تاريخ : 30 / 11 / 1393برچسب:مراسم تشییع شهید,شلمچه,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 10:22 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، بعضی عکسها را که می بینی، آداب و ترتیب فراموشت می شود، فقط بغض می کنی. فقط سینه ات تنگ می شود. فقط احساس خفگی می کنی. شاید هم این حس مختص به من باشد، نمی دانم ولی این عکس با من همین کار را کرد. این عکس را از پایگاه "مهدیرجه" برداشتم. عکس مربوط می شود به مراسم تشییع شهید "مسعود عموزاده مهدیرجی" . ایشان 20 دی 1365 در 17 سالگی در "شلمچه" به شهادت رسید. مادر شهید نفر اولی است زیر تابوت پسرش را گرفته. شکوه عجیبی در هیبت این مادر موج می زند. وصیتنامه پسر را که می خوانی، دیدن عکس بیشتر آتشت می زند:

 

"..خدا! چه خوب و زیباست روزی که در آن گناه نباشد و بتوان با تو دیدار و ملاقات کرد.

خدایا! مرا از بلای غرور و خود خواهی نجات ده، تا حقایق وجودت را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم . پروردگارا! به سوی تو می آیم و از عالم و عالمیان می گریزم ،و تو مرا در جوار رحت خود سکنی بده.
آفریدگارا! یاری ام ده تا از آن کسانی باشم که سرمایه وجودشان را به پیشگاه تو تقدیم داشته و ارزش خویش را باز یافته اند و بر سر بیعت خود پا بر جا و استوار ایستاده‌ا‌ند و بی تزلزل و تردید ندای محبت تو رابا انتخاب قرب جوارت پاسخ مثبت داداه اند.

 

بارالها! توفیقم اعطا کن که پویایی راه آن شهیدانی باشم که به حیات جاوید تو در زیر پرچم حق و هدایت قدم برداشته اند و بی تزلزل جام گوارا و شیرین شهادت را نوشیدند . غصه دارد و در دوره شهادت با مرگی غیراز شهادت دنیا را ترک کردن... "

 

شیر مادرت حلالت برادرم. معلوم است که از این مادر، چنین پسری توقع می رود.

 

خدا از سر تقصیرات ما خواهد گذشت؟ رسیدن به این جوان، از پس ما برمی آید؟

 



تاريخ : 30 / 11 / 1393برچسب:, | 9:52 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش "بوشهرنیوزخواهران و برادران آنگلو  با اینکه  در نیویورک  بزرگ شده‌اند. تقریبا ۱۴ سال است که هیچ شناختی جز تصاویر تلویزیونی از شهرشان ندارند. آن‌ها تمام دوران کودکی و نوجوانی خود را در آپارتمان ۴ اتاقه گذرانده اند. یادگیری جهان خارج از این خانه برای این بچه‌ها فقط از طریق فیلم ها و سریال های تلویزیونی بوده است. این خانواده عجیب به تازگی سوژه یک مستندساز نیز شده‌اند.
 
این ۷ خواهر و برادر در خانه توسط پدرشان محدود شدند. «اسکار» پدر خانواده آنگلو که یک مهاجر پرویی است معتقد است دنیای بیرون فاسد است و دوست دارد فرزندانش را خارج از این دنیا بزرگ کند. به همین خاطر در این خانه برای این بچه ها که حالا بزرگ شدند در طول این مدت قفل بوده است.
 
اما  دراین سال های طولانی  یکی از برادران موفق شد از خانه فرار کند و راه را برای خواهران و برادرانش هموار کند.
 
در یکی از این فرارها موسله، کارگردان فیلم مستند این برادرها را مشاهده می‌کند. او در این باره می‌گوید: «در یکی از خیابان‌ها  این برادران رامشاهده کردم در حالی که همه عینک دودی زده بودند و شبیه فیلم محبوبشان رفتار می‌کردند.»
 
مستندساز کنجکاو می‌شود که بیشتر درباره این بچه‌ها و والدینشان بداند و پس از تعقیب و گریز های بسیار توانست به دنیای این خانواده دعوت شود و حتی اجازه این را پیدا کند که دوربینش را به همراه بیاورد. او ماه ها از این خواهر و برادرانی فیلمبرداری کرد که هزاران فیلم مشاهده کرده بودند و زمان عمده خود را به بازسازی این صحنه ها با لباس‌ها و وسایل خانگی خود می‌گذراندند.
 
موسله همچنین تشریح می‌کند: «آن‌ها هیچ دوستی ندارند و تنها دریچه آن‌ها به زندگی واقعی فیلم‌ها هستند و این بچه ها جهان شخصی خود را از تفسیر فیلم‌هایی که دیده‌اند، می‌سازند.»
 
یکی از فیلم‌هایی که این برادرها به آن علاقه و واکنش زیادی نشان داده بودند، فیلم شوالیه تاریکی «کریستوفر نولاند» بوده است. یکی از برادرها می‌گوید: «پس از دیدن این فیلم احساس کردم خیلی از اتفاقات خارق‌العاده امکان‌پذیر هستند و این امر به این دلیل نبود که ستاره اصلی فیلم بتمن است؛ بلکه احساس می‌کردم جهان خارج همین شکلی است! پس تمام تلاشم را می‌کردم که این خیال درست باشد و از دنیای خودم فرار کنم.»

بچه‌هایی که 14سال از خانه بیرون نیامدند+عکس

به طور کلی این بچه ها بیش از ۵هزار فیلم دیده بودند که با قیمت کمی خریداری یا کرایه گرفته شده بود. آن‌ها معتقدند: «پایان همه فیلم‌ها نتیجه مشخص و قطعی دارند؛ اما زندگی واقعی متفاوت است در زندگی واقعی همیشه دخترها قلب شما را نمی‌شکنند. چون پسرها تلاش می‌کنند که دلیل آن را بفهمند و با آن کنار بیایند.»  
 
موسله همچنین می‌گوید که مادر این خانوداه هم به اندازه فرزندان کنترل می‌شود! وقتی که مادر در برابر دوربین ظاهر می‌شود، اسکار، پدر خانواده سعی می‌کند که موسله و همکارانش را از او دور نگه دارد.به نظر می‌رسد که او قادر به کنترل این ترس نیست و مدام احساس می‌کند که نیویورک، فرزندان و همسرش را آلوده می‌کند. البته موسله قضاوت محافظه‌کارانه‌ای از اسکار دارد و معتقد است که او فرزندانش را عاشقانه دوست دارد و همچنین بارها در مصاحبه‌هایش گفته است که خواهران و برادران آنگلو جنتلمن‌ترین، روشنفکرترین و کنجکاوترین انسان‌هایی هستند که او تا به حال دیده است.
 
بچه‌هایی که 14سال از خانه بیرون نیامدند+عکس

این بچه ها الان که توانسته‌اند قدم به جهان خارج از خانه کوچکشان بگذارند، هر کدام برای خود آرزو و هدفی دارند. همه این بچه ها به جز خواهر بزرگشان توانسته‌اند از خانه کوچکشان دل بکنند. «بی‌هاواگان» بزرگترین برادر، به هنرستان هیپ‌هاپ پیوسته است. «گوویندا» اولین پسری که شجاعت از خانه بیرون زدن داشت، می‌خواهد که خود را اثبات کند. او دوست داردکه روزی به یک مدیر فیلمبرداری تبدیل شود. «نارایانا» هم به محیط زیست علاقه مند است. او در عین حال یک کتابخوان سیری ناپذیر است که اطلاعات وسیعی هم از فیلم‌ها دارد. «ماکوندا» رهبر دیگر برادرها هم الان کارگردان و نویسنده‌ای بلندپرواز است. «کریسنا» هم به همراه کوچکترین برادر یعنی «جاگادش» به موسیقی علاقه‌مندند.  

بچه‌هایی که 14سال از خانه بیرون نیامدند+عکس

این بچه ها ماه پیش به همراه مادرشان به شهر ساندس سفر کردند تا در جشنواره فیلم شرکت کنند؛ جایی که در آن مستند «گله گرگ» که روایتی از داستان آنهاست. این فیلم توانست جایزه بهترین مستند آمریکا را از آن خود کند.

منبع: مجله مهر

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر‌ با اشاره به ارسال نامه وزارت کشور به این شورا جهت تعیین روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: چند روز قبل نامه وزارت کشور مبنی بر پیشنهاد روز برگزاری انتخابات مجلس دهم به شورای نگهبان رسید.نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان

وی با بیان اینکه دو تاریخ مجزا در این نامه به عنوان روز برگزاری انتخابات پیشنهاد شده بود، افزود: اعضای شورای نگهبان با بررسی همه جوانب، نسبت به بررسی این دو تاریخ، اقدام و روز هفتم اسفند ماه سال آینده را به عنوان روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین کردند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این تصمیم شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شده است.



تاريخ : 29 / 11 / 1393برچسب:, | 16:18 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر و قدردانی فراوان از حضور پرشکوه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، در سخنان مهمی، به تشریح شرایط اقتصادی کشور و همچنین راهکارهای علاج مشکلات، بویژه ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پرداختند و با اشاره به شاخ و شانه کشیدن‌ها و شرط و شروط‌های آمریکا و تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی اروپا تأکید کردند: ملت ایران همواره نشان داده است که اراده قوی دارد و در موضوع تحریم ها هم ملت ایران می تواند، این توطئه را ناکام بگذارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنان خود با اشاره به گزارش‌های دقیق درخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر حضور بیشتر و باشکوه‌تر مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال قبل، گفتند: زبان من برای تشکر از ملت بزرگ ایران، و توصیف حضور مردم در راهپیمایی واقعاً قاصر است.
ایشان به هوای سرد و بارانی در برخی شهرها و همچنین طوفان خاک در اهواز و خوزستان اشاره کردند و افزودند: در این شرایط و با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب، حضور امسال مردم در راهپیمایی، باشکوه‌تر و با عظمت‌تر از گذشته بود و این، در دنیا بی‌نظیر است.
رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی شکوه و عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن را، حضور مردمی در صحنه و محول شدن امور بدست مردم دانستند و خاطرنشان کردند: در هر زمان که در مسائل کشور، حضور مردمی وجود داشته است، ما این چنین معجزه‌ای را همواره مشاهده کرده‌ایم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تعمیم این قاعده کلی به مسائل اقتصادی، و تأکید بر لزوم حضور برنامه‌ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، به تبیین دلایل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند و گفتند: یکی از مهمترین این دلایل، برنامه ریزی قدرتهای استکباری بعد از پایان جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تأثیرگذار در منطقه و جهان است.
ایشان افزودند: غربی‌ها و عمدتاً آمریکاییها، با برنامه‌ریزی و با استفاده از شیوه‌های مختلف اقدام به کارشکنی در طرحها و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه‌های ارتباطاتی کردند و عملاً  سال‌ها پیش از قضایای هسته‌ای، تحریم بی‌سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنابراین در تحلیل شرایط و مشکلات اقتصادی کشور، نباید برنامه‌ریزی دشمن را که آمریکا و چند کشور اروپایی دنباله‌رو آن هستند، نادیده گرفت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه باید در مقابل برنامه‌ریزی بدخواهان به گونه‌ای تلاش شود که ضربه دشمن، تأثیرگذار نشود و یا کم اثر شود، افزودند: علاوه بر برنامه‌ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» نیز به شدت رنج می‌برد.
ایشان خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده‌های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران‌ناپذیر خواندند و گفتند: این روش، آسان‌ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان‌های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند.
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مشکل دولتی بودن اقتصاد کشور نیز به ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ در چندین سال قبل، و تأکیدات مکرر برای اجرای این سیاستها اشاره کردند و گفتند: مسئولان انصافاً تلاش می‌کنند اما این تلاش‌ها کافی نیست و باید یک نفَس جدیدی به تلاش‌های اقتصادی دمیده شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای ۲۹ بهمن را مصادف با اولین سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دانستند و تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی که برای کشور، در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم ضروری است، به معنای آن است که بنیان اقتصادی کشور بگونه‌ای ساماندهی شود که تکانه‌های جهانی در آن اثرگذار نباشد.
ایشان افزودند: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولید داخلی برنامه‌ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی‌گیریم و دچار نگرانی نمی‌شویم.
رهبر انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: باید به این نقطه برسیم و معتقدم این کار سخت را می‌توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان‌ها و سرمایه‌های داخلی و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، گفتند: برخی سرمایه‌داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می‌کنند مرتکب جرم می‌شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می‌کنند و زمینه‌ساز بروز مشکلات بیشتر می‌شوند.
ایشان موضوع مالیات را بسیار مهم و دادن مالیات را یک فریضه دانستند و افزودند: مسئولان مالیاتی برنامه‌ها و اقدامات خوبی را برای درآمد مالیاتی حاصل از تولید و تجارت طراحی کرده‌اند که باید با کمک مردم، هرچه سریعتر اجرایی شوند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از نکات اساسی برای حل مشکلات اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری است، خاطرنشان کردند: ارتقاء بهره‌وری عبارت است از کاهش هزینه تولید و بالا بردن کیفیت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع داخلی را یکی دیگر از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند.
استفاده از تولیدات داخلی اولین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیان نکات دیگر، به لزوم پرهیز از اسراف و جلوگیری از تضییع منابع عمومی، تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و مبارزه جدی با قاچاق اشاره کردند و افزودند: برای حل مشکلات اقتصادی، این کارها باید انجام شود.
ایشان خاطرنشان کردند: در این سالها، هشدارهای زیادی داده شده و تلاش‌های بسیاری هم انجام شده است اما نه آن هشدارها کافی است و نه آن تلاشهای مسئولان.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تلاش‌های جدی‌تر و کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی، افزودند: ما می‌توانیم در مقابل هیاهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحریم‌ها ایستادگی کنیم و هدف‌های آنها را ناکام بگذاریم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: اگر اقدامات لازم و تلاشهای جدی‌تر را در عرصه اقتصادی انجام ندهیم، نتیجه همان می‌شود که اکنون دشمن برای موضوع هسته‌ای ما شرط و شروط می‌گذارد و بعد هم می‌گوید، اگر قبول نکنید، تحریم می‌کنم!
ایشان با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: هدف اصلی آنها از این اقدامات، تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است و من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته‌ای نیز  همان خواسته‌هایی را که آنها دیکته می‌کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد زیرا انها با اصل انقلاب مخالفند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی، در مسائل کشور و پیشبرد اهداف انقلاب، به تهدیدهای دولت زورگو و قلدر امریکا و تحریم‌های جدید دنباله‌روهای اروپایی آن اشاره کردند و گفتند: اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: ملت ایران اراده بسیار قوی دارد و جمهوری اسلامی، در هر مسئله‌ای که وارد شده است، عزم راسخ خود را نشان داده است.
ایشان مقابله جدی ایران با داعش را یک نمونه از این اراده قوی برشمردند و با اشاره به دروغ‌گویی و تزویر آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با این گروهک تروریستی، خاطر نشان کردند: آمریکایی‌ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند، ما از داعش حمایت نمی‌کنیم اما چند روز بعد تصاویر کمک‌های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، پیشرو بودن، موقعیت شناسی، عمل در لحظه نیاز، شجاعت و ایمان واقعی را از ویژگیهای برجسته مردم آذربایجان و تبریز در مقاطع مختلف برشمردند و از شخصیت آیت الله مجتهد شبستری به عنوان روحانی مجاهد و با بصیرت تجلیل کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، در پایان تأکید کردند: بدون تردید ملت ایران در آینده نه چندان دور در قله‌های شرف و افتخار خواهد ایستاد.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در سخنانی با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال، تاکید کرد: مردم غیور آذربایجان در مواقع و عرصه‌های حساس تاریخ انقلاب، به‌ویژه در قیام ۲۹ بهمن ۵۶ از استقلال و تمامیت ارضی کشور حراست کرده‌اند و در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مؤثری داشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم فهیم آذربایجان با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در عرصه علم و صنعت و التزام به ارزش‌های اسلامی دارند، آمادگی دارند همچون گذشته جزء پیشگامان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشند.


تاريخ : 28 / 11 / 1393برچسب:, | 17:38 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بداخلاقی و عصبانیت و زود از کوره در رفتن در بسیاری از آدم ها و بویژه برخی مردان وجود دارد و همواره موجب بحث و جدل و ایجاد اختلاف در خانواده می شود. بداخلاقی و عصبانیت فرد می تواند یکی از آزار دهنده ترین مشکلات یک رابطه زناشویی باشد. بسیاری از رابطه ها به خاطر این رفتار بد از بین می رود، اما راه های ساده ای برای کاهش بد اخلاقی و عصبانیت فرد وجود دارد که دراین نوشتاربه آنها می پردازیم.

شما هم نگران سندرم شوهر بداخلاق هستید؟ نگرانید بدخلقی​های او زندگی را به کام شما تلخ کند؟ ما به شما آموزش می دهیم چگونه با شربت​ها و عرقیات گیاهی یک همسر آرام، مهربان و صبور در روزهای گرم داشته باشید. تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می تواند از عطش و دمای بدن تان بکاهد و فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد

شربت شاهتره برای همسر بی حوصله

اگر قصد دارید روزهای آخر هفته سری به مراکز خرید بزنید اما نگران بی حوصلگی همیشگی شوهرتان برای قدم زدن در پاساژ ها و سرزدن به حراجی ها هستید، یک بار عرق گیاهی شاهتره را امتحان کنید تا از معجزه آن برای افزایش نشاط و انرژی همسرتان آگاه شوید. عرق شاهتره یکی از بهترین نوشیدنی های گیاهی و سنتی برای روزهای گرم سال است که به دلیل خاصیت صفرابر و خنک کنندگی که دارد، می تواند در کوتاه ترین زمان شوهرتان را سرحال بیاورد و او را برای سخت ترین و دشوارترین کارها آماده کند. عرق گیاهی شاهتره علاوه بر این بهترین داروی گیاهی برای پاکسازی و تقویت عملکرد کبد است و می تواند مشکل شایع نفخ شکم را در مردان و زنان نیز برطرف کند.

 

برای تهیه این شربت گیاهی کافی است عرق شاهتره را از نزدیک ترین عطاری تهیه کنید. برای تهیه یک لیوان از این شربت کافی است نصف لیوان عرق شاهتره را با نصف لیوان آب و ۲ قاشق سکنجبین مخلوط کنید. حتی می توانید این عرق را با شربت خاکشیر مخلوط کنید و روزی دو تا سه لیوان از آن را در روزهای گرم و داغ تابستان به همسرتان بدهید.

شربت بیدمشک برای آرامش شوهر

اگر همسرتان بعد از یک روز سخت کاری به منزل برگشته و اعصاب هیچ کاری را ندارد و حتی دوست ندارد کمی با شما گفت وگو کند، یک لیوان از شربت عرق بیدمشک خنک برای او آماده کنید. عرق بیدمشک در صورتی که خنک سرو شود، استرس ها و تنش ها را بسرعت دور می کند. نوشیدن عرق بیدمشک نه تنها مقوی قلب و تنظیم کننده تپش قلب و جریان گردش خون است ،بلکه می تواند بسادگی آرامش را به همسرتان هدیه کند. پس دست به کار شوید تا دیر نشده عرق بیدمشک را تهیه کنید. نوشیدن روزانه یک لیوان از عرق گیاهی بیدمشک که از ترکیب نصف لیوان عرق بیدمشک و نصف لیوان آب خنک تهیه شده باشد، می تواند شوهر خسته و عصبانی را به یک شوهر آرام، صبور و ایده آل تبدیل کند.

 

شربت خاکشیر برای درمان سردرد همسر

یکی از دلایل بدخلقی مردان در روزهای گرم ناشی از سردردهایی است که به دلیل تابش نور خورشید در فضای کار یا رفت وآمدهای کاری در خارج از منزل به سراغ شان می آید. اگر همسر شما هم از آن دست مردهایی است که با سردردهای روزهای گرم به خانه برمی گردد بهتر است هر روز با نزدیک شدن ساعت بازگشت او به منزل برایش یک شربت خاکشیر با گلاب تهیه کنید. نوشیدن یک لیوان شربت خاکشیر و گلاب می تواند بسرعت حرارت بدن را کاهش دهد و در کنار آن سردرد ناشی از گرمای هوا و بی حالی و سرگیجه ناشی از آن را نیز تسکین داده و برطرف کند. باید بدانید که نوشیدن شربت خاکشیر با گلاب می تواند علاوه بر تقویت معده و بهبود هضم و جذب مواد غذایی به رفع التهاب های کلیه و پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند.

 

دمنوش سنبل الطیب برای شوهر بداخلاق

اگر مدتی است احساس می کنید شوهرتان بدخلق شده و دیگر مثل گذشته سرزندگی و شادابی ندارد و بعد از بازگشتن به خانه انگیزه زیادی برای وقت گذراندن با بچه ها را ندارد .دو راه بیشتر ندارید؛ متناسب با ذائقه اش یا برایش دم نوش سنبل الطیب آماده کنید یا یک لیوان شربت خنک و خوش طعم از عرق سنبل الطیب و تخم شربتی تهیه کنید و آن را با کمی سکنجبین شیرین کنید. نوشیدن این عرق گیاهی یکی از بهترین راهکارها برای تسکین اعصاب و تنش های ناشی از کار روزانه است. بهتر است در طول هفته سه تا چهاربار از این شربت یا دم نوش تهیه شده از سنبل الطیب به همسرتان بدهید تا بتوانید خلق و خوی او را مثل روزهای گذشته پرنشاط و شاداب کنید.

عرق گلبهار برای شوهر گرمازده

عرق گیاهی گلبهار یکی دیگر از نوشیدنی های گیاهی پرفایده و خوش مزه است که نوشیدن آن در روزهای تابستان علاوه بر آنکه موجب افزایش رطوبت و خنکی افراد می شود، کمک می کند تا تحمل روزهای گرم تابستان برای مصرف کننده، آسان تر شود. نوشیدن این عرق گیاهی به صورت مستمر مقوی معده بوده و برای حفظ شادابی و لطافت پوست بدن بسیار مفید است.

شربت سکنجبین و خیار برای شوهر تشنه

نوشیدن شربت سکنجبین و خیار به دلیل خاصیت و طبع سرد و خنکی که دارد موجب کاهش حرارت بدن و از بین رفتن گرمای درونی می شود. بنابراین سرو این نوشیدنی خوش آب و رنگ که طبع سرد و خنک دارد به همسرتان کمک می کند تا زودتر از شر دلمشغولی های کارش جدا شود. برای تهیه این شربت کافی است یک عدد خیار رنده شده را با سه قاشق سکنجبین مخلوط کرده و یک لیوان عرق بهارنارنج به آن اضافه کنید. نوشیدن این شربت گیاهی علاوه بر آنکه موجب بر طرف شدن تشنگی و رفع عطش تک تک سلول های بدن می شود، می تواند تا ساعت ها شر افکار مزاحم و خستگی های ناشی از کار روزمره و تابش نور خورشید را به حداقل برساند

هرگز این نکات را فراموش نکنید

نگهداری از عرق و شربت گیاهی شرایط خاصی دارد که در صورتی که این شرایط رعایت نشود خواص این نوشیدنی ها تحت تاثیر آن کم شده یا به طور کلی از بین می رود.

بهترین روش برای نگهداری عرقیات گیاهی نگهداری آنها در ظروف شیشه ای تیره رنگ یا آلومینیومی است به گونه ای که درب آنها به طول کامل بسته شود.

برخی از عرقیات مانند گلاب و هل در مقابل نور خورشید و گرمای آن، عطر و خاصیت خود را از دست می دهند بنابراین سعی کنید این عرقیات را دور از تابش خورشید و در مکانی خنک قرار دهید.

عرقیات متناسب با شرایطی که در آن تهیه و تولید می شوند از ۱ تا ۳ سال تاریخ مصرف دارند. بنابراین به هنگام مصرف عرقیات گیاهی به تاریخ انقضاء آنها دقت کنید.

از نگهداری عرقیات گیاهی در مکان گرم و مرطوب پرهیز کنید. این مکان ها خاصیت عرقیات را از بین می برند.

برای مصرف عرقیات تلخ مانند عرق نعنا، عرق بید یا عرق کاسنی و کم کردن میزان تلخی آن از عسل، نبات، سکنجبین یا کمی آب میوه استفاده کنید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش تبریز بیدار ، به نقل از پایگاه خبری 'رأی الیوم'، التونسی افزود: 'مجاهدان (تروریست های) منطقه خوراسان' ولایت 'حافظ اروکزی' را بر خود پذیرفته و این را اعلام کرده اند و اینگونه آرزوی ما پس از بیعت کردن آن ها با امیرشان در این منطقه تحقق یافت.

داعش همچنین ویدیویی منتشر و ادعا کرده که صدها نفر با والی مکه که از سوی البغدادی منصوب شده، بیعت می کنند.

همزمان با انتشار خبر تعیین والیان جدید گروهک تروریستی داعش در مکه و مدینه، ترس و هراس به خاطر احتمال انجام حملات تروریستی در عربستان بالا گرفته زیرا پس از وفات پادشاه سابق عربستان، اوضاع سیاسی این کشور شکننده توصیف شده است.

اعلام این خبر باعث عکس العمل های مختلفی در شبکه های اجتماعی نیز شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند هر چند اعلام این خبر می تواند جنبه تبلیغاتی برای داعش داشته باشد اما به هر حال بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در عربستان، بیشتر جوانان این کشور به دلیل داشتن زمینه و تفکرات وهابی گری، بسیار مستعد پذیرش چنین افکاری هستند و حتی در پژوهشی اعلام شد که 80 درصد جوانان این کشور طرفدار داعش هستند اما مقام های دولتی این کشور این خبر را تکذیب کردند و تاکید نمودند خود در این خصوص اقدام به نظرسنجی می کنند.

عربستان به همراه شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، آمریکا و برخی از کشورهای غربی تشکیل دهنده و تامین کننده گروهک تروریستی داعش هستند؛ گروهکی که تاکنون موجب کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بی گناه کشورهای سوریه و عراق شده است و دامنه جنایات این گروهک از این دو کشور فراتر رفته و به کشورهای لیبی و مصر نیز رسیده است که با پیام اخیر داعش می رود که این گروهک تروریستی دامن اربابان خود را نیز بگیرد. 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش تبریز بیدار ، مسعود پزشكیان با تأكید بر لزوم اعلام هرچه سریع‌تر اسامی نمایندگان پول گرفته از محمدرضا رحیمی تصریح كرد: قوه قضاییه و هیئت رئیسه مجلس باید هر چه زودتر اسامی نمایندگانی را كه از محمدرضا رحیمی پول دریافت كرده‌اند اعلام كنندتا با این اقدام فضای شایعه‌سازی رسانه‌ای بوجود آمده برطرف شود.

پزشكیان در همین راستا افزود: اخیرا برخی سایت‌ها و رسانه‌ها اقدام به اعلام اسامی دریافت كنندگان پول از محمدرضا رحیمی كرده‌اند كه باید بگویم در مورد من این مسئله مصداق ندارد و یك شیطنت رسانه‌ای است.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسكو در مجلس با انتقاد از نام بردن وی در لیست نمایندگان دریافت‌كننده پول از محمدرضا رحیمی افزود: رسانه‌هایی كه این خبر كذب را منتشر كرده‌اند یا باید خبر خود را ثابت كنند یا در غیر این‌صورت اهداف خود را از بیان این خبر كذب بیان كنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأكید بر اینكه وی هیچ سنخیتی با  محمدرضا رحیمی و جریان فكری وی ندارد، گفت: چگونه ممكن است این جریان برای فردی نظیر من كه تمام تلاش خود را برای مخالفت با این جریان فكری مصروف داشته، پول واریز كنند.

پزشکیان افزود: برای هزینه‌های انتخاباتی خود نیازی به دریافت 5 میلیون تومان از چنین افرادی نداشته و نخواهم  داشت و هزینه یك عمل جراحی كه انجام می‌دهم٬ بیش از 30 میلیون تومان می‌تواند باشد.



تاريخ : 28 / 11 / 1393برچسب:, | 17:23 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش تبریز بیدار ، متن سرودی که مردم تبریز از دیار لشکر خوبان، صبح چهارشنبه در دیدار با رهبر معظم انقلاب می سرایند بدین شرح است:

جز عرض ارادت نیست، هربار سلام ما

در بیـعـت جانـانیـم، این است پیـام ما

تا خون به رگ ما هست، هستیم به فرمانت

آقا نظـری فـرمـا بر لشگـر خـوبانـت

السلام ای وارث روح خدا، السلام ای رهبر دردآشنا

آزاده لره رهبـر، سن سن ولی و سـرور

بـو وادی حیرتده، لب تشنـه لره کوثر

باشلاردا اوجالدیپ باش، ایرانلی بو دنیاده

هر لحظه دؤنور دیلده، بو زمزمه فریاده

السلام ای وارث روح خدا، السلام ای رهبر دردآشنا

بـو بـزمه نظـر ایلـه، آزاده جـوانـلار وار

غیرتلی شهیدلر تک، آماده جوانلار وار

بولسون بونی دوشمن لَر، شیطان بیزه اَل تاپماز

ایمانی اولان اینسان، دینین وطنین ساتماز

السلام ای وارث روح خدا، السلام ای رهبر دردآشنا



تاريخ : 28 / 11 / 1393برچسب:, | 17:20 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قیام 29 بهمن مردم تبریز رخدادی عظیم در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود؛ حماسه بزرگی كه در روز 29بهمن 56 توسط مردم تبریز آفریده شد، آغاز حركت عظیم مردمی، در سراسر كشور بود كه شور یكپارچگی را در كالبد ملت دمید و زوال همیشگی طاغوت را رقم زد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از ورزقان نیوز ارس : با درود بیکران به مردم بزرگ شهرستان از دورافتاده ترین روستاها تا پایتخت شهرستان 

اولا در بررسی علل عقب ماندگی منطقه باید از فعالین سیاسی اون منطقه شروع کرد تا اینکه مستقیم انگشت اتهامات را بسوی مسئولان برد .

آیا ما به معنای واقعی فعال سیاسی و لیدر سیاسی در منطقه داریم یا به چند سیاست باز انتخاباتی لقب سیاسی می دهیم ؟ چند درصد از این آقایان سیاسی که نامشان گوش مردم را کر کرده به علم سیاست آگاهی دارند ؟ اصلا میدانند راه افتادن بدنبال یک شخص یعنی تایید آن ؟ یا فکر می کنند راحت می شود تاریخ را سانسور کرد و پاک ؟!

چرا در منطقه ما بجای نقد و چانه زنی روی اصلح فقط دعوای شخص ها است ؟ آیا انتخابات و سیاست و آینده منطقه گره خورده به چند نفر ؟ 

چرا هیچگونه گروه و انجمن و شاخه حزبی در منطقه تشکیل نمی شود تا مسائل منطقه با مشورت و آسیب شناسی پیش برود ؟ و چراها و چراهایی زیاد که دوست دارم خیلی از اشخاصی که خود را سیاس منطقه می خوانند به چند سوال بنده جواب بدهند و بگویند با توجه و اتکا به کدامین علم و تجربه درست سیاسی سخن می گویند و سینه چاک شخص ها شده اند ؟

برای شخص بنده شخص مهم نیست عملکرد و بار علمی و سیاسی طرف مهمترین است ! هرکجا نزدیک ترین فردم هم عملکرد مناسب نداشته باشد نقد کردم و خواهم کرد و واقعا بیاییم کلاه بر جلو نهاده و فکر کنیم که چقدر به منطقه و مردم منطقه ظلم کردیم ؟

آقایی که پسرانت بدون داشتن حداقل مدرک استخدام شده اند در زمان فلان نماینده ! آقای نماینده ای که اقوام و اطرافیان حضرتعالی بدون داشتن مدرک مورد قبول و صلاحیت و بار علمی راحت به استخدام ها وارد شدند ! حال چه شده دوباره بوی کباب به مشام حضرات خورده و دوباره شعار دلسوزی منطقه را داده و سر از منطقه در آوردی ؟

آقایی که زمان فلان نماینده مجوز های آنچنانی و وام های انچنانی گرفتی ؟ دیگر وقتی شماها سخن از دلسوزی به منطقه می زنید بی اختیار مردم چندش شان می شود.

خیلی عامیانه قلم میزنم تا همه راحت تر  مطلب را بردارند..... 

مشکل امروز ما این نیست بیمارستان ورزقان کی کلنگ زده شده ! مهم اینه این بیمارستان هیچوقت مجهز نخواهد شد ...چون به بیمارستان های زیر 150 تخت هیچوقت دولت نمی آورد امکانات خاص بدهد ، چون درآمد ان بیمارستان باید به حدی باشد که بتواند حقوق پرسنل خود را پرداخت کند... چرا به مردم حقیقت را نمی گویید و بخاطر چند سال نمایندگی و سمت کوله باری از دروغ را با خود حمل می کنید و برای رای هرکاری می کنید ؟

ای فعالین سیاسی باسواد ... ای نخبه ها شماها که علم دارید و حقیقت را میدانید بیان کنید که اینها دروغی بیش نیست 

مشکل امروز ما بزرگراه ورزقان نیست که معلوم هم نیست چند سال طول بکشد تا بجایی برسد ! مشکل ما امروز این است که آقای نماینده جنابعالی به جای پوز دادن بزرگ راهی که معلوم است کی مطالعه شده و چه زمانی کلنگ زده شده بفرمایید چه کار دیگری بصورت عملی انجام دادید ؟

کدام کارخانه و مرکز صنعتی ایجاد کردید ؟  کدام پروژه اشتغال زایی ایجاد یا دریافت مجوز شده ؟ کدام سرمایه گذاری را روانه منطقه کرده اید ؟ در مورد پیوستن ورزقان به منطقه آزاد ارس چکاری کردید ؟ 

چرا اصرار دارید مردم را عوام پندارید ؟ دیگر مردم ، بخصوص نسل جوان خام دو بنر و شعار نمی شوند !

تمام رفتارها و عملکردها نیازی به تبلیغ ندارد و همه عیان است ! 

مسکن مهر نزدیک به چند سال است خوابیده ... قبلا بهانه این بود ریاست بنیاد کارشکنی می کند و مقابل شما ایستاده و امروز که ریاست بنیاد عزیز دل شماست پس چه شد ؟

وظایف نماینده عوض کردن روئسای ادارجات نیست / وظیفه نماینده دست اندازی به وظایف دیگر نهادها نیست / وظیفه نماینده دخالت در کار شورای شهر نیست / وظیفه نماینده خودی و ناخودی کردن نیست / وظیفه نماینده باز کردن دکان اشتغال فامیلی و گروهی نیست / شاید عده ای از روی محافظه کاری در منطقه سکوت پیشه کرده اند اما حقیقت این است شما راهی که می روید انتهای آن معلوم نیست ... البته شما هم گناهی ندارید وقتی در منطقه ما سیاست بازی را اسم سیاست نهاده اند .... دوزیست سیاسی بودن را زرنگی نام نهاده اند ... ریا و چاپلوسی را سیاستمدار خوانده اند .... و وجدان خوابیده آدم خوب اسم نهاده اند ... نهایت می شود شما هم چنین جلو بروید .

مسئولان ، نخبه ها ، فعالین سیاسی و مدنی منطقه بیایید برای یکبار هم که شده دور هم جمع شویم و بدون راه انداختن جنگ من و من به ما فکر کنیم .... برای ما نماینده شدن اسم خاص مهم نیست بیایید آرمانگرا باشیم نه حول یک شخص دور خودمون بچرخیم ..

فکر آن دنیا هم باشیم که چطور حق را ناحق میکنیم ... فکر ان دنیا باشیم که چطور بجای یک مهندس فامیل دیپلم خود را در ادارات جا می کنیم 

بفکر اون بالا سری هم باشیم که همه را ثبت و ضبط می کند .... البته این را میدانم که اگر به این فکرها بودیم نان کسی را مثل آب خوردن نمی بریدیم و راحت به همه انگ و تهمت نمی زدیم ..................................باشد که رستگار شویم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر خاروانا به اطلاع عموم همشهریان عزیز میرساند؛ لایحه بودجه سال 1394 شهرداری خاروانا که طی نامه شماره 1860 مورخ 1393/10/25 شهرداری خاروانا تقدیم شورای اسلامی شهر گردیده بود، در جلسه 110 مورخ 1393/11/21 شورای اسلامی شهر طی بررسیهای لازم در جلسات متعدد و با حضور شهردار خاروانا و کارشناسان مربوطه شهرداری جهت ارائه توضیحات لازم در جلسات شورای اسلامی شهر طی مصوبه شماره 28 شورای اسلامی شهر با کل درآمد به مبلغ 14366 میلیون ریال و مبلغ 5783 میلیون ریال به عنوان هزینه های جاری و مبلغ 8583 میلیون ریال به عنوان هزینه های عمرانی به تصویب رسید و جهت انجام سایر اقدامات اداری و تصویب طی نامه شماره 4/268/ش مورخ 1393/11/21 به شهرداری خاروانا ابلاغ و به فرمانداری شهرستان ورزقان ارسال گرد



به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری اسکوپ، «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی اظهاراتی در تایلند گفت: هرکس خواستار راه‌حل نظامی برای موضوع هسته‌ای ایران باشد، احمق است‬ زیرا شرایط را از آنچه هست، بدتر می‎کند.
 
وی ادامه داد: امروزه دیگر هیچ‌کس تأیید نمی‌کند که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است. من فکر می‌کنم حتی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، همانگونه که احتمالاً می‌دانید، می‌گویند که ایران هرگونه تحقیق بر روی تسلیحات هسته‌ای را متوقف کرده است.
 
البرادعی افزود: این همچنان نظریه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و تمامی سازمانهای اطلاعاتی است. نه، هیچ تهدید قریب‌الوقوعی وجود ندارد که نیازمند اقدام نظامی باشد.
 

وی ادامه داد: هرکس که خواستار راه‌حل نظامی برای موضوع (هسته‌ای) ایران است، احمق است زیرا با اینکار شما در وضعیت بدتری در مقایسه با آن چیزی که در آن قرار دارید، گرفتار خواهید شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این باره اعلام کرده است که با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل 5 سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر نمود.
بر این اساس ماموران پلیس در تاریخ 93/11/26 با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش آوای ورزقان به مناسبت ایام الله دهه فجر محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی حاج قاسم مقدمی در حسینیه شهر خاروانا برگزار گردید.

خاطرنشان می شود این مراسم در حاشیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه که در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد برگزار گردید.

 قاسم مقدمی متولد سال ۱۳۶۳ در خوزستان می باشد و در بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم  مقام اول را کسب کرده است و در حضور مقام معظم رهبری نیز تلاوت کرده است.

در ادامه محمد محمودی ۱۳ ساله از تبریز حافظ قرآن ، امیررضا مقامی ۱۷ ساله از تبریز حافظ قرآن ، و رشتبری ۱۳ ساله از خاروانا حافظ قرآن به قرائت آیاتی از قرآن پرداختند و به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم توسط فرماندار ورزقان ازحاج قاسم مقدمی ، امیررضا مقامی ، محمد محمودی و رشتبری با اهدا لوح یاد بود و جوایزی تقدیر به عمل آمد

۸۱۶d3a9a32a63cfb2146a061485f641f00b4e88951443340ffe2bbd9185de4dc

d4252e23f48084f1880dcaf83e9f2af95f37480ce03b8885a9abb4701efcf2ba

efbcb66bd1a8ada577867d6b46355e7f33cdfadc3b06c1e662f29aed27e31358۱۴de11f918c2f0fedec02337aac037c0da749ad9c21fa657233006b0b31800c5۴۰f67b79c2e7e55e6e94641a1ad332fb7dbc056e34636672e9e0196a71229625۲e0ac05c91b5d2c8f8daeebd97468b070866c69ee1ec6ea723b3406ff544915d



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 13:22 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آن زمان بهائیت، فعال بود و پزشک مخصوص شاه و برخی از خانواده‌های نزدیک به دربار بهایی بودند و پست‌های کلیدی داشتند. به همین دلیل نیروهای مذهبی ارتش نیز احساس مسؤولیت کرده بودند.

گروه تاریخ مشرق-  در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیرامون نقش نیروهای مذهبی و متعهد به مردم در رسانه‌ها کم کاری شده است. حال که 36 سال از روزهای پیروزی در بهمن 57 می گذرد نسل جوانی که از آن روزها تنها تصاویر و فیلم های مستند به جای مانده را مشاهده نموده با فقر اطلاعاتی زیادی روبرو است. لذا ما بر آن شدیم تا پای صحبت‌های یکی از مردان نظامی آن روزگار بنشینیم و در مورد گروه‌های مقاومت در ارتش شاهنشاهی و نحوه مبارزه آنها با رژیم طاغوت را مورد بررسی قرار دهیم. سرهنگ بازنشسته سید محمدعلی شریف‌النسب، یکی از بازماندگان آن هسته‌های مقاومت است که پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز میدان دفاع را ترک نگفت و تا پای جان از شهر خرمشهر دفاع کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 8:36 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبرگفت: در پی بارش شدید برف در روز گذشته، در استان آذربایجان شرقی و اختلال در محورهای فرعی و روستایی، نجاتگران تیم امداد ونجات کوهستان توانستند در یک عملیات سخت و طاقت فرسای شبانه با کمک نیروهای راهداری و اورژانس خانم بیماری را از روستای مشیر آباد ورزقان به مراکز درمانی انتقال دهند.789-12.jpg

 

 

وی گفت: در پی تماس با 112 شماره تلفن اضطراری جمعیت هلال احمرمبنی بر اینکه خانم بیماری در روستای مشیر آباد ورزقان در وضعیت نامساعد قرارگرفته و نیاز به امدادرسانی دارد بلافاصله تیم امداد ونجات کوهستان اداره عملیات هلال احمر استان، با یک دستگاه وانت کمکدار، آمبولانس و خودروی آرگو حوالی ساعت 23 شب گذشته تبریز را به مقصد ورزقان ترک کرد.

 

 

درخشان ادامه داد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک و بسته بودن مسیرهای منتهی به مشیر آباد، امدادگران بر اساس تجارب قبلی از سهل الوصولترین محور از طرف اهر به حرکت خود ادامه دادند و با کمک لودر راهداری که اقدام به بازگشایی مسیر می‌کرد به روستای قره قیه در نزدیکی روستای مشیر آباد رسیدیم.

 

 

سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر افزود: از روستای قره قیه به بعد به علت برف سنگین و صعب العبور بودن جاده با خانواده خانم بیمار تماس و درخواست انتقال بیمار با تراکتور به قره قیه را کردیم که اهالی روستا با استفاده از تراکتور بیمار را تا روستای قره قیه آورده و تحویل امدادگران دادند که در نهایت با اکسیژن تراپی بیمار را که دچار تب و لرز شدید شده بود به مرکز درمانی ورزقان انتقال داده و عملیات صبح امروز به پایان رسید.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

علیپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز در خصوص آرامگاه نباتی در یک بلندی مشرف به روستای اشتبــــــین و رودخانه ارس از اظهارات اهالی روستا چنین بر می آید که نباتـــــی  همیشه در یک نقطه ای از بلندی کوه می نشست و به روستا و زادگاه خود و رودخانه خروشان ارس (آراز ) و جاده ای که اهالی  در آن تردد داشتند نگاه می کرده و اکثر شعر های خود را در آن نقطـــــــه آفریده و با صدای دل نشین به آواز خواندن می پرداخت که بعد از وفا ت وی، اهالی با توجه به علاقه وافر نباتی به آن محل خـــــــــاص ، وی را در همان نقطه دفن کرده اند .

 

روستای اشتبین متشکل از سه آبادی به نامهای هراس، سیاوشان و جعفرآباد، نمونه ای از روستاهای کوهستانی – میان دره ای محسوب می شود.

 

محدوده روستا از نظر تقسیمات آب و هوایی جزء مناطق با اقلیم سرد و دارای زمستانهای طولانی بوده و برای چندین ماه از سال پوشیده از برف است.

 

بافت روستای اشتبین به واسطه احاطه باغها و سایر عوامل کالبدی نظیر ناهمواریها، بستر سنگی، شیب تند اراضی و شرایط اقلیمی خاص، کاملا فشرده و فقط در محدوده شمالی روستا امکان توسعه محدود وجود دارد.

 

علیپور افزود:در سال 1385 روستای اشتبین دارای 773 نفر جمعیت در قالب 150 خانوار بوده است و این روستا با شماره 2692 در تاریخ 79/3/17 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. اسناد به دست آمده از سنگ نوشته های موجود در روستا تاریخ 843 و 976 هجری قمری را نشان می دهند، ولی به نظر میرسد معماری موجود در برخی بناها مربوط به دوره اشکانیان است.

 

نسیم علیپور ادامه داد:از ويژگيهاي عمده سيماي روستا مي توان به بافت نسبتا يكپارچه از نظر نوع مصالح و دانه بندي و خط آسمان منطبق بر شيب تند زمين اشاره كرد.در نگاه اول دهها واحد مسكوني به صورت مكعب در كنار هم به صورت سلولي و همشكل ديده مي شود . در ديد پرنده چشم انداز زيبايي از بافت پلكاني روستا شكل گرفته در يك بستر طبيعي مشهوداست.تركيبي از مصالح بومي (خشت،سنگ و چوب) با تركيب رنگي عموما خاكستري ،آجری رنگ از جنس سنگ لاشه هاي محلي و كاهگل و خشت و همينطور رنگ مكمل آن به رنگ آبي و سبزبكار رفته است و در بازشوهاي عموما چوبي با دور پنجره هاي سفيد گچي عمده نماي بصري چشم انداز كلي روستاي اشتبين را شكل مي دهد.آرايه ها غالبا از چوب بوده و در تزيين درب و پنجره از آن بهره گرفته شده است.

 

تمامی بستر معابر روستا سنگفرش شده از سنگ لاشه هاي طبيعي بوده كه اخيرا بازسازي شده است.تركيب اين مصالح موزون ورنگهاي غالب در جداره ها به همراه رنگ خاكي اخرايي در سطح بستر و تناليته متغير رنگي حاصل از تغيير فصل درختان لابلاي بافتها و پيرامون روستا مكمل زيبايي روستا شده است. همچنين طبيعت سبز تابستاني و درختان سبز كهن درهمه جای اين بافت قرار گرفته است و نزديكي آن با واحدهاي مسكوني نشانه هاي ارزشمندي از همجواري و رابطه متقابل انسان و طبيعت را بيان می کند.

 

علی پور تصریح کرد:سیستم ساخت منازل مسکونی بصورت دو اشکوبه بوده و فضای طبقه پایین جهت نگهداری دامها و فضایی بصورت انباری بوده و طبقه بالا جهت سکونت اهل خانه بوده است.

 

وی گفت:بافت روستا به لحاظ شکل خاص زمین و عوارض طبیعی و نوع معیشت مردم و شرایط اجتماعی – اقتصادی شکل گرفته است. این فضاها را می توان در ترکیب سطوح و فضاهای پر و خالی معابر و گشایش ها، مناظر و دیدها، گونه های مسکن و عناصر و جزییات ساختمانی جستجو کرد. این ارزش های فضایی را بیشتر می توان در بافت قدیمی و گسترش میانی روستا مشاهده کرد. بافت این بخش دارای هم پیوندی و وحدت خاصی بوده و حیاط خانه غالباً کوچک می باشند. عرض کم معابر و گشایش های محدود از دیگر ویژگی های بافت کالبدی این روستا می باشد.

 

ویژگی های کالبدی- فضایی این روستا را می توان در دو مقیاس بافت و ابنیه به شکل زیر برشمرد:

 

وجود چشم اندازهای طبیعی درون و بیرون بافت؛تبعیت بافت و خط آسمان از بستر طبیعی؛

 

وجود سه محله کردها، عباس آباد و درب مسجد و نقش آن ها در شکل گیری سازمان فضایی روستا؛ نقش مراکز محلات به عنوان کانون و پایگاه مراودات اجتماعی فرهنگی روستا؛ وجود دالان ها و فضاهای نیمه باز در داخل معابر و ترکیب فضای معابر با واحدهای مسکونی؛ هماهنگی در کل بافت چه از لحاظ خط آسمان و چه از لحاظ جزییات و استفاده از مواد و مصالح؛  وجود دید و مناظر در داخل معابر، وجود پیچ و خم های معابر روستا و اهمیت آن در تقویت حس کاوش و زیبایی بصری؛ وجود عناصر تاریخی و فرهنگی که در داخل بافت قرار گرفته اند؛ وجود ایوان ها و فضاهای نیمه باز و صفه ها و سکوهای نشستن افراد در مراکز محلات؛ استفاده از سنگ به عنوان اصلی ترین مصالح در ابنیه روستا به صورت سنگ لاشه؛احداث ابنیه به صورت تخت و با استفاده از مصالح چوب و ملات گل به عنوان اصلی ترین عنصر؛ترکیب و تلفیق مصالح و کالبد روستا با بستر طبیعی زمین است.

 

سرپرست پایگاه پژوهشی  روستای اشتبین همچنین افزود:ايوان و يا به گويش محلي (آرتيرما) با بيرون آمدن از بنا و قرارگيري روي معبر منطبق با شرايط اقليمي اين منطقه مي باشد.

 

ايوان در بسياري از خانه هاي منطقه ديده مي شود و جزئي از خانه محسوب مي شود.ايوان جدا از آنكه حريمي براي فضاهاي اصلي سكونتي است، چند نقش اساسي را ايفا مي كند، نخست آنكه در تابستان عمق نفوذ اشعه آفتاب را به داخل كاسته و باعث سايه اندازي و خنكي هوا مي شود. دوم اينكه مانند بادگير با مكش هواي مطلوب به داخل باعث آسايش بيشتر اهالي مي شود و ساكنين بخشي از امور روزمره خود را در آنجا سپري  مي كنند.

 

همچنين به هنگام بارندگي ورودي اتاقها را مصون نگاه مي دارد و در صورتيكه جوانب آن مسدود باشد تا حد زيادي مانع از ايجاد كوران و نفوذ هواي سرد و يا باد و خاك به داخل اتاقها مي گردد. به عبارتي مسدود بودن جبه ههاي جانبي ايوان كمك مي كند تا در فصل سرما محدوده آن تا ميزان زيادي از جريانات تند باد، باران، كولاك و هواي سرد در امان باشد.

 

ايوان به عنوان بخشي از معماري، به لحاظ بصري، از عناصر شكل دهنده سيماي بافت بوده و پيش آمدگي آن كيفيت بصري خاصي را در معبر بوجود آورده است. ايوانها در اشتبين چوبي هستند و غالباً مشرف به منظره زيباي كوهستان و درختان سرسبز دامنه مي باشند كه طراوات خاصي را در زندگي روستاييان مي آفريند.

 

علیپور اظهار کرد:" بونه غی"از عناصر خاص معماري اين روستا م يباشد كه مي توان نهان خانه هم ناميد چرا كه نحوه استقرار آن به گونه اي است كه حالت پنهان ومخفي داشته و غير از روزنه اي كه در سقف ايجاد شده ، هيچ بازشويي جهت نورگيري و تهويه در آن ايجاد نشده است.

 

روش ساخت آن به اين صورت بوده است كه در وسط اتاق چهار ستون با فاصله از ديوارها بر پا شده و روي آنها چهارتير چوبي قطور بصورت كلاف افقي محكم آمده كه پس از استقرار اين ستونها و تيرهاي افقي در جاي خود ، كلافبندي لايه دوم صورت گرفته به اين ترتيب كه چهار تير افقي ديگر با قطر كمتر از تيرهاي زيرين خود و البته بهحالت كنسول به داخل چهار چوب و كلاف لايه اولي واين عمل تا رسيدن به انتهاي سقف كه معمولا 2 طبقه مي باشند ادامه پيدا كرده است .در نهايت بدليل اينكه كلافهاي چوبي افقي رفته رفته داراي قطر كمتر و كنسول به داخل بوده اند فرم هرمي شكل بوجود آورده اند.

 

يادآوري مي گردد، كه سر ستونهايي هم براي ستونهاي فوق الذكر كار گذاشته اند كه بطور استادانه اي نقوش تزييني زيبايي در آنها ايجاد كرده اند ودر داخل ديوارهاي اتاق هم تاقچه و اجاق تعبيه شده است.

 

 به گفته ی وی  درساختمانهای این روستا عموما از کلاف بندی چوبی استفاده شده که در نوع خود بی نظیر است و موجب شده در مقابل نیروهای زلزله مقاومت خوبی داشته باشند.

 

بنا به گفته اهالی در زلزله اهر – ورزقان برخی ساختمانهای جدید آسیب دیده ولی ساختمانهای قدیمی علیرغم قدمتی که داشته اند هیچگونه آسیبی ندیده و سر پا مانده اند.

 

تنها مشکلی که مشهود است مربوط به موریانه و رطوبتی است که باعث تخریب این تیرها شده است.

 

از نکات قابل توجه وجود نسخ خطی در نزد اهالی میباشد که توسط سکنه نوشته شده و از قدمت تاریخی برخوردارند.عدم نگهداری صحیح و فنی باعث تخریب این آثار می شود.

 

وی در پایان گفتگو عنوان کرد: نرده هاي چوبي نقش مهمي در سيماي خانه هاي باارزش روستاي اشتبين و همچنين تزيينات وابسته به معماري آنهادارندو همچنین در روستای اشتبین تنورهای گروهی موجود است که اهالی به صورت گروهی از آن استفتده میکنند که تعداد آنها هفت مورد است.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان مسجد روستای سندآخور با مشارکت فعال بسیج سازندگی سپاه ناحیه ورزقان ، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، اداره اوقاف و امور خیریه و فرمانداری شهرستان ورزقان  به متراژ ۲۰۰متر مربع همزمان با بیست و یکمین روز بهمن ماه افتتاح گردید این مسجد در طول دو سال و با اعتبار بالغ بر ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال احداث گردیده است، روستای سندآخور در یک منطقه کوهستانی و صعب العبور بخش خاروانا واقع شده است.

IMG_۲۰۱۵۰۲۱۰_۱۲۱۸۵۵

IMG_۲۰۱۵۰۲۱۰_۱۲۳۹۳۸

IMG_۲۰۱۵۰۲۱۰_۱۲۳۰۴۶



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

شهرت گوزلی در یاداشت اختصاصی خود برای پایگاه خبری آوای ورزقان مشکل اساسی اکثر روستا های بخش خاروانا را این چنین بیان کرد:

راه ارتباطی مناسب:بیشتر  روستاهای  بخش خاروانا از راه ارتباطی مناسبی برخوردار نیستند  که این امر باعث شد تا در زلزله مرداد ماه سال ۹۱ مورد بی مهری مسئولین قرار گیرند و به جز روستای گال بقیه روستاهای این بخش بازسازی نشدند و هنوز هم در خانه های کاه و گلی با دیوار های شکسته زندگی می کنند اعم از روستای انویق و آوانسر …

جابجایی دهستان جوشین و روستای استرگان:یکی از مهمترین عواملی که جوشین را بطور جدی تهدید می کند ریزش کوه سنگی و رانش زمین می باشد که نزدیک به هشت سال است که این بحث مطرح شده است ولی تاکنون هیچگونه اقدام جدی در خصوص انتقال محل این روستا انجام نشده است.

 گاز خانگی:نزدیک به هشتاد درصد روستاهای خاروانا از این نعمت الهی بی بهره هستند.در حالی که گاز طبیعی از این منطقه به کشور خارجی صادر می شود.

 طرح هادی:نزدیک به هشتاد درصد این روستا فاقد طرح هادی می باشد.

آب های سطحی: این روستاها در یک منطقه کوهستانی صعب العبور قرار گرفته اند ولی طبیعت چشم گیر و دل نواز این منطقه به انسان آرامش دل میدهد. چون اکثریت مردم منطقه خاروانا مخارج زندگی خود را از راه کشاورزی تامین می کنند که این کار نیاز ضروری به آب دارد و کشاورزان فقط ۶ ماه از آب های سطحی موجود در منطقه استفاده می کنند و بقیه ماه های سال این آب ها به هدر می روند.لذا نیاز  است این آب های سطحی ذخیره سازی شوند تا کشاورزان در مواقع نیاز از این نعمت الهی بهره مند شوند .

شغل مناسب:با وجود معادن متعدد در این منطقه، که تعدادی از این معادن فعال می باشند مثل معدن طلای اندریان و معدن آهن آوان و … بیشتر جوانان به علت نبود شغل مناسب به شهرها مهاجرت می کنند چراکه جوانان با وجود این معادن هیج امیدی برای زندگی در این منطقه ندارند. البته بعضی از روستاها در زمستانها خالی از سکنه می شوند.

البته شایان ذکر است بعداز انقلاب بسیاری از مشکلات مردم این منطقه حل شده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان،امام جمعه ورزقان درخطبه های نمازعبادی سیاسی امروز جمعه شهرستان ورزقان ضمن تشکر از مردم شهیدپرور شهرستان برای حضور حماسی و باشکوه در راهپیمایی ۲۲بهمن وخلق حماسه ای بزرگ اظهار داشت:مردم غیور ایران اسلامی با این حضور حماسی جواب دندان شکنی به دشمنان اسلام دادند و ثابت کرده اند که نتیجه مذاکرات هرچه باشد مهم نیست بلکه این استقلال کشور است که مهم است.

وی افزود: مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها سیر نزولی پیدا کرده است چرا که غربی ها به تعهدات خودعمل نمی کنند.بیش ازیک سال است در مذاکره هستیم و هرچه طرف های مذاکره ازماخواسته اند عمل کرده ایم،ولی آن ها به تعهدخود که رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی عمل نکرده اند.

مسعودمهدوی ادامه داد:بنابه گفته مقام معظم رهبری باید با تکیه براقتصاد مقاومتی وتوان داخلی باتحریم ها مقابله کنیم وبه خود وابسته باشیم.

وی توهین های سالیان اخیر به پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را ناشی از وحشت غرب از اسلام دانست و گفت:دشمن می خواهد قداست پیامبر را از بین ببرد ولی با لطف خداوند هر وقت هر توهینی به مقدسات ما کرده اند نتیجه عکس گرفته اند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش آوای ورزقان جشن انقلاب در روستای دیزج ملک برگزار شد در این مراسم فرماندار ورزقان با اشاره به دست آورد های انقلاب گفت: هم اکنون شاهد هستیم که امکاناتی نظیر آب،برق،گاز،تلفن،اینترنت و….که در شهرهای بزرگ وجود دارند در اکثر روستا های کشور عزیزمان هم مشاهده می شود در حالی که قبل از انقلاب این چنین نبود و در برخی شهر ها هم،امکانات الان یک روستا وجود نداشت.

 

در ادامه بخشدار بخش مرکزی ورزقان با چندین قول به میان روستائیان آمد نظیر ۲ بانده شدن محدوده روستا در مسیر جاده ورزقان – خاروانا،تکمیل طرح هادی روستا و چندین طرح دیگر.

 

سعید فاتح از اهالی روستا خواهان همکاری در اجرای طرح های روستایی شد تا این طرح هرچه سریعتر در این روستا تکمیل شود.

DSCF3897

DSCF3916

DSCF3913

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانابه نقل ازگزارش آوای ورزقان یادواره شهدای پایگاه های مقاومت مهترلو ، لله لو و صومعه دل در مسجد جامع روستای صومعه دل برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار دکتر علی قادری اظهارداشت: کشور ما در منطقه ای قرار گرفته است که به اقیانوسی نا آرام و طوفانی شبیه است و در میان این اقیانوس طوفانی کشور ما همچون جزیره ای آرام و با ثباث است.
DSCF3833
 
 
DSCF3827
 
DSCF3868
 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

اختصاصی خاروانا نیوز: با هماهنگی ستاد دهه فجر خاروانا و ادارات و نهادهای خاروانا علی الخصوص همکاری ویژه شهرداری خاروانا، اداره آموزش و پرورش، بخشداری و دانشگاه پیام نور و آزاد خاروانا مراسمی تحت عنوان جشن انقلاب به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در حسینیه خاروانا برگزار شد. به دلیل محدود بودن زمان مراسم و هم پوشانی زمان برگزاری مراسم با سایر برنامه های دهه فجر، حضور اهالی منطقه در مراسم بسیار کمرنگ بود. اغلب شرکت کنندگان را مسئولین ادارات و نهادها، شورای شهر و فرهنگیان و دانش آموزان مدارس تشکیل می دادند.

در این مراسم ابتدا مهندس عبدالهی بخشدار خاروانا به حضار جلسه خوشامد گفته و دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت. ایشان در ادامه مطالبی را در خصوص محکومیت تروریسم بیان نموده و عموم اهالی را به شرکت شکوهمند در مراسم راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.

در ادامه برنامه، گروه سرود دانش آموزان مدرسه شهید وطنخواه خاروانا سرود زیبایی با عنوان میهمن من را اجرا نمودند. قرائت شعر توسط شاعر توانمند و مشهور منطقه آقای رضازاده لیلاب بخش دیگر برنامه را به خود اختصاص داده بود. ایشان اشعاری را در خصوص حجاب و عفاف و انقلاب اسلامی قرائت نمودند که با استقبال خوب حضار همراه شد. مراسم با اهدای جوایز به دانش اموزان و پذیرایی از حضار به پایان رسید.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا  از آناج، احمد مراد‌علیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم افتتاح فاز ۲ مس سنگون با بیان اینکه کارخانه تغلیظ مس سونگون در فاز دوم با ظرفیت سالانه هفت میلیون تن خوراک با عیار ۶۶ درصد مس و ۱۵۰ هزار تن کنستانتره مس با عیار ۲۶ درصد تولید خواهد کرد، گفت: در فرآیند تغلیظ مس سونگون سنگ معدن پس از خرد شدن اولیه در انبار، مواد دانه درشت ذخیره و از آنجا با تناژ ۹۰۰ تن در ساعت وارد کارخانه تغلیظ می‌شود.

وی با بیان این که پیمانکاری این پروژه با مشارکت قرار‌گاه خاتم الانبیاء و مشاوره شرکت‌های ایرانی و دانمارکی آغاز شده است، اظهار کرد: بخش اول سرمایه‌گذاری با ۶۵۰ میلیارد تومان آغاز شده که ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.
مراد‌علیزاده با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۳۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف مس سونگون سرمایه‌گذاری شده است، افزود: مواد اولیه مورد نیاز این پروژه هفت میلیون تن سنگ معدن مس سونگون بوده است.
وی میزان آب مورد نیاز این پروژه را ۳٫۲ هزار مترمکعب در روز عنوان و اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز این پروژه ۱۵۰۰ تن به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و تجهیزات مورد نیاز خارجی آن ۲۵۰۰ تن به ارزش ۶۸ میلیون یورو است.

وی افزود: از سال ۸۹ موسسه امین و با مشاوره پارس اولنگ و افیل اشمیت این طرح ملی را شروع کرد و امروز ایران اسلامی شاهد افتتاح چنین طرح بزرگی است.

علیزاده در خصوص تکمیل طرح مس سنگون  گفت: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و رفع نواقصات کل فاز ها نیاز است که برای تامین آن نیازمند تسهیلات بانکی و کمک های دولتی هستیم چه از طریق تزریق بودجه و چه از طریق فروش سهام اما نکته مهم نیاز مبرم ما به سرمایه برای تکمیل پروژه است.

وی ادامه داد: درآمد روزانه‌یِ مس سنگون حدود ۳۰ میلیارد تومان است ولی با این وجود، این درآمد ها کفاف هزینه ها را نمیدهد، به خصوص ما باید برای تامین منابع آبی خود در آینده از سد «حاجی‌لر چای» استفاده کنیم و اگر وزارت نیرو در این زمینه همراهی لازم را نداشته باشد با مشکل تامین آب مواجه خواهیم بود



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 7:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، این ۲۷ واحد مسکن مدد جویی توسط اداره بهزیستی شهرستان ورزقان با ۲۰ میلیون تومان وام ۲۰ درصد ۱۲ ساله و ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخته شده است و به صورت نمادین یک واحد آن در شهر ورزقان افتتاح شد

DSCF3782

DSCF3779

DSCF3785



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حاج میرزا حسن صالحی اهل و ساکن روستای دیزج ملک از توابع بخش مرکزی ورزقان یکی از خاطرات خود از اوایل انقلاب را به خبرنگار آوای ورزقان چنین بازگو کرد. حاج میرزا علی آقا عزتی، حاج میرزا عزیز باباپور و من در همان ماه های اول نقلاب به دیدار حضرت امام خمینی(ره) رفتیم تا با امام خود از نزدیک دیداری داشته باشیم.دفتر ایشان مملو از جمعیتی بود که به شوق دیدار با امام انجا جمع شده بودند خلاصه نشستیم تا نوبت ما شد به ما سه نفر یک ربع وقت دادند تا با ایشان دیداری داشته باشیم.

داخل رفتیم چند نفری در اتاق بودند و یک جانباز انقلابی که نزد امام نشسته بود و امام به حرفای ایشان گوش می کردند.ایشان از ما پرسیدند اهل کجا هستید پاسخ دادیم از دیار قره داغ و مرز شوروی ایشان گفتند اگر هم مرز با شوروی هستید پس لازم است دقیق شوید و آگاه باشید و مهمل کاری نکنید و انقلاب را رها نسازید و همچنین به ما فرمودند؛بروید و در منطقه خود دفتر روحانیت باز کنید و به امور رسیدگی کنید خلاصه در این ۱۵دقیقه ما محو تماشای ایشان بودیم و سخنان ایشان را با جان و دل گوش می کردیم یک ربع که تمام شد و خواستیم از خدمت شان مرخص شویم گفتند شما را به خدا می سپارم در مسیر رفت و برگشت امنیت فوق العاده ای را مشاهده کردیم که تا به آن زمان ندیده بودیم و به گفته همگان این از برکت انقلاب بود.

آمدیم ورزقان رفتیم تا پاسگاه ورزقان را به کنترل در آوریم فرمانده پاسگاه ابتدا مقاومت کرد ولی وقتی فهمید که ما از طرف حضرت امام خمینی(ره) نماینده شده ایم تا امور را ساماندهی کنیم گفت اگر شما نماینده حضرت امام هستید من و کلیه همکارانم در خدمت انقلاب هستیم این گونه بود که بدون هیچ در گیری پاسگاه ورزقان در خدمت انقلاب قرار گرفت.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی،  به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی را برگزار می کنند.

چهارمین همایش پیاده روی خانوادگی به همت کانون فرهنگی و هنری دایره المعارف مسجدجامع زاوشت برگزار شد.

این برنامه ورزشی با حضور اقشار مختلف و جوانان روستا با همکاری دهیاری و پایگاه بسیج فجر و با همکاری و حمایت اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب برگزار شد. شرکت کنندگان پس از نثار فاتحه به روان پاک شهدای روستا مسیر اصلی روستا تا مسجدجامع زاوشت را طی کردند.

در پایان این مراسم به قیدقرعه به 18 نفر از شرکت کنندگان با حضور بخشدار مرکزی و جانشین سپاه ناحیه شهرستان بناب و رئیس اداره ورزش و جوانان بناب، بن خرید لوازم ورزشی به ملغ 500 هزار ریال اهدا شد

برگزاری جشنواره فجر انقلاب

مسابقه نقاشی فجر انقلاب با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی به همت کانون فرهنگی و هنری المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تبریز و باهمکاری پایگاه مقاومت بسیج عاشقان شهادت و شهرداری منطقه یک تبریز برگزار می شود

شرکت کنندگان می توانند حداکثر 2 اثر در تکنیک آزاد(گواش، مداد رنگی، آبرنگ و ...) برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

این مسابقه در رده های سنی 4تا 11 سال و 12 تا 20 سال و بزرگسالان برگزار خواهد شد که به نفرات برتر تمامی رده های سنی نیز جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

همچنین نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی فجر انقلاب در رشته های ورزشی پینگ پنگ، دارت، طناب کشی، دوهمگانی و دوچرخه سواری برگزار می شود.

رشته های فرهنگی مسابقه نقاشی با موضوع دهه فجر، مسابقه جزوه خوانی و پیامک ویژه دهه فجر نیز در قالب این جشنواره برگزار خواهد شد.

کانون فرهنگی هنری المهدی مسجدجامع خاروانا نیز علاوه بر اجرای برنامه هایی به مناسبت دهه فجر، کلاس های قرآنی روانخوانی و تجوید، تفسیر قرآن و بیان احکام و مسایل دینی و آموزش خوشنویسی را هر هفته برای اعضای کانون برگزار می کند.



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 20:50 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان گلزار شهدای ورزقان شاهد حضور مسئولین و جمعی از خانواده ها و اهالی شهرستان ورزقان بود.

 

مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهداء ورزقان در حالی برگزار شد که بارش برف این شهرستان را سفید پوش کرده بود حاضرین در این مراسم  پرچم های مزار شهداء را تعویض کردند و با گل و گلاب برسر مزار شهداء حاضر شدند.

DSCF3548

DSCF3591

DSCF3576

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ظلم و استکبارستیزی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، شامگاه شنبه در آیین بهره برداری از مسجد امام علی(ع) مرکز آموزشی شهید برخورداری عجب شیر، افزود: آنچه که بیش از همه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کرد، حضور مردم در صحنه های انقلاب، کنار امام (ره) و رهبری و ولایت مداری آنان بود.

وی با اشاره به دستارودهای انقلاب در حوزه های علمی و دفاعی اظهار کرد: دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای، پرتاب ماهواره و خودکفایی در صنایع نظامی و دفاعی نشان از توانایی انقلاب اسلامی در این عرصه دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه های داخلی و جهانی، ادامه داد: محرومیت زدایی، خودکفایی، حمایت از تولیدات داخلی و حضور گسترده جوانان در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهی از جمله دستاوردهای انقلاب در این حوزه هاست.

حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: این دستاوردها با وجود تحریم های اقتصادی و سیاسی دشمنان که از آغازین لحظه های پیروزی انقلاب بر کشور ما تحمیل شده، بدست آمده است.

وی تنها مسیر پیروزی در جنگ اقتصاد مقاومتی را پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب، اکنون به برکت رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب روز به روز در جهان در حال گسترش است.

در این آیین از مسجد امام علی(ع) مرکز آموزشی شهید برخورداری عجب شیر در زمینی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع و شش باب آسایشگاه سربازی بازسازی شده با 11 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان عجب شیر با 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

عضو مجلس خبرگان رهبری از برگزاری هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان در 19و 20 اسفند و دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب خبر داد.

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره برگزاری اجلاسیه هفدهم مجلس خبرگان رهبری و انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان پس از درگذشت آیت الله مهدوی کنی اظهار کرد: اجلاس هفدهم خبرگان رهبری در تاریخ 19 و 20 اسفند برگزار خواهد شد و در این اجلاسیه درباره انتخاب رئیس جدید در روز 19اسفند، به عنوان اولین دستور کار اجلاسیه، تصمیم‌گیری می‌شود.

 

وی همچنین بیان کرد: پس از اجلاسیه اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند و به زیارت مرقد مطهر امام راحل خواهند رفت.

 



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 10:56 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، یادگار گرامی امام خمینی در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی شرکت کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دراین مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامى اظهارداشت: پیام انقلاب امام را نمی توان فقط به آرمان‌های ملت ایران منحصر کرد؛ چرا که عمق انقلاب اسلامی را به طور کامل نمی تواند نشان دهد.

وی با بیان این که یکی از اهداف نهضت امام خمینی بیدار کردن روح و جان ملت‌های مسلمان بوده است، افزود: یکی از سئوال های مهمی که در سال‌های قبل از انقلاب برای مسلمانان مطرح بود و جوامع اسلامی به آن می اندیشیدند این بود که چرا کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی از بسیاری از جوامع دیگرعقب افتاده تر هستند وچرا مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشورهای اسلامی نه تنها حل نمی شود بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند؟

وی با اشاره به نظراندیشمندان شبه قاره چون اقبال لاهوری و نحوه اعتراض ایشان نسبت به مشکلات جاری در جوامع اسلامی افزود: دغدغه پس رفت فرهنگی و اقتصادی در میان همه اندیشمندان آن دوره به وضوح قابل بررسی و پیگیری تاریخی است.

یادگارامام همچنین ضمن تسلیت شهادت جمعى از شیعیان پاکستان در شهرکراچى در روزهاى اخیرادامه داد: یکی از اهداف امام حرکت در جهت بیدار کردن روح و جان ملت‌های اسلامی از جمله ملت ایران است و ازاین منظراست که امام به دغدغه های مشترک همه جوامع اسلامی از جمله مسأله اسراییل اشاره می فرمودند و همیشه بر بیداری ملت ها توجه می دادند.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تشکراز تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید سراج الدین موسوی در تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) در کراچی گفت: دانشگاه از این منظر که دانش و بینش انسان‌ها را افزایش می دهد، قطعا به مرور زمان موجب استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی به وظیفه علاقه مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی تلاش و جهاد برای اثبات فرقه ها میان اسلام ناب محمدی(ٌٌٌٌص) و اسلام متحجران و خشونت طلبان است. امروز اگر بتوانیم به ملت ها بفهمانیم که انقلاب امام در جهت احیای ارزش های انسانی و اسلامی بوده است واسلام ناب به هیچ وجه با این خشونت ها همراه نبوده و نیست، بزرگترین خدمت را به مکتب و مذهب انجام داده ایم.

در این جلسه همچنین از دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی تقدیر و نماز مغرب و عشاء به امامت یادگارامام اقامه شد.

دیدار با مسئولان سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و مدرسین مدارس علوم دینی شیعیان و بازدید از نمایشگاه دانشگاه کراچی از دیگر برنامه های یادگارامام در سفربه پاکستان بود.

در این سفر حجج اسلام سید علی خمینی و مرتضی اشراقى، یادگار امام را همراهی می کردند.

دانشگاه امام خمینی(س) کراچى در دو بخش خواهران و برادران به همت حجت الاسلام والمسلمین سید سراج الدین موسوى و زیر نظر یادگارگرامی امام اداره مى شود که اکنون دانش آموختگان آن در شهرهاى پاکستان و برخى کشورهاى دیگر به تبلیغ مکتب تشیع مشغولند.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم ورزقان و خاروانا درمجلس شورای اسلامی گفت؛شهرستان ورزقان با پتانسیل عظیم معدنی دربین شهرستان های جلفا و خدآفرین قراردارد که جزء منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هستند و ورزقان نیز می تواند به منطقه آزاد الحاق شود.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازگزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نماینده مردم ورزقان وخاروانا درمجلس شورای اسلامی درگفت وگوبا آوای ورزقان در خصوص سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان ورزقان اظهارداشت:شهرستان ورزقان شهرستانی معدنی است،معادنی چون مس سونگون ،مس هفت چشمه،مس آستمال،معدن طلای اندریان،معدن طلای مزرعه شادی،معادن غیرفلزی و….شهرستان ورزقان با این پتانسیل معدنی دربین شهرستان های جلفا و خدآفرین قراردارد که جزء منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هستند و ورزقان نیز می تواند به منطقه آزاد الحاق شود.واین الحاق به منطقه آزاد جذب بیشترسرمایه گذار و صنعتی شدن شهرستان در پی دارد که به پیشرفت استان کمک می کند.

الهوردی دهقانی تصریح کرد:از معاون اول رئیس جمهورالحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و راه اندازی صنایع پایین دستی مس و سایر معادن موجود در این شهرستان را خواهیم خواست. تا مس به صورت مس کاتود از شهرستان خارج نشود بلکه با تبدیل به صنایع دیگرعلاوه بر رفع مشکل اشتغال شهرستان موجبات تقویت اقتصاد مقاومتی ، پیشرفت منطقه و استان را فراهم آورد.

وی افزود؛ درسند تدبیر و توسعه شهرستان و استان الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد تصویب شده است و بنده این طرح را در قالب لایحه ای به کمسیون صنایع و کمسیون اقتصادی مجلس ارائه نموده ام



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 14:55 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پاسدارانی که در کنار ایشان دیده می شوند، نیروهای «گردان دوم از پادگان ولی عصر(صلوات الله علیه)» هستند که در آن زمان مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند.

عکسی منتشرنشده ازرهبری درجمع پاسداران



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 14:52 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تصویری منتشر نشده از شهید دکتر بهشتی و همسرش در حیاط منزل در سال 1357

عکسی جالب از شهید بهشتی و همسرش

 



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 1:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افتتاح کارخانه کنستانتره شهرستان ورزقان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت خبرداد.

"الله‌وردی دهقانی" نماینده مردم ورزقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از افتتاح کارخانه تولید کنستانتره این شهرستان خبر داد.  

وی افزود: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و آقای محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 9:32 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان که در ابتدای پیدایش داعش از این جریان تکفیری حمایت می‌کرد، زنده سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش را محکوم کرد.

 
به گزارش شفقنا، وی گفت: این اقدام بزدلانه تاکید می‌کند که جریان گمراه داعش تنها در پی ایجاد فساد و خونریزی است.
 
مفتی اعظم عربستان با تاکید بر این که رویکرد و شیوه داعش به دور از تعالیم اسلامی است،‌ گفت: هر کس اندیشه و رویکرد داعش را تایید می‌کند، ناآگاه و جاهل و دارای ضعف در ایمان است و از خدا نمی‌ترسد.
 

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ از خطبای جمعه این کشور خواست در خطبه‌های نماز جمعه جنایتکار بودن این گروه گمراه را اعلام کنند. به نظر می‌رسد میان این موضعگیری مفتی عربستان با خبر مربوط به تصمیم داعش برای تخریب کعبه و بازنویسی قرآن کریم رابطه مستقیمی وجود دارد



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

چند طرح عمرانی و صنعتی امروز با حضور معاون اول رییس جمهور در آذربایجان ‌شرقی افتتاح می شود.
نخستین باند بتونی کشور در فرودگاه تبریز یکی از این طرحهاست .
برای ساخت این باند بتونی با 4 هزار متر طول و 60 متر عرض به همراه ایجاد شبکه روشنایی 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
برای سامانه روشنایی این باند بیش از 180 کیلومتر کابل گذاری شده است .
بتون رویه این باند نیز 35 سانتی متر ضخامت دارد که پس از خاکبرداری 105 سانتیمتری و زیرسازی ریخته شده ، امکان فرود هر نوع هواپیما حتی ایرباس 380 نیز در این باند وجود است.
کارخانه فاز 2 تولید کنسانتره مس هم در مجتمع مس سونگون ورزقان با حضور جهانگیری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بهره برداری می رسد.
این کارخانه در 5 هزار متر مربع و با 500 میلیارد تومان هزینه سالانه 150 هزار تن کنسانتره تولید می کند که برای 150 هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی دارد.
با راه اندازی این کارخانه تولید کنسانتره مس با عیار 30 درصد در مجتمع مس سونگون ورزقان سالانه به 300 هزار تن افزایش خواهد یافت.
این کارخانه در 50 ماه با فناوری روز دنیا و رعایت مسائل زیست محیطی ساخته شده و حدود 100 میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
همچنین با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت خط تولید فولاد آلیاژی در مجتمع فولاد صنعت شهرستان بناب افتتاح می شود.
برای راه اندازی این واحد تولیدی 2 هزار میلیارد ریال هزینه و برای 500 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی فراهم شده است.
فولاد آلیاژی در صنایع قطعه سازی بویژه قطعات خودرو کاربرد دارد که با راه اندازی این خط ماهانه 12 الی 14 هزار تن فولاد آلیاژی راهی بازار صنعت خواهد شد که این میزان به 30 هزار تن در ماه قابل افزایش است.
همچنین شرکت خودروسازی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی درزمینی به مساحت 76 هزارمتر مربع افتتاح می شود .
خط تولید برای این کارخانه هزار و 500 دستگاه اتوبوس BRT شهری 16 متری طراحی شده که ظرفیت فعلی آن 11 دستگاه در ماه است.
طرح تولید بنزین یورو 4 که آلایندگی بسیار پایینی دارد و در کاهش آلودگی هوای استان موثر است دیگر طرحی است که همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور در پالایشگاه تبریز افتتاح می شود. میزان سرمایه ‌گذاری این طرح 200 میلیون یورو است.
طرح های عمران شهری از جمله تقاطع روگذر و زیر گذر گلکار هم دیگر طرحهای است که امروز به بهره برداری می رسد.
همچنین نشست مشترک مسئولان دولتی و بخش خصوصی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار می شود . در این نشست از سند تدبیر توسعه استان که در یک سال گذشته به عنوان راهبرد توسعه استان تدوین شده است، رونمایی می‌شود. حضور در شورای اداری آذربایجان شرقی آخرین برنامه معاون اول رییس جمهور در تبریز است.