تاريخ : 30 / 6 / 1396برچسب:, | 9:12 | نویسنده : سعید علیزاده

 

تهران – ایرنا – سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و 'جاهلانه' خواندن ادبیات رئیس جمهوری آمریکا که 'نااهل تازه وارد به سیاست جهانی' است، بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رسانه های انگلیسی زبان به بازتاب سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک پرداختند.
شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود با اشاره به پاسخ روحانی به سخنان ترامپ در این مجمع، نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت 'باعث تاسف' است اگر 'نااهلان تازه وارد' به سیاست جهانی، توافق هسته ای بین المللی را از بین ببرند.
سی ان ان افزود: روحانی ترامپ را به صورت غیرمستقیم مورد خطاب قرار داد و سخنان او را 'جاهلانه، زشت و کینه توزانه' خواند که 'پر از ادعاهای بی اساس' بود.
این تارنما به نقل از روحانی افزود: من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران در نقض این توافق اولین نخواهد بود، اما به هرگونه نقض آن از سوی هر کدام از طرف ها قاطعانه و بدون تردید پاسخ خواهد داد.
نشریه «فایننشال تایمز» نیز در گزارشی با تیتر 'روحانی به ادبیات جاهلانه ترامپ پاسخ داد'، نوشت: آقای روحانی با لحنی شمرده در مجمع عمومی سازمان ملل به رهبران جهان گفت که ایران توافق هسته ای 2015 را نقض نخواهد کرد.
روزنامه انگلیسی «گاردین» در تارنمای خود به سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: دراین سخنرانی که یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام شد، روحانی سخنان وی را بدور از شان مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد.
گاردین افزود: ترامپ که پیشتر مجری یک شوی تلویزیونی عامه پسند بود روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که درباره عقب نشینی از توافق هسته ای تا 15 اکتبر(23 مهرماه) تصمیم گیری خواهد کرد.
شبکه خبری سی بی اس آمریکا با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری ایران مبنی بر افول اعتبار آمریکا از سوی ترامپ، سخن روحانی را مبنی بر اینکه 'مایه تاسف است اگر این توافق از سوی نااهلان تازه وارد به جهان سیاست از بین برود'، به وضوح خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد.
تارنمای این شبکه خبری آمریکا همچنین افزود: روحانی گفت که در این صورت جهان فرصتی بزرگ را از دست خواهد داد، اما چنین اقدامی هرگز ایران را از مسیر پیشرفت و توسعه بازنخواهد داشت.
در ادامه بازتاب های سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در رسانه های انگلیسی زبان، تارنمای هفته نامه آمریکایی تایم با تیتر 'روحانی سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را جاهلانه و کینه‌توزانه خواند'، نوشت: رئیس جمهوری ایران به ایالات متحده هشدار داد که در صورت نقض توافق هسته ای، کشورش 'پاسخی قاطع' خواهد داد.
این تارنما افزود: روحانی سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل را 'جاهلانه، زشت و کینه‌توزانه' خواند که در شان سازمان ملل نبود.
شبکه خبری فرانس24 در تارنمای انگلیسی خود نوشت: روحانی رئیس جمهوری ایران در دفاع از توافق هسته ای در سازمان ملل گفت که برجام توافقی است که پشتیبانی بین المللی دارد و نباید از سوی 'نااهلان تازه وارد به سیاست جهانی' از بین برود.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز در تحلیلی نوشت: به نظر برخی کارشناسان سخنان خصومت آمیز روز سه شنبه ترامپ در سازمان ملل، در کنار اظهارات حساب شده روحانی در روز چهارشنبه، تصویری خردمندانه از ایران در مقابل یاوه سرایی عصبی یک دشمن ارائه داد.
شبد**9416**1379
مترجم: علیرضا آقازاده** انتشار دهنده: هادی افتخاری



به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حال سخنرانی است.

وی در این سخنرانی به سفرهای خود به کشورهای مختلف شش قاره اشاره کرد و گفت که قصد دارد به قطب هم سفر کند زیرا معتقد است پنگوئن‌ها هم حامی اسرائیل هستند!نتانیاهو با سخنانش «سیرک» ترامپ را تکمیل کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمایت‌های دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

وی بار دیگر ادعاهای خود را درباره تهدیدآمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان تکرار کرد و گفت: ایران نسبت به نابودی اسرائیل متعهد است.

نتانیاهو درباره برجام گفت: موضع اسرائیل در قبال توافق هسته‌ای ایران مشخص است؛ این توافق یا باید لغو شود، یا تغییر یابد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میانه صحبت‌های خود به انگلیسی، خطاب به مردم ایران به فارسی گفت: شما دوست ما هستید!



تاريخ : 29 / 6 / 1396برچسب:, | 11:38 | نویسنده : سعید علیزاده

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: «دیدگاه من این است که فشارها را با جنگ لفظی افزایش ندهیم. ما باید از تنش‌ها بکاهیم و از مردم منطقه محافظت کنیم.»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ رئیس‌جمهور فرانسه در این مصاحبه که اندکی پیش از سخنرانی‌اش در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده گفت: «ما به این چارچوب (برجام) نیاز داریم. اگر این توافق را کنار بگذاریم، چه پیشنهادی داریم؟ هیچ چیز.»واکنش هم زمان رئیس‌جمهور فرانسه به اظهارات ضدایرانی ترامپ

«ماکرون» در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به بحران‌های ایجاد شده بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی، مدعی شد که خروج از برجام، ایران را نیز وارد مسیری خواهد کرد که پیونگ‌یانگ پیموده است. 

او گفت: «کره شمالی نمونه بسیار خوبی است که مسیرهای اقتضائی درباره ایران و [در صورت خروج از برجام] را نشان می‌دهد.»

ماکرون تصریح کرد: «چرا؟ چون ما سال‌ها پیش کره شمالی را رها کردیم. ما از هر گونه نظارت، هر گونه گفت‌وگو با آنها دست کشیدیم و نتیجه چه شد؟ آنها احتمالاً به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کنند. من نمی‌خواهم آن وضعیت را درباره ایران تکرار کنم.»

  «سی‌ان‌ان» نوشته مصاحبه ماکرون با این شبکه خبری در حالی انجام شد که ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حال سخنرانی بود. ترامپ در آن سخنرانی کره شمالی را به «نابودی کامل» تهدید کرد. 

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: «دیدگاه من این است که فشارها را با جنگ لفظی افزایش ندهیم. ما باید از تنش‌ها بکاهیم و از مردم منطقه محافظت کنیم.»

وی سپس بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: «فکر می‌کنم خارج شدن آمریکا از برجام اشتباهی بزرگ خواهد بود. به نظر من این توافقِ ایران - این توافق هسته‌ای با ایران- قرار نیست درباره تمامی مسائلی باشد که لازم است با ایران انجام شوند.»

او اضافه کرد: «اگر رئیس‌جمهور ترامپ فکر می‌کند که این توافق کافی نیست، من با آن موافق هستم. اما ما این توافق را داریم. فکر می‌کنم که نتیجه این توافق این است که ما صاحب یک فرایند نظارتی، متناسب با فوریت بین‌المللی مربوط به این وضعیت هستیم و نظر من این است که این [توافق] بهتر از هیچ چیز است. چرا؟ زیرا اگر ما این توافق را رها کنیم، اگر توافق هسته‌ای با ایران را کنار بگذاریم، وارد وضعیتی بسیار شبیه به کره شمالی خواهیم شد.»



تاريخ : 27 / 6 / 1396برچسب:, | 8:41 | نویسنده : سعید علیزاده

 

شرح حال و خاطرات زندگی شهـریار در خلال اشعـارش خوانده می شود و هـر نوع تـفسیر و تعـبـیـری کـه در آن اشعـار بـشود به افسانه زندگی او نزدیک است و حیف است که آن خاطرات از پـرده رؤیا و افسانه خارج شود.
خیلی از خاطرات تـلخ و شیرین شهـریار از کودکی تا امروز در هـذیان دل، حیدر بابا، مومیایی و افسانهً شب به نـظر می رسد و با مطالعـه آنهـا خاطرات مزبور مشاهـده می شود. شهـریار روشن بـین است و از اول زندگی به وسیله رویأ هـدایت می شده است. عـلاقـه به آب و خـاک وطن را شهـریار در غـزل عید خون و قصاید مهـمان شهـریور، آذربایـجان، شـیون شهـریور و بالاخره مثـنوی تخـت جـمشـید به زبان شعـر بـیان کرده است. الـبـته با مطالعه این آثـار به مـیزان وطن پـرستی و ایمان عـمیـقـی که شهـریار به آب و خاک ایران و آرزوی تـرقـی و تـعـالی آن دارد پـی بـرده می شود.
شهـریار نامش سید محـمـد حسین بهـجـت تـبـریـزی است. در اویل شاعـری (بهـجـت) تخـلص می کرد و بعـداً دوباره با فال حافظ تخـلص خواست که دو بـیت زیر شاهـد از دیوان حافظ آمد و خواجه تخـلص او را ( شهـریار ) تعـیـیـن کرد: که
چرخ سکه دولت به نام شهـریاران زد                  روم به شهـر خود  و شهـریار خود باشم
و شاعـر ما بهـجت را به شهـریار تـبـدیل کرد و به هـمان نام هـم معـروف شد. تاریخ تـولـدش 1285 خورشیدی و نام پـدرش حاجی میرآقا خشگـنابی است که از سادات خشگـناب (قـریه نزدیک قره چـمن) و از وکـلای مبرز دادگـستـری تـبـریز و مردی فاضل و خوش محاوره و از خوش نویسان دوره خود و با ایمان و کریم الطبع بوده است و در سال 1313 مرحوم و در قـم مـدفون شد.
شهـریار تحـصـیلات خود را در مدرسه متحده و فیوضات و متوسطه تـبـریز و دارالفـنون تهـران خوانده و تا کـلاس آخر مـدرسهً طب تحـصیل کرده است و در چـند مریض خانه هـم مدارج اکسترنی و انترنی را گـذرانده است ولی در سال آخر به عـلل عـشقی و ناراحـتی خیال و پـیش آمدهای دیگر از ادامه تحـصیل محروم شده است و با وجود مجاهـدتهـایی که بعـداً توسط دوستانش به منظور تعـقـیب و تکـمیل این یک سال تحصیل شد، معـهـذا شهـریار رغـبتی نشان نداد و ناچار شد که وارد خـدمت دولتی بـشود؛ چـنـد سالی در اداره ثـبت اسناد نیشابور و مشهـد خـدمت کرد و در سال 1315 به بانک کـشاورزی تهـران داخل شد.
شهـرت شهـریار تـقـریـباً بی سابقه است، تمام کشورهای فارسی زبان و ترک زبان، بلکه هـر جا که ترجـمه یک قـطعـه او رفته باشد، هـنر او را می سـتایـند. منظومه (حـیـدر بابا) نـه تـنـهـا تا کوره ده های آذربایجان، بلکه به ترکـیه و قـفـقاز هـم رفـته و در ترکـیه و جـمهـوری آذربایجان چـنـدین بار چاپ شده است، بدون استـثـنا ممکن نیست ترک زبانی منظومه حـیـدربابا را بشنود و منـقـلب نـشود.
بالاخره سید محـمد حسین شهـریار در 27 شهـریـور 1367 خورشیـدی در بـیـمارستان مهـر تهـران بدرود حیات گـفت و بـنا به وصیـتـش در زادگـاه خود در مقـبرةالشعـرا سرخاب تـبـریـز با شرکت قاطبه مـلت و احـترام کم نظیر به خاک سپـرده شد. چه نیک فرمود:
برای ما شعـرا نـیـست مـردنی در کـار               کـه شعـرا را ابـدیـت نوشـته اند شعـار

به قلم آقای زاهدی دوست استاد،



تاريخ : 27 / 6 / 1396برچسب:, | 8:38 | نویسنده : سعید علیزاده

به گزارش اقتصادنیوز ، پرویز اسماعیلی معاون رئیس جمهور نوشت:تفاوت بزرگ حسن روحانی با محمود احمدی نژاد در سفر به نیویورک + عکس

«امروز هواپیمای روحانی رکوردشکنی کرد؛ کل هیات و همراهان ۴۳ نفر بود. زمانی استاندارد همراهان رئیس جمهور ایران در سفر به نیویورک 185 نفر بود»

این توییت به مقایسه تفاوت تعداد نفرات همراه حسن روحانی با محمود احمدی نژاد پرداخته است.



تاريخ : 23 / 6 / 1396برچسب:, | 8:53 | نویسنده : سعید علیزاده
به گزارش روزپلاس، امروز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل بنیتا دختر بچه هشت ماهه در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.رئیس دادگاه پس از حدود ۳ ساعت رسیدگی به این پرونده و در مجموع برگزاری دو جلسه دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و قرار شد تا یک شنبه هفته آینده احکام صادر شود.
 
دادگاه امروز حواشی خاصی داشت که می‌توان به داد و فریاد مادربزرگ بنیتای هشت ماهه و برهم زدن نظم دادگاه و نهایتا اخراج وی از دادگاه اشاره کرد.این حواشی به همین جا ختم نشد زیرا پس از پایان جلسه حسن قلعه‌نویی پدر بنیتا در جمع خبرنگاران لب به سخن گشوده و اظهارات عجیبی را مطرح کرد.
 
وی گفت: ما از روز اول قصاص هر دو متهم را می‌خواستیم، اما آقای شهریاری -سرپرست دادسرای امور جنایی و نماینده دادستان تهران- به ما گفت نمی‌شود.وی افزود: نماینده دادستان عنوان کرده که ما برگه منع تعقیب متهم ردیف دوم در موضوع قتل را امضا کرده‌ایم و این موضوع به ما ابلاغ شده، در حالی‌که به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد.
 
اما اظهارات پدر بنیتا به همین جا ختم نشد و وی مدعی شد آنها (مسئولان دادسرا) برگه‌هایی را به ما نشان دادند و گفتند این برگه‌ها حاوی عناوین اتهامی متهمان پرونده است و در صورتی‌ که ما امضا کنیم سرعت رسیدگی به پرونده بیشتر می‌شود.این در حالی است که مادر بنیتا هم در اظهار نظر دیگری ادعا کرد که نماینده دادستان با فریب از او امضا گرفته است.
 
هرچند پدر و مادر بنیتا در شرایط مناسب روحی نبوده و به واسطه فوت فرزند دلبندشان دچار ناراحتی و تألم خاطر شده اند و احتمال دارد این سخنان از سر ناراحتی عنوان شده است؛ اما کمی دور از واقع است که دستگاه قضایی کشور که دستور رسیدگی فوری به این پرونده را صادر کرده و در رسیدگی به اتهامات متهمان مصر است چنین اقداماتی را انجام داده باشد. 


به زودی تکلیف استاندارهای دیگر نیز مشخص خواهد شد و گویا در نهایت استانداران 16 استان را تغییر خواهند داد.
گروه سیاست نامه نیوز: گمانه زنی ها در مورد تغییر استانداران در حالی ادامه دارد که در جلسه روز گذشته هیات دولت تکلیف هفت استانداری مشخص شد.  فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی موسی خادمی، محمد مهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.به زودی تکلیف استاندارهای دیگر نیز مشخص خواهد شد و گویا در نهایت استانداران 16 استان را تغییر خواهند داد. بخشی از این تغییر به معنی جابه جایی و رفتن یک استاندار از استانی به استان دیگر است. برای مثال انتصاب جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در دولت یازدهم این گمانه را مطرح کرد که رحمانی فضلی ، خدابخش استاندار اردبیل را به جای او خواهد فرستاد. شکور پورحسین نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی اما این اقدام را با توجه به روابط مردم دو استان که به طور سنتی چندان صمیمانه نیست، نادرست می داند. او در گفت و گو با نامه نیوز گفت که این مطلب را به وزیر کشور یادآوری کرده و آقای وزیر نیز گفته است تلاش می کند استاندار آذربایجان شرقی را از ادبیل و استادار اردبیل را از آذربایجان شرقی انتخاب نکند.
 
او همچنین با اشاره به اینکه نمایندگان استان ترجیج می دهد فردی قوی تر و کارآمدتر از خدابخش منصوب شود ، گفت: « ظاهرا وزارت کشور بنای تغییر استاندار اردبیل را ندارد».
 
پور حسین که همین چند روز قبل در حاشیه نشست ستاد مواد مخدر با وزیر کشور ملاقات کرده است، گفت: « آقای رحمانی فضلی می گفتند که 16 استان در الویت تغییر استاندار هستند و اردبیل در این میان نیست. با این حال ما تصور می کنیم انتصاب آقای جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی به عنوان معاون سیاسی موجب جابه جایی هایی در استان های آذری زبان شود».
 
نماینده پارس آباد در مورد اینکه مجمع نمایندگان استان با ماندنی شدن آقای خدابخش موافق است یا خیر، گفت: « ما پیش از انتخابات به این نتیجه رسیده بودیم که بهتر است استاندار در دولت دوازدهم تغییر کند».
 
وی افزود: « طی گفت وگوهایی که اخیرا داشته ایم به چند گزینه مناسب نیز رسیدیم اما اینطور که مشخص است آقای وزیر تغییر استاندار اردبیل را ضروری نمی بینند. به اضافه اینکه معیارها و شاخص های ما با شاخص های مورد نظر ایشان همخوانی ندارد».
 
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل توضیح داد: « آقای رحمانی فضلی مایل هستند که استاندار اردبیل با توجه به اهمیت مرزها یک فرد وزارت کشوری با نگاه حاکمیتی باشد. همین طور نگاه توسعه ای و قدرت هماهنگی و تجربه را ملاک قرار می دهند».
 
پورحسین در پاسخ به اینکه مجمع نمایندگان با کدام یک از این ویژگی ها مخالف است، گفت: « ما اعتقاد داریم که استاندار باید به توسعه متوازن استان باور داشته باشد و به همین خاطر ترجیح می دهیم که یک استاندار غیر بومی منصوب شود».
 
به گفته او ، استاندار غیر بومی که خانواده، فامیل و دوستانش در استان نیستند می تواند با عدالت بیشتری به همه شهرهای استان توجه کند و چون فردی از مردم استان به استاندار شدن او کمک نمی کند لذا وامدار کسی نمی شود.
پورحسین افزود: « به نظر ما آقای خدابخش بیشتر گفتار درمانی می کند و استان برای توسعه متوازن به فردی عملیاتی نیاز دارد. مایل هستیم که فردی کارآمدتر و توانمند تر از آقای خدابخش به عنوان استاندار منصوب شود و منظورمان از تغییر رسیدن به فردی ضعیف تر نیست».
 
نماینده پارس آباد از گزینه های مورد نظر مجمع نمایندگان برای استانداری نام نبرد و این درحالی است که رضا کریمی نماینده اردبیل  معتقد است مجمع نمایندگان اساسا گزینه مشخصی در نظر ندارد. او در گفت وگو با خانه ملت، گمانه انتصاب خدابخش به جای جبارزاده را رد کرده است. به گفته او نمایندگان آذری زبان در راستای استفاده از ظرفیت مدیران آذری زبان در وزارتخانه ها، خدابخش را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت علوم به رئیس جمهور معرفی کرده اند.
 
یزدی ها به دنبال بدرقه استاندار فعلی
 
یکی دیگر از استان های بلاتکلیف یزد است. این درحالی است که شنیده ها از رفتنی بودن سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در دولت یازدهم حکایت دارد.  سید محمد میرمحمدی از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاندار یزد در دولت یازدهم، متولد سال 1327 و در آستانه 70 سالگی است. انتصاب او در دولت یازدهم نیز برای برخی از مسئولین استانی خوشایند نبود. برخی این انتصاب را نشانه لابی کردن های محمدرضا تابش نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی می دانستند و برخی مدام از غیر مستقر و پروازی بودن آقای استاندار ایراد می گرفتند. برخی از اصولگرایان نیز دیدار میرمحمدی با رئیس دولت اصلاحات و مواردی از این دست را دست مایه انتقاد از او می دانستد. 
اینطور که به نظر می رسد اکنون نیز یزدی ها ترجیح می دهند آقای استاندار را بدرقه کرده و یک استاندار جوان تر از میان خودشان انتخاب کنند. سید ابوالفضل موسوی بیدکی نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نامه نیوز علت این امر را ضرورت جوان گرایی دانست و گفت: احتمالا آقای میرمحمدی خوشان نیز تقاضای بازنشستگی دارند. 
 
وی ضمن پرهیز از طرح اسامی گزینه های احتمالی برای به عهده گرفتن این سمت در دولت دوازدهم، گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نیست و همه حرف ها در حد گمانه زنی است.
 
موسوی در مورد میزان همفکری میان وزارت کشور و مجمع نمایندگان استان برای انتخاب استاندار نیز گفت: « وزارت کشور گفته است که هر وقت قرار باشد تصمیم قطعی در مورد استاندار بگیرند با مجمع نمایندگان تماس خواهند گرفت. فعلا چنین تماسی حاصل نشده است و ما از نظر وزارت کشور بی اطلاع هستیم».
 
وی  با بیان اینکه از تماس نگرفتن با نمایندگان استان دو تعبیر می توان داشت، گفت:« گمانه نخست این است که استاندار فعلی ماندنی باشد و گمانه دوم اینکه هنوز نوبت به یزد نرسیده باشد».
 
این نماینده مجلس که گمانه دوم را منطقی تر می داند، افزود:« من نمی دانم که وزارت کشور ترتیب انتخاب استانداران استان های مختلف را به چه اساسی  انجام می دهد. به هر حال اگر این کار را به ترتیب حروف الفبا انجام دهند ما آخرین استان هستیم و اگر بر اساس ضرورت باشد نیز در اولیت اول تا سوم قرار نمی گیریم. به همین خاطر تماس نگرفتن با مجمع نمایندگان استان طبیعی است».
 
موسوی ادامه داد: « بر اساس شنیده ها تغییر استاندار قطعی است و دلیل خاصی نیز غیر از شاخص سن و سال ندارد». به گفته او، اگر استاندار جدید جوان تر اما داری قابلیت هایی همچون میرمحمدی باشد حتما برای استان کارآیی بیشتری خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به اینکه مجمع نمایندگان استان که به زودی از سوی وزارت کشور مورد مشورت قرار می گیرد چه شاخص هایی را برای انتخاب استاندار در نظر دارد؟ گفت: « در بین نمایندگان دو رویکرد وجود دارد. رویکرد نخست و قوی تر این است که استاندار در استان مستقر باشد. یعنی یا بومی باشد یا حداقل در طی دوره خدمت به همراه خانواده در استان ساکن شود. رویکرد دوم نیز این است که انتخاب یک مدیر کارآمد کافی است».
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود:« مجمع نمایندگان استان با رویکرد اول معاونین استاندار فعلی و در مرحله بعد مدیران دستگاه های اجرایی استان را در اولویت قرار می دهد. بر اساس رویکرد دوم نیز گزینه های پیشنهادی خود را از میان مدیران یزدی مرکزنشین انتخاب می کنیم».


به گزارش جام جم آنلاین، 18 ماه از شهادت محسن می گذرد و در این مدت ، هر پنج شنبه بر سر مزار محسن در بهشت زهرا خیمه عاشقی برپاست؛ ایستگاهی صلواتی نشانه عشق تمام نشدنی پدر به فرزند. پدری که همیشه شب های چهارشنبه را همینجا در بهشت زهرا کنار مزار پسر شهیدش به صبح می رساند و آفتاب پنج شنبه که شهر را روشن کرد، آستین همت بالا می زند و به روال همه هفته های گذشته، بساط عاشقی اش را به پا می کند.

دومین پنجشنبه گرم شهریور ماه، در قطعه 50 بهشت زهرا ، مهمان اصغر قوطاسلو شدیم و با او از فرزند شهیدی گفتیم که مایه افتخار و سربلندی اش است.

همیشه پنج شنبه ها اینجا هستید؟

از وقتی که اینجا خانه محسن شده ما هم همیشه اینجاییم. البته بیشتر وقت ها من از شب قبل می آیم بهشت زهرا. شب همینجا می خوابم و از سر صبح می افتم دنبال تهیه تدارکات برای پخت غذا.
بیشتر توضیح می دهید؟

بله .. آش می پزیم ، قیمه می پزیم ، قرمه می پزیم. ماه رمضان سحری و افطاری می دادیم ، زیارت عاشورا داریم. نماز جماعت برگزار می کنیم. امروز دعای عرفه داریم. سخنران داریم و هزار نفر پای سفره ای می نشینند که هر پنج شنبه اینجا می اندازیم و نمی گذاریم چراغ اینجا خاموش شود.

چرا؟

چون محسن چراغ دل ما را روشن کرد. چراغ دل یک ملت را روشن کرد. محسن تکاور بود، جنگاور بود، رفت و در راه اسلام، در راه وطن شهید شد، چه افتخاری از این بالاتر. حالا این کوچکترین کاری است که من می توانم برای پسرم انجام بدهم. البته من تنها نیستم، اینجا واقعا کار دلی است، جوان های زیادی می آیند داوطلبانه پای کار می ایستند. خیلی ها التماس می کنند که تورا به خدا به ما هم اگر کاری هست بگویید انجام بدهیم. اصلا یک حال خوبی اینجا بوجود آمده که همه اش از برکات حضور شهداست.

محسن را خیلی ها بعنوان اولین شهید مدافع حرم ارتش می شناسند، شما که پدر این شهید هستید، محسن را چطور معرفی می کنید؟

پسر من جنگاور بود،​غواص بود ،چترباز بود دوره هایی که یک رنجر باید ببیند گذرانده بود، کلاه سبز بود ، غریق نجات بود. اما قبل از همه اینها محسن یک بسیجی بود؛ یک نظامی خالص. از خیلی سال قبل تر مسئول حوزه بسیج بود، مسئول آموزش ناصحین بود، مسئول آموزش دانش آموزی پاکدشت بود و همیشه خودش را سرباز رهبر می دانست.

هیچوقت فکر می کردید که شهید بشود؟

محسن زیاد از شهادت حرف می زد. همیشه در جمع های خانوادگی یا در هیئت ها که حضور داشت می گفت دعا کنید من شهید بشوم ؛ یعنی شهادت آرزویش بود. همیشه دنبال مسیری بود که او را به شهادت نزدیک تر کند. حتی وقتی در سوریه بود بااینکه دوره ماموریتش تمام شده بود اما باز هم داوطلبانه مانده بود ، به همرزمانش هم گفته بود من با شهادت برمی گردم.

از نحوه شهادتش خبر دارید؟

دوستانش گفتند که یک عملیات سختی بین نیروهای ایرانی و نیروهای جبهه النصره بوجود آمده ، تا رسیدن نیروهای خودی محسن چندساعتی خط را به تنهایی نگهداشته بوده و قهرمانانه در نبردی مستقیم و تن به تن به شهادت رسیده. نیروهای دشمن، بعد از شهادت محسن برای اطمینان از مرگ او، به او تیر خلاص زده بودند. حتی وسائلش را هم با خودشان برده بودند.

محسن کجا شهید شد؟

در شهر حلب منطقه برنه .افتخار من این است که پسرم قهرمانانه جنگید.

برای اینکه برود سوریه و مدافع حرم بشود رضایت شما را گرفت؟

بله ...یک روز آمد و گفت دوست دارم بروم مدافع حرم بشوم. گفتم محسن جان خوب فکرهایت را کرده ای؟ گفت بله. اگر من نروم چه کسی برود؟! وظیفه من است که بروم و از حرم حضرت زینب (س) از مردم مظلوم و از اسلام دفاع کنم.

این اولین ماموریت خارج از کشورش بود؟

نه قبلا یک بار هم رفته بود عراق . اما آن موقع ماموریتش طولانی نبود.

پدری که هرهفته می آید بهشت زهرا شب را سر مزار پسر شهیدش می خوابد یعنی او را خیلی دوست داشته، چطور این پدر رضایت می دهد به رفتن فرزندش به جایی که پر از آتش گلوله است.

چون خودش دلش با رفتن بود. محسن درست است که پسرم بود، اما پشت و پناهم بود، من خیلی وابسته اش بودم، روزی هم که آمد و گفت می خواهد برود سوریه، من می دانستم که این راه شهادت دارد، خودم هم در دوران مقدس جبهه بودم ، می دانستم شرایط جنگ چطوری است. می دانستم که در این مسیر خیلی ها به شهادت می رسند، البته شهادت نصیب هرکسی نمی شود و اینهایی که امروز می بینید شهید شده اند همه برگزیده هستند.

محسن فرزند چندمتان بود؟

پسر اولم بود. تکیه گاهم بود. همیشه هرکاری داشتم محسن داوطلب می شد انجامش می داد. همیشه فکر می کردم اگر یک روزی از این دنیا بروم ، این محسن است که زیر تابوتم را می گیرد من را از زمین بلند می کند. فکر نمی کردم برعکس بشود. اما شد... خدا عزتی به او داد که هیچ بنده ای نمی توانست بدهد.

بعد از شهادت محسن او را خواب دیده اید؟

زیاد...من محسن را زیاد در خواب می بینم.حتی آن وقتی که نزدیک شهادتش بود هم چندباری خواب دیدم مراسم عزاداری است و من دارم محسن را تشییع می کنم. حال بدی داشتم. خدا شاهد است که بعد از اینکه بیدار می شدم تا صبح راه می رفتم. با خودم می گفتم خدایا این چه خوابی است... فکر می کردم یعنی قرار است واقعا محسن شهید بشود؟! الان می بینم محسن همیشه در خوابهای من حضور دارد.

الان چطور این حضور را نشان می دهد؟

در این مدتی که شهید شده چندباری پسرم را در خواب دیدم. دیدم بیرون در ایستاده. تعارف کردم که محسن جان بیا داخل خانه. چرا نمی آیی؟ محسن هم هربار گفته: بابا آخر من نگهبان بی بی هستم. نمی توانم اینجا را ترک کنم.

پس حتما محسن ارادت زیادی به حضرت زینب(س) داشته.

دقیقا همین طور است. وقتی محسن داوطلب شد برای اعزام به سوریه، هم برایش بحث اعتقادی و مذهبی مطرح بود، هم بحث دفاع از مرزهای اسلام. همه اینها کنار هم جمع شد و محسن را برای رفتن ترغیب کرد. یادم نمی رود که محسن همیشه می گفت من می روم که سرباز بی بی باشم. حالا پسر من سرباز بی بی است.

وقتی خبر شهادت محسن را شنیدید چکار کردید؟ شما که با خواب شهادتش آنقدر آشفته می شدید.

من به پسرم افتخار کردم. محسن سربلندم کرد. ببینید همه ما رفتنی هستیم، چه بهتر که به شکل زیباتری از این دنیا برویم و چه رفتنی زیباتر از شهادت؟!

واکنش مادرش چه بود؟

اتفاقا من درباره این موضوع خیلی نگران بودم. وقتی رفتم معراج شهدا و پیکر محسن را دیدم ، همه دغدغه ام این بود که چطور این خبر را به مادرش بدهم. قبل از اینکه برسم خانه ، به همسرم زنگ زدم. گفت چیزی شده؟ از محسن خبری شده؟ گفتم می ایم خانه می گویم. اما پای رفتن نداشتم. وقتی رسیدم خانه و همسرم در را باز کرد. دوباره پرسید از محسن خبری شده؟ محسن شهید شده؟ گفتم شهید شده. گفت مبارکش باشد...مبارکش باشد...

یک عکس خیلی معروف از حضور حضرت آیت الله خامنه ای برسر مزار اولین شهید مدافع حرم ارتش وجود دارد، درباره این عکس توضیح می دهید؟

بله... محسن خیلی دوست داشت حضرت آقا را از نزدیک ببیند، حتی در وصیت نامه اش هم نوشته بود که آرزو دارم آقا دست متبرکشان را به روی سرم بکشد. که البته قسمتش نشد اما بعد از شهادتش ، حضرت آقا همینجا سر مزار محسن آمد و چند دقیقه ای ایستاد. همین عکس است که خیلی معروف شده.

خودتان هم از نزدیک ایشان را دیده اید؟

بله چندباری این سعادت نصیب من شده که محضر حضرت آقا برسم. همیشه از ایشان خواسته ام که من را دعا کنند و ایشان هم فرمودند که این مدافعان حرم در راه دفاع از حریم و حرم به شهادت می رسند؛ افتخار کن که چنین پسری داری.



تاريخ : 11 / 6 / 1396برچسب:, | 11:1 | نویسنده : سعید علیزاده

 

اختصاصی خاروانا نیوز: اواسط  تیرماه سال جاری مسئولین ذیربط شهرستان از تکمیل آسفالت روکش جاده ورزقان- خاروانا سخن گفتند. این پروژه که از سال 1393 شروع شده بود و تا سال 1395 حدود 30 کیلومتر از خاروانا تا جوشین چایی آسفالت ریزی شده بود، یکی از مهمترین مطالبات اهالی از مسئولان حوزه راه و شهرسازی شهرستان تلقی می شود؛ چرا که علاوه بر وجود مشکلاتی همچون پیچ و خم زیاد، عرض کم، نبود زیرسازی استاندارد و ... از بین رفتن آسفالت جاده خسارت زیادی به خودروهای اهالی و مسافران وارد آورده و در برخی اوقات خطرات جانی نیز به همراه داشت. خبر تکمیل آسفالت باقیمانده جاده یعنی از دیزج ملک تا جوشین چایی یکی از خوشحال کننده ترین خبرها طی تابستان امسال بود، ولی متاسفانه بعد از تراشه برداری و آسفالت ریزی قسمتی از جاده از دیزج تا داشکسن، مجددا این پروژه نیمه کاره رها شده و تعطیل گردید.

از طرف دیگر لکه گیری (یاماخ زنی!) ادامه مسیر این شائبه را ایجاد نموده است که به احتمال زیاد قسمت باقیمانده جاده آسفالت نخواهد شد. انتظار از مسئولین محترم آن است که تا زمانیکه موضوع اعتبار و سایر موارد مرتبط با پروژه ای نهایی نشده، از دادن وعده و وعید به مردم خودداری نموده و انتظار کاذب ایجاد ننمایند. وظیفه مسئولین ذیربط آن است که در دل مردم نجیب، فهیم و متاسفانه ستم دیده بخش خاروانا امید بدمند نه اینکه سوسویی از امید که مردم دارند را از آنها بگیرند!

پس تا قبل از اتمام فصل کاری سال 96 که زمان زیادی هم نیست، نسبت به تکمیل آسفالت این مسیر که متاسفانه نام جاده را نمی توان بر آن نهاد، اقدام نمایید و اندک امید مردم ساکن منطقه را زنده نگه دارید!



تاريخ : 11 / 6 / 1396برچسب:, | 10:46 | نویسنده : سعید علیزاده

به گزارش افکارنیوز، «خالد الفیصل» امیر مکه در یک نشست خبری که در خصوص مراسم حج برای اهالی رسانه برگزار شده بود تأکید کرد که ایرانی ها برادران دینی عربستانی ها هستند.امیر مکه: ایرانیان برادران دینی ما هستند

اسپوتنیک گزارش داده که بعد از کشمکشی که میان تهران و ریاض درباره موضوع حجاج ایرانی و تأمین امنیت و آسایش آنها بعد از فاجعه منا در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده بود، امیر مکه اعلام کرد که حجاج ایرانی برادران دینی ما هستند که ما از ورود آنها به این سرزمین مقدس استقبال کرده و به آنها خوش آمد گفتیم.

وی همچنین تأکید کرد که حجاج ایرانی تا کنون هیچ مشکلی در طول مراسم حج نداشته اند و گفت  امیدوار است حجاج ایرانی به راحتی و با آسایش حج خود را به جای بیاورند و از عربستان به نیکی یاد کنند عربستانی ها هم از ایرانی ها به نیکی یاد کنند.



با انفجاردفتر نخست وزیری در ۸ شهریور سال ۶۰، محمدعلی رجایی دومین رئیس جمهور ایران و محمدجواد باهنر نخست وزیر او همزمان به شهادت رسیدند.

 اگرچه اين روزها علي مطهري و محمدمهدي مفتح فرزندان شهيدان مطهري و مفتح نماينده مجلس هستند، محمدمهدي تندگويان فرزند شهيد تندگويان عضو شوراي شهر تهران بود و ... اما نام و نشاني از فرزندان شهيد رجايي و باهنر در تارک سياسي کشور نيست. 

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین، شايد چون نه همچون محمدرضا عارف فرزند رئيس فراکسيون اميد مجلس ادعايي درباره "ژن خوب" دارند، نه همچون نوادگان امام خميني و فرزندان هاشمي رفسنجاني وصلت سياسي کردند و نه حتي تمايلي براي حضور در رقابت‎هاي سياسي و يا حضور در پست‎هاي مملکتي داشتند.

در بي رغبتي پيوند خانواده شهيد رجايي با رجال سياسي کشور همين بس که پس از شهادت آن مرحوم، همسرشان عاتقه صديقي تمايلي نداشتند که دخترانشان با خواستگاران سياسي‎شان ازدواج کنند و تنها پسرش "کمال" نيز عموما خود را با نام خانوادگي مادرش معرفي مي‎کند.

فرزند شهيد باهنر نيز عموما حضور در مجامع علمي را بر رفت و آمدهاي سياسي ترجيح داده‎اند. "ناصر باهنر" بزرگترين فرزند شهيد باهنر دکتراي ارتباطات دارد و از اعضاي هيات علمي دانشگاه امام صادق است. دو دخترش "نهضت" و "ندا"، پزشک و دندانپزشک هستند و کوچکترين فرزندش "ميثم" که بيش از خواهرها و برادرش شبيه پدر است، فوق ليسانس هوافضا دارد.

در دو تصوير ذيل شجره‎نامه خانوادگي شهيدان رجايي و باهنر را مشاهده کنيد: برای دیدن عکس در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.



تاريخ : 7 / 6 / 1396برچسب:, | 11:44 | نویسنده : سعید علیزاده

تبریز - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز عملیات آوار بردای ۲۲۴ واحد تخریبی در مناطق زلزله زده شربیان خبر داد.حافظ باباپور مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، حافظ باباپور سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اکیپ بنیاد مسکن  بعد از وقوع زلزله ۴.۹ ریشتری شربیان، درکنار سایر ادارت بلافاصله به منطقه اعزام شده و ماشین الات سنگین استان عملیات آوار برداری روستای ایوق که مرکز زلزله دراین روستا بود را شروع نموده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس براورد کارشناسان تاکنون در خود روستای ایوق نزدیک به ۲۲۴ واحد از ۶۰ الی ۱۰۰ درصد تخریب شده اند که بعد از اتمام آوار برداری تسهیلات لازم در اختیار روستائیان عزیز قرار گرفته و عملیات احداث واحدهای نوساز شروع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآورشد: واحدهای تخریبی نیز در خود شهر شربیان و دوزدوزان وجود دارند و همچنین طبق اعلام کارشناسان فنی در چهار روستا از توابع بخش مهربان نیز واحدهای تخریبی داریم که بپس از برآورد اولیه کارشناسی همه واحدهای تخریب شده و کم دوام را مجددا مقاوم سازی خواهیم کرد.

وی افزود: بنیاد مسکن در ابتدا نقشه رایگان در اختیار متقاضیان و روستائیان قرارداده و در واقع فعلا به دلیل آغاز فصل سرما  از منابع خود بنیاد مسکن کار را شروع کرده و تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه آماده پرداخت است و روستائیان می‌توانند سریع تشکیل پرونده دهند.

باباپور تصریح کرد: در تمام روستاهای آذربایجان شرقی این تسهیلات از ۱۲ سال قبل پرداخت شده و سالانه نزدیک به ۱۲ هزار واحد مسکونی کم دوام مقاوم سازی می شود و امیدواریم که این زلزله تجربه‌ای برای سایر روستاها شود تا خانه‌های روستایی بهسازی شود.



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید به مقوله‌ اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه شود و دولت در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات اثرگذاری داشته باشد.خبرگزاری فارس: تذکرات اخیر رهبری در حوزه فرهنگ سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد/ مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد است

وی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی و عمل به شعار سال به عنوان راه‌ حل اصلی برای اصلاح اقتصادی کشور است.

امام جمعه تبریز همچنین تقویت ارزش‌های دینی و روحیه انقلابی در میان جوانان را از دیگر رسالت‌های دولت برشمرد و تأکید کرد: در حوزه فرهنگ تذکرات اخیر رهبری سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد و انتظار می رود دولت با بهره‌مندی از ابتکار، خلاقیت و اندیشه جوانان انقلابی، ارزش‌های دینی را تقویت کند.

آل‌هاشم مطرح کرد: انتظار داریم دولت با همراهی مجلس بتواند امسال در بحث صادرات غیرنفتی موفق باشد و وابستگی اقتصاد به نفت که از توطئه های شوم رژیم گذشته است را کمتر نماید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌شرقی ‌تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را وسیله رشد و توسعه پایدار تعریف کنیم برای رسیدن به اجماع میان نخبگان حوزه‌های مختلف و وحدت نظر بین آحاد مختلف ضرورت دارد این مقوله جنبه مردمی پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ در گفتمان­‌سازی فرهنگی پیرامون اقتصاد مقاومتی  باید گفت کار فرهنگی، بلندمدت یا دست کم میان­ مدت است و ثمره آن در فرایند استمرار و تداوم شکل می‌گیرد. بنابراین با توجه به این واقعیت باید گفتمان­ سازی فرهنگی پیرامون اقتصاد مقاومتی، امری جاری و ساری باشد و محدود به همین سال نباشد و دستور کار دائمی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در راستای هدف متعالی خود که دستیابی به رشد و توسعه مستمر و پایدار است، حرکت کند از همه ظرفیت‌های جامعه باید بهره بریم.

داود بهبودی خاطرنشان کرد: تحقق کامل اقتصاد مقاومتی با محوریت‌های موضوعی و تخصصی آن مثل تولید و اشتغال نیازمند مردمی کردن آن است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی نهادهای عضو شورای فرهنگی عمومی، گفت: اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان با توجه به دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی کشور اخذ و نظرات اعضای شورا تجمیع و تدوین شده و تصویب می شود.

علی پیروزمنش پیشنهادات دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را همچون تولید آثار هنری تبیین کننده گفتمان اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از پتانسیل سرمایه اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران در ترویج پیام شعار سال را جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی ارائه داد.

وی همچنین به ارائه‌ گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص مصوبات جلسات پیشین این شورا پرداخت.



تاريخ : 7 / 6 / 1396برچسب:, | 11:36 | نویسنده : سعید علیزاده

به گزارش انعکاس ورزقان محمد حاجی آقازاده در گفتگو با خبرنگار سایت مس آذربایجان ، با اشاره به تعدادی از اقدامات مجتمع مس سونگون در خصوص پايبندی، انجام و اجرای مسئوليت های اجتماعي خود در شهرستان ورزقان خاطر نشان کردند که شرکت ملی صنایع مس ایران تلاش می نماید تا در تمامی زمینه های ممکن نسبت به ارایه خدمات به منطقه و اهالی محترم آن پیشقدم باشد.

که بخشی از اقدامات انجام گرفته در شهرستان ورزقان به شرح زیر می باشد:

1-4- حضور همه جانبه ،کامل و شبانه روزی مس سونگون با ايجاد آني پايگاه کمک رساني در واقعه ی تأسف بار زلزله ی منطقه ارسباران در مردادماه سال 1391 با بسيج فوری و شبانه روزی کارکنان برای حضور و اعزام به مناطق نيازمند به کمک ، در اختيار قراردادن تجهيزات سبک و سنگين، آماده سازی و تهيه غذا ، خوراک ، لباس و بيش از 30 نوع اقلام و ملزومات اوليه و مورد نياز آسيب ديدگان در هر ساعات از روزها و ادامه ی اين تکليف و مسئوليت پذيری فاخر تا پايان ساماندهي واقعه ی مورد نظر .

2-4- پرداخت کمک هزينه و مبالغ قابل توجه به شهرداری شهرستان ورزقان برای ترميم ، بازسازی و آسفالت خيابانها و راه های شهر.

3-4- حمايت همه جانبه، برگزاری و شرکت در مراسم های مذهبي ، اعياد و سوگواری در شهرستان و ساير محل ها.

4-4- پشتيباني مالي و حمايت از ساخت جاده ی خواجه _ ورزقان با مشارکت سه پيمانکار عامل با هماهنگي و در راستای برنامه ها و سياست های اداره ی راه و شهرسازی استان، که انشاءالله با روند پيشرفت کار در انتظار است امسال بخشي از آن افتتاح و مورد استفاده ی عموم قرار گيرد.

5-4-  پرداخت مبلغ قابل توجه ، بعنوان کمک مالي برای بيمارستان شهرستان ورزقان با هدف تجهيز و تکميل آن در راستای استفاده ی عموم مردم.

6-4- پرداخت مبلغ 500 ميليون تومان برای کمک هزينه ی خريد زمين مسجد جامع شهرستان ورزقان با مشارکت شهرداری تهران که به حول و قوه ی الهي اکنون با داشتن آن مسجد زيبنده، عموم افراد جامعه در شهرستان از آن بهره مند هستند.

7-4- انجام دادن اقدامات شايسته و قابل توجه در روستاهای شهرستان برای ساخت و ترميم پل ها و راه ها.

8-4- با ايجاد و آماده بکار بودن شبانه روزی راهدارخانه ی مجتمع مس سونگون با دارا بودن دو دستگاه بولدوزر ، تجهيزات ، ماشين آلات مناسب و نيروی انساني هميشه آماده بکار ، در تمامي فصول، بويژه فصل زمستان راه های ارتباطي شرکت و بيش از 20 روستاهای تابعه همواره قابل تردد و استفاده هست.

و علاوه بر آن درفصل زمستان نيز در صورت بسته شدن راه های روستاها و بروز هر نوع مشکلات، مس سونگون نقش به سزا و ارزنده ی خود را ايفاء مي نمايد.

9-4- همکاری و هماهنگي با فرمانداری ، شهرداری و بخشداری شهرستان هر ساله از اول خردادماه تا پايان فصل تابستان با در اختيار قرار دادن ماشين آلات سبک و سنگين در روستاها نقش خود را به منظور راه سازی بين مزارع ايفاء مينمايد.

10-4- کمک به آموزش و پرورش شهرستان از حيث تهيه و تامين تغذيه و تجهيز مدارس شبانه روزی که در مناطق صعب العبور منطقه قرار دارند.

11-4-  تقبل هزينه ی خريد زمين و ساخت ساختمان هنرستان فنی و تجهيز تخصصي آزمايشگاه و در اختيار قراردادن آن به دانشگاه صنعتي سهند با هدف  تربيت نيروی فني لايق. در خصوص کيفيت اين هنرستان به جرأت مي توان ادعا کرد بار علمي آن توسط اساتيدی از دانشگاه تبريز بوده و با داشتن آزمايشگاه های بي نظير و قابل قياس با دانشگاه تبريز عملاً با تلفيق علم و تجربه در تربيت نيروی انساني باارزش و توانمند جايگاه ويژه ای در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

12-4- هماهنگي با کميته ی امداد امام خميني شهرستان ورزقان برای ساخت و تحويل 35 دستگاه واحد مسکوني به مددجويان اين کميته که با موفقيت و افتخار انجام و اجرا گرديد.

13-4- مشارکت چشم گير همه ساله در جشن گلريزان شهرستان و استان برای تقبل و پرداخت هزينه های آزادسازی زندانيان حائز شرايط آزادی.

14-4- انجام کمک های متفرقه و غيرسازماني به افراد ناتوان ، حائز شرايط و تائيد شده از قبيل رفع بدهي شخصي آنها ، کمک هزينه ی بيماری و . . .

15-4- مشارکت چشم گير و تقبل هزينه برای اعزام افراد بي بضاعت منطقه و حائز شرايط به عتبات عاليه ، همکاری با بهزيستي ، مشارکت مقامات ، نيروی انساني لازم و تجهيزات مورد نياز برای برگزاری مراسم مختلف در قالب اعياد و سوگواری در مناسبت ها و رويدادهای اجتماعي شهرستان..

16-4- پرداخت مبلغي بالغ بر 120 ميليون تومان برای حمايت از مدافعان حرم صورت پذيرفته است.

17-4- امسال نيز به حول و قوه ی الهي مقرر است با هماهنگي مقامات شهرستاني مقداری از منابع برای بهسازی روستاها هزينه شود و از اوايل ارديبهشت ماه سال جاری با هماهنگي فرمانداری ، بخشداری، دهيارها و ناظرين مربوطه در چارچوب برنامه های تدوين شده جدول کشي و سروسامان دادن خيابانها و راه در روستاها در حال انجام هست و انشاالله تا فصل زمستان و نامساعد شدن هوا کارها خاتمه خواهد يافت.

18-4- اقدام و تقبل هزينه ديوار کشي يکي از مراکز آموزش و پرورش در شهرستان ورزقان.

19-4- اقدام شايسته برای ساماندهي مزار شهدا در روستاها و شهر ورزقان از طريق بنياد شهيد شهرستان صورت پذيرفته است.

20-4- مشارکت پرسنل در فريضه ی نماز جمعه ی شهرستان با تامين وسيله ی اياب و ذهاب و تجهيز دفتر امام جمعه ی شهرستان به شکل منسجم و در خور شأن انجام گرديده و خواهد شد.

21-4- فعال کردن باشگاه فرهنگي و ورزشي مجتمع مس سونگون در شهرستان ورزقان با چندين سالن چند منظوره و دو زمين چمن مصنوعي فوتبال با اجرای چند رشته ی ورزشي مورد علاقه افراد.



بعد از ظهر روز چهارشنبه یکم شهریور ماه 1396 مراسم تحلیف شورای اسلامی دوره پنجم شهر خاروانا، با حضور علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، یحیوی فرماندار و موسوی معاون فرماندار شهرستان و انبارته بخشدار خاروانا برگزار گردید. در این مراسم که در محل بخشداری خاروانا برگزار شد، اعضای شورا ابتدا سوگندنامه شورا را قرائت نموده و سپس نسبت به تعیین هیئت رئیسه اقدام نمودند.

بعد از انجام فرآیند رای گیری، آقای مقصود تنهایی به عنوان رئیس شورا، رضا ولیان به عنوان نائب رئیس، میرعباس حجازی منشی شورا و یوسف مداحی به عنوان خزانه دار و مسئول مالی شورا انتخاب گردیدند. همچنین جناب آقای حسن رشتبر لنبران به عنوان نماینده شورای شهر در شورای شهرستان انتخاب شد. گفتنی است آقای ولیان منتخب علی البدل اول شورا بود که با انتصاب آقای امیرعلی رشتبر به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان و عدم امکان حضور ایشان به عنوان شورا به لحاظ قانونی، به عنوان عضو شورای پنجم شروع به فعالیت نمود.

ضمن تبریک به همه بزرگواران، برای تک تک اعضا آروزی توفیق و سربلندی داریم.

منبع تصاویر: کانال تلگرامی انعکاس اخبار خاروانا



تاريخ : 2 / 6 / 1396برچسب:, | 13:46 | نویسنده : سعید علیزاده
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت:    خدمات و زحمات تمامی دولتمردانی که در راه به ثمر رسیدن خون شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهید رجایی و شهید باهنر تلاش می‌کنند را ارج می نهیم، دولتمردان هدفی جز خدمت برای مردم ندارند. 
 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجا‌ن‌شرقی، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در اولین روز از هفته دولت سالجاری در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با بیان اینکه کلمه شهادت، یک مفهوم بی نظیر در ادبیات اسلامی است، اظهار کرد: این مفهوم تنها در سایه مفهوم جهاد، قابل درک است. شهادت، مقام و منزلتی است که حضرت علی(ع)، آن را پایان دادن به فروغ درخشان زندگی در کمال هوشیاری برای رسیدن به هدفی والاتر و بهتر از زندگی طبیعی دنیاست می‌داند. 
 
 وی  شهادت را از سوختن و شعله‌ور شدن در آتش عشق الهی برای ایجاد حکومت اسلامی در جهان دانست و عنوان کرد: شهدای عزیز به پا خیزید. در اولین روز هفته دولت، مسئولین استان، پدران شما، یاران شما  در کنار شما هستند تا با آرمان‌های شما عهد و پیمان ببندند. شهدا رفتند ولی اسلام زنده ماند و ایران اسلامی روز به روز سربلندتر و موفق تر شد.         
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور تعدادی از خانواده های شهدا در این آیین، آنان را زینت بخش تمامی جلسات و برنامه ها دانست و افزود: در کنار شهدا و در حضور پدران شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدفعین حرم بار دیگر عهد و پیمان  ببندیم که به وصیت این بزرگواران عمل کرده و در راه تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بکوشیم. 
 
حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: این هفته را گرامی می داریم و به دست اندرکاران دولت جمهوری اسلامی ایران، ریاست محترم جمهوری اسلامی، کابینه دولت دوازدهم که این روزها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تبریک می‌گوییم. امیدواریم با توصیه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، دولتیان بتوانند به وظیفه سنگین خود در قبال شهدیان رجایی و باهنر، شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی عمل کنند. 
 
وی گفت: امیدوارم تمامی دولتمردان در انجام وظایف با رویکرد قانون پذیری ، خودباوری و ساده زیستی، استقلال طلبی، مردمی بودن، داشتن صراحت، صداقت و قاطعیت، رعایت اعتدال، پرهیز از سیاست‌زدگی و نترسیدن برای خدمت به مردم موفق و موید باشند. 
 
 گفتنی است در خاتمه این برنامه، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی با اهدای شاخه گلی بر روی مزار شهدا، با آرمان های اسلام و انقلاب تجدید میثاق کردند.