پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: یکی از مهمترین مشکلات شهرهای کوچک در عصر ارتباطات و اطلاعات، نبود زیرساختهای مناسب و کافی جهت ارتباط با شبکه جهانی اینترنت است. شهر خاروانا یکی از شهرهایی است که چند سال پیش با پیگیری مسئولین وقت صاحب اینترنت پرسرعت شد. علیرغم وجود مشکلات متعدد در آن زمان و نبود تقاضای کافی از سوی اهالی، تعداد 128 پورت اینترنت ADSL در مرکز مخابرات خاروانا راه اندازی شد. با گذشت زمان تعداد متقاضیان اینترنت پرسرعت در این شهر افزایش یافت به طوری که سال پیش تمامی پورت های موجود فروخته شده و متقاضیان زیادی در صف خرید این سرویس ها به انتظار نشستند. با اتمام پورت های موجود مسئول مخابرات خاروانا درخواست افزایش پورت ها را به اداره مخابرات شهرستان اعلام نمود ولی علیرغم پیگیری های متعدد ایشان این درخواست بی پاسخ ماند. طی هفته های گذشته با پیگیری بخشداری و شورای شهر خاروانا، این درخواست جامه عمل پوشید و بر اساس اظهارات مسئول مخابرات خاروانا، تعداد پورت های موجود به 256 پورت افزایش یافت. لذا با توسعه زیرساختهای اینترنت پرسرعت در مرکز مخابرات خاروانا، واگذاری سرویس های اینترنت ADSL به متقاضیان جدید بدون هیچگونه مشکلی فراهم شده است.

مدیریت وبلاگ خاروانا نیوز از تلاش ها و پیگیری های مسئول مخابرات خاروانا و سایر مسئولین به ویژه ریاست محترم مخابرات شهرستان صمیمانه تقدیر و تشکر می نماید



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جلسه شورای آموزشی منطقه خاروانا با موضوع بررسی وارائه راهکارهای عملی برای جذب بازماندگان از تحصیل در محل اتاق ریاست اداره برگزارشد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازگزارش روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه خاروانا جلسه باتلاوت آیاتی از کلام الله وحی شروع شد.ابتدا رزمی ریاست اد اره ضمن خیر مقدم به حاضرین وتسلیت بمناسبت اربعین حسینی با اشاره به انسدادمبادی بیسوادی گفت : ریشه کنی بیسوادی در جذب بازماندگان ازتحصیل و مهمترین اولویت در جذب بازماندگان ازتحصیلات شمردند.. در ادامه معاون آموزشی باارائه گزارشی از جذب بیست نفر از بازماندگان تحصیلی منطقه در مقاطع راهنمایی ودبیرستان خبردادوافزود: مهمترین مشکل بازماندگان ازتحصیل نبود سرویس حمل ونقل دانش آموزی وهزینه زیاد ایاب وذهاب دانش آموزان روستایی را مجبور به ترک تحصیل می کند. وبعد از بحث وتبادل افکار کارشناسان آموزشی ، پرورشی وسواد آموزی نکته نظرات خودرا ارائه نمودند.مقررشد از طریق هماهنگی با ادارات بخش در خصوص حمایت از بازماندگان تحصیلی در جهت جذب اقدامات لازم صورت گیرد



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

الله وردی دهقانی روزچهارشنبه در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران در تبریز با اشاره به نقش و تاثیر ارتباطات درتوسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، افزود: استفاده از فناوری های نوین ارتباطی ضرورت مدیریت در شرایط و زمینه های مختلف است.

وی گفت: برای مدیریت یکپارچه، امداد رسانی به موقع و اتخاذ تصمیم های درست در مواقع بحران نیازمند بهره گیری از ابزارهای ارتباطی هستیم.

نماینده مردم ورزقان در خانه ملت با اشاره به زلزله 21 مرداد ماه سال 91 ارسباران گفت: با استفاده از تجربیات این زلزله و بهره گیری از دستاوردهای نوین جهانی می توانیم از خسارات جانی و مالی در مواقع بروز بلایای طبیعی بکاهیم.

همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران روز چهارشنبه /امروز/ با هدف انتقال تجربیات زلزله آذربایجان شرقی در حوزه ارتباطات با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت بحران، دانشگاهیان و مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار شد.

شرکت کنندگان دراین همایش یکروزه با حضور درکارگاه های آموزشی از مقالات تخصصی ارائه شده به همایش بهره مند شدند.

کاربرد فناوری های نوین در مدیریت مخاطرات طبیعی، بکارگیری سیستم مخابراتی سلولی در شرایط بحران ، دیدگاه های بین المللی در مدیریت ارتباطات بحران و نقش شبکه های ماهواره ای در شرایط اضطراری از جمله مقالات ارائه شده در این همایش بود.



تاريخ : 26 / 9 / 1393برچسب:, | 23:29 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرنگارایرنا، علی وفادار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با بیان اینکه سهم ورزقان دراین بخش امسال نزدیک به چهار میلیارد ریال است، افزود: این درحالی است که چهارهزار نفر متقاضی کار دراین شهرستان وجود دارد که به اداره کار مراجعه کرده اند.

وی با تاکید براینکه افرادی که از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده می کنند پشتوانه مالی قوی ندارند و اغلب شامل بانوان سرپرست خانواده و یا دانش آموختگان دانشگاهی جویای کارهستند، گفت: طبق برنامه باید در طول یک ماه آینده این رقم درشهرستان جذب شود که متاسفانه کمبود اعتبار و زیاد بودن کارمزد این تسهیلات که 22 درصد است، فرایند جذب آن را ناممکن خواهد کرد.

فرماندار ورزقان همچنین با تاکید براینکه پرداخت وام های اشتغال زایی در شهرستان از حرف تا عمل فاصله زیادی دارد، یادآوری کرد: پیچ و خم های اداری، ناهماهنگی بانک های عامل و نبود ضمانت درخواستی باعث شده است که چندین طرح در شهرستان به علت نبود تسهیلات همچنان بلاتکلیف و نیمه تمام بماند.

فرماندار شهرستان ورزقان یادآوری کرد: این در حالی است که با حمایت و اتمام این طرح ها صدها نفر مشغول کار می شوند.

وی اظهارکرد: در صورت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گزاران خارجی، زیر ساخت های شهرستان جهت تبدیل و ایجاد کارگاه های صنایع پایین دستی مس و طلا در شهرستان آماده است.



تاريخ : 26 / 9 / 1393برچسب:, | 23:27 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم این که ایران جزو 10 کشور بحران خیز جهان است؛ زیرساخت‌های ما به ویژه در حوزه ارتباطات بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، الله وردی دهقانی در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران در دانشگاه تبریز اظهار کرد: اگر از تکنولوژی‌های موجود نتوانیم به خوبی در مدیریت بحران استفاده کنیم، مشکل ساز می‌شود و اگر زلزله‌ای که در ورزقان اتفاق افتاد، در یکی از شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد، فاجعه‌های بزرگی رخ می‌دهد و از همین رو، لازم است که از فناوری‌های دیگر کشورها بهره بگیریم تا در مواقع بحرانی کشور استفاده کنیم.

وی گفت: کسی نمی‌تواند از پیشرفت علم و فناوری چشم پوشی کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه بسیار حساس است و اجازه ندادیم که وزارت خانه مهمی همچون وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، با دیگر وزارت‌ها ادغام شود.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین، مردم دنیا را به هم مرتبط کرده است و ما با توجه به آرمان‌ها و جایگاهی که در دنیا داریم، چاره‌ای ندارم جز اینکه در زمینه علم و فناوری نیز جزو اولین‌ها باشیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی و فناوری‌ها، در مواقع بحرانی، چه در عرصه امداد و نجات و چه در عرصه اسکان، استفاده بجا بکنیم و همچنین در این زمینه، باید به روز باشیم تا تصمیمات درست و مدیریت یکپارچه‌ای داشته باشیم.

وی با تمجید از عملکرد مسئولین در زلزله ورزقان، گفت: اگر نواقصی هم در امداد رسانی ها و مدیریت بحران زلزله ی دو سال قبل وجود داشت، تقصیر هیچ کس نبود؛ چون که زیرساخت‌های کشور ما در همین حد است و مسئولان امر، فراتر از انتظار ظاهر شدند.

وی افزود: شبکه های ارتباطی موجود در کشور، باید متنوع باشد تا در مواقع ضروری دچار اختلال نشود و از تمام شبکه های ماهواره ای، رادیویی و غیره باید بهره بگیریم.

دهقانی امیدواری کرد که برگزاری این نوع همایش ها، تفکرات و اندیشه های جدیدی را بحث فناوری های نوین تزریق کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما باید در زمینه علم و فناوری نیز جزو اولین ها باشد.



تاريخ : 26 / 9 / 1393برچسب:, | 23:21 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستای بکرآباد، دارای طبیعت بکروباصفادردل قاراداغ روستای توریستی بکرآباد(بئکوو)به مرکزیت دهستان بکرآبادکه دربین دودره سرسبزودرکناررودخانه و درفاصله 12 کیلومتری شهر ورزقان ودرمسیر جاده مجتمع معدن مس سونگون واقع شده ،وازلحاظ موقعیت جغرافیایی درطول 46درجه و41دقیقه و 48 ثانیه درعرض 38 درجه و34 دقیقه و 32ثانیه و ارتفاع آن ازسطح دریا 1814متر بالاتر قرارگرفته است . و آب و هوای آن درزمستان سرد و درفصول بهار و تابستان بسیار معتدل بوده و ازنام روستا بکرآباد که حاکی از طبیعت بسیار جذاب وزیبا وبکر را داراست ازجمله می توان : قیه آراسی (مابین یخچال طبیعی کرویق و بکرآباد) ساری چشمه، گولی چیمن، صفرچیمنی ، دالی چیمن و توغلو چیمنی و چشمه قیل قیل که دارای 16 لوله پراز آب درجریان بوده وبسیاردیدنی ودرجای خودبی نظیرمیباشددر بکرآبادبا وجود دهها گورستان و تپه های باستانی و قلعه ها ی ویران شده وآثاربجای مانده از روستا قدیم به نام کند یئری که نشان از تاریخ وتمدن کهن بکرآباد راداراست. وتعدادی ازاین آثاراز طرف سازمان میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است ازجمله تپه باستانی صفر چیمنی به شماره ثبت 26381 با قدمت هزاره اول قبل از میلاد و قبرستان بکرآباد به شماره ثبت26378 باقدمت قرون6-8 هجری و قمری وقنات قیل قیل بکرآبادکه درفهرست قنات های کشور به ثبت رسیده است که بسیارقدیمی وباستانی احتمالا مربوط به دوران مادیان بوده واکثر اهالی بکرآباد باسواد و دارای تحصیلات عالی دانشگاهی که در نهادها وادارات ودانشگاهها وبخش کشاورزی،دامپروری ،زنبورداری وصنایع دستی ومجتمع مس سونگون فعالیت میکنند. اهالی بکرآباد از لحاظ شعور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در منطقه قاراداغ از قدیم الایام جایگاه خاصی دارند و اولین مکتب خانه ها و مراکز آموزشی و کتابخانه درمنطقه دربکرآباد تاسیس شده اند ودر این روستا در گذشته و حال مردان بزرگی بوده اند و هستند از جمله ؛ میرزا سید محمد شفیع زاده اولین ریس آموزش و پرورش (اداره فرهنگ اهر) قاراداغ درسال 1325 ه.ش و میرزا باقر(تاسیس اولین مکتب خانه در بکرآباد)، استاد میرزا کاظم خان نصیری حافظ وقاری قرآن وصاحب مکتب خانه که از نامه ها ایشان درموزه اسناد ملی مجلس شواری اسلامی نگهداری میشود وکربلایی اسماعیل نصیرزاده حافظ وقاری قرآن ومیرزا میرعیسی ومیرموسی شفیع زاده و میرزا حاجی علی آقا وصدها اساتید دانشگاهی و نویسنده وشاعروهنرمندوشخصیتهای مهم سیاسی واجتماعی وفرهنگی وورزشی ونظامی که ازمدارس بکرآباد تعلم وتربیت دیده اند اشاره نمود.

حسین نصیری

منبع:صدای ورزقان

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سعید فاتح بخشداربخش مرکزی ورزقان درگفت وگو با آوای ورزقان در خصوص باز دید از روستاهای بخش مرکزی گفت؛دراین بازدیدها مشکلات روستا نشینان از نزدیک لمس ودر خصوص رفع آن ها اقدامات لازم به عمل می آید که در این راستا مخلوط ریزی وشن ریزی معابر روستاهای سیفار،کرویق،اویلق،همای،لنبران،له له لو وحماملو حاصل شده است وروستای زنگی آباد را د دست اقدام داریم.

بخشدار بخش مرکزی ورزقان گفت؛به استناد گزارش قبلی شما در بازدید از روستای حماملو می بینیم که در کمتر از یک هفته مخلوط ریزی وشن ریزی معابر روستای حماملو انجام شده است و امید واریم با سرعت بخشیدن به اینگونه خدمات حداقل نیازهای مردمان عزیز ساکن در روستاها را فراهم کنیم.

سعید فاتح افزود؛پل روستای یاشل که محور ارتباطی سه روستای یاشل،پور ملک وقیه قشلاقی بود باهمت بخشداری مرکزی ودهیاری یاشل مورد بهره برداری قرار گرفت ومشکل آمد و شد ساکنین این سه روستا تسهیل یافت.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات تعیین می کند. این طرح به دنبال تحقق ایجاد زمینه توسعه عمران روستاها، تامین عادلانه امکانات، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن و خدمات محیط زیستی و عمومی است. ساختار کالبدی روستاها که بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طی زمان شکل گرفته با اجرای طرح هادی روستایی، متحول شده است.
 برنامه ریزی روستایی بیشتر به منظور رسیدن به اهدافی است که بتوان شالوده و اساس یک جامعه روستایی مناسب را در قالب منطقه ای به نحوی مطلوب پایه گذاری کرد.در حالیکه این مهم یکی از وظایف ذاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها  میباشد ولی علنا مشاهده میشود که کلیه مراحل آنرا دهیاران در روستاها انجام میدهند .مقوله مشارکت در روستا زمانی تحقق یافته و پررنگ میشود که مسئول اجرایی طرح از مدیران محلی و از خود روستا(مردم بر مردم ) باشد که به نوعی بستر ساز جلب اعتماد اهالی بوده و رضایت آنان را به همراه کاهش هزینه های اجرای طرح  ،  فراهم می آورد .

منبع:روستای آوانسر



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اواخر سال گذشته بود که زمزمه‌های تشکیل شرکت مس آذربایجان به گوش رسید و به این منظور شرکتی هم تشکیل و هیئت مدیره آن منصوب شد حتی مقرر شد تا نیمه نخست امسال استقلال شرکت مس سونگون در قالب شرکت مس آذربایجان روی دهد.

مهمترین هدف تشکیل این شرکت انتقال امور مالی مربوط به معدن مس سونگون به ورزقان و آذربایجان‌شرقی بود که متاسفانه با وجود وعده‌های داده شده تاکنون نه تنها این امر اتفاق نیفتاده بلکه سنگ‌اندازی‌های متعددی نیز برای اتفاق نیفتادن آن با ابزار قرار دادن بسیاری از نهادها از جمله محیط زیست صورت گرفته و در آخرین اظهارنظر نیز غیراقتصادی و نداشتن توجیه اقتصادی سونگون را بر سر زبان‌ها انداختند.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، علی وفادار ظهر امروز در بازدید از بیمارستان 24 تختخوابی علامه جعفری ورزقان خواستار راه‌اندازی بخش‌های بستری این بیمارستان شد.

وفادار ادامه داد: تنها بیمارستان احداث شده ورزقان در اوایل سال 92 به بهره‌برداری رسیده و مردم شهرستان به این بیمارستان امید بسته بودند که متاسفانه فقط بخش اورژانس بیمارستان راه‌اندازی شده و آن هم انتقال و ارائه خدمات بهداشتی درمانی مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی ورزقان به محل بیمارستان است.

فرماندار ورزقان ادامه داد: در این شهرستان نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند و 80 درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند و با وجود چندین معدن در این شهرستان نیاز ضروری دارد بخش‌های موجود بیمارستان به زودی راه‌اندازی شود تا مردم در مواقع ضروری و نیاز با مشکل برخورد نکند.

رباطی رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان گفت: در صورتیکه مس آذربایجان به تعهدات خود عمل کند بخش‌های بستری بیمارستان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان اظهار کرد: تفاهم نامه لازم برای راه‌اندازی بیمارستان علامه جعفری ورزقان در اوایل سال 93 از طرف مس آذربایجان با حضور مسئولان بلندپایه شهرستان و استان منعقد شده و قرار بود مفاد تفاهمنامه به زودی در این شهرستان اجرا شود که متاسفانه هنوز از طرف مسئولان مس هیچگونه مساعدت و اقدام لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

رباطی ادامه داد: راه‌اندازی سریع بیمارستان منوط به مساعدت و اجرای تفاهمنامه از طرف مس آذربایجان است که در صورت نهایی بودن مردم از خدمات بیمارستان بهره‌مند خواهد شد.

بیمارستان 24 تختخوابی علامه جعفری ورزقان که اردیبهشت سال گذشته افتتاح شد تا به امروز تنها با انتقال درمانگاه ورزقان به این بیمارستان این بخش ارائه خدمات می‌دهد و از ارائه خدمات بیمارستانی خبری نیست.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علی وفادارفرماندار ورزقان،درگفت وگو با آوای ورزقان در خصوص مسائل شهرستان گفت:همانطور که تمامی نقاط کشور عزیزمان از خدمات نظام مقدس جمهوری بهره مند هستند،شهرستان ما نیزاز این امکانات وخدمات بی بهره نیست و از خدمات بهداشتی،آموزشی،آب،برق،گاز،مخابرات،کشاورزی،امنیت و…در دور افتاده ترین نقاط بهره مند هستیم.وادامه داد،بیش از ۸۵درصدجمعیت شهرستان در مناطق روستایی از راه ارتباطی مناسب،بیش از ۶۰ درصد از آب وفاضلاب روستایی و بیش از ۵۰ درصد از گاز طبیعی بهره مند هستند.

فرماندار ورزقان بیمه تامین اجتماعی وبیمه سلامت از دغدغه های دولت تدبیر وامید خواند وگفت در بحث بیمه روستاییان وعشایراز۱۲۰۰۰مشمول ۶۰۰۰نفرتحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

علی وفادار افزود؛دربخش کشاورزی نیز با توجه ویژه دولت آماده ایم برای فعالان عرصه کشاورزی ودام پروری امکانات لازم را فراهم وحمایت های لازم را انجام دهیم.وی ادامه داد؛در بخش صنعت نیز با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها در شهرک صنعتی ورزقان برای جذب سرمایه گذار آمادگی های لازم را داریم.و در حال راه اندازی شهرک تخصصی برای مس هستیم.

وفادار معدن مس سونگون را معدنی جوان و روبه پیشرفت خواند.وگفت هم اکنون ۴۰۰۰نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که انشالله با راه اندازی بخش های پالایش وذوب این معدن،وبه کار گیری جوانان در این شهرستان شاهد کاهش بی کاری خواهیم بود.

وی افزود؛معادن طلایی اندریان ومزرعه شادی ومعدن سنگ آهن که آماده بهره برداری بوده یا در حال آماده سازی هستند می توانند اقتصاد منطقه وکشور را تضمین کرده و در باب بیکاری شهرستان مؤثر واقع شوند.

علی وفادار هرگونه حرف وحدیث در خصوص انتقال کارخانه های پالایش وذوب مس سونگون به خارج از شهرستان را شایع خواند واز افتتاح فاز۲ مس در آینده نزدیک خبرداد وجود این معدن را موجب پیشرفت منطقه دانست ودرادامه از مسئولین مس سونگون وآذربایجان برای حل مشکلات شهرستان تشکرکرد وخواستار مساعدت بیشتری برای حل مشکلات فرهنگی و عمرانی در شهرستان از طرف شرکت مس شد.

فرماندار ورزقان،بزرگ راه خواجه-ورزقان را آرزوی دیرینه مردم شهرستان عنوان کرد وگفت؛این مسیر صعب العبور وحادثه خیز با پیگیری های استاندار،معاون عمرانی استاندار،امام جمعه شهرستان ،نماینده وحمایت های شرکت مس اذربایجان در حال فعالیت می باشد.که انشالله در موعد مقرر تحویل می گردد.

وی در پایان گفت:در صورت تامین هزینه بهسازی جاده ورزقان-خاروانا از سوی وزارت راه این مسیر در پایان فصل کاری سال آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علی وفادار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان، از وضعیت نامناسب اینترنت در این شهرستان گلایه کرد.خبرگزاری فارس: ارائه خدمات اینترنت در مخابرات ورزقان غیرقابل قبول است

وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده ارائه اینترنت پرسرعت توسط مخابرات در رسانه‌ها و تلویزیون، متاسفانه این خدمات در ورزقان بسیار کم‌رنگ بوده و این امر موجب نارضایتی مردم شده است.

فرماندار شهرستان ورزقان خواستار حل مشکلات موجود در سیستم اینترنت شهرستان شد.

بر اساس این گزارش، سیستم اینترنت مخابرات چندین ماه است در این شهرستان دچار مشکل شده و متقاضیان اینترنت  هنوز در صف انتظارند و چشم به اقدام مسئولان مخابرات دوخته‌اند. 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

با به پایان رسیدن سفر برای بسیاری از زائران کربلا در اربعین و مستقر شدنشان در حرم و خیابان های اطراف، سیل تصاویری که جوانان در مسیر تهیه کرده اند، به سوی شبکه های اجتماعی سرازیر شد. برخی از این تصاویر، بیشتر از سایر عکس ها مورد توجه قرار گرفته اند.

65653  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D9%84  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%BE%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%87  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
%D8%AD%D8%B2%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
%D9%84%D8%A8%D8%AE%D8%AF%20%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DA%86%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%20%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82%DB%8C  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
%D8%A8%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87  پربیننده ترین عکس های راهپیمایی اربعین حسینی
 
 


تاريخ : 22 / 9 / 1393برچسب:, | 12:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مسیحیان و صابئین عراق همه ساله همراه با مسلمانان شیعه و سنی این کشور ایام سوگواری امام حسین(ع) را گرامی می‌‏دارند و برخی از آنان به زیارت کربلا مشرف می‌‏شوند. 909898 مسیحیان در راهپیمایی اربعین حسینی + عکس «آنتوان بارا» اندیشمند مسیحی که برای شرکت در مراسم اربعین وارد عراق شده بود، گفت: انسان از توصیف اربعین ناتوان است. وی با بیان این که اربعین اعجاز ویژه الهی است، اظهار کرد: عقل از هضم این ایده که میلیون‌ها نفر خانه‌هایشان را ترک می‌کنند، و هزاران کیلومتر را به قصد زیارت امام حسین (ع) طی می‌کنند، عاجز است. مسیحیان و صابئین عراق هرساله همراه با مسلمانان شیعه و سنی این کشور ایام سوگواری امام حسین(ع) را گرامی می‌‏دارند و برخی از آنان به زیارت کربلا مشرف می‌‏شوند.
جزییات بیشتر :
909898 مسیحیان در راهپیمایی اربعین حسینی + عکس
 
%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86%202 مسیحیان در راهپیمایی اربعین حسینی + عکس
 
%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86%202 مسیحیان در راهپیمایی اربعین حسینی + عکس


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرنگار افتخاری اترک از نجف اشرف، خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند.IMG 2073

در ایامی که به اربعین حسینی نزدیک می شویم در کنار حرم و بارگاه حضرت امیرالمونین علی علیه السلام پیکر پاک سه تن از شهدا را که در مبارزه با گروهک تکفیری و باطل داعش به شهادت رسیده بودند، تشییع شدند.

مردم از هر ملیتی چه با احترام به این شاهدان خدا توجه می کردند و چه با شکوه نیز مراسم تشییع آنان را برگذار کردند.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: حضور میلیونی عاشقان سیدالشهدا در اربعین حقیقت قیام امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورزقان اظهار کرد:‌ حادثه کربلا هیچگاه از صفحه تاریخ بشریت زدوده نخواهد شد.

وی افزود: در سالروز اربعین حسینی میلیون‌ها مسلمان از اقصی نقاط جهان در مراسم با شکوه اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین در کربلای معلی شرکت کردند و ارادت‌شان را از نزدیک به امام شهید کربلا نشان دادند و بر مستکبران و دشمنان دین و شیعه نشان دادند که همواره با ادامه راه امام حسین (ع) هرگز به دشمنان اجازه نمی‌دهیم به شیعیان و مسلمانان با چشم طمع نگاه کنند.

خطیب جمعه ورزقان افزود: تجدید عهد شیعیان با سیدالشهداء و زنده نگه داشتن یاد مصیبت کربلا مردم را با شور و شوق در آستانه اربعین حسینی به کربلا معلی کشانده و تبلیغات دشمنان دین و اسلام را نقش بر آب کرده است.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم و بی‌سابقه عزاداران در اربعین حسینی در کربلا گفت: این راهپیمایی و حضور میلیونی مسلمان بهترین و مهم‌ترین عامل برای معرفی اسلام حقیقی و حقیقت قیام امام حسین (ع) است.

امام جمعه ورزقان همچنین به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه باید همیشه در کنار همدیگر بوده و برای تعلیم و تربیت دانشجویان و طالبان و علمی که در دیانت نقش موثری دارد به دانشگاهیان انتقال دهد



تاريخ : 21 / 9 / 1393برچسب:, | 9:51 | نویسنده : سعید علیزاده
تاريخ : 21 / 9 / 1393برچسب:, | 9:49 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

کربلا، برگزاری مراسم اربعین تحت تدابیر شدید امنیتی

مراسم روز اربعین، روز پنجشنبه در شهر کربلا با حضور میلیون ها نفر برگزار شد. تهدیدات حکومت اسلامی یا همان داعش موجب شده تا مراسم امسال تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.

یکی از ماموران درباره تدابیر امنیتی وضع شده چنین می گوید: «وظیفه ما حفاظت از زائران است. پلیس فدرال و فرماندهان عملیات که از بغداد آمده اند به ما کمک می کنند. تا آخر مراسم برای حفاظت موثر از زائران آماده باش هستیم.»

تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم مذهبی مبارزه با داعش را هدف سفرشان به کربلا می خوانند.

محمد جواد، یکی از زائران می گوید: «برای به چالش کشیدن داعش و تروریسم به اینجا آمدیم. آنها چیزی نیستند، شکر خدا آنها را شکست دادیم.»

به نقل از سازمان حج و زیارت ایران بیش از یک میلیون و سیصد هزار ایرانی به کربلا رفته اند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خانواده شهید حمیدرضا فصیح خوش‌کلام پیکر فرزندشان را در آغوش کشیدند:خانواده شهید حمیدرضا فصیح خوش‌کلام پیکر فرزندشان را در آغوش کشیدند

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، بعد از ظهر امروز معراج شهدای تهران در خیابان بهشت جایی بود که چشم‌انتظاری و بی‌قراری‌های یک مادر پس از 27 سال پایان یافت. مادری که جوان رعنای خود را در دوران دفاع مقدس، به معرکه‌های نبرد فرستاد و اکنون بعد از سپری شدن سال‌های پردرد، توانست دوباره با جوان برومندش دیدار کند و نگاهش را بر چهر‌ه‌ای بیافکند که تقریبا دیگر چیزی از آن باقی نمانده بود.

پیکر شهید حمیدرضا فصیح خوش‌کلام که به تازگی از طریق آزمایش‌های D.N.A شناسایی شده، امروز و بعد از گذشت 27 سال از شهادت وی، در آغوش مادرش آرام گرفت.

شهید حمیدرضا فصیح خوش‌کلام، فرزند مهدی، متولد 1343، جمعی لشکر 92 زرهی اهواز، که در تاریخ 28 فروردین 1367 در اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

دکتر روحانی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه با خانواده شهیدان صنیع خانی دیدار کرد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

   پيرو هماهنگي بعمل آمده، جلسه پيگيري مسايل عمراني بخش در حوزه مسكن شهري و روستايي  ساعت 10 روز چهارشنبه  مورخ 19/09/93 پس از تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد در محل سالن اجتماعات بخشداري خاروانا برگزار گرديد

 در ابتداي اين جلسه آقاي عبدالهي بخشدار محترم خاروانا ضمن خيرمقدم به كليه حاضرين در جلسه و تسليت اربعين حسيني، از عنايات فرماندار محترم در خصوص حل مشكلات منطقه و به خصوص مسكن مهر خاروانا تقدير و تشكر نمودند و مشكلات عمراني منطقه و بحث جابه جايي برخي از روستاها ( من جمله استرگان ، ليلاب ، كوراكش ، جوشين ، جوانانگروه ،سقاي ، دستجرد ) و مشكل  مسكن 24 واحدي به شرط تمليك و نبود بانك عامل براي ارايه تسهيلات به روستائيان مطالبي بيان و درخواست مساعدت نمودند.

 در ادامه جناب آقاي مهندس وفادار فرماندار محترم شهرستان به رتبه دوم بازسازي شهرستان در زلزله و مساكن نوسازي شده و افزايش تسهيلات در بخش مسكن و مطالعات انجام شده در خصوص جابه جايي روستاهاي بخش مطالب مبسوطي بيان نمودند و خواستار توجه ويژه به توسعه روستاها شدند  سپس  آقاي دهقاني نماينده محترم ورزقان و خاروانا در مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از مسئولين اجرايي از اقدامات انجام شده در زلزله اخير به شهرستان و از اختصاص وام به شهروندان شهر در بافت مسكوني و ارائه تسهيلات به روستائيان خبر دادند.

 همچنين در اين جلسه آقاي محمدي مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان از ارايه تسهيلات به بافت فرسوده شهر خاروانا و محل توسعه منفصل روستاي جوشين و توسعه محل استرگان و سقاي و نيز از اعطاي وام 150 ميليون ريال به روستائيان اين بخش با 5 درصد كارمزد و دوره بازپرداخت 15 ساله و براي شهر خاروانا وام 220 ميليون ريال با كارمزد 5 درصد براي بهسازي بافت فرسوده خبر دادند.

 در ادامه جلسه آقاي ساعي مدير كل مديريت بحران استانداري از مسئولان اجرايي خواستند در همايشها و جلسات اداري به وظايف و نقش آنان در حوادث غيرمترقبه اشاره و آشنايي لازم داده شود.

 در پايان آقاي محرم زاده رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي به عملكرد و اقدامات بنياد مسكن در شهر و روستاهاي بخش اشاره نمودند . سپس هر كدام از شركت كنندگان به بيان نظرات خود پرداخته و در پايان تصميماتي اتخاذ  گرديد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا- ' عباس آخوندی ' وزیر راه و شهرسازی در سفری یکروزه برای بازدید از پروژه های این حوزه در آذربایجان شرقی دقایقی پیش وارد تبریز شد.

 

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازگزارش ایرنا، بازدید از روند اجرایی پروژه جاده تبریز- اهر، جاده ورودی اهر- کلیبر، حضور در جلسه فرمانداری شهرستان خداآفرین، بازدید از جاده ورزقان - خواجه و حضور در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن آذربایجان شرقی از برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به تبریز است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جلسه شورای اداری بخش خاروانا با حضور نماینده شهرستان ورزقان ، وفادار فرماندار ورزقان ، محرم زاده رئیس بنیادمسکن ورزقان ، محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجانشرقی ، ساعی مدیر کل ستاد بحران استان آذربایجانشرقی ، بخشداری ، اعضای شورای شهر ، شهرداری و اعضای شورای بخش خاروانا دربخشداری خاروانا برگزار گردید .

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از ورزقان نیوز: امروز قبل از ظهر جلسه شورای اداری بخش خاروانا با حضور نماینده شهرستان ورزقان  دهقانی ، وفادار فرماندار ورزقان ، محرم زاده رئیس بنیادمسکن ورزقان ، محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجانشرقی ، ساعی مدیر کل ستاد بحران استان آذربایجانشرقی ، بخشداری ، اعضای شورای شهر ، شهرداری و اعضای شورای بخش خاروانا دربخشداری خاروانا برگزار گردید .

مدیر کل ستاد بحران استان آذربایجانشرقی مهندس ساعی و محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به دعوت نماینده شهرستان ورزقان میهمانان ویژه در جلسه شورای اداری بخش خاروانا بودند . دراین جلسه مقرر شد برای بازسازی بافت های فرسوده شهر خاروانا ۲۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد ۴درصد و بازپرداخت پانزده ساله و برای واحدهای روستائی این منطقه ۱۵میلیون تومان وام ۴درصدی با بازپرداخت ۱۵ساله دراختیار مردم این منطقه قرار گیرد .  

هماهنگی واحدهای احداثی درشهر خاروانا به عهده شورای اسلامی و شهرداری و درروستاها با همکاری بخشداری و دهیاریها و بنیاد مسکن شهرستان ورزقان انجام خواهد گرفت .



تاريخ : 19 / 9 / 1393برچسب:, | 11:40 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

چرا یزید تصمیم گرفت اسرا را به شهر پیامبر برگرداند؟

وقتی یزید متوجه شد مردم شام از ظلم وستم ناروای یزید نسبت به خاندان پیامبر آگاه شدند و از این بابت شدیدا احساس خطر بزرگی را کرد . لازم است عرض کنم که شام شهری بود که قبل از حادثه کربلا دست هیچ معصومی به این شهر نرسیده بود و ایمان آوردن مردم شام به حضرت پیامبر تقلیدی بوده ونسبت به حضرت پیامبر(ص) هیچ شناختی نداشتند. از طرفی یزید متوجه شد که ماندن اسرا باعث لرزش پایه های حکومت وی می گردد. به خصوص هنگامی که امام سجاد(ع) آن خطبه رسا را ایراد فرمودند مردم حاضر در مسجد را تحت تاثیر قرار داد و انگیزه بیداری را در آنان بر انگیخت به آنان جرات جسارت بخشید حتی در این باره یهودی به عمل یزید اعتراض می کند و یزید فرمان کشتن او را صادر می کند یهودی می گوید اگر مرا بکشید باکی ندارم.من در تورات یافته ام کسی که فرزند پیامبر را می کشد او همیشه ملعون خواهد بود و جایگاه او در آتش جهنم است پس از آن که مردم شام خاندان رسول خدا را شناختند و انقلاب فکری در مردم شام به وجود آورد ، یزید امام سجاد را طلبید و اظهار داشت : خدا لعنت کند پسر مرجانه را بخدا قسم اگر من با پدرت روبرو می شدم تمام پیشنهادات او را می پذیرفتم و با تمام قدرت مرگ را از او دور می ساختم لیکن مقدرات الهی است که می باید انجام می گرفت ، اکنون هر حاجتی داری بخواه.

بر خلاف آنچه تصور می شود یا برخی از نویسندگان به قلم می آورند که یزید از کردار خود پشیمان گردیده ، چنین نیست ، زیرا اگر پشیمان شده بود از ابن زیاد این چنین تشکر و تقدیر   نمی کرد و هرگز جایزه بزرگی به او و خاندانش نمی داد:

یزید در نامه ای که برای ابن زیاد فرستاد از او می خواهد که به شام بیاید تا جایزه خود را بستاند، و از او چنین تعریف می کند.

تو تا بی نهایت بزرگ شدی و مقام والایی به دست آوردی و تو چنانی که شاعر گفته است:

رَفَعتَ وَ جاوَرتَ السّحابَ وَ فَوقَهُ                         فَمالَکََ اِلُا مُرتَقی الشَّمسِِ مَقعَدُ

"یعنی بالا رفتی و از ابر گذشتی و مراحل پس از ابر را پشت سر گذاشتی دیگر جائی برای بالا رفتنت نمانده مگر آنکه بر بالای خورشید بنشینی"!

و یزید ملعون از کشتن امام حسین (ع)تعبیر به جهاد می کند که یکی از واجبات اسلامی است !ابن زیاد را یکماه پیش خود نگهداشت ، در اندرون و کنار زنان و عیالاتش از او پذیرائی می کرد.

آری یزید این چنین از قاتل پسر پیغمبر تقدیر می کند.

این امر طبیعی است وقتی انسان دنباله شیطان و شهوات خود باشد بعد از انجام کاری شیطانی و نفسانی به شدت از عمل کرد خود ناراحت می شود. در مقابل وقتی کار وعمل برای رضا خود باشد و نه تنها که ناراحت نمی شود بلکه در وجود انسان عشق و غرور خدائی و الهی پیدا می گردد.

یزید آنقدر غرور و شادی در آغاز کار داشت که بر لبان مبارک امام چوب می زد و شعر می خواند و نسبت دادن قتل امام حسین(ع) به عبید الله ابن زیاد خود را تبرئه می کرد.

در کتاب تذکره سبط ابن جوزی نقل شده وقتی یزید اولین بار سر مبارک امام حسین را دید شاد شد و از کار ابن زیاد اظهار خشنودی نمود.

البته این امر در تاریخ سابقه دارد که امیران و فرمانروایان و پادشاهان چون عملی انجام می داند که مردم را به خشم می آورد تلاش می کردند که برای تثبیت اقتدار خود انجام آن عمل زشت را به دیگران نسبت داد و خود را تبرئه کند.  

 به هر حال پس از هفت روز که اهل بیت امام حسین(ع) در شام بودند و یزید دستور سفر اهل بیت به مدینه را صادر کرد.

وقتی کاروان به دو راهی جاده عراق و مدینه رسیدند از امیر کاروان خواستند تا آنان را به کربلا ببرد، وامیر کاروان آنان را به سوی کربلا حرکت داد چون به کربلا رسیدند، جابر ابن عبدا.. انصاری را دیدند که با تنی چند از بنی هاشم و خاندان پیامبر برای زیارت حسین آمده بودند.  

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

ایالات متحده آمریکا برای کسی که از مکان البغدادی اطلاعاتی در اختیار واشنگتن قرار دهد یا او را دستگیر نماید، مبلغ 10 میلیون دلار جائزه تعیین کرده است.


روزنامه رای الیوم نوشت: «"ضاحی خلفان" جانشین سابق رئیس پلیس دبی با بیان اینکه داعش از لحاظ امنیتی ضعیف عمل می کند، تاکید کرد: "دستگیری ابوبکر البغدادی از به دام انداختن یک خرگوش وحشی هم آسانتر است."»

این روزنامه در ادامه نوشت: «این چهره نظامی بارز امارات در حساب شخصی خود در توئیتر بیان کرد: "سرکرده داعش در منطقه ای نزدیک مسجدی مستقر است که در آن به سخنرانی پرداخت. اگر این منطقه را بتوان با نیروی نظامی قرق کرد می توان به آسانی او را دستگیر نمود."»

خاطرنشان می شود که ایالات متحده آمریکا برای کسی که از مکان البغدادی اطلاعاتی در اختیار واشنگتن قرار دهد یا او را دستگیر نماید، مبلغ 10 میلیون دلار جائزه تعیین کرده است



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تهران – ایرنا – وزیر اطلاعات از بازداشت 20 نفر از مدیران میانی دولت سابق در ارتباط با پرونده تخلفات مالی خبر داد و گفت: این تخلفات مربوط به سال 1389 تا پایان سال 1391است که از اواخر سال گذشته متوجه این تخلفات شدیم و آن را کشف کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید «محمود علوی» عصر دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: سیاست وزارت اطلاعات این نیست که هر موردی را که کشف می کند بلافاصله آن را رسانه ای کند چرا که خیلی از موارد نیاز به رسانه ای کردن ندارد و مهم ، برخورد با تخلفات است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: گاهی رسانه ای کردن برخی موارد به جای اثر مثبت ، اثر منفی بر فرآیند سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این پرونده تخلفات مالی در دولت گذشته، گفت: این مورد در جلساتی از جمله جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد که مربوط به سال 1389 تا پایان سال 1391 است.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته متوجه این اشکال شدیم که همچنان ادامه داشت و آن را کشف و اشراف اطلاعاتی روی آن پیدا کردیم و نفرات آن شناسایی شدند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: 20 نفر در این زمینه بازداشت شدند که در حال حاضر تنها سه نفر از آنان در بازداشت هستند و 30 نفر نیز برای مصاحبه دعوت شده اند تا نقش و میزان تاثیر آنان در تخلف مالی را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: تا کنون عمده آنچه از بیت المال مورد تعدی قرار گرفته بوده را به بیت المال برگرداندیم و در حال بازگرداندن آن مقدار کم باقی مانده، هستیم.

وی افزود: در این مسئله وزارت اطلاعات با تدبیر، اقدام کرد و با ظرافت، کار اطلاعاتی را انجام داد و توانست با تعقل با قضیه برخورد کند.

وزیر اطلاعات اظهارداشت: رسانه ای کردن این گونه موضوعات، ذهنیت مردم را دچار آسیب می کند، به خصوص اینکه موضوعی مربوط به سال های قبل باشد و در حال حاضر وقتی مطرح می شود ممکن است مردم تصور کنند که این مربوط به زمان حال است و نسبت به مسوولین حال بی اعتماد شوند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین اگر تصریح شود که مربوط به دولت گذشته است، عده ای آن را حمل بر سیاه نمایی می کنند لذا وزارت اطلاعات در این موارد ترجیح می دهد از رسانه ای شدن آن خودداری کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: بنابراین ما عاقلانه ترین راه را در این می بینیم که با نفس خلاف و تخلف برخورد شود اما روی رسانه ای کردن آن زیاد تاکیدی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه ما با هرگونه فساد اقتصادی توسط هر کس و هر رده ای بدون مسامحه برخورد می کنیم، اظهارداشت: با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات، هیچ فسادی از دیدگان نافذ سربازان گمنام پنهان نمی ماند.



تاريخ : 17 / 9 / 1393برچسب:, | 20:46 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

  ارزیابی کارنامه نمایندگان ورزقان و خاروانا در ادوار مختلف

                        

ورزقان نیوز1 : مجلس شورای اسلامی درعموم مسایل درحدود مقرر درقانون اساسی می‌تواندقانون وضع کند. مجلس ایران ازسایرقوا مستقل است و به‌ طورقانونی نباید هیچ اثرگذاری از بیرون برتصمیمات مجلس وجود داشته باشد .

مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد. عهدنامه‌ها ، مقاوله‌نامه‌ها ، قراردادها و موافقت ‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.( اصول 76و 77 قانون اساسی )

نمایندگان برگزیده که پس از تایید صلاحیت از جانب نهادهای مسئول در انتخابات به پیروزی دست پیدا کردند، در اولین گام بایددرصحن مجلس سوگندی را اداکنند که در آن به کتاب قرآن قسم می‌خورند .

متن این سوگندنامه به شرح زیر است:" بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم "من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم ، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم. " 

نزدیک به 3 سال از عمر چهار ساله دوره نهم مجلس شورای اسلامی گذشته است و اگرچه زودهنگام ، زمزمه هایی ازتکاپوی برخی برای انتخابات اسفندماه 94 مجلس از همینک شنیده می شود . پایگاه خبری تحلیلی ورزقان نیوز1 در نظر دارد عملکرد نمایندگان ادواری و نماینده کنونی شهرستان ورزقان را به صورت یک نظرسنجی به اشتراک بگذارد به این گونه که مخاطبین ارجمند به عملکرد هریک ازنمایندگان شهرستان اعلام نظر نموده و مشکلات و نارسائی های منطقه ،ظرفیت ها و پتانیسلهای موجود و نظرات خود را درباره جایگاه کنونی ورزقان و خاروانا دراستان اعلام نمایند تا گامی درجهت روشنگری سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی برداشته باشیم .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: همچنان که قبلا اطلاع رسانی شد شورای مسکن شهرستان حدود دو هفته پیش برگزار شد و قیمت نهایی کل پروژه مسکن مهر به تصویب اعضا رسید. یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه که از سوی نماینده اعضای مسکن مهر (رضازاده) پیشنهاد شد، قیمت گذاری هر واحد بر اساس مساحت خود واحد بود چراکه بین واحدهای ساخته شده تفاوت متراژ معنی دار وجود داشت. با توجه به تصویب این بند، مقرر شده که بنیاد مسکن متراژ هر واحد را به صورت جداگانه اعلام کند. با این حال به دلیل مشکلات به وجود آمده در نحوه ارسال اطلاعات لازم از سوی نظام مهندسی به ادراه ثبت اسناد، این امر به طول انجامید تا اینکه روز شنبه رضازاده عضو شورای شهر و نماینده اعضا با حضور در بنیاد مسکن شهرستان و هماهنگی مدریت این مجموعه با اداره ثبت و راه وشهرسازی، به صورت حضوری نقشه نهایی واحدها را که به تایید نظام مهندسی رسیده بود تحویل گرفت و با اعلام متراژ واحدها به کارشناس بنیاد مسکن، قیمت هر واحد به صورت جداگانه مشخص گردید. با توجه به اینکه مهلت زمان تسویه حساب کامل اعضا تا پایان آذرماه در نظر گرفته شده است، متقاضیان محترم لازم است جهت آگاهی از قیمت تمام شده واحد خود به بخشداری (جناب آقای قلیزاده) و یا نمایندگان اعضا مراجعه نموده و مانده حساب خود را به صورت یکجا به شماره حساب مسدودی 329900005433 بانک مسکن بنام شرکت برج سازی دانا واریز نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه تسویه کامل قبل از اقساط بندی وام بانکی ضروری است لذا لازم است اعضای محترم تمامی فیش های بانکی و یا شرکت برج سازی دانا را که از بابت آورده نقدی واریز نموده اند، جمع کرده و در زمان مراجعه به بنیاد مسکن (جهت دریافت برخی مدارک لازم جهت ارائه به بانک مسکن شعبه مرکزی اهر) به کارشناس مسئول ارائه نمایند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، جلسه اخلاقی تربیتی پایگاه بسیج دانشجویی علم الهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان به مناسبت روز دانشجو با حضور فرمانده سپاه ناحیه ورزقان در محل دانشگاه آزاد اسلامی ورزقان برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر امیر محمودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان ضمن عرض خیر مقدم حضور فرمانده سپاه ناحیه ورزقان،اساتید و دانشجویان وتبریک روز دانشجو،از همه حاضرین به خاطر حضور در جلسه علی الخصوص فرمانده سپاه ناحیه ورزقان تشکر وقدر دانی کرد.سپس علیرضا نجفی فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی علم الهدی ضمن خوش آمد به حاضرین وتبریک روز دانشجو به ارائه گزارش عملکرد یکساله پایگاه پرداخت.در ادامه سرهنگ بیت اله بنی هاشم فرمانده سپاه ناحیه ورزقان،با تبریک روز دانشجو در سخنانی به مسیری که انقلاب ازآغاز تاکنون طی کرده پرداخت ونقش دانشجویان را در طی این مسیر پرپیچ وخم  بسیار ارزنده وچشم گیر خواند.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان،دانشجویان را آینده سازان میهن اسلامی وادامه دهنده تاریخ پر شکوه انقلاب اسلامی  نامید وافزود: اعتماد مقام معظم رهبری به دانشجویان غیر قابل وصف است.وبرگزاری کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه ها که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است را خواستار شد.سرهنگ بیت اله بنی هاشم در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص فرهنگ وتهاجم فرهنگی، نقش بسیج دانشجویی در فرهنگ ومقابله با تهاجم فرهنگی را بسیار گسترده دانست ونمونه های بارز تهاجم فرهنگی را بد حجابی،مصرف گرایی،وجدان کاری کم،فساد و....عنوان کرد.

وی،رتبه دوم ایران را در مصرف لوازم آرایشی بعد از عربستان تأسف بار خواند.وتنهاراه مقابله با تهاجم فرهنگی را سبک زندگی اسلامی عنوان کرد. که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است

 

آوای ورزقان:تصویری/نشست صمیمی فرمانده سپاه ناحیه ورزقان با دانشجویان
 
 
آوای ورزقان:تصویری/نشست صمیمی فرمانده سپاه ناحیه ورزقان با دانشجویان
آوای ورزقان:تصویری/نشست صمیمی فرمانده سپاه ناحیه ورزقان با دانشجویان
 
 
 
 
آوای ورزقان:تصویری/نشست صمیمی فرمانده سپاه ناحیه ورزقان با دانشجویان


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:دانشجو باید در خدمت ولایت باشد نه تله دشمنپایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازآوای ورزقان،حجت الا سلام مسعود مهدوی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: 16 آذر روز دانشجو و جزو افتخارات دانشجویان کشور است، ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که دانشجویان هویت ضد استکباری دارند، در فاصله کم از کودتای 28 مرداد سال32 جنبش دانشجویی خود را نشان داد و ریشه جنبش دانشجویی با هویت ضد استکباری گره خورد.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه تا امروز دانشگاه سنگر مقابله با زیاده‌خواهی و استکبار غرب بوده است، افزود: امروز با افتخارات علمی دانشگاه‌ها توقع آن است که رشد علمی جهشی و شتاب حرکت علمی حفظ شود و محیط اخلاقی و دینی در دانشگاه حاکم باشد.

وی در ادامه گفت: دانشجو باید در خدمت ولایت باشد،دانشجو اگر سیاست زده باشد به دشمنان بزرگ و مشکلات کلان دنیا فکر نمی‌کند در حالیکه دانشجویان ما باید دشمنان اصلی بشر را شناخته و بصیرت کافی پیدا کنند همانطور که امام خمینی(ره) فرمود همه سلاح‌ها را به سمت آمریکا نشانه بروید و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. مسعود مهدوی،با بیان اینکه طرح خائنانه دشمن در منطقه ایجاد فضای سرگرمی داخلی برای جهان اسلام با هدف فراموش کردن مسئله اصلی منطقه یعنی اسرائیل است، ادامه داد: تکفیری‌ها به جای اینکه با اسرائیل و کسانی که با اسلام عناد ذاتی دارند مقابله کنند سلاح‌ها را به سمت برادران خود گرفته‌اند.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: پلیس آمریکا یک جوان سیاه‌پوست را با اینکه اسلحه‌ای نداشت با 6 گلوله به قتل رساند، این عدالت‌کشی و تبعیض نژادی و مقابله با حقوق اولیه انسان‌ها است.اینها چطور دم از حقوق بشر می‌زنند؟ 

وی افزود: آمریکا مولد تروریست است و تروریست زائیده نامشروع برنامه‌های غرب است و آمریکا این جریان فاسد را تولید می‌کند.امام جمعه ورزقان،در بخش دیگری با انتقاد از مسئولین مس سونگون ورزقان گفت،مس این سرمایه عظیم که می تواندضامن رشد کشور واستان شود باید شراطی را مهیا کند،که بر فرهنگ و اقتصاد شهرستان تاثیر بگذارد واشتغال جوانان شهرستان را اولویت خود قرار دهد.

.



تاريخ : 14 / 9 / 1393برچسب:, | 23:1 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:شهریور 94 مورد بهره برداری قرار میگیرد

رئیس دانشگاه پیام نور واحد ورزقان در گفت وگو با آوای ورزقان درخصوص آخرین وضعیت ساختمان آموزشی این دانشگاه گفت:این بنا در زمینی به مساحت 2300متر مربع،با زیربنایی1300مترمربع،و در دو طبقه با اعتبار یک میلیارد وچهارصد میلیون تومان،65درصدپیشرفت سازه ای داشته،و 850 میلیون تا کنون هزینه در بر داشته است.

علی عباسی در ادادمه افزود:به دلیل شرایط نا مناسب جوی و برودت هوای شهرستان کار بنا به کندی پیش رفته است وانشالله در اوایل شهریور 94 به بهره برداری خواهد رسید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

جلسه بررسي مسير انتقال آب ني پوش از دره كوتول به طرح آبياري باراني تحت فشار

شهرداری و شورای شهر خاروانا:جلسه با دعوت شهردار خاروانا از مدير جهاد كشاورزي شهرستان ورزقان، اعضاي شوراي اسلامي شهر و برخي از زارعين و مالكين اراضي واقع در محل طرح آبياري باراني تحت فشار در محل شهرداري خاروانا تشكيل و پيرامون مسائل مربوط به كشاورزان و نحوه انتقال آب كانال ني پوش بحث و بررسي هاي لازم انجام گرفت.

ابتدا شهردار خاروانا ضمن خيرمقدم به مهمانان و مدعوين از خدمات كليه مسئولين محترم بخش و شهرستان به لحاظ انجام خدمات مورد نياز تقدير و تشكر نموده و از انجام طرحهاي كشاورزي مديريت جهاد ورزقان و مسئول جهاد كشاورزي خاروانا قدرداني نمودند؛ سپس به نياز شهر خاوانا به احداث محل مناسب براي استفاده شهروندان و گردشگران و ايجاد فضاي سبز در كنار دره كوتول و مسير انتقال آب كانال ني پوش با قول مساعدت مديريت منطقه آزاد تجاري ارس و همكاران و نياز به همكاري مديريت جهاد كشاورزي و اعضاي شوراي اسلامي و كشاورزان و معتمدين تاكيد كردند.

در ادامه مهندس عليمحمدي، مدير محترم جهاد كشاورزي شهرستان به تشريح اقدامات انجام يافته در بخش خاروانا و اجراي طرح آبياري باراني پرداخته و از كشاورزان و شوراي اسلامي شهر درخواست همكاري و اطلاع رساني به شهروندان و زارعين در مورد مزاياي طرح نمودند كه پس از بحث و تبادل نظر، تصميمات ذيل اتخاذ گرديد: 

- مقرر گرديد كشاورزان درخواست كتبي خود را مبني بر انتقال كانال سرپوشيده ني پوش از دره كوتول را به مركز جهاد كشاورزي خاروانا تسليم نمايند. 

-  مقرر گرديد شركت تعاوني جهت ايجاد هماهنگي هاي لازم بين كشاورزان، جهاد كشاورزي و شهرداري خاروانا و همچنين توزيع آب به نسبت سهم و تحويل پروژه آبياري تحت فشار پس از اتمام پروژه تشكيل گردد يا در صورت قبول يكي از شركت هاي موجود در شهر علي الخصوص شركت تعاوني توليد، نسبت به معرفي آن اقدام نمايند تا عهده دار تحويل و انجام مراحل فوق گردد. 

-  مقرر گرديد كارشناسان جهاد كشاورزي استان با هماهنگي مسئول آب و خاك شهرستان و نماينده شهرداري از مسير انتقال كانال از دره كوتول بازديد و مسير دسترسي توسط شهرداري ايجاد گردد. 

- مقرر گرديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر نسبت به رفع معارضات موجود در مسير با اصلاح ذات البين اقدام نمايند تا در موقع اجراي طرح با مشكل برخورد نگردد. 

- مقرر گرديد جهاد كشاورزي از خيابان بهارستان به طرف محل آبياري باراني، مسير انتقالي آب را به صورت لوله گذاري اجرا و مسير لوله گذاري انتقال آب از كوتول تا پل پل خيابان بهارستان به صورت موقت اجرا گردد و پس از تكميل پروژه ايجاد فضاي سبز و ايجاد تمهيدات لازم در مسير اعم از رسوب گير، فيلتر آشغال گير توسط شهرداري با تاييد جهاد كشورزي به مسير اصلي متصل گردد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: 1266 دامدار ارسبارانی کانکس دامی را دریافت نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم مهری صبح امروز در جلسه کارگروه فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز که با هدف بررسی آخرین وضعیت واحدهای دامی ساخته شده در مناطق زلزله‌زده تشکیل شده بود، اظهار داشت: طبق وعده مسئولان مقرر شده بود 12 هزار واحد پیش‌ساخته بلاعوض بود در مناطق زلزله‌زده احداث شود.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طرف قرارداد این موضوع شرکت بنیاد بتن و سپاه عاشورا بود که طرح‌های سپاه با 7 هزار و 429 واحد به اتمام رسیده است و از طرح‌های بنیاد بتن نیز تاکنون 3 هزار و 305 واحد احداث شده است که در مجموع 10 هزار و 734 واحد پیش ساخته تحویل زلزله‌زدگان شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد واحد دامی پیش ساخته مبلغ 360 میلیارد ریال اختصاص یافته بود، افزود: برای ساخت هر واحد دامی پیش ساخته در مناطق زلزله‌زده 30 میلیون ریال هزینه شده است که به صورت بلاعوض به روستائیان زلزله‌زده اعطاء شده است.

مهری با تاکید بر احصاء لیست دامدارانی که (1266نفر) کانکس دامی دریافت نکرده‌اند، افزود: تمهیدات لازم جهت اتمام و واگذاری این تعداد واحدهای دامی پیش ساخته اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 750 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد نیز برای بازسازی اماکن دامی به تعداد 15 هزار واحد در شهرستان‌های ورزقان، اهر، تبریز، هریس، مرند، هوراند، خاروانا، هادیشهر، خداآفرین و کلیبر تخصیص یافته است افزود: برای ساخت و بازسازی واحدهای دامی دائمی نیز با 50 میلیون ریال تسهیلات، 17 هزار و 561  پرونده تشکیل شده است که از این میزان تاکنون 14 هزار و 648 پرونده در بانک کشاورزی عقد قرارداد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از این میزان، 14 هزار و 141 بهره‌بردار در مناطق زلزله‌زده اولین قسط خود را اخذ کرده‌اند، ادامه داد: 13 هزار و 49 نفر از این تعداد با انجام دیوارچینی و ستون‌گذاری واحدهای دامی شان دومین قسط خود را از بانک عامل اخذ کرده و بیش از 12 هزار و 159 نفر نیز جهت انجام سقف‌کاری و نصب درب و پنجره واحدهای دامی، قسط سوم و آخر خود را اخذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تحویل 10 هزار و 734 واحد پیش ساخته و اتمام ساخت 12 هزار و 159 واحد دامی دائمی تاکنون در مجموع 22 هزار و 893 واحد دامی به زلزله‌زدگان ارسباران تحویل داده شده است، افزود: مقرر شده با تخصیص 3 میلیون تومان وام بلاعوض اقدامات لازم جهت بازسازی یک هزار و 170 واحد دامی در مناطق زلزله‌زده در اهر، هریس، ورزقان و تبریز انجام پذیرد.

علی وفادار فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح‌های اماکن دامی آسیب دیده باید به صورت فنی و اجرایی براساس نقشه‌های سازمان جهادکشاورزی طراحی و احداث شود، افزود: کانکس‌های اضطراری پاسخگوی امروز نیست و از نظر امنیتی و بهداشتی باید اصول رعایت شود.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تلاوت قرآن در مراسم تاج گذاری در انگلیس

اسقف ارشد سابق آکسفورد، خواستار قرائت قرآن کریم در مراسم تاج گذاری پادشاه بعدی انگلستان شد.

به گزارش العالم، روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت که لورد "هریس" در سخنرانی خود در مجلس اعیان گفت، در صورت مرگ یا کناره گیری ملکه الیزابت دوم، در مراسم تاج گذاری شاهزاده ریچارد باید قرآن کریم تلاوت شود. وی این اقدام را موجب جلب اعتماد مسلمانان ِ ساکن انگلیس به دولت و احساس تعلق به آن دانست.

این اظهارات لورد هریس، موجب حیرت و ناخرسندی برخی از محافل انگلیسی و همچنین هجمه ای گسترده ای علیه کلیسا شد، تا جایی که کلیسا متهم شد اعتماد خود را به موسسه ها و رسوم خود از دست داده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش نامه نیوز و به نقل از سایت خبری اشترن، یشترین نیروی داعش از کشور تونس است.

بیش از همه به دلیل مشکلات اقتصادی صنعت توریسم این کشور به شدت آسیب دیده و آمار بیکاری از سایر کشورهای شمال آفریقا به نسبت بسیار بالاتر است.

اگرچه بیشتر نیروهای القاعده از طبقه متوسط جامعه بودند، اما بیشتر نیروهای داعش از افراد فقیر،معتادین به کراک، بی سوادان هستند. بنا بر برآوردها حدود 3هزار تونسی در صف نیروهای داعش قرار دارند.



رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دوران افراط و فضای امنیتی به پایان رسیده‌ گفت: دوران وحدت و اعتدال فرا رسیده است. 

به گزارش کردپرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی روز سه شنبه در اجتماع مردم استان گلستان در گرگان با تأکید بر اینکه امروز دنیا هم در بحث و هم در موضوع تحرک اقتصادی امنیت منطقه و جهان نیازمند ایران زمین است، اظهار داشت: در مسیر تعامل سازنده با دنیا، مسأله هسته‌ای را به مقصد خواهیم رساند و تردید نداشته باشید که 1+5 و دنیای غرب و شرق و همه نیازمند برخورداری از تعامل سازنده با ایران هستند.

دکتر روحانی با بیان اینکه روز به روز بر عظمت ملت ایران افزوده خواهد شد، گفت: ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود و در 15 ماه گذشته و در مسأله هسته‌ای حداقل 15 گام بسیار مهم برای توافق بین دو طرف برداشته‌ شده است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در جایگاهی قرار داریم که دنیا حرف‌های اصولی ما را در مسأله هسته‌ای پذیرفته‌است، خاطر نشان کرد: امروز دنیا قبول دارد که غنی‌سازی در خاک ایران انجام شود، در اراک رآکتور آب سنگین داشته باشیم و تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد و نیز قبول دارند که فعالیت‌های خود را در فردو ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای ایران را به مقصد خواهیم رساند، تأکید کرد: تردید نداشته باشید که ملت ایران پیروز صحنه خواهد بود و سال آینده بی‌تردید وضعیت ما از امسال بهتر خواهد بود.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دوران افراط و فضای امنیتی به پایان رسیده‌ و دوران وحدت و اعتدال فرا رسیده، تأکید کرد: امروز با وحدت، اعتدال، اتحاد و فضای باز برای کمک به یکدیگر و اعتلای فرهنگ، راه خود را ادامه می‌دهیم.

رییس جمهوری گفت: امروز فرهنگ اعتدال، فرهنگ دوستی و برادری و اتحاد در کشور و تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده است و ما پای پرچم وحدت و اتحاد و تعامل تا آخر ایستادگی خواهیم کرد.

 



تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 6:55 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وضعیت نا مطلوب ورودی بیمارستان علامه جعفری ورزقان وعدم پاسخگویی مسئولین بیمارستان.

به گزارش آوای ورزقان, ورودی بیمارستان علامه جعفری ورزقان  از جاده اصلی به فرعی در وضع مطلوبی نیست.ومتاسفانه در مراجعه خود به مسئولین بیمارستان درخصوص اینکه  چرا این جاده درست نمی شود.ویا چه نهاد یا ارگانی باید این مشکل را حل کند.موفق به دریافت جوابی نشدیم در واقع کسی پاسخگو نیست.! 

 
 

 

 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: مجلس با شهید مدرس معنا یافته است

حزب وحدت و همکاری ملی به مناسبت ۱۰ آذر روز مجلس در بیانیه‌ای تاکید کرد: خون شهید مدرس تضمین‌کننده مردم‌سالاری است که بر پیشانی تاریخ این سرزمین ماندگار شد و مجلس با آیت‌الله سیدحسن مدرس معنا یافته است.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حزب وحدت و همکاری ملی به مناسبت 10 آذر روز مجلس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: 10 آذر سالروز شهادت مردی است که ایران معاصر وام‌دار مبارزه و درایت اوست. مردی که هیچ نکرد، جز برای اسلام و هیچ نگفت جز برای آزادی و آزادگی، عالمی که نامش مدرس بود و به ما آموخت که برای حق باید حقیقت‌طلب بود و برای احقاقش باید جهاد کرد. او روحانی بود از سلاله حضرت خاتم انبیا (ص) که در راه اسلام و سیره اجدادش رادمردی و پایمردی نشان داد تا جور زمانه، وی را و اندیشه‌اش را بر نتافت و خون او که تضمین کننده مردم سالاری است بر پیشانی تاریخ این سرزمین ماندگار شد. مجلس با شهید آیت‌الله سید حسن مدرس معنا یافته و اگر امروز در ایران اسلامی سیاست و دیانتمان وحدت یافته است، یادگار مجاهدت‌های شهید مدرس و هم‌اندیشان اوست. این بیانیه می‌افزاید: امروز، روز مجلس، است، مجلسی که بنا فرموده امام خمینی (ره) در راس امور قرار دارد و هویت بخش مردم سالاری دینی است. مجلسی که بر اصل شورا در قامت اسلام قوام یافته و نماینده تجلی رای ملت و نماد همکاری ملی است. حزب وحدت و همکاری ملی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، یاد و خاطره شهدا که خون سرخشان ضمانت مردم سالاری دینی است و امام شهدا بنیان‌گذار این نهضت عظیم  که تحت زعامت مقام معظم رهبری تداوم دارد، یادآور می‌شود که مجلس باید فراتر از جناح‌بندی‌ها و سلیقه‌ها، تام و تمام، نظر و عملش در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و آسایش و آرامش مردم که به حق صاحبان اصلی این انقلاب و کشور هستند باشد. حزب وحدت وهمکاری ملی در این بیانیه آورده است: ما با تاکید بر شعار همبستگی و همکاری ملی راه بهبود معیشت مردم و پیشرفت کشور همراه با گسترش عدالت را گام برداشتن در مسیر اعتدال، فارغ از غرض ورزی‌ها و افراط و تفریط می‌داند و با توجه به جایگاه مهمی که مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد از احزاب فعال در عرصه سیاسی کشور انتظار دارد در برنامه‌ریزی‌های خود برای انتخابات مجلس دهم شاخص‌هایی همچون تدین، تعهد، تخصص، شجاعت تدبیر، برخورداری از سلامت مالی، اعتدال در رفتارهای سیاسی اجتماعی، دفاع از محرومان را در تعیین کاندیداهای نمایندگی مجلس مورد توجه قرار دهند.
پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این روز را به خدمت  نمایندگان زحمتکش مجلس شورای اسلامی ایران تبریک عرض می نماید 


تاريخ : 11 / 9 / 1393برچسب:, | 18:19 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

چگونه احمدی نژاد، علی مطهری را نماینده مجلس کرد؟

به گزارش جهان به نقل از پارس؛ احمدي نژاد در تحليلي پيرامون انتخابات آتي مجلس تاكيد كرده كه مجلس دهم در اختيار اصلاح طلبان خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، احمدي نژاد با اشاره به آرايش سياسي مجلس و آرايش گروههاي سياسي براي انتخابات آتي مجلس گفت: مجلس را در دور بعد، اصلاح طلبان به دست خواهند گرفت و اصولگرايان شكست خواهد خورد.

وي با اشاره به مفهوم اصولگرايي اظهار داشت: اصلا مجلس فعلي هم در دست اصولگرايان نيست و ما اصولگرا به معناي واقعي نداريم كساني كه به اسم اصولگرايي در مجلس حضور دارند بيشتر شبه اصولگرا هستند؛ كاسب و ... هستند و بيشترين ضربه را به اصولگرايي همين آقايان زدند و مواضعشان مشخص نيست.

وي با اشاره به مواضع علي مطهري در مجلس گفت: اصولگراي واقعي، علي مطهري است. او يك مرد است و حرف خود را رك و راست مطرح مي كند.

وي افزود: علي مطهري از كسي ترس ندارد و به راحتي مواضع خودشان را آشكار مي كنند. 

وي با پيش بيني انتخابات مجلس دهم گفت: به قطع و يقين، جماعتي كه نام خود را اصولگرا گذاشته اند سال آينده شكست مجددي خواهند خورد وشايد بشود گفت كه اصولگرايان در انتخابات آينده وجود نخواهند داشت كه بخواهند بيايند تا با اصلاح طلبان مقابله كنند.



تاريخ : 11 / 9 / 1393برچسب:, | 18:14 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

با قرن ها فاصله از عاشوراي ۶۱هجري، زاده شده ايم اما اين دليل نمي شود پا به راه کربلا نباشيم. آن روز نبوديم براي لبيک به هل من ناصرينصرني ابا عبدا... (ع) اما امروز هستيم، آن صدا، مثل اذان ما را به نماز زيارت مي خواند، پس مي رويم، پس هرکه دارد هوس کرببلا بسم ا... اين غزل عاشقانه اي است که از زبان زائران سروده مي شود، اما آن سوي ماجرا، عاشقاني هستند که با همه داشته هاي خود به ميدان مي آيند. آن ها هم مي گويند، اگر نبوديم تا در عاشوراي ۶۱هجري تيغ به ياري حسين فاطمه (ع) از نيام غيرت برآوريم، اگر نبوديم تا به راه موکب اسرا، جان نثار کنيم، اما امروز هستيم، هل من ناصر ... هست و کاروان هايي که مي آيند تا کربلا، در اربعين غيرت خدا را به جهانيان نشان دهد، مي آيند و اين آمدن سعادت مي دهد، تا به پيشواز برويم و هرچه داريم، بله همه داشته هامان را بي دريغ پيشکش کنيم به ساحت زنان و مرداني که خالصانه پا به راه عشق شده اند. به پيشواز مي رويم، تا بگوييم، زائر حسين را، مسکن دل و ديده ماست و ما بهشت را در نگاه خسته اما مهربان او مي‌جوييم، مهم نيست به چه زباني حرف مي زند، مهم اين است که کلامش طعم عشق دارد، عشق به حسين و السلام عليک يا اباعبدا... الحسين (ع)

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: قانون استخدام معلولان در ورزقان کلید نخورده است

رحیم بلال‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار کرد: معلولان این شهرستان از اجرای قانون حمایت از سه درصد استخدام و ماده دو مناسب‌سازی محیطی همچنان محروم هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ورزقان 918 نفر معلول دارای تشکیل پرونده وجود دارند که در صورت غربال‌گری احتمال افزایش دو برابری این آمار وجود دارد، از تشکیل هیئت جانبازان و معلولان در شهرستان خبر داد و گفت: نباید به معلولان با دیده ترحم نگاه کرد، بلکه باید به آنها به چشم یک انسان نامحدود نگاه کنیم تا این شعار به واقعیت تبدیل شود.

بلال‌زاده اضافه کرد: تمام ادارات باید در حل مسائل و مشکلات اشتغال و معیشتی و ... افراد معلول عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه از شهرداری خواست محیط تردد برای این عزیزان ایجاد کنند تا در هنگام رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.

معاون فرماندار ورزقان فراهم کردن نشاط اجتماعی معلولان را اولویت کاری ادارات شهرستان دانست و از تمام ادارات دولتی خواست برای ارائه خدمات به افراد معلول دریغ نکنند.