پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، محمدرضا نعمت زاده امروز سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان با تاکید بر اینکه کنسانتره تولیدی در این مجتمع نباید از استان آذربایجان شرقی خارج شود، گفت: بر اساس مطالعات جدیدی که در حال انجام است به نظر می رسد ذخیره معدن مس سونگون به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره معدن مس سونگون بیش از این ۴۰۰ میلیون تن برآورد شده بود، این معدن را یکی از معادن مهم کشور در سح کشور و استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: با راه اندازی واحدهای جدید در قالب طرح توسعه این معدن و ظرفیت سازی برای صنایع پایین دستی، اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی در استان ایجاد می شود.

 

وزیر صنعت و معدن و تجارت را در این بازدید، علیرضا جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، رحمانی قائم مقام وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، علیزاده نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن، مراد علیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از نمایندگان و مسئولان استانی همراهی می کردند.

 

بازدید از کارخانه تلغیظ و معدن مس سونگون و شرکت در یک جلسه تخصصی با حضور مسئولین شهرستانی و استانی و مدیران شرکت مس از جمله برنامه های سفر چند ساعته نعمت زاده به ورزقان بود.

مجتمع مس سونگون ورزقان در ۱۳۰ کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
در این معدن سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار تقریبی ۳۰درصد تولید می شود که به لحاظ نبود کارخانه های ذوب و پالایش کنسانتره مس به کشورهای مختلف صادر می شود.
در زمان حاضر بیش از ۵ هزار نفر در این مجتمع مشغول هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز به منظور افتتاح پروژه های مربوط به سال اقتصاد مقاومتی با ورود به فرودگاه بین المللی تبریز مستقیم راهی شهرستان ورزقان شد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: