند که سوسیالیسم تنها راه مبارزه است، بازاریان قید مبارزه را زده بودند و روحانیون و سیاسیون هم سرخورده شده بودند.

 

علوی گفت: امام با فریادهای حق‌طلبانه خود همه را به صحنه آورد و متحد کرد و چیزی نگذشت که مبارزه فراگیر شد و سر از حماسه 15 خرداد 42 درآورد.

 

وی با بیان این که سال‌های 56 و 57 هم مبارزه در دل نومیدی بود، افزود: در این سال‌ها هم گروه‌های مختلفی مثل فداییان خلق و منافقین، به روش مسلحانه روی آورده بودند که با سرکوب رژیم مواجه شدند و آمریکا نیز ایران را جزیره ثبات می‌دانست که هیچ خطری نظام سلطنتی آن را تهدید نمی‌کند.

 

وزیر اطلاعات اظهار کرد: در آن مقطع تاریخی، هر خیزش و قیامی برای به نتیجه رسیدن باید متکی به شرق و غرب می‌بود و هیچ حرکت مستقلی امید به پیروزی نداشت؛ اما امام در این شرایط پرچم مبارزه دوم را برافراشتند که سرانجام با همراهی مردم در 22 بهمن 57 به ثمر نشست.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دل یاس و ناامیدی تحلیل‌گران سیاسی و امیدواری مردم به پیروزی رسید و امروز هم تداوم انقلاب با امیدواری مردم تضمین می‌شود.

 

علوی گفت: اگر دولت یازدهم با شعار امید مستقر شده به این خاطر است که امیدواری مردم موجب حرکت و نشاط و دفاع از انقلاب و نظام می‌شود؛ لذا هرچه برای افزایش امید مردم تلاش کنیم تداوم انقلاب را تضمین کرده‌ایم.

 

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به این که دهه فجر همیشه برای کشور و مردم ما ایام بابرکتی بوده، افزود: خدمت‌گزاران مردم در آستانه دهه فجر با عشق و شور خاصی به کارها شتاب می‌دهند تا مردم بتوانند از پروژه‌ها بهره‌برداری کنند.

 

وی با بیان این که یخ تحریم‌ها آرام‌آرام در حال ذوب شدن است، گفت: هرچند کارها نسبت به دوران تحریم، سهولت یافته اما مسوولان اجرایی کشور همچنان با سختی‌های زیادی مواجه هستند که این مشکلات، ارزش کار آنها را دوچندان می‌کند.

 

علوی با اشاره به افتتاح هزاران پروژه در سطح کشور همزمان با دهه فجر، گفت: امروز در استان آذربایجان شرقی هم صدها پروژه در زمینه گازرسانی، برق‌رسانی، آب‌رسانی و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسد

 



تاريخ : 16 / 11 / 1395برچسب:, | 8:39 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

اكنون اين سوال مطرح است كه چرا در آن زمان كه هم‌طيفان خودشان آيت‌ا... هاشمي را متهم به نوشاندن زهر جام به امام (ره) در ماجراي پذيرش قطعنامه كردند، اقدام به تحقيق درباره اصل پذيرش موضوع نكردند و صلاح كار خود را ندانستن دانستند تا بهانه‌اي براي هجمه به معتمد امام را از دست ندهند.

به گزارش نامه نیوز، اكنون وجدان آنها به صدا درآمده است كه واقعيت را بپذيرند و بر مظلوميت و ايثار آیت‌ا...هاشمي كه ديگر نيست، مهر تاييد بزنند؟ از نيمه دوم دهه ۷۰ هجمه اصولگرايان به آیت‌ا...هاشمي رنگ جدي به خود گرفت، چرا كه ايشان حاضر به همراهي با اين طيف سياسي نشد و اصولگرايان حركت در مسير اعتدال آیت‌ا...را مانعي بر سر اهداف قدرت‌طلبانه خود دانستند، بنابراين هجمه به رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلت را تا آخرين روز حيات ايشان در دستور كار قرار دادند، اما پس از رحلت آیت‌ا...هاشمي بود كه نبودن ايشان هراس بر پيكر جريان اصولگرايي انداخت و به يك‌باره آیت‌ا..‌.هاشمي مخالف تبديل به هاشمي‌اي شد كه اصولگرايان در زير لب زمزمه مي‌كنند:«اي كاش نرفته بود».

 روايت ديرهنگام باهنر از ايثار آیت‌ا...هاشمي

باهنر در مراسم گراميداشت آیت‌ا...هاشمي كه در روزنامه اطلاعات برگزار شد، با بيان اينكه «آيت‌ا...» مورد بي‌مهري و بدعهدي جناح‌هاي مختلف سياسي قرار گرفت، گفت: به تازگي داستان پذيرش قطعنامه را شنيديم كه ايشان چه ايثار و از خود گذشتگي‌اي كردند و چه پيشنهادي به حضرت امام خميني دادند اما تا پيش از روشن شدن اين موضوع همواره مي‌گفتند كه او قطعنامه را تحميل كرده و امام را مجبور به نوشيدن جام زهر كرده است. بسيار است مسائلی از اين دست‌ كه امروز توان افشا شدن ندارد. اين نماينده سابق مجلس با اشاره به خطبه‌هاي هاشمي‌رفسنجاني در نمازجمعه‌هاي تهران يادآور شد همه دنيا در زمان جنگ بر روي خطبه‌هاي هاشمي تمركز مي‌كردند تا بتوانند آينده جنگ را پيش‌بيني كنند. زماني كه شرايط ايران در جنگ خوب نبود، هاشمي چنان روحيه‌اي از خود نشان مي‌داد تا ديگران هم روحيه بگيرند. وي افزود: ايشان حدود ۲۰سال روز قدس، خطيب نماز جمعه بودند و هر سال حرف جديدي براي گفتن و يك تهديد جديد هم براي صهيونيست‌ها داشتند. حتي يكي از مقام‌هاي صيهونيست به تازگي گفت: يكي از دشمن‌ترين دشمن‌هاي صهيونيست فوت كرده است. اين نماينده سابق مجلس در بخش ديگري از اين سخنراني تصريح كرد: پس از دوران جنگ ۱۰۰۰ ميليارد دلار خسارت براي ايران اعلام شد. مسئوليت سازندگي كشوري كه هزار ميليارد دلار در جنگ خسارت ديده، بر عهده هاشمي قرار گرفت كه انصافا هم خوب و خوش درخشيد. وي همچنین به ناملايماتي كه به هاشمي مي‌شد اشاره کرد و گفت: نامهرباني‌هايي درباره ايشان رخ داد. جناح‌هاي مختلف چه آنهايي كه هاشمي را عالي‌جناب سرخ‌پوش و مسئول قتل‌هاي زنجيره‌اي مي‌دانستند و چه آنهايي كه او را مقصر قبول قطعنامه جنگ مي‌خواندند، به او بد كردند. خوب است كه حالا از قول حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري شنيديم كه هاشمي همان زمان به امام گفته بود: قطعنامه‌ را من مي‌پذيرم چرا كه به نفع كشور است و بعدا مرا محاكمه و اعدام كنيد. باهنر همچنين افزود: براي انقلاب خيلي‌ها حاضر بودند شهيد شوند اما هركسي حاضر نيست تا به خاطر انقلاب و نظام بدنام شود. هاشمي اين روحيه‌ را داشت. وي در بخش ديگري از اين سخنراني با اشاره به ارتباط نزديك آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با مقام معظم رهبري اظهار كرد: خود آقاي هاشمي تعريف مي‌كردند كه در زمان رياست‌جمهوري ايشان چند مورد اختلاف نظر با رهبري داشتند. چند جلسه‌اي هم صحبت كرده بودند و هيچ كدام قانع نشده بودند. ايشان به رهبري گفتند كه شما رهبري و من رهرو هستم. در نهايت هرچه شما بگوييد همان كار را مي‌كنيم. در همين رابطه بارها گفته شده بود كه هاشمي همواره تاكيد مي‌كرد نظام جمهوري اسلامي و رهبري آن خطوط قرمز او هستند. دبيركل جامعه اسلامي مهندسين تاكيد كرد كه جانشيني براي هاشمي سراغ ندارم.

 همه به هاشمي بد كردند

وي به انتقاد از برخي منتقدان رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت پرداخت و گفت: «همه جناح‌هاي سياسي چه آنهايي كه هاشمي را عاليجناب سرخپوش مي‌دانستند و چه آنهايي كه او را مقصر پذيرش قطعنامه مي‌خواندند به هاشمي بد كردند.» او با گراميداشت ايام دهه فجر اظهار كرد:«اين نخستين فجري است كه عزيز از دست رفته ما در بين ما حضور ندارند. آیت ا...هاشمي تاريخ گوياي نهضت حضرت امام خميني، تاريخ پيروزي انقلاب، تاريخ بعد از انقلاب تا امروز و فرداها بوده و هست.» باهنر ادامه داد: « اگر امام خميني را فرمانده انقلاب بدانيد، هاشمي رئيس ستاد فرماندهي بود.» اين نماينده سابق مجلس تصريح كرد: «بعد از انقلاب هم آيت‌ا... هاشمي ماموريت‌هاي بسياري را بر عهده گرفتند و در همه مسئوليت‌هايشان خوش درخشيدند. زماني كه مجلس تاسيس و افتتاح شد بزرگاني چون آيت‌ا... خامنه‌اي‌، چمران، باهنر و رجايي به اتفاق نظر رسيدند كه هاشمي كسي است كه مي‌تواند امور مجلس را به خوبي اداره كند. آنها انتخاب دقيق، حساس و درستي انجام دادند.» دبير جامعه اسلامي مهندسين يادآورد شد:«آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني جانشيني فرمانده كل قوا را پس از عزل جانشين سابق در حالي پذيرفتند كه رياست مجلس را هم در دست داشتند. خدمات ايشان چه در جبهه و چه در امور داخلي كشور غيرقابل انكار است.»

 

 



تاريخ : 16 / 11 / 1395برچسب:, | 7:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان ، حسن یحیوی امروز در مراسم جنگ فجر ، عملکردهای دولت تدبیر و امید در این شهرستان را بازگو کرد و گفت: با توجه به تلاش و همت مسئولین طرح تولید  سالانه ۱۰۰ هزار تن مس کاتد در ورزقان به تصویب رسیده است و امیداست این پروژه مهم نقش بسزایی را در توسعه و آبادانی این شهرستان داشته باشد.

 

یحیوی همچنین از افتتاح بزرگترین معدن سنگ آهن خبر داد و گفت: این شهرستان دارای بزرگترین معدن سنگ آهن در استان است و بزودی افتتاح میشود.

 

وی گفت: خوشبختانه باتوجه به تلاشهای بی دریغی نماینده این شهرستان و همچنین استاندار محترم آذربایجانشرقی که قول مضاعف داده اند این شهرستان که یک منطقه محروم است را به یک منطقه توسعه یافته بدل کنند.

 

یحیوی همچنین از پایان پروژه جاده ورزقان-خواجه تا پایان سال ۹۷ خبرداد و  گفت:  با تلاشهای شبانه روزی پیمانکاران حتی در فصل زمستان امید است تا اواسط سال ۹۷ این پروژه حیاطی شهرستان نیز به پایان برسد.

 

وی همچنین از ورود ماشین آلات و تجهیزات تولید کنسانتره طلا برای ۲ معدن با ارزش طلا به این شهرستان نیزخبرداد و افزود: مراحل خرید و گمرکی این تجهیزات به پایان رسیده و در آینده ای نچندان دور شاهد ورود ماشین آلات تولید کسانتره طلا در این شهرستان خواهیم بود.

 



تاريخ : 16 / 11 / 1395برچسب:, | 7:45 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان ، جنگ فجر توسط باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سالن ورزشی شهداء این شهرستان با حضور اهالی و مسئولین شهرستان ورزقان برگزار گردید.

 

فرماندار شهرستان ورزقان نیز طی این مراسم از پروژه و اقدامات مهم که با تلاش مسئولین استانی و شهرستانی انجام شده است را باری دیگر بر مردم این شهر بازگو کردند .

 

موسیقی ، اجرای تئاتر ، اهداء جوایز به کودکان ، برنامه های شاد کودکانه از جمله برنامه های جذاب این مراسم بود.

 

 

 

 



تاريخ : 16 / 11 / 1395برچسب:, | 7:38 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش تیترشهر : حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار اعضای شورای عالی استانها، اظهار کرد: دوست و دشمن بر این نکته اعتراف دارند که خواسته اکثریت کم نظیری از مردم ایران در دوران مبارزات، نفی استبداد ستم شاهی و روی کار آوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. وی با اشاره به «امام خمینی» و «مردم» به عنوان دو قهرمان انقلاب اسلامی ایران، افزود: امام مورد قبول همه مردم بود، به گونه ای که برخلاف دیگر انقلاب ها، گروههای متضادی که مبارزه می کردند، در بازه زمانی یکسال منتهی به پیروزی لحظه ای در دل و زبان خویش نسبت به رهبری امام تردیدی نداشتند و همه جامعه آن روز پذیرفته بود که آنچه محقق می شود نتیجه یک رهبری مورد وفاق اقوام، گروهها، مذاهب و طبقات مختلف جامعه است.

یادگار امام با تأکید بر اینکه قهرمان دوم این انقلاب مردم بودند که کار بسیار بزرگی انجام دادند، تصریح کرد: انقلاب ما دوره زمانی کوتاهی داشت هم خشونت و کشتار بسیار کمی را در قیاس با انقلاب های دوران جنگ سرد و قبل آن داشت؛ انقلابی که شعار آن «گل در مقابل گلوله» بود. وی علت ناتوانی رژیم پهلوی در مقابله با مردم را فراگیر بودن انقلاب ذکر کرد و گفت: حرکت های دیگر در دنیا بیش از آنکه انقلاب باشد یک سری جنگ های چریکی بودند که در آنها مردم اگر همدل هم بودند، اما همراه و هم زبان نبودند.

سید حسن خمینی یادآور شد: اگر آغاز انقلاب اسلامی را از دی 1356 در نظر بگیریم و نقطه اوج آن را شهریور ماه 57 بدانیم، مجموع جریان 13 ماه و اوج آن حدود 5 ماه بوده است. اما در سایر کشورها بعضا تا دهه ها یک انقلاب به طول انجامیده است. علت این امر آن است که در آن انقلاب ها همه مردم در میان نبودند؛ اما در انقلاب اسلامی ایران همه بودند و با همه نمی توان جنگید.

یادگار امام با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلای اسلامی ایران، گفت: ارتشی می تواند بجنگد که ریشه های آن در دل مردم باشد؛ بدین معنا که سرباز وقتی وارد میدان می شود بداند در شهرمردم پشتیبان او هستند، مادرش برای او دعا می کند، فرزندش سرش را با افتخار بالا می گیرد و با افتخار می گوید پدر من در حال جنگیدن است و همسر او با عزت نام همسرش را می برد؛ اما ارتشی که سربازش توسط مادرش نفرین می شود و خانواده اش به او دشنام می دهند و باعث سرشکستگی آنهاست نمی تواند بجنگد.

وی در همین زمینه افزود: استراتژی بزرگ امام در انقلاب این بود که ایشان گفتند با ارتش درگیر نشوید، زیرا فرزندان همین مردم هستند. می توان گفت اتقاقی که در پادگان دوشان تپه افتاد پایان رژیم است؛ در آن واقعه تلویزیون تصویر امام مرا پخش کرد، چند افسر به ایشان دشنام دادند و سپس سربازان آنها را به گلوله می بندند و بدین ترتیب ارتش از دورن فرو می پاشد. وی با بیان اینکه به دلیل حضور مردم رژیم پهلوی توانایی اعمال خشونت و ضربه زدن به انقلاب را نداشت، تأکید کرد: انقلاب اسلامی دردست یک حزب و تشکیلات نبود که با قطع بخشی از آن تشکل، بقیه آن هم قطع شود.

یادگار امام با بیان خاطره یکی از فرماندهان عالیرتبه نظامی رژیم پهلوی در مورد جلوگیری اهالی زنجان از اعزام لشکر این شهر به تهران برای سرکوب مردم، گفت: من یقین دارم که یک نفر از اعضای شورای انقلاب نمی دانستند که قرار است لشکر زنجان به تهران بیاید تا از مردم بخواهند جلوی آنها را بگیرند؛ بلکه خود مردم تصمیم گرفتند و آن کار حرکت را کردند یا آن سربازی که در دوشان تپه به یک افسر شلیک می کند از جایی دستور نگرفته بود، بلکه عشق، فهم اجتماعی و همدلی مردم او را به این کار وا می دارد.

وی با اشاره به تجربه انقلاب در سایر کشورها همچون مصر، عراق و... که کودتایی نظامی با همراهی بخشی از مردم بودند، گفت: علت پیروزی انقلاب ما حضور همه مردم و نگاه آنها به یک نقطه مشخص بود. جبهه ملی شاید در ابتدا مورد اقبال مردم بود اما وقتی امام با دولت بختیار که نفر دوم جبهه ملی بود مخالفت می کنند، حتی نزدیک ترین دوستان او حاضر به همکاری با او نشدند. رمز این امر وحدت عمیق و اعتقاد بی نظیر مردم به امام و اتکاء جامعه به شخصیت ممتاز ایشان است.

وی «اعتماد مردم به دین و مرجعیت» را ازعوامل مهم شکل گیری وحدت مردم خواند و اظهار کرد: یکی از جلوه های اعتماد مردم که سرمایه اصلی نظام است شوراهاست و اکنون که انتخابات شوراها در پیش است، باید نسبت به این امر حساسیت داشته باشیم که مردم باید در تمام لحظه های زندگی احساس کنند سیاست ها و تصمیمات جامعه از صدر تا ذیل متعلق به آنهاست.جمهورى اسلامى بى حضور و اعتماد مردم بى معناست همانطور که بى ارزشهاى دینى از معنى تهى مى شود. سید حسن خمینی، اعتماد مردم به دین و توانایی مشکل گشایی آن و امکان اداره جامعه نسبت به رقبا را دیگر امری دانست که باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم و تأکید کرد: باید با کار و تلاش بیشتر برای این هدف تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر خدای نکرده اعتماد مردم بشکند، آن پایه و اساسی که انقلاب را به راحتی به پیروزی رساند از بین رفته است، هشدار داد: اگر حضور مردم و اعتماد آنان به دین به هر دلیلی و با هر تنگ نظری کمرنگ شود، پایه و اساس نظام اسلامی از بین می رود؛ اما اگر مردم در صحنه باشند و اعتماد به دین مشگل گشا، فقر ستیز، زایل کننده فساد ،دنیا ساز و آخرت ساز باقی بماند، انقلاب برای نسل ها باقی می ماند. جامعه باید ببیند که متدینین و مسئولان دین دار مى توانند مشکلات ایشان را حل کنند و این نکته اى است که هم امام همواره به آن اشاره داشتند و هم پس از امام مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است. یادگار امام گفت: جامعه ما مانند تشنه ای که به آب نیاز دارد، محتاج این دو عامل است.

 

 

 منبع : جماران

 



تاريخ : 14 / 11 / 1395برچسب:, | 10:0 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اکبر انبارته در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر خاروانا که با حضور رییس حوزه قضایی خاروانا، مسئولین ادارات و اعضای شورای اسلامی شهر خاروانا برگزار شد، گفت: ارزش های اسلامی بعد از انقلاب در کشور تولدی دوباره یافته و دهه فجر به مبدأی مهم در تاریخ کشور مبدل گشت.

وی افزود: مردم انقلابی و ولایتمدار کشور عزیزمان ایرانبا انقلاب خود گذشته ننگین کشور را از آینده جدا ساختند و برای همیشه به حکومت ظالمانه در کشور پایان دادند.

 

بخشدار خاروانا تصریح کرد: اهداف انقلاب اسلامی باید در قالب جشن ها و برنامه های دهه فجر به نسل جوان انتقال  یابند تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست های دولت گام برداریم.

 



تاريخ : 13 / 11 / 1395برچسب:, | 8:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، صادق میکائیلی سال ۱۳۵۶ در روستای کاسین از توابع بخش مرکزی شهرستان ورزقان و در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود، مقاطع تحصیلی تا پایان دوره متوسطه را در مدارس شهرستان به تحصیل پراخت سپس تحصیلات تکمیلی خود را در رشته حقوق ادامه داد و پس از سپری کردن دوره  کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل در مقطع دکترای حقوق بین الملل مشغول به تحصیل شد.

وی سال ۸۳ به استخدام دادگستری تبریز درآمد سپس از سال ۸۴ با استخدام در فرمانداری ورزقان به عنوان کارشناس مسئول امورسیاسی و مشاور حقوقی فرمانداری ورزقان مشغول به کار شد و از سال ۹۲ با انتقال به استانداری آذربایجان شرقی در اداره کل منابع انسانی و اداره کل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری به فعالیت خود ادامه داد.

میکائیلی همچنین بین سال های ۸۹ تا ۹۱ مشاور حقوقی و عضو کمیته انضباطی باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان بود و مدت ۸ سال در دانشگاه‌های مختلف استان تدریس کرده است.

ضمن تبریک به دوست عزیز جناب آقای میکائیلی وآرزوی موفقیت برای دوست عزیز

خدایا روزی میشود نوشته شود فرماندار و بخشدار مرکزی و بخشدار خاروانا محل تولد خاروانا و بعلت بی مهری مسئولین و نبود امکانات به تبریز و تهران مهاجرت.............

 



تاريخ : 13 / 11 / 1395برچسب:, | 7:57 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 بی‌گمان بر همگان واضح و مبرهن است راه و سایر زیرساخت‌های ارتباطی زیربنای توسعه محسوب می‌شوند و توسعه بدون استقرار شبکه ارتباطی مناسب غیرقابل دست‌یابی برای هر منطقه‌ای محسوب می‌شود. استان آذربایجان شرقی به جهت موقعیت استراتژیک خود در ارتباط و اتصال با کشورهای CIS و ماوراء قفقاز، ترکیه و اتحادیه اروپا و نیز سابقه گذشته خود از جمله نقش و موقعیت ممتاز خود در جاده ابریشم، متأسفانه از جهت شبکه ارتباطی حمل و نقل متناسب با جایگاه خود رشد و توسعه نیافته است.

در این بین شهرستان ورزقان با فاصله ۷۵ کیلومتری نسبت به مرکز استان، با ۲۳ هزار و ۶۸۲ کیلومتر مربع مساحت و ۱۶۱ آبادی، ۴۵ هزار و ۷۰۸ نفر جمعیت دارای ۸۷۶ کیلومتر راه مواصلاتی بوده که ۷۲/۸ کیلومتر آن روستایی و ۱۵۴/۳ کیلومتر فرعی و غیر اصلی در هم‌جواری با نوار مرزی نودوز است. پتانسیل‌های شهرستان ازجمله ذخایر عظیم معدنی(مجتمع عظیم معدنی مس سونگون، معادن طلای اندریان و هیزه‌جان و …)هم‌جواری با نوار مرزی و نزدیکی به مرکز استان است که می‌تواند عامل توسعه شهرستان باشد. علی‌ای‌حال این شرایط نه تنها موجب رشد و شکوفایی شهرستان نگردیده بلکه در بیشتر موارد مشکلاتی را از قبیل ترافیک و تخریب بر اثر تردد ماشین آلات سنگین بیش از حد کشش جاده‌ها برای شهرستان ایجاد می‌کند، اما آنچه بیش از همه شرایط را برای شهرستان سخت و در واقع بحرانی ساخته است وضعیت راه‌های ارتباطی اصلی شهرستان از مرکز شهرستان به سمت خواجه و همچنین بخش خاروانا و نوار مرزی نودوز است که متأسفانه در سال‌های گذشته پیگیری‌های انجام شده نتیجه چندانی نداشته و به خصوص بعد از وقوع زلزله و تخریب زیر ساخت های عمده از جمله راه‌های ارتباطی اصلی وضعیتی پیش آمده که نارضایتی شدید اهالی را به دنبال داشته است.

بزرگراه خواجه – ورزقان – خاروانا – نودوز، بزرگراهی است که از سال ۱۳۸۹ بر سر زبان‌ها افتاده که شاید بتواند گره کور توسعه شهرستان ورزقان را باز کند. پروژه‌ای که با تلاش مسئولین وقت شهرستان تصویب و ردیف بودجه‌ای دریافت کرد و در ادامه با تلاش‌های صورت گرفته شرکت ملی مس ایران در سال ۱۳۹۰ متعهد به مشارکت در این پروژه شده است. روند اجرای پروژه مذکور بعد از فراز و نشیب‌های فراوان در حوزه اجرایی و پیمانکاری وارد فاز جدیدی شده و طی صورتجلسه‌ای در تیرماه ۱۳۹۱ بین مسئولین وقت مقرر می‌شود احداث پروژه فقط در سه فاز (یک قطعه ۱۲/۵ کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و دو قطعه ۱۶/۵ کیلومتری توسط شرکت مس ایران)از خواجه به ورزقان تا پایان سال ۱۳۹۲ تکمیل و تحویل شود. کار بدین جا ختم نمی‌شود، پروژه‌ای که در سال ۱۳۸۹ مقرر شده بود پنج ساله احداث شود در پایان سال ۱۳۹۲ وارد مرحله جدیدی از عمر خود شده روزهای خوشی را سپری می‌کند، از این تاریخ به بعد پروژه در چهار قطعه به پیمانکار واگذار شده و کار با قوت تمام شروع می‌شود، بزرگراهی که به دلایل مختلف عاقبتی جزء توقف نصیبش نشد. پروژه‌ای ملی به نام بزرگراه خواجه – ورزقان – خاروانا – نودوز تبدیل شده به بزرگراه خواجه – ورزقان، امید مردم رنج کشیده شهرستان ورزقان برای فراغت از نگرانی‌های شبانه روزی مراجعت عزیزانشان از جاده‌های خطرناک شهرستان در حال سو سو زدن است.

نیاز شهرستان ورزقان به بزرگراه ارتباطی آیا ضروریست؟ با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۴ با پیگیری‌های استاندار سند تدبیر و توسعه شهرستان در راستای سند تدبیر و توسعه استان به تصویب رسیده است و از جمله شاخص‌هایی که می‌تواند در این سند به رشد و شکوفایی شهرستان کمک کند ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و الحاق قسمتی از شهرستان به منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس است، موضوعی که از سالیان پیش مردم رنج کشیده منطقه چشم انتظار آن بوده‌اند؛ احداث بزرگراه صرف آن هم فقط در قطعه خواجه – ورزقان نه تنها هیچ دردی از این مردم دوا نمی‌کند بلکه امید به زندگی ساکنین منطقه را در این شهرستان کاهش داده و موجبات مهاجرت به شهرستان‌های اطراف علی‌الخصوص تبریز را افزایش و مشکلات زیادی را هم بر آنها و هم شهرستان‌های هم‌جوار ایجاد می‌کند. از طرفی کور سوی امیدی که در دل اهالی شهرستان از قبال امید به شکوفایی و توسعه صنعتی مجتمع مس بوده با مهاجرت و حتی ساکن شدن کارگران معدن در شهرستان‌های اطراف به یاس و ناامیدی تبدیل می‌کند. علی‌هذا شهرستان ورزقان نیازمند توجهات جدی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت (مدظله‌العالی) و نام گذاری امسال مزین به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” در جهت شکوفایی اقتصادی است.

شایان ذکر است کارهای مطالعاتی بزرگراه دیگری هم‌زمان با پروژه صدرالذکر در جهت محرومیت زدای از شهرستان ورزقان با عنوان تبریز – اسپیران – سه راهی آقابابا – خاروانا – نودوز انجام شده بود که بعداً این دو بزرگراه به فازهای خواجه – ورزقان – خاروانا – نودوز و تبریز اسپیران – آقابابا تقسیم شده‌اند. این در حالی است که همچنان که اشاره شد فقط ۷۲/۸ کیلومتر از ۸۷۶ کیلومتر راه مواصلاتی شهرستان از نوع روستایی بوده و مابقی غیر اصلی و فرعی(مال رو) است. با این حال مردم شریف و فهیم شهرستان به امید روزهای بهتر با بلند طبعی، صبر و شکیبایی پیشه کرده‌اند تا وعده‌های مسئولین که الحمدا.. سال به سال تمدید می‌شود، شاید روزی جامع عمل به خود ببیند.

 

 احد جهانگیر

دوست عزیز آقا احد مثل اینکه شما در جریان نیستی همان قدر که با الفاظ باز میشود و هر روز نام اتوبان عوض میشود این خودش یه نوع پیشرفت است ومردم از این راه نان می خورنند!!

هماه قدر که طرف هنوز کارشناس ارشد ندارد به قول بچه های همه دحتور(دکتر )معرفی می کنند ؟راستی بررسی و حساب رسی معدن چه شد !!مردم میگند امسال برف خوب آمده نظر شما چیه؟



تاريخ : 4 / 11 / 1395برچسب:, | 8:37 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

فرهنگ استعفا در بین مدیران ارشد و میانی دولتی به دلیل چنین مسائلی نه تنها نهادینه نشده، بلکه به نظر می‌رسد اساسا چنین فرهنگی در کشورمان وجود ندارد.

به گزارش نامه نیوز، درکشورهای شرق آسیا که مدیرانی آگاه و مسئولیت‌پذیر رد رده‌های مختلف مشغول به کارند، هر از گاهی شنیده می‌شود که یک وزیر به خاطر بروز خطا و عمل غیر قانونی یک کارمند جزء وزارتخانه متبوعش از سمت خود استعفا داده است. حتی مدیران برخی از شرکت‌های تجاری به ‌خاطر اینکه محصول نامرغوبی را روانه بازار کرده‌اند، در برابر دوربین‌ها و سهامداران خرد و کلان و مشتریان محصول خود سر تعظیم فرود می‌آورند و عذرخواهی می‌کنند، اما در کشور ما ماجرا از جنس دیگری است.
 
خلأ قانونی، خلأیی اساسی است
 
حادثه پلاسکو توجهات را به مدیران شهری معطوف کرد و انتظار برای استعفا و عذرخواهی آنان هنوز ادامه دارد. چند روزی است که برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران از لزوم استعفای محمدباقر قالیباف سخن به میان می‌آورند. او شهردار تهران است و اختیارات وی به گفته همین اعضای شورای شهر در حوزه مدیریت شهری از اختیارات رئیس‌جمهور در همین حوزه بیشتر است، اما نکته اینجاست که قالیباف هیچ‌گاه در قبال عملکرد خود و نحوه منابع و هزینه های شهرداری پاسخگو نبوده است. البته قالیباف حق دارد، چرا که قانون چندان او را به پاسخگویی مکلف نکرده و اصولگرایان عضو شورای شهر هم شاید برای از دست ندادن کرسی خود در بهشت و ملاحظات جناحی حاضر نشده‌اند، از لایحه کاهش اختیارات شهردار تهران حمایت کنند. Image result for ‫قالیباف‬‎
 
استعفا یا استیضاح
 
فاجعه پلاسکو و عدم مسئولیت‌پذیری مدیران شهری درباره اینکه چه کسی باید در این مورد پاسخگو باشد، موجب شده که عده‌ای این روزها از لزوم استعفای شهردار تهران سخن به میان آورند. مشخص نیست چه خبر است و بر اساس آنچه از شواهد پیداست، پلاسکو ساختمانی ناایمن از سوی مسئولان تعریف شده است. حتی چند بار نیز این مورد به هیات مدیره ساختمان هشدار داده شده بود. آیا همین هشدار از منظر مدیریت شهری کافی است؟ به نظر می‌رسد مر قانون ناکافی بودن این اطلاع را به اثبات رسانیده است. قانون در چنین مواردی صراحت دارد و اعلام می‌کند در صورت عدم توجه به اخطارهای این چنینی، شهرداری باید رسما امکانات لازم برای تعمیر و بازسازی چنین ساختمان‌هایی را فراهم آورد و با در نظر گرفتن سودی که در قانون آمده، می‌تواند هزینه باز‌سازی و ساخت این‌گونه ساختمان‌ها را مطالبه کند؛ موضوعی که مدیران شهری از انجام آن طفره رفته‌اند و نتیجه ‌شد آنچه نباید می‌شد. حال که تخلف شهرداری تهران از وظایف قانونی محرز شده، پسندیده آن است از خانواده‌های آسیب‌دیده، خصوصا آتش‌نشانانی که از امکانات لازم برای مهار آتش برخوردار نبوده‌اند، عذرخواهی شود و شهردار تهران رسما استعفا دهد، البته اگر قالیباف صندلی شهرداری تهران را صندلی خدمت دائمی خود به مردم تهران نمی‌داند‍! اعضای شورای شهر هم باید درجهت استیضاح وی گام بردارند و با انجام این اقدامات، مدیری پاسخگو را در راس مدیریت شهر تهران قراردهند. اگر اصلاح‌طلبان بر این عقیده هستند که مردم نامحرم نیستند، باید گام‌های جدی در این زمینه برداشته شود. هرچند «راستگو‌«ها البته حاضر به استیضاح شهردار فعلی تهران نیستند، اما در میان اصولگرایان شاید افرادی باشند که به پاسخگویی معتقد باشند. اصلاح‌طلبان می‌توان گام های مهمی در برگزاری جلسه استعفای قالیباف بردارند، حتی اگر این استعفا موفق نباشد، اما کسانی که این موضوع را پیگیری می‌کنند، قطعا نزد مردم روسفید خواهند بود؛ چرا که به وظایف اخلاقی و قانونی خود عمل کرده‌اند.
 
سرخو: شهردار مدت‌ها قابل بابد استعفا می‌داد
 
یک عضو شورای شهر تهران در ارتباط با حادثه پلاسکو به «آرمان» گفت: در آتش‌سوزی‌ای که در گذشته در خیابان جمهوری رخ داد، بنده به عنوان عضو شورای شهر طی تذکری درصحن شورا اعلام کردم که آیا شهردار تهران نباید استعفای خود را براي التیام آلام مردم شهر تهران به شورای شهرتقدیم کند. محسن سرخو افزود: اگر شهردار محترم تهران در زمان حادثه خیابان جمهوری استعفا می‌دادند، اکنون در پلاسکو شاهد تخریب این ساختمان در نتیجه عدم وجود تجهیزات آتش‌نشانی نبودیم. وی درباره بودجه آتش‌نشانی گفت: با کمال تاسف از میزان بودجه ای که به آتش نشانی اختصاص داده شده، تنها یک سوم آن به این سازمان اختصاص یافته است و مشخص نیست چه مقدار از این میزان تخصیص داده شده به سازمان آتش نشانی پرداخت شده است. وی ادامه داد: شورای شهر ۳ مصوبه درباره تقویت تجهیزات شورای شهر به تصویب رساند و در این مصوبه‌های شورای شهر آمده که شهرداری باید گزارش تمامی ساختمان‌های صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی را که مشکل ایمنی دارند،‌ به شورای شهر ارائه دهد اما تا این لحظه هیچ‌گونه گزارشی از سوی شهرداری در این مورد به شورا داده نشده است.

شهرداری موظف به پیگیری این ساختمان‌ها در جهت ایمن‌سازی است. وی در پاسخ به این سوال که آیا شهردار تهران توجهی به مصوبات شورای شهر ندارد، گفت: اولویت‌های شهردار تهران غیر از مصوبات شورای شهر است. شهرداری پست سیاسی نیست و متاسفانه از زمان آقای احمدی‌نژاد، شهرداری تهران از یک سازمان اجرایی، عملیاتی و فنی به سکویی برای رسیدن به ریاست جمهوری و مباحث سیاسی تبدیل شد. سیاسی کردن مدیریت شهر غلط است و موجب می‌شود با عینک تبلیغاتی به مدیریت شهری و سیاسی نگاه شود. سرخو افزود: با سیاسی کردن مدیریت شهری غفلت قابل توجهی از کار اجرایی صورت می‌گیرد، همان‌طور که در حال حاضر شاهد این غفلت‌ها هستیم. وی ادامه داد: این روزها صداوسیما به مخزن اسرار شهردار تهران و گلایه‌های شهردار تهران تبدیل شده است، اما دریغ از مدیریت بحران در شهر تهران.



تاريخ : 3 / 11 / 1395برچسب:, | 10:30 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان موضوع بسیار مهمی در کشور است که باید به گونه‌ای حل شود گفت: با اجرای برجام می‌توان معضل بیکاری که پاشنه آشیل در اقتصاد است را حل کنیم.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالگرد یک سالگی اجرای برجام و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت که اقتصاد مقاومتی می‌تواند الگوی مناسبی باشد تا بتوانیم از مشکلات اقتصادی در کشور برون رفت داشته باشیم، ما درکنار این مباحث برجام را داریم؛ برجامی که باعث شد قسمتی از تحریم‌های کشور کاهش پیدا کند. این کاهش تحریم‌ها، تعاملات کشور ما را در سطح بین‌المللی با کشورهای دنیا بیشتر می‌کند.

وی افزود:‌ اگر تحریم‌ها کاهش پیدا کند تعامل کشور با دیگر کشورها بیشتر می‌شود البته با این فرض که برجام به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود. چرا که ما متاسفانه می‌بینیم از سمت برخی کشورها مانند آمریکا سنگ‌اندازی‌ها و خلف وعده‌هایی می‌شود. اگر برجام به صورت کامل اجرایی شود می‌تواند بر مبنای اقتصاد مقاومتی این امید را در کشور ایجاد می‌کند که بتوانیم بر مشکلات اقتصادی کشورمان فائق آییم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همواره بر این تأکید دارد که ما بر داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی خود تکیه کرده و آنها را مدنظر قرار دهیم و بتوانیم با تعامل سازنده و مؤثر با کشورهای پیرامون خود در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای این ظرفیت خود را گسترش دهیم.

ساعی اضافه کرد: یکی از ظرفیت اصلی که در کشور وجود دارد بحث نیروی انسانی جوان و متخصص است؛ یعنی ما یکسری نیروی انسانی داریم که به عنوان نیروی جوان محسوب می‌شوند و برخی نیروهای انسانی ما هم متخصص هستند که باید بتوانیم اینها را بسیج کنیم تا در خدمت اقتصاد کشور و رشد و توسعه آن قرار گیرند؛ ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی کشور ما در برخی حوزه‌ها دستاوردهای بسیار خوبی در دهه‌های گذشته داشت که می‌توانیم از این طریق دستاوردهایی در حوزه زیرساختی، دانشگاهی و دانش‌بنیان‌ها فراهم کنیم.زیرساخت‌های کشور در جاهایی آماده است و در جاهایی هم باید نوسازی صورت گیرد و در کل باید گفت ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد؛ ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف از جمله وجود صنایع که البته باید نوسازی شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود منابع طبیعی بسیار غنی، مواد معدنی مختلف و برخورداری خوب در حوزه نفت، فسیل و گاز ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای هستند که می‌توانیم از آنها به درستی استفاده کنیم. از طرفی هم در حوزه مسائل ژئوپلتیکی و استراتژیکی موقعیت خوبی داریم که همه این‌ها را اگر بتوانیم با داشته‌های خودمان تلفیق کنیم به تعامل و ارتباطات سازنده در روابط بین‌المللی دست پیدا می‌کنیم؛‌ روابطی ما بر اساس عزت، مصلحت و حکمت بنا شده،‌ حفظ عزت برای ما ایرانی‌ها بسیار مهم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ما اگر بتوانیم روابط را بر مبنای این عزت پیش ببریم می‌توانیم تعاملات را بالا ببریم و سرمایه‌گذار خارجی را با وجود نیرهای انسانی که داریم در کشور به کار گیریم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها باید به صورت مشترک صورت گیرد که از این طریق تکنولوژی‌های دنیا وارد کشورمان شود،‌گفت: به واسطه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی، نیروی‌های انسانی ما مشغول به کار خواهند شد لذا ما می‌توانیم این امید را داشته باشیم در فضایی که برجام اجرا می‌شود می‌توانیم بحث بیکاری را که پاشنه آشیل در اقتصاد ما است را حل کنیم و با توجه به نرخ بالای بیکاری رشد و بحث اشتغال که بحث مهمی برای خانواده‌ها، جامعه، دولتمردان و کشور شده می‌توانیم به نوعی آنها را حل کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان موضوع بسیار مهمی در کشور است که باید به گونه‌ای حل شود گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به درستی انجام شود برجام موتور محرکی برای اقتصاد مقاومتی خواهد بود .



تاريخ : 3 / 11 / 1395برچسب:, | 10:24 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت السلام مسعود مهدوی امروز در خطبه های نماز جمعه ورزقان با اشاره به برجام و شیطنت های آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود در برجام جامعه عمل پوشاند ولی در سمت مقابل آمریکا بدعهدی کرده و تحریم ها را که خط قرمز برجام بودند دوباره تمدید کرده است؛ بنابراین مردم جمهوری اسلامی باید برای همیشه نسبت به سیاست های آمریکای جنایتکار بی اعتماد باشند.

وی افزود: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی تمام ناشدنی است و ادامه خواهد داشت؛ بنابرین باید با اقدام متقابل در برابر بد عهدی این کشور ایستادگی کرد و تا بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و آزاد سازی پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی به مقاومت ادامه داد.۲

خطیب جمعه ورزقان با تاکید بر اینکه اکنون اشتغال و معیشت دو دغدغه اساسی در کشور است، اقدام موثر و با برنامه از سوی مسئولین در جهت افزایش سطح رفاه عمومی در جامعه را خواستار شد و خدمت بی منت به مردم را وظیفه دولت و سایر مسئولین نظام دانست.

وی ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان کشور در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، این حادثه را اتفاقی تلخ برای همه مردم بیان کرد و افزود: باید قدردان زحمات قهرمانانی باشیم که با کمترین حقوق و مزایا با تمام وجود برای خدمت به مردم تلاش می کنند.

وی ادامه داد متأسفانه همزمان با این حادثه تلخ در تهران آل سعود و وهابیت به جهت شهادت چندین نفر در حادثه ساختمان پلاسکو ه جشن و شادی پرداختند که ما نمازگزاران ورزقانی با عناوینی چون خائن الحرمین و مرگ بر آل سعود کافر این اقدام آنان را محکوم می کنیم.

امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به تودیع و معارفه بخشداران ورزقان  و خاروانا و معرفی معاون جدید فرماندار ورزقان، گفت: برماست که از زحمات و تلاش های بخشداران سابق تشکر نموده و از بخشداران و معاون جدید بخواهیم؛ رفع مشکلات مردم و پیشرفت منطقه را هدف خود قرار داده و با تمام توان برای تحقق آن بکوشند.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع مس، آینده ی درخشانی را برای ورزقان رقم میزند، تصریح کرد:  شرکت ملی مس با استفاده از سرمایه گذاران خارجی برای تولید شمش مس در شهرستان بهترین زمینه را برای اشتغال زایی و آبادانی شهرستان ورزقان و استان فراهم می آرود که امیداواریم با اتحاد مسئولین استانی و شهرستانی این طرح های حیاتی در حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسند.

حجت الاسلام مهدوی افزود: برای راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی مس در ورزقان نیز اقدامات خوبی در ماه های اخیر صورت گرفته است که باید مسئولین شهرستان و استان با وحدت خوبی که دارند برای تسریع در راه اندازی این شهرک تلاش کنند.

وی با تاکید بر تسریع در روند احداث بزرگراه خواجه – ورزقان با هدف از بن بست خارج کردن شهرستان و افزایش ایمنی تردد در این مسیر، پیگیری احداث ادامه این مسیر را تا مرز نودوز از مسئولین شهرستانی و استانی خواستار شده و گفت: با احداث بزرگراه مذکور تا مرز نودوز شهرستان ورزقان به نزدیک ترین مسیر از مرکز استان به مرز تبدیل شده و توسعه جهشی را شاهد خواهد بود.

مهدوی از مسئولین شهرستان خواست با استفاده از توانمندی های موجود منطقه و اجرای پروژه های حیاتی در شهرستان گامی در جهت توسعه و آبادانی بیش از پیش ورزقان بردارند.



تاريخ : 2 / 11 / 1395برچسب:, | 9:47 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده شهرداران کشور، با صدور پیامی، حادثه ساختمان پلاسکوی تهران را دلخراش و تسکین‌ناپذیر خوانده و خاطرنشان کرد: وجود صدها بنای مشابه این ساختمان در کلان‌شهرها، زنگ هشداری برای مدیریت شهری است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی آمده است: حریق ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو، تاثر عمومی را در سراسر کشور بر جای گذاشت، خانواده‌هایی را داغدار و یکی از قدیمی‌ترین ابنیه کشور را با خاک یکسان کرد؛ با این حال، در تمام متن گداخته این فاجعه، این قامت رشید و دلاور آتش‌نشانان است که بار دیگر نمایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرده است: درود بر روحیه پهلوان و خستگی‌ناپذیر ایثارگران عرصه مدیریت شهری، که بدون کوچکترین واهمه و اضطراب، شعله‌های گداخته آتش را به شوق سلامت شهروندان در آغوش می‌کشند؛ سلام بر شهیدان آتش‌نشان که با خون خویش به پیشواز شعله‌های سرکش رفتند.

نجفی در ادامه این پیام، با اشاره به ابعاد مختلف شهرسازی، ایمنی و فرهنگی این حادثه آورده است: حادثه ساختمان پلاسکو، زنگ خطری جدی است در مورد ضرورت نوسازی و تجهیز صدها ساختمان فرسوده و ناکارآمد، که با کمترین تمهیدات ایمنی، در آسمان‌ کلان‌شهرهای کشور قد کشیده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر این که مدیریت شهری کشور، نیازمند تحول اساسی در بخش تجهیزات آتش‌نشانی و زیرساخت‌های ایمنی است، آورده است: ابعاد «حریق پلاسکو»  نشانگر ضرورت تحول در نگرش ایمنی شهری است؛ این تحول، با بودجه‌های رایج شهرداری‌ها میسر نبوده و نیازمند پشتیبانی ویژه دولت و مجلس از شهرداری‌ها است.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری ها و  دهیاری‌ها، همچنین بر لزوم ایجاد پیوست ایمنی و اعتلای اصول پدافند غیرعامل در جهت‌گیری ساخت‌و‌سازهای کشور تاکید کرده است.

نجفی با اشاره به ابعاد فرهنگی واجتماعی این حادثه دلخراش متذکر شده است: اصلاح برخی رفتارهای تاسف‌بار و جهت‌بخشی به نقش مشارکت شهروندان در حین عملیات امداد و نجات، از دیگر الزامات ایمنی و امداد کلان‌شهرها است

صحبت اینجاست شهردار محترم تا کی میخواهند برای رفع مسئولیت خودشان همشیه سعی بر این دارنند دیگران را مقصر اصلی قرار بدهند.اگر برای تعطیل یک مرکز که  ادامه فعالیت آن از نظر اصول ایمنی مشگل دارد و قدرت مقابله ندارید چرا از شهرداری کناره گیری نمی کنید  و اگر قدرت بر خورد دارید چرا برخورد نمی کنید آیا برای حفظ سمت چقدر هزینه باید داده شود؟؟؟؟



تاريخ : 2 / 11 / 1395برچسب:, | 9:43 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روز شنبه ایرنا، این برج آتش‌نشانی واقع در خیابان خاقانی تبریز با بنای آجری، 23 متر ارتفاع دارد و در اواخر دوره قاجار ساخته شده است.

پلان آن در داخل برج دایره شکل است و با یک رشته راه‌پله حلزونی به قسمت فوقانی متصل می‌شود.

کارکرد اصلی آن دیدبانی بوده که دارای هشت نورگیر در جهات مختلف است و در زمان خود (که به دلیل ارتفاع زیاد بر تمام شهر اشراف داشته) همواره نگهبانی در بالای سر آن کشیک می‌داد و به محض مشاهده آتش و شناسایی محل

وقوع آن بلافاصله زنگی که از بالای سقف آویزان بود را به صدا در‌می‌آورد و ماموران آتش‌نشانی تبریز که در آن موقع جزو مجهزترین آتش‌نشانان ایران بودند، به محل حادثه می‌رفتند.

بر اساس این گزارش، ‌در پی شهادت آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو تهران، پرچم کشورمان در ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و امداد و نجات منطقه آزاد ارس هم نیمه‌افراشته و پرچم‌های سازمان منطقه آزاد ارس به رنگ مشکی تغییر

داده شد.

امروز نیز با توجه به اعلام عزای عمومی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرهای مختلف استان آذربایجان‌شرقی، مراسم گرامیداشت شهدای آتش‌نشان این حادثه برگزار می شود.

خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار:محمد رستگار



تاريخ : 2 / 11 / 1395برچسب:, | 9:39 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان با محوریت هماهنگی برنامه های دهه فجر شهرستان و معرفی معاون فرماندار و بخشداران جدید ورزقان و خاروانا در محل فرمانداری ورزقان با حضور مسئولین ارشد شهرستان و مدیرکل دفتر سیاسی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه سیدعلی موسوی که پست هایی چون شهردار، عضو شورای شهر و معاون شبکه بهداشت و درمان هشترود را در کارنامه دارد به عنوان معاون جدید فرماندار ورزقان معرفی شد.

صادق میکائیلی نیز که مسئولیت بخشداری مرکزی ورزقان به وی واگذار شده است ضمن اینکه بومی شهرستان و از کارشناسان پیشین  فرمانداری ورزقان است سابقه فعالیت در قسمت های مختلف استانداری و دادگستری آذربایجان شرقی و تدریس در دانشگاه های مختلف استان را در کارنامه دارد.

اکبر انبارته نیز که به عنوان بخشدار بخش خاروانای شهرستان معرفی شد سابقه بخشداری بخش تیکمه داش را در کارنامه دارد.

همچنین در این جلسه از زحمات سعید فاتح بخشدار پیشین بخش مرکزی ورزقان و محمد عبدالهی بخشدار پیشین خاروانا تشکر و قدردانی به عمل آمد.۲۰۱۷۰۱۱۸_۱۱۱۴۱۶

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن اینکه از خدمات گرانمایه برادر بسیار عزیز و گرامی جناب آقای عبدالهی بخصوص در ایام انتخابات تقدیر و تشکر مینماید و آروزی موفقییت از درگاه خداوند جل وجلاله دارد وهمچنین برای دوست عزیز جناب آقای انبارته که از پرسنل خدوم وزارت میباشد آروزی موفقییت دارد و انشالله مایه خیر و برکت باشد