تاريخ : 24 / 2 / 1396برچسب:, | 11:47 | نویسنده : سعید علیزاده
حجت‌الاسلام حسن روحانی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه به تبریز سفر کرده و با مردم و طرفدارانش در آذربایجان شرقی دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دوشنبه 25 اردیبهشت ماه به تبریز سفر کرده و با مردم و طرفدارانش در آذربایجان شرقی دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ساعت دقیق این دیدار هنوز اعلام نشده اما مکان اولیه آن سالن شهید پورشریفی اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، روحانی و میرسلیم در یک روز وارد تبریز می شوند و با مردم دیدار خواهند کرد.

روحانی سه هفته پیش در 30 فروردین‌ماه نیز  به آذربایجان شرقی سفر کرد و ضمن بازدید از مناطق سیل زده بازدید کرده و علاوه بر شرکت در شورای اداری و مدیریت بحران استان با نخبگان استان نیز دیدار انتخاباتی داشته است.
منبع: ایسنا


تاريخ : 24 / 2 / 1396برچسب:, | 11:44 | نویسنده : سعید علیزاده
کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران زمان باقی مانده است و رسانه های خارجی نیز پابه پای رسانه های داخلی آخرین تحولات مربوط به انتخابات ایران را مرور می کنند.
واشنگتن پست:‌پیشتازی دو نامزد اصولگرا برای شکست روحانی
واشنگتن پست:‌پیشتازی دو نامزد اصولگرا برای شکست روحانی
تلگراف: نامزدهای انتخابات ایران روحانی را به شکست در اجرای برجام متهم کردند
تلگراف: نامزدهای انتخابات ایران روحانی را به شکست در اجرای برجام متهم کردند
الجزیره: آیا روحانی در اصلاح ایران موفق بوده است؟
الجزیره: آیا روحانی در اصلاح ایران موفق بوده است؟
المانیتور: پیشتازی روحانی در نظرسنجی ها یک هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری
المانیتور: پیشتازی روحانی در نظرسنجی ها یک هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری



وال استریت ژورنال: اهمیت انتخابات ایران
وال استریت ژورنال: اهمیت انتخابات ایران
آسوشیتدپرس: روحانی گفت که انتخابات پیش رو تصمیی تاریخی است
آسوشیتدپرس: روحانی گفت که انتخابات پیش رو تصمیی تاریخی است
فایننشال تریبون: کارشناسان روس تاثیرات انتخابات ایران را بررسی کردند
فایننشال تریبون: کارشناسان روس تاثیرات انتخابات ایران را بررسی کردند
الحیات: ایران نقشه حمله تروریستی به انتخابات را خنثی کرد
الحیات: ایران نقشه حمله تروریستی به انتخابات را خنثی کرد


تاريخ : 24 / 2 / 1396برچسب:, | 11:42 | نویسنده : سعید علیزاده
در تصویر زیر حضور محسن هاشمی را در همایش انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ورزشگاه آزادی می‌بینید.
کد خبر: ۳۶۵۶۰
تاریخ انتشار:۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵ - 14 May 2017



تاريخ : 24 / 2 / 1396برچسب:, | 11:39 | نویسنده : سعید علیزاده
آقاي قاليباف در اين انتخابات، حداكثر ٦ ميليون راي داشت ولي الان كه مناظره كانديداها تمام شده، به نظر مي‌رسد راي او كمتر هم شده باشد چراكه روند و نتيجه مناظره سوم اصلاً به سود قاليباف رقم نخورد.
صادق زیباکلام* در اين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري، محمدباقر قاليباف به‌شدت تلاش كرده است زير لواي يك حركت پوپوليستي، خودش را قهرمان آن ٩٦ درصدي كند كه گرفتار فقر، گرسنگي و بيكاري‌اند. بگذريم كه همين رقم ٩٦ درصد هم به‌شدت مشكوك و بي‌مبنا به نظر مي‌رسد. اما نكته مهم اين است كه آيا مردم فقير و فرودستي كه در سال ٨٤، هفده ميليون راي به احمدي‌نژاد دادند، امسال هم به قاليباف راي خواهند داد؟ يعني قاليباف را يك رابين‌هود يا منجي اسلامي مي‌بينند كه به مبارزه با ثروتمندان آمده است؟ اصلا و ابدا! ما به هيچ‌وجه نمي‌توانيم قاليباف ٩٦ را با احمدي‌نژاد ٨٤ مقايسه كنيم. در تير ماه ٨٤ بسياري از فقرا باور كردند كه احمدي‌نژاد آمده است حق آنها را از حلقوم اشراف بيرون بكشد. ولي من فكر نمي‌كنم اين افراد قاليباف را جدي بگيرند و باور كنند كه قاليباف آمده است تا با اشرافي‌گري و آقازاده‌ها مبارزه كند. در واقع به احمدي‌نژاد مي‌آمد كه برخاسته از آن ٩٦ درصد كذايي باشد ولي چنين خاستگاهي به قاليباف نمي‌آيد. كارنامه قاليباف در اين دوازده سالي كه شهردار تهران بوده، اصلا نشان نمي‌دهد كه او طرفدار مستضعفين باشد.

آنچه قاليباف در اين انتخابات در پيش گرفته، صرفاً يك نمايش است و فكر مي‌كنم پس از اين سه مناظره، اين نكته را بسياري از مردم متوجه شده‌اند. اما شايد عده‌اي بگويند مردم تهران از مديريت قاليباف ناراضي‌اند ولي آن روستايي ناراضي از وضع اقتصادي، فقيرنوازي قاليباف را ممكن است باور كند. اما من فكر نمي‌كنم آن روستايي‌ها بيش از ٥ تا ٧ ميليون راي داشته باشند. آن ١٧ ميليون سال ٨٤ را، اقشار محروم شهري براي احمدي‌نژاد رقم زدند. تهراني كه ٦ ميليون راي‌دهنده دارد و بسياري از مردمش دچار احساس فقر هستند، بسيار بعيد است كه حمايت قاليباف از فقرا را باور كنند؛ چونكه فقراي تهران عملكرد قاليباف در مقام شهردار تهران را در دوازده سال گذشته ديده‌اند.

آقاي قاليباف در اين انتخابات، حداكثر ٦ ميليون راي داشت ولي الان كه مناظره كانديداها تمام شده، به نظر مي‌رسد راي او كمتر هم شده باشد چراكه روند و نتيجه مناظره سوم اصلاً به سود قاليباف رقم نخورد. در شرايط فعلي، اگر از بين رييسي و قاليباف، يكي به نفع ديگري كنار برود، شايد شانس اصولگرايان براي اينكه انتخابات را به دور دوم بكشانند، بيشتر شود اما همه اينها بستگي به يك پارامتر مهم دارد؛ و آن پارامتر مهم اين است .  كه اصلاح‌طلبان بتوانند حداقل ٣٠ درصد آن ١٥ تا ٢٠ ميليوني را كه انگيزه‌اي براي شركت در انتخابات ندارند، فعال كنند. اگر اين طور شود، راي آقاي روحاني مي‌رود بالاي ٢٠ ميليون. در اين صورت، ديگر فرقي ندارد كه رقيب روحاني قاليباف باشد يا رييسي. حتي اگر يكي از اين دو نفر به سود آن ديگري كنار برود، كه در شرايط فعلي منطقي‌تر به نظر مي‌رسد قاليباف به سود رييسي كنار برود، اگر آن ٣٠ درصد فعال شوند، باز روحاني در دور اول رييس‌جمهور خواهد شد. اما اگر اصلاح‌طلبان نتوانند آن ٣٠ درصد را بكشانند پاي صندوق‌هاي راي، احتمال دارد انتخابات به دور دوم كشيده شود. اما با فضايي كه پس از مناظره سوم ايجاد شده است، به نظر مي‌رسد بخشي از آن افراد فاقد انگيزه راي دادن، در انتخابات شركت خواهند كرد و اين كار روحاني را براي پيروزي در دور اول انتخابات آسان‌تر خواهد كرد. به هر حال اگر رييسي و قاليباف تا آخر بمانند، روحاني قطعاً در همان دور اول كار را تمام مي‌كند و رييس‌جمهور مي‌شود؛ حتي اگر آن ٣٠ درصد هم فعال نشوند.


استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی


تاريخ : 24 / 2 / 1396برچسب:, | 11:37 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایسنا، متن نامه حسین فریدون به رییس سازمان صداوسیما بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای علی عسکری؛

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام؛ از آن‌جا که در برنامه گفتگوی ویژه خبری ساعت ٢٢:٤٥روز شنبه مورخ ٩٦/٢/٢٣ سیمای جمهوری اسلامی ایران، آقای قالیباف موضوع کاملاً نادرستی در خصوص تعیین مدیران بانک‌ها را به اینجانب نسبت داده‌اند، تقاضا دارم بر اساس موازین شرعی و قانونی، وقتی را در شبکه دو سیما در اختیار اینجانب قرار دهید تا برای آگاه ساختن مردم بزرگوار ایران نسبت به تهمتی که به اینجانب زده شده است، پاسخ دهم.

با تشکر ـ حسین فریدون.



تاريخ : 21 / 2 / 1396برچسب:, | 11:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در انتخابات با برگزیدن فرد شایسته سیستم به سوی کارآمدی و مقبولیت بیشتر پیش می‎رود، گفت: انتخابات موجب ثبات امنیت و اقتدار کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش سیاسی فرماندهان ستاد هوانیروز با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان، شکل‌گیری نهادها و تعیین مسئولان نظام خط بطلانی بر برداشت‌های نادرست از اسلام بود که یک گفتمان مردم‌سالاری و دموکراسی را در کشور ارائه کرد.آل هاشم


وی با یادآوری دیدار اخیر فرماندهان ارتش با فرمانده کل قوا، افزود: در این دیدار عنوان شد که این گفتمان جمهوری اسلامی نشان داد که اسلام و معنویت در مقابل مردم‌ سالاری نیستند بلکه می‌توان مردم سالاری را در چارچوب معیارهای اسلامی اعمال کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته با برگزاری ۳۴ انتخابات این مهم را محقق کرد.


نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انتخابات در نظام مردم سالاری دینی دارای ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها در نظام‌های دموکراتیک غربی وجود ندارد، ادامه داد: نخستین ویژگی انتخابات ایران، رأی دادن به عنوان یک تکلیف شرعی مطرح است.


وی یادآور شد: در نظام مردم سالاری دینی رأی دادن صرفاً یک اقدام سیاسی نیست بلکه یک اقدام ریشه‌ای، عقیدتی و الهی است و رأی دادن هم حق مردم بوده و هم یک تکلیف شرعی است. بر اساس این تکلیف مردم نسبت به سرنوشت خودشان و سرنوشت جامعه اسلامی احساس مسئولیت می‌کنند.


آل هاشم یادآور شد: دومین ویژگی انتخابات در نظام اسلامی حق الناس بودن رأی مردم است، این امر باعث می‌شود که نه تنها به شکل ظاهری بلکه به شکل عینی و ذهنی امکان تخلف و فساد در انتخابات به کمترین میزان ممکن برسد در حالی که در نظام‌های دموکراتیک غرب چنین دیدگاه الهی و شرعی نسبت به حق الناس بودن رأی مردم وجود ندارد.


وی سومین ویژگی منحصر به فرد انتخابات در نظام اسلامی را انتخاب فرد اصلح از سوی مردم عنوان و اضافه کرد: این ویژگی نیز در جوامع غربی وجود ندارد.


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ویژگی‌های لازم برای یک رئیس جمهور منتخب در ایران را تدین، امانتداری، حرکت در مسیر انقلاب، صداقت، اخلاص، شجاعت، توانمندی، حلم، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن برشمرد.


وی به نقش انتخابات در امنیت ملی کشور اشاره و تأکید کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هر کشور است و انتخابات برای ثبات و امنیت کشور بسیار اهمیت دارد. انتخابات موجب ثبات سیاسی در  کشور نیز خواهد شد، و انتخابات سالم سطح رضایتمندی را در کشور افزایش می‌دهد و این مسئله موجب ایجاد تعادل و ثبات و ایجاد امنیت پایدار و موثر در کشور خواهد شد.


آل هاشم ادامه داد: از سوی دیگر در انتخابات با برگزیدن فرد شایسته سیستم به سوی کارآمدی و مقبولیت بیشتر پیش می‌رود و اینگونه امنیت کشور ارتقا خواهد یافت.


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: همچنین انتخابات موجب تطبیق بیشتر دیدگاه‌ها مسئولان با مردم خواهد شد و دولتی با خواسته‌ها و دیدگاه‌ های نزدیک به مردم روی کار می‌آید که این مسئله هم موجب نزدیکی ارزش‌ها و نیازهای جامعه خواهد شد که این تطبیق موجب اقتدار و امنیت نظام است.



تاريخ : 21 / 2 / 1396برچسب:, | 9:20 | نویسنده : سعید علیزاده

مبلغ با انتقاد از سبک موضع‌گیری‌های ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف و مصطفی میرسلیم علیه دستاوردهای دولت تدبیر و امید ادامه می‌دهد: «اصولگرایان با روش‌هاي سوخته و بسيار مخرب چون دادن وعده‌هاي توخالي و عوام‌فريبانه به صحنه آمده‌اند». او معتقد است که يك بار در اين كشور تجربه شد كه تزريق پول چه فاجعه‌اي به وجود مي‌آورد؛ حالا اين آقايان دوباره با همان روش‌ها و وعده و وعيدهاي تزريق پول وارد عرصه شدند كه بسيار براي كشور فاجعه‌بار است. مشروح گفت‌وگوي ما با معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات به شرح زیر است:
 
به گزارشت نامه نیوز،‌ ‌قریب به ١٠ روز تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است. این روزها بیش از آنکه به برنامه‌های کاندیداها پرداخته شود، فرصت صرف بیان شعارها می‌شود.

عملکرد دولت یازدهم نیز مخصوصا در مناظره‌ها خیلی کم به مردم معرفی شده است. به نظر شما، کدام‌یک از عملکردهای دولت را می‌توان عاملی مهم برای اعتماد مجدد ملت به او نشان داد؟

كشور در سال ٩٢ كه دولت تحويل حسن روحاني شد با حجم زیادی از خرابي‌ها، مشكلات و بحران‌ها در عرصه اقتصادي، اجتماعی و به‌خصوص سياست خارجي روبه‌رو بود. البته درباره  اثر عملكردهاي غلط مديران قبل آن‌قدر گفته شده كه لازم نيست دوباره آن را تكرار كنم. فقط این را بگویم که شرايط با استقرار دولت یازدهم به گونه‌اي تغییر یافت که توانست قطار اجرائي كشور را كه از ريل خود خارج شده بود به ريل بازگرداند که متأسفانه این اقدامات ناديده گرفته مي‌شود.

‌مشکل نادیده گرفته‌شدن این اقدامات را ناشی از چه می‌دانید؟

واقعیت این است که مخالفان حسن روحانی كه به‌شدت كار سياه‌نمايي و تخريب را انجام مي‌دهند، همواره دنبال اين بودند تا مطالباتي را مطرح كنند كه خود مسبب ايجاد مانع در برابر آن بودند و با اين كار سعي كردند اقدامات روحاني را تحت‌الشعاع قرار دهند. من فكر مي‌كنم كه روحاني همين كه توانست كشور را به حالت آرامش و ثبات برساند و هم اينكه فضاي اميد را ايجاد كند نمره ٢٠ مي‌گيرد. یادمان هست که کابینه یازدهم چگونه انتخاب شد. در شرایطی که مجلس نهم روی کار بود و اجازه نمی‌داد هر مدیری که مورد قبول روحانی است روی کار بیاید، دولت توانست بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل‌وفصل کند و کار بزرگی را انجام دهد. درست است كه امروز ركودي نسبي بر كشور حاكم است اما در سال ٩٢ آن چيزي كه كل جامعه و اقشار ضعيف را به‌شدت رنج مي‌داد تورم افسارگسيخته‌اي بود كه در نتيجه دولت ناكارآمد، هر روز به شكل فزاينده‌اي تداوم پيدا مي‌كرد. نرخ تورم تك‌رقمي در تاريخ جمهوري اسلامي بي‌سابقه است. این كار بزرگي بود كه دولت در چهار سال توانست آن را انجام دهد. 

‌شاید از همه این اقدامات مهم‌تر برجام باشد که آن هم به سرنوشت بقیه اقدامات دچار شد...

واقعیت این است که مخالفان برجام به نحوي آن را مطرح كردند كه انگار بايد با برجام معجزه قرن رخ دهد. آنها سعي كردند نتيجه برجام را با ايجاد توقعات زياد تحت‌الشعاع قرار دهند.

اما چه کسی است که فراموش کند که تحريم‌ها چگونه اقتصاد كشور را فلج كرده بود، مسكن چگونه با سرعت به سراشيبي رفته بود و بسیاری دیگر از این مسائل كه اگر تا امروز ادامه مي‌يافت، معلوم نبود که بر سر کشور ما می‌آورد. قبل از برجام، هيچ نوع مبادله بين‌المللي انجام نمي‌شد و تمام تبادلات اقتصادي با مشكلات جدي روبه‌رو و مصيبت‌هاي بزرگي در اين زمينه براي كشور ايجاد شده بود. در نتيجه اين امر تمام دشمنان ما حق ايران را براي رسيدن به انرژي هسته‌اي به رسميت شناختند.  تمام قطع‌نامه‌هاي سازمان ملل يكجا برداشته شد و ایران از فصل ٧ منشور ملل متحد خارج شد. این مورد در تاريخ سازمان ملل بي‌سابقه بود. تاکنون كشوري نبوده كه با يك قيام و قعود در شورای امنیت از بند قطع‌نامه‌های ملل متحد خارج شود. 

‌تاکنون دو دور از مناظرات تلویزیونی برگزار شده است ارزیابی شما از سبک موضع‌گیری و نقد رقبای اصولگرای روحانی چیست؟

به نظر من در اين مناظره‌ها دو نكته اساسي وجود داشت. يكي اينكه متأسفانه رقباي اصولگرا با يك روش‌هاي تجربه‌شده، سوخته و بسيار مخرب براي كشور و نظام وارد عرصه شده‌اند و آن وعده‌ها توخالي، پوپوليستي و عوام‌فريبانه است. يك بار در اين كشور تجربه شد كه تزريق پول چه فاجعه‌اي به وجود مي‌آورد و چه مصيبت‌هايي به‌خصوص براي همان اشخاص ضعيف كه مخاطبان اصلي اين کاندیداها هستند ايجاد مي‌كند. اين آقايان دوباره با همان روش‌ها و وعده و وعيدهاي تزريق پول وارد عرصه شده‌ا‌ند؛ كه بسيار براي كشور فاجعه‌بار است. وعده‌هاي عجيب و غريب و توخالي بدون اينكه نشان دهند كه چقدر عملياتي است. ايجاد پنج ميليون شغل در كشور یک حرف بدون پشتوانه است. با هر نوع مديريتي كه فكر كنيد انجام آن غيرممكن است. يكي از آقايان مي‌گويد ما با يك ميليون تُن توليدات پتروشيمي ٢٠٠ هزار شغل مستقيم و ٤٠٠ هزار شغل غيرمستقيم ایجاد می‌کنیم.

به نظر من همين يك مورد کافی است كه اين فرد بي‌كفايتي و بي‌اطلاعي خود از واقعيت‌ها را اثبات كند. اين حرف‌هاي عجيب‌وغريب و غيرواقعي چيزي جز عوام‌فريبي نيست. اگر كسي دلش براي دردمندان و نظام بسوزد به خودش اجازه نمي‌دهد كه اين‌گونه آنها را فریب دهد. يكي ديگر از آقايان هم که همه اطرافيانش همان مديران ارشد آن هشت سال كذايي هستند كه مسببان اصلي آسيب به كشور به‌شمار می‌آیند. حال اگر اینها بخواهند بازتوليد همان جريان باشند روی‌کارآمدنشان مي‌تواند تكرار فجيع‌تر آن دوران باشد.

‌انتقاد شما به این مناظره چه بود؟

همه کاندیداها كلي‌گويي مي‌كنند. بعد از گذشت ٤٠ سال از پیروزی انقلاب انتظار مي‌رود كه همه نامزدها برنامه‌هاي دقيق و عالمانه و كارشناسانه خود را مطرح و ساير كانديداها هم آن را نقد كنند، اما متأسفانه اين اتفاق نمي‌افتد و راهبرد سياه‌نمايي و تخريب كه چند سال پيش از سوی جرياني اصولگرا دنبال می‌شد، در اين مناظره‌ها هم به‌شدت خود را نشان مي‌دهد و به‌طورطبيعي جریان مناظره به جريان مچ‌گيري كه يكي از آفت‌هاي مناظرات است تبدیل شده. 

‌به نظر شما روحانی در مناظره روز جمعه که آخرین دور مناظرات تلویزیونی است باید چگونه حضور یابد؟

به نظر من چند نكته کلیدی را نباید فراموش کرد؛ يكي اينكه خیلی از مسائل بايد براي مردم روشن شود. باید فجایع شعارهاي توخالي و غيرواقع‌گرايانه و از همه مهم‌تر پول‌دادن به مردم برای همه بازگو شود. هرچند مردم ايران آگاه هستند و يك‌بار این شعارها را تجربه كرده‌اند، ولي باز هم بايد به‌خوبي به آنان توضیح داده شود. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که جريان رقيب به‌گونه ظريفي جاي پاسخ‌گو و سؤال‌كننده را عوض کرده است، درحالی‌که جريان اصولگرا بايد تا دو دهه پاسخ‌گوي عملكرد هشت سال گذشته خودشان و خرابي‌هايي كه بر كشور وارد شد باشند.
واقعیت این است که تمام انتقاداتي را كه به دولت وارد مي‌كنند مربوط به عملكرد خودشان است. روحاني و جهانگيري بايد در جوابشان به رقبا بگويند كه این شما بوديد كه باعث مشكل شديد و ما در طول اين چهار سال سعي كرده‌‌ايم آواربرداري كنيم‌.

سومین نکته هم که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که روحانی و جهانگیری ولو در فضاي نامناسبي كه اصولگرايان در مناظره‌ها ايجاد مي‌كنند باید برنامه‌هاي دولت آینده را هم اعلام کنند. به‌خصوص اين مورد باید به مردم گفته شود كه اگر در این دولت به‌واسطه مجلس نهم نتوانست نیروهای توانمندی را تعیین کند با حضور مجلس دهم، کابینه قدرتمندی تشکیل خواهد داد تا بتوانند برنامه‌های دولت را به‌خوبی پیش ببرند.

‌پیش‌بینی شما از آراي حسن روحانی در انتخابات پیش‌رو چیست؟

جامعه همه روش‌هاي تبليغاتي را در انتخابات گذشته تجربه كرده است. ما امروز چيز جديدي در عرصه انتخابات نمي‌بينيم. درواقع پديده جديدي نداريم كه كسي بيايد و حرف‌هاي نو و جديدي بزند تا جامعه بخواهد نسبت به آن اقبال نشان دهد. رقباي اصولگرا همان روش‌هاي گذشته را پيش كشيده‌اند، آن‌هم به شكل كپي‌برداري. دولت هم كه ساري و جاري است. بنابراين چون جامعه همه اينها را تجربه كرده و فهميده كه چه كساني دلسوزانه برايشان كار مي‌كنند، از وعده‌ووعيدهاي كاذب پرهيز مي‌كنند، كشور را به سمت آرامش و اعتدال پيش مي‌برند و به دنبال گشايش‌هاي بيشتر در كشور هستند، اقبال خوبي به روحاني خواهند داشت و به‌طورقاطع روحانی برنده انتخابات خواهد بود. 



تاريخ : 20 / 2 / 1396برچسب:, | 12:49 | نویسنده : سعید علیزاده

عباس آخوندی که اخیراً تصویر یکی از ویلاهایش در فضای مجازی حواشی زیادی برای وی و کابینه ثروتمند روحانی به دنبال داشته، خواستار معاوضه اموال خود با اموال قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری شد.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه و  شهرسازی با انتشار ویدئویی از زنگنه وزیر نفت خواستار معاوضه اموال و دارایی‌های خود با اموال قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.


در این ویدئو زنگنه در پاسخ به سئوال فردی مبنی بر این‌که "آقای قالیباف اخیرا گفته وزرای روحانی ساده‌زیست نیستند و کاسب هستند، شما کاسبید؟، گفت: «من نزدیک 24، 25 سال است که وزیرم و حدود 12 سال هم هست که وزیر نفتم. یعنی در وزارتخانه‌ای کار می‌کنم که پُردرآمدترین وزارتخانه کشور است و بیشترین گردش مالی را دارد.

اگر قرار باشد من کاسب باشم باید بیشترین درآمد و اموال را داشته باشم. پیشنهادم به آقای قالیباف این است که بیاییم و اموالمان را با هم تاخت بزنیم. یعنی هر چه من و خانواده‌ام دارند به اسم آقای قالیباف می‌کنم و هر چه هم ایشان و خانواده‌اش دارند به اسم من بکنند. این خیلی چیز ساده‌ای است؛ اگر آماده‌اند فردا صبح می‌توانیم برویم محضر این کار را انجام دهیم. من آماده هستم. بالاخره ساده‌زیستی را این جوری نشان بدهیم... .»

وزیر راه و شهرسازی نیز که وزارتخانه تحت مدیریتش چند هفته‌ای است روی تخریب یکی از کاندیدای منتقد دولت یازدهم تمرکز کرده‌اند با انتشار ویدئو وزیر نفت خواستار معاوضه اموالش با قالیباف شد.

چندی پیش انتشار تصاویر یکی از ویلاهای عباس آخوندی در فضای مجازی، حواشی و جنجال زیادی را علیه وی و کابینه ثروتمند حسن روحانی ایجاد کرده بود.


تاريخ : 16 / 2 / 1396برچسب:, | 12:7 | نویسنده : سعید علیزاده
جنابعالی به اخراج دانشمندان هسته‌ای اشاره کرده‌اید در حالی که هیچ دلیل و مدرکی هم ارایه ننمودید.
سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اظهارات سیدمصطفی میرسلیم، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی‌اش در مورد صنعت هسته‌ای کشور و سازمان انرژی اتمی جوابیه‌ای صادر کرد.
 
به گزارش جنوب نیوز، متن جوابیه روابط عمومی سازمان انرژی اتمی بدین شرح است:
 
«با شناخت از آقای میرسلیم به عنوان فردی متدین و باسابقه از اعلام نظر در خصوص موضوعات هسته‌ای به شکلی که ایشان در مناظره مطرح کردند تعجب می‌شود. ایشان به توقف صنعت هسته‌ای اشاره کردند در حالی که آمار و دلایلی برای این موضوع ارایه نکردند.
 
لازم به یادآوری است که در حال حاضر هزاران سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی هستند،‌چیزی که هیأت حاکمه ‌آمریکا به خصوص شخص اوباما انتظار آن را نداشت.
 
حتماً به خاطر می‌آوریم که آقای اوباما اعلام کرد اگر می‌توانستم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردم. در کنار غنی‌سازی، تولید آب سنگین به میزان بیش از گذشته ادامه دارد. در حالی که ده‌ها تن محصولات آب سنگین خود را به همان کشوری که به دنبال تعطیلی کارخانه آب سنگین بود صادر کردیم.
 
توجه شما را به گفته‌های دیوید آلبرایت جلب می‌کنم که چگونه دولت آمریکا را به خاطر تسلیم شدن به ایران در نتیجه خرید آب سنگین مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید با این خرید، هم ترس کشورهای دنیا را از خرید آب سنگین از ایران ریختید و هم باعث تبلیغ تجاری آب سنگین ایران شدید.
 
جناب آقای میرسلیم حتماً شنیده‌اید که گاز UF6 به ماشین پیشرفته IR-8 با حداقل 20 برابر قدرت IR-1 تزریق شد؛ ماشینی که دولت آمریکا به دنبال از بین بردن آن بود. ارایه ده‌ها دستاورد بزرگ در روز 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای نمونه دیگری از حرکت پرشتاب و رو به جلو صنعت هسته‌ای کشورمان است که حتماً اخبار آن را شنیده‌اید.
 
جنابعالی به اخراج دانشمندان هسته‌ای اشاره کرده‌اید در حالی که هیچ دلیل و مدرکی هم ارایه ننمودید. این موضوع آخر متأسفانه ترفند عده‌ای بود که به دنبال بحران آفرینی برای صنعت هسته‌ای کشور بودند که در کمیسیون‌های مختلف مجلس دوره گذشته مورد بررسی دقیق واقع گردید نادرستی آن مشخص شد.
 
به اطلاع جنابعالی می‌رساند سازمان انرژی اتمی ایران دارای بیش از 14 هزار نیرو به شکل رسمی، قراردادی،‌ پروژه‌ای و شرکتی می‌باشد. جهت استحضار جنابعالی هیچ دانشمندی و یا کارمند رسمی حتی یک نفر در طول دولت یازدهم اخراج نشده است. بدیهی است که در غالب شرکت‌ها و پروژه‌ها هنگامی که کار پروژه‌ای به انتها می‌رسد افراد درگیر در آن پروژه ممکن است در پروژه دیگری مشغول شده و یا به کار آنان خاتمه داده شود. این رویه جدیدی نبوده و در طول عمر صنعت هسته‌ای کشورمان به صورت یک روند طبیعی ادامه داشته است.
 
در پایان از جنابعالی به عنوان فردی متدین انتظار دارد با بررسی دقیق شنیده‌های خود از طرح موضوعاتی که می‌تواند باعث ایجاد شبهه در بین مردم گردد خودداری فرمایید. ضمن اینکه سازمان انرژی اتمی آمادگی دارد چنانچه مدارک و مستنداتی ارایه فرمایید آن را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام نماید.»


تاريخ : 12 / 2 / 1396برچسب:, | 12:14 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ساعت 11 و 30 دقيقه صبح يکشنبه دوم شهريورماه، رهگذراني که از پله هاي متروي خيابان خيام بيرون مي آمدند با صحنه دردناکي مواجه شدند. باورشان نمي شد که چنين اتفاقي جلوي چشم شان در حال وقوع است و هيچ کاري هم از دست کسي بر نمي آيد.شش مرد قوي هيکل در حال کتک زدن مردي سالخورده بودند.پنج نفر از اين مردان لباس فرم شهرداري به تن داشتند و ديگري استوار پليس بود.حمله خشن اين شش مرد به سرهنگ بازنشسته ناجا، آنقدر تلخ و دردناک بود که وحشت به جان همه عابران انداخت و هيچ کس جرات اعتراض پيدا نکرد.
    
 شروع حادثه
 پيرمرد شهرستاني که براي خريد به بازار تهران رفته بود، بعد از يک روز سخت و خسته از گرماي شهريورماه پايتخت، بعد از بالاآمدن از پله هاي مترو و زماني که پاهايش ديگر توان حرکت نداشت، پلاستيک هايي که خريد هايش را درون آن قرار داده بود، روي زمين گذاشت و روي سکوي کنار ورودي مترو نشست تا چند دقيقه اي استراحت کند و بعد از آن به سمت ترمينال جنوب حرکت کند.


چند ثانيه بعد بود که ماموران اداره آسيب هاي اجتماعي شهرداري به سمت وي آمدند و قصد سوار کردن پيرمرد مسافر به ميني بوس سفيد رنگي را داشتند که مخصوص جمع آوري معتادان و کارتن خواب ها بود.

 پيرمرد نحيف اصرار بر اين داشت که نه معتاد است و نه کارتن خواب و فقط براي چند لحظه، قصد استراحت دارد. اما گوش ماموران پيمانکار شهرداري بدهکار اين التماس ها نبود.


 مامور قوي هيکل تر با کف پا به سينه پيرمرد لاغر اندام کوبيد و مرد شهرستاني نقش زمين شد.
 همين موقع بود که يک سرهنگ بازنشسته پليس از پله هاي مترو بالارفت و وقتي با اين صحنه مواجه شد، به سمت پيرمرد تنها دويد و اورا از روي زمين بلند کرد. اما يکي از ماموران، پيرمرد را از دستان او بيرون کشيد و سپس با صدا کردن همکارانش به اين سرهنگ بازنشسته حمله کردند.سرهنگ «احمد جليل نژاد» افسر بازنشسته پليس در حالي که تازه به هوش آمده بود و با گردن و کمر بشدت آسيب ديده روي تخت اورژانس بيمارستان سينا از درد مي ناليد، ماجراي درگيري ماموران اداره آسيب هاي اجتماعي شهرداري به خود را شرح داد.


 وي گفت: وقتي از مترو بيرون آمدم، با صحنه اي مواجه شدم که باورش برايم سخت بود. يک مامور بلند قد و چهارشانه يقه پيرمردي را گرفته و از زمين جدا کرده بود. بعد از چند ثانيه او را رها و دوباره همان کار را تکرارکرد و اين بار، او را بشدت روي زمين انداخت. طاقت نياوردم و خودم را بالاي سر پيرمرد رساندم و با فرياد اعتراض کردم.


 همين فرياد ها کافي بود تا ماموري که نزديک ما بود، بقيه همکارانش که چهار نفرشان لباس فرم سفيد رنگ شهرداري و يکي از آن ها لباس فرم پليس به تن داشتند را صدا کند و با هم به من حمله کردند.آنقدر کتکم زدند که نفهميدم چه بلايي سرم آمده است، چشمانم سياهي مي رفت و هيچ کجا را نمي ديدم.


در همين هنگام يکي از آن ها که نسبت به بقيه جثه بزرگتري هم داشت، پشت يقه ام را گرفت و داخل ميني بوس انداخت اما اين پايان ماجرا نبود و آن ها به داخل ميني بوس آمدند و دوباره به جانم افتادند و...وقتي به هوش آمدم، درد زيادي در همه جاي بدنم احساس مي کردم، به سختي نگاهي به ساعتم انداختم و فهميدم حدود دو ساعت بيهوش بوده ام.


 ميني بوس هنوز در حال حرکت بود و آن ها مشغول حرف زدن با هم بودند.همان موقع، آن مامور پليس بالاي سرم آمد و گفت يا تعهد بده تا آزادت کنيم يا اينکه تو را تحويل کلانتري مي دهيم.
 من هم که از تهديدهاي اوتعجب کرده بود گفتم خودم سرهنگ پليس و بازنشسته ام و خواستم هرچه سريعتر به کلانتري برويم و ماجرا را با پليس در ميان بگذاريم.آن ها که متوجه به سنگ خوردن تير تهديدهايشان شدند، در خياباني خلوت توقف کردند و با پرتاب کردن من به بيرون از ميني بوس، بلافاصله فرار کردند.
 با وجود درد زيادي که درکمر و گردنم احساس مي کردم و گيجي سرم که ناشي از بيهوشي ام بود، سرم را از روي زمين بلند کردم و توانستم شماره پلاک ميني بوس را بردارم؛ يک ميني بوس سفيد رنگ با پلاک عمومي... 6ع41 که آرم سبزرنگ شهرداري روي آن نقش بسته بود.
توان بلند شدن از جايم را نداشتم، خيابان به نظرم آشنا مي رسيد؛ يکي از کوچه هاي فرعي خيابان شهيد سخايي بود. درست جلوي در غربي ساختمان مرکزي يک بانک روي آسفالت افتاده بودم که نگهبان مهربان اين بانک به کمکم آمد و با اورژانس تماس گرفت.
 بعد از رسيدن به بيمارستان سينا و معاينات پزشکان بود که متوجه شکستگي گردن و صدمه جدي به چند مهره کمرم شدم، نمي دانم بعد از اين حادثه توان حرکت دادن پاهايم را دارم يا خير.
    
  تحقيقات پليسي
 ماموران پليس نيز دقايقي بعد از اطلاع يافتن از اين حادثه توسط حراست بيمارستان سينا، به اورژانس اعزام شدند و پيگيري هاي لازم براي دستگيري عاملان اين درگيري آغاز شد.از سوي ديگر آزمايش هاي «ام آر آي» و «سي تي اسکن» نيز حکايت از يک اتفاق جبران ناپذير داشتند.علاوه بر آسيب هاي فراوان وارد آمده بر بدن سرهنگ بازنشسته پليس، يکي از مهره هاي گردن او به طور کامل له شده است.بنا بر اين گزارش، تحقيقات پليسي نشان داده دوربين هاي مداربسته موجود در محل حادثه صحنه هاي اين اقدام ماموران پيمانکار شهرداري را ثبت کرده اند و با دستور قضايي اين تصاوير در اختيار تيم تحقيق پليس قرار خواهد گرفت.



تاريخ : 12 / 2 / 1396برچسب:, | 11:17 | نویسنده : سعید علیزاده
هركه بگويد فرقي نمي‌كند. باز هم قاليباف و رئيسي وعده مي‌دهند. وعده‌هايي كه هم كارشناسان مي‌دانند توخالي است و هم مسئولاني كه سال‌هاست بر مسند نشسته‌اند. وعده افزايش يارانه‌هاي نقدي كه از سوي دو كانديداي اصولگراي رياست‌جمهوري مطرح شده، هرچند از سوي اين دو نامزد، براي سه ‌دهك ضعيف جامعه اعلام مي‌شود، اما از همين منظر هم امكان تحقق ندارد، مگر به قيمت فروريختن و فشار مضاعف بر دهك‌هاي مياني و كسري شديد بودجه و تورم ناشي از ورود نقدينگي بالا به جامعه.

به گزارش نامه نیوز، حتي وقتي رئيس‌ مجلس هم وارد ماجرا مي‌شود و تأكيد مي‌كند كانديداها وعده غيراصولي ندهند، دردي دوا نمي‌شود تا آنجا كه علي لاريجاني، رئيس مجلس به ناچار پا را فراتر نهاده و موضوعي را مطرح مي‌كند كه مستقيما به دو كانديداي خاص رياست‌جمهوري برمي‌گردد. لاريجاني ديروز در نشستي با فرهنگيان استان قم گفت: سالانه یک‌میلیون و ٥٠٠ هزار میلیارد ریال یارانه در کشور داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت افزایش آن امکان‌پذیر نیست چراکه دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.

امكان افزايش ٢ يا ٣ برابري يارانه‌ها وجود ندارد

رئيس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را ندارد. لاریجانی شرایط فعلی اقتصادی کشور را بسیار پیچیده عنوان کرد و با اشاره به گشایش‌های اقتصادی ناشی از برجام و افزایش درآمدهای نفتی کشور، افزود: با وجود اینکه پس از برجام فضای اقتصادی کشور بهتر شده و درآمد کشور افزایش یافته ولی این علاج کار نیست و علاج کار افزایش کارآفرینی و تولید در کشور است.

 پاسخ قاطع لاريجاني به رئيسي


البته رئيس مجلس، تنها وعده يارانه‌ها را هدف قرار نداد و به وعده افزايش وام ازدواج از سوي رئيسي هم اشاره‌اي كرد: حقیقت این است؛ تا زمانی ‌که اقتصاد کشور شکوفا و ثروت ایجاد نشود، امکان افزایش وام‌های ازدواج، یارانه، وام مسکن و سایر خدمات وجود ندارد چراکه دولت پولی برای پرداخت ندارد.لاریجانی تأکید کرد: اشکال آموزش عالی این است كه رشته‌هایی را که زمینه کار در کشور در آنها وجود ندارد، آموزش می‌دهد.

وی اتکا به دولت برای تولید را کار نادرستی دانست و ادامه داد: باید دولت کوچک و چابک شود تا هزینه‌ها کاهش یابد و در این راستا باید انتظارها از دولت را کاهش داد چراکه دولت باید نقش نظارتی داشته باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید بسترساز فعالیت مردم و بخش خصوصی در حوزه تولید و نه رقیب مردم باشد و چنین دولتی نمی‌گذارد استعدادها در کشور شکوفا شود.لاریجانی گفت: مزیت‌های استان باید اولویت‌بندی شود تا حرفه‌های متناسب با این اولویت‌ها آموزش داده شود.رئيس مجلس با بیان اینکه پنج‌میلیون‌و ٥٠٠ هزار میلیارد ریال پروژه نیمه‌تمام و کلنگ‌زنی‌شده در کشور وجود دارد، ادامه داد: توصیه ما این است که در کشور دیگر کلنگ زده نشود و تنها بعد از فراهم‌شدن پول و اعتبار لازم برای ساخت و اتمام پروژه کلنگ‌زنی صورت گیرد.

 صرف ٢٠٠ ميليارد دلار پول براي ساخت آپارتمان‌هاي خالي از سكنه

وی استفاده صحیح از درآمدهای کشور را ضروری دانست و گفت: ٢٠٠ میلیارد دلار پول برای ساخت آپارتمان‌هایی در کشور هزینه شده که خالی از سکنه هستند و منابع کشور جایی هزینه شده که کارکرد ندارد.

پيش‌تر «شرق» گزارشي درباره بار مالي ناشي از افزايش يارانه‌هاي نقدي منتشر كرده بود. در آن گزارش هم نوشتيم: با محاسبه سرانگشتي آنچه اين دو نامزد رياست‌جمهوري مدعي شده‌اند، با درنظرگرفتن يارانه ٤٥هزار و ٥٠٠ توماني، بار مالي اين افزايش يارانه‌ها، به رقم ١٣٦هزار و ٥٠٠ تومان يارانه نقدي براي هر فرد مي‌رسد. اين رقم با درنظرگرفتن جمعيت ٧٥ ميليوني كشور، به ١٠هزار و ٢٣٧ميليارد و ٥٠٠ ميليون تومان در هر ماه و ١٢٢هزار و ٨٥٠ ميليارد تومان در سال مي‌رسد. اين رقم در چهار سال رياست‌‌جمهوري هر قوه مجريه، به ٤٩١هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان بالغ مي‌شود. رقمي كه تقريبا دو برابر بودجه كل كشور خواهد بود. با اين اوصاف محل ايجاد آن اصلا مشخص نيست و از سوي ديگر با فرض اجرائي‌شدن آن، از آنجا كه محل پرداخت يارانه‌هاي نقدي از محل هفت حامل انرژي (بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق) قابل تأمين است، در نتيجه بايد انتظار افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را داشته باشيم كه آثار مخرب آن بر تورم، معيشت، بي‌كاري، قاچاق و ... بر كسي كه اجراي فازهاي نخست هدفمندي يارانه‌ها را با پوست و استخوان لمس كرده، پوشيده نيست. برخي از اقتصاددانان مي‌گويند اين‌گونه بيان مسئله از سوي برخي كانديداها توهين به شعور مردم محسوب مي‌شود، اما اين فقط كارشناسان نيستند كه براي آگاه‌كردن مردم پيش‌قدم شده‌اند، بلكه برخي مسئولان هم وارد عمل شده‌اند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دراين‌باره گفته بود: «نباید به شعور مردم توهین کرد، اینکه یارانه‌ها را وسیله قرار دهیم و به نوعی انتخابات را به مزایده بگذاریم، کار غلطی است». کاظم جلالی تأكيد كرد: «بهترین حالت در صحنه انتخابات این است که کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام کنند». او ادامه مي‌دهد: «دوران سوپرمن‌بودن گذشت؛ اینکه افراد خودشان را طوری معرفی کنند که یک‌شبه می‌توانند مشکلات را حل کنند، گذشته است».



تاريخ : 11 / 2 / 1396برچسب:, | 11:4 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قالیباف این روزها سعی می کند خودش را رقیب اصلی روحانی نشان دهد. او در مناظره اول، در مقابل جهانگیری و مواردی که مطرح می کرد کاملا منفعل و بی پاسخ بود اما سعی می کرد مرتبا به روحانی حمله کند تا شاید بتواند انتقام مناظره ۹۲ و ماجرای «گاز انبر» را بگیرد.

 قالیباف این روزها سعی می کند خودش را رقیب اصلی روحانی نشان دهد. او در مناظره اول، در مقابل جهانگیری و مواردی که مطرح می کرد کاملا منفعل و بی پاسخ بود اما سعی می کرد مرتبا به روحانی حمله کند تا شاید بتواند انتقام مناظره ۹۲ و ماجرای «گاز انبر» را بگیرد. عصر امروز عصر شفافیت و وجود داده هاست. همین موضوع باعث میشود که افراد کمتر بتوانند سخن نادرست به زبان بیاورند. در این دروه از مناظرات نیز به خاطر ثبت و ضبط بودن داده ها به راحتی و در کمترین سرعت کاربران شبکه های مجازی و روزنامه نگاران ادعا های مطرح شده در مناظره ها را راستی آزمایی کردند.
در زیر به برخی ادعاهای نادرست قالیباف اشاره می کنیم:
واردات و قاچاق
یک شب قبل از مناظره، قالیباف در برنامه تلویزیونی سخنی گفته بود که در مناظره هم تکرار کرد. او از قاچاق ۲۵ میلیارد تومانی حرف زد. آن هم درحالی که هیچ سندی برای آن ارائه نکرد. این ادعا از سوی روسای سازمان بنادر و گمرک تکذیب شد. اما او رقم ۲۵ میلیارد را از کجا آورده بود؟ پیش از این خود روحانی در گزارشی تلویزیونی که در تابستان گذشته انجام داده بود، اعلام کرد که دولت او توانسته حجم قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان برساند. به عبارت روشن تر دولت روحانی نه تنها مانع از رشد قاچاق کالا شده است، بلکه آن را دو پنجم نیز کاهش داده است.
۴میلیون شغل
قالیباف در مناظره گفت که روحاني «گفته است ۴ میلیون شغل ایجاد  میکند؟» اما جستجویی ساده مشخص می کند که جمله ی دقیق روحانی در ۱۵ خرداد ۹۲ این بود: «ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار داریم و اگر تنها ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود بیش از ۱۳٫۳ میلیارد دلار درآمد ارزی و ۴ میلیون اشتغال درست می‌شود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.»
وعده صد روزه
قالیباف تحت تاثیر رسانه‌های مخالف دولت، حرفهایی که آنها در چندین سال گذشته مکررا تکرار کرده اند را بدون هیچگونه بررسی قبلی ای به زبان آورد. وی خطاب به روحانی گفت: «شما گفتید مشکلات را صدروزه حل می کنید.» سخنی که پاسخ قاطعانه قالیباف و رد آن مواجه شد. قالیباف ام در فرصت استراحت نیز برگ کاغذی پرینت گرفت که بگوید این قول را روحانی از سایت خودش داد. اتفاقی که باعث شد روحانی بخشی از زمان خود را از دست داده و نتواند متن مربوط به خود را که ادعای قالیباف را رد می کرد، بخواند.
با این حال، او پیش از آن، گفت که هرگز چنین وعده ای را مطرح نکرده بود. ارشیو موجود در اینترنت و رسانه ها نشان می دهد، روحانی گفته بود: «برای حل مشکلات برنامه صدروزه دارم. » او در صدروز اول دولتش هم توانست مشکلات بزرگی مانند کمبود ارزاق و حتی غله راحل کند و توافق موقت ژنو را که پنیان توافق هسته‌ای بود منعقد کند.
صف وام ازدواج
قالیباف در مناظره ضمن انتقاد از دولت گفت: «ده‌ها میلیون نفر در صف وام ازدواج هستند.». این درحالیست که آمارها خلاف سخنان قالیباف را ثابت می کند. براساس آنچه در اواخر سال گذشته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرده؛ در سال ۹۵،  ۷۳۲ هزار و ۲۸۳ فقره وام ازدواج به افراد داده شده و تنها ۶۲۴ هزار و ۲۰۹ نفر در صف دریافت ازدواج  هستند. (فارس ۴ بهمن ۹۵). با این حال، مشخص نیست تفاوت میان ده‌ها میلیون نفر با ششصد هزار نفر را قالیباف از کجا آورده است. از سوی دیگر در همین مناظره او به آمار ۱۱ میلیون نفری حاشیه نشین‌ شهرها اشاره کرد که بلافاصله از سوی سیدابراهیم رئیسی  اصلاح شد. رئیسی گفت که این آمار متعلق به سال ۹۲ است نه امروز.
«مدیریت ۶۰ سال پیش روحانی» و مدیریت مدرن قالیباف
شهردار تهران اخیرا و به طور مرتب در کمپین های انتخاباتی از مدیریت علمی حرف می‌زند و دولت را متهم به مدیریت ۶۰ سال پیش می‌کند. جهانگیری در مناظره به او پاسخ داد که او در بهترین دانشگاه‌های ایران که در میان بهترین ها در دنیا هستند، تحصیل کرده است. جهانگیری از قالیباف پرسید: «شما ما را متهم به مدیریت غیر علمی می کنید؟»، حال آنکه نگاهی به سابقه تحصیلاتی قالیباف مشخص می سازد که برخلاف ادعای قالیباف، او از علم مدیریت مدرن و حوزه اکادمیک آن اطلاعی ندارد.  روزمه او در  سایت دانشگاه تهران می‌گوید: »کارشناسی، جغرافیای انسانی دارد. کارشناسی ارشدش نیز جغرافیای انسانی است.» سئوال این است که او با کدام سابقه اکادمیک از مدیریت علمی حرف می زند؟
سرمایه‌هایی که قالیباف می‌گفت کجاست؟
قالیباف در مناظره گفت: «سرمایه در داخل و خارج وجود دارد و مسئله سرمایه نیست بلکه مسئله سوء مدیریت و عدم تحمل است.» روحانی  امادر پاسخ به ادعای او اظهار کرد که الان درحال حاضر دویست میلیارد دلار طرح برای سرمایه گذاری وجود دارد که آماده واگذاری است. او همچنین توضیح داد که «الان چند نفر آمده اند برای سرمایه گذاری اما خیلی کم است ما رشد هشت درصد می خواهیم.» اما قالیباف در پاسخ سخنی به زبان نیاورد و اظهار نکرد که این سرمایه گذاران مورد ادعای او که حاضرند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند در کجای این عالم هستند.
بلندمرتبه سازی
شهردار تهران در میانه ی بحث ها راجع به محوزه های شهرداری تهران برای ساخت برج های بلندمرتبه، خطاب به روحانی و جهانگیری گفت: «اگر بحث بلندمرتبه‌سازی را مطرح می‌کنید که باز به همان قانون ۴ درصدی باز می‌گردد. وزارت راه شما قانون تصویب می‌کند و مردم از ما طلب می‌کنند. ما فقط قانون را اجرا می‌کنیم.» با این حال، به نظر می رسد این ادعای قالیباف نظر خلاف واقع است و ضوابط بلند مرتبه سازی برعهده شهرداری تهران است. در این رابطه  شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات مسکن می گوید: «معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه از سال ۱۳۸۶شهرداری را مکلف کرد تا ضوابط بلندمرتبه‌سازی را با تأکید بر ایمنی ارائه کند اما مدیریت شهری این کار را هرگز انجام نداد.»
تولید برق از زباله
در حالی که قالیباف در مناظره دیشب مدعی تولید برق از زباله در تهران شد، مرتضی الویری شهردار اسبق تهران ضمن تکذیب این ادعا گفت: «شهرداری تهران صدها میلیارد تومان به بهانه تولید برق و کود از زباله هزینه کرده است ولی این کار کوچکترین خروجی ای نداشته و هنوز هم تهران يكي از بدترين سيستم هاي جمع آوري پسماند در دنيا را دارد.» محمدمهدی تندگویا عضو شورای شهر تهران نیز با انتشار توییتی سخنان قالیباف را نیز رد کرد.
بابک زنجانی
قالیباف در اواخر زمان مناظره، طی سخنانی بدون سند مدعی کمک بابک زکجانی به ستاد روحانی در سال ۹۲ شد. وی همچنین در این میان با طرح این موضوع که روحانی از این فرد تقدیر کرده است، سعی کرد رئیس جمهور را حامی این فرد نشان دهد. این درحالیست که  بر اساس آرشیو خبرگزاری جمهوری اسلامی تصویر تقدیر تصویر تقدیر روحانی از زنجانی مربوط به سال ۸۶ است، یعنی زمانی که بابک زنجانی کارآفرین برتر بود و نه مفسد بزرگ اقتصادی. ادعای دیگر قالیباف نیز همان زمان توسط روحانی که گفت «چرا از یک مفسد نقل قول می کنید؟» رد شد.


تاريخ : 9 / 2 / 1396برچسب:, | 12:44 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سالروز ولادت حضرت سيد الشهداء ابى عبدالله(عليه السلام) و همچنين ولادت پرچمدار كربلا حضرت اباالفضل العباس را به همه دوستداران خاندان گرامى پيامبر(صلى الله عليه وآله) تبريك و تهنيت عرض مى كنيم.

ماه شعبان از جمله ماه هايى است كه از چند سو مورد عنايت و اهتمام واقع شده است از يك سو اين ماه به رسول خدا(صلى الله عليه وآله) منسوب دانسته شده و عبادت، نماز و روزه در آن بسيار مورد تأكيد واقع شده است چنانچه در صلوات ماه شعبان در توصيف اين ماه آمده است:

«اين ماه ماه پيامبر تو و سرور رسولان تو است ماه شعبانى كه آن را با رحمت و رضوان خود پوشانده و همراه كرده ماهى كه شيوه رسول خدا آن بود كه در آن روزه بدارد و شب هاى آن را به شب زنده دارى مشغول باشد به خاطر تواضع در برابر تو در اكرام اين ماه عزيز و بزرگداشت آن و اين عادت پيامبر اكرم تا هنگام مرگش بود».

از امير المؤمنين على(عليه السلام) نقل شده است كه در فضيلت اين ماه فرمود: خداوند آن را شعبان ناميد زيرا نيكى ها در آن شاخه شاخه مى شود درهاى بهشت در آن گشوده و نعمت هاى بهشتى با ارزان ترين قيمت و آسان ترين راه به شما عرضه مى گردد آنگاه فرمود: شاخه هاى نيكى در اين ماه نماز، روزه، زكات، امر به معروف و نهى از منكر، نيكى به پدر و مادر، خويشان و همسايگان، ايجاد صلح و صفا بين مردم و احسان به فقرا و مساكين است.

و از سوى ديگر اين ماه به ولادت چند تن از ائمه راستين شيعه قرين بوده و اين خود موجب شده است كه اين ماه در نزد شيعه به خجستگى و فرخندگى معروف باشد چه آنكه امام سوم شيعيان امام حسين(عليه السلام)، امام چهارم مؤمنان حضرت امام سجاد(عليه السلام) و همين طور منجى عالم بشريت دوازدهمين امام بر حق نيز در اين ماه چشم به عالم خاك گشوده اند و عالم خاك را به نور وجودشان منوّر مزيّن نموده اند مضافاً بر اين كه قمر بنى هاشم حضرت ابوالفضل، برادر وفادار امام حسين و علمدار روز عاشورا نيز در اين ماه قدم به عالم خاك نهاده است. آغازين روزهاى اين ماه كه به ترتيب شاهد تولد امام حسين، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(عليهم السلام) مى باشد ياد كربلا و حوادث خونبار و عبرت انگيز آن را بر هر شيعه اى تداعى مى كند چه آن كه اين عزيزان هر سه در كربلا بودند و از حماسه سازان اين واقعه محسوب مى شوند. امام حسين به عنوان رهبر و سالار اين كاروان عشق، حضرت عباس به عنوان علمدار، مدافع و جانباز سرزمين كربلا و حضرت زين العابدين نيز در تحت عنوان احيا كننده پيام كربلا و پيام رسان هدف اين قيام به گوش غافلان آن زمان و تمام آزادگان جهان تا عصر حاضر بلكه تمامى انسان هاى جهان تا ابد.

و از آنجا كه اين سال به نام مبارك امام حسين(عليه السلام) توسط مقام معظم رهبرى مزين شده است و اين ماه خود شاهد زاد روز حماسه سازان كربلا و نقش آفرينان واقعه عاشوراست لذا بايد مورد عنايت قرار گرفته و بزرگ داشته شود. به همين جهت با توجه به اين كه اين ماه از زمان هاى سرور و شادى شيعيان شمرده مى شود لذا به دور از مسائل حزن و سوگوارى هايى كه نام اين بزرگواران با آن آميخته شده است در صفحاتى چند درصدد نماياندن گوشه هايى از زندگانى، كرامات، معجزات و بسيارى از مسائل درس آموز زندگى اين ذوات مقدسه هستيم تا ضمن تبرّك و تقرب با نام و ياد آنها از كلاس انسان سازى زندگى اين بزرگان بهره اى ببريم.

امام حسين (عليه السلام)

اين امام همام در سوم شعبان سال چهارم هجرت در شهر مدينه به دنيا آمد. پدر بزرگوار ايشان امير المؤمنين على(عليه السلام) و مادر ايشان حضرت فاطمه(عليها السلام) سيد زنان اهل عالم است. پس از آن كه عالم وجود به وجود ذى وجود ايشان منوّر شد پيامبر اكرم به على(عليه السلام) فرمود: چه نامى بر اين فرزندم نهادى. ايشان عرض كرد ما در نام گذارى اين فرزند بر شما پيشى نمى گيريم. پيامبر فرمود: من نيز در اين نام گذارى بر خداوند سبقت نمى گيرم. پس از مدتى جبرئيل بر پيامبر نازل شد و عرضه داشت يا رسول الله خداوند به تو سلام مى رساند و مى فرمايد نسبت على به تو بمانند نسبت هارون به موسى است پس فرزندت را به نام فرزند هارون بنام. پيامبر فرمود نام فرزند هارون چه بود جبرئيل عرض كرد «شبير» پيامبر فرمود: زبان ما عربى است او را به عربى چه بنامم و جبرئيل گفت او را حسين بنام.

رسول خدا علاقه بسيارى نسبت به ايشان و برادر عزيزشان امام حسن(عليه السلام) داشت به طورى كه محبت خويش را به صورت علنى نسبت به آنان ابراز مى نمود بدين صورت كه گاه از منبر به زير آمده آنان را بوسيده و مجدداً از منبر بالا مى رفت و گاه آن دو را به دوش مى گرفت و با آنها به بازى مى پرداخت و گاه بدين صورت مى شد كه حضرت در بين اصحاب نشسته بود و حسين(عليه السلام) وارد مى شد آنگاه حضرت رسول اكرم(صلى الله عليه وآله)كلام خود را قطع مى نمود برمى خاست و از او استقبال مى كرد. وى را به دوش گرفته و در دامان خود مى نشاند و مى فرمود: انه مهجة قلبى

در حكايت ديگرى از پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) نقل شده است كه ايشان روزى حسين(عليه السلام) را در كوچه ديد كه با اطفال بازى مى كند حضرت به سوى او رفت و دست خود را به طرف او دراز كرد ولى حسين(عليه السلام) از سويى به سويى ديگر مى گريخت تا اين كه پيامبر(صلى الله عليه وآله) او را گرفت آنگاه يك دست زير چانه و دست ديگرش را بر سر حسين(عليه السلام) گذاشت پس لب هاى او را بوسيد و فرمود: من از حسين هستم و حسين از من است

از ويژگى هاى ديگر امام حسين(عليه السلام) كه پيامبر به آنها اشاره نموده است اين است كه:

حسين روح من و ثمره، سكون و طمأنيه قلب من است هرگاه به حسين نگاه مى كنم گرسنگى من تمام مى شود و حسين ريحانه من و نور دو چشم من است.

وگاه اين طور مى شد كه حسين(عليه السلام) در سجده بر شانه پيامبر(صلى الله عليه وآله) بالا مى رفت آن حضرت سجده خويش را طولانى مى كرد تا اين كه حسين به اختيار پايين بيايد اصحاب از طولانى شدن سجده سؤال مى كردند كه آيا وحى شده است و حضرت مى فرمود: نه ليكن فرزندم (حسين) بر پشت من سوار شده بود.

و حكايت ديگر در فضل امام حسين(عليه السلام) اين كه روزى پيامبر طفلى را در كوچه ديد نشست و با او به مهربانى و لطف پرداخت شخصى علت ملاطفت را سؤال نمود ايشان فرمود: اين طفل حسين مرا دوست دارد زيرا من ديدم كه خاك قدم او را مى گرفت و به صورت خود مى ماليد.

روايات بسيارى از پيامبر در فضيلت اين دو برادر وارد شده است كه برخى از آن روايات به حد تواتر رسيده است نظير رواياتى از قبيل:

الحسن والحسين سيد اشباب اهل الجنه، امام حسن و امام حسين سرور جوانان اهل بهشت هستند

كسى كه مرا دوست دارد اين دو را نيز دوست بدارد.

كسى كه امام حسن و امام حسين را دوست بدارد همانا مرا دوست دارد و كسى كه آن دو را دشمن داشته باشد مرا دشمن داشته است

امام حسين در حدود هفت سال داشت كه جدش پيامبر در بيست و هشت صفر سال يازده هجرى از دنيا رفت، وى در سنين كودكى شاهد آن بود كه ياران ديروز جدش حق مسلم پدرش را غصب نموده و از گرد وى پراكنده شده و وى را خانه نشين نمودند. وى در همان كودكى به همراه مادر و برادرش در طلب حق پدر مى كوشيد و شبانه به در خانه انصار مى رفت و از آنان كمك طلب مى كرد.

در همان ايام در ميان حزن رحلت جدش پيامبر و خانه نشينى پدر، مادر عزيزش كه رنج بسيارى را تحمل كرده بود از دست داد.

روزى در ايام خلافت خليفه ثانى در مسجد رو به او كرد و گفت: «إنزل عن منبر أبى» از منبر پدرم پايين بيا و به روى منبر پدر خودت برو. عمر وى را گرفته و به خانه برد و سعى كرد بفهمد آيا پدرش وى را مأمور به اين كار نموده است يا وى از جانب خودش اين حرف را زده است كه حضرت پاسخ داد اين سخن را خودم مى گويم و كسى به من نياموخته است پدرش على(عليه السلام) نيز در مقام فرمود اين كلام را خود گفته و من به وى نياموخته ام.

حضرت بعد از رحلت پيامبر پيوسته به همراه پدر بزرگوارش بود چنانچه در جنگ هاى جمل، صفين و نهروان حضور داشت و در كنار پدر به جنگ با پيمان شكنان و ظالمان پرداخت از آن حضرت خطبه اى در جنگ صفين نقل شده است كه در ضمن آن مردم را به جنگ ترغيب مى كردند. امام در همان مراحل مقدماتى صفين در گرفتن چشمه آب از دست شاميان نقش عمده داشت كه امام على(عليه السلام) پس از آن فرمود: اين اولين پيروزى به بركت حسين(عليه السلام) است.

و در ماجرايى ديگر وقتى عبيدالله بن عمر در صفين به امام گفت پدر تو قريش را چنين و چنان كرد امام وى را متهم به پيروى از قاسطين كرده و فرمودند اينان به زور اسلام را قبول كردند اما در اصل مسلمان نشده اند.

ايشان سى و هفت ساله بود كه پدر بزرگوارشان در بيست و يكم رمضان سال 41 قمرى به شهادت رسيده و اهل بيت را به غمى جانگاه مبتلا نمودند.

امام حسين پس از شهادت پدر در كنار برادرش امام حسن(عليه السلام) بود و از سياست هاى وى دفاع مى نمود، حتى پس از آن كه او با معاويه بيعت كرد شيعيان كوفه همان روز صلح نزد او رفته و خواهان نقض صلح و قيام عليه معاويه شدند ولى ايشان نپذيرفت و بر ادامه صلح برادر تأكيد نمود پس از خروج معاويه از كوفه هم مجدد به نزد ايشان رفته و خواستار قيام شدند كه آن حضرت باز هم نپذيرفت.

اهل بيت پس از قضيه صلح از كوفه به مدينه برگشتند و پس از حدود 10 سال بعد از شهادت امام حسن(عليه السلام) ايشان به امامت رسيده و در سن چهل و هفت سالگى نگهبانى از دين خدا و حفاظت از شيعيان به آن حضرت سپرده شد.

حضرت پس از شهادت امام حسن نيز در برابر درخواست هاى مكرر مردم عراق براى آمدن آن حضرت به كوفه مقاومت كرده و فرمودند تا معاويه زنده است نبايد دست به اقدامى زد و اين بدان معناست كه امام در فاصله ده سال به اجبار حكومت معاويه را تحمل كرده بودند. تسليم ناپذيرى امام از لحاظ سياسى در برابر مشروعيت مطلق معاويه على رغم اين كه دست به قيام زدن را نيز به صلاح نمى دانستند از سخنان امام در 10 سال حكومت آخر معاويه پيداست چنانكه از نامه امام به معاويه نيز چنين برمى آيد:

ايشان در اين نامه خطاب به معاويه ضمن اين كه مى فرمايند من قصد جنگ و مخالفت با تو را ندارم تأكيد مى نمايد به خدا سوگند جنگ با تو را ترك كردم در حالى كه در اين مورد از خداوند خوفناك هستم... من براى دين خود چيزى را بالاتر از جهاد با تو نمى دانم كه اگر آن را انجام دهم به پروردگار نزديك شده ام. و من فتنه اى سهمگين تر از حكومت تو براى امت سراغ ندارم.

و بعدها وقتى كه معاويه رو در رو با امام حسين(عليه السلام) قرار گرفت و گفت ما حجر بن عدى و اصحاب او و شيعيان پدرت را كشتيم كفن كرديم نماز بر آنها خوانديم و دفن كرديم امام فرمود: اگر ما ياران تو را بكشيم نه آنها را كفن مى كنيم و نه بر آنها نماز مى خوانيم و نه دفن مى كنيم.

شخصيت امام حسين(عليه السلام)

امام حسين همچون ساير ائمه داراى شخصيت، ممتاز و عالى بودند. گرچه ذكر تمامى اوصاف حضرت در اين مقال نمى گنجد اما ما به فراخور حال و رعايت اختصار قطره اى از درياى بى كران و عميق شخصيت آن حضرت را به قلم مى آوريم و از اين روز به چند صفت از او صاف كماليه وى اشاره مى كنيم.

حلم و بردبارى

على رغم قرار داشتن امام حسين در بحرانى ترين شرايط حلم و بردبارى اجازه عرض اندام به لغزش و فرو افتادن ايشان در گودال غضب نداد چنانچه سيراب كردن لشكر حر و حتى اسبان آنها در گرماى شديد نمونه اى از نمايش حسن خلق، حلم و كرامت آن حضرت در برابر عوامل خشم و كينه است.

عصام بن مطلق از پرورش يافتگان مكتب معاويه در مواجهه با مام حسين(عليه السلام) مى گويد: وقتى او را ديدم سيماى او مرا به شگفتى وا داشت ولى نتوانستم بغض و عداوت خويش را نسبت به پدرش بروز ندهم و چنين گفتم: تو پسر بوترابى.

حضرت فرمود: اى مرد، كار را بر خود آسان ساز و سخت گير مباش، براى تو خود از خدا طلب آمرزش مى كنم اگر يارى بخواهى ياريت مى كنم اگر كمك مالى بخواهى به تو مى دهم چنانچه اگر هدايت بخواهى تو را ارشاد مى كنم. عصام گويد حسين(عليه السلام) از چهره ام شرمندگيم را دريافت ضمن خواندن آيه اى از قرآن در باب بخشش گفت اى مرد آيا از اهل شام هستى گفتم آرى امام فرمود اى مرد بدون ترس و مضايقه خواسته ها و گرفتارى هايت را با ما درميان بگذار كه مرا در بالاترين درجه كمال و اميد خواهى يافت.

عصام به قدرى از برخورد وحسن اخلاق امام مجذوب و دچار حيرت شده بود كه مى گويد:

زمين پهناور چنان در نظرم تنگ شد كه دوست داشتم دهان باز كند و مرا ببلعد با شرمندگى از امام دور شدم در حالى كه كسى نزد من محبوب تر از او و پدرش نبود.

علم امام

عبدالله بن عمر در خصوص علم و دانش حضرت چنين اعتراف مى كند: همچنان كه مرغ جوجه خود را با منقار غذا مى دهد حسين(عليه السلام) نيز در بيت نبوت و ولايت از سر انگشت علوم رسول الله(صلى الله عليه وآله) غذا مى خورد.

فروتنى و تواضع

امام حسين(عليه السلام) روزى بر گروهى از فقرا كه در حال غذا خوردن بودند گذشت و به ايشان سلام كرد آنان جواب دادند و ايشان را به شركت در سفره و خوردن غذا خواندند امام(عليه السلام) كنار سفره آنان نشست و از غذاى آنان ميل فرمود آنگاه اين آيه شريفه را تلاوت فرمود كه: «إنَّ اللهَ لايُحِبُّ المُسْتَكْبِرين» سپس همه آنها را به خانه خود دعوت كرد و غذايى براى آنها فراهم و به هر يك لباسى عطا فرمود.

وقتى سپاهيان سنگ دل بدن مطهر امام حسين را به خاك افكندند بر شانه مباركش زخمى ديدند علت آن را از امام سجاد(عليه السلام) جويا شدند فرمود: اثر آن انبان ها كه در مدينه بر دوش مى گرفت و به خانه هاى فقرا، ايتام و بيوه زن ها مى برد.

رقت قلب و مهربانى امام حسين(عليه السلام)

آن حضرت مثل ساير اهل بيت از قلبى مهربان و پرعاطفه برخورد بودند كه در اين باب حكايت حضرت با اسامة بن زيد خالى از لطف نيست. اسامه كه آخرين فرمانده سپاه اسلام در زمان رسول الله بود و در زمان حكومت امير المؤمنين(عليه السلام) كه از بيعت با آن حضرت سر باز زده بود و با آن حضرت بيعت نكرد تا سال 58 هجرى قمرى زنده بود وى در آخر عمر شديداً مقروض شد و پرداخت آن برايش ممكن نبود. امام حسين(عليه السلام) كه از بيمارى وى آگاه شده بود به عيادت وى رفت و او را غمگين يافت. فرمود: برادر چرا ناراحتى؟ اسامه گفت بدهى و قرض زياد است و بالغ بر شصت هزار درهم مى شود. حضرت فرمود: بدهى تو بر عهده من و من آن را خواهم پرداخت. اسامه گفت: مى ترسم قبل از اداى دينم بميرم و امام فرمود: تو هنوز زنده خواهى بود كه من قرض هاى تو را خواهم پرداخت و سپس دستور داد همه بدهى هاى او را پرداختند و اين در حالى بود كه اسامه با پدر بزرگوار امام حسين(عليه السلام) يعنى امير المؤمنين(عليه السلام) به مخالفت برخاسته بود و از بيعت با آن حضرت سر باز زده بود.



تاريخ : 6 / 2 / 1396برچسب:, | 8:6 | نویسنده : سعید علیزاده
دفتر احمدی نژاد از صدا و سیما درصورت وارد آوردن اتهام به رئیس جمهور سابق توسط کاندیداها، درخواست وقت پاسخگویی کرد.
احمدی نژاد دفتر احمدی نژاد به صدا و سیما هشدار داد
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، دفتر محمود احمدی نژاد با انتشار اطلاعیه ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وارد آوردن آنچه که دفتر رئیس جمهور سابق اتهامات بی پایه و اساس از سوی نامزدهای ریاست جمهوری خوانده است هشدار داد و خواستار این شد که در صورت انجام چنین رفتاری وقت پاسخگویی به اتهامات از سوی رسانه ملی در نظر گرفته شود.

آیا یه نفر هست به جناب دکتر بفرماید زمانی که در تلویزیون همه به فحش می بستی وبه هیچ کس رحم نمی کردی چرا آن موقع به صدا وسیما نامه نمی دادی؟؟؟؟



تاريخ : 4 / 2 / 1396برچسب:, | 9:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی، روزی است که محمد، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معنقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.

باور شیعیان

بر اساس باور شیعیان، محمد مصطفی در روز ۲۷ رجب عام الفیل، سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام مبعوث شد. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند و در روایات اسلامی اعمال مستحبی برای روز مبعث پیش بینی شده‌است. دعا، نماز و غسل مستحب از اعمال این روز است.

باور اهل سنت

در نزد اهل سنت تاریخ دقیق بعثت پیامبر مشخص نیز ولی بعضی معتقدند که این واقعه در شب ۲۱ ماه رمضان بوده است. به دلیل نامعلوم بودن تاریخ، مبعث نزد اهل سنت جشن گرفته نمی‌شود.

روز مبعث چه روزیست؟

روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد، پیامبر گرانقدر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. در تقویم هجری قمری، ۲۷ رجب روز مبعث است.

حضرت محمد مصطفی در روز (۲۷ رجب) سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

روز مبعث، روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خُرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود. روز مبعث روز تولّد عاطفه هاست؛ عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت. آن روزها، دخترکان معصوم، به جای آغوش گرم مادر، در دامان سرد خاک می خفتند. جوانان بلندقامت، در جنگ جهالت ها، جان به بارش تیرها می دادند و زنان بی پناه، در بند اسارت می زیستند. آه که چه خارهایی به پای بشریّت می خلید و چه زخم هایی دل عاطفه ها را می خَست.

روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بود؛ روز مرگ کرامت هایی که به پای بت ها قربانی می شد؛ روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش گروه سیاسی رکنا، ستاد انتخابات کشور اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را به شرح زیر اعلام کرد :

سید مصطفی آقا میرسلیم

اسحاق جهانگیری کوشایی

حسن روحانی

سید ابراهیم رئیسی ساداتی

محمدباقر قالیباف

سید مصطفی هاشمی طبا

در این بین نامی از محمود احمدی نژاد و حمید بقایی دیده نمی شود.

و اکنش سخنگوی ستاد احمدی‌نژاد و بقایی به رد صلاحیت آن‌ها

 یادداشت علی اکبر جوانفکر:

بِسْم الله الرحمن الرحیم

دکتر احمدی نژاد و آقای بقایی برای عمل به تکلیف انقلابی، ملی و دینی خود نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند تا اهتمام خویش را مصروف حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود شرایط زندگی آنان و رفع تهدیدهای بالقوه از سر ملت ایران نمایند. شورای نگهبان با تصمیم خود، این تکلیف را از دوش آنان برداشته است. الحمدلله رب العالمین


الحمدلله رب العالمین،الحمدلله رب العالمین از بابت اینکه نه ماندی خدا را شکر