پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های شهدای ارتش، نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت بصیرت و جهت‌گیری‌های دینی و انقلابی و افزایش توان دفاعی و تسلیحاتی و آمادگی روحی توصیه‌ی مؤکد کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضی کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد.دیدار جمعی از کارکنان و فرماندهان ارتش با مقام معظم رهبری
در این دیدار که هم‌زمان با ایام گرامی‌داشت روز ارتش برگزار شد، فرمانده‌ی کل قوا با تبریک این روز، نام‌گذاری ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ابتکارات بزرگ امام راحل رحمه‌الله در اوائل پیروزی انقلاب در مقابل تلاش برخی جریان‌ها برای از بین بردن ارتش، خواندند و افزودند: با هوشمندی امام بزرگوار رحمه‌الله ارتش، با قدرت و قوت باقی ماند و به عنوان یک مجموعه‌ی انقلابی، در عرصه‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، نقش ایفا کرد و برای کشور افتخار و حماسه آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است، خاطرنشان کردند: یکی از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی، پایبندی به تعهدات و موازین دینی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پایبند نبودن بسیاری از ارتش‌های جهان به قوانین بین‌المللی و موازین انسانی هنگام پیروزی یا شکست، افزودند: نمونه‌ی بارز این موضوع، رفتار قدرت‌های جهانی و به‌ویژه آمریکا است که هیچ اعتنایی به قوانین بین‌المللی و موازین انسانی نمی‌کنند و دست به هر جنایتی می‌زنند.
ایشان حوادث یمن، جنگ غزه و جنگ لبنان را نمونه‌هایی از پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی برشمردند و تأکید کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به تعهدات و قوانین اسلامی هستند و هیچ گاه نه هنگام پیروزی طغیان می‌کنند و نه هنگام خطر، از ابزارها و روش‌های ممنوع استفاده می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اینکه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رود، در همین چارچوب و بر اساس تقیدات دینی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی تبلیغات و اتهامات مبنی بر دخالت ایران در مسائل کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: این اتهام‌زنی‌ها خلاف واقع است، زیرا ایران در مسائل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد.
ایشان گفتند: ما از کسانی که به غیرنظامیان و زنان و کودکان حمله می‌کنند متنفر و بیزاریم و معتقدیم آنها از اسلام و وجدان انسانی بی‌خبرند، اما در مسائل کشورها دخالت نمی‌کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی خصوصیت بارز پایبندی نیروهای مسلح ایران به مبانی اسلام و قوانین الهی را علت اصلی محبوبیت آنان در میان مردم دانستند و گفتند: خصوصیت دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء روزافزون آمادگی‌های دفاعی و تجهیزاتی و تسلیحاتی است که به پشتوانه‌ی آیه‌ی شریفه‌ی «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» انجام می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح، در میان پیشرفت‌های برجسته‌ی علمی و فناوری کشور، نمونه و جزء برترین‌ها است، خاطرنشان کردند: این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها در شرایط فشارها و تحریم‌های کم‌سابقه و کمبود منابع به دست آمده که کار بسیار فوق العاده‌ای است و باید همچنان پرشتاب ادامه یابد.
 ایشان با اشاره به ناخرسندی بدخواهان ملت ایران از پیشرفت‌های دفاعی نیروهای مسلح و تلاش برای جلوگیری از این روند، افزودند: بر همین اساس است که آنها بیشترین فشار تبلیغاتی خود را بر این موضوع به‌ویژه پیشرفت‌ها در عرصه‌های موشکی و پهپادها متمرکز کرده‌اند اما منطق صحیح عقلایی به پشتوانه‌ی آیه‌ی شریفه‌ی قرآن به ما می‌گوید که باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.
رهبر انقلاب اسلامی به تهدیدهای وقیحانه آمریکایی‌ها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آنها اخیراً بار دیگر از گزینه‌های روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف اینگونه «لاف» می‌زنند و از طرف دیگر می‌گویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفت‌های دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیرمنطقی خواهد ایستاد.
فرمانده‌ی کل قوا خطاب به نیروهای مسلح گفتند: همه دستگاه‌ها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگی‌های نظامی و دفاعی و سازماندهی‌های رزمی و آمادگی‌های روحی خود را روزبه‌روز افزایش دهند و این به منزله‌ی یک دستورالعمل رسمی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه روحیه‌ی نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش بسیار بالا است، خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران با وجود ارتقای توان دفاعی و نظامی خود اما هیچگاه تهدیدی برای کشورهای منطقه و همسایه نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به افسانه‌سازی جعلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهای دنباله‌رو آنها در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، و تهدید جلوه دادن جمهوری اسلامی، افزودند: امروز بزرگترین تهدید برای جهان و منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که بدون هیچ مهاری و بدون پایبندی به مبانی و موازین وجدانی و دینی در هر نقطه‌ای که لازم بدانند دخالت می‌کنند و کشتار به راه می‌اندازند.
ایشان حوادث تأسف‌آور یمن و حمایت آمریکا و غرب از متجاوز را نمونه‌ای از رفتار ناامن کننده دنیا برشمردند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف قدرت‌های بی‌مهار، امنیت را بزرگترین نعمت الهی می‌داند و برای حفظ امنیت خود و دیگران، می‌ایستد و دفاع می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: حفظ امنیت کشور، مرزها و زندگی عمومی مردم از مهمترین وظایف مسئولان نظامی و انتظامی است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده‌ی کل ارتش در سخنانی با گرامی‌داشت ۲۹ فروردین روز «ارتش جمهوری اسلامی ایران» گفت: ارتش انقلابی و حزب‌اللهی جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل برای حراست از مرزهای مقدس ایران و حفظ منافع راهبردی کشور است.
سرلشکر صالحی تأکید کرد: ارتشیان بدون چشم‌داشتی به توافقات یا عدم توافقات در معادلات بین‌المللی، گزینه‌ای جز عزت نمی‌شناسند و آماده‌اند در هر شرایطی بار دیگر به خلق حماسه‌های جاودان بپردازند.



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 16:4 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یک سال گذشت:  یک سال گذشت:  یک سال گذشت:  یک سال گذشت:  یک سال گذشت:  یک سال گذشت: 

بازدید امروز : 564
بازدید دیروز : 1268
بازدید هفته : 8400
بازدید ماه : 14946
بازدید کل : 199477
تعداد مطالب : 834
تعداد نظرات : 958
تعداد آنلاین :1

 




تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 15:58 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عزت الدوری» معاون صدام، دیکتاتور سابق عراق در استان صلاح‌الدین توسط نیروهای بسیج مردمی عراقی کشته شد.
به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری شبکه السومریه نیوز، استاندار صلاح‌الدین عراق از کشته شدن «عزت ابراهیم الدوری» معاون دیکتاتور سابق عراق در یک عملیات پیش‌دستانه در منطقه «حمرین» خبر داد.
«رائد الجبوری» استاندار صلاح الدین گفت: نیروهای عراقی توانستند در پی کمین پیش‌دستانه در منطقه «حمرین» نزدیک چاههای «علاس» تروریست «عزت ابراهیم الدوری» را از پای درآورند.
هادی العامری، فرمانده سپاه بدر عراق نیز با اعلام این خبر که «عزت الدوری» در عملیات نیروهای «الحشد الشعبی» (نیروهای مردمی) از پای درآمده است از انجام آزمایش DNA و بررسی اثر انگشت وی جهت حصول اطمینان از هویت «عزت الدوری» خبر داد.
«عزت الدوری» ۷۳ ساله از فرماندهان اصلی حزب بعث به شمار می‌رفت که فرماندهی تکفیری‌های داعش در عراق را نیز بر عهده داشت و بازوی اصلی عملیاتی داعش محسوب می‌شد.
پس از اعدام صدام حسین، حزب بعث عراق «عزت الدوری» را به عنوان دبیرکل حزب بعث معرفی کرد.



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 15:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱

 

مفسران رسانه های عرب ادعا کردند رئیس جمهور آمریکا به این دلیل حامی ایران است که پدرش یک شیعه بود.
حمایت اوباما از ایران بخاطر پدر شیعه اش؟
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی آلگماینر نوشت: محی الدین لازقانی نویسنده سوری در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی حوار که از لندن پخش می شود گفت: «باراک حسین اوباما فرزند یک پدر کنیایی شیعه مذهب است. خاطرات کودکی فردی که کاخ سفید را اداره می کند، خاطرات شیعی هستند که بر موضع وی برای اتخاذ سیاست خارجی به طرفداری از ایران تاثیر گذار است و به این دلیل است که اوباما بسیار اشتیاق دارد، ایران به صورت یک پیروز ظاهر شود و کشورهای خلیج فارس سنی، نفوذ خود را در منطقه از دست بدهند.»
لاذقانی سعی کرد تاکید کند در حال مطرح کردن نظریه نیست و نیز فردی نژادپرست نیست. وی ادعا کرد اظهاراتش در خصوص شجره نامه شیعی پرزیدنت اوباما بر اساس واقعیات است.
  
این نویسنده سوری خاطر نشان کرد: «اوباما بیشتر کودکی خود را در مومباسای کنیا سپری کرد. من از این منطقه بازدید کردم و می توانم به شما بگویم که این منطقه عمدتا شیعه نشین است.»

ابوالمنتصر بلوشی فعال ایرانی مخالف دولت ایران مستقر در لندن نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی « فور الشباب تی وی » عربستان گفت: « باراک حسین اوباما فرزند یک پدر شیعه است و همین موضوع باعث شده است برخی افراد وی را لابی ایران در آمریکا بخوانند.»

بلوشی اظهار کرد: اوباما جهان را از دریچه مذهبی - سیاسی شیعی می بیند که بر اساس آن هر کجا بروید سنی ها در حال جنگ با شما هستند. راه حل وی، توسعه گرایی شیعی است که ادعا می شود وی در حال اجرای آن در مورد عراق ، سوریه ، یمن ، ایران و افغانستان است.

از زمانی که اوباما سناتور ایالت ایلی نوی بود و قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد گمانه زنی هایی در مورد عقاید دینی وی مطرح بوده است.

بسیاری از شایعه ها بر اساس نام « حسین » وی، سوابق دینی پدرش و اینکه باراک حسین اوباما بزرگ شده اندونزی با اکثریت جمعیت مسلمان است قرار دارد. اوباما چند بار به طور رسمی این شایعات دروغ را تصحیح کرد و گفت واقعا یک مسیحی معتقد و عمل کننده به این دین است.

 



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 15:24 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وزیر خارجه اسبق آمریکا واشنگتن مقصر شکست مذاکرات باشد، نظام تحریم‌ها فرو‌می‌پاشد

وی با اشاره به اشتیاق کشورهای گروه 1+5 برای از سرگیری روابط تجاری با ایران توصیه کرده واشنگتن، به هر دلیل، مقصر شکست مذاکرات قلمداد نشود.
«جیمز بیکر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا با نگارش یادداشتی در روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال با اشاره به اشتیاق کشورهای گروه 1+5 برای از سرگیری روابط تجاری با ایران خواستار آن شده که واشنگتن طوری رفتار کند که مقصر شکست مذاکرات قلمداد نشود.
وی در ابتدای این یادداشت با اشاره به تفسیرهای متفاوت از بیانیه قرائت‌شده در شهر لوزان سوئیس در روز دوم آوریل (13 فروردین) می‌نویسد: «آشکار است که اگر قرار باشد تا 30 ژوئیه توافقی حاصل شود به انجام کارهای زیادی نیاز است.»
«بیکر» اظهارات مقامات ایرانی که خواستار رفع تمامی تحریم‌ها همزمان با امضای توافق نهایی شده‌اند را موضعی بسیار متفاوت از فهم مقامات آمریکا دانسته که می‌گویند تحریم‌ها تنها در گذر زمان و با اثبات پایبندی ایران به مفاد توافقنامه قابل رفع هستند.
این مقام اسبق آمریکایی با بیان این ادعا که ایرانی‌ها با این موضع‌گیری‌های متفاوت ممکن است در پی جلب رضایت مخاطبان داخلی باشند می‌نویسد: «اما اگر ایران بر این پا فشاری کند، نباید توافق نهایی وجود داشته باشد.»
وزیر خارجه اسبق آمریکا سپس به مشکلات موجود در رایزنی‌های هسته‌ای پرداخته و می‌نویسد مسائل پیش روی مذاکره‌کنندگان در حال حاضر مسائلی فراتر از مرحله‌بندی تحریم‌ها هستند. به ادعای وی، ساز و کارهای رساتی‌آزمایی، وجود مفاد مربوط به بازگشت اتوماتیک تحریم‌ها و ممانعت ایران از ارائه اطلاعات درباره فعالیت‌های غنی‌سازی گذشته خود مسائلی هستند که هنوز محل تردید هستند.
«بیکر» در ادامه خواستار عقد توافقی قابل راستی‌آزمایی با ایران شده که «زمان گریز» را از دو تا سه ماه فعلی به دست‌کم یک سال افزایش دهد و دست‌کم برای 10 سال دوام داشته باشد.
این مقام اسبق آمریکا با اشاره به روند فعلی مذاکرات خاطرنشان می‌کند در صورتی که توافق نهایی محقق نشود و آمریکا عامل این شکست قلمداد شود، این کشور در موضع بدتری نسبت به امروز قرار می‌گیرد چرا که تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا از هم خواهند پاشید.
به اعتقاد وی، آمریکا تنها یک گزینه خواهد داشت و آن اعمال تحریم‌های یکجانبه است که از اثربخشی کمتری برخوردار هستند.
«بیکر» بر پایه این استدلال‌ها خواستار آن شده که موضع آمریکا در موارد محل اختلاف، موضعی مورد حمایت اکثریت کشورهای گروه 1+5 ـ اگر نه همه آنها ـ باشد. وی همچنین از «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و سایر دیپلمات‌های این کشور خواسته به پایتخت کشورهای 1+5 سفر کرده و حمایت همتایان خود در موضوعات محل اختلاف را کسب کنند. وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه این یادداشت بار دیگر در اظهاراتی که احتمالاً ناظر به کارشکنی‌های احتمالی کنگره است تاکید می‌کند آمریکا به هر دلیل نباید مقصر شکست مذاکرات قلمداد شود چرا که در این صورت کشورهای 1+5 که بسیاری از آنها مایل به از سرگیری روابط تجاری با ایران هستند در این صورت تحریم‌ها علیه ایران را کنار خواهند گذاشت.
وی می‌نویسد: «اگر آمریکا به دلیل نداشتن حمایت‌های داخلی کافی عامل شکست توافق دانسته شود برای شریکان ما در 1+5 حذف تحریم‌ها علیه ایران راحت‌تر خواهد بود. باید این را بدانیم که برخی از آن کشورهای مشتاق به از سرگیری روابط تجاری خود با ایران هستند،
همان‌طور که روسیه با فروش سامانه دفاع موشکی به ایران موافقت کرده است.»



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایرنا، نام ظریف در بخش رهبران این فهرست در کنار افرادی مانند باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا، نارندرا مودی نخست وزیر هند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیده می شود.

رابین رایت عضو انستیتوی صلح آمریکا و مرکز وودرو ویلسون، ظریف را به عنوان چهره شاد انقلاب جدی ایران توصیف می کند.

رایت می افزاید که وی را از 30 سال پیش می شناسد و او در پایان دادن به جنگ ایران و عراق، رهایی گروگان های آمریکایی در لبنان و روی کار آمدن دولت تازه افغانستان پس از سقوط طالبان، نقش داشته است.

به نوشته رایت، ظریف محور دیپلماسی هسته ای است و در 18 ماهه اخیر با قدرت های جهان مذاکره می کرده است.

رایت می افزاید: ظریف که از 2 دانشگاه آمریکایی فارغ التحصیل شده، پیشتر سفیر ایران در سازمان ملل متحد بوده و با بسیاری از اعضا کنگره آمریکا ملاقات کرده است و او در نظرسنجی ماه مارس در ایران، به عنوان مرد سال این کشور برگزیده شد.

مجله تایم همه ساله 100 شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برجسته جهان را انتخاب و معرفی می کند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه نباید دولت را جریان مقابل خود بدانند افزود: باید بدانیم که دولت از خودمان است و باید در کنار انتقاد سازنده ، خدمات آنها برای مردم بازگو شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نقطه نظرات و انتقادها در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نباید با ادبیات خشن و دولت ستیزانه ارایه شود بلکه این مسایل باید با ادبیات نصیحت و پند آموز بیان گردد.

وی به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: هر جریان و قشری که همدلی و هم بانی را بر هم بزند خلاف دستورات معظم له عمل کرده و مجرم بوده و اقدامی حرام و ترک واجب انجام داده است.

آیت الله علم الهدی تلاش برای احیای ارزشهای دینی و اسلامی، پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و ضد ارزشها و دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را مهمترین اصول هم دلی و هم زبانی دانست.

وی افزود: اگر این مسائل مهم که خواسته دولت و مردم است بعنوان یک خواسته واحد تبدیل شود، شاهد کاهش معضلات در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه مشهد لغو تحریم ها و توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای را خواسته مشترک دولت و مردم دانست و گفت: خطبه های نماز جمعه باید به تبلور تبیین هم دلی و همزبانی در جامعه تبدیل شوند و ائمه جمعه از این فرصت نهایت بهره لازم ببرند.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سالجاری اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم با برگزاری رقابتهای انتخاباتی سالم هم دلی و هم زبانی در جامعه گسترش یابد.

آیت الله علم الهدی گفت: باید نسبت به این مساله هوشیار بود که دشمنان تلاش می کنند همانند فتنه 88 از فرصت انتخابات برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کنند که خوشبختانه هم دلی و هم زبانی دولت و مردم ترفندهای دشمنان را نقش برآب می کند.

گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی با عنوان راهکارهای تحقق هم دلی و هم زبانی در جامعه و نقش ائمه جمعه در این زمینه به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

هم اکنون در 50 نقطه استان خراسان رضوی نماز جمعه اقامه می شود.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نامگذاری کرده و تاکید کردند برای تحقق شعار امسال باید هر دو کفه این شعار یعنی ملت عزیز و دولت خدمتگزار به یکدیگر اعتماد داشته و صمیمانه با هم همکاری کنند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:Image result for ‫روحانی تا لغو کامل توافق در کار نیست‬‎

رییس جمهور گفت: ما در اراک یک راکتور آب سنگین برای تولید دارو و مصارف پزشکی خواهیم داشت. ما تغییر و توسعه را بر اساس توانمندی علمی اندیشمندان و دانشمندان خودمان و طبق اهداف ملی خودمان ادامه می دهیم. ما هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد مگر آنکه در اولین روز اجرای توافق تمامی تحریم های اقتصادی به مورخ همان روز لغو شود. ما به حول قوه الهی در مسیری که ملت ما تعیین کرده است و خواست ملی ما است در چارچوبی که رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده تلاش کرده و تلاش می کنیم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وبلاگ امید مرزآباد- دیزمار

شورای اسلامی بخش خاروانا (دوره چهارم) در مدت فعالیت خود سعی داشته تا مسائل و مشکلات روستاهای بخش خاروانا را به هر نحوی به گوش مسئولین زیربط آن برساند این کار با تشکیل جلسات با مسئولین و نامه نگاری ها با مقامات کشوری و دولتی من جمله مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و مسئولین استانی و شهرستانی انجام شده است .تصاویر نامه هایی که در ذیل آمده است انعکاس نامه هایی است که از طرف شورای اسلامی بخش در باره مشکلات عمده سه تا از محرومترین روستاهای بخش خاروانا از جهت امکانات ( نبود راه ارتباطی مناسب،نبود گاز خانکی و دکلهای تلفن همراه )با شورای اسلامی استان آذربایجانشرقی  مکاتبه شده است.و شورای اسلامی استان نیز پیگیری مشکلات سه روستای فوق را از نهادهای زیربط شان خواسته است.امیدواریم با مدیریت جهادی و توجه مسئولین زیربط شاهد رخت بر بستن محرومیت از تمام روستاهای بخش خاروانا باشیم.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی، همزمان با سراسر کشور عزیز اسلامی مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و جشن فناوری هسته ای در تمامی مدارس منطقه خاروانا برگزار شد .

ریاست اداره بهمراه معاونت پرورشی و جمعی از کارکنان و مسئولان بخش خاروانا در جشن فناوری هسته ای آموزشگاههای شهید قلیزاده و دخترانه کوثر شرکت کردند. ریاست اداره در این مراسمات در جمع فرهنگیان و دانش آموزان ضمن تقدیر از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باره مذاکرات هسته ای تلاشهای دولت تدبیر و امید و گروه مذاکرات هسته ای را ارزنده و قابل ستایش قلمداد کرد. رزمی در ادامه افزود : چرخه سوخت هسته ای از ضروریات توسعه و پیشرفت است و سوخت هسته ای مناسبترین جایگزین برای سوختهای فناپذیر فسیلی می باشد که بواسطه ان کمک زیادی می تواند به کشاورزی ، محیط زیست ،مسائل پزشکی و صنعت ... نماید



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت مقام زن بمناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) با همکاری حوزه مقاومت فجر و آموزش و پرورش خاروانا در حسینیه شهر خاروانا برگزار شد.

این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان؛ جانشین ناحیه سپاه و مسئولین اموزش و پرورش برگزار شد با ضور پر رنگ بانوان این شهر و بانوان فرهنگی همراه بود صفی، جانشین ناحیه سپاه ورزقان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن آن حضرت را بهترین و مناسبترین الگو برای جوانان و بانوان امروزی دانستند. در ادامه مهدوی، امام جمعه شهرستان از ضور پر شور بانوان در این مراسم تجلیل نموده و آنها را به پیروی از راه و منش حضرت فاطمه زهرا (س) دعوت کروند و افزودند: فاطمه مور وحدت جامعه اسلامی و زن زیربنای خانواده موفق اسلامی و کلید تعالی آن است.



تاريخ : 24 / 1 / 1394برچسب:, | 8:10 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

طی تماس تلفنی ساعت 7 صبح یکی از ساکنین شهر خاروانا که چند روزی بود که هوا شهر خاروانا به شدت سرد شده بود دیشب در حدود 10 سانت برف رو زمین نشت و این برف  مردم زحمتکش و کشاورزان منطقه را به شدت نیگران کرده است. البته تقدیر دست خداوند جل وجلاله می باشد.خبر کامل متعاقبلا اعلام می گردد



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 15:17 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت روحانی همانند همتایان خود در کابینه های پس از انقلاب، منتقد دو کفه نامتوازن وظایف و اختیارات وزیر دادگستری است. ناخرسندی آنان چندان بی جا نیست؛ بهارستانی ها ، وزیران دادگستری را مخاطب سؤالات خود درباره قوه قضائیه قرار می دهند اما به علت برخی ابهام های قانونی، وزیران دادگستری از اطلاعات و اختیار لازم برای پاسخگویی به سؤال ها برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصطفی پورمحمدی در گفتگو با روزنامه ایران می گوید: «به مجلس اعلام کردم این وضعیت مبهم، هم برای وزارت دادگستری و هم برای مجلس آزار دهنده است» و تأکید دارد: «برای رفع این مشکل یا شورای نگهبان باید ابهامات قانون اساسی را برطرف کند، یا اصلاحاتی در قانون اعمال شود.» اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

البته این بحث نوپا نیست و به تعبیر رئیس دستگاه قضا، «تاریخچه مخالفت شورای نگهبان با موضوع افزایش اختیارات وزیر دادگستری از سال 59 تا سال های اخیر» امتداد داشته است.پورمحمدی هرچند، جدی تر از اسلاف خود، پیگیر رفع این کاستی است اما تأکید دارد که «برای من، وزارت دادگستری اصل نیست. برای بنده شاکله و اقتدار نظام، همچنین روابط خوب قوا و کارکرد مثبت، حائز اهمیت است.»

وزیر دادگستری از میان کسانی که رئیس قوه قضائیه به رئیس جمهوری پیشنهاد می کند انتخاب می شود و براساس اصل یکصد و شصتم قانون اساسی، مسئولیت تمامی مسائل مربوط به روابط قوه قضائیه با قوه مجریه و قوه مقننه را برعهده دارد و به نوعی با هر سه قوه، سر و کار مستقیم دارد.

پورمحمدی که در دولت روحانی بر این منصب تکیه زده، صبورانه اما با وسواس پاسخگوی سؤال های «ایران» بود، وسواسی که از استقرار او در سه راهی دولت ، مجلس و قوه قضائیه، برخاسته است.

** «وزیر بی اختیار»؛ این تعبیری است که گاهی از آن برای توصیف وضعیت وزیر دادگستری در دولت های مختلف استفاده می شود. چنین تعبیری را قبول دارید؟

وزیر دادگستری در داخل قوه قضائیه نقشی ندارد؛ چرا که ساختار این نهاد از نظر قضاوت به عهده قضاتی است که استقلال، منزلت و اهمیت جایگاهشان ایجاب می کند که مستقل و بدون دخالت دیگران قضاوت کنند.

به لحاظ تشکیلاتی هم این نهاد توسط رئیس قوه قضائیه اداره می شود. وزیردادگستری در امور قضایی و اداری قوه قضائیه نقشی ندارد؛ البته رئیس قوه قضائیه می تواند اختیاراتی را به وزیر محول کند.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز جمعه ورزقان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) گفت: ۲۱ فروردین سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است که این روز را گرامی میداریم. جا دارد در این روز از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، استان و شهرستان به خاطر خدماتی که بعداز زلزله سال ۹۱ به مردم آسیب دیده شهرستان ارائه نمودند تقدیر و تشکر نماییم.

وی با اشاره به مذاکرات کشورمان با شش قدرت جهان در خصوص مسائل هسته ای گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری طرف مقابل فریبکار، حقه باز و شیطان بزرگ است و نباید به نتیجه مذاکرات دل بست چون طرف های مقابل ثابت کرده اند که به تعهدات خود عمل نمی کنند.

امام جمعه ورزقان تصریح کرد: خط قرمز مذاکرات حفظ اقتدار و عزت ملت ایران و مطالبه از مذاکرات برچیده شدن تمام و یک مرحله ای تحریم ها است و دولت و ملت ایران فقط در چهارچوب مسائل هسته ای مذاکرات را می پذیرند و طرفهای مقابل حق ندارند نظارت و بازرسی در تا سیسات نظامی را در مذاکرات وارد نمایند.

خطیب نماز جمعه ورزقان با بیان اینکه هجمه عربستان به یمن بی شباهت به حمله رژیم صهیونیستی به غزه نیست، گفت: تاکنون صد‌ها نفر از مردم عادی به شهادت رسیده‌اند و صد‌ها زن و کودک کشته و مجروح شده‌اند و مساجد، مدرسه‌ها و بیمارستان‌های زیادی ویران گشته است. کاری که رژیم صهیونیستی  در غزه انجام داد.

وی با بیان اینکه عربستان به نیابت از رژیم صهیونیستی در جنگ یمن وارد شده است، خطاب به رژیم‌ آل سعود، گفت: شما به هدف خودتان نخواهید رسید و تنها هدفی که به آن دست پیدا خواهید کرد، ویرانی یک کشور اسلامی است.

وی گفت: حق طلبان عالم، سردمداران رژیم آل سعود را جنایتکار جنگی خواهند دانست و خواستار محاکمه آن‌ها خواهند شد و طبق فرموده مقام معظم رهبری عربستان و حامیان آن در این جنگ نا برابر پیروز نخواهند شد بلکه بینی خودشان به خاک مالیده خواهد شد.

حجت الاسلام مسعود مهدوی افزود: هتک حرمت، بی ادبی و بی حرمتی نسبت به زائران خانه خدا توسط کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند و ادعای ام القرآن را برای کشور خود میدانند کار خلاف شرع، عرف و قابل پیگرد قانون است که آن را محکوم می کنیم.

وی با انتقاد شدید از برگزاری مراسمی که با عنوان جشن نوروز در عمارت امیر ارشد آبخواره برگزار شد گفت: متأسفانه در این جشن هنجار شکنی هایی صورت گرفته است آن هم در منطقه ای که مردم آن به شدت پای بند احکام اسلامی هستند نباید چنین مراسمی در حضور مسئولین برگزار می شد چراکه اسلام آنچه را که باعث خدشه به شخصیت الهی انسان شود مردود دانسته است از جمله رقص که در همه صورت حرام است.

امام جمعه ورزقان در پایان به عنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورزقان هشدار داد که هرگز نباید چنین مسائلی در شهرستان اتفاق افتد.

نویسنده: علی تاری



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 8:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، اولین جلسه ستاد گرامیداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری در شهرستان ورزقان در سالن اجتماعات فرمانداری ورزقان تشکیل یافت.DSCF5493

DSCF5494

DSCF5495

DSCF5496

 



تاريخ : 10 / 1 / 1394برچسب:, | 14:9 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

 بی شک پیشرفت های ، عمرانی ، آبادانی ، ورزشی و  توسعه همه جانبه هر جامعه و کشوری در گرو وجود مدیران شایسته ، دانا و کاردانی است که با همت و تلاش بی شائبه خود ، بستر و زمینه مناسب را برای تحقق این مهم بکار می گیرند و به همین منظور است که پرورش مدیران متعهد و متخصص از مهم ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود ، اینک که جنابعالی با شایستگی و افتخار بعنوان فرماندار  نمونه استان آذربایجان شرقی انتخاب گردیده اید و برگ زرین دیگری را بر افتخارات مردم قدر شناس این دیار افزوده اید ، لازم میدانیم ضمن تبریک کسب این عنوان ، مراتب سپاس و قدردانی خود را بحضور اعلام نمودهدر پایان توفیق ، سربلندی و موفقیت روز افزون شما را در خدمتگزاری بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ورزقان را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت نمائیم./

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این موفقیت را به حضرتعالی تبریک عرض می نمایداز درگاه خداوند جل وجلاله پیروزی حضرتعالی را در تمام مراحل زندگی تحت رهبری مقام معظم رهبری مسئلیت می نماید

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، سواد فرج‌زاده راننده تراکتور ساکن روستای «کهنه‌لو» ورزقان که در روستای «آقابابا فرامرزی» مشغول کاشت محصولات کشاورزی بود هنگام برگشت به روستای خود در هنگام عبور از رودخانه «پیرسقا چای» گرفتار سیل شد که با تلاش چهار ساعته اهالی دو روستا از مرگ حتمی نجات یافت.خبرگزاری فارس: جاری شدن سیل در شهرستان ورزقان

این سیل که به علت ذوب شدن برف چند متری کوه‌های پیرسقا سرازیر شده خسارت زیادی به محصولات کشاورزی حوضه رودخانه وارد کرده است.

 اهالی روستا که از گرفتار شدن هم روستایی خودشان باخبر شدند به جای اطلاع دادن به نهادهای امدادی بلافاصله به اهالی روستاهای همجوار خود اطلاع داده و اهالی در سریع‌ترین زمان در محل حاضر شدند و بعد از چند ساعت تلاش مضاعف با کمک ده‌ها تراکتور و غیره فرد گرفتار شده در بلای سیل را نجات دادند.

وضعیت جسمانی فرد گرفتار شده که با ترس همراه بود خوب گزارش شده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مایل بودم حادثه فرودگاه جده رسانه‌ای نشود، اما حال که رسانه‌ای شده است از مسئولان می‌پرسم آیا لازم است که آبرو و عزت ایران برای یک امر مستحب پایمال شود؟ مسئولان از حقوق و عزت ایران دفاع کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به اینکه هر ملتی که از حق طرفداری کند به سعادت دست پیدا خواهد کرد گفت: کسانی که از باطل پیروی می‌کنند از بین خواهند رفت و از چشم دیگران نیز خواهند افتاد. مردم باید بدانند که اگر طرفدار حق باشند به طور قطع در چشم مردم عزیز خواهند شد و اگر از باطل پیروی کنند از چشم مردم خواهند افتاد.
وی با اشاره به اینکه حادثه جده نباید رسانه‌ای می‌شد گفت: مایل نبودم این حادثه رسانه‌ای شود اما حال که رسانه‌ای شده است باید در مورد آن صحبت کنم و سئوالی که از مسئولان دارم این است آیا عمره که واجب نیست را باید برویم و زیر بار هر خفتی برویم؟
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از مسئولان سعودی نیز سئوال می‌کنم که اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های جده امنیت وجود خواهد داشت؟ فرودگاه جده یک فرودگاه بین‌المللی است که اگر در آنجا امنیت نباشد به طور قطع مردم ترس خواهند داشت.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه از مسئولان دولتی خود نیز می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم گفت: آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب عزت و آبرو را برای مردم خریداری کرده‌اند و این عزت سبب شده است تا ۶ نفر از وزرای خارجه کشورهای مختلف با وزیر خارجه ایران ماه‌ها در مذاکره به سر ببرند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه رسانه‌های خارجی در روز یک خبر از ایران دارند افزود: امیدوارم که این مذاکرات به یک نتیجه برسد و از سوی دیگر این مذاکرات یک نوع آبرو و عزت برای کشور است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزت‌مند شویم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: سالها پیش با همکاری مردم، مسئولین و علی الخصوص خاروانایی های مقیم تهران دستگاه سلکانتر برای انجام آزمایشات ازدواج خریداری شده و به مرکز بهداشتی درمانی شهر اهدا گردید. استقرار دستگاه مذکور و انجام آزمایشات لازم  در خصوص ازدواج، نقش زیادی در تسهیل امورات مقدماتی ازدواج داشته و رضایت خاطر شهروندان خاروانا و تمامی روستاهای تابعه و حتی روستاهای دهستان نوجه مهر بخش سیه رود را نیز فراهم کرده بود. تا اینکه سال پیش بر اساس بخشنامه ای که انجام این نوع آزمایشات را در مراکز بخشها ممنوع کرده بود، کار این دستگاه تعطیل گردیده و مسئولین مرکز بهداشتی شهر از انجام آزمایشات ازدواج منع شدند.

با توجه به جاده های بسیار نامناسب سطح بخش و شهرستان، مراجعه مزدوجین منطقه جهت انجام آزمایشات لازم در مرکز شهرستان یا شهرهای دیگر مردم منطقه را عاصی کرده و اهالی شهر و روستاها از مسئولین خود رنجیده خاطر شدند. با توجه به درخواست مکرر شهروندان، شورای اسلامی شهر خاروانا حل موضوع فوق را در اولویت کاری خود قرار داده و با همکاری مسئولین مرکز بهداشتی، بخشدار، فرماندار و سایر مسئولین ذیربط شروع بکار مجدد دستگاه سلکانتر را به صورت جدی پیگیری نمود. با مکاتباتی که به صورت حضوری و یا کتبی با مسئولین رده بالای استان به ویژه ریاست دانشگاه علوم پزسکی انجام گردید، مجوز لازم برای شروع بکار دستگاه در مرکز بخش اخذ گردید که خبر مذکور اولین بار از سوی دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز بهداشتی درمانی شهر اعلام شد. پس از گذشت بیش از دو ماه از اعلام اعطای مجوز، با پیگیری های شورا و همکاری مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان و شرکت مسئول مرکز بهداشتی و درمانی در دوره آموزش کار با دستگاه فوق، بالاخره امروز شروع بکار آن از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مسئولین مرکز خاروانا به شورای شهر اعلام شد.

لذا از امروز تمامی آزمایشات لازم جهت ازدواج در مرکز بهداشتی درمانی شهر خاروانا صورت خواهد گرفت و نیازی به مراجعه به مرکز شهرستان یا سایر شهرها وجود ندارد. مدیریت وبلاگ از تمامی اشخاص و مسئولینی که به نوعی در انجام این کار نقش داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماید.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا در فرصت بدست آمده از تمام  عزیزان بخصوص اعضائ شورای اسلامی شهر خاروانا در راه اندازی مجدد دستگاه آزمایش خون تقدیر وتشکر می نماید وضما مبلغ قابل ملاحظه ی که توسط هیئت حضرت موسی بن جعفر(ع) جمع آوری واهدا گردیده بود از کسانی که دراین امر خداپسندانه فعالیت داشتند تشکر می نماید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشور های ۱+۵ گفت: در سایه توجهات امام زمان(عج)، خون پاک شهدا و راهنمایی های مقام معظم رهبری نتیجه مذاکرات تا به این لحظه خوب می باشد و باید با تدبیر پیش رفت. انشاا… بعد از این نیز حقوق برحق مردم ایران حفظ خواهد شد.

وی دست یابی دانشمندان هسته ای کشورمان به انرژی صلح آمیز هسته ای را از دست آورد های تاریخی کشور دانست که بدون وابستگی و اتکا به خود این امر محقق شده است و نشان پیشرفت ملت ایران است.

مهدوی تصریح کرد: در طول مذاکرات به خصوص مذاکرات اخیر که با نظارت مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه ایشان از تیم مذاکره کننده و در رأس آن ها وزیر امور خارجه همراه بوده است جمهوری اسلامی ایران توانست به دنیا بقبولاند که غنی سازی حق مسلم جمهوری اسلامی است و باید به پیشرفت های علمی خود در زمینه دانش هسته ای ادامه دهد.

وی در پایان از مسئولین شهرستانی که در که در ایام تعطیلات عید نوروز نهایت همکاری را برای استقبال و پذیرای از میهمانان نوروزی انجام داده اند تقدیر و تشکر کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، بخشدار بخش خاروانا، شهرستان ورزقان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان باتشکر از شهردار خاروانا به خاطر برف روبی به موقع شهر در فصل زمستان و زیباسازی شهر در ایام نوروز گفت: منطقه خاروانا منطقه ای کوهستانی و گردشگری است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و همه ساله گردشگران زیادی رابه خود جلب می کند.

عبدالهی تصریح کرد: جاده ورزقان-خاروانا از وضع بسیارنامطلوبی برخورداراست و نیاز است هرچه سریعتر این جاده اصلاح، بهسازی و روکش آسفالت آن تکمیل شود. تا دیگرموجب رنجیدگی گردشگران ومردم عزیزمنطقه نشود و ازسوانح دلخراش جلوگیری به عمل آید.



تاريخ : 20 / 1 / 1394برچسب:, | 10:0 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 ننه‌قیز :روزت مبارک

مادر عزیزم ،وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نشان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه ای عصر سه شنبه در این دیدار با اشاره به منافع و مصالح مشترک ایران و ترکیه از تقویت روابط، خاطرنشان کردند: قدرت هر یک از کشورهای مسلمان در دنیای اسلام، در واقع قدرت امت اسلامی است و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهای اسلامی یکدیگر را تقویت و از تضعیف هم خودداری کنند، و تقویت روابط ایران و ترکیه نیز به تحقق همین هدف کمک می کند.

رهبر انقلاب افزودند: تأکید همیشگی ما این است که کشورهای اسلامی از اعتماد به غرب و امریکا بهره ای نمی برند، و امروز نیز همه به روشنی، نتیجه اقدامات غرب در منطقه را که به ضرر اسلام و منطقه است، می بینند.

ایشان با اشاره به تحولات برخی کشورهای منطقه و فعالیتهای وحشیانه گروههای تروریستی در عراق و سوریه، گفتند: اگر کسی دست پنهان دشمن را در این قضایا نبیند، خود را فریب داده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در تأیید این واقعیت، به خوشحالی امریکا و صهیونیستها از وضعیت منطقه اشاره کردند و افزودند: صهیونیستها و بسیاری از دولتهای غربی و بیش از همه امریکا، از این قضایا خشنودند و تصمیم ندارند، مسئله داعش را تمام کنند.

رهبر انقلاب در ادامه با یادآوری برخی نمونه ها از وحشی گری های کم نظیر داعش، و همچنین قصد اولیه این گروه تروریستی برای تسلط بر بغداد، این سوال اساسی را مطرح کردند که چه کسانی این جریانها را پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کنند؟

ایشان افزودند: بیگانه ها قطعاً نمی خواهند این مسائل حل شود، بنابراین، این کشورهای اسلامی هستند که باید برای حل این مشکلات تصمیم بگیرند، ولی متأسفانه تصمیم جمعی مناسب و سازنده ای گرفته نمی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، در ادامه، قضایای یمن را یک نمونه دیگر از مشکلات جدید دنیای اسلام خواندند و در خصوص راه حل بحران یمن، تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در خصوص تمام کشورها از جمله یمن، مخالفت با دخالت خارجی است، بنابراین، از نظر ما راه حل بحران یمن نیز توقف حملات و دخالت خارجی علیه مردم این کشور است، و این، یمنی ها هستند که باید برای آینده کشورشان تصمیم گیری کنند.

رهبر انقلاب حادثه عظیم «بیداری عمومی اسلامی» و عطش ملتها برای اسلام را، علت اصلی حساسیت دشمنان خواندند و گفتند: در مقابل این بیداری، دشمنان اسلام، ضد حمله خود را مدتهاست آغاز کرده اند و واقعیت تأسف بار این است که برخی از حکومتهای اسلامی نیز خیانت می کنند و پول و امکانات خود را در خدمت دشمن قرار می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس به وضعیت عراق اشاره کردند و با اشاره به کمک ایران به مردم عراق برای جلوگیری از تسلط تروریستها، افزودند: ایران در عراق حضور نظامی ندارد، اما روابط تاریخی، ریشه دار و بسیار نزدیکی بین دو ملت ایران و عراق برقرار است.

رهبر انقلاب با آرزوی شوکت و عزت روزافزون برای دنیای اسلام، بر آمادگی ایران برای تبادل نظر و همفکری برای حل مسائل منطقه تأکید کردند.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با اشاره به مذاکرات خود در تهران، گفت: در این سفر مسائل دو جانبه را مورد بررسی قرار دادیم و در خصوص روابط سیاسی، اقتصادی و همچنین مسائل منطقه گفتگو کردیم.وی به روابط تهران و آنکارا در حوزه انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: شورای همکاری اقتصادی ایران و ترکیه تشکیل شده و به وزیران خود دستور داده ایم که کارها را دنبال کنند، تا با فعالیت بیشتر، انتظاراتی نظیر افزایش مبادلات اقتصادی به سطح 30 میلیارد دلار محقق شود.

رییس جمهور ترکیه با تاکید بر لزوم حل مسائل و مشکلات دنیای اسلام در درون آن و بدون دخالت غرب، گفت: مشکلات زیادی در منطقه وجود دارد که باید با کمک یکدیگر، آنها راحل کنیم و نباید برای حل این مسائل منتظر غرب ماند.

رییس جمهور ترکیه، همچنین با بیان اینکه جنایتهای گروه تروریستی داعش را محکوم می کند، تأکید کرد: من داعش را مسلمان نمی دانم و علیه آن نیز موضع گیری کرده ام.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وبلاگ امید مرزآباد- دیزمار: روز دوشنبه مورخ 94.01.17 عوامل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی (شبکه سهند) با حضور در شهر فرهنگ و ادب ، خاروانا به ضبط برنامه تولیدی سفرنامه آذربایجان پرداختند.
این برنامه که با هدف به تصویر کشیدن و شناساندن ، ظرفیت ها و فرهنگ و تاریخ و همچنین انعکاس کمبود ها و نیازهای شهر خاروانا تصویربرداری و گزارش گیری می شد، از مسجد تاریخی جامع این شهر گزارش تصویری تهیه کرده و با تنی چند از ریش سفیدان  و اصناف خاروانا به مصاحبه پرداخت.

 

 

برنامه تلویزیونی سفرنامه آذربایجان روزهای یکشنبه و پنجشنبه راس ساعت 18/45 دقیقه از شبکه استانی سهند پخش می شود و تکرار آن را نیز روزهای شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه راس ساعت 13/45 دقیقه از طریق همان شبکه می توان دید.

منبع: http://marzabad.blogfa.com/post/42



تاريخ : 18 / 1 / 1394برچسب:, | 7:38 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

کامران رحمتی شهردار ورزقان با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت شهر ورزقان در گفت و گو با خبرنگار آوای ورزقان اظهار داشت: آسفالت شهری ورزقان از وضع بسیار نامطلوبی برخوردار است و شهرداری ورزقان به دلیل نبود اعتبار تا به امروز نتوانسته است اجرای طرح روکش آسفالت شهر ورزقان را عملیاتی کند.

وی افزود: مبلغ ۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کمک مالی مس سونگون که قرار بود به شهرداری ورزقان پرداخت نماید محقق شده و در امور عمرامی شهر هزینه شده است و شهرداری ورزقان به همراه مسوولین محلی پیگیر وصول باقی مانده این مبلغ می باشد.

کامران رحمتی تصریح کرد: انشالله به محض مساعد شدن آب و هوا  کار جدی لکه گیری معابر شهر تا انجام طرح روکش آسفالت معابر شهر ورزقان از محل قیر یارانه ای دولت به مبلغ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ آغاز خواهد شد



تاريخ : 17 / 1 / 1394برچسب:, | 10:46 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وبلاگ امید مرزآباد - دیزمار: مرزآباد از نظر جغرافیایی با شهر خاروانا و روستاهای سندآخور ، گوراکش،گوراند، گل آخور،ارزیل و روستای دوگیجان از توابع شهرستان مرند مجاور است ولی از این میان با شهر خاروانا و روستاهای گوراکش،گوراند، سندآخور و همچنین روستای میلق، به واسطه فامیلی های سببی بوجود آمده ارتباط تنگاتنگی داشته است .برسم همسایگی بر خود وظیفه می دانم بطور مختصر به ارائه مطالبی در مورد هر یک از روستاهای فوق بپردازم.

 شهر خاروانا:

این شهر تاریخی که مرکز بخش می باشد، طبق اخرین سرشماری که در 1390 بدست آمده دارای 400 خانوار و 2283 نفر جمعیت می باشد.اهالی غیر از تعدادی که در ادارات دولتی مشغول بکارند بیشتر به شغلهای دامداری، کشاورزی و مشاغل خدماتی و...اشتغال دارند و. از شهر از جاذبه های گردشگری زیادی از جمله ییلاقات خاروانا و قلاع تاریخی در کوهستان کامتال وگورستان تاریخی شهید لر و ... برخوردار است .این شهر متبرک به مدفن امامزادگانی است که در صورت ساماندهی ساختمان آنها و ایجاد زیر ساختهای لازم می تواند زائرین و مسافرین زیادی را که پس از گذر از خاروانا خود رابه مدفن مطهر امام زاده سید محمد آقا نوجه مهر می رسانند به خود جذب نماید.

روستای سندآخور

 

 این روستا طبق آخرین سرشماری دارای 36 خانوار و 126 نغر جمعیت است که در فصول زراعی تعدادی به این آمارها افزوده می شود.شغل اکثریت اهالی دامداری و کشاورزی است.این روست در یک دره زیبا و سرسبز قرار گرفته که از میان روستا رودخانه مرزآباد چایی می گذرد که به جذابیت آن افزوده است. همدلی  بین اهالی این روستا مثال زدنی است و با این همدلی و حمایت خیرین سال گذشته مسجد روستا را نوسازی نموده اند و این روستا تاکنون دارای مشکل آب آشامیدنی بوده اما امسال با پیگیری شورای اسلامی و اهالی روستا با حفر چاه این مشکل نیز بحمدالله رفع خواهد شد.

روستای گوراند

 

  این روستا طبق آخرین سرشماری دارای 44 خانوار و 141 نغر جمعیت است که در فصول زراعی تعدادی به این آمارها افزوده می شود.این روستا بواسطه وضعیت جغرافیایی خاص خود از طبیعت زیبا و سرسبزی دارد. مردمان این روستا به تدین و دینداری معروفند و سعی و تلاش در ذات اهالی آن نهفته هست بهمین جهت اکثریت اهالی بخصوص اهالی مقیم در شهرستان مرند از وضعیت مالی خوبی برخوردارند .با عنایت مسئولین محترم و آقای مهرزاد و همدلی و همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی و اهالی محترم، سال قبل اقذام به احداث راه جدیدی به این روستا گردید که علاوه بر استاندارد شدن راه روستا این روستا به روستای گوراکش وصل گردید که این ارتباط با احداث راه گوراند – مرزآباد  کاملتر شده و ارتباط دیرین این روستاها را محکم تر خواهد کرد.

روستای میلق

 

 

این روستا طبق آخرین سرشماری دارای 38 خانوار و 128 نغر جمعیت است که در فصول زراعی تعدادی به این آمارها افزوده می شود.این روستای آباد در دامنه کوهی سرسبز و در کنار روستای مرزآباد چایی قرار گرفته است و جنگلهای موجود در این از مناظر زیبایی برخوردار است و شغل اکثریت اهالی دامداری و کشاورزی است . همدلی بین شوراهای اسلامی،دهیاری و اهالی این روستا را در مسیر پیشرفت قرار داده است. این روستا غیر از راه ارتباطی نیاز ضروری به یک حلقه پل بر روی رودخانه مرزآباد چایی دارد که نبود آن رفت و امد اهالی را در فصول بارندگی و در مواقع بروز سیل با مشکل روبرو می کند.

روستای کوراکش

 

 این روستا طبق آخرین سرشماری دارای 40 خانوار و 154 نغر جمعیت است که در فصول زراعی سال تعدادی به این آمارها افزوده می شود. این روستا در انتهای یک دره صخره ای و در میان باغات قرار دارد و چمنزارهای این روستا  از مناظرزیبا و بخصوصی برخوردار است هم اکنون با با عنایت مسئولین محترم و آقای مهرزاد و همدلی و همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی و اهالی محترم روستا راه این روستا در حال ساماندهی است که این راه منتهی به روستای مرزآباد خواهد شد و ارتباط اهالی را با روستاهای گوراند،مرزآباد و خاروانا اسانتر خواهد شد. بدلیل اینکه امکان ورود وسیله نقلیه به روستا وجود ندارد اهالی بفکر جابجایی مکانی روستا می باشند و عده ای از اهالی نیز در محل بنه واراز سکنی گزیده اند که به لحاظ نزدیکی به راه آسفالته و هموار بودن محل، جابجایی روستا به این محل مطلوب تر می باشد.

منبع: marzabad.blogfa.com



تاريخ : 17 / 1 / 1394برچسب:, | 7:50 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، زمین ‌لرزه‌ای بامداد امروز(16فروردین) با بزرگی 2 ریشتر شهر خواجه و با بزرگی2/2 ریشتر بستان آباد و همچنین با بزرگی8/2 ریشتر تبریز در مرکز استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

 

شبکه‌های لرزه‌ نگاری مرکز لرزه‌ نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت یک و 54 دقیقه بامداد روز یکشنبه(16 فروردین ماه) زمین ‌لرزه تبریز و همچنین در ساعت هفت و 31 دقیقه زمین لرزه خواجه و در ساعت هشت و 34 دقیقه زمین لرزه بستان آباد را ثبت کردند.

 

همچنین ساعت 20 و چهار دقیقه روز شنبه(15 فروردین) زمین لرزه ای به بزرگی 4/2 ریشتر، ورزقان را لرزاند.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشور های ۱+۵ گفت: در سایه توجهات امام زمان(عج)، خون پاک شهدا و راهنمایی های مقام معظم رهبری نتیجه مذاکرات تا به این لحظه خوب می باشد و باید با تدبیر پیش رفت. انشاا… بعد از این نیز حقوق برحق مردم ایران حفظ خواهد شد.حجت الاسلام مسعود مهدوی - امام جمعه محبوب ورزقان

وی دست یابی دانشمندان هسته ای کشورمان به انرژی صلح آمیز هسته ای را از دست آورد های تاریخی کشور دانست که بدون وابستگی و اتکا به خود این امر محقق شده است و نشان پیشرفت ملت ایران است.

 

ایشان تصریح کردند: در طول مذاکرات به خصوص مذاکرات اخیر که با نظارت مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه ایشان از تیم مذاکره کننده و در رأس آن ها وزیر امور خارجه همراه بوده است جمهوری اسلامی ایران توانست به دنیا بقبولاند که غنی سازی حق مسلم جمهوری اسلامی است و باید به پیشرفت های علمی خود در زمینه دانش هسته ای ادامه دهد.

 

وی در پایان از مسئولین شهرستانی که در که در ایام تعطیلات عید نوروز نهایت همکاری را برای استقبال و پذیرای از میهمانان نوروزی انجام داده اند تقدیر و تشکر کرد.

 



تاريخ : 14 / 1 / 1394برچسب:, | 12:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا: 
مشروح سخنان ظریف در این مراسم به شرح زیر است:
به همه شما عصربخیر می گویم خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت های مفیدی ارائه کردند از رسانه ها در این هشت - نه روز خیلی زحمت کشیدند و از همه تشکر می کنم.
13 فروردین 1394 ما، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده عالی اتحادیه اروپا، همراه با وزرای خارجه شش کشور (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا و انگلیس) از ششم تا سیزدهم فروردین 1394 در سوئیس دیدار نمودیم. همانطور که آذر 1392 قبلا توافق کردیم به این منظور گردهم آمدیم تا راه حل هایی برای دستیابی حل و فصل جامعی که ماهیت صرفا صلح امیز برنامه هسته ای ایران را تضمین می کند و کلیه تحریم ها را به صورت کامل لغو کند پیدا کنیم.
امروز یک گام تعیین کننده برداشتیم به راه حل هایی در مورد مولفه های مهم برنامه های جامع اقدام مشترک یا برجام دست یافتیم این امر مدیون عزم سیاسی حسن نیت و تلاش جدی همه طرفها بوده است و اجازه دهید از همه هیات های نمایندگی به خاطر تلاش های خستگی ناپذیرشان تقدیر نمایم.تصمیم امروز ما که مبانی مورد توافق برای متن نهایی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک )را پایه ریزی می کند بسیار مهم است.
اکنون می توانیم نگارش متن توافق نهایی و ضمایم آن را با بهره گرفتن از راه حل هایی که به آن دست یافته ایم شروع کنیم همچنان که ایران برنامه های صلح آمیز هسته ای خود را دنبال می کند سطح و ظرفیت غنی سازی محدود خواهد شد و نطنز تنها مرکز غنی سازی در ایران خواهد بود .
تحقیق و توسعه غنی سازی در ایران بر روی ماشین های سانتریفیوژ براساس جدول زمانی و سطح توافق شده ادامه خواهد یافت. فردو از یک سایت غنی سازی به مرکز هسته ای فیزیک و فناوری تبدیل خواهد گردید. در این مرکز همکاری بین النمللی در حوزه های تحقیق و توسعه مورد توافق مورد تشویق قرار خواهد گرفت . مواد شکافت پذیر در فردو نخواهد بود.
راکتور تحقیقاتی پیشرفته اب سنگین در اراک با همکاری مشترک بین المللی بازطراحی و نوسازی خواهد شد به طوری که پلوتونیوم با قابلیت تسلیحاتی در آن تولید نگردد بازفراوری صورت نگرفته و سوخت مصرف شده صادر خواهد گردید.
مجموعه تدابیری برای نظارت بر اجرای مفاد برجام شامل کد اصلاحی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مورد توافق واقع شده است. آژانس بین المللی انرزی اتمی از فناوری های مدرن نظارتی استفاده خواهد کرد و از دسترسی های توافق شده بیشتری به منظور روشن شدن موضوعات گذشته و حال برخوردار خواهد شد.
ایران درهمکاری های بین المللی درحوزه انرزی هسته ای صلح امیز مشارکت خواهد نمود که می تواند شامل ساخت نیروگاههای هسته ای و راکتورهای تحقیقاتی شود. اتحادیه اروپایی اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای خود را خاتمه خواهد داد و ایالات متحده نیز اجرای تحریم های اقتصادی و مالی ثانویه مرتبط با هسته ای را همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آزانس بین المللی راستی آزمایی شود متوقف خواهد کرد.
یک قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل صادر خواهد شد که در آن برجام تاکید شده کلیه قطعنامه های قبلی مرتبط با موضوع هسته ای لغو خواهد گردید و برخی تدابیر محدودیت ساز مشخص برای یک دوره زمانی مورد توافق لحاظ خواهد شد.ما در هفته ها و ماههای اینده برای نگارش متن برجام شامل جزییات فنی آن در سطوح سیاسی و کارشناسی کار خواهیم کرد و خود را متعهد به تکمیل تلاش ها تا تاریخ 11 تیرماه می دانیم . از دولت سوییس به خاطر حمایت های سخاوتمندانه در میزبانی این مذاکرات تقدیر و تشکر
نماییم و از خبرنگاران عزیز که در این مدت همراه ما بودند سپاسگزاریم.



تاريخ : 12 / 1 / 1394برچسب:, | 10:48 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

«... مبارك باد بر شما چنين حكومتي كه در آن اختلاف نژاد و سياه و سفيد و ترك و فارس و كرد و بلوچ مطرح نيست. همه برابرند و فقط در پناه تقوا و برتري به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوت بين زن و مرد و بين اقليت هاي مذهبي و ديگران در امر اجراي عدالت نيست...» 

از پيام حضرت امام خميني قدس سره به مناسبت 12 فروردين 1358 Image result for ‫12 فروردین‬‎

نهال انقلاب اسلامي كه با نثار خون بهترين فرزندان ايران رشد كرده بود، سرانجام در 22 بهمن 1357 به بار نشست، و با پيروزي انقلاب اسلامي و تشكيل دولت موقت از سوي امام خميني« قدس سره» زمينه ي مهمترين همه پرسي تاريخ ايران زمين جهت تعيين نوع حكومت در ايران فراهم شد.

روز دوازده فروردين، روز ظهور شخصيت واقعي مردم ايران، روز پيروزي مستضعفين بر مستكبرين و روز تثبيت انقلاب اسلامي است كه بي هيچ ريب و شكي زمينه ساز حكومت عدل اسلامي در سراسر جهان خواهد بود.

اين روز مقدس، اين يوم الله پر بركت سرآغاز حيات واقعي اسلام در عصر دنيامداران و دنيا پرستان است كه از معنويت و روحانيت گسسته و سعادت خود را در پيروي از اميال  و آرزوهاي حيواني خود مي دانند.

در اين روز عزيز ساختار جديد سياسي اجتماعي ايران بر مبناي آراي اكثريت قريب به اتفاق مردم يعني 2/98 درصد آراي ملت مسلمان ايران تثبيت شد.

در اين روز پر بركت نظامي متولد شد كه نور اسلام عزيز را پس از گذشت قرن هاي زياد ديگرباره نه تنها در ايران اسلامي بلكه در سراسر جهان متجلي ساخت. در اين روز مقدس حكومتي شكل گرفت كه شعار اصلي آن استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي بود.

اين عبارت ملكوتي كه به عنوان شعار اصلي انقلاب اسلامي و توسط ميليون ها ايراني آزاده و مسلمان در طول مبارزات درخشان ملت با سلطنت پهلوي همه روزه در جاي جاي ايران اسلامي فرياد كشيده شده بود، حكومتي را پايه ريزي كرد كه عدالت اسلامي يكي از اهداف عاليه ي آن بود. در اين شعار مقدس كلمه ي استقلال به عنوان نخستين هدف مطرح شده بود كه رساننده ي اين پيام به جهان و جهانيان بود كه امت مسلمان ايران مي خواهد «اراده ي ملي» خود را حاكم بر مقدرات خويش سازد تا بتواند از نفوذ و دخالت هاي بيگانگان رهايي يابد و چه زيبا و متين امام خميني قدس سره فرموده است:

«اگر استقلال كشور خودمان را تحصيل نكنيم ساير چيزها درست نخواهد شد.»

 تشكيل جمهوري اسلامي نه تنها اراده ي ملي ايرانيان را بر سرنوشت خود تثبيت كرد و براي آنان استقلال و آزادي را به ارمغان آورد، بلكه اين بارقه ي اميد در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشيد كه بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه اي از وعده ي خداوند تبارك وتعالي را شاهد باشند.

امام خميني قدس سره در تاريخ 12 فروردين 1358 پس از تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي طي پيامي راديو تلويزيوني فرمودند(1):

«خداوند تعالي وعده فرموده است كه مستضعفين ارض را به اميد و توفيق خودش، به مستكبرين غلبه دهد و آن ها را امام و پيشوا قرار دهد. وعده ي خداوند تعالي نزديك است. من اميدوارم كه ما شاهد اين وعده باشيم و مستضعفين بر مستكبرين غلبه كنند چنان كه تاكنون غلبه كردند... من از عموم ملت ايران تشكر مي كنم كه در اين رفراندوم شركت كردند و رأي قاطع خودشان را كه بايد گفت صددرصد پيروزي بوده است دادند و به جمهوري اسلامي هم رأي دادند... جمهوري اسلامي است كه احكام مترقي او بر تمام احكامي كه در ساير قشرها و ساير مكتب هاست تقدم دارد.»



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 19:27 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش مشرق ،‌متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به شرح زیر است:

بسمه تعالى

محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه اى مد ظله العالى

مصیبت وارده، درگذشت خواهر گرامى‌تان را خدمت جنابعالى و بیت معظم تسلیت عرض نموده، از خداى سبحان طول عمر با برکت و صحت و سلامت حضرت عالى را مسئلت دارم.

سید حسن خمینى



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 19:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

جمعی از مسئولان و مقام های بلندپایه کشور عصر جمعه با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رحلت والده ایشان را تسلیت گفتند.

 

 



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی ارسبارنیوز:شهرستان ورزقان و مصائب عقب ماندگی آن

شهرستان ورزقان از دیرباز تجلی گاه بزرگ مردانی بوده است که هرکدام نمودی از علم، تلاش و اخلاق محسوب می شدند. خطه ای که در تربیت فرزانگان و شخصیت های تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی زبانزد خاص و عام بوده است. نگاهی به تاریخ سراسر آموزنده شهرستان ورزقان حاکی از آن است که اين شهرستان در ادوار مختلف تاریخ نقشی عزت آفرین در منطقه ایفا نموده است و نام آن همواره تداعی کننده انسانهایی بزرگ بوده است ولی بدبختانه امروزه با گذشت زمان شاهد هستیم که جایگاه بلامنازع آن در منطقه، درعرصه های مختلف دچار افت و رکود شده است و حتي از بدیهی ترین و ابتدایی ترین امکانات شهری محروم مانده است

بی شک رونمایی از شاکله وضعيت كنوني شهرستان ورزقان ، معلول دلایل متعددی بوده که آسیب شناسی نشده است. شهری که فاقد هرگونه زیرساخت شهری می باشد و شهرستانی که توسعه آن از پارادایم خاصی پيروي نمی نماید! و هیچ پیشرفتی از نظر عمران و آبادی، چه در مرکز شهر و چه در روستاها و بخش های آن دیده نمی شود

برای ریشه یابی علل توسعه یافتگی و یا توسعه نیافتگی، می بایست دلایل را در دو سطح فرهنگ و ساختارها جستجو کرد و بحث جامع برای تبیین علل توسعه نیافتگی نیازمند تحلیل مجموعه عواملی است که سعی می شود بر اساس ادبیات علمی مرتبط، بخشی از عوامل توسعه نیافتگی که البته برای هر منقطه جغرافیایی صادق است، تحلیل و تبیین شود.

ابتدا باید اشاره کرد که طرح موضوع "علل عقب ماندگی شهرستان" خود مبتنی بر این پیش فرض است که "شهرستان ورزقان توسعه یافته نیست". البته دفاع از این گزاره چندان هم سخت نیست، ولی طرح این موضوع و بررسی آن نیازمند توافق مشترک روی این پیش فرض است. مجموعه شاخص های شهرستان در زمینه درآمد سرانه ساکنین، وضعیت اشتغال و بیکاری در سطح شهرستان، سطح خدمات در شهرستان، وضعیت صنعتی و کشاورزی شهرستان متاسفانه همه و همه مؤید عقب ماندگی مفرط اين شهرستان مي باشد.

به طور طبیعی با پذیرش این سطح پیشرفت، نتیجه گیری و قضاوت در خصوص بسیاری از ویژگی های فرهنگی به صورت نادیده و بدون هرگونه مطالعه میدانی و بر اساس پیشینه مطالعات قبلی امکان پذیر است.
برای مثال بدون هیچ تأمل و بررسی می توان نتیجه گرفت که فرهنگ مبارزه برای طلب حق، کار و تلاش و حس سخت کوشی و مدیریت کلان آن در این شهرستان دچار مشکل است و متأسفانه به جای آن فرهنگ سهم خواهی طایفه ای، گروهی و جریانی وجود دارد؛ که بالطبع نشان از انگیزه پیشرفت خواهی و موفقیت طلبی پایین مردم شهرستان است؛ اصولاً فرهنگ تعلق و ویژگی های عاطفی مردم شهرستان ورزقان اشکال جدي دارد؛  تقدیرگرایی منفی در آن رواج دارد؛ توسعه، گفتمان غالب مردم اين خطه نیست؛ قناعت گرایی به صورت منفی در این شهرستان رایج است؛ ثروت گرایی عقلانی و مشروع چندان تشویق نمی شود و ثروت گرایی برای افراد و گروه خاص جریان دارد؛ کارآفرینی اهمیت بالایی ندارد و کارآفرینان از حرمت و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار نیستند؛ مردم مسوولیت پذیر نیستند و گفتمان "به من چه!!" و "کلاه خودت رو بگیر که باد نبره" کاملا در جریان است؛ تنها انتظاراتی که از مدیران خود دارند، انتظارات عاطفی و شخصی است و نه انتظارات توسعه ای شهرستان؛ به هیچ وجه از رفتار رقابتی و برتری جویی برای خدمت به شهرستان برخوردار نیستند و تنها به خاطر منافع شخصی و با روش های نا بهنجار و غیر اخلاقی دست به تخریب هم می زنند.

مردم شهرستان ورزقان کم خواه، قانع در خواستن، دارای آرزوها و آرمان های کوچک، رویکرد اقتصادی آنها مبتنی بر معیشت است و نه تولید ثروت، منفعلند، هدفشان گذران امروز است و چو فردا بیاید فکر فردا کنند. فکر می کنند توسعه چیزی است که باید به آنها داده شود و نه این که برای رسیدن به توسعه باید تلاش کرد و توسعه را به دست آورد. متاسفانه اين رويكرد و رهيافت در بين مسئولين و حتي نخبگان شهرستان هم رواج دارد.علاوه بر عوامل فرهنگی بیان شده، مهمترین دلایل ساختاری توسعه نیافتگی شهرستان ورزقان را می توان در سه مورد زیر خلاصه کرد

1-عدم همکاری لازم و موردنیاز میان امام جمعه محترم، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان (که در بعضی مواقع اختلاف نظر این عزیزان بسیار مشهود می نماید

2-عدم وحدت و حس خدمت در بین شوراهای محترم شهر در طی دوره های متعدد، به ویژه شوراهای محترم این دوره که در سایه اختلافات عدیده ای، موجبات عقب افتادگی چندین ساله شهر را فراهم آوردند. اين موضوع با شدت بيشتر در شهر ورزقان و با كمي تعديل در شهر خاروانا مشاهده شده و بصورت عوامل ضد توسعه عمل نموده و موجبات فقدان توسعه در ابعاد مختلف را فراهم كرده اند. در اين زمينه پنانسيل هاي مختلف شهرهاي ورزقان و خاروانا فداي اختلافات سليقه اي، فرهنگي و متاسفانه طايفه اي گرديده است.

3-مهمترین عامل و راز اصلی عقب ماندگی شهرستان، خود ما اهالی و ساکنین شهرستان هستیم زیرا؛ ماها عادت داریم دنبال حرف و حدیث باشیم و بگوییم کیه کیه؟ چیه چیه؟ چی شده؟ شنیدی؟ میگن که ... ، دارن .... ، احتمالاً .... و دنبال لغزش کسی هستیم که انگشتمان را بکنیم توی چشمش و بگوییم آهاااااااا پیدات کردیم پس تو بودی!

هیچ وقت حین عمل پیگیر مسائل نیستیم، در راه انجام صحیح آن کمک نمی کنیم و دنبال نتیجه نهایی از طرف خود هستیم که یا خوب خواهد شد یا بد. اگر خوب بود حسادت می کنیم و نتیجه اش آبروریزی و برکناری! اگر بد هم بود که چه بهتر، منتظر همین لحظه بودیم تا خرابش کنیم!

ما یا در انتخابمان اشتباه می کنیم که افراد فاقد صلاحیت و تخصص و بی اعتنا انتخاب می کنیم و یا اينكه افراد خوبی انتخاب می کنیم ولی نمی گذاریم کار کنند و چوب لای چرخش می گذاریم تا خودش التماس کنان دار فانی شهرستان را وداع گفته و فرار را بر قرار ترجيح دهد!!!

اما اینک راه چاره چیست؟ و برای برون رفت از این حالت رکود ، کجا و سراغ چه کسی باید رفت؟ و اصلاً چه کسانی بیشتر در این امر نقش موثرتری دارند؟

شهرستان ورزقان دارای پتانسیل های درخور توجهی می باشد که لازم است به نحو مطلوب و صحیح مورد توجه قرار گرفته و با هدایت آن توسط یک مدیریت متمرکز و شايسته، بستر لازم جهت استفاده حداکثری از این توانمندی مدنظر قرار گیرد.
آنچه که واضح و مبرهن است متاسفانه تاکنون خواسته یا ناخواسته اراده و تصمیمی در جهت تحقق موارد مذکور به طور جدی وجود نداشته و همواره با بیان روشها و راه حل های کلیشه ای و نخ نما شده تبدیل به یک ابزار خاص، جهت تأمین مقاصدی تعیین شده، گردیده است. به عبارت دیگر عدم توجه مناسب و پرداختن به مسائلی که در حاشیه مطرح می شود از آن، موضوعی با محوریت فرعی ساخته است

اگر عوامل تاثیر گذار در توسعه یک دیار را با دقت بیشتری بازنگری نماییم، مشاهده می شود در شهرستان ورزقان این عوامل به عنوان مجهولات مسئله مطرح است.

 خلاصه اینکه هیچ شهری توسعه نمی یابد مگر اینکه عزم و اراده ای جدی در عقبه آن وجود داشته باشد و این مهم میسر نمی شود جز با عزم و اراده ای همگانی که نمود آن باید در رفتار، سکنات و عملکرد کلیه افراد موثر در این زمینه، بویژه مسئولین ارشد، صاحب نظران و اندیشمندان و... این خطه ظاهر شود. ما با این اقدام پسندیده می توانیم گام نخستین را در این راستا برداشته و شرایط لازم را در جهت تحقق اصل توسعه در اين شهرستان فراهم کنیم، انشاء الله.

 

منبع: http://arasbarnews.blogfa.com/post/18



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 15:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش ایلنا بانو سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای خواهر گرامی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شبِ گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

Image result for ‫خواهر مقام معظم رهبری فوت کرد‬‎