پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز- ایرنا- شهردار ورزقان گفت: با تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار روند عمران و توسعه این شهر در سال جاری شتاب بیشتری می گیرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا  به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری ورزقان، کامران رحمتی افزود: این میزان اعتبار از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران برای نوسازی و اجرای طرح نهضت آسفالت خیابان ها و معابر شهری ورزقان به شهرداری اختصاص یافته و قرار است طی دو مرحله به حساب این شهرداری واریز شود.

وی اظهار کرد: با پی گیری های انجام گرفته بخشی از این اعتبار به میزان 20 میلیارد ریال در سال جاری تخصیص خواهد یافت و مابقی نیز در سال آینده به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

رحمتی افزود: این میزان کمک بلاعوض تاثیر بسزایی در تسریع روند عمران و آبادانی شهر و تغییر چهره معابر و خیابان های ورزقان که در اثر زلزله به کلی تخریب شده، دارد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

شب بیست و سوم

     

در تعیین (شب قدر)اختلاف نظر است ، ولى از مجموع روایت هاى وارد شده در این موضوع و سیره پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت (علیهم السلام ) و اصحاب مى توان گفت :
شب قدر بودن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ، یقینى است . و شب هاى نوزدهم و بیست و یکم وسیله اى براى دست یافتن به آن است .
اینک به ادله اى چند در این خصوص اشاره مى شود:
الف ) از شیعه و اهل سنت ، نقل کرده اند که : عبدالله انیس انصارى (جُهَنى ) که در خارج مدینه مى زیسته و شرایطش طورى بوده که نمى توانسته زیاد به مدینه بیاید و از خیرات و برکات رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) استفاده کند روزى خدمت رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) شرفیاب شد و عرض کرد: من شتران و گوسفندان و کارگرانى دارم و منزلم از مدینه دور است ، ولى دوست دارم ، یک شب از شب هاى ماه رمضان را معین فرمایید تا سعى کنم به مدینه بیایم و در نماز حاضر شوم .
فدعاه رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم ) فسارّه فى اءذنه ، فکان الجهنى ، اذا کان لیلة ثلاث و عشرین ، دخل بابله و غنمه و اهله ، الى المدینة ؛
پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) مطلبى را به گوش او سرى فرمودند و پس از آن این مرد، شب هاى بیست و سوم ماه رمضان با شتران و گوسفندان و کارگران خود وارد مدینه مى شد.
بعضى این روایت را با شب قدر تطبیق داده اند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

تأمین اجتماعی شعبه ورزقان افتتاح شد پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی، همزمان باروز  25 تیر ماه،‌ تأمین اجتماعی شعبه ورزقان افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این شعبه که با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد، ‌رحیم اردلان، مشاور مدیر عامل و  ‌مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی،‌ هدف از ایجاد شعب جدید را تسهیل دسترسی مخاطبین به خدمات سازمان دانسته و افزود استان آذربایجانشرقی به لحاظ قدمت و ظرفیتهای موجود باید در کشور سرآمد باشد.
اردلان با اشاره به بودجه 44 هزار میلیارد تومانی سازمان در سال 93،‌ تأکید نمود  این مبلغ نشاندهنده گستردگی خدمات سازمان تأمین اجتماعی است، به طوری که این سازمان برای قبل از تولد تا بعد از فوت افراد برنامه داشته و خدمات 18 گانه خود را ارائه می نماید و حتی کارگران را از اولین روز اشتغال در قبال حوادث ناشی از کار تحت پوشش قرار می دهد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تیم مذاکره کننده هسته ای وین را ترک کرد.

 
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
 
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و معاونان او پس از 18 روز مذاکره با کشورهای 1+5 و دستیابی به یک توافق برای تمدید گام نخست توافق ژنو تا چهار ماه دیگر پیش از ظهر شنبه وین را به مقصد تهران ترک کردند.
پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش جماران، به نقل از ایرنا ظریف به همراه مجید تخت روانچی و عباس عراقچی جلساتی فشرده با نمایندگان کشورهای 1+5 داشتند و در هفته دوم ، این مذاکرات به صورت دو جانبه و سه جانبه میان ایران و آمریکا و یا ایران ، آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار شد.در روز های پایانی مذاکرات جان کری وزیر خارجه آمریکا، ویلیام برنز معاون ارشد او ، وندی شرمن عضو تیم مذاکره کننده و نیز برخی از مقامات امریکایی حضور داشتند.

حاصل این جلسات فشرده که تصمیم به ادامه اجرای تدابیر برنامه اقدام مشترک تا 24 نوامبر و اجرای تمامی تعهدات طرفین، برگزاری جلسات در اشکال مختلف طی هفته های آینده بود.تمدید گام اول توافق ژنو به مدت 4 ماه تا 24 نوامبر (2014) به مفهوم آن است که همه تعهدات طرفین در توافق ژنو به مدت 4 ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد و همه تحریم هایی که بر اثر توافق ژنو تعلیق شده بود، طی 4 ماه آینده همچنان معلق خواهد .

از جمله توافق هایی که در نتیجه مذاکرات وین 6 حاصل شد، پرداخت چهار قسط هرکدام به مبلغ 500 میلیون دلار و دو قسط هر یک به مبلغ 400 میلیون دلاراز دارایی های مسدود شده ایران است که از اول ماه آگوست - دهم مرداد- به فاصله هر سه هفته، به ایران پرداخت خواهد شد.علاوه بر این مقرر شد ایران اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را که قبلا در 6 ماه اول توافق ژنو به اکسید تبدیل کرده بود، به سوخت راکتور تهران تبدیل کند . در مدت چهار ماه فقط 25 کیلو تبدیل به سوخت می شود ولی مازاد آن طبق برنامه ایران در ماههای بعد تبدیل به سوخت خواهد شد.همچنین پسماند مواد غنی شده ایران به منظور غنی سازی مجدد به اورانیوم طبیعی تبدیل خواهد شد.

با این حال در بیانیه مشترک ظریف و اشتون آمده که به رغم پیشرفت های ملموس در برخی از موضوعات، هنوز فاصله قابل توجهی درباره برخی موضوعات اساسی باقی مانده که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.حدود 60 تا 65 درصد متن پیش نویس توافق نوشته شده است اما 35 درصد باقیمانده شامل مسایل کلیدی می شود که از نظر محتوایی بیش از 80 درصد متن را تشکیل می دهد.

مذاکرات وین 6 پس از 18 روز در 30 دقیقه بامداد شنبه پایان یافت.تاریخ مذاکرات آینده در گفت و گو های عباس عراقچی و هلگا اشمید تعیین و تنظیم خواهد شد.


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روز نو :

کاخ سفید اعلام کرد: چشم‌انداز روشنی برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران بر سر برنامه هسته‌ای با این کشور وجود دارد

 جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد چشم‌انداز روشنی برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران بر سر برنامه هسته‌ای با این کشور وجود دارد که تمدید مهلت این مذاکرات را ضروری کرد.

آقای ارنست در این بیانیه تأکید کرد: «تمدید مهلت این مذاکرات به ما اجازه می‌دهد مذاکره با ایران را در حین اطمینان از تعلیق برنامه هسته‌ای این کشور در خلال گفت‌وگوها ادامه دهیم.


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

 

سرکرده داعش در اسارت حزب‌الله+عکس.

 

سرکرده گروه تکفیری داعش در شهرک الفاکهه پس از درگیری با رزمندگان حزب الله به اسارت درآمد.

 

به گزارش نماینده، نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در شهرک "الفاکهه" بقاع به اسارت گرفته‌اند.

سایت‌های خبری لبنان به نقل از منابع مطلع گزارش دادند که این تروریست پس از درگیری‌های شدید در مناطق عرسال و القلمون به اسارت درآمده است.

نامی از این سرکرده داعش منتشر نشده است و منابع خبری اعلام کردند که درگیری‌ها هنوز در این مناطق ادامه دارد و ارتش سوریه نیز مخفیگاه‌های جبهه‌النصره و داعش را در قلمون بمباران می‌کند.
 

 

داعشسرکرده داعش روزهای قبل از اسارت

 

منابع مطلع به الحدث نیوز گفتند که یگان‌های نظامی حزب‌الله با پشتیبانی هوایی و زمینی ارتش سوریه و نظارت میدانی ارتش لبنان توانسته‌اند مناطقی از عرسال و جرود را پاکسازی و تروریست‌های مسلح وابسته به جبهة‌النصرة و دیگر گروه‌های مسلح را از نوار مرزی دور کنند. به این ترتیب نیروهای حزب الله در آستانه ورود به عرسال قرار گرفته‌اند.

سایت خبری لبنان

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

داعش,جنایت

سازمان ملل:

اقدامات داعش جنایت جنگی است

سازمان ملل متحد سرانجام اقدامات جنایاتکارانه گروه تروریستی داعش را جنایت جنگی توصیف کرد .پایگاه خاروانابه گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل اعلام کرد: داعش و گروه های مسلح مرتبط به آن، به ارتکاب عملیات تروریستی ادامه می دهند و رهبران محلی، سیاسی، دینی، کارمندان دولتی، کارشناسان آموزش و پرسنل بهداشت را می کشند.به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، در این گزارش تاکید شده است که داعش، همچنین مرتکب تجاوز، هتک ناموس و شیوه های دیگری از آزارجنسی زنان و دختران شده است، و کودکان را علیرغم میلشان، به ارتکاب جنایت هایی نظیر آدم ربایی، اعدام و سرقت مجبور کرده است.

سازمان ملل همچنین تاکید کرد: تنش هایی که داعش از چندماه پیش سبب شده است، اکنون به شدیدترین حد خود رسیده است و کار را به تخریب عمدی و چپاول اماکن عبادت و اماکن دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی رسانده اند.

سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد که هر روز، گزارش های تکان دهنده ای از نقض حقوق بشر در عراق به ویژه تعرض به کودکان، زنان دریافت می کند.



تاريخ : 27 / 4 / 1393برچسب:شهادت حضرت علی(ع), | 15:6 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

محراب مسجد کوفه،محل ضربت خوردن "حضرت علی(ع) " در هنگام نماز می‌باشد. "حضرت علی(ع)"در 19ماه مبارک رمضان در محراب مسجد کوفه زخمی شدند و در 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

نقل شده است که بعد از شهادت "امام علی(ع)"، جبرئیل در میان آسمان و زمین ندا داد: "سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست و ستاره‌های دانش نبوت تاریک و نشانه‌های پرهیزکاری بر طرف شد و عروه الوثقی الهی گسیخته شد، زیرا پسر عموی "رسول خدا(ص)" شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید، وی را سیاه بخت‌ترین اشقیاء به شهادت رسانید."



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قسمت سوم:

امواج علی (ع) سراسر گیتی را پر کرده و موجد مبارزات و مجاهدات بسیار شده است. به نام علی(ع) چه کوشش هایی عظیم و پردامنه ای در طول تاریخ صورت گرفته است. چه موقوفات و خدمات و رزم آوری ها که پدید آمده ، چه ایثارها و اخلاص ها و فداکاری ها که به تقلید از علی(ع) و تبعیت از او تجلّی پیدا کرده و شیوه زندگی و مکتب او منشأ چه آثار خیر و برکاتی شده اند؟

بشریت در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود رهبران بسیاری را به خود دیده اما هرگز کسی را به عظمت علی(ع) ندیده است حساب رسول خدا(ص) از او جداست که او مراد است و علی(ع) مرید، او مربی علی(ع) است و علی(ع) شاگرد و دست پرورده او. علی(ع) خود درباره عظمت رسول خدا(ص) و شاگردی خود میفرماید:اَنَا عَبدٌ مِن عَبیدِ مُحَمَّد صلی الله علیه وآله

علی(ع) از نظر روانشناسان و جامعه شناسان دارای ابعاد شخصیتی متعدد است که تجلّی آن در ایفای نقش های متعدد است. او مرد جنگ است،مرد محراب است،مرد سیاست است،مرد سخن و فصاحت و بلاغت است،مرد شعر و ادب است،مرد قضاوت است،مرد کار و تلاش اقتصاد است و مرد خانواده و زندگی او زاهدی است راستین ،عارفی است بی مانند،رهبری است کم نظیر،سربازی است شجاع و با شهامت ،خطیبی است بدیهه گوی،داوری است عادل،پدری است مهربان،همسری است مورد آرزو. او همه این ابعاد و این نقش ها را در هم آمیخته و یکجا به میدان آورده است. در علم و حکمت او دروازه علم است. درب حکمت از طریق او گشوده می گردد،قواعد زبان و ادب را او برجای مینهد،مشکلات فقه و قضا را او حل می کند،از آیات قرآن او پرده بر می دارد،راه و رسم ملک داری را او می آموزد،شیوه هدایت و رهبری را او در قالب فرمانی تدوین می کند.

او مرد سیاست است و در پست رهبری، ولی چون فردی عادی،متواضعانه بر خاک می نشیند و با بردگان سخن می گوید،دلی پر از شور و هیجان دارد ولی وقار و متانت را از دست نمی دهد،خزانه ای از درآمد در اختیار دارد .

مرد عبادت است و تنهایی،مرد اشک است و ناله های جانسوز نیمه شب،مرد مناجات است و خلوت با خدای خویش.  ،در ادب و فرهنگ او،درفصاحت و بلاغت او ،در مضامین عبادت او،دراندیشه و ذهنیت او مطالعه کنید. او را شخصیتی دارای ابعاد متعدد و متنوع می بینید.

آنها که شخصیت علی (ع) را معجونی از تضاد ها خوانده اند بدان خاطر بود که دیده اند او :

-       از سویی حکیم است و از جهتی چون کارگر ساده

-       از یکسو سیاستمداری است بی نظیر و از دید دیگر در تماس با بردگان و هم سفره آنها

-       از یک نظر قهرمان و ستاره میدان جنگ است و از جهتی اهل منطق و استدلال عقلی

-       دارای نقش شمشیرزنی و پرخاشگری است ولی دارای عاطفه ای بس رقیق

-       از یکسو معلم بشر است  از سوی دیگر اسیر جهل و نادانی مردم

-       از یکسو انسان است و دارای صیانت ذات از سویی مأنوس و دلبسته به مرگ

-       در عبادت تیر از پایش بدر می آورند و متوجه نمی شودولی از سویی در حال نماز انگشتر به فقیر می بخشد

-       مرد کار و تلاش و زندگی است ، و مرد زاهد و عارف

-       مرد جنگ و شمشیر است و مردی ریسمان به گردن و یا هم آواز با یک دردمند و....

آری ، علی (ع) وجودی حیرت انگیز است ؛ هم مرد گریه است و هم مرد خنده و نشاط. دشمن آشکار رذالت ها و پستی هاست ، آنچنان که در میدان جنگ به خصم فرصت جنبیدن نمی دهد اما با مروت است ، هرگز فراریان را تعقیب نمیکند ، هرگز پرده ناموس دشمنان را نمی درد، و هرگز زن و کودک و پیر را به قتل نمی رساند. پایان

حیدری باشید از تبار شیر عرب امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب((ع))             



 

رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس، اجرای طرح توسعه مس با راه اندازی طرح توسعه مرحله دوم سونگون  در آذربایجان شرقی را یادآور شد و گفت: قرار است این کارخانه اوایل مهر یا آبان سال جاری افتتاح شود.

 امروز خبر بالا را در وب سایت ایرنا خواندم و کلی لذت بردم ولی به یاد ایامی افتادم که خیلی هم از ما فاصله نگرفته اند آری تابستان سال 1366 منطقه سونگون یادم افتاد

 در آن زمان تیمی از زمین شناسان زبده برای نهائی کردن پرونده مطالعاتی سونگون از تهران در محل حضور داشتند و خودشان تاکید و اذعان می نمودند که از بالا ،مسیها دستور بسته شدن پرونده سونگون داده شده است و آنها در حال غسل دادن به معدن و پیچاندن در خلعت آهنی بودند و چه زیبا روزی بود که تیر آنها به سنگ خورد و در یک اقدامی بی نظیر پیگیریها منجر به جلسه کاری در دفتر مس ایران در تهران شد و این دسیسه معدنی به خاطرات پیوست و گامی بس عظیم در سونگون برداشته شد و به دنبال آن جلسه تاریخی و توافق مهندس شیری مدیرعامل وقت شرکت ملی مس ایران ،کارهای اکتشافی با انجام مطالعات ژئوفیزیکی آغاز و به دنبالش اولین حفاری در چاه شماره یک در 18 متری به کالکوپیریت رسید و غبار حسرت بر دلهای مخالفین این معدن در تهران نشست و قطره های لذت بخش شبنم شادی و امید بر دلهای مشتاقانش در ورزقان و سونگون جای گرفت قطره ها تجمع یافته و به سیلی خروشان معدنی مبدل گردیدند و نوزادی به نام معدن مس – مولیبدن و طلای سونگون از نو زاده شد

این خبر برایم مهم است که از طرح توسعه مرحله دوم مس سونگون  و افزایش ظرفیت تولید کنسانتره اش سخن به میان آورده می شود زمانی می گفتند اصلا" در سونگون مس نیست بلکه پیریت وجود دارد و حالا هم به توسعه فاز دوم و ذوب و پالایش و ... اشاره می شود

این یعنی بر آورده شدن آرزوهای یک مردمی که سالیان سال در محرومیت ادامه حیات می دادند و از امکانات و پتانسیلهای خدادادیش بی بهره بودند امید که همین مردم روزی به همه آرزوهای خودشان رسیده باشند

با اینکه از وطن دور هستم ولی دلم در جای جایش قرار دارد وطنی که مهد انسانهای بزرگ و مهربان است وطنی که مملو از پتانسیلهای عظیم برای آسایش مردمانش  می باشد  

 منبع وبلاگ صدای ورزقان

 علی اکبرزاده



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اللهم عجل لولیک الفرج

دیشب شب قدر بود مردم قدر شناس ارسبارانیهای مقیم مرکز از اولین ساعات شب گرد هم آمده بودنند، تا از ارزشهای این شب با ارزش بهره مند شونند الحمدالله با خواست خداوند جل و جلاله مراسم خوبی بر گزار شد.  امیدوایم  مورد قبول و عنایت خاصه خدا باشد .در این مراسم به سبک سنتی بعد از قرائت قرآن کریم و بعد از اقامه نماز مخصوص شب قدر و انجام اعمال شبهای قدر و پذایرئی ،دعا  جوشن کبیر توسط یکی از مداحان جوان اهل بیت عصمت و طهارت که از ارتش حضور داشت شروع شد و جمع حاضر بهره مند شونند .  حال وهوای حسینه ماندگار بود و کلمه الهی العفر طنین انداز این مجلس معنوی شده بود . بعد از دعا جوشن کبیر توسط حاج رضا پور آذر یکی از مداحان اهل بیت و عصمت وطهارت که ساله ها در این هیئت حضور فعال دارد مراسم خاص قرآن به سر انجام شد . البته قبل از شروع مراسم شب احیا مطلبی توسط مدیر وبلاگ علیزاده در باره  شبهای قدر به جمع حاضرعنوان شد از جمله امشب شب قدر است وشبی که قرآن از عرش به فرش آمده و باعثی قرآن ساعد و دعا شما از فرش به عرش برود .این فرصت است که خداوند منان برای بندگان گناهکار خود بوجود می آورد و ما باید این را غنیمت بشماریم . تمام امورهای یک سال آینده شما امشب رقم می خورد واز طرفی شهادت حضرت علی (ع) در این شبها بهانه خوبی است ما می توانیم با خدای خود آتشی کنیم .....لازم به یادآوری است که سخنران این ماه ومهمان ارسبارانیهای مقیم مرکز حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا خدیری امام جمعه محترم پرند می باشد .مدیر وبلاگ از تمام همشهریان عزیز التماس دعا دارد.



تاريخ : 25 / 4 / 1393برچسب:, | 17:28 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 25 / 4 / 1393برچسب:شبهای قدر,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 17:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱)
وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (۳)
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (۴)
سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵)

با توجه به آیات سوره قدر می‌توان به فضیلت‌های شب قدر پی برد:
۱. قرآن در آن نازل شده است.
۲. عبادت و احیای آن معادل بیش از هزار ماه است.
۳. خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می‏شود.
۴. رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‏گردد.
۵. فرشتگان و روح در آن شب نازل می‏گردند.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

عظمت و فضیلت این شب بر سایر شبها را از این امور می‌توان به دست آورد:

۱) آمرزش گناهان: پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند:
«هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

۲) قلب رمضان: امام صادق(ع) فرمودند:
«از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.»

۳) نزول قرآن: طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی(ص) به صورت الفاظ نازل شده است.
۴) برتر از هزار ماه: نزول همه‌ی ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. امام باقر(ع) فرمودند:
«عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

فرصت شب قدر را غنیمت بدانیم

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.
در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟
دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای هوای تهران شنبه به بالای ۴۰ درجه می‌رسد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از خبرگزاری تسنیم، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: طی 3 روز آینده همچنان وزش باد شدید و در برخی مناطق نیمه شرقی کشور توفان گرد و خاک به ویژه در زابل خواهیم داشت و این امر تداوم می‌یابد و سبب کاهش کیفیت هوا و دید می‌شود.

وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده در استان‌های سمنان، قم و مرکزی در برخی ساعات باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

**افزایش نسبی دما در کل کشور تا اوایل هفته آینده

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که پنج‌شنبه و جمعه پدیده گرد و غبار در ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست، گفت: طی امروز و فردا در ارتفاعات واقع در البرز مرکزی، تهران و سمنان، بارش پراکنده باران و خفیف در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: افزایش نسبی دما در کل کشور تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود و باید بگویم که هوای تهران امروز کمی ابری و در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت.

**امروز دمای هوای تهران به 39 درجه سانتی‌گراد می‌رسد

وی در خصوص دمای تهران بیان کرد: امروز دمای هوای تهران به 39 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این روند افزایشی بوده و شنبه نیز به بالای 40 درجه خواهد رسید. گرم‌ترین دمای هوای مربوط به دلگان سیستان و بلوچستان است و ورزقان با 10 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهارداشت: امروز و فردا برای مازندران و گلستان بارندگی خفیف پیش‌بینی می‌شود.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اکثر مردم آمریکا موافق توافق هسته‌ای با ایران هستند.

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد اکثر مردم این کشور با توافق هسته‌ای با ایران موافق هستند.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر مردم این کشور موافق توافق هسته‌ای با ایران هستند.

این نظرسنجی که دانشگاه مریلند متولی انجام آن بوده همچنین نشان می‌دهد ۶۱ درصد از مردم آمریکا با همکاری آمریکا با ایران در کشور عراق برای مقابله با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شامات موسوم به داعش موافق هستند.

۶۱ درصد از مردم آمریکا هم با توافق هسته‌ای بلندمدت با ایران موافقت کرده‌اند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ازپرچم هییت آل محمد(ع)ورزقان وخارواناییهای مقیم تبریزرونمایی شد

 

مراسم افتتاح هیئت آل محمد (ص) ورزقانی ها و خاروانایی های مقیم تبریز

-این مراسم درمسجدشهدای تبریز واقع در روبروی استاندازی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی درساعت ۲۲درمدرخه ۲۲/۴/۹۳برگزارشددراین مراسم حجت الاسلام آقازاده مدیرکل سابق دادگستری استان که اصالتا ازروستای استرگان شهرستان ورزقان میباشدسخنرانی کردند.

-حجت الاسلام آفازاده دراین سخنرانی اشاره کردندکه این هییت فارغ از هرگونه فعالیتهای سیاسی وحزبی میباشدوبه عنوان بازوی نظام انقلاب اسلامی که در صدر آن ولایت فقیه میباشدفعالیت خواهند کرد.

-ایشان اشاره کردنددر این هییت علاوه برمراسم عزاداری وسخنرانی به محرومان وافراد بی بضاعت رسیدگی میشودودر پایان درفضایل امام حسن(ع)سخنانی ایرادفرمودند

-درابتدای این مراسم بعداز تلاوت قرآن حجت الاسلام یوسفی ازاهداف این هییت به حاضرین گزارشی ارایه کردند. 

-عده ای ازاهالی/اصناف و توده های مردمی و شماری ازمسولین وعلمای سرشناس منطقه دراین مراسم شرکت کرده بودند.ازجمله....

-حجت الاسلام والمسلمین حاج نجف آقازاده استرگان مدیرکل سابق دادگستری استان

-حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزامحمدیوسفی طرزم ازقضات دادگستری استان

-حجت الاسلام والمسلمین حاج آقامجیدی ارزیل ازقضات دادگستری استان    

-حجت الاسلام والمسلمین حاج صمدخلیلی ینگجه مشاورقایم مقام وزیرومدیرکل راه وشهرسازی استان.

-حجت الاسلام والمسلمین حاج آقامهدوی امام جمعه شهرستان ورزقان

-مهندس وفادار فرماندار شهرستان ورزقان

-حجت الاسلام والمسلمین حاج آقاامیری سرکش معاونت فرهنگی دادگستری استان

-دکترعابدزاه اندریان عضوشورای اسلامی کلانشهرتبریز  

- مهندس صابراسماعیلی اقدم بکرآباد فرماندار اسبق شهرستان ورزقان 

-حاج یحیی علیزاده خاروانا بخشدار اسبق شهرستان ورزقان

-مهندس علی اکبرزاده نماینده اسبق شهرستان ورزقان

-احمدصادقی رییس شورای اسلامی شهرستان ورزقان

-ودرپایان شعرا ومداحان منطقه دروصف امام حسن(ع)اشعاری سرودندوبعداز رونمای ازپرچم آل محمد(ع) ورزقان وخارواناییهای مقیم تبریزمراسم خاتمه یافت. 

مبنع ندای ورزقان و خاروانا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بازدید بخشدار خاروانا و رئیس جدید بنیاد مسکن شهرستان از پروژه مسکن مهر خاروانا

اختصاصی خاروانا نیوز: پروژه مسکن مهر خاروانا که با نظارت بنیاد مسکن شهرستان توسط شرکت برج سازی دانا ساخته می شود، با تاخیر زیادی مواجه شده و تعداد وعده های افتتاح و بهره برداری از این پروژه از تعداد انگشتان دست نیز فراتر رفته است!. آخرین وعده افتتاح طبق صورتجلسه فی مابین بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، بخشداری، شهرداری، نمایندگان اعضا، پیمانکار و ... ۲۵ خرداد سالجاری تعیین شده بود که باز جامه عمل نپوشید.

دوشنبه ۲۳ تیرماه، جناب اقای محرم زاده رئیس ینیاد مسکن شهرستان و بخشدار خاروانا به همراه کارشناسان خود و آقای رضازاده نماینده اعضا و عضو شورای شهر از روند پیشرفت فیزیکی و مشکلات موجود این پروژه بازدید به عمل آوردند. بر اساس مشاهدات بازدیدکنندگان این پروژه مراحل نهایی خود را طی می کند و عملا نواقص چندانی ندارد. در صورت جدیت پیمانکار مشکلات موجود طی چند روز قابل رفع است. زیرساختهای اساسی مورد نیاز از قبیل آب، گاز و برق تقریبا کامل بوده و بر اساس اظهارات مسئول مخابرات خاروانا نزدیکترین پست مخابرات دارای خطوطی بیش از نیاز واحدهای این پروژه دارد. لذا می توان گفت واحدهای پروژه فاصله چندانی با تکمیل شدن ندارند و مشکل اصلی موجود که دغدغه متقاضیان نیز می باشد، مشکل مالی واحدهاست. بر اساس اظهارات پیمانکار در بنر نصب شده در دیوار بلوکها، قیمت تمام شده هر واحد بیش از یازده میلیون تومان با قیمت برآوردی کمیسیون قیمت گذاری بیشتر است. این بنر که بدون هماهنگی و مجوز مسئولین امر نصب شده است اعتراض اعضای مسکن مهر را بر انگیخته است.

بر اساس اظهارات آقای امن زاده بخشدار محترم خاروانا و مهندس نژادی فرماندار شهرستان قول داده اند طی روزهای آتی جلسه ای را جهت تعیین تکلیف نهایی پروژه مذکور برگزار نمایند.

در قسمت پایانی بازدید، پیمانکار پروزه متعهد شدند که در سریعترین زمان ممکن مشکلات موجود و نواقصات واحدها و بلوکها را طبق چک لیست قرارداد اصلی، مرتفع ساخته و پروژه را به بنیاد مسکن تحویل دهند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش ایرنا - رییس مجمع نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث جاده آتش بر در جنگل های ارسباران با ر عایت استانداردهای بین المللی بلامانع است.

 

میرهادی قره سید رومیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت موضوع، باید اجرای این طرح به طور کامل در چارچوب برنامه های نظامند و با رعایت امنیت و حفاظت جنگل ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مراتع و جنگل های ارسباران میراثی برای آیندگان این مرز و بوم به شمار می رود، بر اجرای صحیح این طرح بر اساس اهداف آرمانی تعریف شده، تاکید کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین منظور نباید تغییر و دست بردن غیرکارشناسی در مراتع و جنگل های این منطقه اتفاق افتد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز پیش از این از ضرورت ساخت مسیرهای دسترسی و آتش بر در جنگل های ارسباران با هدف ارسال تجهیزات و امکانات به محل آتش سوزی و اطفاء حریق خبر داده بود.
سیروس داودی اعلام کرد: در این چارچوب با بررسی آمارهای آتش سوزی 10 سال اخیر منطقه ارسباران، مناطقی که بیشترین آتش سوزی در آن اتفاق افتاده را شناسایی و برای اجرای این طرح در نظر گرفته ایم.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:دکتر حسن فرجان نویسنده سعودی, | 16:32 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دکتر حسن فرجان المالکی نویسنده سعودی ،در یادداشت جدید خود نوشت:شیعیان در روز قیامت حق دارند افتخار کنند وبه حضرت علی و زهرا بگویند بخاطر شما بر ما ظلم کردند،ما را آواره کردند ومرارتها کشیدیم .آنها روز قیامت شرمنده نخواهند شد چرا که درکارنامه آنها محبت منافقین و ظالمین وجود ندارد .ولی وقتی نوبت به ما می رسد ونامه اعمال ما رو می شود همه خواهند دید که در کارنامه ما محبت منافقین و ظالمین معاویه، حجاج،یزید و متوکل عباسی موج می زند چه کسی در روز قیامت به جای ما می تواند برای این کار ما توجیه بیاورد و در برابر خدا از ما دفاع کند ؟سب وشتم فرافکنی و ایجاد ترس و رعب در حق شیعیان دیگر بس است چرا که هیچ فایده ای در آن نیست . ای کاش از شیعیان معنای صبر واخلاق و معنویت را بیاموزیم .گوارا باد بر شعیان این خصلت ها.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 16:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

       
 

واژگونی خودرو شهردار ورزقان/رحمتی جاتن سالم به در برد

واژگونی خودرو شهردار ورزقان/رحمتی جاتن سالم به در برد

شهردار جوان ورزقان از سانحه شدید رانندگی و مرگ حتمی جان سالم به در برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، بعدازظهر دیروز خودرو حامل دکتر کامران رحمتی شهردار جوان ورزقان در مسیر ورزقان به تبریز واژگون شد و لی خوشبختانه به خود وی آسیب جدی وارد نیامد.

کامران رحمتی برترین مخترع سال 2012 جهان و یکی از نخبگان جوان کشور به شمار می‌رود از 11 ماه قبل با قبول مسوولیت شهرداری ورزقان در این شهر خدمت می‌کند.
خودرو حامل وی که مقارن بعدازظهر دیروز حوالی ساعت 18 از ورزقان عازم تبریز بود واژگون شد با این حال به خود وی که رانندگی خودرو را نیز بر عهده داشت آسیبی وارد نیامد و او از این سانحه جان سالم به در برد.
جاده تبریز ورزقان که از آن به عنوان جاده مرگ یاد می‌شود به دلیل مشکلات متعدد و عدم توجه به اجرای طرح‌های اصلاح و نوسازی همه ساله بسیاری از شهروندان را به کام مرگ می‌کشاند و باعث از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و مادی استان و منطقه می‌شود.
 
 
 
پایگاه اطلاع رسانی خاروانا از خبر تاسف بار تصادف شهردار زحمت کش بسیار متاثر شده از این که شهردار محترم شهرورزقان آسیب جدی ندیده خدا را شاکر میباشد.
منبع شبکه اطلاع رسانی دانا


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آیت الله هاشمی رفسنجانی: هیچ کس حق ندارد با هر توجیهی اصل اسلامی و میثاق ملی «ولا تجسّسوا» را ندیده بگیرد

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش شفقنا - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمایت های رهبرمعظم انقلاب از دولت و تیم دیپلماسی کشور، گفت: یک اقلیت محدود که اتفاقاً خود را ولایتمدار می دانند، برای ناکامی دولت تلاش می کنند و صراحتاً از آرزوهای خویش برای شکست مذاکرات هسته ای می گویند.

به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از فرهیختگان، یادگاران دفاع مقدس و فعالان سیاسی و اجتماعی استان البرز، با اشاره به سابقه مردم ایران در تمدن بشریت،افزود: وقتی این تمدن با فرهنگ اسلامی، مخصوصاً عصاره آن، یعنی مکتب اهل بیت(ع)، تلفیق شد،سرمشق مردم این سرزمین برای راست گفتاری و صداقت رفتاری شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان فرازهایی از سفارش های امام موسی کاظم(ع) به شاگردشان هشام بن حکم در منزلت تعقل و اندیشه، اظهار داشت:فرهنگ به عنوان مجموعه اخلاقیات اسلام، لشکریان عقل هستند و در مقابلشان ضدفرهنگ ها با پرچم ضلالت، لشکریان جهل هستند.

وی با ابراز تأسف شدید از محدود کردن و محدود دیدن مقوله وسیع فرهنگ، دروغ، تهمت، توهین، تجسس در زندگی مردم، وعده های غیرعملی، ریا، غیبت و دو به هم زنی را از مصادیق بارز و مذموم شده ی اقدامات ضدفرهنگی دانست و گفت: پرهیز از این رذیلت ها، فضیلت های اسلامی و انسانی را در جامعه تقویت می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود:«ولا تجسّسوا» دستور قرآنی و صراحت قانون اساسی ماست و هیچ کس حق ندارد با هر توجیهی این اصل اسلامی و میثاق ملی را ندیده بگیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش دشمنان اسلام برای معرفی اقدامات وحشیانه طالبان،القاعده، بوکوحرام و داعش به اسم اسلام را نمونه ای برای اسلام گریزی، شیعه هراسی و ایران ستیزی در بعد خارجی خواند و گفت: این رویه عین جهالت است و عقب مانده تر از خوارج هستند تحصیل را حرام و آدم کشی را حلال می دانند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح شرایط تبلیغات کشور در سه ماهه اول سال 1392 و با اشاره به حضور معنادار مردم در انتخابات 24 خرداد ریاست جمهوری، اظهارداشت: مردم ثابت کرده اند با اظهارات انحصاری قانع نمی شوند و نظر خود را نجیبانه در انتخابات می گویند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «عفاف و کفاف زندگی حق مردم است»گفت: این حرف چه منطقی دارد که بعضی ها می گویند برای حفظ استقلال کشور و جلوگیری از واردات،نباید بگذاریم مسئله تحریم ها حل شود!!؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی درپاسخ به تقاضای یکی از حاضران که مردم منتظر شنیدن خطبه های امیدبخش جمعه شما هستند،افزود: مردم خوب می دانندکه با اندیشه و افکار اعتدالی وارد مبارزه شدم، شاگردی امام راحل کردم، مسئولیت ها پذیرفتم و تا آخرین نفس نیز در خدمت ایران عزیز و نظام اسلامی خواهم بود و دأب من این است که نگذارم تندروها مردم را، به خصوص در مراسم سیاسی و عبادی به زحمت بیندازند و باعث تشدید اختلافات شوند.

وی با زهرآگین خواندن اختلافات و تنازعات برای هر اقدام اجتماعی، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی اختلافات جبهه ایرانی را تهدید می کرد، با اینکه طلبه و روحانی بودم، به امر امام(ره) برای فرماندهی جنگ رفتم تا از اختلافات کم کنم.

در آغاز این دیدار عبدالحمید مروّجی،یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی و یادگاران دفاع مقدس،ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان البرز و شهر کرج، به بیان دیدگاه های خویش در خصوص مسایل مهم اسلام و کشور پرداخت.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» با اشاره به اینکه ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست تاکید کرد اصل بازدارندگی هسته‌ای دیوانگی است و پاکستان به دلیل اینکه سلاح اتمی دارد، از ایران قوی‌تر نیست

پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR): محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ان بی سی» تصریح کرد که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.
ظریف در این مصاحبه تصریح کرد که ما هیچ نفعی در گسترش سلاح هسته‌ای نداریم و گفت که کشور ایران تمامی گام‌های لازم را برای متقاعد کردن جهان برمی‌دارد که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.
ظریف در مصاحبه خود تصریح کرد: ما به هرآنچه که به جامعه بین‌الملل تضمین دهد که ما به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیستیم، متعهدیم زیرا ما به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیستیم.ما نفعی در گسترش سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بینیم.
وزیر خارجه ایران در پاسخ به مجری برنامه که گفت برای چه نفعی در داشتن سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بینید زیرا شما یک کشور شیعه هستید و کشورهای سنی که با شما خوب نیستند، شما را احاطه کردند، پاسخ داد که اینها همه محاسبات اشتباه است که یک کشور شیعه به دنبال گسترش تسلیحات هسته‌ای برای محافظت از خود در مقابل همسایگان سنی است.
ظریف در ادامه گفت: ما باید به راه خود ادامه دهیم تا همسایگانمان را متقاعد کنیم که ما می‌خواهیم در صلح و آرامش با آنها زندگی کنیم. سیاست جغرافیایی—این واقعیت که ما بزرگتر شده‌ایم، این حقیقت که منابع انسانی ما بسیار پیشرفته تر از همسایگان ما است--- تمامی اینها به ما زمینه‌های ذاتی قدرت می‌دهد که ما نیازی به تقویت دیگر قابلیت‌های خود نداشته باشیم.
وزیر خارجه کشورمان، اصل بازدارندگی هسته‌ای را «دیوانگی» خواند و گفت که پاکستان به واسطه اینکه تسلیحات هسته‌ای دارد، قوی‌تر از ایران تلقی نمی‌شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تأکید کرد: این واقعیت که همه در جامعه بین‌الملل بر این باورند که انهدام قطعی متقابل کاملاً دیوانگی است. این شیوه‌ای است که آمریکا، روسیه و دیگران از طریق احتمال تخریب یکدیگر به دنبال صلح و امنیت هستند.
ظریف ضمن تأکید بر اینکه سلاح‌های هسته‌ای به امنیت کشور دارنده این سلاح‌ها کمکی نمی‌کند، گفت: اعتقادی ندارم که نیازی به تلقین این مفهوم باشد که سلاح‌های هسته‌ای به ایمنی کشورها کمک می‌کند. آیا این سلاح‌ها به ایمنی پاکستان کمک کرد. آیا این سلاح‌ها به ایمنی اسرائیل کمک کرد؟ آیا به ایمنی آمریکا کمک کرد. آیا به ایمنی روسیه کمک کرد. تمامی این کشورها حساس هستند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وزیر خارجه فرانسه گفت در صورت عدم توافق بین ایران و ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای تا موعد ۲۰ جولای یا این موعد تمدید می‌شود و یا شکست مذاکرات اعلام می‌شود.
یا مذاکرات را تمدید می کنیم یا شکست آن را اعلام می کنیم
پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش افکارنیوز، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که احتمال دارد هیج توافقی بین ایران و کشورهای ۱+۵ حاصل نشود.

به گزارش رویترز، فابیوس گفت: «اگر بتوانیم تا ۲۰ جولای به توافق برسیم که خیلی خوب؛ اتفاق مهمی است.»

وی افزود: «در صورتی که این اتفاق بیفتد، دو احتمال وجود دارد یا می‌توانیم مذاکرات را تمدید کنیم یا مجبوریم بگوییم متأسفانه چشم‌اندازی برای توافق وجود ندارد.»
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وزیر امور خارجه فرانسه به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران وارد وین شد.
وزیر امور خارجه فرانسه به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران وارد وین شد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش ایسنا، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییتر خود نوشت: لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران وارد وین شد و با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لوران فابیوس به محض ورود خود به وین در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: در غزه و اسراییل اولویت برقراری آتش‌بس است.


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و اروپا در وین

وزیران خارجه ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در حضور کاترین اشتون در وین با یکدیگر دیدار کردند.

وزیران خارجه 3 کشور اروپایی عضو 1+5 امروز برای گفت‌وگو و تبادل نظر در رابطه با موضوعات مربوط به توافق جامع هسته‌ای ایران و 1+5 امروز (یک‌شنبه) وارد وین شدند.

پیش از این کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وزیران خارجه کشورهای عضو 1+5 خواسته بود که برای تسریع در روند مذاکرات با ایران به وین سفر کنند.

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،دقایقی قبل محمد جواد ظریف، لوران فابیوس، ویلیام هیک و فرانک والتر اشتاین مایر دیدار کرد.

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان دراین باره گفته بود: زمان به سرعت می گذرد با این حال ما هنوز در موقعیتی نیستیم که جمع بندی کنیم که آیا امیدی به رسیدن به نتیجه هست یا نیست؛ و هنوز زود است و نمی توانیم قضاوت کنیم. اختلافات کماکان در موضوعات مهم وجود دارد.

عراقچی با این حال خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا راه حل‌هایی را برای این اختلافات پیدا کنیم و اختلافات را کم کنیم و مواضع را به هم نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: ولی درباره اینکه آیا این کار شدنی هست یا نیست، باید بگوییم که هنوز زود است که نتیجه بگیریم و حتما امیدوار هستیم که به نتیجه برسیم ولی نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم که این کار صورت خواهد گرفت.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: تقریبا در همه موضوعات مهم اختلاف وجود دارد و نتوانستیم در هیچ موضوعی اختلاف را کم کنیم. البته در بعضی از مسائل اختلافات کمتر شده و در بعضی از مسائل راه حلهایی ارائه شده است و گزینه‌های مختلفی پیشنهاد شده و در خصوص این گزینه‌ها کار می کنیم.

عراقچی تأکید کرد: با این حال موضوعات اصلی کما کان مورد مذاکره است.

قرار است پس از پایان این دیدار ، ملاقات های دو جانبه با این وزیران خارجه انجام شود.

ظریف امشب قرار است با جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار کند.

گفت وگو با معاون وزیر خارجه روسیه فردا(دوشنبه) انجام خواهد شد.

 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حسین فریدون، دستیار ارشد رییس‌جمهور ایران به هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در وین پیوست.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین فریدون روز یک‌شنبه در نشست محمد جواد ظریف با سه همتای اروپایی‌اش که با حضور کاترین اشتون در محل هتل کوبورگ برگزار شد حضور یافته است.

قرار است برادر و دستیار ارشد رییس‌جمهور در ادامه مذاکرات هیات ایرانی را همراهی کند.

ششمین و آخرین دور از مذاکرات ایران و 1+5 از 11 تیرماه آغاز شده است.

وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی از بامداد روز یکشنبه برای دیدار با هیات ایرانی و بررسی روند پیشرفت مذاکرات وارد وین شدند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد و یاران وی حق هیچ گونه اظهارنظری در مورد مذاکرات هسته ای را ندارند، گفت: نزدیکان احمدی‌نژاد لطمات بسیاری به پیکره اقتصاد کشور وارد کردند.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش ایسنا، منصور حقیقت‌پور درگفت‌وگو با «خانه ملت»، در واکنش به اظهار نظر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه اقدام شتابزده دولت روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است، تصریح کرد: باید به یاران رئیس‌جمهور سابق گفت که این کشور دارای مسئول بوده و بهتر است که در امور دولت یازدهم فضولی و دخالت نکنید چرا که بهترین مدیریت در دولت یازدهم در بخش‌های مختلف در حال اجراست.

نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوالات بسیاری از احمدی‌نژاد و یارانش بی‌جواب باقی مانده است. این افراد باید درباره مسائل مهمی در حوزه هسته‌ای به افکار عمومی و نمایندگان مجلس پاسخ دهند. از سوی دیگر احمدی‌نژاد بارها اعلام کرد که تحریم‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست و رئیس‌جمهور سابق هیچ‌گاه به این موضوع دقت نکرد که بیان چنین مسائلی بار حقوقی دارد و متاسفانه همین رویکرد احمدی‌نژاد باعث شد که خسارت‌های بی‌شماری از جانب تحریم‌ها به اقتصاد ایران وارد شود.

وی درباره اینکه جوانفکر گفته آثار و نتایج مذاکرات تاکنون به ضرر ملت ایران بوده است، تصریح کرد: باید به مشاور ‌رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق گفت که شما حق اظهارنظر در خصوص عملکرد دولت یازدهم در بخش‌های مختلف به‌ویژه مذاکرات هسته‌ای را ندارید. به عبارت بهتر، افراد نزدیک به احمدی‌نژاد حق هیچ‌گونه ارزیابی در مورد مسائل هسته‌ای را ندارند زیرا ملت ایران صاحب دارد، از این‌رو بهتر است که جوانفکر و امثال وی به جای اظهارنظرهای این‌چنینی پاسخگوی مشکلات اقتصادی دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد و یاران او به دنبال این هستند که در سطح رسانه‌ها اعلام کنند که ما هنوز زنده هستیم، در صورتی که همین افراد اقتصاد این کشور و بخش‌های مختلف دیگر را به سمت نابودی سوق دادند و لطمات بسیاری را به پیکره اقتصاد و سیاست ایران وارد کردند.



تاريخ : 21 / 4 / 1393برچسب:, | 19:45 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 دعوت عمومی برای شرکت در مراسم افتتاح

 

 هیئت آل محمد ورزقان و خارواناییهای مقیم تبریز

 

ازتمامی ورزقانیها و خارواناییهای مقیم تبریز دعوت میشود در مراسم افتتاح هیئت آل محمد شرکت کنند.

 زمان : یکشنبه - ۲۲ تیر ساعت ۱۰ شب

 مکان : تبریز - مسجد شهداء - روبروی استانداری



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قسمت دوم:

 درباره علی (ع) زیاد سخن گفته اند و بسیار چیز نوشته اند و لی باور ما این است که :

 او مشک است هر قدر بیشتر ظهور و حضور پیدا کند فضای حیات پر عطر تر می شود.

و در عین حال قدرش مجول است حتی در اثر ما و در جامعه شیعی ما و این نکته قابل ذکر است که بی خبری از قدر علی (ع) از جهتی ناشی از بی سعادتی ماست وای از سویی دیگر ناشی از عظمت علی(ع) است.

این باید باورمان شود که تاریخ حیات بشر چون علی (ع) بسیار کم دارد و او یکی از نادر ترین چهره های الگویی برای انسانها است. بشریت امروز اگر بخواهد از رنج ها ، سردرگمی ها ، بدبختی ها نجات یابد ، اگر بخواهد از فراق ها ، تنهایی ها ، دودلی ها و نفاقها براند چاره ای جز این ندارد که علی(ع) را دوست بدارد و او را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهد.

علی (ع) یک تن است علی (ع) فراتر از یک امت ، یک شخصیت است ، ولی واجد همه ابعاد متنوع شخصیت سالم و انسانی ، علی (ع) رمز اصلی است ، مقیاس مردی و انسانیت است ، مظهر استقامت در راه خداست ، نمونه مجاهد فی سبیل الله است ، قهرمانی است که اعمال و رفتارش همه عالمیان را به شگفتی وا داشته است. شیوه حکومتی او سیاست مداران جهان را متحیر کرده است.

امواج بحث انگیز علی (ع) آنچنان پر دامنه است که کران تا کران ذهن یک محقق را پر می کند. جولانگاهی در عرصه فکر او بوجود می آورد که در حد دو سویه قطب مثبت و منفی بی نهایت است. تنها در جنبه حبّ و بغض به علی(ع) بنگرید ، خواهید دید که هیچ محبوبی را بدین گونه نستوده اند و هیچ مبغوضی را تا بدین حد مورد لعن و تکفیر قرار ندادند. زندگی او آثار و حرارت هایی را پدید آورد که شعله های آن را در دل دوست و دشمن علی(ع) با جلوه های گوناگون و متفاوت می بینیم.

علی(ع) در مقیاس ظاهری وجود ، از وزن و حجم و ابعاد ، نسبت به این جهان وسیع آفرینش همانند ذره ای است نسبت به خورشید ، و لی ذره ای موج آفرین که دامنه امواجش کران تا کران جهان را فرا گرفته است.

در بین رهبران دینی و سیاسی جهان و حتی در بین رهبران الهی ، از انبیاء و اولیاء جز رسول گرامی اسلام کمتر کسی  را می شناسیم ، که چون علی(ع) در ظرف زمان و مکان خود موج این چنین ایجاد کرده باشد. و هم در بین صاحبان مکاتب فردی را سراغ نداریم که همانند علی(ع) احساسات بحث کننده را برانگیزاند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نشست وزرای خارجه کشورهای پنج بعلاوه يک يکشنبه آينده در وین برگزار خواهد شد.

، شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از توییتر "مایکل مان" سخنگوی اشتون اعلام کرد: وزرای امور خارجه کشورهای پنج بعلاوه یک به دعوت کاترین اشتون روز یکشنبه آینده برای شرکت در مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران به وین می روند.

 "مایکل مان" در عین حال افزود: روز جمعه رایزنی‌های ایران و 1+5 در خصوص پیش نویس توافقنامه جامع ادامه خواهد یافت.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اطفاء حریق در جنگل‌های ارسباران آسان می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از ساخت 75 کیلومتر مسیر دسترسی و آتش‌بر در جنگل‌های ارسباران خبر داد.

سیروس داودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مراحل اجرایی این طرح در منطقه آستمال شهرستان ورزقان به طول 22 کیلومتر آغاز شده است.

وی در پاسخ به نحوه رعایت مولفه‌های زیست محیطی در اجرای این طرح گفت: طرح مذکور با در نظر گرفتن مسایل فنی و با کمترین جابجایی خاک از اوایل سال‌جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف ساخت این مسیر اظهار کرد: ساخت مسیرهای دسترسی و آتش‌بر در جنگل‌های ارسباران با هدف ارسال تجهیزات و امکانات به محل آتش سوزی و اطفاء حریق انجام می‌شود.

داودی ادامه داد: مسیر اجرای این طرح در اراضی مرتعی قرار دارد و هیچ گونه قطع درخت در طول اجرای طرح صورت نمی‌گیرد.

وی یادآوری کرد: نبود دسترسی مناسب به این جنگل‌ها در صورت بروز آتش سوزی می‌تواند صدها هکتار از مراتع و جنگل‌های این منطقه را دچار حریق کرده و از بین ببرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه بیشتر این مناطق در شرایط توپوگرافی سخت، کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارد که اجرا نشدن این طرح، انتقال تجهیزات و امکانات اطفاء حریق در مواقع اضطراری را با مشکل اساسی مواجه می‌کند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

 
 
هشت مسجد بازسازی شده در مناطق زلزله زده ارسباران افتتاح شد.

 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش  خبرگزاری مهر: با حضور مدیرکل بنیاد مسکن کشور و معاونان وی، هشت مسجد بازسازی شده در مناطق ارسباران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم که  شامگاه چهارشنبه برگزار شد با حضور علیرضا تابش، مدیرکل بنیاد مسکن کشور و معاونین وی و همچنین معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، فرمانداران ورزقان، اهر و هریس و جمعی دیگر از مسئولان استانی همراه بود.

قربان محمدی، مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در حاشیه مراسم افتتاح این مساجد به خبرنگار مهر گفت: از این هشت مسجد، سه مورد احداثی و پنج مورد دیگر مربوط به مقاوم سازی هستند.

وی ادامه داد: این مساجد در روستاهای شالی، گیویج، عباس آباد و هرزنق هریس، قراجه ملک، مهترلو و نصیرآباد ورزقان و همچنین وردین اهر به افتتاح رسیدند.

محمدی با اشاره به زیربنای اختصاص یافته برای این مساجد گفت: در مجموع برای هشت مسجد زیربنای دو هزار و 350 مترمربع در نظر گرفته شده و 17 میلیارد ریال نیز اعتبار برای ساخت این مساجد اختصاص داده شده است.

علیرضا تابش در این سفر از روستاهای شالی، سرند، زغن آباد و وردین بازدید کرده و به صورت نمادین به افتتاح مساجد ساخته شده در این روستاها اقدام کرد.



تاريخ : 18 / 4 / 1393برچسب:, | 22:53 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قسمت بیست وپنج

لیلاب-

نزدیک ترین روستا به مرکز دهستان دیزمار مرکزی یعنی خاروانا روستای لیلاب می باشد. از قدیم الایام این روستا در دینداری معروف است. در حال حاضر به علت وجود معدن اورانیوم در آن ، اهالی روستا مجبور به مهاجرت از روستا شده اند. حجه الاسلام والمسلمین سید علی اصغر لیلابی پدر 3 شهید و سید علی اکبر لیلابی از اعاظم و روحانیون این روستا می باشند. فرزندان روحانیون یادشده نیز هم اکنون مشغول تحصیل علوم دینی در حوزه علیمه قم می باشند.

 مزره(مزرعه شادی)-

این روستا در حد فاصل ما بین محال اوزومدول و دیزمار در دامنه کوه واقع شده است. روستای زیبا با مناظر جالب و تماشایی است و دارای چمن زارهای سرسبز و چشمه های زلال می باشد. زمستان های سرد و برفی و بستانهای معتدل و خشک دارد. (مزره) از منظر اتیمولوژی با نام اقوام ساکن در ساحل رود ارس بخصوص اقوام ماد و آس مرتبط است. موطن مرحوم کربلای میرستار چاووش منطقه دیزمار و ملا فتحعلی هادی می باشد. ملا فتحعلی از روحانیون زحمتکش منطقه بوده و احتیاجات شرعی روستاهای دیزمار را پاسخ گو بوده است. وی خط خوب و طبع شعر نیز داشته است. فرزند وی حجة الاسلام حاج عباس قلی در تبریز ساکن است و نَوه وی اسماعیل هادی تورکولوق ، حقوق دان و نویسنده مشهور از پیشکوستان زبان و ادبیات ترکی در ایران است.آثار مختلفی به زبانهای فارسی و ترکی از ایشان منتشر شده است که کتاب (اتیمولوژی زبان ترکی) و رمان (لاچین) و کتاب (ترکی هنر است ، فارسی شکر است) در خصوص دستور زبان ترکی از مهم ترین آثار وی می باشد. هادی در زمینه سناریو ، شعر و نقد ادبی و ساتیرانویسی مهارت تام دارد. متون ساتیریک (نثر) وی با امضاء کنداوشاغی در مطبوعات کشور به کرات چاپ شده است. هادی به زبان های عربی ، انگلیسی ، فارسی و زبانهای ترکی قدیم و جدید مسلط بوده ، ترجمه هایی از زبانهای عربی و انگلیسی به زبان فارسی و ترکی از ایشان به چاپ رسیده است.

استاد محمد پیفون صاحب کتاب فرهنگ لغت پیفون به زبان ترکی آذربایجان و فارسی اصالتاً از روستای مزره می باشند. وی فردی ادیب ، فرهنگ دوست و خوش مشرب و صمیمی است و ساکن تهران هستند. موطن دکتر نعمت اله تقوی استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی دانشگاه تبریز نیز مزرعه شادی می باشد.

از دیگر اصحاب قلم مزرعه شادی حسن محمودی شاعر آذربایجانی است. وی طبعی ساده و روان دارد و اخیراً مجموعه شعرش را به چاپ رسانده است. احمد یحیوی قاضی دادگستری نیز که ، گاه گاه مقالاتش در مطبوعات تبریز به چاپ می رسد از روستای مزرعه شادی است.

ذکر یکایک روستاهای دیزمار در درج تمامی اسامی روحانیون ، نویسندگان بزرگان علم و ادب و هنرمندان و بویژه شهداء در این مختصر میسور نبود. پرداختن به این مهم کتاب حجیم و مستقلی را می طلبد. در این مقال بیشتر به توضیح اجمالی روستاها و ذکر نام اشخاصی که به نحوی حقیر سعادت آشنایی داشتیم ، مبادرت ورزیده شد. یقیناً عذر این حقیر در پیشگاه ارباب فن موجه خواهد بود.

جا دارد در پایان از سرورانی که در تهیه این مقدمه و سایر بخش های کتاب نگارنده را مشمول الطاف خود نموده و به هر نحوی مشوق بنده بودند ، بویژه از نویسنده و محقق توانا حجة الاسلام حافظ زاده ، پژوهشگر و نویسنده زبردست حسین دوستی ، خانواده میر ابوالفضل و میر علی اکبر مرتضوی ، آقای موسی خانی بخشدار محترم جلفا ، و آقای ملا حسینی رئیس شورای شهر جلفا ، دکتر داود حسین پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرند ، آقای طبری رئیس وقت کتابخانه ملی تبریز و رئیس محترم کتابخانه تربیت تبریز ، محقق توانمندحاج رسول اسماعیل  زاده ،نویسنده و حقوق دان آقای دربندی و مدیر محترم انتشارات نیکتا تشکر و قدردانی کنم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

افزایش 25 درصدی سهم ورزقان از درآمدهای مس آذربایجان/ تولید "کاتد" در مجتمع مس سونگون
تبریز- خبرگزاری مهر: با توجه به فعالیت مستقل شرکت مس آذربایجان قرار است مردم این شهرستان از سهم 25 درصدی حاصل از درآمد این فعالیت ها برخوردار شوند.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار اخیر نمایندگان مجلس و مدیر عامل مس ایران از پروژه های در دست اجرای مجموعه مس آذربایجان قرار شد با تلاش مضاعف، تمامی پروژه ها در زمان مقرر به بهره برداری برسد تا با حل مشکلات زیر ساخت ها در این منطقه شاهد تولید مس و فرآورده های آن در شهرستان ورزقان باشیم. 

سالانه 350 تن کنسانتره در شرکت مس آذربایجان تولید می شود

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بازدید نمایندگان مجلس از شرکت مس آذربایجان اظهار داشت: در سه سال اخیر سرمایه گذاری های مناسبی در زمینه مس در این شهرستان ورزقان صورت گرفته و قرار است برای توسعه این بخش سرمایه گذاران دیگری نیز به همکاری دعوت شوند.

احمد مرادعلیزاده همچنین در ادامه با اشاره به برنامه های مهم در شرکت مس آذربایجان تصریح کرد: فازدوم پروژه مسیر ارتباطی تبریز – مس سونگون در حال اجرا بوده و قرار است تا شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر شرکت مس آذربایجان به صورت مستقل فعالیت می کند و سالانه 350 تن کنسانتره در این شرکت تولید می شود که با افزایش میزان تولید، سهم مردم آذربایجان از درآمدهای مس 25 درصد افزایش می یابد.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: برای تولید کاتد مس در این شهرستان حدود دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که طی برنامه ریزی ها تا سه سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد تا پیش بینی تولید سالانه سه هزار تن کاتد در این شهرستان عملی شود.

مس آذربایجان نفسی تازه می گیرد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بیان اینکه مس آذربایجان نفسی تازه می گیرد، اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیر عامل شرکت مس ایران مس آذربایجان در وضعیت خوبی قرار دارد.

هادی قره سیدی همچنین در ادامه گفت: بهره برداری از سازه های سه و چهار مس آذربایجان نفس جدیدی را بر روح فعالیت های این شرکت خواهد دمید.

وی در ادامه اظهار داشت: با تشکیل جلسه کمیسیون صنایع، معادن استان و حضور نمایندگان مجلس در این جلسات کمک زیادی در بهره مندی مردم منطقه بویژه ورزقان از مزایای فعالیت مس آذربایجان خواهد کرد.

قره سیدی به بهره برداری از جاده ورزقان – خواجه نیز اشاره و تصریح کرد: این جاده قرار است تا سه سال آینده برای تسریع در عبور و مرور خواجه - ورزقان به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های پیش بینی شده قرار است که هر سال به صورت مجزا اعتبارات این پروژه تامین شده و حداکثر تا سه آینده و پس از اتمام عملیات اجرایی به بهره برداری برسد.

قره سیدی با بیان اینکه توسعه صنعت در منطقه باعث توسعه بخش های دیگر می شود، اظهار داشت: با توجه به این موضوع باید توجه جدی به سرمایه گذاری در بخش صنعت صورت گیرد تا سایر بخش ها نیز توسعه مناسبی پیدا کنند.

پروژه های در دست اجرا در توسعه و پیشرفت تولید مس آذربایجان تاثیر زیادی دارد

نماینده شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این مطلب اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه بزرگ جاده ورزقان – خواجه در حال اجراست و حل مشکلات راه ارتباطی می تواند در تولید مس نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد.

اللهوردی دهقانی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری نهایی از تمامی پروژه های در دست اجرا، تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت تولید مس آذربایجان در شهرستان ورزقان خواهند داشت.

ایجاد شهرک صنعتی مس در شهرستان ورزقان

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این دیدار ضمن اعلام این خبر افزود: در بازدیدی که مدیر کل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از این شهرستان داشت، قرار شد محلی برای شهرک های تخصصی مس در ورزقان ایجاد شود.

علی وفادار با بیان این مطلب اظهار داشت: تمام زیر ساخت ها برای ایجاد شهرک تخصصی مس در شهرستان ورزقان آماده است و از همین رو از سرمایه گذاران درخواست می کنیم تا برای سرمایه گذاری در صنعت مس شهرستان اقدام کنند .

گزارش از زهرا ناصران



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

طرح مدیریت چرا در600 هزارهکتاراز مراتع آذربایجان شرقی اجرا می شود.

 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از خبرگزاری ایرنا- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل پروانه های مرتعداری در بیش از 600 هزار هکتار از مراتع این استان با مشارکت بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد.

 

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان ˈسیروس داودیˈ افزود: این طرح با بیش از دو میلیارد ریال اعتبار در مراتع شش شهرستان اجرا می شود که کنترل پروانه های مرتعداری، جلوگیری از ورود دام مازاد بر ظرفیت مراتع و همچنین چرای زودرس در سطح مراتع، کنترل می شود.وی خاطرنشان کرد: این طرح براساس تفاهم صورت گرفته بین این اداره کل با بسیج سازندگی سپاه عاشورا اجرا می شود.
داودی شهرستان های میانه، اهر، سراب، مراغه ، هریس و ورزقان را از جمله مناطق دارای مراتع مهم دانست که طرح مزبور در آنجا اجرا می شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

پس از طی دوره بیماری و درسن 86سالگی؛

 

آیت الله محمدی گیلانی درگذشت

 آیت الله محمدی گیلانی رئیس سابق دیوان عالی کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله محمدی گیلانی که چندی پیش به علت بیماری ریوی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود، پس از یک دوره بیماری ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

وی متولد سال 1307 و از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشته است.

در سال 1388 به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف قضا، نشان درجه یک عدالت نیز به وی اهدا شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 رهبری : همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می‌کنم.

 مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در نهمین روز از ماه مبارک رمضان، مسئولان و کارگزاران نظام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. به گزارش پایگاه خبری دفتر  حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کشور  فرمودند:”دشمن در میدان‌های واقعی…

دیدار رهبری و مسئولین

 

مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در نهمین روز از ماه مبارک رمضان، مسئولان و کارگزاران نظام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر  حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای

 

مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کشور  فرمودند:”دشمن در میدان‌های واقعی برای مقابله با جمهوری اسلامی نتوانست کاری کند. جبهه استکبار غیر از دو عامل مادی تهدید نظامی و تحریم هیچ در اختیار ندارد.”
ایشان در ادامه تاکید کردند:
“می‌گویند اسرائیل تهدید نظامی می‌کند و آمریکا مانع می‌شود. علت مانع شدن این است که حمله برایشان مقرون به صرفه نیست. قاطع می‌گویم حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست.”
رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: “دشمن در زمینه تحریم و تهدید نظامی دستش خالی است و کارش این است که دستگاه محاسباتی ما را خراب کند. این جنگ نرمی است که از چندسال پیش گفتیم.”
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند:  “همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می‌کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می‌کنم و به مسئولان بلندپایه آن اعتماد دارم. به مسئولان دولت هم عرض می‌کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.”
مقام معظم رهبری همچنین با  اشاره به این مساله که شعار دولت که اعتدال است، شعار خوبی است تاکید کردند:”سفارش می‌کنم مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند. در خطرها این‌ها هستند که سینه سپر می‌کنند.”
رهبر معظم انقلاب درباره پرونده هسته‌ای کشورمان فرمودند:” درمسئله هسته‌ای طرف مقابل به مرگ گرفته که به تب راضی باشد. درمذاکره باید به نیاز آینده کشور توجه کرد. ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و مطمئنیم آنها اجازه دست‌اندازی به حقوق ملت را نخواهند داد.”
***
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری سخنرانی کرده و گزارشی از عملکرد دولت را ارائه داد.



تاريخ : 17 / 4 / 1393برچسب:افطاری,اکبر هاشمی,, | 18:2 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 16 / 4 / 1393برچسب:حضرت علی(ع), | 19:47 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بنده در نظر دارم با یاری خداوند جل وجلاله در این ایام ماه مبارک رمضان مروی بر شخصیت حضرت علی داشته باشم ،امیدوارم مورد قبول حق وتعالی باشد وبرای دوستان مفید واقع شود.

تاریخ حیات بشر شرح حال چهره های فوق العاده مهم انسانهایی را در درون خود ثبت و ضبط کرده است. ولی در میان آنها افرادی وجود دارند که مطالعه زندگی آنها حیرت های بسیاری را در آدمی برمی انگیزاند و آدمی در مواردی دچار شک و تردید می شود که نکند آنان فراتر از بشر و یا از دیدی فرشته ای عالی خصال باشند.

چهره خارق العاده امام علی(ع) از اینگونه نمونه هاست. اینکه بسیاری از اصحاب رسول خدا (ص) شخصیت های برجسته ای بوده و صلاح و تقوا و دانش بسیاری داشته اند جای بحث و سخنی نیست ولی حساب علی (ع) از همه آنها جدا است. او شخصیتی است بی نظیر ، دارای عظمت روح و اندیشه ای که به حقیقت می توان ادعا کرد احدی جز پیامبر و فاطمه (س) به عمق و بزرگی آن پی نبرده اند و به همین نظر جلوه های روحی امام در قالب رفتارهای متنوع و به ظاهر متضاد بحث های بسیاری را برانگیخته و کلاً ماجرای زندگی او بحث برانگیز ساخته است.

در رابطه با علی(ع) که جز رسول خاتم (ص) کسی را در شأن و رتبت او و در اثرگذاری و موج آفرینی او نمی بینیم. این یک واقعیت است که معروض می داریم : در طول حیات بشر گاهی قهرمانانی پدید می آیند که جلوه های حیات و رفتار و مشی و گفتارشان همگان را به شگفتی وا می دارد.

اینان بشرند ولی حیاتی فرشته گونه دارند. خدا نیستند ولی بر گونه اساطیر خدا گونه اند از خاک پدید آمدند و لی نشانی از خاکی بودن را در آنان نمی بینیم ، و خشم و مهرشان چنان درهم و با هم است که در چشم بیننده تضاد و تباین را جلوه گر می سازد.

آری ؛ ما از علی (ع)سخن می گوییم ، از حیات و ممات او ، از مجاهدات و خدمات او ، از خلافت و امامت او ، از شأن و مقام و موقعیت او ، از عبادت او ، از خلوص او ، از علو روح او ، از عاطفه او ، از تنهایی او ، از شجاعت او ، از مظلومیت او ، از دشواری های سیاسی او ، از رنج و سوز علی (ع) و از صفحات درخشانی که او در تاریخ برجای گذارده است.

علی (ع) شخصیتی است که در خانه وحی رشد و پرورش یافته و همراه و همراز بزرگترین شخصیت تاریخ بشر یعنی محمد (ص) است، شخصیتی که خدماتش به اسلام و مسلمین زبانزد خاص و عام است و تا قیام قیامت ادامه دارد.او از نعمتهای بی مانند الهی بودکه در طول زندگی پر برکتش چگونه زیستن و چگونه شدن را به بشریت آموخت .

حیات عادی او سرمشق الگوی همه کسانی است که می خواهند زندگی داشته باشند نه ادای زندگی و حیات سیاسی او نمونه و الگویی است برای همه کسانی که می خواهند برنامه ای از سیاست الهی را در زندگی مردم پیاده کنند.ادامه دارد...