وزاری خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون برای دومین بار در وین پای میز مذاکره نشستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از وین، محمد دیدارجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران برای دومین بار از شب گذشته تا کنون پای میز مذاکره نشستند.

بر اساس این گزارش جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شب وارد وین شد و به مدت دو ساعت مذاکرات سه جانبه ای با اشتون و ظریف داشتند.

یک عضو نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورما نیز به خبرنگار مهر درباره دیدار شب گذشته ظریف، اشتون و کری در وین گفت: مذاکرات جدی و صریح بود و وارد جزئیات شده و همه موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ادامه بحث ها به امروز موکول شده است.

اين عضو نزديك به تيم مذاكره كننده در پاسخ به اين سئوال كه آيا پيشنهادات جديدي مطرح شده است اظهار داشت: پیشنهادات مختلف برای پیشبرد کار مطرح است.

وزرای خارجه فرانسه و انگلیس نیز امروز وارد وین می شوند و با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار خواهند کرد.



پایگاهاطلاع رسانی خاروانا:

ظریف
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اعلام کرد: به احتمال بسیار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امشب به منظور مشورت و تبادل نظر با مسئولان ارشد کشور به تهران باز می‌گردد.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اعلام کرد: احتمالا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب به منظور مشورت و تبادل نظر با مسئولان ارشد کشور به تهران می‌رود.

لازم به ذکر است که تاکنون دو دور مذاکرات بین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با حضور اشتون برگزار شده است و امروز نیز ملاقات‌هایی با حضور ورزای خارجه انگلیس و فرانسه و ظریف برگزار خواهد شد .



پایگاهاطلاع رسانی خاروانا:

سرویس سیاسی بی باک ـ بخش بین الملل:

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اخباری درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد که مهلت مذاکرات ۲۴ نوامبر است و حرفی از تمدید پیش نیامده است.

به گزارش بی باک، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تمدید مذاکرات هسته ای، مایا کوچیانیچ سخنگوی فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد مهلت مذاکرات هسته ای ۲۴ نوامبر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این مذاکرات در وین در جریان است به بیانیه شب گذشته موگرینی مبنی بر امیدواری برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای اشاره کرد.

وی ادامه داد؛ اکنون زمان آن است که ایران تصمیم استراتژیک بگیرد تا راه را برای یک توافق تاریخی و حل و فصل نهایی مساله هسته‌ای باز کند که این سرآغاز فصل جدیدی در روابط بین ایران و جامعه بین‌المللی است.

دور پایانی مذاکرات هسته‌ای از روز سه شنبه گذشته در وین آغاز شده و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت.



پایگاهاطلاع رسانی خاروانا:

http://cms.medu.ir/1836/1836Docs/news/DSC02174.JPG

گزارش روابط عمومی اداره : جلسه با تلاوت آیاتی از کلام ا..... مجید آغاز شد در ابتدای این جلسه عبدالهی بخشدار منطقه خاروانا با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا در مورد اهمیت سواد آموزی و احیاء ستاد سواد آموزی منطقه مطالبی ارزنده ایراد نمودند در ادامه ایشان با تاکید به نامه استاندار در مورد احیا ستاد سواد آموزی بر عزم جدی کلیه نهادهای منطقه بر تحقق اهداف سواد آموزی تاکید نمودند . در ادامه رزمی رئیس اداره  آموزش وپرورش منطقه خاروانا با اشاره به انسداد مبادی ورودی بیسوادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد عدم انسداد مبادی ورودی بیسوادی باعث افزایش تعداد بیسوادان در سطح جامعه میگردد. ایشان افزود همکاری همه نهادها وارگانهای مر تبط با امر تعلیم وتربیت در تحقق اهداف سواد آموزی نقش به سزایی برخوردار است. کارشناس سواد آموزی منطقه باارائه گزارشی از عملکرد صورت گرفته در سطح حوزه سواد آموزی پرداخت زادنعمت ضمن تبیین و تشریح طرحهای معاونت سواد آموزی استان در سال 94-93 به اقدامات صورت گرفته در سطح منطقه از جمله با سوادی اولیا بیسواد دانش آموزان گروه سنی (49-10 ) و همچنین طرح آموزش بیسوادان گروه سنی (20-10)ساله پرداخت ایشان بر اهتمام و همکاری تمام نهادهای مرتبط با امر سواد آموزی و امر تعلیم و تربیت و تبلیغات موثر دهیاران خانه های بهداشت روستاها و همچنین بر بکارگیری نیرو های بومی تاکید کردند.  

اهم مذاکرات مطروحه در جلسه با جمع بندی نکته نطرات اعضای ستاد سواد آموزی منطقه به شرح زیر تصویب گردید .

 1- اطلاع رسانی از طریق دهیاران ،مسئولان خانه های بهداشت روستاها،مدیران مدارس جهت جذب حداکثری بیسوادان

 2-تهیه پوسترتبلیغاتی و بنرازطریق بخشداری منطقه جهت نصب درمیادین شهروروستاها

3-همکاری عوامل و دهیاران و مسئولان خانه بهداشت روستا جهت شناسایی افراد بازمانده ازتحصیل و جذب آنها

4-تاکیدبرنظارت دقیق و بومی گزینی درانتخاب آموزش دهندگان



تاريخ : 30 / 8 / 1393برچسب:, | 14:10 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:ظرفیت های بسیج برای حل مشکلات جهان اسلام خارج از حد تصور است

به گزارش آوای ورزقان:جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان برای همانگی برنامه های هفته بسیج  در سپاه ناحیه ورزقان برگزار شد، در ابتدای جلسه فرمانده سپاه ناحیه ورزقان ضمن عرض خیر مقدم خدمت اعضای شورای اداری  ظرفیت های بسیج را برای حل مشکلات جهان اسلام خارج از حد تصور دانست،وبا اشاره به تشکیل بسیج در 5آذر سال 1358به فرمان مستقیم حضرت امام خمینی(ره) که ازبسیج به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل نام بردوآن را ثمره دور اندیشی امام (ره) دانست وی افزود: که حماسه سازی های بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس باعث حیرت بسیاری از کارشناسان نظامی جهان شد ومعادلات دشمنان اسلام را برهم زد. 

سپس فرماندار ورزقان به عنوان ریئس شورای اداری ضمن تشکر از میزبانی سپاه ناحیه ورزقان وتبریک هفته بسیج  واشاره به تعاملات نزدیک ادارات ورزقان واینکه بدون حاشیه درصدد انجام وظایف خود هستند.افزود بسیج از اوایل انقلاب به سبب دور اندیشی حضرت امام خمینی  تشکیل یافته،که اختصاص به زمان خاصی ندارد.وبسیج درهمه زمان ها بخصوص در زمان های  حساس توانسته به صورت جهادی برنامه ها وپروژه های عظیم را با کمترین هزینه به انجام رساند.وبا اشاره فرمایش مقام معظم رهبری که اگر تفکر بسیجی در کشوری حاکم باشد.چشم طمع دشمن از آن کشور دور خواهد بود،بسیج را شجره طیبه دانست وامنیت را حاصل وجود این شجره طیبه در کشور عنوان کردوگفت از اوایل انقلاب دشمن در تلاش است،که به نوعی حکومت اسلامی را براندازد.ولی با مانع بزرگی به نام ولایت فقیه وبسیج روبرو می شود .واز  رؤسای ادارات مختلف خواست که در طی این هفته برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفته بسیج با سپاه ناحیه ورزقان کمال همکاری را داشته باشند.

ودر پایان حجت السلام والمسلمین حاج آقا محمدزاده مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه ناحیه ورزقان با اشاره به اینکه در ماه محرم قرار گرفته ایم،و روزگارکنونی  جهان را بی شباهت به زمان  حضرت امام حسین علیه السلام ندانست وخاطر نشان کرد.باورهای غلط که دشمن سعی در جای گذاری آن ها در کشور است،نشان ازاین دارد که دشمن باور واعتقادات  مردم را هدف قرار داده.وی افزود مشکل تهاجم فرهنگی را باید جدی گرفت وباید با القأ باور های غلط توسط دشمن مقابله نمود.وآن را از نگرانی های مقام معظم رهبری برشمرد ولزوم توجه بیشتر را بر فرهنگ خواستار شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روحانی وزیر جدید پیشنهادی علوم را معرفی کرد

سیاست > دولت - رئیس جمهور طی نامه ای به رئیس مجلس، دکتر محمدفرهادی وزیر اسبق بهداری و علوم را به عنوان وزیر جدید پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

محمدرضا باهنر در ساعت 10:55 امروز در حالی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، با قطع مذاکرات جاری مجلس، نامه دکتر حسن روحانی را قرائت کرد.

محمد فرهادی که هم اکنون ریاست سازمان هلال احمر را بر عهده دارد ، پزشک متخصص است و در دولتهای گذشته وزیر بهداشت و وزیر علوم بوده است.

فرهادی چهره اصلاح طلب معتدل به شمار می رود.

این متخصص گوش و حلق و بینی که متولد 1328 است   وزیر آموزش عالی در دولت دوم میرحسین موسوی و وزیر بهداشت در دولت اول سیدمحمد خاتمی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین ، فرهادی در 5 آبان 1364 توانست با کسب  ۲۱۷رأی موافق،در برابر 13رأی مخالف و۲۸

رای ممتنع، اعتماد مجلس دوم را به خود جلب کند و راهی وزارت آموزش عالی شود.

فرهادی سپس در دولت خامی نامزد وزارت بهداشت و درمان شد و این باردر تاریخ 29مرداد 1376توانست216 رای موافق به دست آورد ، در حالی که مخالفانش 34 رای داشتند و 16 نفر نیز به او رای ممتنع دادند.

از دیگر سمت‌های وی رئیس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور بوده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان نهار کاری مشترک با کاترین اشتون که در محل نمایندگی ایران در وین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: گفتگوهایمان در این باره بود که در روزهای آینده چطور کار را پیش ببریم.

وی افزود: پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آفتاب: "سید عباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی"، معاونان وزرای خارجه ایران امروز صبح به وقت وین دیدار فشرده دوجانبه‌ای را با برخی تیم‌های مذاکره کننده 1+5 خواهند داشت.

دیدار اول با روسیه و ساعت 8 به وقت محلی وین (10:30 به وقت تهران)، و دیدار بعدی با تیم آلمانی ساعت 9 به وقت وین (11:30 به وقت تهران) خواهد بود.

تیم ایرانی همچنین در ادامه و ساعت 10 صبح به وقت وین (12:30 به وقت تهران) با تیم فرانسه و سپس با تیم انگلیسی ساعت 11 به وقت وین (13:30) دیدار خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، همچنین قرار است امروز نشست‌های کارشناسی ادامه داشته باشند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:دیدار اهالی فرهنگ وهنر با امام جمعه وفرماندار

به گزارش آوای ورزقان بمناسبت هفته کتاب وکتابخوانی مورخه 24/08/93 کتابداران واهالی فرهنگ وکتاب شهرستان ورزقان با حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدوی امام جمعه محترم شهرستان ومهندس وفادار فرماندار محترم شهرستان دیدار داشتند.

در ابتدای این دیدارقلی پور رئیس اداره کتابخانه های عمومی ورزقان از وضعیت ،عملکرد ،مشکلات و برنامه های هفته کتاب کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی ارائه نمود.

دراین دیدار حجه السلام مهدوی امام جمعه محترم شهرستان نیز ضمن تبریک هفته کتاب به اهالی فرهنگ وکتاب به ارزش کتاب وکتابخوانی اشاره نموده وبا عنایت به اینکه سال 93 بنام سال فرهنگ مزین شده از همکاری وفعالیت ستاد اقامه نماز شهرستان در راستای تقویت مطالعه مفید به کتابخانه های عمومی خبر دادند وخواستار همکاری بیشتر ادارات فرهنگی با کتابخانه شدند.

وفادار فرماندار ورزقان نیز ضمن گرامیداشت هفته کتاب از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار رضایت نموده وهفته کتاب را فرصت مناسبی جهت تبلیغ مردم به مطالعه واهدای کتاب به کتابخانه های عمومی دانستند واز همکاری فرمانداری جهت تجلیل از (کتابداران نمونه ،کتابخوانان فعال ،اهداگران ،خیرین ،روزنامه نگاران ورابطین فرهنگی کتابخانه واعضای انجمن کتابخانه )خبر دادند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علامه جعفری همواره در زادگاه خویش غریبه است  

 

عقیل ستارلو اندریان : علامه محمدتقی جعفری یکی از مفاخر استان آذربایجان شرقی و کشور جمهوری اسلامی ایران است که زادگاه اصلی ایشان روستای سقای از توابع بخش خاروانا درشهرستان ورزقان است ، 25 آبان شانزدهمین سالگرد ارتحال آن عالم ربانی بود که هیچ مراسمی از سوی مسئولین در زادگاه آنمرحوم روستای سقای برگزار نشد که برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ایشان در منطقه خاروانا و شهرستان ورزقان می توانست اندیشه های علامه محمد تقی جعفری که مانند گوهری در صدف است به نسل های جوان و آینده منطقه و کشور شناسانده شود که چنین مراسمی برگزار نشد به عبارتی علامه محمدتقی جعفری در زادگاه خویش همچنان غریبه است .

 استاد علامه محمدتقی جعفری در مرداد سال 1304 در شهر تبریز دیده به جهان گشود و در 15سالگی زادگاه خویش را به قصد اقامت در تهران ترک کرد و در مدرسه مروی تحصیل متن رسایل و مکاسب را پی گرفت و پس از سه سال به شهر قم مهاجرت و ضمن تحصیل در مدرسه دارالشفای قم ملبس به لباس روحانیت شد و دروس خارج را در آنجا آغاز کرد.وی سپس برای ادامه تحصیلات راهی نجف شد و 23 ساله بود که به درجه اجتهاد نایل آمد.

منبع:ورزقان نیوز 1

علامه جعفری پس از یازده سال اقامت در نجف و شرکت در حوزه های درسی آن دیار به سال 1336 به ایران بازگشت. این مفسر نهج البلاغه، مولوی شناس و عارف برجسته در 25 آبان سال 1377 چشم از جهان فروبست و در جوار مرقد امام هشتم (ع) به خاک سپرده شد. 
 از استاد علامه جفعری بیش از 80 اثر در بخش های مختلف به چاپ رسیده است وی تفاسیر قرآنی، مقالات در باره نهج البلاغه، مثنوی معنوی، تعلیم و تربیت، عرفان، فلسفه، فرهنگ شناسی، هنر و زیبایی شناسی، فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را از جمله آثار علامه محمد تقی جعفری عنوان کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پیکر مادر شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش و اقشار مختلف مردم امروز سه شنبه در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.

آئین تشییع مرحومه فاطمه خوئینی، مادر شهید بابایی از امامزاده اسماعیل (ع) آغاز و پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، پیکر وی در قطعه والدین شهدا در کنار گلزار شهیدان و جوار امامزاده حسین آرام گرفت.

در این مراسم که با حضور با شکوه اقشار مختلف مردم برگزار شد، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، استاندار قزوین و همرزمان شهید عباس بابایی حضور داشتند.

در این مراسم ابتدا پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت شد. صدیقه حکمت، همسر شهید عباس بابایی نیز از حضور با شکوه اقشار مختلف مردم و پیام های تسلیت مسئولان تقدیر و تشکر نمود.

حاجیه خانم فاطمه خوئینی مادر شهید عباس بابایی شنبه این هفته (24 آبان) به دلیل عارضه قلبی در سن 88 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

1409294523121_zar.jpg

وزیر امور خارجه ایران گفت: امیدوارم نتیجه هر چه باشد چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی، روز سوم آذر ان‌شاءالله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران پس از ورود به وین در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مبنی بر این که با توجه به نقش عمان در میانجی‌گری میان ایران و آمریکا، آیا یوسف بن علوی در سفر غیررسمی خود به تهران حامل پیامی از سوی آمریکایی‌ها بود و درباره مذاکرات هسته‌ای نیز با وی مذاکره شد؟ گفت: ما از نقش دولت عمان به عنوان همسایه خوب ایران که دیدگاه‌هایش را منتقل و تبادل نظر کرده است، استقبال کرده‌ایم.

او با قدردانی از میزبانی دولت عمان در مذاکرات مسقط تصریح کرد: بن علوی در چارچوب روابط دو جانبه و گفت‌وگوهای منطقه‌یی به ایران آمده بود و پیامی از کسی نداشت و از نقشی که عمان داشته، استقبال می‌کنیم.

خبرنگاری از ظریف پرسید که آیا به‌طور مشخص درباره مسایل و مذاکرات هسته‌ای با یوسف بن علوی مذاکره داشتید؟ وزیر امور خارجه پاسخ داد: طبیعی است که وقتی دو روز قبل از سفر ایشان در مسقط بودیم و درباره مسایل هسته‌ای صبحت کردیم، درباره برخی موضوعات هسته‌ای هم در دیدار با وی بحث شود.

ظریف در عین حال با خنده گفت که اما موضوعات دیگری هم هست که علاقه‌مندیم درباره آن صحبت کنیم.

وزیر امور خارجه هم‌چنین درباره این مرحله از مذاکرات گفت: وارد مرحله آخر مذاکرات شدیم. فکر می‌کنم همان‌طور که از ابتدا گفتیم در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل داشته باشد، پیشنهادهای متعددی برای این که اطمینان حاصل شود، برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، وجود دارد و مطرح شده است.

ظریف اضافه کرد: این پیشنهادها می‌تواند یک راه‌حل و یا راه‌حل‌های متعدد بسیار مناسبی را ارائه دهد. لذا هنوز این امکان هست؛ در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی را برای اتخاذ تصمیم سخت داشته باشد و ارائه خط قرمزهای بی‌معنا که برای خوشامد گروه‌های فشار است، کمکی نه به حل مشکل می‌کند و نه کمکی به منع اشاعه.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: ما با این هدف به وین آمده‌ایم که ان‌شاء‌الله با تلاش تا روز آخر به نتیجه مناسب که منافع مردم ایران در آن لحاظ شده باشد و حقوق‌شان محترم شمرده شده باشد برسیم و اگر نگرانی مشروعی هم جامعه بین‌المللی دارد، رفع شده باشد. یقین دارم مردم ایران چه کسانی که در گفته‌ها و نوشته‌های‌شان از مذاکرات حمایت کردند و چه آن‌ها که نقد می‌کنند، همه مردم ایران در دل‌شانٰ و امیدشان سربلندی کشور از این مذاکرات بوده است. یقین دارم حتی منتقدان ما را از دعای خیرشان محروم نکرده‌اند و امیدوارم این روش ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اطمینان می‌دهم اگر بتوانیم به راه‌حلی برسیم که منافع کشور و مردم را لحاظ کند به توافق می‌رسیم. اگر بر اثر زیاده‌خواهی طرف مقابل، راه‌حل به دست نیاید، دنیا متوجه شده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال راه‌حل، تفاهم و تعامل سازنده است و از حقوق و عزت و سربلندی کشور دست برنمی‌دارد.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: آن چه برای این هفته لازم است این است که با اعتماد به نفس، همه گروه‌ها و افراد کاری کنند که با نشان دادن همدلی و وحدت ملی نتیجه هر چه باشد چه توافق باشد و چه ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی، روز سوم آذر ان‌شاءالله پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم؛ توافق در صورتی که توافق امکان‌پذیر باشد و نشان دادن عزم ایران برای پیگیری حقوقش بر اساس اصول تعامل و همکاری و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی.

او در پاسخ به سوالی درباره موارد اختلافی و نیز این که آیا اجلاس در سطح وزیران خارجه برگزار خواهد شد؟ گفت: بر اساس توافق تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشده باشد، روی هیچ موضوعی توافق نشده است. همه موضوعات مورد اختلاف است اما بحث اصلی که مدت‌ها وقت همه ما را گرفته، حدود غنی‌سازی یعنی میزان و نحوه اوج گرفتن غنی‌سازی به سمت تامین نیازهای صنعتی و سوخت نیروگاه بوشهر بوده است نه اصل غنی‌سازی. در مورد تحریم‌ها نیز گرایشی در کشورهای غربی به ویژه مقامات آمریکایی بوده که فکر می‌کنند تحریم‌ها برایشان منفعتی داشته و راه‌حل است که لذا تحریم‌ها هم مورد اختلاف است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

1409472807856_Rouhollah Vahdati-11.jpg

رییس تیم مذاکراتی ایران با 1+5 تاکید کرد که برای رسیدن به توافق به اراده سیاسی بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران پس از مذاکرات دو جانبه با کاترین اشتون در جمع خبرنگاران گفت: صحبت‌های خوبی داشتیم و از این پس دیگر به اراده سیاسی نیاز است تا به نتیجه برسیم.

او به سوالات دیگر خبرنگاران پاسخ نداد و در حالی که به نظر مریض احوال می‌آمد و به آرامی صحبت می‌کرد نمایندگی ایران در وین را به سمت هتل کوبورگ ترک کرد.

کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران نیز بدون پاسخ به سوال خبرنگاران محل دیدار را ترک کرد.

مذاکرات دو جانبه ظریف و اشتون پس از حدود سه ساعت پایان یافت.

هم‌چنین سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به مذاکرات دو جانبه ظریف با اشتون در جمع خبرنگاران گفت: ایران پیشنهادها و ایده‌های زیادی را همواره برای رسیدن به نتیجه ارایه کرده است و اگر بخواهد رفع نگرانی شود این ایده‌ها کفایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران گفت که مذاکرات دو جانبه میان هیات‌های ایران و 1+5 عصر روز سه‌شنبه در هتل کوبورگ انجام می‌شود.

پیش از این برخی منابع غربی اعلام کرده بودند که عصر روز سه‌شنبه نشست عمومی ایران و ۱+5 انجام می‌شود.

مذاکرات کارشناسی میان هیات‌های ایران و 1+5 از صبح امروز آغاز شده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: نجاتی: کنسانتره مس آذربایجان بالاخره در سونگون ذوب می‌شود

حسین نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این حجم مس کاتدی در قالب دو طرح 50 هزار تنی تولید و عرضه خواهد شد و برای تولید مقدار یاد شده 400 هزار تن کنسانتره باید استخراج شود.

وی تاکید کرد: از 300 هزار تن کنسانتره که از مس سونگون استخراج می‌شود 75 هزار تن مس کاتدی تولید می‌شود.

نجاتی از انعقاد قرارداد هیدرومتالوژی مجتمع مس سونگون برای این منظور در این نشست خبر داد و اضافه کرد: مقرر شد اتمام این طرح اوایل سال 1396 باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: برای اجرای این طرح از مشاورینی خارجی استفاده خواهد شد.

تولید مس کاتدی از کنسانتره مس یکی از دغدغه‌های مسئولان در آذربایجان‌شرقی است تا نه تنها خام فروشی تولیدات مس سونگون متوقف شود بلکه توسعه اقتصادی نیز با این مهم در شهرستان ورزقان و حتی استان و منطقه اتفاق بیفتد که امیدواریم این مهم با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که در نشست با وزیر اعلام شده محقق شود.

دیروز تعدادی از نمایندگان آذربایجان‌شرقی و اعضای کمیسیون صنایع مجلس به همراه مدیرعامل شرکت ملی مس و هیئت مدیره مس سونگون نشستی چند ساعته با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی اوضاع و احوال این روزهای مس سونگون داشتند.

منبع :خبرگزاری فارس



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی ارتش



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 20:32 | نویسنده : سعید علیزاده
رئيس جمهوري آمريكا كه در سفري دو روزه به ميانمار رفته بود، پس از كنفرانس خبري با خانم آنگ سان سوچي، رهبر اپوزيسيون ميانمار، وي را در آغوش گرفت و بوسيد.
 
به نوشته جمهوری اسلامی، اين اقدام، كه خلاف عرف سياسي است، هم موجب شگفتي خانم سوچي شد و هم عصبانيت ميشل اوباما همسر رئيس‌جمهور آمريكا را برانگيخت.
اوباما درحالي مرتكب اين اقدام غيراخلاقي شد كه در كنفرانس خبري خود از كنار جنايات بي‌سابقه دولت ميانمار عليه مسلمانان اين كشور با انتقاد كم‌رنگي گذشت و از حق رئيس‌جمهور شدن خانم سوچي به شدت حمايت كرد. سوچي، 15 سال است كه بيوه شده است. 
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی، مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشگر عباس بابایی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام بدین شرح است:

اینجانب ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام سرلشگر عباس بابایی،که در ایام شهادت سرور و سالارشهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) (س) به دیدار فرزند شهیدش شتافت را از صمیم قلب و از سوی آحاد کارکنان آجا تسلیت عرض نموده و برای روح پاک این سعیده جلیله مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از این پیام خود با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی خانواده معظم شهدا که خالصانه و برای رضای حضرت حق از عزیزترین سرمایه های زندگی خویش گذشتند تصریح کرده است: جا دارد با نکوداشت یاد و خاطره این بانوی بزرگوار که از دامان پاکش مردی مومن و جوانمرد پا به عرصه شهادت نهاد، مراتب ارادت و تکریم خود را به خانواده بزرگ شهدا ابراز نمائیم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

هواشناسی

محمد اشجعی بعد از ظهر شنبه در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر، از نفوذ سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: این سامانه از روز یکشنبه وارد استان شده و تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف و همچنین کاهش محسوس دما از اثرات این سامانه بارشی خواهند بود.

اشجعی همچنین با اشاره به وضعیت دمایی استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در طول این مدت ملکان با دمای ۱۵ درجه بالای صفر و ورزقان با منفی دو درجه سردترین شهرهای استان بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت دمای شهر تبریز حداقل پنج درجه و حداکثر ۱۲ درجه بوده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ایسنا: مسئولان عراقی اعلام کردند که پالایشگاه بیجی را به طور کامل از دست نیروهای داعش آزاد کرده‌اند و هم اکنون این پالایشگاه در اختیار نیروهای دولتی است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، رائد الجبوری، استاندار صلاح الدین با اعلام این خبر تاکید کرد که پالایشگاه بیجی، بزرگترین پالایشگاه عراق هم اکنون به طور کامل در کنترل نیروهای دولتی است و امنیت در تمامی نقاط آن تامین شده است.

وی از جوانان عراقی در استان صلاح الدین خواست تا به نیروهای مردمی برای مقابله با داعش بپیوندند تا دیگر مناطق استان صلاح الدین را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی و از مناطق آزاد شده نیز دفاع کنند.

روز گذشته ارتش عراق شهر بیجی را به طور کامل از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کرد اما پالایشگاه این شهر که ماه‌ها نیروهای داعش آن را محاصره کرده بودند همچنان از کنترل نیروهای دولتی خارج بود.

در ماه‌های گذشته تعدادی از نیروهای عراقی در داخل پالایشگاه بیجی در محاصره شبه نظامیان داعش گیر افتاده بودند و امدادرسانی به آن‌ها از طریق هوایی انجام می‌شد و بخشه‌های وسیعی از پالایشگاه نیز در اختیار داعش بود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایرنا، این منابع خبری به نقل از خبرگزاری ریانووستی افزودند: قدیروف با انتشار تصویری از شبکه اینستاگرام نوشته است که «تارخان باتاریچویلی» که خود را عمر الچچنی نامیده، کشته شد. او افزود: این سرنوشت تمام کسانی است که گمان می کنند می توانند روسیه و ملت چچن را تهدید کنند، این سرنوشت کسانی است که خون مسلمانان را می ریزند، الله اکبر!

 عمر الچچنی یکی از صدها شهروند چچن است که از تندروترین شبه نظامیان در سوریه به شمار می آیند؛ او به عنوان یکی از برجسته ترین فرماندهان داعش نمود پیدا کرد. 
 نام او تارخان باتاریچویلی است که در سال 1968 در شهر بانکیسی والی در گرجستان به دنیا آمد. 
 الچچنی از سال 2006 تا 2010 در ارتش گرجستان بود اما به دلیل ابتلا به بیماری سل، از ارتش مرخص شد. 
 در همان سال پلیس گرجستان به اتهام در اختیار داشتن اسلحه غیر قانونی، او را بازداشت کرد.

 



تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 14:3 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

هیئت حضرت موسی بن جعفر (ع) سی ویک سال است در تهران  با همت ارسبارانیهای مقیم مرکز (خاروانا و ملک قضات)تاسیس شده است .از آن زمان تمام مراسمات دینی وملی در این هیئت برگزار میگردد. اهالی این هیئت جمعی از با صفا ترین مردم خاروانا و ملک قضات می باشند با توجه بر این که در حدود 20الی 30 سال است از دیار خودشان به تهران کوج نموده اند اما در تمام مشکلات منطقه پیشقدم بوده و همیشه یارو غمخوار مردم خود در منطقه هستند .کارهای عمده از طرف این هیئت در منطقه انجام گرفته است از جمله کمک به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی شهر خاروانا ،خرید یک دستگاه آمبولانس،کمک به خرید دستگاه آزمایش خون ،کمک به مسجد و حسینیه و کمک برای تهیه فرش برای مسجد،سرپرستی ایتام ،کمک به خانواده های بی بضاعت،کمک به زلزله زدگاه ورزقان و خاروانا.....در اوایل این هیئت به علت این که تعدادشان کم بوده بطور دوره ای در منازل اعضاء تشکیل می شد  .با عنایت براین که مردم دین مدار این منطقه علاقه که به معصومین از جمله ماه محرم وماه رمضان و زنده نگهداشتن قیام امام حسین (ع) داشتند با همت مردم خونگرم ،محلی را در شهرک مسلم به این امر خیر اختصاص دادنند وچون در این راه ثابت قدم بودنند محلی دیگری را در خیابان شهید زندیه تهیه ونسبت به ایجاد یک ساختمان سه طبقه دارای آشپزخانه ویک طبقه آن به نمازخانه و اجرایی مراسم برای آقایان و طبقه آخر شبستان برای خانم ها اختصاص دادنند .لازم به یادآوریست  این مکان توسط یکی از افتخارات منطقه حضرت آیت الله کوه کمری کلنگ زنی شد.این هیئت در تهران جزء مکانهای است که تمام  مراسمات ملی ومذهبی برگزار می شود. ودر تمام انتخابات که در سطح کشور عزیزمان برگزار میگردد شرکت فعال نموده وحتی کاندیدای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس در این هیئت ایراد سخن نموده انند.ضمن فعالیت خود هیئت محوری جنوبغرب تهران می باشد. مردم این هیئت از خدمت روحانیون بزرگی  از جمله حضرت آیت الله کوه کمری ،حضرت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی امام جمعه محترم استان زنجان ،حضرت حجت الاسلام والمسلمین خدیری امام جمعه محترم پرندو حجج الاسلام محمدی وحسینی و رضائی مهر  ...کسب فیض نمودنند .موئسس این هیئت حاج آقا کریم رحیم زاده بوده که بعدا توسط آقایان مرحوم حاج ابراهیم حسن پور ،مرحوم حاج میر ی زاده، آقای علیپور،حاج قدرت ولی پور ، حاج نصرت علیزاده ،حاج عزیز جلالی نسب، حاج احمد ساجدی،برادران نصیری،برادران غفاریان،آقای فریادی، برادران خلیلی،مرحوم حاج میر کلامی،مرحوم حاج عبدالحسین تقی پور وحاج رضا پورآذر،حاج میکائیل علیزاده،حاج علی رضازاده،حاج احمد خدائی و دیگر دوستان گرامی به همشهریان عزیز در تهران اطلاع رسانی گردیده والحمدالله این امر خیر به نحو احسن انجام شده است.تمام اعضاءاین هیئت در مراسمات بطور خود جوش فعالیت می نمایند.و اعضاءهیئت امنا این هیئت آقایان حاج قدرت ولی پور،حاج کریم رحیم زاده،حاج حسین علی حیدرزاده،حاج عزیز جلالی نسب،حاج سیداحمد ساجدی، حاج سید آقا پور طا ،مرحوم حاج خلیل قهرمانی و سعید علیزاده می باشند. در نظر است  انشاالله در آینده با دیگر اعضاءهیئت آشنا شویم.......



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مراسم كلنگ زني پرورش ماهي 200 تني بخش خصوصي با حضور فرماندار محترم شهرستان ورزقان و بخشدار محترم خاروانا و نماينده محترم ورزقان و خاروانا ورئيس سازمان جهادكشاورزي استان و امام جمعه محترم ورزقان و رييس محترم حوزه قضايي خاروانا و روساي ادارات شهرستان و بخش روز سه شنبه مورخ 20/8/93 راس ساعت 10 صبح در محل سه راهي ارزيل برگزار گرديد . 

                                                 دانلود فیلم با لینک مستقیم

منبع :بخشداری خاروانا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

amir kholousi (4).jpg

وزیر اطلاعات تصریح کرد: افزودن یک سرباز به زیر خیمه ولایت ،خدمت به ولایت است در غیر اینصورت جدا کردن مردم از ولایت، هنر نیست.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان همدان تصریح کرد: وزارت اطلاعات متعلق به کل نظام است و مانند سایر نهادهای آن خدمت رسانی می‌کند و ما سربازان رهبری هستیم که همراه و در کنار سربازان نظام در حوزه های دیگر خدمت می کنیم.

 وی افزود: وظیفه این وزارتخانه کمک و همکاری با سایر نهادها و دستگاه های اطلاعاتی در اجرای ماموریت ها است.

 وزیر اطلاعات گفت: قدرت و حکومت وسیله‌ای برای اجرای احکام دین است بر این اساس این وسایل و ابزار آلات اجرای احکام شرع را نمی توان از طریق انجام اقدامات خلاف شرع بدست آورد و نظام اسلامی را حفظ کرد.

علوی اضافه کرد: نمی توان در هر مسوولیتی به بهانه حفظ نظام از احکام دینی عبور کرد؛ چرا که این گونه اقدامات و تحرکات خلاف شرع، با اسلام در تضاد است.

 علوی با بیان این‌که در هیچ دستگاهی وجه غیر شرعی برای پیشبرد فعالیت ها نداریم، اضافه کرد: کارهای اطلاعاتی در چارچوب اخلاق و شرع پیش می رود و در این‌صورت نتیجه بخش نیز خواهد بود.

 وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات ایران الگوی کار اطلاعاتی شرعی را نشان خواهد داد تا همه بدانند لازمه انجام کارهای اطلاعاتی در پیش گرفتن اقدامات خلاف شرع نیست.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با استقبال شماری از مقامات ارشد جمهوری آذربایجان وارد فرودگاه حیدر علی‌اف باکو شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه برای دیداری رسمی و با هدف گسترش همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.
قرار است تا دقایقی دیگر مراسم استقبال رسمی در کاخ زاگولبا و با حضور الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان برگزار شود.
دیدار و مذاکره با الهام علی‌اف رییس‌ جمهوری آذربایجان، دیدار و گفتگو با رییس و اعضای پارلمان جمهوری آذربایجان، سخنرانی در نشست بازرگانان و تجار دو کشور، امضاء اسناد همکاری و شرکت در نشست خبری از جمله برنامه‌های دکتر روحانی در سفر به جمهوری آذربایجان خواهد بود.
رییس‌ جمهوری در فرودگاه حیدر علی‌اف باکو و در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم در این سفر با اسنادی که به امضا می‌رسد و مذاکراتی که انجام خواهیم داد، حرکت بسیار خوبی را به سمت رشد و گسترش روابط تهران – باکو شاهد باشیم.
دکتر روحانی افزود: جمهوری آذربایجان همسایه بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است و امروز روابط ما از سال‌های گذشته بهتر است.
رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: سفر اخیر رییس‌ جمهوری آذربایجان به تهران، باعث تحولی را در روابط دو کشور شد و در جریان این سفر، تقویت روابط تهران – باکو شتاب خواهد گرفت.
دکتر روحانی را در این سفر دو روزه، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌ جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌ جمهور و وزرای نفت، خارجه، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و ورزش و جوانان و رییس بانک مرکزی همراهی می‌کنند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه با بدرقه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، شد


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد واشنگتن و مسکو خواستار توافق سریع بر سر پرونده هسته‌ای ایران شده‌اند.
گفتگوی تلفنی کری و لاوروف درباره ایران

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه واشنگتن در گفتگویی تلفنی به مسائل مختلفی از جمله بحث مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پرداخته‌اند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه روسیه، در این گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه خواستار توافق سریع بر سر پرونده هسته‌ای ایران شده‌اند.

مذاکرات سه روزه عمان با حضور وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده گروه ۱+۵ برگزار شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان: مراسم تودیع ومعارفه سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ورزقان دردفتر فرماندار وباحضورمدیرکل بهزیستی استان برگزارشد.

به گزارش آوای ورزقان، مراسم تودیع ومعارفه سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ورزقان دردفتر فرماندار وباحضورمدیرکل بهزیستی استان برگزارشد.

بهرام کیخسروی دانش معاون مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم با اشاره به امانت بودن این سمت افزود که باید از این امانت به درستی پاسداری نمود.

وی همچنین از تلاش های آقای خدادای سرپرست قبلی این اداره‌ تقدیر وتشکر کرد وبرای آمنه امامی عویلق سرپرست جدید این سازمان آرزوی موفقیت کرد وگفت: انتظارمان این است که با احترام و رفتاری مناسب با ارباب رجوع برخورد شود .

آوای ورزقان: مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره‌ بهزیستی ورزقان

مدیر کل بهزیستی استان گفت:  نبود ساختمان مناسب برای بهزیستی شهرستان یکی از مشکلات اساسی اداره بهزیستی شهرستان می باشد که سرپرست جدید می بایست اولویت اصلی خود را پیگیری و ایجاد ساختمان جدید بهزیستی شهرستان قرار دهد.

کیخسروی توصیه هایی نیز به همکارانش داشت که باید با همراهی ونگرش جدید به پیشبرد برنامه‌های سازمان کمک نمایند.

 خدادادی سرپرست قبلی نیز از همکاران خودتشکر وقدر دانی کرد، ودرپایان آمنه امامی سرپرست جدید ضمن تقدیر از همه برکار تیمی تاکید کرد وگفت: نیازمند کمک تک تک همکارانم هستم.

از سوابق امنه امامی عویلق میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

صاحب امتیاز ومدیر مسول ماهنامه واژه

کارشناس گفتاردرمانی بهزیستی استان

عضوکمسیون حمایت از معلولین استان

مربی بالینی دانشکده توانبخشی دانشگاه تبریز

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این انتصاب را به خدمت سرکار خانم آمنه امامی تبریک عرض نموده وازدرگاه ایزدمنان عزت، سربلندی و توفیقات همه خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسالت می نماید و برای سرکار خانم  مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی این اداره تمنا دارد.





آغاز گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ظریف، کری و اشتون در عمان از امروز، دیدگاه‌های معاون وزیر خارجه ایران درباره چشم‌انداز گفت‌و‌گوهای عمان و عزم ایران برای دستیابی به توافق نهایی، توضیحات کری درباره نامه رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر انقلاب و ادامه فضاسازی رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 



تاريخ : 18 / 8 / 1393برچسب:, | 9:18 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یکی از فعالیت های هیئت حضرت موسی بن جعفر (ع) دایر نمودن کلاس های قرآن می باشد که چندین سال پیش توسط آقایان حاج رضا پور آذر، جیرائیل رشتبر و حاج کریم رحیم زاده راه اندازی و از استاد جوان مهندس عزت علیزاده دعوت بعمل آمد که استادی کلاس قرآن را بر عهده بگیرد والحمدالله تا امروز این کلاس پیشرفت خیلی خوب داشته است این کلاس جمعه هااز ساعات 7 الی 8.30 صبح تشکیل می گرددد و ثمره  این فعالیت  که اکثر اعضاء هیئت  در روان خوانی پیشرفت قابل ملاحظ ی دارنند.  از طرفی تعدادی از نوجوانان ما از جمله آقایان مهدی رشتبر و مهدی حمزه ای و صالحی فعالیت چشمگیر داشتند و جلسات رسمی هیئت توسط این نوجوانان اداره می شود و امید است در آینده بتوانیم در سطح کشور صاحب امتیاز باشیم.

مداحان هیئت حضرت موسی بن جعفر(ع) که چندین سال مداحی می کنند به شرح زیر می باشند:حاج رضا پورآذر،حاج امیر علیزاده،کربلائی رستم نقدیلو،آقای حسن سجادی،کربلائی احد حسینعلی زاده،آقایان برادران سید علی وسید حسین حسینی،کربلائی اسماعیل حیدرزاده،کربلائی نادرهمتی،کربلائی حمیدصادقی

ادامه دارد.....

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

ظریف
تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف عازم مسقط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در راس تیم مذاکره کننده هسته ای تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امورخارجه کشورمان قرار است فردا و پس فردا با جان کری وزیرامورخارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مذاکرات سه جانبه ای داشته باشد.

همچنین روز سه شنبه 20 آبان ماه نشست هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در مسقط برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد و دیگر کارشناسان هسته ای وزیرامورخارجه کشورمان را دار این سفر همراهی می کنند.

مذاکرات هسته ای کشورمان با کشورهای 1+5 تنها 16 روز دیگر تا 24 نوامبر برای رسیدن به توافق جامع فرصت دارد  در طی مذاکرات سه روز در مسقط قرار است دور پایانی مذاکرات در وین در هفته آینده برگزار شود. تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بر اساس اعلام قبلی از 18 تا 24 نوامبر برنامه خود را برای مذاکرات در وین خالی گذاشته اما هنوز تاریخ دقیق دور آتی مشخص نیست.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

هیئت حضرت موسی بن جعفر (ع) سی ویک سال است در تهران  با همت ارسبارانیهای مقیم مرکز (خاروانا و ملک قضات)تاسیس شده است .از آن زمان تمام مراسمات دینی وملی در این هیئت برگزار میگردد. اهالی این هیئت جمعی از با صفا ترین مردم خاروانا و ملک قضات می باشند با توجه بر این که در حدود 20الی 30 سال است از دیار خودشان به تهران کوج نموده اند اما در تمام مشکلات منطقه پیشقدم بوده و همیشه یارو غمخوار مردم خود در منطقه هستند .کارهای عمده از طرف این هیئت در منطقه انجام گرفته است از جمله کمک به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ،خرید یک دستگاه آمبولانس،کمک به خرید دستگاه آزمایش خون ،کمک به مسجد و تهیه فرش برای مسجد،سرپرستی ایتام ،کمک به خانواده های بی بضاعت،کمک به زلزله زدگاه ورزقان و خاروانا.....در اوایل این هیئت به علت این که تعدادشان کم بوده در خانه آقایان غفاریان برگزار می شد .با عنایت براین که مردم دین مدار این منطقه علاقه که به معصومین از جمله ماه محرم و زنده نگهداشتن قیام امام حسین (ع) داشتد با همت مردم خونگرم ،محلی را در شهرک مسلم به این امر خیر اختصاص دادنند وچون در این راه ثابت قدم بودنند محلی دیگری را در خیابان شهید زندیه تهیه ونسبت به ایجاد یک ساخمتان سه طبقه دارای آشپزخانه ویک طبقه آن به نمازخانه و اجرایی مراسم برای آقایان و طبقه آخر شبستان برای خانم ها اختصاص دادنند .این هیئت در تهران جزء مکانهای است تمام  مراسمات ملی ومذهبی برگزار می شود. ودر تمام انتخابات که در سطح کشور عزیزمان برگزار میگردد شرکت فعال نموده وحتی کاندیدای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس در این هیئت ایراد سخن نمودنند مردم این هیئت از خدمت روحانیون بزرگی  از جمله حضرت آیت الله کوه کمری ،حضرت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی امام جمعه محترم استان زنجان ،حضرت حجت الاسلام والمسلمین خدیری امام جمعه محترم پرندو حجج الاسلام محمدی وحسینی و رضائی مهر  ...کسب فیض نمودنند .بانیان این هیئت جناب آقای رحیم زاده و مرحوم حسن پور ،مرحوم میر زازاده وبرادران غفاریان و حاج قدرت ولی پور و حاج نصرت علیزاده وحاج عزیز جلالی نسب وحاج حسین علی حیدرزاده  بودنند.تمام اعضاءاین هیئت در مراسمات بطور خود جوش فعالیت می نمایند.و اعضاءهیئت امنا این هیئت آقایان حاج قدرت ولی پور،حاج کریم رحیم زاده،حاج حسین علی حیدرزاده،حاج عزیز جلالی نسب،حاج سیداحمد ساجدی، حاج سید آقا پور طا ،مرحوم حاج خلیل قهرمانی و سعید علیزاده می باشند. در نظر است  انشاالله در آینده با دیگر اعضاءهیئت آشنا شویم.......

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 شفقنا -گروه داعش با دایر کردن کلاس های حفظ قرآن برای کودکان ربوده شده، از روش‌های غیر انسانی برای واداشتن دانش‌آموزان به حفظ قرآن استفاده می‌کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از الاهرام؛ تروریست های داعش بعد از ربودن کودکان و ثبت‌نام آنان در مدارس وابسته به خود، در طول 4 ماه از روش‌های تربیتی سختی برای آموزش آنان استفاده می‌کردند.

دانش آموزان ربوده شده دراین مدت از سوی معلمان داعشی مجبور بودند تا قرآن را حفظ کنند و در هر بار که موفق به حفظ قرآن نمی شدند با استفاده از کابل های برق به شدت مورد تنبیه قرار می‌گرفتند.

این کودکان که 4 ماه قبل ربوده شده و آخرین گروه از آنان دیروز آزاد شدند، اظهار کردند که تروریست‌ها از ملیت‌هایی اردنی، تونسی، عربستانی و سوری بودند و بعد از آزادی‌شان به آنان یک فیلم ویدیویی حاوی آموزش‌های دینی و 150 لیره سوری دادند.

به گفته یکی از دانش آموزان، در یکی از تنبیه‌ها دست و پای دانش آموزی  را به یکدیگر بستند زیرا در هنگام شکنجه نام مادرش را فریاد زده و از وی کمک خواسته بود، در حالی که تروریست‌های داعشی به ما گفته بودند که تنها از خداوند باید کمک خواست.

منبع: پایگاه الاهرام

 ترجمه: شفقنا



تاريخ : 16 / 8 / 1393برچسب:, | 19:43 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 15 / 8 / 1393برچسب:, | 23:57 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

روزگاران عجیبی داشتیم نوجوانی ما همزمان  با نوحه سرایی و زنجیر زنی عده ای در دهمان بود که تا سال 1346 به صورت سنتی در مردانقم به اجرا در می آمد ولی از آن سالها به بعد شیوه عزاداری متفاوت شد زیرا که از سایر مناطق و شهرها الگوهای متنوع و متفاوتی وارد فرهنگ عزاداری محل گردید ریش سفیدان و محترمین محلی هم منتظر چنین تغییری در ریتم و آهنگ شیوه سنتی مراسم بودند هر چه بود آن روزها سپری شدند آن روزها عزاداری فقط برای آل الله بود نه نانی تویش بود و نه مقام و منصبی ،بلکه برای زنده کردن ماتم امامی بود که در راه اسلام و مردمش از همه چیزش گذشت

کاش آن روزها باز هم تکرار می شد مردم عزاداری را واقعا" فقط بخاطر امام حسین(ع) برپا می داشتند گریه و زاری عزا داران  فقط به لحاظ اعتقاداتشان بود صداقت و صمیمیت در قلوب مردم موج می زد همه و همه به مساجد و تکایا رفته و برای سالار شهیدان و یاران با وفایش اشک می ریختند احسانی می کردند مراسم دهه محرم مراسم استثنائی در محل ما بود  

کاش همان روزها باز هم تکرار میشد که نمی شود کاش همان صمیمیتها و عزاداریهای خالصانه برپا می شد که الآن کمتر دیده می شود

کاش از جلو مسجد مردانقم باز هم به سوی قبرستان روستا در پشت علم به یادگار مانده از حضرت ابولفضل و علی اکبر حرکت می کردیم کاش بهلول شیرمحمدزاده نوحه ویژه خودش را پای علمها می خواند  کاش مرحوم جبار بار دیگر نوحه می خواند و مرحوم میر مصطفی در جلو عزاداران جدش حرکت می کرد کاش یک بار دیگر روز قبل تاسوعای حسینی آن زمان می شد با علم روستا به روستای با فرهنگ کاوانی می رفتیم و در عزاداری و احسان اهالی شریف کاوانی شرکت می کردیم درست است که باز هم هست ولی آن نیست که آن زمان می بود

کاش فردایش یعنی روز تاسوعا اهالی کاوانی به محلمان می آمدند و شعار " یا گلم یا گلمییم " می خواندیم با اینکه تعداد آنها اندک بود ولی صادقانه و دلسوزانه تر بود کاش خانمها با آن صداقت به علمها شال می بستند و نذر می دادند کاش یک گرفتاری را که نیازمند دعایشان بود باز هم از صدق دل دعا می کردند و از خدایشان می خواستند که به حرمت شهدای کربلا مشکل او هم مثل مشکلات دیگر عزیزان حل می شد و  کاش کاش  کاش و .... و .کاش همان نوجوانی بودم که به هیچ مورد از آلایندگی امروزه دنیا آلوده نشده بود و پاک و پاکیزه در خیالات کودکانه اش سیر می نمود و همه آیات الهی را در اطراف و اکنافش به فال نیک می گرفت و هنوز از چند رنگی و دلواپسیهای امروزه خبری نبود کاش همان روزها بود و دیگر واقعا".

بدینوسیله دهه محرم الحرام را به همه دوستداران سالار شهیدان تسلیت عرض نموده و از همه عزیزان صدیق دیارم التماس دعا دارم دلم در آنجاست و جسمم جای دیگر،این هم شاید امتحان الهی است که بر ساحل دوریها نشسته و چون هاله ای از بینهایت کران تا کران سرزمینمان را بنگریم و بر روزهای گذشته اش اشک حسرت بریزیم تا هم دل آرام گیرد و هم دینمان ادا شده باشد



 دکتر علی اکبر زاده

منبع :صدای ورزقان



تاريخ : 15 / 8 / 1393برچسب:, | 23:50 | نویسنده : سعید علیزاده
 

 امام سجاد (ع) تنها سفیر بازمانده، از کربلا تا شهادت

امام سجاد (ع) تنها سفیر بازمانده، از کربلا تا شهادت 

ای مردم! آن که مرا می شناسد که می شناسد. و آن که مرا نمی شناسد، من علی فرزند حسین (ع) هستم. همان که در کنار نهر فرات سر مقدسش را از بدن جدا کردند بی آن که جرمی داشته باشد و حقی داشته باشند! من فرزند آن آقایی هستم که حریم او هتک شد، آرامش او ربوده شد و مالش به غارت رفت و خاندانش به اسارت رفت. 

حضرت علی بن الحسین، امام سجاد (ع) در روز 5 شعبان یا 15 جمادی الاولی سال 38 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در 12 یا 18 و بنابر مشهور در 25 محرم سال 95 ه.ق در سن حدود 56 سالگی مسموم شده و به شهادت رسید، آن حضرت در واقعه کربلا 23 سال داشت، مرقد شریفش در مدینه در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی (ع) است. دوران امامت ایشان که 35 سال بود، مصادف با دشوارترین دوران ظلم و خفقان امویان (از یزید تا ولید بن عبدالملک) گذشت.

منبع:ورزقان نیوز1



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 8 / 1393برچسب:, | 8:10 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 14 / 8 / 1393برچسب:, | 11:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان در روز عاشورای حسینی به بانک خون امام حسین(ع) رفت و به مناسبت روز عاشورا خون اهدا کرد. وی سپس به جمع عزاداران شیعه و سنی مسجد نبی اکرم (ص) در شهر کابل پیوست و در سخنانی خطاب به عزادران حسینی گفت: "اهدای خون به مناسبت روز عاشورا باید به یک فرهنگ سراسری در افغانستان تبدیل شود." اهدای خون به جای قمه زنی در روز عاشورا از جمله دستاوردهای فرهنگی نظام اسلامی است که در سایه عبور از بدعت‌ها و منیت‌ها به دست آمده و به درجه‌ای از خلوص رسیده است که خداوند آثار و برکات آن را به سایر کشورهای مسلمان صادر کرده است. ملت ایران می‌تواند با این قبیل فرهنگ‌سازی‌ها، نفوذ فرهنگی خود را حفظ کرده و راهگشای ملت‌های دیگر باشد. قم ـ مظفری
 
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جمهوری اسلامی نوشت:
درحالی که شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم سعودی امسال نیز مانند هر سال مردم را به روزه گرفتن در روز عاشورا سفارش کرد و یزید را حاکم اسلامی مشروع دانست و از اقدام او در به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت حمایت کرد، یک کلیپ ویدئویی از شیخ سعدالبریک یکی از مفتیان و مبلغان سرشناس وهابی سعودی منتشر شده است که در یکی از مساجد عربستان و در حضور جمع زیادی از مردم، بخشی از مقتل امام حسین(ع) را می‌خواند و اشک از چشمان او جاری می‌شود. او هنگام بیان فجایع لحظه به شهادت رسیدن امام حسین علیه السلام به قاتلین و همراهی کنندگان در قتل امام حسین لعنت می‌فرستد. این ماجرا نشان می‌دهد شیوخ وهابی هر قدر برای تحریف واقعیت‌های قیام امام حسین(ع) تلاش کنند، قادر نخواهند بود مانع نفوذ این واقعیت‌ها در جان و روح مردم و حتی علمای وهابی شوند. پیشنهاد می‌شود سیمای جمهوری اسلامی در کنار پخش کردن صحنه‌های عزاداری‌های شیعیان، این قبیل رویدادها را نیز پخش کند



تاريخ : 14 / 8 / 1393برچسب:, | 10:24 | نویسنده : سعید علیزاده