۵ تا ۷ درصد گاز تولیدی کشور در صنایع پتروشیمی به ارزش افزوده تبدیل می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: تنها ۵ تا ۷ درصد میزان گاز تولیدی کشور به صنعت پتروشیمی تعلق دارد و به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

مرضیه شاهدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه تنها 5 تا 7 درصد گاز تولیدی کشور به صنعت پتروشیمی تعلق دارد، اظهار داشت: متأسفانه بیش از 90 درصد گاز تولیدی در کشور در جهت تأمین سوخت و سوزاندن استفاده می‌شود که امیدواریم مردم کشور با تغییر در الگوی مصرف، موجب ارزش آفرینی در این صنعت شوند.شاهدانی 1

وی افزود: امیدواریم الگوی مصرف مردم کشور مطابق کشورهای توسعه یافته شود تا بخش اعظمی از سرمایه ملی به هدر نرود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در ادامه با اشاره به آغاز عملیات احداث پروژه خط لوله اتلین غرب اظهار داشت: پتروشیمی تبریز در سال‌های متمادی فعالیت‌های چشمگیری داشته و در مرحله تولید و صادرات در صنعت پتروشیمی کشور نقش مهمی ایفا کرده است.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در این مجتمع و پتانسیل از لحاظ نیروی انسانی متخصص و امکانات موجود، برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص توسعه این مجتمع انجام شده است.

شاهدایی به خریداری و آماده سازی خط لوله انتقال اتیلن غرب حد فاصل میاندوآب تا تبریز اشاره کرد و گفت: تنها در بخش تخصیص اراضی به جز اراضی ملی با مشکل روبه‌رو هستیم که امیدواریم پیمانکار در این خصوص اقدامات لازمی را صورت دهد.

وی با بیان اینکه این پروژه دو سال دیگر به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: پتروشیمی مجموعه‌ای از محصولات را تولید می‌کند و می‌تواند در تولید محصولات صنایع پایین دستی قابلیت خوبی از خود نشان داده و اشتغال زیادی ایجاد کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: