با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و بخش؛ جلسه ای پیرامون مسائل مهم روز منطقه خاروانا در مجتمع کشت و

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: بر اساس اطلاعات کسب شده، امروز شنبه 4 دی ماه 1395، جلسه مهمی با حضور فرماندار شهرستان ورزقان، بخشدار خاروانا، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی، صادقی معاونت اداره کل منابع طبیعی استان، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهرستان، شورای اسلامی شهر خاروانا و اعضای هیات موسس شهرک مبل خاروانا، روسای تعدادی از ادارات شهرستان، جناب آقای مهندس مهرزاد مدیر مجتمع کشت و صنعت مرزآباد چای و حاج یحیی علیزاده معتمد و پیش کسوت خاروانا در محل مجتمع کشت و صنعت مرزآباد چای برگزار گردید.

 در ابتدای جلسه، یحیوی فرماندار شهرستان ورزقان ضمن تشکر از حضار جلسه، سخنانی در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی ایراد نمودند و اظهار داشتند ضروری است که تمام واحدهایی تولیدی در شهرستان احیا شوند. اما تا زمانی که موانع حل نشوند و به ویژه موانع و مشکلات اخد مجوزهای قانونی و بروکراسی اداری موجود رفع نشود، راه اندازی واحدهایی تولیدی و یا واحدهای نیمه تمام راکد خواهد ماند. طبق اظهارات ایشان، در این زمینه گامهای مثبتی از طرف فرمانداری و مسئولین شهرستان و بخش برداشته شده است. فرماندار شهرستان در ادامه سخنان خود افزودند که شایعه عدم انتقال آب سد حاجیلار به اراضی خاروانا و ملک و دستجرد کذب محض بوده و اجرای این پروژه در دستور کار قرار دارد.

در ادامه جلسه حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدوی امام جمعه شهرستان، بیاناتی در خصوص اقتصاد مقاومتی ایراد فرمودند و اظهار داشتند که  جلسات به دفعات و متعدد برگزار می گردد ولی متاسفانه نتایج خوبی به عنوان خروجی جلسات شاهد نیستیم. ایشان در این خصوص رهنمودهایی ارائه نموده و اظهار داشتند در گذشته  در بخش صنعت و معدن و کشاورزی توجه جدی به این شهرستان نشده که شهرک صنعتی ورزقان نمونه بارز این بی توجهی است  که مدت ده سال است تاسیس گردیده اما هنوز بلاتکلیف مانده است ولی در ماههای اخیر بعد از انتخاب آقای مهندس علیزاده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حرکت جدی در بخش صنعت و معدن به ویژه صنایع پایین دستی صنعت مس صورت پذیرفته است.  وی اظهار داشت احداث صنایع پایین دستی و شهرک مبل و احداث پایاب سد و پتروشیمی از مهمترین ضروریات این بخش بوده و خواستار پیگیری جدی مسائل و مشکلات بخش خاروانا شدند.

 

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر علیزاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند. وی در ابتدا ضمن تشکر از همه حاضرین جلسه اعلام داشتند که موضوع اصلی جلسه پیگیری مشکلات بخش خاروانا و شهرک  مبل و پایاب سد  و پتروشیمی بوده و در کل ماهیت جلسه موضوعات مورد اشاره می باشد. وی در مورد جلساتی که در تهران با حضور اهالی خاروانا برگزار شد و استقبال خوبی گردید تقدیر و تشکر نمود و بعد خطاب به آقای نیرومند مدیر عامل محترم شرکت شهرک های صنعتی استان، اظهار داشتند اهالی بخش خاروانا، اکثرا در تهران در صنعت مبل و صنایع چوبی مشغول به کار بوده و در خصوص صفر تا صد این صنعت، تبحر و تجربه کافی دارند. چون اهالی این بخش که ارق وطنی دارند عزمشان را جزم کرده و تصمیم جدی و قاطعانه گرفته اند تا این شهرک مبل در اینجا راه اندازی گردد، لذا انتظار دارند زمین مورد نیاز به طریق مقتضی فراهم گردیده و منتظر مجوزهای لازم و قانونی هستند تا اقدامات اولیه شروع گردد.

ایشان در ادامه نیز از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست خواستار حل مشکلات و صدور به موقع مجوزهای لازم جهت اجرای پروژه های پتروشیمی و شهرک مبل شدند. مهمترین مسئله ای که ایشان در ادامه سخنان خود به آن اشاره کردند، موضوع احداث و اجرای پروژه  پایاب سد و انتقال آب به اراضی کشاورزی منطقه بود. نماینده مردم ورزقان و خاروانا افزود: بنده و مسئولین مربوطه و به خصوص جهاد کشاورزی با جدیت تمام پیگیر این مسئله مهم هستیم و مطالعات طرح اجرایی پایاب سد به شرکت روان آب آریا واگذار گردیده است. سپس به مشکلات اهالی روستای لیلاب که با منابع طبیعی در زمینه اراضی کشاورزی داشتند اشاره و  خواستار حل آن شدند. ایشان در ادامه سخنان خود افزودند جناب آقای دکتر مهرزاد مرزآبادی نمونه موفق و بارز یک سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت کشت و صنعت در منطقه می باشند و ضمن قدردانی از زحمات و سرمایه گذاری کلان  این بزرگوار، از مسئولان خواستار حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش های مختلف در این بخش شدند. دکتر علیزاده در ادامه سخنان خود به بزرگراه نوردوز- خاروانا- ورزقان- تبریز اشاره کردند و افزودند که این پروژه بسیار بزرگ در آینده نزدیک به پیمانکاران واجد شرایط واگذار و کلنگ احداث آن زده خواهد شد. همچنین در خصوص احداث پتروشیمی خاروانا اعلام نمودند که مجوزهای لازم در حال اخذ بوده و عن قریب اخذ مجوز ها تمام و کارهای اجرای آن  آغاز خواهد شد.

چهارمین سخنران جلسه جناب آقای حاج یحیی علیزاده بودند که به نمایندگی از طرف اهالی، و با هماهنگی شورای اسلامی شهر به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تشکر از همه حاضرین و بانیان جلسه و مهمانان ویژه این جلسه، در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی منطقه، خصوصا مهاجرت های دسته جمعی اخیر، مسائل شهرک مبل، پتروشیمی، پایاب سد و بزرگراه سخنرانی کردند و خواستار رفع همه این مشکلات از جانب نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان و سایر مدیران حاضر در جلسه شدند. وی از زحمات آقای دکتر علیزاده نماینده مردم در مجلس شورای تشکر ویژه داشتند که با جدیت کامل مسائل منطقه را پیگیری می نمایند. ایشان اظهار داشتند جهت جلوگیری از مهاجرت مردم و برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، یک انقلاب صنعتی  و کشاورزی در منطقه نیاز هست تا منطقه را نجات داده و از مهاجرت جوانان جلوگیری شود و قطعا ایجاد اشتغال موجب  بازگشت جوانان به منطقه خواهد شد. به دنبال سخنان ایشان، رضا علیزاده نماینده مردم در مجلس، آقای یحیی علیزاده را فردی تلاشگر و متعهد و زحمتکش و ریش سفید منطقه دانستند و از زحمات این بزرگوار تشکر کردند.

در ادامه جلسه جناب آقای مهندس  نیرومند مدیر عامل محترم شرکت شهرکهای صنعتی استان ضمن تشکر از زحمات مسئولین بخصوص آقای دکتر علیزاده، به پیگیری های ضروری در حوزه صنعت و معدن استان و شهرستان اشاره کرده و اظهار داشتند یکی از اصول اقتصاد مقاومتی صداقت در گفتار و عمل  مسئولین می باشد که متاسفانه در برخی موارد در صورت در خواست مطالبات مردم، همه در مقابل ایشان قرار می گیرند. در ادامه ایشان آمادگی کامل خود و همکارانشان را درخصوص طراحی و مشاوره در این زمینه اعلام نمودند و مقرر گردید در اسرع وقت جلسه ویژه ای  با هیئت موسس شهرک مبل خاروانا برگزار شود و نتیجه نهایی در این خصوص اعلام گردد.

ششمین سخنران جلسه جناب آقای مهندس صادقی معاونت محترم اداره کل منابع طبیعی استان بودند. ایشان بیان نمودند که اداره منابع طبیعی در مقابل هیچ کس و هیچ ارگانی قرار نگرفته و آماده همکاری با همه ارگانها و مردم می باشد. نگهداری منابع طبیعی کاری بسیار دشوار است که با مشارکت عمومی و مردمی می توان از آنها حفاظت کرد. این اداره کل آمادگی کامل برای واگذاری زمین به طرح های کشاورزی و صنعتی را دارد و شروع این کار از طریق جهاد کشاورزی و امور اراضی و جواب استعلام لازم در اسرع وقت از طریق این اداره ارائه  می شود. طبق وعده ایشان، در خصوص واگذاری زمین به شهرک مبل خاروانا، مساعدتهای لازم صورت خواهد پذیرفت.

منبع خبر: کانال تلگرامی انعکاس اخبار بخش خاروانا و آقایان رضا ولیان، قادر مداحی و حسن رشتبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: