با اجرای برجام می‌توان معضل بیکاری را حل کرد
تاريخ : 3 / 11 / 1395برچسب:, | 10:30 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان موضوع بسیار مهمی در کشور است که باید به گونه‌ای حل شود گفت: با اجرای برجام می‌توان معضل بیکاری که پاشنه آشیل در اقتصاد است را حل کنیم.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالگرد یک سالگی اجرای برجام و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت که اقتصاد مقاومتی می‌تواند الگوی مناسبی باشد تا بتوانیم از مشکلات اقتصادی در کشور برون رفت داشته باشیم، ما درکنار این مباحث برجام را داریم؛ برجامی که باعث شد قسمتی از تحریم‌های کشور کاهش پیدا کند. این کاهش تحریم‌ها، تعاملات کشور ما را در سطح بین‌المللی با کشورهای دنیا بیشتر می‌کند.

وی افزود:‌ اگر تحریم‌ها کاهش پیدا کند تعامل کشور با دیگر کشورها بیشتر می‌شود البته با این فرض که برجام به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود. چرا که ما متاسفانه می‌بینیم از سمت برخی کشورها مانند آمریکا سنگ‌اندازی‌ها و خلف وعده‌هایی می‌شود. اگر برجام به صورت کامل اجرایی شود می‌تواند بر مبنای اقتصاد مقاومتی این امید را در کشور ایجاد می‌کند که بتوانیم بر مشکلات اقتصادی کشورمان فائق آییم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همواره بر این تأکید دارد که ما بر داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی خود تکیه کرده و آنها را مدنظر قرار دهیم و بتوانیم با تعامل سازنده و مؤثر با کشورهای پیرامون خود در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای این ظرفیت خود را گسترش دهیم.

ساعی اضافه کرد: یکی از ظرفیت اصلی که در کشور وجود دارد بحث نیروی انسانی جوان و متخصص است؛ یعنی ما یکسری نیروی انسانی داریم که به عنوان نیروی جوان محسوب می‌شوند و برخی نیروهای انسانی ما هم متخصص هستند که باید بتوانیم اینها را بسیج کنیم تا در خدمت اقتصاد کشور و رشد و توسعه آن قرار گیرند؛ ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی کشور ما در برخی حوزه‌ها دستاوردهای بسیار خوبی در دهه‌های گذشته داشت که می‌توانیم از این طریق دستاوردهایی در حوزه زیرساختی، دانشگاهی و دانش‌بنیان‌ها فراهم کنیم.زیرساخت‌های کشور در جاهایی آماده است و در جاهایی هم باید نوسازی صورت گیرد و در کل باید گفت ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد؛ ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف از جمله وجود صنایع که البته باید نوسازی شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود منابع طبیعی بسیار غنی، مواد معدنی مختلف و برخورداری خوب در حوزه نفت، فسیل و گاز ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای هستند که می‌توانیم از آنها به درستی استفاده کنیم. از طرفی هم در حوزه مسائل ژئوپلتیکی و استراتژیکی موقعیت خوبی داریم که همه این‌ها را اگر بتوانیم با داشته‌های خودمان تلفیق کنیم به تعامل و ارتباطات سازنده در روابط بین‌المللی دست پیدا می‌کنیم؛‌ روابطی ما بر اساس عزت، مصلحت و حکمت بنا شده،‌ حفظ عزت برای ما ایرانی‌ها بسیار مهم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ما اگر بتوانیم روابط را بر مبنای این عزت پیش ببریم می‌توانیم تعاملات را بالا ببریم و سرمایه‌گذار خارجی را با وجود نیرهای انسانی که داریم در کشور به کار گیریم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها باید به صورت مشترک صورت گیرد که از این طریق تکنولوژی‌های دنیا وارد کشورمان شود،‌گفت: به واسطه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی، نیروی‌های انسانی ما مشغول به کار خواهند شد لذا ما می‌توانیم این امید را داشته باشیم در فضایی که برجام اجرا می‌شود می‌توانیم بحث بیکاری را که پاشنه آشیل در اقتصاد ما است را حل کنیم و با توجه به نرخ بالای بیکاری رشد و بحث اشتغال که بحث مهمی برای خانواده‌ها، جامعه، دولتمردان و کشور شده می‌توانیم به نوعی آنها را حل کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان موضوع بسیار مهمی در کشور است که باید به گونه‌ای حل شود گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به درستی انجام شود برجام موتور محرکی برای اقتصاد مقاومتی خواهد بود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: