امام علي(ع) از نگاه ديگران :
تاريخ : 20 / 1 / 1396برچسب:, | 8:14 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پيشواي مذهب شافعي :علي حُبّه جُنهً امام النّاس والجِنّه وصي المصطفي حقاً قسيم النّار والجَنّه
دوستي علي سپر آتش دوزخ است او امام انسان ها و جن است. او وصي مصطفي و تقسيم كننده بهشت و جهنم است.
زمخشري از دانشمندان و ادباي مشهور وصاحب تأليفات ارزنده درباره حضرت علي(ع) مي گويد : من چه بگويم درباره مردي كه فضايل او را دشمنان از راه كينه جويي و حسادت انكار كردند و دوستانش از ترس و بيم پنهان كردند. باز از اين ميان آن قدر فضليت هاي وي انتشار يافت كه شرق و غرب را فرا گرفت.
جرج جرداق نويسنده و محقق مسيحي:
آيا از فرمانروايي خبرداري كه خود نان سير نخورد، زيرا كه در كشور او كساني يافت مي شدند كه با شكم سير نمي خوابيدند و جامه نرم نمي پوشيدند، زيرا در ميان ملت كساني بودند كه لباسي خشن و درشت مي پوشيدند و درهمي را اندوخته نساخت و به فرزندان و ياران خود هم وصيت نمود كه غير از اين راه و روشي نپيمايند.
بارون كادايفو دانشمند فرانسوي: علي مولود حوادث نبود، بلكه حوادث را او به وجود آورده بود. اَعمال او مخلوق فكر و عاطفه و مخيله خود اوست. پهلواني بود در عين دليري؛ دلسوز و رقيق القلب؛ شهسواري بود كه در هنگام رزم آرايي زاهد و از دنيا گذشته بود.
شبلي شميل از پيشكسوتان مكتب ماديگري:
پيشوا علي بن ابي طالب بزرگِ بزرگان، يگانه نسخه اي است كه نه شرق و نه غرب ،نه در گذشته و نه در امروز صورتي مطابق اين نسخه نديده است.
جرجي زيدان، نويسنده مصري مُدير مجله الهلال مي گويد:
آيا علي پسر عموي پيغمبر و جانشين و داماد او نبود ؟ آيا او آن دانشمند پرهيزكار و دادگر نبود ؟ آيا او آن مرد با اخلاص و غيور نبود كه در پرتو مردانگي وغيرتش اسلام و مسلمانان عزت يافتند؟
و فردوسي در مدح او مي سرايد:
اگر چشم داري به ديگر سراي
به نزد نبي و علي گير جاي
هر آن كس كه در جانش بغض علي است
ازو زارتر در جهان، زار كيست؟
يقين دان كه خاك پي حيدرم
براين زاده ام هم بر اين بگذرم

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن عرض تبریک سالروز ولادت با سعادت علی بن ابوطالب به خدمت تمام عاشقان خاص حضرت به ویژه مردم خونگرم منطقه ورزقان و خاروانا

ایکاش در نام گذاری این ایام تجدید نظر میشد وروز ولادت فقط روز ولادت میشد ومردم ما درگیر حاشیه نبودنند و وقت کافی برای شناختن مولایی خود داشتند روز پدر یک روزدیگری که برای مردم ارزش ملی دارد انتخاب می شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: