پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

طی مراسمی روز شنبه مورخه 27/10/93راس ساعت 10 صبح باحضور بخشدار محترم ، ریاست محترم دادگاه عمومی ،رئیس شورای شهر ، رئیس کمیته امداد ،شهردار، رئیس پاسگاه انتظامی ومدیران و معاونین محترم مدارس و کارشناسان محترم اداری، بسته های ورزشی به مدیران مدارس تحویل گردید .به گزارش روابط عمومی اداره : برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید شروع شد . ابتدا رزمی ریاست اداره از حضور گرم میهمانان و زحمات مدیران وعوامل آموزش وپرورش قدر دانی نمودند. در ادامه ریاست محترم دادگاه عمومی منطقه ضمن اشاره به زحمات طاقت فرسای فرهنگیان عزیز در ارائه تعلیم و تربیت ،کار تحویل بسته های ورزشی به مدارس را یک کار با ارزش وبنیادی فرهنگی ورزشی قلمداد نموده واز طرف تمامی نهادهای منطقه از عوامل این کار و برنامه فرهنگی ورزشی نهایت تشکرو قدردانی نمودند. برنامه با اهداء لوح تقدیر به همکاران فعال در اجرای مراسم افتتاحیه طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و تحویل بسته های ورزشی در بخش پایانی، خودرو های حامل بسته ها به رژه نمادین پرداختند



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان

جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان

 

در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان حاج آقامهدوی امام جمعه ورزقان طبق آیات و روایات وحدت را رکن اصلی جامعه اسلامی خواند وافزود:مسئولان باید در کنار وحدت انتقاد پذیر باشند چرا که با انتقادات سازنده می توان پیشرفت کرد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه ورزقان در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ورزقان نماز را زمینه ای برای ارتقا انسان به سعادت و خوشبختی دانست و تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را انجام فریضه نماز ازسوی جوانان عنوان کرد.

ستاد اقامه نماز شهرستان ورزقان

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در جلسه شورای اقامه نماز  ، انجام فریضه نماز را زمینه ای برای ارتقا انسان به سعادت و خوشبختی دانست و تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را انجام فریضه نماز ازسوی جوانان عنوان کرد.

حاج آقا مهدوی معضلات نماز در شهرستان را تشکیل دیر هنگام جلسات شورای اقامه نماز،نبود مکان استقرار ستاد اقامه نماز،کم رنگی نماز جماعت در مدارس و ادارات دانست.

ایشان تصریح نمودند : یک سوم از ۹۰ مسجد آسیب دیده در زلزله اخیر شهرستان مرمت و باز سازی شده اند.

 




پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مشاور رییس جمهوری: زیبایی سواحل ارس گردشگری منطقه را تقویت می کند

به گزارش روز یک شنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، اکبر ترکان در حاشیه بازدید از طرح های بهسازی و مرمت جاذبه های گردشگری ارس، افزود: توجه بیشتر به ساحل این رودخانه می تواند نقش موثری در گردشگری منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به زیبایی های این ساحل تاکید کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق و جذب سرمایه گذار در این حوزه از نعمت خدادادی منطقه بهره برداری کرد.

ترکان اظهار کرد: این حق مردم ایران است که از زیبایی های سواحل ارس بهره مند شوند و تحقق این امر مستلزم سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد امکانات و تبلیغات گسترده جهت جذب گردشگر است.

در چارچوب توسعه گردشگری این منطقه پارک بزرگ کوهستان و پارک درنا در حاشیه رودخانه ارس توسط سازمان منطقه آزاد ارس ایجاد شده و هم اکنون در بخشی از ساحل رودخانه ارس به طول سه کیلومتر طرح توسعه پارک ساحلی و سکوی ماهیگیری در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، ارس نام رودخانه ای نسبتاً پرآب و خروشان است که از کوه های ˈبینگولˈ منطقه آناتولی ترکیه سرچشمه گرفته و در مرز ترکیه و ارمنستان به رود ˈآرپا چایˈ می پیوندد و سپس مرز مشترک نخجوان را به طول 11 کیلومتر ترسیم کرده و پس از گذر از مرز ایران و نخجوان، از مرز میان ایران و ارمنستان عبور می کند و دوباره مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان را شکل داده و در منتهی الیه شمالی استان اردبیل (شهرستان پارس آباد) وارد جمهوری آذربایجان می شود و به رودخانه کورا می ریزد.

این رود یکهزار و 72 کیلومتر طول دارد و از طولانی ترین رود داخلی ایران یعنی کارون طولانی تر است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به دعوت رسمی سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان" وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، ارتشبد "سرگئی شویگو" وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در صدر یک هیئت عالی‌رتبه دفاعی- نظامی فردا (دوشنبه ۲۹ دی‌ماه) به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند.  

وزیر دفاع روسیه در این سفر با وزیر دفاع کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.  

در این سفر همچنین سند همکاری‌های دفاعی-نظامی میان ایران و روسیه به امضاء وزرای دفاع دو کشور خواهد رسید.  

گفتنی است پیش از این نیز در سال۱۳۸۰ وزیر دفاع وقت روسیه (ایگور‌ سرگیف) به ایران سفر کرده بود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

چرا هر چند مدت توسط افراد معلول الحال به ساحت مقدس پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد(ص)جسارت می گردد.

لذا برای این روش دو راه به نظر می رسد.

1- اینها افراد مریض الحال است و قطعا شناختی نسبت به پیامبر اسلام عزیز(ص) ندارند و قرآن را مطالعه نکرده و پیامبری که سراسری زندگی خویش خدمت و عبادت بوده است و حتی با دشمنان خود با مهربانی رفتار نموده و پس برای اینگونه افراد فرق نمی کند که پیامبر چگونه بوده و تلاش دارند که پیروان این عزیزان را آزرده خاطر کنند و برای اینها پیامبر اسلام یا سایر پیامبران فرق نمی کند هرموقع برای خودشان احساس خطر کنند و از طرفی می توانید عقیده های مردم توحید پرست را جریحه دار کنند حمله می کنند.

2- راه دوم : وقتی که احساس می کنند دین و روش توحید پرستی ویگانه پرستی  در تمام ملل های جهان نفوذ کرده وروز بروز پیشرفت می کند و برای خودشان احساس خطر می کنند و هر روز با یک برنامه خاص در نظر دارند که جلو پیشرفت اسلام را با مدل حرکت داعش و تکفیری سد کنند . در صورتی که بوی از اسلام و دین و خدا نبردند وهرکس در سایه دین توحید و به خصوص اسلام عزیز باشد خودش و تمام وجودش و مال و منالش در امان است و هیچ کس حق تحدی به وی را ندارد. .لذا بهتر است بدانند که اسلام آخرین دین حق تعالی است و با دست حمایت حق تا روز قیامت ماندگار است و دشمنان باید بدانند که این روش آن ها یک نوع خودزنی می باشد.



تاريخ : 27 / 10 / 1393برچسب:, | 7:48 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روی جلد تازه‌ترین شماره نشریه موهن «شارلی ابدو» که قرار است فردا چهارشنبه منتشر شود، نقشی از پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) چاپ شده که در حالی که اشک می‌ریزد پلاکارد «من شارلی هستم» در دست دارد. این شماره این نشریه، علاوه بر این، چند کاریکاتور دیگر هم از نبی اکرم خواهد داشت.

تابناک نوشت: بالای سر این کارتون هم با خط مشکی نوشته شده «همه بخشوده می‌شوند». به این ترتیب موج توهین به مقدسات اسلامی که پیش از این، نشریه فرانسوی نقش پررنگی در آن داشت، همراستا با تشدید اسلام‌هراسی در غرب در حال اوج گرفتن است.

تصاویر موهنی از لوز، کارتونیست این مجله که به دلیل تأخیر در رسیدن به محل نشریه از حمله اخیر به دفتر این مجله جان سالم به در برد، در کنار کاریکاتورهای پیامبر نزدیک به دو میلیارد مسلمان در فضای مجازی منتشر شده است.

ادعا شده که قرار است شماره جدید این نشریه در سه میلیون نسخه و به شانزده زبان منتشر شود. نشریه فرانسوی لیبراسیون که فعلا و موقت، فضای کاری برای کارکنان شارلی ابدو را فراهم کرده است، اعلام نموده ‌که نسخه هشت صفحه‌ای جدید شارلی ابدو شامگاه دوشنبه به چاپخانه رفته است. کاریکاتور روی جلد را لوز ترسیم کرده است.

روزنامه‌های اروپایی از جمله لیبراسیون، لو‌موند و فرانکفور‌تر آلگمانیه این کاریکاتور را در نسخه‌های اینترنتی خود منتشر کرده‌اند. بی‌بی‌سی آن را به صورت کوتاه در مرور روزنامه‌های خود نشان داد‌. در ایالات متحده نیز، واشنگتن پست، یو اس‌ای تودی، لس‌آنجلس تایمز، وال استریت ژورنال، دیلی بیست و سی‌بی‌اس ‌‌نیز این کاریکاتور را منتشر نموده‌اند، ولی نیویورک تایمز از این کار پرهیز کرده است. گاردین نیز کارتون را با هشدار درباره احتمال توهین‌آمیز بودن آن برای برخی مخاطبان منتشر کرده است.
۴۶۱۴۷۰_۱۵۰

۴۶۱۴۷۱_۸۲۱



امام جمعه ورزقان در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ورزقان نماز را زمینه ای برای ارتقا انسان به سعادت و خوشبختی دانست و تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را انجام فریضه نماز ازسوی جوانان عنوان کرد.

مسعود مهدوی معضلات نماز در شهرستان را تشکیل دیر هنگام جلسات شورای اقامه نماز،نبود مکان استقرار ستاد اقامه نماز،کم رنگی نماز جماعت در مدارس و ادارات دانست.
امام جمعه ورزقان ادامه داد: یک سوم از ۹۰ مسجد آسیب دیده در زلزله اخیر شهرستان مرمت و باز سازی شده اند.

در ادامه رحیم بلال زاده معاون فرماندار ورزقان تصریح کرد:از ادارات در خصوص برگزاری نماز جماعت و کمبود های آن گزارشی تهیه شده است و ازاداراتی که در برگزاری نماز جماعت فعال هستند تشکر و قدردانی کرد.
معاون فرماندار ورزقان از فراهم کردن مکانی برای استقرار ستاد اقامه نماز این شهرستان تا برگزاری جلسه آینده این ستاد خبر داد.
سپس ضیاعی مدیرکل ستاد اقامه نماز استان مقدم دانستن نمازبر هر کاری را دین مداری عنوان کرد و خواستار استفاده از معماری اسلامی در ساخت و ساز ها به ویژه ساخت بنای ادارات شد.
منبع : آوای ورزقان



انویق يکی از روستاهای بخش خاروانا  شهرستان ورزقان آذربايجان‌ شرقی است. روستای انویق 75 کيلومتری شهر ورزقان قرار دارد. کشتزارهای آن از چشمه سيراب می‌شود. محصول آن غله و چوب درختان جنگلی است. مردم آن 28خانوار و نزديک به صد نفر می‌باشند و همگی به ترکی گفتگو می‌کنند؛ امرار و معاششان از کشاورزی، گله‌داری و  زنبورداری   تامين می‌شود.منطقه چیچکلی در شرق روستای انویق قرار دارد.چیچکلی که در زبان ترکی به معنی گلستان و جای پر از گل میباشد  و در اردیبهشت و خرداد همه جای این منطقه پوشیده از انواع گل میگردد. این منطقه پوشیده از جنگل و انواع گل و گیاهان متنوع و داروئی می باشداز گونه های منطقه می توان از پستانداران به گراز، خرس قهوه ای ، شغال و ... و از پرندگان می توان به کبک ، کبک چیل وابیا و پرندگان شکاری چون عقاب طلایی ،لاچین و بالابان اشاره کرد.البته لازم به ذکر است که در فصل مهاجرت ، پرندگان آبزی نظیر اردک سرسبز، خوتکا و ... در رودی دائمی که ازاین ارتفاعات سرچشمه می گیرد دیده می شود.

 آب، برق  دارند راه مناسب ندارند ودرموقع بارندگی راه بسته است   ولی تلفنشان خیلی وقت‌ها زنگ نمی‌خورد چون مدام قطع می‌شود، آب‌ این روستا تا حدودی همیشه به راه و سرد است اما امان از برق به خصوص در زمستان که با بادی قطع می‌شود و مدت‌ها چشم به راه می‌مانند تا کسی بیاید و برقشان را روبراه کند.

 زلزله با شدت زیاد لرزه بر اندامشان انداخت اما خانه‌هایشان قابل سکونت بود و راه دور و درازشان از ورزقان آنها را مصمم به استفاده از همین خانه‌های ترک خورده کرد چرا که کارشناسانی که آمدند گفته‌اند: با وامی که به شما می‌دهند هزینه حمل مصالح هم در نمی‌آید چه برسد به ساخت و ساز، پس قانع به خانه‌های قدیمی خودشان شدند.آب و هوای آن کوهستانی و معتدل است که در تابستان گرم و معتدل و در زمستان سرد و یخبندان می‌شود.ردیف خانه‌ها در شیب تند تپه به موازات هم قرار دارد؛ به طوری که پشت بام یکی حیاط و معبر دیگری است و طول سرتاسری خانه‌ها متصل به هم و در فواصل منظم قرار دارد.

منبع:صدای ورزقان



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یکی از مهم تریم مشکلات بیشتر  روستاهای خاروانا نبود راه دسترسی مناسب است که این امر باعث شد که در زلزله مرداد 91 باعث بی مهری مسئولین شود و به جز روستای گال بقیه روستاهای این بخش بازسازی نشدند و هنوز هم در خانه های کاه و گلی با دیوار های شکسته زندگی می کنند اعم از روستای انویق و آوانسر ...

جابجایی دهستان جوشین و روستای استرگان:یکی از مهمترین عاملی که جوشین را بطور جدی تهدید میکند ریزش کوه سنگی و رانش زمین می باشد که نزدیک به هشت سال می باشد که هیچگونه اقدام جدی در این مورد نشده است

نبود گاز خانگی:نزدیک به هشتاد درصد روستاها خاروانا از این نعمت الهی بهره مند نیستند.در حالی که این گاز تو این منطقه به کشور خارجی انتقال داده شده است

نبود طرح هادی:نزدیک به هشتاد درصد این روستا فاقد طرح هادی می باشد

هدر رفتن آبهای سطحی:هرچند که این روستاها در یک منطقه کوهستانی صعب العبور قرار گرفته ولی طبیعتش انسان را به خود جذب کرده وبه انسان آرامش دل میدهد.وچونکه اکثریت مردم امر معاش زندگی خود را از راه کشاورزی تامین میکنند که این کار نیاز ضروری به آب دارد ولی متأسفانه بیشتر آب زراعی این مناطق فقط ۶ماه به درد کشاورزان میخورد البته نه به میزان کافی وبقیه وقتها آن آب به هدر میرود. فلذا نیاز به ذخیره سازی دارد تا اینکه اهالی این روستا ها از این نعمت خدادادی بیشتر بهره مند شوند

نبود شغل مناسب:با وجود چند تا معادن فعال در این منطقه، که چند تا معدن فعال داریم مثل معدن طلای اندریان و آهن آوان و ... بیشتر جوانان به علت نبود شغل مناسب به شهرها کوچ می کنند و جوانان با وجود این معادن هیج امیدی برای زندگی در این منطقه ندارند  البته بعضی از روستاها در زمستانها خالی از سکنه میشوند

البته مشکل زیاد هست ولی فعلا به اینها بسنده می کنم.

از تمام اهالی این منطقه خواهش میکنم با یکدلی و صداقت دست به دست هم دهیم  ودر پیشبرد این منطقه کوشا باشیم.

منبع:صدای ورزقان

 

  شهرت گوزلی



تاريخ : 26 / 10 / 1393برچسب:کاسین,ورزقان,غذا,قلعه,تپه,قالی بافی,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 20:8 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستاي کاسين از توابع بخش مرکزي شهرستان ورزقان، در 5 کيلومتري شهر ورزقان واقع شده است. اين روستا از شمال به روستاهاي علويق و سرخه ديزج، از جنوب و جنوب غرب به روستاهاي ديزج ملک و آقابابا فرامرزي و از شرق به روستاي گويجه سلطان محدود مي‌شود. رودخانه اهر چاي از جنوب اين روستا مي‌گذرد. اين روستا از سطح دريا 1697 متر ارتفاع دارد و آب و هواي آن سرد و نيمه خشک است.
روستاي کاسين سابقه تاريخي 200 ساله دارد و وجود قلعه بزرگ از آثار دورة قاجاريه، نشانگر پيشينة تاريخي اين روستا است.
مردم روستاي کاسين به زبان آذري سخن مي‌گويند، مسلمان و پيرو مذهب شيعه جعفري هستند.
الگوي معيشت و سکونت
براساس نتايج سرشماري سال 1375، روستاي کاسين 1902 نفر جمعيت داشته است. در سال 1385، جمعيت اين روستا 2050 نفر گزارش شده است.
فعاليت‌هاي عمده مردم روستاي کاسين بر پايه زراعت و دامپروري استوار است. زراعت در روستا به شيوه کشت آبي رايج است. از جمله محصولات زراعي روستا مي‌توان به گندم، عدس، زعفران، جو و يونجه اشاره کرد. بخش وسيعي از اراضي روستا به باغات ميوه تبديل شده‌اند که اکثر آن‌ها را باغات سيب تشکيل مي‌دهد. پرورش زنبور و توليد عسل نيز در اين روستا رواج دارد. فرش‌بافي و تلويد صنايع دستي از ديگر فعاليت‌هاي مردم روستاي کاسين است.
کاسين، روستايي دشتي با بافت مسکوني متمرکز است. درختان حاشيه معابر، حواشي رودخانه اهرچاي و باغ‌هاي درختان ميوه از عمده‌ترين مؤلفه‌هاي کالبدي روستا است.
فعاليت‌هاي متنوع روستاييان نيازمند فضاهاي معماري متفاوتي است که در ساختار فضاهاي خانه‌هاي روستايي تأثير مستقيم دارد. فضاهاي زندگي، انبار، آغل و … در اکثر خانه‌ها ملاحظه مي‌شود. در ساخت واحدهاي مسکوني بافت قديم از مصالح بومي و در ساخت واحدهاي جديد، از مصالح مقاوم جديد از قبيل آهن، سيمان و آجر استفاده شده است.
جاذبه‌هاي گردشگري
تفرجگاه‌هاي حاشيه رودخانه اهرچاي، باغ‌هاي ميوه، درخت‌زارها و چشم‌اندازهاي زيبا از جملة جاذبه‌هاي طبيعي روستا هستند. تنوع و پوشش گياهي گسترده و گياهان دارويي آويشن، پونه، خاکشير، گل‌گاوزبان، بومادران، بولاغ اوتي و ديگر گياهان و گل‌هاي وحشي همراه با تنوع جانوري از قبيل خرگوش، روباه و گرگ از ديگر جاذبه‌هاي طبيعي روستا محسوب مي‌شوند.
 همچنين دو مسجد با بيش از 50 سال قدمت از ديگر آثار اين روستا است.
مردم روستاي کاسين آيين‌ها و مراسم مذهبي را در ايام سوگواري محرم و اعياد ديني به جاي مي‌آورند. مراسم چهارشنبه‌سوري و عيد نوروز و شب چله مطابق سنن رايج برگزار مي‌شود. مراسم عروسي با شادماني و ساز و بالابان عاشيقي همراه است.
بافت قالي به ويژه توسط زنان در روستا رايج است. قالي‌هاي توليدي اين روستا نقوشي متنوع و رنگ‌بندي زيبايي دارند. برخي از گردشگران روستا، قالي‌هاي دستباف هنرمندان کاسين را به عنوان سوغاتي خريداري مي‌کنند. گردشگران روستاي کاسين مي‌توانند عسل، سيب و قالي روستا را به عنوان سوغات برگزينند.
گرايش به پوشاک محلي در بين زنان و دختران روستا رواج دارد. پيراهن بلند گلدار و دامن‌هاي چين‌دار که در زبان محلي «تومان و کؤينک» ناميده مي‌شود، توسط دختران و زنان روستا استفاده مي‌شود.
در روستاي کاسين انواع غذاهاي محلي از قبيل آبگوشت، انواع کباب، کوفته و انواع اش تهيه مي‌شود. انواع محصولات لبني و عسل نيز از ديگر فرآورده‌هاي اين روستا است که به عنوان غذا يا پيش غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
دسترسي: روستاي کاسين در 5 کيلومتري شهر ورزقان واقع و از اين شهر به سهولت قابل دسترسي است.

تپه کاسین مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است و در شهرستان ورزقان، بخش مرکز ی، دهستان ازومدل جنوبی، ۱ کیلومتری شرق روستای کاسین، جنب مدرسه واقع شده و این اثر در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۰۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 منطقه اي خوش آب و هوا واقع در ۴-۵ كيلومتري شهرستان ورزقان داراي قلعه ئ تاريخي با قدمتي بيش از ۳۰۰۰ سال داراي آب گرم هاي يل سويي ، قوطورسويي ، ساليخ سويي يكي از ديدني ترين نقاط قره داغ مي باشد. اين روستا به موجب قرار گرفتن در كنار اهر چايي داراي باغات سرسبز زيباست كه موجب جذب علاقه مندان به طبيعت قره داغ مي گردد.قلعه تاريخي اين روستا منسوب به قوم كاس هاست كه قبل از قوم ماد در اين منطقه مي زيستند. نشانه هاي تمدن در حفاري هاي صورت گرفته كاملا مشهود است كه از جمله آنها وجود سيستم لوله كشي آب با كانالهاي سفالين است.

 قدمت قلعه کاسین  متعلق به عصر مفرغ و هزاره اول پیش از میلاداست. طبق گمانه زنی‌ها، عمر تپه کاسین که این قلعه بر روی آن واقع شده بیش از عمر بنا و احتمالا به هزاره سوم پیش از میلاد می‌رسد.

منبع:صدای ورزقان

 

 



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 20:5 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

از ورزقان، فیروز شکرزاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان توجه به امر اشتغال معتادان بعد از ترک را امر ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان‌های متولی بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای حمایت کننده باید به اشتغال این عزیزان توجه لازم را داشته باشند تا این عزیزان به جهت عدم اشتغال از روی ضرورت مجددا به تله اعتیاد گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه اگر یکی از افراد جامعه و اجتماع آسیب ببیند تمام اعضاء جامعه آسیب می‌بینند، افزود: تمام ارگان‌ها وظیفه و تکلیف دارند با شیوع مواد مخدر و اعتیاد مبارزه کنند و این امر باید ابتدا از مدارس و دانشگاهیان آغاز شود و آموزش‌های لازم برای آگاه‌سازی خطرات مواد مخدر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان داده شود.

دادستان ورزقان علت شیوع مواد مخدر را پرسودی در تجارت، خفیف بودن مجازات عنوان کرد و خواستار جداسازی این افراد با سایر افراد و شرایط نگهداری سخت در زندان‌ها شد.

شکرزاده نبود مرکز ترک کمپ اعتیاد در شهرستان را مشکل اساسی خانواده‌های معتادان دانست و گفت: نبود کمپ اعتیاد در شهرستان باعث شده تا خانواده‌ها معتادان را برای ترک به شهرهای مجاور انتقال دهند که این روش برای خانواده معتادان مشکل آفرین بوده و خانواده‌ها باید مبلغ هنگفتی برای صرف هزینه رفت و آمد کنند.

شکرزاده عامل اصلی تزریق مواد مخدر به شهرستان را خودروهای سنگین حمل بار معدن مس سونگون و خرده فروشی شهرستان‌های مجاور دانست.

وی از نیروی انتظامی خواست پاک‌سازی و برخورد قاطع با این افراد را اولویت کاری خود قرار ده



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اقدامات اجرایی برای حل مشکل صدور سندهای مالکیت خانه های مردم میانه با پیگیری محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایرنا از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، انتقال اسناد مالکیت 6 هزار عرصه واحد مسکونی که متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود با تشکیل 6 هزار پرونده مستقل به صورت رایگان به مالکان مردمی صورت می گیرد.

این روند که با اهدای 5 سند به صورت نمادین به مالکان مردیم طی مراسمی تحت عنوان «کرامت ولایت» در دو روز گذشته انجام شد تا 6 ماه آینده به طول خواهد انجامید.

بنیاد برکت از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) نیز با رویکرد توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم در استان آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری 238 میلیارد ریال اعتبار در شهرهای تبریز، بستان آباد، مراغه و صوفیان نسبت به توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی در این استان وار عمل شده است.

احداث 23 مدرسه با 126 کلاس در شهرهای اسکو، اهر، بستان آباد، هریس، ورزقان، تبریز، عجب شیر و مراغه با 47 میلیارد ریال اعتبار و احداث 26 مسجد در شهرهای اهر، ورزقان، هریس و چاراویماق با 32 میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر اقدامات این ستاد در آذربایجان شرقی است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از آوای ورزقان:فرماندار ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان معادن موجود در شهرستان را عنایت خداوند به مردم شهرستان دانست و افزود: شهرستان ورزقان ظرفیت های بالایی در زمینه معدن دارد.

علی وفادار۸ معدن از ۱۲ معدن موجود در شهرستان را فعال عنوان کرد که به این شرح می باشد: معدن مس سونگون ، معدن مس هفت چشمه ، معدن سنگ آهن آوان ، معدن مرمریت ارزیل طرزم ، سنگ لاشه کرویق ، معدن طلای اندریان(استرگان) ، معدن طلای مزرعه شادی ، معدن آهک ارزیل وچندین معدن شن و ماسه.

وی اظهار کرد: درمعدن طلای اندریان کار خانه در حال احداث و درحال بهربرداری است، معدن طلای مزرعه شادی تجهیز کارگاه شده است و از سال۹۴ شروع به فعالیت می کند و معدن سنگ لاشه کرویق در حال بهره برداری است و بقیه معادن طی مراحل راه اندازی می شوند.

علی وفادار اولویت استخدام در معادن شهرستان را با کارجویان بومی دانست و گفت: در همین راستا رشته های مرتبط با معدن در دانشکده های سهند ودانشگاه آزاد اسلامی ورزقان ایجاد شده است ودر صورت نبود نیروی انسانی در رشته های تخصصی در شهرستان نیروی انسانی مورد نیاز از خارج از شهرستان تأمین می شود و به صلاح معدن است از نیرو های بومی استفاده کند.

وی از سرمایه گذاران تشکر کرد و از مردم شهرستان خواست تا با سرمایه گذاری های خود درشهرستان به پیشرفت منطقه کمک کنند و از تلاش های شبانه روزی استاندار آذربایجان شرقی برای رفاه مردم تشکر کرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که روز سه‌شنبه میزبان سران کنگره جدید این کشور بود، بار دیگر تصریح کرد که تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، نه تنها مذاکرات هسته‌ای با این کشور را به شکست می‌کشاند، بلکه موجب می‌شود تا آمریکا منزوی شود.خبرگزاری فارس: اوباما: تحریم‌های جدید علیه ایران، مذاکرات را تخریب و آمریکا را منزوی می‌کند

در بخشی از بیانیه کاخ سفید در رابطه با این دیدار که در آن سران هر دو مجلس از هر دو حزب و همچنین «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا حضور داشته‌اند، آمده است: «رئیس‌جمهور بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیکمان که با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای صورت گرفته، تصریح کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «او بر مخالفت قوی خود با تصویب تحریم‌های بیشتر که می‌تواند مذاکرات را از خط خارج کرده و ایالات متحده را از ائتلاف بین‌المللی‌مان، منزوی کند، تأکید کرد.»

دیروز هم «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل، با بیان اظهاراتی مشابه، گفته بود تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، به جای تهران، واشنگتن را در جامعه بین‌المللی منزوی می‌کند. (+)

وی که در مرکز «مک‌کانل» دانشگاه «لوئیزویل» صحبت می‌کرد، در این رابطه گفت: «اگر حالا تحریم‌های جدید مرتبط با مسئله‌ هسته‌ای را کلید بزنیم، از منزوی کردن ایران به سمت انزوای بالقوه خودمان حرکت کرده‌ایم. برخی اعضای کنگره معتقدند که زمان تشدید تحریم‌های ایران فرا رسیده است. آن‌ها اینطور استدلال می‌کنند که این موثرترین راه برای رسیدن به این است که ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.»

خانم پاور ادامه داد: «ما در دولت معتقدیم که در برهه کنونی، افزاش تحریم‌ها، تلاش‌های ما برای رسیدن به این هدف مشترک را به میزان قابل ملاحظه‌ای تضعیف می‌کند.»

نمایندگان کنگره جدید آمریکا، که از هفته گذشته رسما کار خود را با اکثریت جمهوری‌خواه در هر دو مجلس سنا و نمایندگان آغاز کرده، در حال حاضر دو طرح ضدایرانی را در نوبت معرفی دارند. طرح اول را «مارک کرک» و «رابرت منندز» در نظر دارند که خواهان تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران است. طرح دوم هم متعلق به «باب کورکر» و «لیندسی گراهام» است که خواهان تصویب هرگونه توافق با ایران، پیش از اجرایی شدن آن، در کنگره است. دولت آمریکا که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای نقش پلیس خوب را ایفا کرده است، در بیانیه‌های عمومی خود اعلام کرده است که تصویب این طرح‌ها می‌تواند مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 را در معرض خطر قرار دهد. (+)

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است.

قرار است پیش از آغاز این دور از مذاکرات، نمایندگان ایران و آمریکا، مذاکرات دوجانبه داشته باشند. امروز (چهارشنبه) وزیران خارجه ایران و آمریکا در شهر ژنو دیدار می‌کنند تا «راهنمایی‌ها لازم» را به تیم‌های مذاکره‌کننده، ارائه دهند. این دیدار ساعت 14 به وقت تهران برگزار می‌شود



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش شهدای ایران، "محمد جواد ظریف" و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه نشست ژنو سوئیس، به مدت چند دقیقه در حال قدم زدن در خیابان های این شهر به گفت وگو پرداختند.

خبرنگار رادیو آزاد اروپا با انتشار این تصاویر، نوشته است که پیاده روی دو وزیر در ژنو، 15 دقیقه به طول انجامیده است.

وزیران خارجه دو کشور امروز در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته ای دو دور با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند. قرار است از فردا مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا به مدت دو روز در سطح مدیران سیاسی برگزار شود.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری در شهر احمدآباد هند صحبت می کرد، در این رابطه گفت: «قرار است در این نشست اوضاع را ارزیابی کنیم تا جهت دهی لازم را به تیم هایمان ارائه دهیم. ثانیا، امیدواریم که بتوانیم روند را تسریع کنیم تا به پیشرفت بیشتری دست یابیم.»

دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب الاجل جدید مذاکرات هسته ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است.


پیاده‌روی ظریف و کری در خیابان‌های ژنو +تصاویر



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای شهر خاروانا:به استحضار شهروندان عزیز می ساند شهرداری خاروانا ضمن تقدیم گزارش عملکرد نه ماهه سال 1393 به شورای اسلامی شهر بدینوسیله خلاصه صورت جامع عملکرد( بیلان درآمد و هزینه ) جهت مشاهده و اطلاع شهروندان گرامی به شرح ذیل در اختیار عزیزان قرار می گیرد. 

علاقمندان و شهروندان محترم می توانند نظرات خود را در رابطه با موضوع فوق از طریق ارسال پیام به شماره 30007650007044 ( سامامنه پیامکی شهرداری خاروانا) و یا با شماره تلفن 44523025 اعلام فرمایند. 

شایان ذکر است بودجه تصویبی سال 1393 شهرداری خاروانا مبلغ 8400 میلیون ریال بوده است که در نه ماهه مبلغ 8871 میلیون ریال محقق گردیده است یا به عبارتی در نه ماه حدود 106 درصد بودجه محقق گردیده است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا از تمام اعضاءشورای محترم شهر خاروانا بخصوص از شهردار زحمت کش جناب آقای نقدیزاده تقدیر وتشکر می نماید

 

 



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:فرار شاه, امام خمینی,انقلاب,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 20:26 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نگاهی به تاریخ : شکل گیری وگستریش انقلاب اسلامی ایران وهماهنگی بین مردم  تحت رهبری خمینی (ره) واعتصاب کارگران شرکت ملی نفت وست شدن حکومت ایران و پایه های 2500 رژم سلطنتی منجر شد که شاه فراری گردد.

شاه به خبرنگاران این گونه می گوید:مدتی است احساس خستگی می کنم واحتیاج به استراحت دارم .قبلا گفته بودم دولت مستقر شد وخیالم شود به مسافرت خواهم رفت!.......

وقتی شاه احساس کرد مردم غیور ایران اسلامی انقلاب خود را با هیچ چیزی عوض نخواهند کرد .مردم بیدار شده ایران اسلامی تحت امر امام  تا پیروزی نهایی این راه را ادامه خواهند داد .واز طرفی حکومت نظامی هم عملا کارآیی خود را از دست داده بود، زیرا مقرارت حکومت نظامی در مورد منع اجتماعات اجرا نمی شد.حکومت نظامی در زمان دولت ازهاری بویژه در مورد مطبوعات سختگیری کرد،ولی مطبوعات زیز بار سانسور نرفته و دست به اعتصاب زدند و مردم بیش از بیش برای آگاهی از آنچه در کشورشان می گذشت به رادیوهای بیگانه روی آوردند.کم کم موج ایجادشده اعتصابات در سراسر کشور بخصوص در صنعت نفت،مملکت را به حال فلج کامل در آورد و در آمد ارزی کشور به صفر رسید  وشاه با مشورت ارباب خویش و خروج از این بن بست که گرفتار شده بود تصمیم به فرار از ایران شد.

سرانجام شاه روز 26 دی ماه سال 1357 پس از سالهای ظلم وجنایت در حق مردم مظلوم ایران فرار را به قرار ترجیح داد .پس از خروج شاه ملت با آمدن به خیلبانها واظهار شادمانی وپخش گل وشیرینی این پیروزی را جشن گرفت ورژم سلطنتی کمتر از یک ماه پس از فرار  شاه سقوط کرد و طوما عمر رژم سرتاسر ظلم وجور 2500ساله شاهنشاهی روز 22بهمن 1357 در هم پیچیده شد.

 



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 13:2 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پیرو لایحه شماره 1821 مورخ 1393/10/21 شهرداری خاروانا، روز دوشنبه مورخ 1393/10/22 یکصد و ششمین جلسه شورای شهر با حضور تمامی اعضای شورای اسلامی شهر خاروانا در محل دفتر شورا تشکیل و پیرامون عوارض محلی و بهای خدمات سال 1394 شهرداری خاروانا بحث و تبادل نظر گردید که پس از بررسیهای لازم موضوع با اتفاق آراء در 47 ماده طی مصوبه شماره 27 به تصویب رسید و جهت تأیید طی نامه شماره 4/250/ش مورخ 93/10/22 به فرماندار محترم شهرستان ارسال گردید.  

علاقمندان و شهروندان عزیز می توانند اصل تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات سال 1394 شهرداری خاروانا را از http://0up.ir/up10/guest/tarefe-shahrdari-94-خاروانا.docx  دریافت و مطالعه فرمایند. شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات کلیه شهروندان و صاحبنظران محترم می باشد.

منبع :روابط عمومی شهرداری خاروانا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آقای فتحی مدیر آموزش وپرورش ورزقان به همراه کارشناس حراست از مدرسه نیمه تمام روستای اره جان باز دید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش ورزقان آقای فتحی مدیر آموزش وپرورش ورزقان به همراه کارشناس حراست از مدرسه نیمه تمام  روستای اره جان باز دید بعمل آورد.

ساخت این مدرسه توسط خيرمحترم (خانم اشکیانی )که در زلزله سال ۹۱ آسیب دیده بود آغاز گردید ولی به جهت عدم انجام تعهدات در مو عد مقرر توسط پیمانکار وبه علت سردی وبرودت آب وهوای منطقه که انجام کارهای ساختمانی در منطقه را غیر ممکن کرده است هنوز این مدرسه به پایان نرسیده در حالی که دانش آموزان روستا در کانکس تحصیل می نمایند. 

در ادامه باز دید مدیر آموزش وپرورش در جمع همکاران ودانش آموزان دبستان شهید بیات روستای مزرعه شادی حضور یافتند واز نزدیک با تدریس ونحوه آموزش دانش آموزان دبستان فوق قرار گرفتند ودر پایان از همکاران تقدیر وتشکر نمودند .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از صدای ورزقآن:خرین پیچ جاده را که رد کنی عطر درختان گردو به تو سلام می‌کنند؛ نزدیک‌تر که بشوی لابه‌لای چهار کوه و چهار دره میان کوه‌ها، پشت‌بام‌های کاهگلی روستا را می‌بینی که به پیشواز آمده‌اند.

سفر به روستای آستمال سفر به طبیعت دست نخورده‌ای آمیخته از کوه، دره، رود و درختان گردوست.

برای رسیدن به روستای آستمال باید شهر تبریز را به مقصد ورزقان و بعد از آن به سمت بزرگ‌ترین روستای منطقه ترک کرد؛ شهر ورزقان از قسمت جنوب با تبریز هم‌مرز است و به همین جهت مسیری دو و نیم یا سه ساعته را پیش‌رو دارید.

بعد از ترک تبریز در مسیر جاده اهر، کمی حدود یک ساعت بعد در وزرقان هستید؛ برای رسیدن به آستمال باید ورزقان را به سمت جاده خاروانا ترک کنید تا پس از عبور از وسط روستاهای دیزج ملک و آقا بابای فرامرزی و گذشتن از کنار روستاهای داش کسن و کهنه‌لو، به سه‌راهی خاروانا و آستمال برسید؛ در این نقطه از مسیر باید وارد جاده سمت راست بشوید تا پس از طی 14 کیلومتر به روستای سرسبز آستمال برسید.

در این مسیر و پس از روستای کهنه‌لو، در حاشیه جاده راه دسترسی به قلعه جوشین نیز مشخص شده است، جایی که علاوه بر این قلعه تاریخی که بر فراز کوه خودنمایی می‌کند، گنبد مزار امامزاده سید خلیل نیز دیده می‌شود.

مسیر ورزقان تا روستای آستمال حدود 54 کیلومتر است و این مسافت با ماشین شخصی و با توجه به ویژگی‌های جاده چیزی حدود یک ساعت زمان می‌برد؛ در مجموع مسیر تبریز تا روستای آستمال با ماشین حدود دو ساعت است.
 

البته در شهر ورزقان، در میدان بزرگ و جلوی غذاخوری جلال نجفی می‌توانید ماشین‌های کرایه‌ای برای رفتن به روستا را پیدا کنید؛ با توجه به اینکه باید ماشین را دربست کرایه کنید، باید چیزی مابین 35 تا 40 هزار تومان پرداخت کنید.



اگر می‌خواهید با ماشین شخصی به این سفر بروید، در خروجی تبریز یا پمپ گاز و بنزین ورزقان باک خود را پر کنید؛ در حوالی روستا به پمپ بنزین دسترسی نخواهید داشت؛ البته جای نگرانی نیست چون با یک باک پر می‌توانید بروید و برگردید.

*از میان کوه‌ها و دره‌ها

پس از ورود به محوطه روستای آستمال از سمت جنوب این روستا، «اشنو دره» نخستین چشم‌اندازی است که از مهمانان استقبال می‌کند. در ورودی روستا بقایای حمام قدیمی متروکه‌ای نیز به چشم می‌خورد.

در 50 متری حمام باید از روی پل ورودی عبور کنید تا چشم‌انداز روستا، میدان و خانه‌هایش پیش چشمانتان آشکار شود. آستمال روستایی است که به وسیله رودخانه‌ای که از میانش می‌گذرد تقریباً به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم شده است، اهالی روستا این دو بخش را به نام‌های «گونی کوچه» و «قوزی کوچه» می‌شناسند؛ میدان اصلی روستا در بخش شمالی آستمال قرار دارد و مسجد نیز در همین میدان واقع است.

جالب است بدانید رودخانه آستمال در امتداد مسیر خود به رودخانه «بویوک چای» یعنی رودخانه بزرگ و در نهایت به رود ارس می‌رسد.

بافت روستا به دلیل دست نخورده بودن، فضای بسیار آرام و یکدستی دارد و با توجه به مهاجرت جوان‌ترهای روستا به شهرهای نزدیک، شاهد روستایی کم سر و صدا خواهید بود.

در کوچه پس کوچه‌های آستمال و در بخش شمالی روستا یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های روستا قرار دارد که هر چند هنوز به عنوان خانه مسکونی مورد استفاده است، اما اگر تمایل داشته باشید و از صاحبخانه بخواهید اجازه بازدید از داخل خانه را به شما می‌دهد.

آستمال روستای بزرگ و با امکانات شهری نیست، روستایی آرام در میان کوه‌ها و دره‌هاست، اما در میدان روستا می‌توانید نیازهای مختلف مخابراتی خود را از دفتر مخابراتی برآورده سازید، در این دفتر امکان شارژ کردن گوشی تلفن همراه را نیز خواهید داشت. همچنین در پست بانک روستا در همین میدان، دسترسی به اینترنت نیز امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید ناهار را در روستا صرف کنید بهتر است مایحتاج خود را از ورزقان تهیه کرده و به همراه خود بیاورید چون در آستمال یک بقالی وجود دارد. بقالی محسن در بخش شمالی روستا واقع است ولی احتمالاً تمام خوردنی‌های مورد نظر شما را در اختیار نداشته باشد؛ این به دلیل عبور و مرور زیاد مردم روستا تا ورزقان و تهیه لوازم مورد نیازشان از آنجاست.

زنان آستمال نان مورد نیاز خانواده‌شان را خودشان می‌پزند به همین جهت نانوایی نیز در این روستا وجود ندارد، اما اگر از هر کدام از اهالی که در محوطه روستا می‌بینید درخواست کنید، نان تازه تنوری مهمانتان می‌کنند.

برای ناهار می‌توانید با اجازه صاحبان باغ، به یکی از باغ‌های بسیار سرسبز روستا بروید که پر از درختان گردو است و خانه باغ زیبایی هم در وسط آن قرار دارد.

روستا سراسر باغات گردو و معدودی درختان آلبالو، گیلاس و توت بوده و چشم‌انداز کوه‌های اطراف، منظره زیبایی از درختان بلوط جنگلی ساخته است.

کوه‌هایی با نام‌های «دووندیل»، «چوآمار» و «آغداش» که میانشان دره‌هایی زیبا و سرسبز را شکل داده‌اند؛ «سویود دره سی»، «چاغ دره سی»، «بدر دره سی»، «قافار دره سی» و «سروستان دره سی» از جمله این دره‌ها هستند که همپای کوه‌ها دور تا دور آستمال را فرا گرفته‌اند.

به جز دیدن بافت دست نخورده روستا، دیدن مقبره امامزاد سید جبرئیل آستمال یکی از دیگر چیزهایی است که گردشگران را به این روستای سرسبز می‌کشاند؛ بنای امامزاده در هفت کیلومتری روستا و روی تپه نه چندان مرتفعی واقع شده و پس از بازسازی با شکل و شمایلی جدید میزبان گردشگران و علاقمندان است.

*پنیر توی کوزه

با توجه به نبود فروشگاه یا مغازه خاصی برای ارائه سوغاتی‌های روستا، باید از اهالی در این مورد راهنمایی بگیرید. در فصل تابستان محصول گیلاس، آلبالو و توت سفید روستا آماده عرضه به مشتریان است اما برای خرید گردوی تازه آستمال تا اواخر تابستان باید صبر کنید.

با توجه به وجود کوه و دره‌هایی که روستا را احاطه کرده‌اند، زمینه مساعدی برای زنبورداری فراهم شده و می‌توانید عسل ناب و خوشمزه آستمال را با خود به عنوان سوغات ببرید؛ همچنین انواع محصولات لبنی به خصوص نوعی پنیر که در کوزه تهیه شده و به «پنیر کوپه» مشهور است و «کره نهره» یا سنتی را هم تهیه کنید.

*زیر سایه درختان گردو

با توجه به فاصله کم روستا تا ورزقان و حتی تبریز می‌توانید یک روزه از تبریز تا روستا رفته و ساعات طولانی آنجا بمانید و دوباره برگردید؛ اما اگر خواهان ماندن در روستا هستید باید بدانید که در روستا امکانات اقامتی خاصی وجود ندارد، اما در حاشیه شمالی روستا و در دامنه کوه می‌توانید چادر بزنید و شب را زیر آسمان پر دار و درخت آستمال و هوای خنکش سپری کنید.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از روابط عمومی شورای وشهرداری شهر خاروانا:پیرو  هماهنگی ها و تصمیمات جلسه شورای مسکن شهر خاروانا به اطلاع شهروندان متقاضی تسهیلات بانکی برای بازسازی بافت فرسوده شهر میرساند؛ جهت انجام امورات مربوطه ذیل به شهرداری خاروانا مراجعه نمایند:  

1- ارائه درخواست کتبی مبنی بر تقاضای صدور مجوز ساخت و درخواست تسهیلات و کپی سند مالکیت یا قولنامه. 

2- یک عدد پوشه به همراه کپی شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت متقاضی. 

3- بازدید کارشناس فنی شهرداری از ملک مورد نظر و صدور مجوز تهیه نقشه. 

4- ارائه نقشه های اجرایی سازه و معماری به همراه تأیید نظام مهندسی و برگ تأیید نقشه های محاسباتی، برگ تعهد نظارت و کارفرما. 

5- ارائه بیمه نامه اجباری کارگران ساختمانی از تأمین اجتماعی شهرستان ورزقان. 

6- پرداخت عوارض پروانه ساخت. 

7- صدور پروانه ساختمانی.

8- مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان ورزقان جهت تشکیل پرونده وام و یا با هماهنگی آن نهاد تشکیل پرونده در شهر خاروانا. 

شایان ذکر است برای متقاضیان وام در بافت فرسوده مبلغ 220 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای متقاضیانی که بخواهند در سایر اراضی شهر اقدام به ساخت و ساز نمایند( در کاربری مربوطه ) وام 150 میلیون ریالی پرداخت میگردد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

در رشته حفظ توسط خانم فاطمه همراهی ازمدرسه شبانه روزی الزهراء وخانم افسانه زارعان از مدرسه دخترانه چهارده معصوم اندریان در رشته قرائت توسط خانم فاطمه سلیمانی دبیرمحترم مدرسه چهارده معصوم اندریان و دانش آموزان فاطمه دهقان از مدرسه چهارده معصوم اندریان را به این عزیزان و خانواده محترمشان و جامعه فرهنگیان خاروانا تبریک عرض می نمائیم .

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این موفقیت را برای بچه های زحمتکش شهرستان تبریک عرض می نماید                                          



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جلسه شورای آموزش وپرورش منطقه خاروانا در محل اتاق ریاست اداره تشکیل یافت

http://cms.medu.ir/1836/1836Docs/news/DSC02365.JPG

به گزارش روابط عمومی اداره: جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد ابتدا رزمی ریاست محترم اداره ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین و عوامل جلسه اززحمات بی وقفه و تمامی عوامل و اعضاء شورا و بخشدار محترم تقدیر وتشکر نمودند. در ادامه جناب مهندس عبدالهی بخشدار محترم با تبریک گرامیداشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به شرح وظایف شورای آموزش وپرورش هماهنگی و همفکری لازم در جهت پیشبرد امورات آموزشی و پرورشی منطقه را خواستار شدند که بعد رزمی رئیس اداره با اشاره به برخی از مشکلات فضای مدارس از جمله 25 مدرسه بدون حصار کشی بوده و 17 مدرسه در کانکس اداره می شود اقدامات صورت گرفته در یک ماه اخیر از جمله احیای مدرسه شش کلا سه مرکز بخش- فراهم سازی اقدامات مقاوم سازی دبیرستان شهید قلیزاده- فراهم سازی اقدامات احیای مدرسه سقای –اجرای مسابقات فرهنگی وهنری سخن گفته و احترام و تحویل کار معلم و همکاری ومشارکت اولیاء محترم در جهت پیشبرد امورات همه جانبه آموزش وپرورش خواستار شدند.و حاضرین نیز پس از تبادل افکار وارائه پیشنهادات سازنده مصوباتی اتخاذ گردید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: همچنان که اعضای مسکن مهر خاروانا اطلاع داشتند، مهمترین موضوعی که مانع عقد قرارداد فروش اقساطی اعضایی که آورده نقدی خود را تسویه نموده اند، می شد بحث آماده نبودن سند واحدهای ساخته شده بود. امروز بنیاد مسکن شهرستان به نماینده اعضا و کارشناس بخشداری خاروانا اعلام نمود که طبق تفاهم صورت گرفته مابین بنیاد و بانک مسکن اعضا می توانند بدون تحویل سند واحد خود اقدام به عقد قرارداد فروش اقساطی نمایند. لذا مقرر شد یک نفر به عنوان نماینده اعضا مدارک مورد نیاز از قبیل کپی فیش های واریزی، قرارداد عرصه، تاییدیه سامانه مسکن مهر(که از بنیاد مسکن دریافت می شوند) را به بانک مسکن شعبه مرکزی اهر تحویل نماید و بانک نیز در اسرع وقت کارهای مورد نیاز آنها را انجام دهد و چند روز بعد اعضا طی گروه هایی 5 یا ده نفره شخصا (و در صورت دادن وکالتنامه وکیل عضو) به بانک مورد اشاره مراجعه نموده و وام دریافتی را اقساط بندی نماید. پس از این مرحله سندهای واحدها که بنام راه و شهرسازی آماده شده با انجام کارهای مربوط به دارایی، شهرداری و ... بنام صاحب واحد تدوین شده و کلید هر واحد تحویل اعضا خواهد شد.

لازم به یادآوری است که مدارک افرادی که سهم آورده نقدی خود را تماما تسویه نموده اند، به بانک مسکن تحویل داده شده و کارهای اقساط بندی آنها انجام خواهد گرفت و اعضایی که آورده نقدی خود را تکمیل ننموده اند، مجاز به عقد قرارداد فروش اقساطی نخواهند بود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، توحید فارسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر اعلام اهالی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستاهای ورزقان و خاروانا، اکیپ گشت شهرستان حین گشت‌زنی در سطح شهرستان در خاروانا به یک دستگاه خودروی سواری آردی با چهار سرنشین مشکوک و با رعایت کلیه جوانب شرعی و قانونی و حقوق شهروندی دستور ایست صادر و پس از متوقف کردن خودرو اقدام به بررسی مدارک خودرو و سرنشینان کرده که در بازرسی از خودرو تعداد یک بسته پلاستیکی خاک قدیمی، پنج تکه سفال قدیمی شبیه به زیرخاکی، یک عدد حلقه گرد توخالی به رنگ فیروزه‌ای، یک عدد سکه قدیمی، لوازم حفاری و یک قبضه سلاح شکاری که به طرز ماهرانه‌ای در داخل صندوق عقب ماشین جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.خبرگزاری فارس: دستگیری 8 قاچاقچی اشیاء عتیقه در ورزقان

این مقام انتظامی افزود: با تلاش ماموران در دو عملیات جداگانه دیگر هم 4 نفر حین حفاری در روستاهای ورزقان غافلگیر و دستگیر شدند که از آنها وسایل حفاری و یک دستگاه فلزیاب و متعلقات مربوطه و یک دستگاه آمپلی‌فایر 1600 واتی و یک دستگاه بلندگو کشف شد.

فارسی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه اقلام توقیفی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت‌های اینگونه افراد سریعا موضوع را با پلیس در میان بگذارند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اولین جلسه توجیهی شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه منطقه ورززقان با حضور مدیر آموزش وپرورش ورزقان،دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم،مدیران مدارس در سالن اجتماعات مدیریت آموزش وپرورش ورزقان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  مدیریت آموزش وپرورش ورزقان ،اولین جلسه توجیهی شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه منطقه ورززقان با حضور مدیر آموزش وپرورش ورزقان،دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم،مدیران مدارس در سالن اجتماعات مدیریت آموزش وپرورش ورزقان برگزار شد.

 

در این جلسه مدیر آموزش وپرورش ورزقان با تشکر اززحمات مدیران مدارس در برگزاری مراسم گرامی داشت روز معلم سال گذشته برای همکاران در سال جاری آرزوی توفیق نمودومدیران را به رعایت دقیق دستور العمل در انتخاب معلمان نمونه توصیه نمود.

 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:روستای روزی,ارزن بابا,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 8:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستای روزی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ازومدل جنوبی بخش مرکزی شهرستان ورزقان واقع شده‌است.(مختصات: ‏۵۰″ ۳۳′ ۴۶°شرقی ‏۴۶″ ۳۳′ ۳۸°شمالی)

روستای روزی در قسمت شمال غربی شهرستان ورزقان واقع شده است. همسایه های روستای روزی از طرف شمال روستای سرخه دیزج و از طرف جنوب روستاهای کهنه لو آقابابای فرامرزی و داشکسن و از شرق روستاهای علویق و کاسین و از سمت غربی روستای گزانمند می باشد. روستای روزی از شهر ورزقان حدودا 15 کیلومتر فاصله دارد که عموما از دو طریق به روستای روزی میرسد.

-طریق اول: شهر ورزقان - روستای گویجه سلطان - سه راهی سونگون - روستای علویق - روستای روزی.

-طریق دوم : شهر ورزقان - روستای دیزج ملک فرامرزی - روستای کاسین - سه راهی روستای علویق - روستای روزی.

تمامی مسیرهای ورزقان به این روستا آسفالته می باشد. البته روستای روزی بین روستاهای همجوار نیز راه رفت و آمد دارد که غیر از راه اصلی بقیه خاکی و تا حدی صعب العبور می باشند.

روستای روزی یکی از پرجمعیت ترین روستاهای منطقه است که بیش از 1100 نفر جمعیت دارد که اکثر جمعیت روستا جوان می باشد. اکثر جوانان روستا باسواد بوده و اکثرا تحصیلات دانشگاهی دارند. ولی متاسفانه بیکاری مشکل اصلی جوانان می باشد. این روستا دارای مدرسه ابتدایی و راهنمایی می باشد و بعد از پایان تحصیلات راهنمایی دانش آموزان پسر برای ادامه تحصیل به روستاهای همسایه، کاسین و علویق و یا شهرستان ورزقان می روند و دانش آموزان دختر اگر خانواده شان امکانات و توان مالی داشته باشند به شهرستان ورزقان می روند و یا ترک تحصیل می کنند. همچنین روستا دارای خانه بهداشت می باشد. روستای روزی از لحاظ وسعت نسبتا از روستاهای بزرگ منطقه می باشد. همانند سایر روستاهای منطقه روستای تمرکزی بوده و قسمت مسکونی روستا در وسط اراضی قرار دارد. مزارع کشاورزی روستا اکثرا دیمی می باشد. فقط در دو نقطه مزارع آبی وجود داشت که به مرور زمان از آبهای منطقه کم شده و تبدیل به مزارع دیمی گشته اند در قسمت شرقی روستا چمنزار معروف به آشاغی چمن قرار دارد و در قسمت غربی چمنزار معروف به کهریزلر قرار دارد. و در سمت جنوبی روستا چمنزار معروف به - اورتا یول دالی - واقع است. محصولات کشاورزی روستای روزی بصورت غالب گندم و عدس بوده و جو و بذرک و گاودانه نیز بصورت کم کاشت میشود.


چشمه روزی
-منابع آبی روستای روزی:
    از قسمت غربی روستا رودخانه نسبتا بزرگی میگذرد که آبهای باران و چشمه های کوچک از قسمت شمال روستا از مرزهای روستای سرخه دیزج را به قسمت جنوبی روستا هدایت میکند که بعد از طی راه به رودخانه معروف اهر چایی می ریزد. آب آشامیدنی روستا قبلا از آب های زیر زمینی روستا تامین می شد که از طریق چاه ها و کانالهای زیر زمینی از زیر کوه های قسمت شمالغربی نزدیک مناطق مسکونی روستا معروف به پیاوه داغی سرچشمه گرفته و در قسمت غربی روستا در یک سازه منبع مانندی که سه لوله ناودانی دارد و به - کان - معروف است میرسد آب از این لوله ها بصورت دائمی سرازیر شده و علاوه بر اینکه مورد استفاده شرب و شستشو قرار میگرفت جهت آبیاری مزارع نیز قرار میگرفت که امروزه بدلیل وجود لوله کشی آبیاری به منازل مسکونی روستاییان از کاربرد شرب و شستشو افتاده و فقط جهت آبیاری مزارع استفاده میشود که البته بدلیل پایین آمدن آب های زیر زمینی منطقه مقدار آب آن نیز کم شده است



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:روستای,چلناب,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 8:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستای چلناب در 15 کیلومتری شهرستان ورزقان واقع گردیده است و از شمال با روستاهای کلان و ساری چمن ، از جنوب با روادانق و از شرق و غرب با دهلیق و کمبلاش و سرخه دیزج همسایه است ; جمعیت این روستا در حدود 60 خانوار است و به طور تقریبی 200 نفر زندگی می کنند که می توان گفت خیل عظیمی از جمعیت روستابه تبریز وشهرهای دیگر مهاجرت کرده اند.
این روستای محروم دارای مکانهای بکر و طبیعت زیبایی است ; از مکانهای گردشگری این روستا می توان به زبان محلی کوچه داش ، قرقه داشی ، سولی دره ، دهلیق چایی ، یوسف دره سی ، قارمه درسی ، باش یونجه ، چشمه های زیبای صنم ، تیلاب ، گوللر و... اشاره کرد.
مردم روستای چلناب که در ترکی
( چیلَنو ) گفته می شود به کشاورزی ، دامداری ، پرورش زنبور ، قالیبافی و صنایع دستی اشتغال دارند.
روستای ما مشکلات زیادی دارد از جمله ، نبود گازرسانی - نبود مدرسه ی راهنمایی - نبود میدان ورزشی برای جوانان - خانه ی بهداشت و ...

منبع:صدای ورزقان



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:روستای آوان,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 8:9 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خارونا:

روستای آوان  در مسیر ورزقان-خاروانا در منطقه ای به نام سه راهی آستمال واقع شده است و در50کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد که این روستا بدلیل وجود آب و هوای ییلاقی منطقه ای مستعد برای گردشگری در استان می‌باشد واژهٔ « آوان» در زبان ترکی آذربایجانی به معنای « تغییر موقعیت از یک حالت به حالت دیگر است» می‌باشد..زبان اهالی روستای  آوان که در گذشته نه چندان دور به زبان تات(آذری) صحبت می‌کردند و در حال حاضر به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. پس از عبور از کوه‌ها و دره‌ها، در آغوش کوهستان، نگینی می‌بینی سرشار از طراوت زندگی، بکر،  که روح را پر می‌کند از انرژی.
کوه‌های بلند این روستا را در آغوش خویش جای داده‌اند، استواری کوه‌ها مردمان را سختکوش کرده، چراکه آنها نیز همچون کوه پرصلابت و صبورند هنگام زمستان محافل مهمانی برپا می‌شود و در آن جز صمیمیت و نقل شیرین‌سخن‌های نغز چیزی نمی‌توان یافت.

 اهالی آوان  از جنس مهربانی‌اند،مردم روستا اکثراً سید هستند، به تمام معنی نور در چشمانشان می‌درخشد. ‌مردم این دیار گنجینه‌ای از فولکلور ناب و مثل‌های پرمعنی‌اند. با خانه‌هایی متمرکز و بیشتر دو طبقه، چیدمانی برای یک تابلوی خوش آب و رنگ هستند که تمام مکاتب هنری از توصیف زیبایی آن عاجز می‌مانند.میوه‌هایی مانند گردو،  آلبالو و زردآلو خوان نعمت روستا هستند. زنبورداری هم رایج است عسلش شیرین و شهره این دیار. علاوه بر این، اهالی هنرهایی دارند که ره‌آوردی زیبنده برای مسافران خواهد بود آن هم قالی‌، جاجیم و گلیم‌ است.

 بیشتر بانوان روستای آوان از لباس‌های محلی همچون «تومان» که نوعی دامن چین‌دار است و «کوینک» که پیراهنی به نقش گل است، استفاده می‌کنند و «یایلیق» هم پوشش روی سرشان است

 علاوه بر این نباید و اصلا نمی‌توان از غذاهای خوشمزه و خوش رنگ آنها گذشت؛ بویژه «کوفته» و انواع مختلف کباب بویژه آش‌دوغ که خودشان به آن «دوغا آشی» می‌گویند.

روستای آوان  بهار و تابستانی معتدل دارد که می‌توان رفت و رها شد در زیبایی و طراوت سحرانگیزش، اما سردی پاییز و زمستان سفر به این روستا را دشوار خواهد کرد حتی گاهی از کولاک و بوران نفس جاده هم بند می‌آید.

منبع:صدای ورزقان



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مهرداد رباطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار داشت: ساعت 9 شب جمعه در یکی از شب‌های سرد زمستان، خبر زایمان مادر بارداری که در سخت‌ترین شرایط چشم انتظار در روستای صعب‌العبور «برازین» در دل جنگل‌های ارسباران به مرکز بهداشت و درمان ورزقان رسید.

وی افزود: بلافاصله و با هماهنگی‌های لازم برای انتقال بیمار، اکیپ امدادی با اکیپ راهداری به راه افتاد اما برف نیم متری همراه با کولاک و سرمای سرسخت مانع امدادرسانی شد که با استفاده از یک دستگاه «آرگو» تیم امدادی را به بالین بیمار رساندیم.

رباطی گفت: اقدامات لازم برای بیمار انجام شد و نوزاد پسر در نیمه شب در سردترین نقطه کشور( دمای 27 درجه زیر صفر) به دنیا آمد و اکیپ بعد از چند ساعت مراقبت ویژه اعلام کرد بیمار باید در سریع‌ترین زمان به بیمارستان تبریز انتقال یابد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورزقان اظهار داشت: بعد از 8 ساعت تلاش و مراقبت ویژه توسط اکیپ امدادی شبکه بهداشت و درمان ورزقان با هماهنگی اورژانس هوایی مادر و نوزاد به بیمارستان طالقانی تبریز انتقال داده شدند و در حال حاضر وضعیت مادر و نوزاد خوب گزارش شده است.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 7:42 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:بارش برفی که از روز پنج شنبه شروع شده بود و از دیشب متوقف شده است هنوز در خیابان های شهر ورزقان به صورت دست نخورده باقی مانده است و شهرداری ورزقان هیچگونه اقدامی در خصوص برف روبی شهر انجام نداده است و فقط به نمک پاشی خیابان اصلی شهر اکتفا کرده است. DSCF2732

DSCF2733

DSCF2740

DSCF2751



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روز گذشته و در جریان دیدار مسئولین نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، عبدالحمید اسماعیل‌زهی معروف به مولوی عبدالحمید، امام جمعه ی اهل سنت زاهدان نیز حضور داشت و از نزدیک نیز با رهبر انقلاب صحبت کرد. با توجه به مواضع انتقادی پیشین او، این اتفاق قابل توجه است.

 

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 7:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

منبع:خاروانا نیوز



تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 17:32 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایرنا ، این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی همه ساله شاهد زمستان زودرس و بارش برف و کولاک بوده و با توجه به اینکه 80 درصد جمعیت 50 هزار نفری آن در روستاها ساکن و اکثر روستاها دور از مرکز و تعدادی از آن ها در دل جنگل های ارسباران واقع شده اند، لازم است مسوولان تمهیدات لازم را با دقت نظر بیشتر برای مقابله با حوادث احتمالی در این شهرستان اتخاذ نمایند.

رسیدگی به جاده های روستایی، رفع کمبود ماشین آلات برف روبی، برنامه ریزی لازم برای زنان باردار روستاهای صعب العبور، تامین سوخت زمستانی و نیازهای معیشتی مردم روستاها، رفع مشکلات آنتن دهی تلفن ثابت و همراه، اعلام شماره مخصوص به دهیاران و اهالی روستاها از طرف ستاد بحران و شهرستان لازم و ضروری به نظر می رسد.

ورزقان یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر ورزقان است.

این شهرستان از دو بخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.

این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و ۸۸ نفر آن یعنی ۵/۸ درصد در مرکز شهرستان ساکن هستند.

این شهرستان از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.

این شهرستان سابقاً یکی از بخش های شهرستان اهر بوده است. نام دیگر شهرستان ورزقان ارسباران است و این نام به دلیل واقع شدن بسیاری از جنگل های ناحیهٔ سرسبز ارسباران در این شهرستان است.

شهرستان ورزقان 160 روستای دارای سکنه دارد.



تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 17:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

عسگر محمودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیمی 40 نفره از راهداران این اداره با 30 دستگاه ماشین آلات برف روبی از نیمه شب دیشب مشغول برف روبی در جاده های بین شهری و روستایی شهرستان با وجود کولاک و بارش شدید هستند.

وی گفت: هم اکنون تمام راه های ارتباطی بین شهری برف روبی شده و تردد در آنها جریان دارد و غیر از روستاهایی که در کنار و محدوده جاده اصلی بین شهری هستند، راه ارتباطی مابقی روستاها همچنان بسته است.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات محدود اداره راه و شهرسازی شهرستان برای بازگشایی جاده های دسترسی در تلاش هستند، گفت: در این شهرستان نزدیک به 800 کیلومتر جاده دسترسی بین شهری و روستایی قرار دارد که 150 کیلومتر آن بین شهری است.

وی نیاز فعلی اداره راه و شهرسازی ورزقان را ماشین آلات برف روبی اعلام کرد.

شهرستان ورزقان با 163 روستا و 2 شهر 50 هزارنفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان این مدرسه در روستای آقبلاق سفلی از توابع بخش مرکزی ورزقان با زیر بنای  ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار بالغ بر۳۰۰میلیون تومان  توسط خیرین مؤسسه خیریه کوثر ساخته شده است.

در مراسم افتتاح این مدرسه حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان روند بازسازی مدارس در شهرستان را خوب ارزیابی کرد و خواستار مشارکت خیرین در امر باز سازی مساجد آسیب دیده از زلزله در شهرستان شد.

DSCF2653

در ادامه سعید فاتح بخشدار بخش مرکزی ورزقان با تقدیر و تشکر از خیرین و مسئولین شهرستانی افزود:انشالله در این مدارس شاهد رشد و شکوفایی استعداد های فرزندان برومند ایران اسلامی باشیم و این آینده سازان کشور بتوانند در آینده قله های افتخار را برای کشور عزیزمان ایران یکی پس از دیگری کسب کنند و تنها در این صورت است که خیرین و ما مسئولین به کار های خود افتخار می کنیم که توانستیم قدم کوچکی در راه رشد و تعالی ایران اسلامی برداریم.

سپس خادم حسینی مدیر عامل مؤسسه خیریه کوثر علم را لازمه وپایه  پیشرفت کشور و این چنین مدرسه هایی را مقدمه علم دانست و ادامه داد:قبل از زلزله هم در شهرستان ورزقان خدماتی ارائه شده بود و بعد از زلزله مسئولیتمان در آبادانی این منطقه سنگین تر شده است.

وی انسانیت را منوط به رسیدگی به همنوعان دانست.DSCF2648



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علی و فادار فرماندار ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان با تبریک هفته وحدت،ولادت پیامبر اکرم(ص)و ولادت امام صادق (ع)،پیامبر اسلام را پیامبر رأفت و مهربانی خواند و خاطر نشان کرد  پیامبر اکرم (ص) هم دربین شیعیان و هم اهل سنت جایگاه والایی دارد.

فرماندار ورزقان اظهار کرد:در وضع کنونی کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستیم چون دشمن تمام قدرت و برنامه های خود را برای تفرقه اندازی از راه های مختلف به کار گرفته است ولی به لطف خداوند و آگاهی بخشی های مقام معظم رهبری موفق به انجام نقشه های شوم خود نشده است.

علی وفادار شگرد های دشمن را حساب شده خواند و عنوان کرد:دشمن می خواهد با تفرقه میان شیعه و اهل سنت و با گروه های تروریستی دست نشانده اش در منطقه اسلام و مسلمانان را هدف قرار داده و اسلام هراسی و شیعه هراسی را رواج  دهد ولی از آنجایی که اهل سنت خود آگاه هستند به هیچ وجه به دشمن اجازه دخالت نداده اند و همیشه در حفاظت از جغرافیای نظام دوشا دوش شیعیان ایستادگی و از نظام جمهوری اسلامی پاسداری کرده اند.

وی ادامه داد:احزاب و گروه های سیاسی باید در جهت حفظ نظام و مأیوس کردن دشمن حرکت کنند و کاری نکنند که دشمن را خوشحال کند اگر اختلاف نظری وجود داردباید این اختلاف نظر به حل مشکلات بیانجامد و هرکس بخواهد در قدرت و اقتدار کشور نقطه ضعف ایجاد کند که به ترغیب دشمن برای جسارت به کشور منجر شود خائن تلقی می شود.

فرماندار ورزقان تصریح کرد:اختلاف نظر بین احزاب و گروه های سیاسی یک مسئله طبیعی است اما اختلاف نظری که باعث پیشرفت نظام باشد وبه تحکیم وحدت کمک کند قابل قبول است و تمام نیرو های کشور باید با وحدت از همه آرمان های نظام و خون شهدا دفاع کنند و آنچه را که لازمه یأس و نا امیدی دشمن و باعث رضایت مندی مردم و پیشرفت جامعه است انجام دهند چرا که ما در کشوری اسلامی،قرآنی و منتصب به ائمه زندگی می کنیم و نباید حرکتی انجام شود که خدای نکرده ضربه ای به نظام و مردم وارد آید.

علی وفادار هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت بین اقوام و احزاب سیاسی کشور و دست یابی به یک وحدت جامع دانست



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ناصر العمر در سال های گذشته در مورد جهاد نکاح به شورشی های سوریه اجازه داده بود که در صورت عدم وجود زنان نامحرم با محرم ها جهاد نکاح کنند، اما مدتی بعد سخن خود را تغییر داد.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، « ناصر العمر»؛ روحانی سعودی در فتوایی گفت: در صورتی که شوهر نیازهای جنسی زن خود را برآورد نکند، زن می تواند با رضایت شوهر خود با مرد بیگانه ای نکاح کند.
 

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اخبار پرس، فتوای شیخ سعودی بر روی اینترنت منتشر شد و باعث ایجاد موج وسیعی از خشم بر روی پایگاه های ارتباط جمعی شد، کاربران خواهان پایان دادن به فتواهای این شیخ و بازداشت افرادی همچون او شدند که هر چند مدت یک بار با  بیان فتوا و سخن غیر عاقلانه تنش های زیادی در جامعه ایجاد می کنند.  کاربران اینترنتی همچنین تاکید کردند: خطر فتاوی شیخ سعودی از تروریسم داعشی ها کمتر نیست.
 

ناصر العمر در سال های گذشته در مورد جهاد نکاح به شورشی های سوریه اجازه داده بود که در صورت عدم وجود زنان نامحرم با محرم ها جهاد نکاح کنند، اما مدتی بعد سخن خود را تغییر داد.
 

فتوای جواز نکاح با محرم به نقل از ناصر العمر بر روی شبکه ماهواره ای الوصال پخش شد .این شبکه با تروریست ها و شورشی ها ارتباط نزدیک دارد و فعالیت های آن ها را گزارش می دهد. شبکه ماهواره ای خطاب به منتقدان شیخ بیان کرده بود : امروز برخی به فتاوی  شیوخی که جهت راحتی مبارزان – تروریست ها- صادر می شود انتقاد می کنند در حالی که چشم خود را به تروریسم و کشته شدن زنان و کودکان بسته اند.این اولین بار نیست که او چنین فتاویی صادر می  کند، پیشتر نیز فتوای جواز بردگی زنان شیعه و توزیع آن ها میان تروریست ها را صادر کرده بود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اهم سخنان رهبر انقلاب در این دیدار بدین شرح است:

* جبهه مقابل نظام اسلامی سعی میکند چهره خاندان خبیث و منحوس پهلوی را بزک کند/ میخواستند حرکت اسلامی را با ایجاد فتنه منحرف کنند/ نتوانستند نسل دوم وسوم را از انقلاب روگردان کنند/ ۹ دی راهمین جوانان بوجودآورد

* انگیزه‌های خباثت آلود میخواهند مقاطع اثرگذار و مهم انقلاب راتحریف کنند یا از یادها ببرند/ ۹دی یک حرکت مجاهدت‌آمیز بود و دشمن میخواهد فراموش شود

* امروز دشمنان با تحریم برای کشور مشکل درست کرده اند. حالا اگر شرط برداشتن تحریم را چیزی عنوان کنند که غیرتتان اجازه ندهد چه میکنید/ یقینا هیچ مسئولی در کشور این را قبول نمیکند/ پس باید کاری کنید که کشور در مقابل تحریم مصونیت داشته باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری