پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

hamid forootan-3-27.jpg

وزیر امور خارجه کشورمان درباره دلیل این‌که چرا ایران عدد پیشنهادی غرب در مورد تعداد سانتریفیوژ‌ها را قبول نمی‌کند، گفت: ما برای مذاکره اینجا هستیم و نه برای قبول تصمیمات تحمیلی.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی پی‌بی‌اس درباره ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا برای مبارزه علیه داعش، گفت: من معتقدم جامعه بین‌المللی باید درک کند که داعش یک تهدید و چالش مشترک است و نیاز به پاسخ مشترک دارد. این پاسخ باید از سوی منطقه داده شود و توسط جامعه بین‌المللی حمایت شود. ما با دولت عراق همکاری می‌کنیم. همچنین با کردستان عراق نیز برای شکست این تروریست‌ها همکاری کردیم. ما این تروریست‌ها را به عنوان تهدیدی برای همه ملت‌ها در منطقه مشاهده می‌کنیم.وی درباره مداخله نظامی در عراق برای مبارزه با نیروهای داعش، گفت: ما معتقدیم که عراقی‌ها خودشان توانایی کامل برای آزادی سرزمینشان دارند. آن‌چه که باید جامعه بین‌المللی انجام دهد ممانعت از کمک رسانی به تروریست‌ها است. متأسفانه در طول 4-3 سال گذشته برخی از دولت‌ها در منطقه و خارج از منطقه به آنها کمک کردند.

 محمدجواد ظریف در پاسخ به این‌که آیا کشورهایی مانند عربستان سعودی و یا ترکیه در منطقه این کار را انجام دادند، گفت: من در اینجا نام کشوری را نمی‌برم. ما خواهان همکاری با همه به خصوص با دوستانمان در منطقه هستیم تا بتوانیم این تهدید را به صورت بنیادی شکست دهیم نه فقط با یک اقدام نظامی.وی درباره مواضع سرد ایران نسبت به همکاری با دولت اوباما برای مبارزه با داعش، گفت: ما هنوز قانع نشده‌ایم که آمریکا در این باره جدی است.

 وی درباره نفوذ ایران در منطقه، گفت: ما معتقد نیستیم که حمایت از گروه‌هایی وابسته به القاعده می‌تواند به روند دموکراتیزه کردن و احترام به خواسته مردم در سوریه کمک کند.وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در واقع هیچ کس نمی‌تواند کس دیگری را در منطقه به زور وادارد. ما نفوذی در عراق ، سوریه و حتی در منطقه داریم. این نفوذ ما به این دلیل است که نمی‌خواهیم خواسته خود را به کشورهای دیگر تحمیل کنیم.

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: هیچ آدم عاقلی در ایران نمی‌خواهد که بمب هسته‌ای ساخته شود. زیرا مردم ما درباره محاسبات استراتژیکی بسیار هوشیار هستند. آن‌چه که ما به مردم می‌گوییم وجود بی‌اعتمادی بسیاری است. مردم ایران به آمریکا اعتماد نمی‌کنند اما ما می‌توانیم این مسأله را تغییر دهیم. برای همه ما مهم است که به جای زندگی در گذشته تلاش کنیم که تاریخ جدیدی را بنویسیم.

 وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا ایران برای دستیابی به راه‌حل در مسأله هسته‌ای تعداد سانتریفیوژ‌های خود را به خواسته آمریکا و کشورهای غربی کاهش نمی‌دهد، افزود: ما در مذاکرات نیستیم که بخواهیم تصمیمات تحمیلی را قبول کنیم بلکه ما در ‌آنجا می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما در مذاکرات می‌گوییم اجازه دهید ببینیم که چگونه می‌توانیم با هم بهترین روش را انتخاب کنیم. ما محدودیت را قبول کرده‌ایم اما این محدودیت الزام‌آور نبود. بلکه تنها در جهت ایجاد اعتماد است. اما ما هیچ‌گونه عدد تحمیل شده‌ای را قبول نمی‌کنیم. ما قبول نمی کنیم که از ما خواسته شود غیرممکن را انجام دهیم.ظریف درباره تمدید مذاکرات‌ بعد از 24 نوامبر گفت: من نمی‌گویم که 24 نوامبر آخرالزمان(برای مذاکره) است اما ما باید از همه انرژی خود برای دستیابی به توافق تا این زمان استفاده کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید از این فرصت استفاده کنیم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي  آذربایجان شرقی گفت: 56 واحد مسكن مهر در خاروانا به زودي به متقاضيان واگذاري مي شود.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی ، قربان محمدي در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اينكه همكاري بانك ها، همدلي بين مسئولين، پيگيري هاي مستمر عوامل اجرايي از عوامل موثر اجراي طرح مسكن مهر در شهرهاي زير25 هزار نفر جمعيت است، اظهار كرد: پيش از اجراي طرح مسكن مهر  در شهر خاروانا ساختمان هاي مقاوم، زيبا وبلند مرتبه نيز انگشت شمار بود  و به حول قوه الهي بعد از اجراي طرح مسكن مهر درشهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت، شهر علاوه بر تبديل شدن به يك كار گاه ساخت وساز در حال تغيير به يك شهر مدرن و مقاوم است .

 مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان خاطر نشان كرد: مسكن مهر 56 واحدي خاروانا در زميني به مساحت 4618 مترمربع و با زيربناي 5025 متر به صورت انبوه ساز ساخته شده است.

 وی با تاکید بر اینکه مسکن مهر موضوعی است که باید به طور همه جانبه برای آن برنامه ریزی شود، گفت: خوشبختانه دولت یازدهم از کارشناسان بخش مسکن و اعضای هیات تدوین برنامه چهارم توسعه کشور کمک گرفته و در حال تدوین برنامه ای جامع در این زمینه است.

 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 9:12 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نسبت به توافق هسته اي ايران خوشبيني وجود دارد. همه مي توانند به اين موضوع خوشبين باشند و رسيدن به توافق نهايي را امکان پذير بدانند. - عنوان سرمقاله روزنامه سياست روز به قلم محمد صفري است که در آن مي خوانيد؛ نسبت به توافق هسته اي ايران خوشبيني وجود دارد. همه مي توانند به اين موضوع خوشبين باشند و رسيدن به توافق نهايي را امکان پذير بدانند. اما اين خوشبيني ها از سر چيست؟ آيا نشانه اي براي رسيدن به توافق جامع و ...

منبع نسنیم نیوز



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش مشرق، کارن ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی و غیردولتی وزارت علوم در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: باتوجه به غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان، هفته گذشته وزارت علوم اطلاعیه‌ای در مورد دانشگاه ایرانیان صادر و متن آن را به مسئولان این دانشگاه نیز ابلاغ کرد.

متن اطلاعیه وزارت علوم به شرح ذیل است: با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جایگاه قانونی مؤسسه‌ای موسوم به «دانشگاه ایرانیان» به اطلاع مردم شریف ایران می‌­رساند:
 
1ـ سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی ـ غیرانتفاعی، مبتنی بر قانونمداری و توسعه هدفمند آموزش عالی، با رویکرد تضمین کیفیت و حفظ حقوق تمام ذی­نفعان، صیانت از حیثیت و کیان آموزش عالی و شفافیت در اقدام و اطلاع رسانی است.
 
2ـ متقاضیان ثبت‌نام در موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیر انتفاعی برای اطمینان از قانونی بودن تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی پذیرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامی به نشانی اینترنتی www.msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسیس مؤسسه مورد نظر خود توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطمینان حاصل کنند.
 
3ـ آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است، ضمن اینکه مصوبه جلسه 735 پنجم تیر ماه سال 93 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعطای مجوز به محمود احمدی‌نژاد برای تأسیس دانشگاه بین‌المللی در تهران نیز لغو و بلااثر اعلام شده است.
 
بنابراین هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی از سوی مؤسسه‌ای با عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» فاقد وجاهت قانونی است و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش نامه نیوز، آیت الله جوادی آملی در بخشی از این سخنرانی گفته است: این مرد بزرگ به نام جناب آقای هاشمی رفسنجانی (حفظ الله)، دنیا رویش حساب می کند، خب این هم یک روحانیت است امّا مصداق همان حرف حضرت علی(ع) درباره مالک اشتر که لوکانَ حجراً لکانَ صَلداً (اگر سنگ بود، صخره ای سخت می نمود).

وی می افزاید: جناب آقای هاشمی رفسنجانی اگر درخت بود، تک درخت بود، مشابه تک درختی که در پای کوهی می روید و تمام آنجا را سبز می کند.

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی که فیلم این سخنرانی را در دسترس مخاطبان قرار داده، به نقل از آیت الله جوادی آملی آورده است: «آقای هاشمی قدرت مدیریتش را از همان اول انقلاب نشان داد، که مجلس را آنچنان اداره کرد، اینها طوری نیستند که در مدیریت آنها کسی تردید داشته باشد، به وجود مبارک حضرت علی(ع) هم همین تهمت ها را می زدند که به درد مدیریت نمی خورد، چون دیدند از همه مدیرتر است او را کنار زدند...»

منبع :ایرنا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی: دچار تحریف غیر مستقیم اندیشه های امام(ره) شده ایم/ وقتی برخی ابعاد یک مکتب پررنگ شد از دل آن داعش بیرون می آید

یادگار امام با بیان این هشدار که اگر مراقب نباشیم و در نظام و مکتب امام یکی از پایه ها را فربه تر ببینیم یک تحریف غیرمستقیم اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: امروز گروهی اینگونه بحث می کند که انگار در مکتب امام مردم نقشی ندارند و گروهی دیگر به گونه ای بحث می کنند که گویی اسلامیت توسط امام کنار گذاشته شده است؛ خیر! همان امامی که می گوید میزان رأی ملت است، نظریه ولایت فقیه را هم مطرح می کند و همان امامی که قید «مطلقه» را برای ولایت فقیه ذکر کرد، در فلسفه سیاسی و ذهنی اش بالاترین نقش و جایگاه را به مردم می دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در اجلاسیه مدرسان درس وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام خمینی که در واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، «تحریف» را از جمله آفت های مورد تهدید امام و اندیشه ایشان ذکر کرد و اظهار داشت: تحریف که بازگرداندن یک شیء از معنای اصلی اش است در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم رخ می دهد که نوع مستقیم آن روشن بوده و در طول تاریخ نمونه های فراوانی دارد. بدین معنا که بغض و کینه باعث می شود تا یک اتفاق یا جمله صریح بطور مستقیم مورد تحریف قرار گیرد.

وی ضمن روایت چند نمونه تاریخی از تحریف مستقیم، جلوگیری از این نوع تحریف را وظیفه همگان دانست و افزود: متأسفانه امروز اینگونه است که اگر نفع افراد در یک تحریف بود، در قبال آن سکوت می کنند و اگر ضرری به آنها وارد می کند حرف می زنند و اعتراض می کنند و اگر خاطره ای به نفع شان بود سکوت اختیار کرده و در غیر این صورت معترض می شوند.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح روز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، از بیمارستان مرخص شدند.رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره‌ی درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم. ایشان امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع کادر درمانی و پرستاران از نزدیک از آنان تشکر کردند.
 
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رهبر انقلاب پس از گذراندن دوره درمان و کسب سلامتی کامل، صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب پس از گذراندن دوره درمان و کسب سلامتی کامل، صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند.

همچنین رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش سخنان مهمی را مطرح کردند.

سخنان مهم رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش و تاکید بر این‌که هدف آمریکا از طرح مبارزه علیه داعش حضور نظامی در منطقه است.

مشروح این سخنان تا ساعتی دیگر منتشر می‌شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد ورزقان گفت: برای اولین بار در آذربایجان شرقی از اول سال تحصیلی امسال این دانشگاه دانشجوی ارشد مهندسی معدنی استخراج پذیرش می کند.

امیر محمودی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی شروع سال تحصیلی جدید در ورزقان افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان یکهزار و 500 دانشجو در بیش از 31 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: به جهت وجود معادن غنی مختلف از جمله مس و طلا در این شهرستان در تلاش هستیم هشت رشته کارشناسی ارشد که بیشتر آن در حوزه معدن و استخراج است در این واحد دایر شود .

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید به وجود پتانسیل های غنی معدنی و گردشگری دراین شهرستان، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی می تواند در توسعه این شهرستان نقش مهمی داشته باشد و باید این امر مورد توجه دانشگاهیان و دانشجویان قرار گیرد.

اللهوردی دهقانی افزود: در تلاش هستیم جهت توسعه پایدار اقتصادی و جذب سرمایه گذار و سهولت درایجاد صنایع جانبی صنعت و معدن شهرستان ورزقان را به منطقه آزاد ارس وصل کنیم که این امر در رشد و توسعه همه جانبه منطقه سهم مهم و قابل توجهی خواهد داشت .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تهران- ایرنا - خطیب جمعه تهران گفت:هیات مذاکره کنندگان ایران در گفت وگو با 1+5 رسولان انقلاب اسلامی هستند و باید زیبایی های انقلاب را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی این هفته تهران با بان اینکه سخنی با هیات ایرانی مذاکره کننده با 1+5 دارد ، اظهار داشت: شما می دانید و نیاز به تذکر نیست که آمریکا دشمن است و از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست.

وی با بیان اینکه در این رابطه هیات مذاکره کننده باید سنت امام رضا (ع) درباره مامون را سرلوحه خود قرار دهند،گفت: مامون که دشمن سرسخت اهل بیت است به ناگاه چهره گشاده نشان می دهد،لبخند می زند و اظهار ارادت و احترام می می کند،در حالیکه تمام اینها بازی است و امام رضا (ع) همه اینها را می داند.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد:امام رضا(ع) از همان روز اول که به مرو دعوت شد، برنامه تهاجمی خود را آغاز کرد.امامرضا (ع) نگذاشت مامون فضا را از دروغ پر کند تا امام در مقام رفع برآید. بلکه امام در مقام دفع برآمد و از همان روز اول که دعوت شکل گرفت فرمود که او دروغ می گوید و قصد واگذاری خلافت ندارد.

خطیب موقت نمازجمعه اضافه کرد:حضرت علی (ع) نیز می فرماید که در خانه های خود ننشینید که دشمن حمله کند،شما به آنها حمله کنید.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ارتباط ناگسستنی ملت و رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب، روح نظام ، انقلاب و ادامه دهنده راستین راه و روش امام راحل هستند.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبری، افزود: دعا و نیاش مردم از جمله مردم تبریز برای رهبری نشان دهنده علاقه و الفت شدید بین ولی امر مسلمین و امت اسلامی است که چنین موضوعی در سایر کشورهای جهان دیده نمی شود.

وی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب درراس نظام مایه افتخار و صلابت نظام و ملت در عرصه های مختلف شده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت تبریز از هفته آینده، از مسوولان برگزاری این همایش بزرگ قدردانی کرد و افزود: مسوولان شهرداری تبریز باید در اجرای این برنامه های متنوع نسبت به حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و دینی بیشتر توجه کنند.

وی گفت: شهر تبریز در طول تاریخ از جهات مختلف تاثیر گذارترین شهر ایران بوده و شهرت شهر اولین ها به تبریز بسیار بجا و واقع بینانه است.آیت الله آل هاشم وجود عالمان دینی بزرگ و علامه های مشهور جهان تشیع شامل حضرات آیات امینی، طباطبایی و جعفری، سرداران شهید بزرگ دوران دفاع مقدس و سایر شخصیت های ادبی و فرهنگی رااز جمله ویژگی های ممتاز تبریز دانست.

وی 27 شهریور سالروز وفات محمدحسین شهریار شاعر چیره دست و ادیب معاصر را مورد اشاره قرار داد و از وی به عنوان شاعری که تمام عمر پربرکت خود را در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی صرف کرد، یاد نمود و گفت: باید این روز بزرگ در شان و منزلت این شاعر آذربایجانی بزرگ داشته شود.

آیت الله آل هاشم خدمات ادبی و فرهنگی شهریار به نظام و همچنین دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع خواند و افزود: نباید این خدمات ارزشمند از ذهن ها فراموش شود.

خطیب جمعه موقت تبریز همچنین به 19 و 20 شهریور سالروزهای وفات و شهادت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی اشاره کرد و گفت: هر دوی این شخصیت های مبارز و مجاهدان نستوه راه انقلاب از جمله یاران نزدیک و وفادار امام راحل بودند که تمام عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کردند.

آیت الله آل هاشم 22 شهریور(1299 شمسی) سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزان راه آزادی در دوران مشروطه را گرامی داشت و گفت: این شیخ آزادی خواه از شخصیت های مبارز و جزو افتخارات مردم تبریز و آذربایجان است که در راه مبارزه برای آزادی ایران به شهادت رسید.

 



تاريخ : 21 / 6 / 1393برچسب:, | 21:42 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جناب آقای رضا ولیان:سلام علیکم

   

به نام آن  والایی که جوبیار رحمت  و ایثار را به چشمه جوشان خدمت متصل نموده است . شکی نیست زحمات و تلاش های انسان های شریفی که سالهای عمر خود را برای خدمت به مردم  سپری  کردند ، هرگز فراموش نخواهد شد   خدماتی که در تاریخ شهر خاروانا  رقم خورده است قطعا در پیشگاه خداوند جل وجلاله ثبت و ضبط خواهد شد . بدیهی است خدمات ارزنده  برادر گرامی جناب آقای حسینی، که  در کنف الطاف خاصه ی الهی  در طول خدمت  به حقه ثمر بخش و موثر در شورای اسلامی در کارنامه خود دارد .اشاالله این خدمات ذخیره آخرت باشد.جناب آقای رضا ولیان  رئیس محترم شورای اسلامی شهرخاروانا امیدوارم باهمکاری دوستان  در تمام امور موفق وپیروز باشید.

ببخشید بنده درماموریت بودم ودسترسی به علم جدید نداشتم .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا- جمعی از مقامات و مسئولین با حضور در بیمارستان از حضرت آیت الله خامنه‌ای عیادت کردند.
 
آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه و آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.
 
دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر حداد عادل از دیگر عیادت کنندگان از مقام معظم رهبری بودند. 
 
صبح دیروز حجت‌الاسلام حسن روحانی، ریاست جمهوری به عیادت رهبری رفتند. پس از ایشان نیز آیت‌الله هاشمی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سپس سید حسن، سیدیاسر و سیدعلی خمینی با حضور در بیمارستان از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند.
 
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایشان در محل بیمارستان عیادت کردند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند/ بحمدلله عمل با موفقیت به پایان رسید

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدلله این عمل با موفقیت به پایان رسید.

گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.

ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 23:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده ورزقان با برگزاری همنشینی نخبگان درتبریز عملا به کم اهمیت بودن ورزقان در تفکرش قوت بخشید.

ورزقان نیوز ارس: مثالی کوچک میزنم نه برای بزرگنمایی دستاوردها و عملکرد خود بلکه عیان ساختن اینکه  وطن پرست کیست : قابل توجه کسانیکه بنده را با درج رزمه جناب بهرامی وطن فروش خطاب کردند.

بنده بعد از شروع به فعالیت تشکیلات دانشجویی حزب کار استان قبل از خود تبریز کلید حوزه ورزقان را زدم و از نظر استراتژی برایم اهمیت فراوانی دارد که ورزقان پایتخت سیاسی این تشکیلات در استان باشد و این همه نشان از حس زادگاه دوستی و تعصب به آن است .

حال اینکه تمام تلاش بنده برای برگزاری همایشی از طرف حوزه شهرستان و مناظره بین دو نماینده طیف اصلاحات و اصولگرا است تا فرهنگ سیاسی منطقه به بهترین جایگاه صعود کند.

حال چطور نماینده شهرستان ورزقان با تمدن غنی به خود اجازه میدهد نشست با نخبگان را در تبریز برگزار کند در حالیکه اکثر نخبگان علمی و سیاسی و اداری استان متشکل از فرزندان این مرز و بوم است ، چطور ایشان مدعی نمایندگی مردم شهرستان ورزقان را دارند در حالیکه برگزاری نشستی در این شهرستان را نوعی سرافکندی برای خود می دانند .

آیا نمیشد ؟ آیا غرور اجازه نمیداد با همکاری تشکیلات دانشجویی و دانشگاه آزاد و صنعتی سهند ورزقان نشستی پر شکوه تر از نشست تبریز در خود ورزقان برگزار کرد ؟ این همه و همه نشان از کم اهمیت بودن منطقه ، نخبه گان و جوانان منطقه در تفکر آقای دهقانی است ، آیا ایشان از عملکرد خود مطمئن نیستند و هراس آن دارند در چنین نشستی در شهرستان با سوالات جوانان و نخبگان به چالش کشیده شوند ؟

از طرفی هم جای سوال دارد این نخبگان مشاوران و یاران ایشان که پنجم ابتدایی یا بی سواد هستند را نیز شامل می شود ؟ واقعا جای تاسف دارد که دور و ور ایشان عده ای متحجر و کم سواد یا کلا بی سواد گرفته اند ... از قدیم گفته اند شخصیتی را از همنشینان و دوستان او بشناسید.

از وقتی ایشان کرسی مجلس را تصاحب کردند تاکنون نشست و هم اندیشی و همفکری در شهرستان برگزار نکرده اند ! ایشان نه تنها چنین همایش هایی را برازنده شهرستان نمیدانند حتی مشاوری از طیف جوانان برای خود انتخاب نکردند تا حسن نیت خود را برای ارزش نهادن به جوانان نشان دهد. متاسفانه ایشان نشان دادند برای تصویه حساب شخصی و سیاسی خود و عزل و نصب نام نمایندگی مردم را با خود به یدک می کشند.

تاکنون ما برای باز شدن در تعامل و پیشرفت منطقه صبر پیشه کرده و در برابر خودکامگی ها و تک روی و افراطی گری ایشان سکوت کرده بودیم تا شاید خداوند نظری گرداند و ایشان را تلنگری زند و عدالت را رعایت کنند اما امروز شاهد آن هستیم بدتر از گذشته به افراطی گری قوس پیدا کرده و نه تنها تلنگر باعث تغییر روش ایشان نمی شود بلکه بمب اتمی تلنگر و حق بخش به ایشان بتازند از خواب و اغمای غفلت و خدکامگی بیدار نخواهند شد/ اینجاست که وظیفه و دین ما به وطن و مردم و حق آنها حکم می کند سکوت خود شکسته و همه تلاش خود را برای دفاع از حقوق مردم بکار ببریم.

انتقاد و نقد بیان حق اولیه هر شهروند نسبت به مسئولان است پس با بی اعتنایی و سکوت منطقه را در باتلاق خودخواستگی و خودکامگی عده ای فرو نبریم



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

عقیل ستارلو اندریان :سیستم اقتصادی جامعه ما امروزه جوی آرام را سپری می کند و این امر بیشتر به رکود اقتصادی شبیه است و دولت یازدهم وظیفه سنگین مهار تورم و جلوگیری از رکود اقتصادی را برعهده دارد ، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری از کاهش تورم از ۴۴ درصددر زمان تحویل دولت به ۳۲ درصد تا مردادماه امسال خبرداده است و این درحالی است که دولت برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی باید تورم را مهار و جلوی رکود اقتصادی را بگیرد .

درشهرستان ورزقان نیز شاهد جوی آرام و بیشتر رکودی در اقتصاد این منطقه هستیم ، با توجه به محرومیت موجود منطقه و در بن بست قرار گرفتن این شهرستان فعالیت های اقتصادی نزدیک به صفر است . برای مثال وام های احداث مسکن روستائی در سال های گذشته بیش از ۵۰۰ فقره در سال بوده که امسال کمتر از ۵۰ باب در مرحله تشکیل پرونده به دلیل ضعف بنیه مالی و عدم تامین به موقع تسهیلات از طرف دولت کاهش یافته است .

به نظر می رسد دولت یازدهم مهار تورم و جلوگیری از رکود اقتصادی را برای سال ۹۳ در دستور کار خود قرار داده است اما باید توجه داشت که صرف تاکید بر مهار تورم و عدم توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت های اشتغال و تولید باعث رکود اقتصادی می شود و دولت باید همزمان با کنترل تورم وجلوگیری از رکود اقتصادی مساله ایجاد اشتغال و تولید را در دستور کار خود قرار دهد .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام رضا رابه خدمت تمام عاشقان ومریدان خاص حضرت به ویژه فرزند بزرگوارش صاحب امر امام زمان (عج) وخدمت تمام همشهریان عزیز ورزقان و خاروانا .لازم است  نگاهی خلاصه به زندگی با برکت این بزرگوار داشته باشد.

حضرت رضا (علیه السلام) در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال 148 هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند. از قول مادر ایشان نقل شده است که: "هنگامی‌که به حضرتش حامله شدم به هیچ وجه ثقل حمل را در خود حس نمی‌کردم و وقتی به خواب می‌رفتم، صدای تسبیح و تمجید حق تعالی و ذکر "لااله‌الاالله" را از شکم خود می‌شنیدم، اما چون بیدار می‌شدم دیگر صدایی بگوش نمی‌رسید. هنگامی‌که وضع حمل انجام شد، نوزاد دو دستش را به زمین نهاد و سرش را به سوی آسمان بلند کرد و لبانش را تکان می‌داد؛ گویی چیزی می‌گفت.

 
حضرت رضا علیه السلام تا قبل از هجرت به مرو در مدینه زادگاهشان، ساکن بودند و در آنجا در جوار مدفن پاک رسول خدا و اجداد طاهرینشان به هدایت مردم و تبیین معارف دینی و سیره نبوی می‌پرداختند. مردم مدینه نیز بسیار امام را دوست می‌داشتند و به ایشان همچون پدری مهربان می‌نگریستند. تا قبل از این سفر، با اینکه امام بیشتر سالهای عمرش را در مدینه گذرانده بود، اما در سراسر مملکت اسلامی پیروان بسیاری داشت که گوش به فرمان اوامر امام بودند.
 
امامت و وصایت حضرت رضا (علیه السلام) بارها توسط پدر بزرگوار و اجداد طاهرینشان و رسول اکرم (صلی الله و علیه و اله) اعلام شده بود. به خصوص امام کاظم (علیه السلام) بارها در حضور مردم ایشان را به عنوان وصی و امام بعد از خویش معرفی کرده بودند که به نمونه‌ای از آنها اشاره می‌نماییم.
 
 یکی از یاران امام موسی کاظم (علیه السلام) می‌گوید: «ما شصت نفر بودیم که موسی بن‌جعفر به جمع ما وارد شد و دست فرزندش علی در دست او بود. فرمود: "آیا می‌دانید من کیستم؟" گفتم: "تو آقا و بزرگ ما هستی." فرمود: "نام و لقب من را بگویید." گفتم: "شما موسی بن جعفر بن محمد هستید." فرمود: "این که با من است کیست؟" گفتم: "علی بن موسی بن جعفر." فرمود: "پس شهادت دهید او در زندگانی من وکیل من است و بعد از مرگ من وصی من می‌باشد."»
در نحوه به شهادت رسیدن امام نقل شده است که مأمون به یکی از خدمتکاران خویش دستور داده بود تا ناخن‌های دستش را بلند نگه دارد و بعد به او دستور داد تا دست خود را به زهر مخصوصی آلوده کند و در بین ناخن‌هایش زهر قرار دهد و اناری را با دستان زهر‌آلودش دانه کند و او دستور مأمون را اجابت کرد. مأمون نیز انار زهرآلوده را خدمت حضرت گذارد و اصرار کرد که امام از آن انار تناول کنند. اما حضرت از خوردن امتناع فرمودند و مأمون اصرار کرد تا جایی که حضرت را تهدید به مرگ نمود و حضرت به جبر، قدری از آن انار مسموم تناول فرمودند. بعد از گذشت چند ساعت زهر اثر کرد و حال حضرت دگرگون گردید و صبح روز بعد در سحرگاه روز 29 صفر سال 203 هجری قمری امام رضا (علیه السلام) به شهادت رسیدند.
 
به قدرت و اراده الهی امام جواد (علیه السلام) فرزند و امام بعد از آن حضرت به دور از چشم دشمنان، بدن مطهر ایشان را غسل داده و بر آن نماز گذاردند و پیکر پاک ایشان با مشایعت بسیاری از شیعیان و دوستداران آن حضرت در مشهد دفن گردید و قرنهاست که مزار این امام بزرگوار مایه برکت و مباهات ایرانیان است.
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه شهرستان اهر گفت: برخی از عناصر ضداسلام همچون گروه تروریستی داعش در حال تخریب چهره اسلام هستند ولی باید بدانند که عشق و محبت اهل بیت (ع) هیچ‌گاه از دل مسلمانان و به ویژه شیعیان خارج نمی‌شود.

عشق و محبت اهل بیت (ع) هیچگاه از دل مسلمانان بیرون نمی‌رودبه نقل از روابط عمومی کانون فرهنگی جوانان رضوی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شهرستان اهر اظهار کرد: محبت ملت ایران به اهل بیت عصمت و اطهارت (ع) در طول تاریخ موجب رهایی از استبداد و استعمار شده است.


وی افزود: امروز این ولایتمداری و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب شده است تا در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرده و پیش هیچ‌یک از قدرت‌های جهان سرخم نکنیم.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 6 / 1393برچسب:تیم,تراختور,پایگاه اطلاع رسانی خاورانا, | 20:44 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

در سر چهار راه اول تراختور بعد بنز دایی

تراختور 3  تیم بعدی به مربی آذری فکر می کنم یک شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی خاروانا :باتوجه به این که هواداران تراکتور سازی از نقاط مختلف کشور خود را به استادیوم رسانده اند چند ساعت قبل از شروع بازی در ورزشگاه حاضر شده اند.هواداران تراکتور سازی باپیراهن های قرمز و سفید در سکو های ورزشگاه حضور دارند و تیم خود را تشویق می کننند.

پیش از آغاز بازی هواداران تراکتورسازی علی دایی و علی کریمی را مورد تشویق قرار دادند.مراسمی به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) در ورزشگاه برگزار شد که این مراسم تا حضور بازیکنان تراکتورسازی در زمین ادامه یافت.هواداران تراکتورسازی از سامان نریمان جهان و فرشاد احمدزاده درخواست داشتند تا به پرسپولیس گل بزنند. هواداران پرسپولیس با شعارهای آذری علیه تراکتوری‌ها شعار سرمی‌دادند. در طرف مقابل هم تماشاگران تراکتورسازی علیه پرسپولیس شعار می‌دادند. 



تاريخ : 13 / 6 / 1393برچسب:طبیعت خاروانا,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 16:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

منطقه بولوندور ییلاقی، گولر داغی،مدرسه دانش



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خلیفه خلع شد وبا مامورین جهنم دیدار کرد!جهنم نوبت به نوبت!

عکس زیبایی از ابوبکر البغدادی خلیفه داعش !!

روزنامه وطن ترکیه روز چهارشنبه به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت: در حمله روز گذشته به مواضع گروه تروریستی داعش در شمال این کشور، ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی به هلاکت رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش ایرنا، روزنامه وطن ترکیه افزوده است: در حمله روز سه شنبه نیروهای ارتش عراق به مواضع داعش در شهر آمرلی در استان صلاح الدین عراق، البغدادی به هلاکت رسیده و به احتمال زیاد ابومسلم ترکمنی جانشین او شده است.

منابع خبری عراقی درباره جانشین البغدادی به سخنان ابو سلما عضو داعش استناد کرده اند که سرکرده داعش 2 هفته پیش در پی زخمی شدن به سوریه انتقال یافت و براثر شدت جراحات به هلاکت رسید.

وی گفته بود در صورت کشته شدن البغدادی، ابو مسلم ترکمنی جانشین وی خواهد شد.

تاکنون هیچ منبع رسمی صحت و سقم این خبر را تایید نکرده اند.

نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی روز یکشنبه 9 شهریور، در عملیات گسترده ای، محاصره شهر شیعه نشین آمرلی را پس از 2 ماه درهم شکسته و تروریست های تکفیری را سرکوب کردند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از آفتاب: چمران از جبهه اصولگرایان با 18 رأی توانست احمدمسجدجامعی

از جبهه اصلاح‌طلبان را با 13 رای شکست دهد.به این ترتیب چمران که در دوره‌های دوم و سوم ریاست شورا را بر

عهده داشته، توانست بار دیگر این سمت را به دست آورد.

حالا با این حساب فاصله آقای قالیباف از بهشت دورتر شد



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، با همه فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌هایش، اکنون در آستانه یک سالگی قرار دارد و کمتر از یک ماه دیگر، اعضا باید بار دیگر برای انتخاب رئیس شورا، رای‌گیری کنند.

به گزارش ایسنا، حدود 11 ماه پیش بود که « احمد مسجدجامعی» با 16 رای از بین 31 عضو شورای چهارم، پس از دو دوره متوالی ریاست «مهدی چمران» بر شورای شهر پایتخت، سکان هدایت شورای چهارم را به دست گرفت.

مسجدجامعی، رئیس کنونی شورا و مهدی چمران- رئیس دو دوره پیشین و عضو فعلی کمیسیون معماری و شهرسازی، از دو جبهه اصلاح‌طلب و اصولگرا، همچنان گزینه‌های اصلی ریاست شورا هستند؛ هرچند نام گزینه‌های دیگری از جمله مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز مطرح است.

اما با وجود کنجکاوی خبرنگاران، جزئیات زیادی از جهت‌گیری‌ها و خواسته‌های اعضا در انتخابات جدید پیش روی ریاست شورای شهر تهران منتشر نشده و اعضای شورا، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، چندان تمایلی برای صحبت‌کردن درباره این موضوع ندارند و ترجیح می‌دهند محافظه‌کارانه در این باره سخن بگویند؛ هرچند نحوه موضع‌گیری‌های اخیر اعضا در رابطه با اتفاقات رخ داده در شهرداری پایتخت، نشان می‌دهد آن‌ها از نزدیک بودن انتخابات، غافل نیستند اما ترجیح می‌دهند چراغ خاموش پیش بروند.

در این میان چمران 73 ساله، رئیس کنونی شورای عالی استان‌ها، اصلی‌ترین گزینه اصولگرایان برای تصدی دوباره سمت ریاست شورای شهر تهران است؛ با این حال، او سوال ایسنا را در این باره، بی‌پاسخ می‌گذارد و می‌گوید:‌ "در زمینه ریاست شورای شهر صحبت نکنیم بهتر است".

پس بعد از انتخاب رئیس شورای اسلامی کی بهشت می رود؟



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مردم منطقه «آمرلی» در استان صلاح‌الدین پس از دو هفته مقاومت در برابر تروریست‌های داعش، توانستند محاصره را شکسته و خسارت سنگینی به تکفیری‌های داعش وارد سازند.

در جریان شکستن محاصره منطقه آمرلی عراق توسط ارتش و نیروهای مردمی که طی دو روز گذشته صورت گرفت، تروریست‌های داعش که از دو ماه قبل این شهر را در محاصره خود داشتند، مرتکب جنایات جدیدی شدند.

آنها برای مخفی نگاه داشتن هویّت اعضاء خود اقدام به بریدن سرمجروحین و کشته شدگان و بردن سرها با خود نمودند. نکته قابل توجه اینکه تروریست‌های محاصره کننده «آمرلی» که با داعش همکاری می‌کردند، از نیروهای بعثی بودند.

آمرلی، منطقه ترکمان‌نشین عراق است که مردم آن شیعه هستند و در طول دو ماه محاصره علیرغم مشکلات ناشی از فقدان غذا‌، دارو و سایر امکانات، در برابر تروریست‌های داعشی و بعثی مقاومت کردند.

از نکات مهم این مقاومت اینکه زنان آمرلی هم مانند مردان با دردست گرفتن سلاح به مقابله با تروریست‌ها پرداختند و در جلوگیری از سقوط شهر نقش مهمی ایفا کردند



تاريخ : 9 / 6 / 1393برچسب:دکتر روحانی,تحریم ,تجاوز,, | 16:38 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 پایگاه اطلاع رسانی خاروان به نقل از دنیای معدن ،دکتر روحانی البته صبح دیروز نیز در جشنواره شهید رجایی تاکید کرد: ما باید مقابل تجاوز بایستیم و وظیفه داریم تجاوزگران را بر سر جای خود بنشانیم و نگذاریم تعدی به این ملت و کشور ادامه یابد و تکرار شود. رئیس جمهور در عین حال در نشست خبری عصر دیروز خود ضمن محکومیت شدید تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران به بهانه دور زدن تحریمها ، این اقدامات را خلاف روح توافق ژنو و باعث خدشه بر اعتماد میان طرفین دانست و گفت : تحریمها را با افتخار دور می زنیم.

 پرسش خراسان درباره معنای یک اظهارنظر روحانی

در این نشست خبرنگار روزنامه خراسان نیز از دکتر روحانی پرسید: اخیراً در چند مورد گفتید که اگر لازم باشد مذاکرات هسته ای را هدایت می کنید . این باعث شده که برخی این طور تصور کنند که شاید قرار است مذاکرات هسته ای در سطح بالاتری از وزارت خارجه انجام شود این احتمال چه قدر است که در نیویورک یا جای دیگری سطح بالاتری از مذاکرات هسته ای با 1+5را شاهد باشیم؟ و تفسیر دیگری هم بود که شاید این سخنان انتقادی نسبت به تیم مذاکره کننده باشد؟ آیا این طور است؟ رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش ها گفت: جواب هر دو منفی است . اولا تیم مذاکره کننده ما تیم بسیار خوب و قوی است چه شخص دکتر ظریف و چه بقیه دوستان که مسئولیت مذاکره را بر عهده دارند افرادی هستند که کاملا به موضوع تسلط دارند . خیلی خوب مذاکره می کنند با طرف خارجی و خود خارجی ها هم می بینند و برخی جاها اظهار کردند که تیم ایران تیم بسیار قوی در مذاکرات است . ما از تیم مذاکره کننده هسته ای و شخص وزیر خارجه کاملا متشکر هستیم . زحمات زیادی کشیده اند و امروز هم وزارت خارجه جزو سه وزارت خانه ای بود که دولت رسما از آنها تقدیر و تشکر کرد.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش را عددی حساب نمی‌کنیم که بخواهیم به خاطرش به نیروهایمان آماده‌باش بدهیم.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه مراسم آغاز دوره‌های 25 و نهم حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص آماده‌باش نیروی زمینی ارتش برای مقابله با داعش، اظهار کرد: ما داعش را عددی حساب نمی‌کنیم که به خاطرش به نیروهایمان آماده‌باش بدهیم. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در همه مرزها حضور دارد و حضورش به خاطر تهدید خاصی نیست بلکه یک وظیفه به حساب می‌آید.

وی افزود: نیروی زمینی ولایی همواره پا در رکاب و در عالی‌ترین سطح ممکن آمادگی است. از مقام معظم رهبری یک فرمان و از ما به سر دویدن است تا طومار هر فتنه‌ای را در هم بپیچیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اشتباه مطرح شدن نام توپ‌های 155 میلی‌متر، بیان کرد: توپ‌های 155 میلی‌متری هویتزر که به معنای سکوهای محرک خودکششی است بهره‌برداری شده است اما نام آن به اشتباه به عنوان هویزه جا افتاده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

موسی کاظم زاده در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

دفتر خاطرات ورزقان؛ سرزمین طلای سرخ ایران را ورق می زنیم. ویرانی ها و خسارت زلزله سال۱۳۹۱ و مظلومیت ساکنان این سرزمین در قاب خاطرهایمان زنده می شود. به قول عمو حاج عباد؛ اینگار بخت مردمان این سرزمین با ناملایمات، فقر و محرومیت گره خورده است.

نکته حائز اهمیت در این مقوله اینکه، درسته شهرستان ورزقان دارای منابع طبیعی خدادادی فراوانی است، ولی به نظر می آید، برخی نامهربانی های بلایای طبیعی و انسانی در سال های اخیر باعث شده، این شهرستان از داشتن حداقل امکانات و زیرساخت های لازم شهری در محرومیت باشد و همچنان چشم انتظار کمی همت مسوولان را می طلبد که توجه ویژه ای به توسعه همه جانبه این شهرستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه این منطقه داشته باشند.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

کسب 30 رتبه برتر در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان آذربایجان شرقی
تبریز – خبرگزاری مهر: معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از کسب 30 رتبه برتر در مسابقات فرهنگی و هنری سراسر کشور توسط دانش آموزان این استان خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازگزارش خبرنگار مهر، طاهر علمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: مسابقات کشوری فرهنگی و هنری که بخش ادبی در اصفهان و بخش هنری به میزبانی نیشابور برگزار می شد، آذربایجان شرقی با 55 شرکت کننده در بخش دختران و پسران بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده بود.

وی افزود: از بین شرکت کننده گان 30 دانش آموز استان موفق به کسب رتبه های نخست تا سوم این مسابقات شدند که آذربایجان شرقی در این مسابقات یکی از مقام آور ترین استان ها شناخته شد.

علمی با بیان اینکه دانش آموزان استان کارنامه ی خوبی را در این مسابقات از خود بجای گذاشتند، اظهار داشت: در این رقابت ها، هفت نفر از دانش آموزان استان در رشته های بازی های رایانه، وبلاگ نویسی، سفال، ملیله کاری و عکاسی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص دادند که در بین استان ها بهترین عملکرد را داشتیم.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

26139.jpg

واژگونی تراکتور در محور ورزقان- خاورانا راه روستایی لیجین، منجر به مرگ کودک دو ساله شد و چهار نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.

حبیب حسینقلی‌زاده‌مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این حادثه در ساعت 11:10 امروز به وقوع پیوست گفت: یک کودک دو ساله در این حادثه در دم جان باخت و سه زن و یک مرد راهی بیمارستان شدند.

وی گفت: بی‌احتیاطی در استفاده از این دستگاه و روباز و سنگین بودن آن منجر به فوت استفاده‌کنندگان از آن می‌شود یا صدمات غیر قابل جبرانی به سرنشینان وارد می‌کند.

 به گفته حسینقلی‌زاده، وجود روستاهای حاشیه جاده، وجود اراضی کشاورزی در حاشیه راه‌های اصلی و فرعی، تردد انواع اداوات کشاورزی در حاشیه راه‌های خلاف جهت، مجهز نبودن به علائم هشداردهنده مانند مثلت خطر شب رنگ و حرکت با چراغ خاموش ... از جمله عواملی است که در وقوع تصادف تراکتور تاثیر بسزایی دارد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به خانواده این مرحوم تسلیت عرض نموده از خداوند منان صبر برای این خانواده مسئلت می نماید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

گازرسانی جاجرم

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به تشریح این پروژه پرداخت و گفت: 12 روستای ورزقان با زیرپوشش قرار دادن 550 خانوار روستایی و صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شده است.

ولی‌الله دینی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی به مناطق زلزله‌دیده ورزقان افزود: لزوم تعمیرات و در برخی موارد جابه‌جایی شبکه‌های گازرسانی و تامین جریان گاز به تناسب ساخت و ساز خانه‌های مسکونی در شهرستان ورزقان تلاش هر چه بیشتر و پیش‌بینی طرح‌های گازرسانی را می‌طلبید که با اتمام گازرسانی به 12 روستای این شهرستان پروژه‌های جدیدی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

وی در توضیح سایر پروژه‌های اجرایی شهرستان ورزقان تصریح کرد: گازرسانی به 12 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار مجری قرار داشته و پروژه خط انتقال صادراتی ارمنستان به ورزقان که دارای پیشرفت 30 درصدی است نیز در حال اجرا قرار دارد که با به ثمر رسیدن این پروژه علاوه بر پایداری گاز طبیعی در اقصی نقاط استان، زیرساخت‌های انرژی بخش‌های تولید و صنعتی ورزقان و همچنین روستاهای مسیر و مناطق جنگلی فراهم شده و علاوه بر بهبود شرایط تولید نقش فزاینده‌ای در کاهش آلایندگی زیست محیطی خواهد داشت.

دینی با اشاره به نقش استراتژیک مناطق جنگلی و معادن شهرستان ورزقان در جلب سرمایه‌گذاری تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش گاز مبنی بر تامین پایدار و جایگزینی سوخت پاک در بخش‌های تولیدی و صنعتی به منظور ایجاد ارزش افزوده، این شرکت نیز به عنوان مجری سیاست‌های دولت نسبت به رشد و توسعه شبکه گاز در این بخش‌ها اقدام و برای تامین پایدار گاز با طراحی پروژه‌های جدید  تلاش می‌کند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خاروانا سرزمینی در انتهای راهی دور و دراز و پر پیچ وخم ،سرزمینی غریب ومحروم در سینه کوههای بلند وسر به فلک کشیده ، سرزمین کهن در دل تاریخ، گر چه غبار محرومیت بر چهره دارد و غم سنگین فراموشی و بی اعتنایی را بر پشت خمیده خود می کشد اما بر فرزندان و مردمان خود افتخار می کند. سرزمینی است که از غم و اندوه روزگاران سینه ای دردناک دارد و سرزمینی که یادگارانی را از تاریخ به همراه دارد.

خاروانا سرزمینی که حکایت های تلخ و شیرین فراوان از مردمان سخت کوش و دلیر در دل دارد، و سرزمینی که نشانه های بی شمار از شکوه و عظمت مردمی خونگرم،مهربان و زجر کشیده دارد و اکنون سینه منطقه همچون گذشته از شکوه و شکایت لبریز است و گلوی لطیف گرفته از بغض ملایمات روزگاران،اماکن مذهبی و قدیمی،کوههای بلند و سرسبز،چشمه های روان،حکایتی از تنهایی غریبی دارد.

اما مردمان خاروانا،مردمانی غم زده،دل شکسته،زجر کشیده،مردمان مومن و صالح و راستین همچون سید مرحوم حاج سید حسین، حاج سید ابراهیم ، آیت الله العظمی مدنی (ره) و حاج آقا لیلابی (ره) و افتخار دیگر علامه بزرگ استاد جعفری(ره).

کودکان منطقه: کودکانی با اشک های سوزان و چهره های آفتاب سوخته که هرگز طعم شیرین علم و هنر را به چشم ندیده اند.

حال وقت آن است تا خاروانا و منطقه به خود آید تا چهره غریبی و فقر و درد از خود بزداید و سینه را از آه و اندوه تهی سازد و گلوی خود را از بغض و رنجها رها سازد. حال وقت آن است تا مردمان منطقه دست در دست یکدیگر نهاده و پاکدلی و یکدلی و یک رنگی همچو دامنه سبز کوهساران و با صفا و صمیمیت همانند آفتاب سرزمینشان با عزمی راسخ همچون کوههای استوار مقابل چشمانشان گام در راه محرومیت زدایی از سرزمین و دیار خود بنهند و گام های استوار و مقاوم بر دل منطقه نواخته شود.

پس بیایید که منطقه مهیا است: ما هم برویم:

ای خاروانا و منطقه ، شاد باش و بردبار باش و بنگر که چگونه فرزندان تو افتخار و سر افرازی را برای تو به ارمغان خواهند آورد.

سعید علیزاده



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:     دومین شکار ماموران شهرداری در یک هفته! راستی جریان آن آن سیاه پوست چه بود........

وي گفت: وقتي از مترو بيرون آمدم، با صحنه اي مواجه شدم که باورش برايم سخت بود. يک مامور بلند قد و چهارشانه يقه پيرمردي را گرفته و از زمين جدا کرده بود. بعد از چند ثانيه او را رها و دوباره همان کار را تکرارکرد و اين بار، او را بشدت روي زمين انداخت. طاقت نياوردم و خودم را بالاي سر پيرمرد رساندم و با فرياد اعتراض کردم.همين فرياد ها کافي بود تا ماموري که نزديک ما بود، بقيه همکارانش که چهار نفرشان لباس فرم سفيد رنگ شهرداري و يکي از آن ها لباس فرم پليس به تن داشتند را صدا کند و با هم به من حمله کردند.آنقدر کتکم زدند که نفهميدم چه بلايي سرم آمده است، علاوه بر آسيب هاي فراوان وارد آمده بر بدن سرهنگ بازنشسته پليس، يکي از مهره هاي گردن او به طور کامل له شده است.يک ميني بوس سفيد رنگ با پلاک عمومي... 6ع41 که آرم سبزرنگ شهرداري روي آن نقش بسته بود.

سرهنگ بازنشسته پلیس در هواخواهي از پيرمرد مسافر سرنوشتي دردناك پيدا كرد


 کلانتر نمونه سال هاي نه چندان دور پليس پايتخت وقتي به خشونت ماموران پيمانکار شهرداري در جمع آوري کارتن خواب ها اعتراض کرد با حمله شش مرد قوي هيکل تا يک قدمي مرگ پيش رفت.سرهنگ بازنشسته «احمد جليل نژاد» سال 82 در سمت رياست کلانتري 135 آزادي تهران نشان کلانتر نمونه را گرفته بود.

 درگيري ماموران پيماني شهرداري با سرهنگ بازنشسته



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تنها پروژه عمرانی قابل افتتاح شهر خاروانا در هفته دولت، به بهره برداری رسید

اختصاصی خاروانا نیوز: افتتاح انواع پروژه ها در هفته دولت یک اتفاق مبارک و متداول در هفته دولت به شمار می رود که همه ساله پروژه های متعددی در این هفته به بهره برداری می رسند. امسال نیز شاهد برنامه های متعدد افتتاح در سطح شهرستان هستیم. به نظر می رسد سهم بخش خاروانا از این پروژه های تکمیل شده اندک بوده و سهم مرکز بخش نیز تنها یک پروژه ( جدول گذاری و بلواربندی خیابان ارس - ورودی شهر خاروانا از سمت نوردوز) بوده است که توسط شهرداری به انجام رسیده است. البته این پروژه به همراه سه پروژه دیگر در برنامه افتتاح امروز قرار داشتند که همگی ناقص بوده وزمان زیادی تا تکمیل آنها فاصله داریم.

به هر حال طبق گزارش شهردار خاروانا این ۴ پروژه با اعتبار ۱۶۵ میلیون تومان ساخته شده اند که ۶۸ میلیون آن از محل اعتبارات استانی بوده و مابقی آن از محل اعتبارات داخلی تامین شده است.

فرماندار محترم شهرستان، امام جمعه شهرستان، بخشدار خاروانا و پرسنل بخشداری، شهردار و پرسنل شهرداری، اعضای شورای اسلامی، روسای ادارات و نهادهای خارواناو ... در مراسم افتتاحیه حضور داشتند. در آیین بهره برداری از این پروژه ابتدا شهردار خاروانا گزارش کوتاهی در خصوص انجام پروژه ارائه نموده و در ادامه وفادار فرماندار شهرستان سخنانی را ایراد نمودند. آقای وفادار پس از تبریک هفته دولت از زحمات شهرداری و شورای شهر خاروانا تقدیر نموده و از خاروانا به عنوان یکی از آبادترین و زیباترین شهرهای استان یاد کردند. ایشان در سخنانی شورای شهر خاروانا را بسیار فعال توصیف کرده و اهالی شهر خاروانا را مردمانی شریف، غیور و نجیب عنوان نموده و ساخت چنین خیابان هایی را نشانه تعامل مردم با شهرداری دانستند.

آسفالت ریزی خیابان ارس که در جلسات پیشین با فرماندار محترم و نماینده مردم در مجلس، قرار شده بود توسط راه و شهرسازی انجام شود، در مراسم امروز نیز توسط فرماندار محترم به آقای محمودی ریاست راه و شهرسازی شهرستان یاداوری شد و ایشان نیز همانطور که قبلا نیز قول داده بودند، متعهد شدند که در زمان شروع آسفالت جاده خاروانا - ورزقان ابتدا این خیابان آسفالت ریزی شده و سپس اسفالت جاده مذکور آغاز خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن تبریک هفته دولت از تمام زحمت کشان شهر خاروانا به خصوص از شهردار محترم تقدیر تشکر می نماید



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خانه‌هایی که بر فراز ابرها قرار دارند
برای رسیدن به روستای آستمال باید شهر تبریز را به مقصد ورزقان و بعد از آن به سمت بزرگ‌ترین روستای منطقه ترک کرد؛ ورزقان از قسمت جنوب با تبریز هم‌مرز است و به همین جهت مسیری دو و نیم یا سه ساعته را پیش‌رو دارید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از فارس، آخرین پیچ جاده را که رد کنی عطر درختان گردو به تو سلام می‌کنند؛ نزدیک‌تر که بشوی لابه‌لای چهار کوه و چهار دره میان کوه‌ها، پشت‌بام‌های کاهگلی روستا را می‌بینی که به پیشواز آمده‌اند.

سفر به روستای آستمال سفر به طبیعت دست نخورده‌ای آمیخته از کوه، دره، رود و درختان گردوست.

برای رسیدن به روستای آستمال باید شهر تبریز را به مقصد ورزقان و بعد از آن به سمت بزرگ‌ترین روستای منطقه ترک کرد؛ شهر ورزقان از قسمت جنوب با تبریز هم‌مرز است و به همین جهت مسیری دو و نیم یا سه ساعته را پیش‌رو دارید.

بعد از ترک تبریز در مسیر جاده اهر، کمی حدود یک ساعت بعد در وزرقان هستید؛ برای رسیدن به آستمال باید ورزقان را به سمت جاده خاروانا ترک کنید تا پس از عبور از وسط روستاهای دیزج ملک و آقا بابای فرامرزی و گذشتن از کنار روستاهای داش کسن و کهنه‌لو، به سه‌راهی خاروانا و آستمال برسید؛ در این نقطه از مسیر باید وارد جاده سمت راست بشوید تا پس از طی 14 کیلومتر به روستای سرسبز آستمال برسید.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: معدن مس سونگون به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می شود.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرنگار مهر، ولی اله دینی ظهر یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معدن مس سونگون آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می شود.

وی در همین راستا اظهار داشت: میزان مصرف روزانه این معدن از گاز طبیعی، 360 هزار متر مکعب خواهد بود.

دینی به عملیات انتقال گاز از ورزقان به مس سونگون اشاره کرد و ادامه داد: این خط انتقال به طول 25 کیلومتر تا کنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در همین راستا افزود: طراحی شبکه گازرسانی داخل سایت مس سونگون با همکاری شرکت گاز و نظارت و بررسی کارشناسان اجرا می شود.

وی در ادامه به مزایای اتصال مس سونگون به شبکه گازرسانی استان اشاره کرد و گفت: ایجاد ارزش افزوده، افزایش اشتغالزایی، بهبود کم و کیف محصولات و کاهش آلایندگی محیط زیست از مهمترین مزایای اجرای این طرح گازرسانی خواهد بود.

ولی اله دینی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تقویت بخش های صنعتی و معدنی استان تاکید و تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار از طریق تقویت زیرساخت های صنعتی و معدنی باید به دو اصل اقتصادی و زیست محیطی توجه کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه نقل ازگزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رییس جمهوری و اعضای هیات دولت روز شنبه در آستانه هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، با آرمان های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.اعضای هیات دولت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

رییس جمهوری و هیات دولت در این آیین همچنین با حضور بر سر مزار بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی (ره) با قرائت فاتحه و اهدای گل از فداکاری و خدمات ایشان به انقلاب اسلامی تجلیل کردند.بر اساس این گزارش ، رییس جمهوری در این آیین بر سر مراقد شریف حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی فرزند امام راحل ، حجت الاسلام والمسلمین توسلی یار دیرین امام(ره) ،آیت الله سلطانی بروجردی و مرحوم دکتر بروجردی ، داماد امام راحل حضور یافته و فاتحه قرائت کردند.

دکتر روحانی و اعضای دولت همچنین با حضور بر سه مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و شهدای دولت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوه امام(ره) و تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) ،رییس جمهوری و اعضای هیات دولت را همراهی می کرد.

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ماه ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) ، شهید محمدعلی رجایی رییس جمهور وقت و محمدجواد باهنر نخست وزیر، هفته ای به نام هفته دولت در تقویم کشورمان ثبت شده که از دوم شهریورماه آغاز و تا ۸ شهریور ادامه دارد.هفته دولت در سال ۱۳۹۳ که با آغاز دومین سال از فعالیت دولت تدبیر و امید مقارن شده است، با شعار «آرامش و امید» آغاز می شود

سیدحسن خمینی:اگر امام امروز بود انتظار داشت بیشتر خدمت کنیم/پیروان امام باید همچون یاران پیامبر استقامت را به ارث برده باشند

سید حسن خمینی: اگر بچه های مردم بد می شوند، من و شما بد بوده ایم / خون دلی که امام از متحجرین خورد، فراموش شده است

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 در رویدادی عجیب و بی‌سابقه در چاه یکی از اماکن مسکونی در خیابان کاج تهران، انبار قدیمی مهمات سنگین کشف شد که پس از ساعات پیاپی تخلیه منطقه و همزمان خروج این مهمات سنگین مستهلک که متعلق به چندین دهه پیش است، این موشک‌ها با خودروهای ایزوله از محل حادثه خارج شدند.

به گزارش «تابناک»، در یکی از خانه‌های واقع در خیابان شهید فکوری از خیابان‌های فرعی خیابان کاج تهران، کارگران ساختمانی در انتهای یک چاه با محموله‌ای بزرگ از موشک‌های قدیمی مواجه شدند. کارگران مقنی بلافاصله کشف محموله وسیع سلاح‌های سنگین را به نیروی انتظامی گزارش کردند تا عملیات ویژه‌ای برای مدیریت این اتفاق بی‌سابقه آغاز شود.

خبرنگار «تابناک» از محل حادثه گزارش می‌کند که خودروهای آتش نشانی از چندین ایستگاه در منطقه مستقر شده و همزمان خودروهای اورژانس در محل خیابان شهید فکوری نیز مستقر شده‌اند.



ادامه مطلب