در سفر یکروزه روحانی به آذربایجان شرقی چه گذشت؟
تاريخ : 31 / 1 / 1396برچسب:, | 12:25 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر روحانی به آذربایجان شرقی با ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و سخنرانی وی در آنجا کلید خورد؛ رئیس جمهوری در فرودگاه با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مقام های کشوری و لشکری مستقر در استان مواجه شد.
در ادامه و در شرایطی که قرار بود رئیس جمهوری با بالگرد برای بازدید از روستای سیل زده 'چنار' شهرستان عجب شیر برود، وی ترجیح داد مسیر بیش از 100 کیلومتری تبریز تا آنجا را با خودرو بپیماید.
روحانی در مسیر فرودگاه تبریز تا روستای سیل زده'چنار'، از نزدیک به دیدن پل غله زار در آذرشهر که شماری از هموطنان عزیزمان در سیل اخیر در آنجا جان خود را از دست دادند، رفت و پس از شنیدن توضیحات مسئولان امر، نسبت به رفع مشکلات مواصلاتی این محل دستورات لازم را صادر کرد.
رئیس جمهوری کشورمان پس از آن، میهمان بانوان روستای 'میهماندار' در مسیر سیل روستای 'چنار' شهرستان عجب شیر شد و در فضایی صمیمی پای صحبت های آنان نشست و نسبت به برآورده شدن خواسته های آنان قول مساعد داد.
رئیس دولت تدبیر و امید سپس خود را به روستای 'چنار' که 20 ساکن آن بر اثر سیل جان خود را از دست دادند، رساند و پس از بررسی مشکلات موجود در آنجا دستورات لازم را برای تسریع در رسیدگی به وضعیت سیل زدگان روستا و حل مشکلات سرپناه و معیشتی آنان صادر کرد.
روحانی بعد از بازدیدهای سر راه مسیر تبریز تا روستای 'چنار'، حدود ساعت 14بعد از ظهر به تبریز بازگشت تا در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور جمعی از وزرا شرکت کند.
رئیس کابینه 'امید' در این نشست نیز پس از برشمردن ویژگی های اخلاقی، ارزشی و فرهنگی والای آذربایجان و مردم آن و نقش بی بدیل شان در ساختن تاریخ ایران، بار دیگر بر ضرورت عزم همگانی برای رفع خسارات و دشواری های ناشی از سیل اخیر و انجام اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از پیش آمدن حوادث مشابه احتمالی در آینده تاکید کرد.
سفر رئیس دولت یازدهم به آذربایجان شرقی علاوه بر آشنایی نزدیک شخص دوم مملکت نزدیک از آخرین وضعیت سیل و سیل زدگان استان، برکات صنعتی و اقتصادی نیز داشت و وزیران دولت 'امید' با افتتاح چند طرح اشتغال زا، عزم دولت برای فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر استان را به نمایش گذاشتند.
با این نگاه بود که محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی کابینه 'اعتدال'، با سفر به شهرستان مرزی جلفا، مرحله نخست طرح دو هزار و 500 هکتاری آبرسانی مرزی را در این شهرستان، به وسعت یک هزار هکتار و پتانسیل اشتغال زایی برای یک هزار و 300 نفر افتتاح کرد تا بستر چشم انداز توسعه کشاورزی در دشت های این منطقه مرزی مهیا شود.
مشاور وزیر نیرو نیز در قالب سفر یکروزه رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی، مسیر خود را به سمت شهرستان بستان آباد کج کرد تا سد یک هزار و 100 میلیارد ریالی 'کلقان' را که از عوامل بازدارنده سیل اخیر و نجات 20 روستا از خسارات احتمالی سیل بود، آبگیری کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کابینه'تدبیر و امید' نیز با حضور در شهرک شهید سلیمی آذرشهر، کلید واحد خصوصی تولید الکتروموتورهای سامانه های گرمایشی و سرمایشی را با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای 150 نفر و ممانعت از خروج سالانه دو میلیون دلار ارز را روشن کرد.
پایان بخش سفر یکروزه پرمشغله رئیس جمهوری کشورمان به آذربایجان شرقی، نشست با نخبگان استانی بود که در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه برگزار شد و شعرخوانی و خوشامدگویی فارسی- ترکی 'خسرو سرتیپی' از فعالان فرهنگی- ادبی تبریز به صمیمیت آن افزود.
روحانی در این نشست نیز با ارایه برشی از دستاوردهای گرانسنگ دولت تدبیر و امید در حوزه سیاستگزاری داخلی و خارجی با محوریت رفع مشکلات اقتصادی به عنوان دغدغه نخست مردم، از وجود ظرفیت های بزرگ در آذربایجان شرقی برای توسعه و عمران بیشتر آن سخن گفت.
رئیس کابینه 'امید' در جمع نخبگان آذربایجان شرقی در تبریز همچنین بر ضرورت هم افزایی ملی در روزهای منتهی به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری سخن گفت و تاکید کرد که ناامید کردن مردم، خدمت به منابع ملی، کشور، و شهروندان نیست.
روحانی در این نشست به دستاوردهای ناشی از تلاش شبانه روزی دولت 'اعتدال' در چهار سال گذشته نیز اشاره کرد و مثبت شدن تراز تجاری کشور بعد از 62 سال و واریز شدن 40 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی را تنها 'مشتی' از 'نمونه خروار' ماحصل رای مردم به 'تغییر' در خرداد 1392 دانست.
ساعت حدود 22 دیشب بود که هواپیمای مزین به پرچم سه رنگ کشور عزیزمان ، میهمان عزیز آذربایجانی ها را از آسمان تبریز کهن سال به سمت شیراز زیبا به پرواز درآورد.
از: محمد عزیزی راد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: