تاريخ : 17 / 1 / 1398برچسب:, | 11:21 | نویسنده : سعید علیزاده

ارتفاع آب پشت سد به ۲۲۵ متر رسید/افزایش رهاسازی آب به ۲۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه

محمد یزدانی میزان خروجی سد را حدود ۲۴۰۰ متر مکعب اعلام کرد.

محمد یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار برنا در اندیمشک، اظهار کرد: سد کرخه هم اکنون بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب در خود ذخیره کرده است.

او با اشاره به اینکه ورودی سد در حال حاضر کاهش داشته، گفت: آورد آب به دریاچه سد در حال حاضر به دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب رسیده است که نسبت به شب گذشته ۲۰۰ متر مکعب کاهش نشان می دهد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه افزود: خروجی سد کرخه هم اکنون حدود دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه است که نسبت به شب گذشته ۳۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

محمد یزدانی با بیان اینکه خط قرمز ما رسیدن به ارتفاع ۲۲۶ متری است بیان کرد: در حال حاضر ارتفاع آب در مخزن سد به ۲۲۵ متر رسیده است.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه در پایان تصریح کرد: مردم نگرانی بابت سازه سد نداشته باشند و وضعیت سد عادی و در حال کنترل است.



تاريخ : 17 / 1 / 1398برچسب:, | 11:11 | نویسنده : سعید علیزاده

پمپئو:

به عربستان اجازه دسترسی به سلاح اتمی نمی دهیم

وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از برجام و ایراد اتهام به آن که ایران را در مسیر دستیابی به سلاح اتمی قرار داد، گفت: هرگز به عربستان و هرجای دیگر جهان اجازه چنین کاری نمی دهیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ مایک پمپئو روز جمعه در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا در پاسخ به این سوال که 6 ماه از قتل جمال خاشقچی ستون نویس واشنگتن پست گذشته است، این هفته نخستین تصویر ماهواره ای از راکتور عربستان هم منتشر شد، آیا آمریکا می خواهد عربستان را به یک قدرت هسته ای تبدیل کند، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: این دولت نزدیک به دو سال است که درباره این مساله با عربستان سعودی به صورت بسیار نزدیک کار کرده است. من نمی توانم به شما بگویم که مذاکرات در چه مرحله ای است چرا که هنوز هم ادامه دارد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اما در مورد آن اشتباه نکنید: ما تنها آرزو می کنیم که دولت قبلی این خطر را به طور جدی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران توجه کرده بود. آنها معاهده ای را تصویب کردند که ایران را در مسیر سلاح های هسته ای قرار می دهد. 

پمپئو در پاسخ به این سوال که آیا این مساله داشتن قدرت اتمی عربستان را توجیه می کند، گفت: ما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق بیفتد. ما اجازه نخواهیم داد که در هر جای دیگر دنیا این اتفاق بیفتد. 

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری آمریکا تهدید گسترش سلاح را درک می کند. ما هرگز چک 150 میلیون دلاری را برای سعودی ها نمی نویسیم و به دستشان نمی دهیم تا با سلاح اتمی اسرائیل و آمریکا را تهدید کنند.

این ادعای ترامپ که همسو با ادعاهای دروغین ترامپ علیه برجام و فعالیت های هسته ای ایران است، در حالی تکرار می شود که ریچارد نفیو عضو ارشد مذاکره کننده آمریکا در برجام روز پنج شنبه در واکنش به انتشار تصویر ماهواره ای نیروگاه سعودی، نوشت: شرم آور است. به جای مرافعه درباره برجام در دو سال گذشته، ما زمانمان را برای کار بر روی مصالحه عملی منطقه ای به منظور پیشیگیری از گسترش هسته ای صرف نکردیم.

این مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: تاسف آور است از فرصت هایی که برجام در اختیار ما گذاشته بود، استفاده نکردیم.

بلومبرگ روز چهارشنبه در یادداشتی که این تصویر ماهواره ای را ضمیمه کرده بود نشان داد که نیروگاه سعودی روبه پایان است و عربستان می خواهد فعالیت آن را در سال جدید آغاز کند.



تاريخ : 28 / 1 / 1398برچسب:, | 16:6 | نویسنده : سعید علیزاده

فراخوان

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا که در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان ارتش فعالیت خود را آغاز کرده از خدمت تمام همشهریان عزیز و گرامی  شهرستان ورزقان و خاروانا  در تمام مسائل و موارد دینی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی  دعوت به همکاری مینماید.

*همشهریان عزیز مطالب ذکرشده با نام خود درج میگردد.

 


"از شما بازدید کنندگان عزیز تقاضا دارم جهت پيشرفت مسايل منطقه و تقويت محتواي وبلاگ ، پيشنهادات و نظریه های مفیدتان ، در خصوص مسايل منطقه و يا ساير موضوعات را در ذيل موضوعات مربوطه ارائه فرماييد .از بذل توجه شما عزيزيان کمال تشکر را دارم "