محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه گفت: محمود احمدی‌نژاد عمداً این کارها را می‌کند تا از مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شود و پس از آن در پی مظلوم‌نمایی و کارهای عوام‌فریبانه برود و به زعم خودش بتواند خود را در نزد مردم مطرح کند.

اعتمادآنلاین| گفت‌وگوی محمود احمدی‌نژاد با رادیو فردا بار دیگر نشان داد رئیس دولت‌های نهم و دهم همچنان به «شنا برخلاف جریان آب» اصرار دارد. یکی از مسائلی که درباره چرایی رفتارها و اظهارنظرهای رادیکال احمدی‌نژاد مطرح می شود این است که او ولع‌ دیده شدن دارد و به همین دلیل دست به چنین اقداماتی می‌زند.

 

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: احمدی‌نژاد در حالی با یکی از رادیوهای بیگانه گفت‌وگو کرده است که هیچ مقام حکومتی‌ای مجاز به مصاحبه با رسانه های فارسی‌زبان بیگانه نیست و این کار تخلفی آشکار است. حتی در دوره‌ای که ایشان هم رئیس‌جمهوری بود این ممنوعیت برای صاحب‌منصبان نظام اعمال و خود دولتی‌ها یا هر کسی مصاحبه می‌کرد با آنها برخورد می‌شد. مخصوصاً اینکه احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت است و به همین دلیل چنین تخلفی از سوی او به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

این دیپلمات پیشین درباره تکرار تخلفات از جانب احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد خیلی خوب می‌داند که کارش خلاف است، اما عمداً کارهایی می‌کند و حرف‌هایی می‌زند که در رسانه‌ها مطرح و اسمش در خبرها آورده شود. او حتماً می‌داند‌ کسی که از مقام رهبری برای عضویت در مجمع تشخیص مصلحت حکم دارد نباید به پیشنهادهای رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه پاسخ مثبت بدهد. اگر تا امروز هیچ دلیل منطقی‌ای برای رد صلاحیتش نبود - که صدها دلیل وجود دارد - حالا می‌توان گفت همین گفت‌وگو گواه آن است که احمدی‌نژاد صلاحیت حضور در هیچ یک از انتخابات نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

 

او تصریح کرد: به نظر من محمود احمدی‌نژاد عمداً این کارها را می‌کند تا از مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شود و پس از آن در پی مظلوم‌نمایی و کارهای عوام‌فریبانه برود و به زعم خودش بتواند خود را در نزد مردم مطرح کند. البته این اشتباه مختص احمدی‌نژاد نیست.

 

این فعال سیاسی اصولگرا توضیح داد: با بررسی رفتارهایی که محمود احمدی‌نژاد در این سال‌‌ها انجام داده و همچنان به آنها اصرار دارد، کارهایی هست که هیچ آدم عاقل متعهد به نظامی تحت ‌هیچ شرایطی به سراغ‌شان نمی‌رود؛ مثلاً همه می‌دانند که احمدی‌نژاد سالگرد تولد مایکل‌ جکسون رقاصه، آواز‌خوان و متهم به کودک‌آزاری را که سال‌ها پیش فوت کرده است تبریک می‌گوید،‌ آن هم در شرایطی که خواهر این خواننده از شرم رفتار برادرش خودکشی کرد. یا اینکه به خودش اجازه این اظهارنظر را بدهد که مردم اگر قومی مثل قوم لوط را خواستند،‌ می‌توانند روی کار بیاورند. همچنین یک روز می‌گوید حجاب باید آزاد باشد و فقط کم مانده است برود با رادیو اسرائیل گفت‌وگو کند.

 

او ادامه داد: این فضای بازی که مهیا شده و احمدی‌نژاد با بهره‌گیری از آن دست به چنین کارهایی می‌زند موجب شده تا ماهیت او برای همه مردم روشن شود؛ یعنی بعضی مواقع آزاد گذاشتن یک نفر منجر به این می‌شود که بیشتر شناخته شود و در نتیجه طرفدارانش را بیشتر از دست بدهد.

 

قدیری ابیانه اضافه کرد: به نظر من مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این مساله ورود و از مقام رهبری درخواست کند تا احمدی‌نژاد از مجمع اخراج شود. احمدی‌نژاد کلاً به وضعیت خاصی دچار شده و با علم بر کار خلاف، تخلف می‌کند.

 

او خاطرنشان کرد: این اشتباه‌های احمدی‌نژاد در شرایطی رخ می‌دهد که او به خاطر بقایی و مشایی از مردم فاصله گرفت. اگر این اشتباه‌ها را نمی‌کرد،‌ می‌توانست در سال ۹۶ کاندیدا شود و رأی هم بیاورد.



تاريخ : 30 / 6 / 1399برچسب:, | 9:58 | نویسنده : سعید علیزاده

حالا هر چه به پائیز نزدیک‌تر می‌شویم نگرانی مردم و مسئولین بیشتر می‌شود. با همه این اوصاف اما روز گذشته رئیس جمهور درباره موضوعی صحبت کرد که ترس و نگرانی‌ها را برای شروع پائیز بیشتر کرد. رئیس جمهور از شیوع بیماری دیگری پرده برداشت که بدتر از کرونا است و در یکی از کشور‌های همسایه افرادی را مبتلا کرده است! این در حالی که متخصصان عفونی هیچ اطلاعی از شیوع این بیماری ندارند و در سایت سازمان بهداشت جهانی هیچ نشانی از آن وجود ندارد! تنها ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفتگو با آفتاب یزد اعلام کرد که درحال بررسی موضوع هستیم.

> بیماری خطرناک‌تر از کرونا!

روز گذشته رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: «باید مراقبت بهداشتی را در فصل پائیز بیشتر کنیم. یک نوع بیماری هم در همسایگی ما ایجاد شده که شبه ذات الریه است و شنیدم از کرونا خطرناکتر است.»

وی اظهار داشت: «در دوران کرونا و پس از کرونا سرمایه‌گذاری‌ها شکل متفاوتی به خود گرفته است و امروز هم ما باید همین کار را باید انجام دهیم. امروز سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و بهداشت، اقتصاد دانش بنیان و در زمینه اقتصادی دولت الکترونیک را باید تشدید کنیم.»

رئیس جمهور در مورد زمان اجرای سبک زندگی بهداشتی در کشور تصریح کرد:« مردم گاهی می‌گویند تا چه زمانی ماسک باید بزنیم و کمتر به سفر برویم؛ فاصله‌گذاری اجتماعی را تا چه زمانی ادامه دهیم؟ بی‌حوصلگی را باید کنار بگذاریم این سبک زندگی در میان مدت و بلندمدت و یا باید تمام امسال و حتی ممکن است سال آینده نیاز باشد همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم.»

روحانی گفت: «حتی اگر واکسن هم در دسترس قرار گیرد باید سبک زندگی بهداشتی ادامه یابد برخی از استان‌ها افرادی بستری هستند که چند ماه پیش در همانجا بستری بود یعنی کسی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بعد معالجه شده وترخیص شده چند ماه از بهبود او گذشته دوباره مبتلا شده است. ما نمی‌دانیم آثار واکسن چه مقدار است و چه مدتی ایمنی ایجاد می‌کند لذا حتی اگر واکسن رسید باید اصول بهداشتی را رعایت کنید.»

رئیس جمهور با اشاره به دوگانه‌های ایجاد شده در جامعه اظهار داشت: «برخی دوگانه‌های جان و نان، جان و مسائل دینی، جان و آموزش مطرح می‌شود. هم جان باید باشد هم نان، هم باید پروتکل‌ها رعایت شود و هم مسائل آموزشی ادامه یابد. تعدادی نگران بودند و به ما نامه می‌نوشتند که یک سال جوانان کشور از تحصیل عقب بماننداما دیده شد که همه چیز به خوبی پیش رفت.»

روحانی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنکور هیچکس مبتلا به کرونا نشده است، گفت: «آمار ارائه شده

از سوی وزارت بهداشت نگران‌کننده است. رعایت مردم از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد رسیده است. مردم در همه‌جا اصولی که تاکید شده مورد توجه قرار دهند. علائم را برای مردم بیشتر و ملموس‌تر توضیح دهید. اولین نشانه بیماری را کووید در نظر بگیرید.»

موضوع بیماری خطرناک‌تر از کرونا خیلی زود صدر اخبار فضای مجازی را به خود اختصاص داد و با واکنش‌های زیادی مواجه شد. در واقع سخنان رئیس جمهور ترس و نگرانی جامعه را افزایش داد.

> از خود رئیس جمهور بپرسید

برای بررسی بیشتر این موضوع با مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته مقابله با کرونا تماس گرفتیم. او در این خصوص به آفتاب یزد گفت:« من هیچ اطلاعی از این بیماری ندارم، از خود رئیس جمهور بپرسید که این بیماری چیست؟ مسئولین باید بگویند پشتوانه حرف‌هایی که می‌زنند، چیست؟ شما به سایت سازمان جهانی بهداشت بروید و ببینید اصلا چنین چیزی وجود دارد؟ این‌ها میخواهند با مطرح کردن چنین مسائلی کسی نپرسد چرا دلار تا این اندازه گران شده است.»

گفتنی است به سایت سازمان جهانی بهداشت نیز رجوع کردیم اما در آنجا هم اطلاعاتی نتوانستیم کسب کنیم.

> من اطلاعی ندارم

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و دیگر عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم تماس گرفتیم، او در پاسخ به آفتاب یزد گفت:« من هیچ اطلاعی راجع به این موضوع ندارم. کدام بیماری؟ این موضوع را چه کسی عنوان کرده است؟ من نمی‌دانم!»

>جزئیات را اعلام می‌کنیم

در پی پیگیری‌های انجام شده ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در این خصوص به آفتاب یزد گفت:«اجازه بدهید کمی ابعاد آن مشخص شود بعدا اعلام می‌کنیم.» خبرنگار از او پرسید وقتی ابعاد این ماجرا مشخص نشده است چطور رئیس جمهور اطلاع‌رسانی می‌کنند و او در پاسخ به این موضوع گفت:« ابعاد آن در همین حدی مشخص شده که آقای رئیس جمهور اعلام کرده اند. اطلاعات بیشتری در این خصوص داریم اما در حال بررسی بیشتری هستیم.» خبرنگار پرسید پس چرا در سایت سازمان بهداشت جهانی در این خصوص هیچ چیزی عنوان نشده است و حریرچی در پاسخ گفت:« لازم نیست که در سایت سازمان بهداشت جهانی عنوان شود. مگر حتما باید در سایت سازمان بهداشت جهانی باشد؟! خبرهای مستندی به دست ما و آقای رئیس جمهور رسیده است و در ستاد مقابله با کرونا مطرح شده و همین اندازه هم اعلام شده است. به محض اینکه نیاز باشد اطلاعات بیشتری اعلام شود حتما آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.» این در حالی است که پیش از این آفتاب یزد با دو نفر از اعضای ستاد مقابله با کرونا در رابطه با این موضوع صحبت کرده بود و هر دو از این بیماری ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند!

> این بیماری چیست؟

زمان شیوع بیماری کرونا اطلاعات زیادی از چین منتشر می‌شد، ویدئو‌هایی که از مبتلایان به این بیماری منتشر شده بود، جامعه جهانی را متوجه یک بیماری ناشناخته کرده بود. به همین دلیل هم نگرانی‌هایی در این خصوص وجود داشت و هر لحظه بیم این موضوع می‌رفت که این بیماری ناشناخته در کشور دیگری قربانی بگیرد. اما حالا هیچ خبری از بیماری دیگری منتشر نشده است، هیچ ویدئویی از مبتلایان به بیماری خطرناک‌تر از کرونا نیست و کشور‌های همسایه هیچ اطلاعی از شیوع یک بیماری دیگر نداده‌اند و این طور که مشخص است حسن روحانی تنها کسی است که از این بیماری اطلاع دارد.

سازمان جهانی بهداشت: آمار قربانیان کرونا به طور غیر قابل قبولی بالاست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شمار فوتی های بیماری کووید-۱۹ در جهان به طور غیر قابل قبولی بالاست. به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت همزمان با نزدیک شدن مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در جهان به رقم یک میلیون نفر اعلام کرد: جان باختن حدود ۵۰ هزار نفر در مدت یک هفته بر اثر ابتلا به این بیماری به طور غیر قابل قبولی بالاست. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: اگرچه میزان موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس جدید به جای افزایش نمایی به وضعیتی بدون تغییر یا با نوسان ناچیز رسیده اما آمارهای جهانی در واقع موارد رو به رشد در سطوح منطقه‌ای و محلی را پنهان کرده است. بیماری تنفسی کووید-۱۹ از زمان شیوع کروناویروس جدید در چین به مرگ نزدیک به یک میلیون نفر منجر شده و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند.مایکل رایان رئیس فوریتهای پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: هر هفته حدود ۱.۸ تا دو میلیون مورد جدید ابتلا در جهان و به طور میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ هزار فوتی گزارش میشود. اگرچه آمار موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در سطح جهانی به وضعیت پایداری رسیده، این حقیقت را که در سطوح منطقه ای و محلی در برخی از کشورها با افزایش چشمگیر موارد ابتلا و فوتی روبرو هستیم، پنهان کرده است. بنا بر این گزارش، رئیس فوریتهای پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: تا پایان همه گیری بیماری کووید-۱۹ مسیر طولانی‌ای باقی است و اگرچه درصد موارد فوتی میان مبتلایان به این بیماری به دلیل بهبود روشهای درمانی کاهش پیدا کرده اما ثبت حدود ۵۰ هزار مورد فوت در مدت یک هفته قابل قبول نیست.



تاريخ : 29 / 6 / 1399برچسب:, | 9:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا که در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان ارتش فعالیت خود را آغاز کرده از خدمت تمام همشهریان عزیز و گرامی  شهرستان ورزقان و خاروانا  در تمام مسائل و موارد دینی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی  دعوت به همکاری مینماید.

*همشهریان عزیز مطالب ذکرشده با نام خود درج میگردد.

 


"از شما بازدید کنندگان عزیز تقاضا دارم جهت پيشرفت مسايل منطقه و تقويت محتواي وبلاگ ، پيشنهادات و نظریه های مفیدتان ، در خصوص مسايل منطقه و يا ساير موضوعات را در ذيل موضوعات مربوطه ارائه فرماييد .از بذل توجه شما عزيزيان کمال تشکر را دارم "





مولوی عبدالحمید با اشاره به توافق امارات و اسرائیل: تفرقه جدیدی به وجود آمده / کشورهای اسلامی چرا با هم کنار نمی‌آیند؟!

 
 
مولوی عبدالحمید

شفقنا – اختلافات موجود بین کشورهای اسلامی باید با گفتمان و مذاکره و تدبیر حل‌وفصل شوند. سران کشورهای اسلامی چرا در مقابل یکدیگر کوتاه نیامده و با هم کنار نمی‌آیند؟!

مولوی عبدالحمید امروز (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) در فرازی از سخنانش در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین امارات و بحرین با اسرائیل، آن را «از نتایج اختلاف کشورهای اسلامی» دانست و ضمن توصیه به اجتناب از بکاربردن «سخنان تند» سران کشورهای اسلامی در حق یکدیگر، بر لزوم «چاره‌اندیشی جدی کشورهای تاثیرگذار منطقه» برای حل‌وفصل مشکلات جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش شفقنا از دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اظهار داشت: اختلاف و تفرقۀ جدیدی که بین بعضی از کشورهای اسلامی به‌وجود آمده است جای افسوس و تأسف دارد؛ بعضی از کشورهای اسلامی اقدام به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل کرده و در این زمینه توافقنامه امضا کرده‌‌اند، و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی به این اقدام واکنش تند نشان دادند.

وی در ادامه افزود: به نظر بنده فقط با محکوم‌کردن و سخنان تند و شدیداللحن کشورهای اسلامی در حق یکدیگر مشکل حل نمی‌شود، بلکه سران کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عربستان و سایر کشورهای مهم و تاثیرگذار در منطقه باید با هم بنشینند و برای حل مشکلات و اختلافات کشورهای اسلامی چاره‌ای جدی بیندیشند.

امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان ساخت: وضعیت موجود نتیجۀ اختلاف و تفرقه‌ای است که بین کشورهای اسلامی وجود دارد و دشمنان هم از این اختلافات سوءاستفاده می‌کنند. اختلاف و تفرقه بیشترین و بزرگترین ضربه را به حیثیت مسلمانان و کشورهای اسلامی و به منافع ملت فلسطین و امنیت کل منطقه وارد کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اختلافات موجود بین کشورهای اسلامی باید با گفتمان و مذاکره و تدبیر حل‌وفصل شوند. سران کشورهای اسلامی چرا در مقابل یکدیگر کوتاه نیامده و با هم کنار نمی‌آیند؟! چرا کشورهای اسلامی نمی‌توانند خودشان مسائل و مشکلات‌شان را بین همدیگر حل کنند و آمریکا و روسیه و کشوری دیگر بیاید و به مشکلات‌شان رسیدگی کند؟!

مولوی عبدالحمید تصریح کردند: کشورهای اسلامی خودشان باید مشکلات خود را حل کنند و در این مسیر منافع اسلام و مسلمانان و جهان اسلام را درنظر بگیرند تا مشکلات و اختلافات حل‌وفصل شوند.

مردم حاشیه شهر زاهدان فرصت صدور رایگان سند و پروانۀ ساخت را غنیمت بشمارند

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانش گفت: با همکاری شهرداری، سازمان بنیاد مسکن و استانداری برنامۀ گسترده‌ای برای حل مشکلات محله‌های حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده است.

خطیب جمعه زاهدان در تشریح این برنامه‌ خاطرنشان کرد: در این برنامه به منازلی که در محله‌‌های حاشیه‌ای شهر زاهدان ساخته شده‌اند و سند ندارند، به‌صورت رایگان پروانۀ ساخت و سند صادر می‌شود. همچنین برای منازلی که به‌صورت غیراستاندارد احداث شده‌اند مبلغ ۲۵میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان هم وام اعطا می‌شود که در مورد وام با دارالافتای زاهدان هماهنگی شده که به‌صورت شرعی پرداخت شود.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم عزیز شهر زاهدان به‌ویژه محله‌هایی مانند: شیرآباد، قاسم‌آباد، کریم‌آباد و… این فرصت ویژه را غنیمت بشمارند و هرچه سریع‌تر برای دریافت پروانۀ ساخت و سند اقدام کنند، چون شاید دوباره چنین فرصتی پیش نیاید و در آینده این قانون تغییر کند و مردم مجبور شوند برای دریافت پروانۀ ساخت و سند مبالغ هنگفتی هزینه کنند.

مولوی عبدالحمید به مشکلات اعطای سند منزل در روستاهای حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار اشاره کرد و گفت: در گذشته که هزینۀ صدور سند برای منازل روستایی اطراف زاهدان و چابهار پایین بود، روستاییان سهل‌انگاری کردند و اقدام به درخواست سند نکردند، اما اکنون هزینۀ صدور سند بسیار زیاد است که کسی توان پرداخت آن را ندارد. امیدواریم مدیر محترم بنیاد مسکن برای حل این مشکل مردم هم چاره‌ای بیندیشد.

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به دیداری که علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در زاهدان با وی داشت، گفت: جا دارد بنده از ریاست محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به‌خاطر توجهی که به مشکلات استان به‌ویژه موضوع حاشیه‌نشینی در زاهدان و چابهار دارند، تقدیر و تشکر کنم.

وی در عین‌حال خاطرنشان کرد: البته قیمت‌هایی که بنیاد مسکن برای زمین و منازل مسکونی حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار تعیین کرده است، عادلانه نیست. خواستۀ مردم آن است که این قیمت‌ها عادلانه باشند تا مردمی که مشکل مسکن دارند بتوانند این هزینه را پرداخت کنند.

مردم به رعایت نظم و نظافت شهر اهمیت بدهند

امام‌جمعه زاهدان در ادامۀ سخنانش مهندس پربار، شهردار زاهدان، را که سخنران اول مراسم نماز جمعه زاهدان بود، «مدیری توانمند، لایق و پرتلاش» توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: الحمدلله شهرداری به‌صورت گسترده در حال آسفالت خیابان‌های محلات حاشیه‌ای شهر است که امیدواریم مردم با عزیزان شهرداری همکاری کنند و اگر جایی نیاز به عقب‌نشینی یا اقدام دیگری دارد همکاری بشود.

مولوی عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان مردم را به «رعایت نظافت و پاکیزگی شهر» توصیه کردند و گفتند: شهرداری طرحی دارد که در حیاط هر منزل حداقل یک درخت کاشته شود که طرح بسیار خوبی‌ست و در راستای نظافت و پاکیزگی شهر است. مردم عزیز آب فاضلاب را در کوچه و خیابان رها نکنند، زیرا این کار مغایر با نظافت است و سبب آزار و اذیت مردم می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از مردم نخاله‌های ساختمانی را در هر جای خالی که می‌بینند در حاشیه شهر می‌ریزند. برخی هم نخاله‌های ساختمانی را در سیل‌بندهای زاهدان که برای احداث آنها میلیاردها هزینه شده است، تخلیه می‌کنند که این ظلم بسیار بزرگی است. نخاله‌ها باید در محل‌های ویژه‌ و مخصوص تخلیه شوند تا شهر آلوده نشود و نظافت شهر حفظ شود.