پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مداحی کربلایی مهدی قربانی درروز عید سعید غدیر خم (بیت حضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم)



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 19:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

همکار گرامی جناب سروان فریدونی:

انتصاب بجا وشایسته جنابعالی به عنوان فرماندهی انتظامی شهر خاروانا را صمیمانه تبریک وتهنیت عرض نموده وتوفیقات روز افزون حضرتعالی در راه خدمت به ارزشهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و فرماندهی حکیمانه کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) را از درگاه اقدس الهی خواستارم.

همکار شما در آجا سرهنگ سعید علیزاده



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روابط عمومی بخشداری خاروانا:روز چهارشنبه مورخ ۳۰/۰۷/۹۳ راس ساعت ۱۰ تودیع و معارفه فرمانده انتطامی بخش خاروانا در محل بخشداری خاروانا صورت گرفت . در این جلسه عبدالهی بخشدار خاروانا ضمن خیرمقدم گویی به کلیه حاضرین در جلسه از تعامل نیروی انتظامی خاروانا با مسئولین ادارات و مردم تقدیر نمودند و از زحمات جناب سروان ظهوری در دوره مسئولیتشان بعنوان فرمانده انتظامی تشکر نمودند.

cze

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن تشکر وقدردانی از زحمات جناب سروان ظهوری در مدت فرماندهی و آروزی موفقیت برای

جناب سروان فریدونی وانشاالله با تعامل مسئولین شهر خاروانا در تمام امور موفق باشند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

IMG13422445

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرگزاری فارس: سیاوش حضوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با وجود اینکه اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به عشایر ساکن در ییلاقات اهر، ورزقان و هوراند شده بود برخی از عشایری که تاکنون مراتع ییلاقی خود را ترک نکرده بود غافلگیر و آنان را با مشکل مواجه کرد.

وی افزود: متأسفانه تعدادی از خانوارهای عشایر بهره‌بردار ییلاقات شهرستان اهر و هوراند و ورزقان که به اتفاق بیش از 7 هزار راس احشام خود همراه با چندین دستگاه خودرو نیسان در ارتفاعات این شهرستان‌ها گرفتار برف زود هنگام شده بودند پس از اطلاع بلافاصله پرسنل اداره امور عشایری با هماهنگی لازم با نیروهای امدادی به محل‌هایی که عشایر منطقه در آن گرفتار شده بودند اعزام شدند تا اقدامات لازم برای نجات این عزیزان و احشام آنها را انجام دهند.

حضوری گفت: از ساعت 4 بامداد روز حادثه اکیپ‌ها به این مناطق اعزام و عشایر بازمانده در ییلاقات که در وضعیت نامساعد جوی گرفتار شده بودند به شهرستان و روستاهای مجاور هدایت شدند.

وی گفت: تعدادی دیگر از خانواده‌های عشایری که در ارتفاعات «گئچی قران» در شرایط نامساعد جوی گرفتار شده بودند با هماهنگی‌های لازم آنها نیز در محل ساختمان اداره امور عشایری اهر اسکان داده شدند.

 



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

عیدبزرگ ولایت در بیت حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم (حفظه الله) همراه با مصاحبه معظم له‬‎ وجمعی از مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی و سعید علیزاده (تبریز)، ۱۳۹۳هجری شمسی مصادف با ۱۴۳۵قمری



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی(رضوان الله علیه) دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌های جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد. این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.
اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و علو درجات وی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای 

۹۳/۷/۲۹

 



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:آیت الله جوادی آملی,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 14:25 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بسم الله الرحمن الرحیم

... حادثه‌اي هم تلخ‌تر از جريان كربلا نه بود و نه خواهد آمد. ممكن است بعدها عدّه‌اي را بكُشند، بسوزانند؛ اما ديگر حسين بن علي نيست. بنابراين جريان سيّدالشهداء، هم سابقي‌ها را محو كرده هم لاحقي‌ها را؛ قبل از كربلا كه اين صحنه نبود، بعد از كربلا ممكن است افرادي را بكشند، بسوزانند؛ اما آنها ديگر حسين و زينب نيستند. پس حادثه‌اي تلخ‌تر از حادثه كربلا نيست؛ نه در گذشته و نه در آينده؛

اين حادثه را زينب كبری مي‌فرمايد: كه خيلي قشنگ است؛ وقتي در كوفه از او سؤال كردند: «كيف رأيت صنع الله بأخيك و أهل بيتك»،

فرمود: «ما رأيتُ إلاّ جميلا»؛ به ما كه خيلي خوش گذشت... نفرمود «رأيت جميلا»؛ حصر كرده، فرمود: ما جز زيبايي چيزي نديديم؛ به ما كه خيلي خوش گذشت... (غل و زنجیر و طناب و اسارت و ... خیلی خوش گذشت...هنوز سر مطهّر آنجاست؛ بچه‌ها آن طور، طناب هم به بازو،فرمود: به ما كه خيلي خوش گذشت «ما رأيت الاّ جميلا»...

 

 



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:آیت الله جوادی آملی,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 14:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حضرت آیت‌الله جوادی آملی:اگر عقل در دین راه نداشته باشد به سلفی‌گری می‌انجامد

آیت الله جوادی آملی:به نظرمن اهل بیت (سلام الله علیهم) سگ وگربه،گرگ و ببر و پلنگ ومیمون و...نمی خواهند،بلکه از ما قنبر و مالک و عمار و میثم، حبیب و حر...اویس می خواهند که وقتی هنگام بیعت ،امام علی (علیه السلام) پرسیدند: با چه چیز بامن بیعت می کنی؟عرض کرد: بمهجتی مولا... (بخدا این جمله آدم رو آتیش میزنه)و گر نه... اگه ما جمع بشیم و یه باغ وحش برای آن حضرات درست کنیم چه بکارشان می آید؟؟!!!غلام باشیم عزیزان نه......



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 11:23 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

Image result for ‫دکتر روحانی‬‎

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی رحلت حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانیت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.

به گزارش صدای ایران، دکتر روحانی همچنین در این پیام تصریح کرد که «دولت جمهوری اسلامی ایران به نشان احترام به خدمات این عالم بزرگ انقلابی، دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام می‌کند.»
متن پیام تسلیت رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی ء »

رحلت عالم وارسته و روحانی مبارز حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانیت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم.
آن مرحوم به راستی بزرگ قوم بود؛ از مجاهدان زجرکشیده نهضت اسلامی و از سابقون انقلاب و پیش‌کسوت نهاد روحانیت بود که همواره بر فراحزبی بودن این قشر و بی‌طرفی در منازعاتِ قدرت، تأکید می‌نمود. مشی اعتدال او به‌خصوص در فضای انقلابی تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و الهام‌بخش بود و نمادی از پیوند مفهوم انقلاب و اعتدال بود. او همواره با تدبیر سخن می‌گفت، راه اعتدال و میانه‌روی را برمی‌گزید و چراغ امید را در دل مشتاقان راه هدایت، پرفروغ نگاه می‌داشت.
نظام اسلامی در حساس‌ترین مقاطع تاریخ خود شاهد حضور خالصانه و مؤثر آن بزرگ بود که بی‌ریا و باشجاعت به میدان آمد و به آرمان‌ها و اصول انقلاب همواره وفادار ماند. تقیّد او به حق و انصاف و ادب و صراحت در گفتار، زبانزد همه بود. او بیش از بیان و کلامش، از طریق اخلاق پسندیده و اعمال صالحه‌اش مردم را به راه حق دعوت می‌نمود. هیچگاه از امام و خط امام فاصله نگرفت و از حمایت رهبری معظم انقلاب دست برنداشت. آن مرحوم در برخورد با همه اقشار و افراد، منصف بود و همزمان به تشخیص و اجتهاد خود پایبند بود و در عین اصولخواهی، از میانه‌روی دست نکشید. 
نقش آیت‌الله مهدوی کنی در شکل‌گیری نهادهای انقلابی از جمله کمیته‌های انقلاب اسلامی و صیانت از نهاد دولت و قبول مسئولیت در مقاطع مختلف ستودنی است.
آیت‌الله مهدوی کنی نمادی از روحانیت انقلابی و اعتدالی ما بود که یادش در خاطره‌ها می‌ماند و همه اعضای خانواده انقلاب از هر جریان و جناح که باشند، همواره یادش را گرامی می دارند.
خداوند بزرگ روح بلند ایشان را با شهیدان و امام شهیدان محشور کند و یاد و نام اینچنین بزرگانی را در حافظه تاریخی ملت ما، زنده نگاه دارد.
دولت جمهوری اسلامی ایران به نشان احترام به خدمات این عالم بزرگ انقلابی، دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام می‌کند.
روحش شاد و یادش گرامی.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وی از 14 خرداد 1393 به دلیل بیماری قلبی به کما رفت و در بیمارستانی در تهران بستری شد.

آیت الله مهدوی کنی درگذشتآیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان درگذشت.

به گزارش عصرایران، مهدوی کنی 14 خرداد 1393 به دلیل بیماری قلبی به کما رفت و در بیمارستانی در تهران بستری شد.

او ابتدا در بیمارستان بهمن و سپس به مرکز قلب تهران منتقل شد.

مهدوی کنی 83 ساله ریاست دانشگاه امام صادق را نیز برعهده داشت و دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.

وی بعد از انقلاب اسلامی 1357، به عنوان سرپرست کمیته انقلاب اسلامی، وزیر کشور، سرپرست نخست وزیری نیز فعالیت کرد.


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یکی از مراجع تقلید گفت: باید مراقب باشیم در مداحی‌ها و روضه‌خوانی‌ها گرفتار بدعت یعنی بزرگ‌نمایی بیش از حد یا ‏پایین آوردن مقام ائمه اطهار(ع) نشویم.‏
به گزارش خبرگزاری فارس ، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در انتهای درس خارج اصول خود در ‏مسجد اعظم روایتی از امام جواد(ع) در موضوع بدعت در دین را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اگر ‏چیزی بر دین افزوده شود یا از آن کم شود بدعت است، بدعت یعنی چیزی را به دین نسبت دهیم که وجود ‏ندارد.‏

وی افزود: البته ارتکاب هر فعل حرامی بدعت نیست زیرا بدعت بدان معناست که چیزی از دین کم یا بر ‏آن افزوده شود که پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) هر دو این بدعت‌ها صورت گرفت.‏

این مرجع تقلید با اشاره به برخی موضوعات همچون شیوه نماز خواندن پیامبر(ص) و اختلافی که در آن ‏به وجود آمد، بیان کرد: صحابه بسیاری شیوه ایشان در قرائت و افعال نماز را دیده و نقل کرده‌اند ولی بعداً ‏در آن اختلاف به وجود آمده و در مورد احکام دیگر از جمله حج تمتع هم چنین رویه‌ای دیده می‌شود.‏

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که نباید گمان کنیم فقط دیگران اهل بدعت هستند زیرا ممکن است ‏خود ما هم گرفتار چنین موضوعی شویم.‏

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه قوام دین اسلام به منابر حسینی است خاطرنشان کرد: مداحان و ‏منبری‌ها باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند و مراقبت کنند که مسائلی را به دین نیفزایند یا ‏از آن کم نکنند.‏

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان داشت: نباید تا وقتی مسئله‌ای برایمان روشن نشده در موردش ‏روضه بخوانیم زیرا گریاندن مردم هرچند کار خوبی است ولی به هر قیمتی نباید باشد بلکه سخنان ما باید با استناد به ‏منابع صحیح حدیثی باید باشد.‏

وی با اشاره به برخی افراد که مطالبی را به خیال ترویج دین بر روی منبر بیان می‌کنند، افزود: کار آنها در ‏حقیقت تشویش دین است؛ کتاب‌هایی با استناد به منابع صحیح و معتبر در مورد عاشورا نوشته شده ‏که برای روضه خواندن می‌توان به آنها مراجعه کرد.‏

آیت‌الله سبحانی غلو یا پایین‌ آوردن مقام ائمه اطهار(ع) را از جمله آسیب‌های بدعت در روضه و مداحی ‏دانست و تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا گرفتار چنین مسائلی نشویم.‏



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 7:25 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مداحی حاج مهدی آذریان و کربلایی مهدی قربانی درروز عید سعید غدیر خم (بیت حضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم)

 

منبع: مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: به رغم بارش برف، تمام راه های مواصلاتی استان باز است و مسافران قبل از سفر و از طریق تلفن گویای 141 از وضعیت جاده های استان آگاه شوند.

توحید اخلاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تمام راه های اصلی و فرعی و روستایی استان باز و تردد در آنها در جریان است.

وی گفت: بارش برف در شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان، بستان آباد و سراب ادامه دارد و این بارش در سایر نقاط و شهرستان های استان به صورت باران است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: در گردنه های گویجه بئل اهر و صائین سراب نیز به رغم بارش برف، تردد به صورت عادی انجام می شود و کارکنان راهداری از بعد از ظهر دیروز به صورت مستمر در جاده ها درحال آماده باش و گشت زنی هستند.

اخلاقی بار دیگر تاکید کرد: کسانی که قصد سفر در جاده های ارتباطی استان را دارند قبل از سفر از طریق تلفن گویای 141 از وضعیت جاده های استان با خبر شده و وسایل گرمایشی و سایر لوازم ضروری را به همراه داشته باشند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بارش اولین برف پاییزی چهره برخی از شهرهای آذربایجان شرقی را سفید پوش کرد.
اداراه کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بارش باران که از بعد از ظهر دیروز در شهرهای استان آغاز شده و هم اکنون در برخی از مناطق بصورت برف و باران ادامه دارد.
بیشترین برف با 17 سانتی متر در ورزقان باریده است وبرف چهره شهرهای سراب، مرند، بستان آباد، هریس و اهر را زمستانی کرده است.
در تبریز ارتفاعات اطراف شهر کاملا سفید پوشش شده و دمای هوا 9 درجه نسبت به دیروز کاهش یافته است و هم اکنون دمای هوا در تبریز 4 درجه بالای صفر است.
بیشترین بارش از دیروز در شهرهای مرند و ایلخچی با 59 میلیمتر اتفاق افتاده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بارش برف وباران تا دو روز آینده در شهرهای آذربایجان شرقی وتداوم کاهش دما ادامه خواهد داشت.
بارش باران و برف در تبریز باعث آب گرفتگی معابر در برخی از مناطق این شهر شده است.

منبع واحد مرکزی خبر



تاريخ : 28 / 7 / 1393برچسب:, | 12:10 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: همانطور که در خبر قبلی گزارش شده بود، بارش های شبانه روز گذشته با کاهش دمای محسوس همراه بود و این کاهش دمای زیاد باعث بارش برف در منطقه خاروانا شد. بارش برف از نیمه شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی دستاورد عظیم دفاع مقدس است و به برکت انقلاب اسلامی ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل 600 تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاع‌مقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوری‌اسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 85 هزار بسیجی، 48 هزار ارتشی، 41 هزار سپاهی، 9 هزار و 300 هزار نیروی انتظامی و 2 هزار و 500 نفر از نیروهای جهاد سازندگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بنابراین تمامی اقشار جامعه به عنوان بسیجی در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس 3 هزار و 117 نفر شهید روحانی تقدیم انقلاب شد که نسبت به آمار موجود، 12 برابر بیشتر از سایر اقشار بود، از سوی دیگر 3 هزار و 100 نفر دانشجو نیز در این ایام به شهادت رسیدند بنابراین هیچ کس فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا را فراموش نمی‌کند.

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب ‌از «جنگ» به عنوان «گنج» نام برده‌اند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دست آوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ 8 سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد چراکه حتی نوجوانی 13 ساله ‌نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

آل هاشم بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ 8 ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

مخالفت آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع معظم تقلید با رایتل + پوستر

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی موفقت دکتر حسن روحانی، رییس جمهور ایران را، موفقیت کشور دانسته و از آرامش ایجاد شده در کشور ابراز رضایت کرد.

 به گزارش بهاران نیوز به نقل از شفقنا، شب گذشته دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتررییس جمهور و حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم با حضور در دفتر این مرجع تقلید شیعیان با وی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله شبیری زنجانی آرامش ایجاد شده در کشور را ” قابل حس کردن” دانست وگفت: آرامشی  در کشور پیدا شده که قابل حس است. در تماسهایی که  با افراد مختلف داشتیم مطلبی بر خلاف این ندیدم و نوعا یک آرامشی وجود دارد. دیگر التهابات پرنوسان را نداریم.

 وی در قسمتی از سخنان خود به تلاشهای دولت برای رفع موانع موجود در روابط خارجه اشاره  و خاطرنشان کرد: ان شاء الله که درروابط خارجه تکامل ایجاد شود و کسریهای موجود رفع شود.

 این مرجع تقلید شیعیان افزود: به هر حال کشور مشکلاتی دارد و دولت در فکر حل این مشکلات است. دعا کردن برای مسؤولانی که برای رفع این مشکلات تلاش می کنند، وظیفه همه ماست. ان شاء الله  این تلاشها مورد تایید حق تعالی است و امیدواریم که  عنایات حضرت ولی عصر (سلام الله علیه) شامل آقای روحانی و جمیع خدمتگزاران کشور باشد.

 حضرت آیت الله  شبیری زنجانی ادامه داد: دعا کردن برای سران کشور دعای برای شخص نیست، دعا برای کشور و جمعیتی از شیعیان است. موفقیت آقای روحانی موفقیت همه است و وظیفه ما این است که دعای جلب توفیق برای این مرد داشته باشیم. 

وی در قسمتی از سخنان خود با بیان خاطره ای از میرزای شیرازی ابراز داشت : در قضیه تنباکو مساله ای که باعث نگرانی میرزا بود تضعیف دولت وقت بود. ایشان نگران بودند که مبادا این قضیه به تضعیف یک دولت شیعی دربرابر سایر دول بینجامد. 

وی در پایان این دیدار از روند درمان رهبر معظم انقلاب سوال کرده و برای بهبودی ایشان دعا کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وزیر اطلاعات با تشریح روند تایید صلاحیت افراد برای پست های مدیریتی گفت: شورایی برای بررسی صلاحیت امنیتی افراد در وزارت اطلاعات تشکیل شده است که این شورا بدون کمترین خدشه به افراد، صلاحیت افراد را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات عصر امروز سه‌شنبه در نشست‌خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات با عنوان «30 سال مجاهدت خاموش» برگزار شد ضمن تبریک اعیاد ماه ذیحجه گفت: بسیاری از حرفهای وزارت اطلاعات گفتنی نیست اما این بدان معنا نیست که پیوند وزارت اطلاعات با مردم آن هم از طریق رسانه ها برقرار نباشد.

وی افزود: مردم عزیز ما باور دارند وزارت اطلاعات تمام توشه و توان خود را در جهت خدمت به آنان بکار می گیرد. سربازان گمنام امام زمان(عج) در جهت خدمت به مردم از جان مایه می گذارند ولی خیلی از حرفهایشان را نمی توانند بزنند و مجاهدت خاموش خود را در بی نامی و گمنامی ادامه می دهند اما ما می خواهیم تا جایی که می شود حرف دل سربازان گمنام امام زمان(عج) را به مردم بگوییم.

علوی همچنین با اشاره به آغاز دهه چهارم فعالیت این وزارتخانه گفت: پرسنل وزارت اطلاعات افرادی متشرع، متدین، ولایت مدار و علاقه مند به خدمت هستند که امیدواریم این وزارتخانه بتواند در دهه چهارم فعالیت های خود، موفقیت ها و پیشرفت های روزافزون نسبت به سه دهه قبل داشته باشد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این اولین جلسه ما با رسانه هاست و آخرین جلسه آن نخواهد بود و جلسات دیگری نیز برقرار می کنیم. شما اعضای جامعه اطلاعاتی 76 میلیونی هستید و ما شما را به عنوان چشم و گوش مردم به حساب می آوریم و شما را به عنوان زبان مردم قبول داریم و در مقابل نیز باید آن اطلاعاتی که برای مسئولین مفید است را به گوش ما مسئولین برسانید.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آنگونه که تسنيم گزارش کرده است، محمد جواد ظریف وزیر امور خاجه کشورمان گفت: در همه موضوعات پیشرفت حاصل شده است.

وزیر امور خارجه در جمع برخی خبرنگاران ایرانی گفت: 5+1 باید دیدگاه جدی تری درباره لغو تحریم ها داشته باشد .

ظريف درحالي اين اظهارات را عنوان کرده است که از ساعاتي پيش هشتمين دور مذاکرات ايران با 6 قدرت جهاني دروين آغاز شده است. دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 روز پنج شنبه به درخواست ایران و برای هماهنگی و اطلاع همه طرف‌ها از نتایج مذاکرات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه میان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران، آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا که در سطح وزیران خارجه، معاونان و کارشناسی برگزار شد، انجام می‌شود.

پیش از آغاز مذاکرات روز پنج شنبه سید عباس عراقچی با همتای روسی خود دیدار کرد. همچنین معاونان وزیران خارجه 1+5 با حضور اشتون به رایزنی با یکدیگر پرداختند. تمامی اعضای گروه 1+5 صبح پنج شنبه خود را به وین رسانده اند. جان کری و محمدجواد ظریف روز چهارشنبه با حضور کاترین اشتون به مدت شش ساعت مذاکره کردند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وای نیوز؛  "عباس المحمداوی"، دبیر کل گردان‌های حزب الله-المجاهدین عراق تهدید کرد در صورت اعدام شیخ نمر النمر روحانی بلندپایه شیعی از سوی نظام آل سعود تمامی اسیران سعودی که در بند این گردان هستند، اعدام خواهند شد.

وی در ادامه از دولت عراق خواست تا در صورت اعدام شیخ نمر النمر تمامی زندانیان سعودی را اعدام کند.
وی افزود: مقامات عربستان چگونه بدون هیچ رافتی در حق چنین شیخ جلیل القدری که علیه پادشاه عربستان سخن می‌گوید حکم صادر کرده است.
وی با بیان اینکه اگر نظام سعودی از این تصمیم برنگردد ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمامی بازداشت شدگان عربستانی را اعدام کند افزود: گردان‌های ما سه اسیر با تابعیت سعودی در اختیار دارند؛ ما از آنها حفاظت کرده و تا آزادی شیخ نمر آنها را آزاد نخواهیم کرد.
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

vien.jpg

هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 پس از برگزاری نشست عمومی معاونان وزیران خارجه که با حضور ظریف و اشتون برگزار شد پایان یافت.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 صبح روز پنج شنبه به مدت یک ساعت در مقر سازمان ملل در وین برگزار شد و مذاکرات این دور به این ترتیب پایان یافت.

در عین حال سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در دیدار دوجانبه با نماینده چین در گروه 1+5 پس از این نشست دیدار کرد. عراقچی و روانچی پس از آن با نمایندگان سه کشور اروپایی نیز دیدار کردند.

عراقچی در چارچوب این مذاکرات صبح امروز نیز با سرگئی ریابکوف نماینده روسیه دیدار کرده بود

این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز سه شنبه هفته جاری با برگزاری مذاکرات سه جانبه میان هیات‌های ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در سطح وزیران خارجه، معاونان و کارشناسی برگزار شد.

محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون روز چهارشنبه به طور سه جانبه در هتل کوبورگ وین به مدت 6 ساعت در 3 نوبت با یکدیگر مذاکره کردند. محور این مذاکرات به گفته محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان موارد اختلافی و طرح دیدگاه‌ها و ایده‌هایی برای حل این اختلافات بوده است.

 قرار است در نتیجه مذاکرات این دور به زودی نشست کارشناسی برای بررسی مسائل اختلافی و بحث درباره متن توافق جامع برگزار شود.در پایان این دور از مذاکرات وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران ایرانی به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، هیات مذاکره‌کننده‌ای هسته‌ای کشورمان عصر روز پنج‌شنبه به وقت محلی وین را به مقصد تهران ترک کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

Mona Hoobehfekr (13 of 19)-9.jpg

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: گفت‌گوهای بسیار جدی در مورد موضوعات مختلف در نشست های ایران و ۱+۵ کماکان باقی مانده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در نشستی با حضور تعدادی از خبرنگاران ایرانی پس از پایان هشتمین دور مذاکرات هسته ای با 1+5 با بیان اینکه مذاکرات روز چهارشنبه بسیار "سخت" و "فشرده" بود، گفت: صحبت های بسیار جدی در مورد موضوعات مختلف همچنان در بحث ما باقی مانده است.

در مذاکرات وین طرف ها درباره دستیابی به راه حل گفت‌گو کردند

ظریف افزود: از زمانی که مذاکرات نیویورک شروع شد و در این دور در وین ادامه یافت، به جای اینکه طرفین صرفا مشکلات را بررسی کنند، در خصوص دستیابی به راه حل گفت‌گو کردند. صحبت از راه حل به این معنا نیست که طرفین بخواهند از مواضع قبلی خودشان در واقع کوتاه بیایند یا عدول کنند، بلکه این نکته است که همواره اعلام کرده ایم که برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز است و از حقوق مردم ایران صرف نظر نخواهیم کرد.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازگزارش مشرق، شبکه خبری بی‌بی‌سی لحظاتی پیش از قول منابع کرد در حال پیکار با گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات (داعش) خبر داد: نیروهای این گروه تروریستی در حال عقب‌نشینی از شهر کوبانی، در شمال سوریه هستند.

آقای ادریس نسان، از مقامات نیروهای کرد به بی‌بی‌سی می‌گوید نیروهای داعش در روزهای گذشته کنترل بیش از 20 درصد از شهر را از دست داده‌اند.

در همین حال، رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه از قول مقامات پنتاگون مدعی شدند با تشدید حملات هوایی آمریکا صدها نفر از نیروهای داعش کشته شده‌اند.

این خبر در شرایطی اعلام شده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا ساعاتی پیش از توافق برای تشدید حمایت از یک رویکرد سیاسی جامع در عراق و توافق بر سر آموزش نیروهای محلی در عراق و سوریه خبر دادند.

آقای نسان گفت نیروهای موسوم به YPG کرد در حال پیشروی در مبارزه با داعش هستند. وی با بیان اینکه داعش در روزهای گذشته کنترل 40 درصد از شهر کوبانی را در اختیار داشته می‌گوید در حال حاضر این رقم 20 درصد کاهش یافته و آنها در حال حاضر کنترل 20 درصد از شهر را در اختیار دارند.

وی تأکید کرد نیروهای YPG در روزهای اخیر اقدام به انجام عملیات پاک‌سازی در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کوبانی کرده‌اند.

در همین حال، کسری ناجی، خبرنگار شبکه خبری بی‌بی‌سی از نزدیکی مرزهای کوبانی می‌گوید میان نظامیان کرد موجی از امیدواری وجود دارد که می‌توانند طی روزهای آینده داعش را از کوبانی بیرون برانند.رخی از زنان کرد در جنگ کوبانی، وقتی گلوله هایشان تمام شد، با کمربندهای انفجاری به صف داعشی ها زدند و ده ها تن از آنها را به هلاکت رساندند.

نبرد زنان کوبانی با داعش
تاریخ، شیرزنان کوبانی را خواهد ستود و مدعیان مردانگی را در جبهه توحش و توطئه ملامت خواهد کرد.
نبرد زنان کوبانی با داعش
و نام آنهایی که برای شرافت و خاک در میان بوی باروت و صفیر گلوله ها جنگیدند و خونشان بر دیوارهای کوبانی نقش بست، در حافظه تاریخ حک خواهد شد.
نبرد زنان کوبانی با داعش
دنیا از همین حالا داعش و طرفدارانش را در مقابل زنانی که سرهای بریده شان، نماد مقاومت می شود، به قضاوت می نشیند. شاید نگاهی به شبکه های اجتماعی و نظرات کاربران آنها در قبال جنایت های داعش در کوبانی بهترین شاهد این مدعا باشد.
نبرد زنان کوبانی با داعش
اینجا کوبانی است؛ سرزمین شیرزنانی که عزت مقاومت را به ذلت سازش ترجیح دادند
نبرد زنان کوبانی با داعش



بیش از 16 هزار نفر از ساکنان شهر کوبانی طی روزهای اخیر از بیم پیشروی نیروهای داعش از این شهر گریخته‌اند.



تاريخ : 25 / 7 / 1393برچسب:, | 1:16 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در روزهای ابتدایی هفته آینده ، شدت و دامنه بارش ها در استان بیشتر می شود.

بر اساس اطلاعات استخراجی از نقشه های هواشناسی ، فعالیت سامانه بارشی با شدت بیشتری از روز شنبه تا سه شنبه در استان ادامه داشته و موجب بارش متناوب باران ، وزش باد و در برخی نواحی مه و کاهش دما خواهد شد.

بر پایه این اطلاعیه، احتمال بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان در روزهای یاد شده وجود دارد.

همچنین به علت شدت بارش ، احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیل دور از انتظار نیست.

بر اساس اطلاعات کسب شده از این اداره کل در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش از شهرستان ملکان به میزان 23.1 میلی متر گزارش شده است .

همچنین در مدت یاد شده جلفا با 27 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین دما و ورزقان و هریس با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر از کمترین دما برخوردار بودند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به  نقل ازگزارشآوای ورزقان، دو برادر به نام‌های منصور و نادر قاسم‌پور 27 و 28 ساله با دو خواهر 17 و 19 ساله در روستای «فرخران» ورزقان با تزئین کمپرسی اسکانیا قدم به آغاز زندگانی تازه گذاشتند.

این دو برادر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان گفتند: ما دو برادر از دوران کودکی با هم درس می‌خواندیم و با هم کار می‌کردیم و به همدیگر علاقه وافری داریم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم هیچ وقت از همدیگر جدا نشویم سال گذشته در یک تصمیم اقدام به ازدواج با دو خواهر کردیم.

منصور و نادر معتقد می‌گویند بعد از پیدا کردن همسر مورد نظر خود، هر دو در یک روز عقد کردیم و امروز هم با این وسیله می‌خواهیم جشن عروسی در یک محل برپا کنیم.

وی هدف از برگزاری این مراسم با کمپرسی اسکانیا را ترویج رسم و رسوم ساده در بین مردم و روستائیان که با خرج و مخارج سنگین عروسی برگزار می‌کنند عنوان کرد و افزود: ما دو برادر با این کمپرسی چندین سال است که با هم کار می‌کنیم و خرج و مخارج زندگانی‌مان را تامین می‌کنیم و امروز هم تصمیم گرفتیم با تزئین ساده این کمپرسی قدم به زندگی ساده خود بگذاریم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد. 

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شیخ حسنی، جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، روسای ادارت عقیدتی سیاسی تابعه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسنی طی سخنانی با بیان روایتی از امام علی (ع) درباره انتظارات مولی الموحدین از شیعیان، گفت: شیعیان جهان اگر می خواهند فرهنگ غدیر را توسعه داده و آن را کاربردی کنند، باید این فرهنگ در روش، راه و عملکردشان نمود داشته باشد.

وی در ادامه به انتظارات امیرالمومنین علی (ع) از شیعیان اشاره کرد و گفت: اولین انتظار ایشان از ما، هزینه کرد مال و جان در راه ولایت است همانگونه که حضرت خدیجه (س) از تمام اموالش در راه اسلام گذشت و 72 یار وفادار امام حسین (ع) در کربلا از جان خویش در راه اعتلای اسلام راستین گذشتند.

محمد حسنی، عشق ورزی را دومین خواست امام علی علیه السلام از شیعیان واقعی قلمداد کرد و گفت: نمی شود شیعه بود اما به فکر دیگر شیعیان نبود. شیعه، هنر دوست داشتن را در خود دارد همانگونه که حضرت امیر(ع) در این زمینه می فرمایند " شیعیان ما کسانی هستند که به فکر همدیگر باشند و به هم عشق و مهر بورزند".

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، مبنا و پایه دوستی در میان شیعیان را ائمه اطهار و عملکرد آنها دانست و گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در این زمینه سرآمد همه هستند. این دو بزرگوار با تمام سختی هایی که در راه رسالت خود متحمل شدند هیچگاه بد کسی را نخواستند و حتی با دشمنان اسلام نیز با مهربانی و عطوفت برخورد می کردند.

محمد حسنی، داشتن اعتدال را یکی دیگر از پایه های فرهنگ غدیر دانست و افزود: شیعه راستین باید در تمامی مراحل زندگی خود اعتدال داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش، پاکی چشم، زبان، دست و فکر را از دیگر برکت های فرهنگ غدیر دانست: ائمه اطهار علیه السلام پیروان خود را به پاکی در همه جنبه های زندگی سفارش می کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی که از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستند و کتابی را در زمینه مدیریت فرهنگی با موضوع مهدویت، زمینه ساز ظهور تألیف کرده اند، تقدیر شد.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

هم زمان با 24 مهرماه، سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تجدید میثاق می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه گفت: همه ساله با فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه های مختلفی در یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای گرامیداشت فرمان تاریخی معمار بزرگ انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش انجام می شود. امسال نیز روحانیون، مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان های امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد. 

وی همچنین با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی در کشور، این نقش را بسیار پررنگ و مهم دانسته و توجه امام راحل و مقام معظم رهبری به ارتش را مدال افتخاری برای ارتشیان دانسته و تدبیر بلند و الهی امام خمینی (ره) در حفظ ارتش به عنوان بازوی قدرتمند نظام و دستور تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش را از برکت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین تجدید میثاق روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با آرمان های امام راحل که صبح امروز در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد،گفت: بی تردید ثمره تلاش های صادقانه و متعهدانه سربازان فرهنگی ولایت، موجب اقتدار و بالندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده تا جایی که امروز دشمنان و مستکبران عالم جرأت تعدی و تعرضی به میهن اسلامی را ندارند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در ادامه افزود: امروز در این مکان گرد آمده ایم تا با آرمان های نورانی و متعالی عزیز سفرکردمان تجدیدمیثاق نماییم و عهد ببندیم که میراث گرانبهای امام عزیزمان را پاس خواهیم داشت و تا آخرین قطه خون خود از آن حراست و پاسداری خواهیم نمود. نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرمان های آن عزیز و مجاهدت و تلاش هزاران مرد و زن حاص شده و ثمره خون جوانان این آب و خاک است و عهد می بنیدیم که تا آخرین نفس از آن دفاع کنیم و هرگز اجازه ندهیم تا نااهلان و نامحرمان بر آن چیره شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که وحدت امت اسلامی از آرمان های حضرت امام خمینی بود، افزود: ما عهد می بندیم با تبعیت محض از فرامین خلف صالح ایشان، امام خامنه ای در راه خود ثابت قدم باشیم گرچه بدخواهان و بد اندیشان بر طبل تفرقه و نفاق بکوبند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به تأسیس نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: تأسیس این نهاد، نشانگر ژرفای اندیشه و دور اندیشی آن عزیز بود. نهادی که با داشتن کارکنان متعهد و مخلص از کیان دینی و اعتقادی سربازان، دفاع و حراست می نمایند.

وی در ادامه گفت: 35 سال مجاهدت فرهنگی سربازان ولایت آنچنان ارتشی ساخته است که شجره طیبه نام گرفت و دژی مستحکم برای نظام اسلامی و زینتی برای اقتدار ولایت شد.

او افزود: بی تردید ثمره تلاش های صادقانه و متعهدانه سربازان فرهنگی ولایت، موجب اقتدار و بالندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده تا جایی که امروز دشمنان و مستکبران عالم جرأت تعدی و تعرضی به میهن اسلامی را ندارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز شاهدیم در سراسر جهان اسلام ندای حق طلبی حضرت امام(ره) طنین انداز شده و ملت های مظلوم در کشورهای اسلامی علیه دشمنان به پا خواسته اند و این بدان معنی است که آرمان های بلند و اندیشه های متعالی آن عزیز فراگیر شده است.

وی در پایان گفت: با امام عزیزمان عهد می بندیم که تا آخرین قطره خونمان از میراث گرانبهای ایشان پاسداری بنماییم و از خداوند متعال توفیق در این راه را مسئلت می نمایم و اعلام می کنیم"امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، پاسداران غیور و بسیجیان غیرتمند با وحدت کامل و با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا راه آن امام زیر را ادامه خواهد داد."

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عبدالهي: بشريت، حكومت پنج ساله اميرالمومنين ( ع ) را هرگز فراموش نخواهند كرد.

   جشن ولايت و نشست مشورتي دهياران روستاهاي تابعه بخش خاروانا ساعت  10:30 روز يكشنبه مورخ 93/07/20 در محل سالن اجتماعات بخشداري برگزار شد.

  در اين مراسم عبدالهي بخشدار خاروانا ضمن تبريك عيد ولايت و امامت، مسأله غدير و تعيين حضرت علي ( ع ) بعنوان ولي امر امت اسلامي از سوي پيامبر گرامي اسلام ( ص) را حادثه تاريخي بسيار بزرگ و پرمعنا و آئینه تمام نمای اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی دانستند. به همين خاطر از غدير در آثار اسلامي به «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است. این تعبیرات نشان دهنده‌ی تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است. و هر كس اين عيد را بپذيرد و به سنت آن بزرگوار عمل كند از آب كوثر سيراب خواهد شد.

ايشان اضافه كردند : انس با غدیر موجب مودت و علاقه به امامت و ولایت، اطاعت پذیری بدون قید و شرط، وحدت بین مسلمانان و همچنین روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت می شود و فاصله گرفتن از غدیر و پیام بزرگ آن یعنی ولایت و ولایتمداری موجب خسران و نابودی است. در ادامه جلسه پس از استماع نظرات دهياران محترم، موارد ذيل به دهياران ابلاغ گرديد تا در جهت توسعه و آباداني روستاها و انجام بهتر امور بكار گرفته شود:

1 - برنامه ريزي براي جمع آوري زباله و هماهنگي در دفن بهداشتي آن؛

2 - انتخاب نماينده از بين دهياران جهت پيگيري امور ( براي هر دهستان يك نماينده ) ؛

3 - استفاده از مصالح ساختماني باكيفيت و داراي استاندارد فني لازم؛

4 - اجراي پروژه هاي عمراني دهياري ها با نظارت مسئول فني و عمراني ؛

 

منبع:روابط عمومی بخشداری خاروانا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روابط عمومی بخشداری خاروانا :نشست مشورتي دهياران روز يكشنبه برگزار مي شود. عبدالهي بخشدار خاروانا با اعلام اين مطلب افزودند ساعت 10:30 روز يكشنبه مورخ 93/07/20 نشست مشورتي دهياران و جشن ولايت در محل سالن اجتماعات بخشداري برگزار مي شود. بخشدار خاروانا بر حضور دهياران روستاهاي تابعه در اين مراسم تاكيد كردند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام‌معظم‌رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سحرگاه دیروز، 18 مهر در یکی از ارتفاعات تهران به کوه‌پیمایی پرداختند. ایشان هنگام انجام کوه‌پیمایی فرمودند این اولین‌بار است که پس از انجام عمل جراحی به کوه می‌آیند و پزشکان این کار را برای دوران پس از نقاهت مفید دانسته‌اند. مقام‌معظم‌رهبری از سال‌های جوانی در فرصت‌های مختلف به کوه می‌روند و همواره مردم را به ورزش و استفاده از فرصت‌های کوه‌پیمایی سفارش کرده‌‌اند.


تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:پایگاه اطلاع رسانی خاروانا,غدیر,سعیدعلیزاده, | 21:34 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پیامبر اکرم(ص) در سال دهم هجرت برای انجام فریضه و تعلیم مراسم حج به مکه عزیمت کرد و این بار انجام این فریضه الهی با آخرین سال عمر گرامی پیامبر اسلام مصادف شد از این جهت آن را حجه الوداع نامیدند،افرادی زیادی به شوق و همسفری و یا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند بعضی ها تعداد این افراد را بیش از یک صد و بیست هزار نفر تخمین زده اند.علامه امینی(ره)این تعداد را یکصدو ده هزاز نفر از جمله همسر پیامبر(ص) ام سلمه،جابر بن عبدالله انصاری،حسان بن ثابت،امام حسن مجتبی(ع)،امام حسین(ع)،سعد بن ابی وقاص،ابو عبدالله سلمان فارسی وعایشه دختر ابوبکردر کتاب غدیر خود ذکر کرده است.وقتی مراسم حج به پایان رسید ،پیامبر اکرم راه مدینه را در حالی که گروهی انبوه او را بدرقه  می کردند و جز کسانی که در مکه به او پیوستند همگی در رکاب او بودند.

*چون کاروان به پهنه بی آبی بنام غدیر خم رسیدند یعنی مکانی که چهار راه که مردم حجاز را از هم جدا می کرد راهی به سوی مدینه(شمال)،راهی به سوی عراق(شرق)،راهی به سوی مصر(غرب)،راهی به سوی  یمن(جنوب) در آن هنگام پیک وحی فرود آمد و به پیامبر فرمان توقف را صادر کرد و این دستور از جانب پیامبر به مردم ابلاغ شد(.در زبان عربی، به سرزمين‌هایی كه در مسير سيلاب قرار دارند و آب سيل‌ها با عبور از ميان آن‌ها به دريا می‌ريزد "وادی" گفته می‌شود. در اين مسيرها، آب‌گيرهایی طبيعی به وجود آمده كه پس از عبور سيل از آن‌ها، آب‌های باقی‌مانده در آن جمع می‌شوند. به چنين گودال‌ها و آب‌گيرهایی در عربی "غدير" می‌گويند. منطقه‌ی "غدير خم" نيز در مسير سيلاب‌هایی واقع شده است كه پس از عبور از غدير به "جُحْفه" می‌رسند و سپس تا دريای سرخ ادامه پيدا می‌كنند و آب سيل‌ها را به درياها می‌ريزد.
در مناطق مختلف عربستان، غديرهای زيادی در مسير سيل‌ها وجود دارد كه با نام‌گذاری از يكديگر شناخته می‌شوند. اين غدير هم برای شناخته شدن از غديرهای ديگر، به نام "خم" نامگذاری شده است.
غدیر در ۳ يا ۴ کیلومتری جحفه واقع شده و جحفه (يكی از ميقات‌های 5 گانه) نيز در ۶۴ کیلومتری مکه قرار دارد. در جحفه راه اهالی مصر، مدینه، عراق و شام از یکدیگر جدا می‌شود. غدیر خم به علت وجود آب و چندین درخت کهنسال، محل توقف و استراحت کاروانیان بود. اين سرزمين گرمایی طاقت فرسا و شدید دارد)

*یا ایها الرسول بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ و اِن لَم تَفعَل فما بَلَّغکَ رِسالَتَهُ و الله یَعصِمُکَ مِنَ الناس ان الله لا یهدی القوم الکافرین

برداشت ازمتن دستور:آنهایی که جلوتر هستند برگردند و آنهایی که در اینجا هستند بایستند و آنهایی که بازماندند بیایند:

*مردم از چنین فرمان پیامبر در این منطقه بی آب آن هم در نیمه روز گرم که حرارت آفتاب بسیار سوزنده بود در شگفت ماندند مردم با خود می گفتند شاید فرمان بزرگی از جانب خدا رسیده است برای پیامبر ماموریت بزرگ داده شده است،آیا به غیر از این دستور بود کار پیامبر چه پیامی داشت.

*چطور پیامبر امکان دارد  برای کار به غیر از امر مهم مردم را در صحرایی سوزان جمع کند یا مردم را با علی آشتی بدهد!

علی که آن موقع در مقابل پیران قبیله های مختلف خیلی از نظر سنی کوچک بود .

اگر هم آشتی درست باشد فقط جنبه فامیلی با پیامبر داشته است!؟

اولا ابلاغ چنین دستور در سوره مائده خودش یک حکمت است یعنی این دستور یک مائده بهشتی است.

1-  ای پیغبر آن چه از خدا بر تو نازل شده به خلق برسان.؛چون خود کلمه اُنزلَ صیغه ی مجهول بیان شده است پس قبلا نیز تکرار شده است اگر کلمه اَنزلَ بود به معنی(شد)ترجمه شده است یعنی زمان حال می گیرد.

2-  اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده ای.

3-  نترس

4-  خدا تو را از شر و آزار مردمان محفوظ خواهد داشت.

5-  دل قوی دار که خدا گروه کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد.

این چه دستور است که 5 بند مهم اشاره شده است آیا نا انصافی نیست که بگوییم پیامبر برای جشن آشتی اینگونه سفارش می شود.

اصلا این بحث یک گفتگو است بین خدا و پیامبر اما پیامبر قبل از اینکه سوال کند خدا جواب می دهد در بند اول می گوید بگو به مردم آنچه ما به شما گفتیم و نترس و ما پشتیبان شما هستیم و شما را نجات می دهیم استوار باش اگر این کارانجام ندهی یعنی چندین سال رسالت بی فایده بوده است ! یعنی امضا رسالت تو این  دستور است: یک آیه تعین جانشین در چند دقیقه= 23 سال رسالت.

آن چه چیزی است که 63 سال پیامبر را مساوی می داند.

کسانی که به غیر از این مسائل دیگری را مطرح می کنند یا درست قصه غدیر خم را مطالعه نکردند یا از کین و دشمنی علی دست بر دار نیست.

*برای پیامبر انجام هر فرمان وحی می شد.حتی برای انتخاب همسر در آیه 5 سوره تحریم اشاره شد چگونه ممکن است یک ملت را بدون جانشین ترک کند.مگر پیامبر در طول تاریخ چند بار مسئله فامیلی و مصلحت را پیش کشیده است که این بار هم این کار را انجام دهد و یا یک عده از کوتاه فکران اعتقاد دارند که پیامبر علی را به مردم پیشنهاد کرد،حالا به فرض پیشنهاد:یعنی ای مردم من علی را قبول دارم در داخل یکصدو بیست هزار نفر علی را پیشنهاد میکنم و واقعا اینکه میگوید نترس.

شاید هم به خاطر سن حضرت علی (ع) بوده است چون در تاریخ میخوانم که پیامبر وقتی عتاب ابن اسیدبن ابی العیص را به فرمانداری مکه انتخاب کرد به علت کمی سن از طرف اصحاب و پیروان خود مورد اعتراض قرار گرفت،چون علی هم داماد پیامبر بود و هم سن او کمتر بود به خاطر آن احتمال اینکه یک تعداد کوته بین یک نوع تعصب فامیلی را مطرح کنند!

در این موقع پیامبر دست حضرت علی(ع)را گرفت و بالا برد تا جایی که سفیدی زیر بغل او بر همه مردم نمایان شد همه حضرت علی(ع) را در کنار پیامبر دیدند او را به خوبی شناختند دریافتند که مقصود از این اجتماع تعیین جانشین و تعیین علی (ع)است.

پیامبر:همان ای مردم سزاوارترین فرد بر مومنان از خود آنان کیست

مردم:خداوند منان و پیامبر او بهتر می دانند

هان ای مردم هرکسی که من مولای وسرور او هستم علی هم مولا و سرور اوست.

و پیامبر این جمله را سه بار تکرار کرد.

واما دعا پیامبر:

پروردگارادوست بدار کسی که علی را دوست دارد و دشمن بدار کسی را که علی را دشمن بدارد.

و نکته جالب این است که:

که پیامبر می دانست بعد از رحلت پیامبر با علی دشمنی خواهند کرد چون از متن دعااینگونه برداشت می شود.

لازم است حاضران به غایبان خبر دهند و دیگران را از این امر آگاه کنند.

*نکته:هنوز اجتماع به حال حضور باقی بود که فرشته وحی فرود آمد و به پیامبر گرامی بشارت داد که خداوند امروز دین خود را تکمیل کردونعمت خویش را برای مومنان ارزانی داشت. الیوَمَ اَکمَنتُ لَکُم دینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتیِ وَ َرضِیتُ لَکُم الاسلامَ دیناً.(سوره مائده  آیه 3)

صدای تکبیر بلند شد.

خدا را سپاسگزارم که دین خود را کامل کرد و نعمت خود را به پایان رسانید و از رسالت من ولایت علی پس از من خشنود شد.

*پیامبر از جایگاه خود فرود آمد یاران او دسته دسته به حضرت علی تبریک می گفتند بخ بخ یا ابی طالب و مردم دسته دسته به خیمه پیامبر می آمدند و چون خیمه پیامبر با علی یکی بود.

بنازم پیامبر را

چون می دانست مردم بعدا دببه خواهند کرد دستور داد خیمه علی را جدا کنند و هرکسی به خیمه علی وارد شود برای وی تبریک می گوید و دیگر جای سوالی نباشد که مردم و ما به خیمه پیامبر برای دیدار با او می رفتیم.حتی همسران حضرت پیامبراکرم با حضرت علی بیعت کردنند. این مراسم تا مغرب همان روز ادامه داشت و این مطالب را بیش از سیصدو شصت تن که اکثر یت آنان اهل تسنن هستند نقل کردنند:

سعید علیزاده



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 امام علي‏ عليه السلام :

الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلّا بِهِم
سربازان ، به اذن خداوند ، دژ مردم ، زينت زمامداران ، مايه عزّت دين و امنيّت‏ اند و كار شهروندان ، جز به آنان استوار نمي‏شود
نهج البلاغه ، نامه ۵۳ .
 
روز چهارشنبه مورخ 93/07/16 عبدالهي بخشدار خاروانا، حسن زاده رئيس حوزه قضايي بخش و جمعي از مسئولين ادارات بمناسبت هفته نيروي انتظامي با پرسنل و فرماندهي انتظامي بخش ديدار و  هفته نيروي انتظامي را تبريك گفتند.
 به گزارش روابط عمومي بخشداري خاروانا، عبدالهي بخشدار خاروانا در اين مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان نظم و امنیت، از تلاشهای ارزنده پرسنل نیروی انتظامی شهرستان ورزقان  و بخش خاروانا که با تدبیر شایسته و استعانت از درگاه خداوند متعال در سال « اقتصاد و فرهنگ ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» همگام با برنامه هاي دولت تدبير  واميد توانستند با تعهد، علاقه و پشتکار، جایگاه امنیت شهرستان را ارتقاء دهند، تقدیر وتشکر كردند.
 ايشان اظهار اميدواري كردند پرسنل نيروي انتظامي در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای فرمانـدهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در پاسداری از خون شهیدان گرانقدر اسلام و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در برقراری نظم وامنیت جامعه  ولایتمدار موفق و موید باشند.
در ضمن فرماندهي و پرسنل انتظامی خاروانا صبح روز گذشته با بخشدار محترم دیدار نمودند.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پيرو اطلاع رساني قبلي، همايش روز ملي روستا از ساعت 15:30 روز چهارشنبه مورخ 93/07/16 در مسجد جامع روستاي گل آخور با حضور جناب آقاي مهندس وفادار فرماندار محترم شهرستان، بخشدار محترم خاروانا، تعدادي از مسئولين شهرستان و بخش و دهياران تابعه برگزار گرديد.

در اين همايش عبدالهي بخشدار خاروانا ضمن عرض خير مقدم به فرماندار محترم جناب آقاي مهندس وفادار و جناب آقاي بلال زاده معاون محترم فرماندار شهرستان، از حضور پر خير و بركت ايشان تقدير كرد. ايشان در ادامه ضمن معرفي منطقه، صداقت، وفاي به عهد و ايمان سرشار به خداوند را از خصوصيات بارز اهالي عنوان كردند. سپس به ظرفيت هاي گردشگري و توريستي منطقه اشاره و لزوم معرفي و سرمايه گذاري در اين خصوص را يادآور شدند.

 بخشدار گفت توسعه پايدار مورد نظر دولت محترم تدبير و اميد بوده و الحمدلله اميد و نشاط را در جامعه ايجاد كرده است.

 همايش با گزارش مشكلات توسط اعضاي شوراي اسلامي روستا و نيز ارائه شعري در وصف روستا توسط شاعر سرشناس منطقه آقاي رحمان رضازاده ادامه يافت.

 سپس آقاي وفادار فرماندار محترم شهرستان به بيان خدمات ارائه شده به روستاها بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و نيز نقش روستائيان در پيروزي انقلاب و جنگ تحميلي و نيز اجراي سياست هاي دولت و همراهي و هماهنگي روستائيان مطالب مبسوطي بيان نموده و براي حل مشكلات روستائيان و اجراي طرح هاي روستايي تاكيد و بر رفع آنها توسط ادارات مربوطه قول مساعد دادند.

 در پايان همايش از دهياران بخش با اهداي لوح تقدير تجليل به عمل آمدئ.

منبع:روابط عمومی بخشداری خاروانا



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس در وزارت کشور نهایی شد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شاخص‌های اضافه شدن تعداد نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه را تشریح کرد.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شاخص‌هایی که در اضافه شدن تعداد نماینده مجلس به حوزه‌های انتخابیه موثر است، گفت: بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی ۳ شاخص برای تعیین تعداد نمایندگان هر حوزه انتخابیه تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: عوامل‏ انسانی (جمعیت)‏، سیاسی‏، جغرافیایی (وسعت)‏ و سایر شاخص‌ها در قانون ذکر شده است که بر اساس آنها هر ۱۰ سال، حداکثر ۲۰ نفر نماینده‏ می‏‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس اضافه‏ شود.

رئیس کمیسییون شوراها خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها به صورت جدولی تنظیم می‌شود و بر اساس آن به هر استان امتیاز می‌دهیم. سپس نمایندگان استان‌هایی را که ما تشخیص می‌دهیم و مبتلابه بحث هستند، دعوت می‌کنیم تا در جلسات مخصوص به هر استان بحث شود. بعد مشخص می‌شود که به کدام استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه نماینده جدید تعلق می‌گیرد.

منبع :جامعه خبر تحلیلی الف



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

زنان شهر کرد نشین کوبانی سوریه، سلاح به دست گرفته در حال دفاع از شهر خود در مقابل تروریست های داعش هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،زنان شهر کرد نشین "عین العرب" (کوبانی) سوریه، سلاح به دست گرفته و در کنار مردان در حال دفاع از شهر خود در مقابل تروریستهای داعش هستند.

 روزنامه انگلیسی "دیلی میل" تصویری را از زنان کوبانی منتشر کرد که سلاح به دست، آماده درگیری با تروریستهای داعش هستند.
 
این روزنامه نوشت، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس متعهد شده بود که با کمک همپیمانانش اجازه نخواهد داد داعش در دروازه اروپا برای خود خلافت ایجاد کند؛ ولی با این حال داعش اکنون توانسته است به شدت به شهر کوبانی حمله کند.
 به نوشته این روزنامه، اگر داعش بتواند شهر مرزی کوبانی را تصرف کند، به ترکیه که از اعضای ناتو است، بسیار نزدیک خواهد شد.
 دیلی میل خاطرنشان کرد، تصویر زنان سالخورده و تفنگ به دست، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و توجه همه دنیا را به خود جلب کرد.
 ین روزنامه انگلیسی تأکید کرد که آمریکا در جلوگیری از رسیدن داعش به شهرهای نزدیک کشورهای عضو ناتو، شکست خورد.
 
 


تاريخ : 16 / 7 / 1393برچسب:, | 15:21 | نویسنده : سعید علیزاده

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بسمه تعالی

درود خداوند بر روح و روان پاک شهدای اسلام و انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (امام راحل )

مردم شریف و شهیدپرور ورزقان ، خبری از انتشار مطلبی در وبسایت ورزقان نیوز ارس  مبنی بر توافق اینجانب با آقای دهقانی نماینده محترم ورزقان  و خاروانا بدستم رسید که لازم دیدم توضیحاتی در این باره ، خدمت عموم مردم  منطقه و رسانه های پر مخاطب چون ورزقان نیوز ارس ارائه دهم.

اخیرا از سوی رقبای سیاسی برای تضعیف موقعیت بنده  در منطقه شایعه پراکنی هایی مبنی بر توافق اینجانب با نماینده شهرستان صورت گرفته که کاملا واضح و شفاف است هدف از این شایعات چیست و چه نفسی را بهمراه دارد و تا جایی بازار این شایعات داغ شده که ورزقان نیوز ارس بعنوان بکی از رسانه های مجازی منطقه خواستار شفافیت این شایعه شده است.

و امروز رسانه ای شدن این خبر و ادعای طرف مقابل بر وجود این توافق ، فرصتی را فراهم آورد تا از همین رسانه که تریبون مردم منطقه است مواردی را یادآور مردم فهیم و رسانه های منطقه شوم.

بنده وجود هرگونه توافقات سیاسی و پشت پرده برای عقب نشینی از مواضع خود بین اینجانب و آقای دهقانی نماینده مردم شریف ورزقان و خاروانا را رد  و تکذیب می نمایم و به صراحت اعلام می کنم نه تنها هیچگونه توافقی در کار نبوده بلکه بعد از این هم چنین توافقی غیر ممکن است و به هیچ عنوان نخواهد بود.

اگر مبنا ، همکاری برای پیشرفت منطقه باشد ما همه خدوم این مردم هستیم و در حد توان و اختیارات خود تلاش می کنیم اما اینکه دوستانی فکر کنند با چنین شایعاتی می توانند بنده را از فعالیت های سیاسی در منطقه منصرف کنند کاملا فکری اشتباه و خام است ، چون بنده با توافق پا به میدان نگذاشته ام که با توافقی یا پیشنهادی منصرف شده و عقب بنشینم و کاملا روشن است که این شایعات از سوی اتاق فکر رقیب خاص  هدایت می شود .

در آخر  تشکر می کنم از مردم فهیم و زحمت کش منطقه  و همچنین مدیریت محترم ورزقان نیوز ارس  جناب آقای مقیمی از فرصتی که برای روشنگری بیشتر در اختیار بنده گذاشتند.

 

والسلام - خلیلی



تاريخ : 16 / 7 / 1393برچسب:پایگاه اطلاع رسانی خاروانا,دولت,مجلس, | 15:15 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از مهر، حجت الاسلام مجید انصاری اظهار کرد: نشست مشترک دولت و مجلس سه‌شنبه این هفته به میزبانی مجلس برگزار می شود.

در همین خصوص معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور پیش تر به خبرنگار مهر گفت: دومین جلسه مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم این هفته به میزبانی مجلس برگزار خواهد شد.

 مجید نصیر پور تاکید کرد که منتظر مشخص شدن زمان آمدن بودجه به صحن علنی برای بررسی هستیم، پس از آن درباره جلسه مشترک تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد که تا ظهر امروز تکلیف زمان برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس مشخص می شود. که پس از این اظهار نظر معاون رئیس جمهور در امور مجلس به طور رسمی اعلام کرد که سه شنبه جلسه مشترک مجلس و دولت برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از   مهر، پیش از این نشست مشترک دولت و مجلس 9 مهر ماه به میزبانی دولت و نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شده بود که این جلسه مشترک بیش از 2.5 ساعت به طول انجامیده بود.



وزير اطلاعات در صحن علني مجلس

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با اشاره به اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن با تمام وجود لمس می‌کند که در هیچ نقطه‌ای از چشمان بیدار و هوشیار سربازان گمنام امام زمان (عج) پنهان نبوده و پنجه آهنین این سربازان در هر نقطه‌ای بر گلوی آن فرو رفته و آرامش را از آنها سلب و فرصت دسیسه را از آنها بازستانده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمود علوی که جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 15 مهر) مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، ضمن تشکر از نمایندگان به دلیل داشتن دغدغه نسبت به مسائل امنیتی کشور گفت: وزارت اطلاعات حساسیت نسبت به مسائل امنیتی و تهدیدات کشور را همواره عمیقاً درک کرده و براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با استراتژی به تهدیدات امنیتی پاسخ داده و خواهد داد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات همواره چه در سطح استراتژی و راهبرد، چه در سطح عملیاتی و چه در سطح تاکتیکی با یک رویکرد واقع‌گرایانه و آینده‌نگرایانه و با در نظر گرفتن قابلیت تحقق برنامه‌ها، مسائل امنیتی را توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) رصد و به نحو احسن امنیت را با همکاری سایر نهادهای امنیتی محقق و به تثبیت رسانده است.

وزیر اطلاعات دولت یازدهم با اشاره به اینکه بیان جزئیات و اقدامات به لحاظ امنیتی ممکن نیست، ولی براساس وظایف قانونی و طبق برنامه‌های تدوین شده اقدامات را به صورت خلاصه در دو بخش مطرح می‌کنم، ادامه داد: بخش اول شناسایی و پیشگیری است که در این زمینه اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته که در مرحله اول اشراف اطلاعاتی به گروهک‌ها و تهدیدکنندگان امنیت ملی و رصد مستمر فعالیت‌های آنها،‌ اشراف به فضای تبادل اطلاعات و تحرکات دشمن به گونه‌ای که فرصت هرگونه تحرکی را از دشمن سلب کرده وجود دارد، مگر در جایی که اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته باشد که در این مورد آسیب‌هایی وارد شده اما این وزارتخانه در جهت آسیب‌زدایی، تدابیری اندیشیده است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع و کمک به ایجاد فضای یکپارچه، هماهنگ و هم‌افزا در برخورد با تهدیدها مطرح می‌شود، توضیح داد: طبق مکاتبات، اسناد و مدارکی که همراه من است، گزارش‌های جامع و کارآمدی به موقع به مسئولان مربوطه در زمینه تهدیدات داده شده است، از جمله قبل از تحرک گروهک خودخوانده جیش‌العدل در جدار مرز‌های جنوب‌شرق اطلاعات لازم در اختیار مسئولان استان قرار داده شد و حتی اهداف عملیاتی گروهک مذکور نیز در این گزارش‌ها تبیین شده و هشدارهای لازم داده شده است.

علوی با بیان اینکه مرحله سوم شناسایی مواضع، پایگاه‌ها، مقرها و ردیابی دشمن، قلمرو امنیتی، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و چالش‌ها نسبت به تهدیدهای گروهک‌ها و اقدام به رفع آنها است، ادامه داد: چهارم خنثی کردن برنامه‌ها و ناکام‌گذاشتن دشمن در انجام این برنامه‌ها که موارد آن بسیار زیاد است.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان: قدردانی فرماندار ورزقان از تلاشگران عرصه‌هاي توليد و خادمان حوزه سلامت

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  روابط عمومي فرماندار ي ورزقان، علی وفادار در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت روز دامپزشكي گفت :‌ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با تاسي از آموزه هاي « انسان ساز و انسان محور» دين مقدس اسلام براي توسعه همه جانبه و پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف نيازمند انسانهايي سالم و با نشاط مي‌باشد؛ لذا حفظ سلامت جسمي و رواني افراد جامعه را از اهم وظايف حاكميت و حقوق انسانها تلقي مي‌كند و از عوامل مهم دستيابي به توسعه پايدار انسان سالمي است كه سلامت او به نحو بسيار زيادي به بهبود نظام تغذيه‌اي وابسته است.

وی تصريح كرد: از طرفي يكي از مهمترين مخاطرات سلامتي انسانها مشكلات ناشي از« مسئله غذا و تغذيه» مي‌باشد؛ نظر به نقش و جايگاه منابع دامي و فرآورده‌هاي آن در جامعه و سبد غذايي مردم لزوم توجه جدي به تامين بهداشتي و كافي آن براي دست اندركاران اين حوزه بسيار با اهميت مي‌نمايد.

وي افزود :  روز 14 مهر ماه نيز بهانه‌اي است تا ضمن توجه به منابع خدادادي دامي و حفظ و حراست از اين منبع غذايي ارزشمند كشور عزيز و حاصل خيز و پهناور ايران اسلامي از تلاشگران عرصه‌هاي توليد و خادمان حوزه سلامتي و تغذيه‌اي كه ورود به اين عرصه بي شك نياز به علاقه و از خود گذشتگي وافي دارد قدرداني گردد.