ضرورت مهارت‌افزایی فارغ التحصیلان/60 درصد زندانیان استان بی‌سواد یا کم سواد هستند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت مهارت افزایی فارغ التحصیلان تاکید کرد. 
  
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به قیام 15 خرداد افزود: قیام مردم فهیم ایران اسلامی در این روز، سرآغاز جنبش و نهضت اسلامی بود. 
  
وی همچنین از حضور پرشکوه مردم ایران و بخصوص آذربایجان‌شرقی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکر کرد و ادامه داد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر ثابت کردند که در صحنه‌های حساس و تاریخی، در کنار انقلاب و نظام بوده و در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری پیشتاز هستند. 
  
 وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان، هیچ گونه مشکل امنیتی خاصی را شاهد نبودیم، عنوان کرد: بدون کوچکترین تنشی، رقابت‌های انتخاباتی کاندیداها و طرفداران آن‌ها در استان برگزار شد و با همکاری هیأت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت و نیروهای نظامی و امنیتی انتخاباتی در شأن استان و ایران برگزار کردیم. 
  
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات مدیرکل زندان‌های استان مبنی بر ارائه برخی آمارها، اظهار کرد: بیش از دو سوم افرادی که وارد زندان می شوند در بدو ورود به زندان؛ معتاد هستند. 
  
 شبستری، اعتیاد را مادر آسیب‌های اجتماعی دانست و ابراز کرد: دو سوم زندانیان استان را افراد معتاد تشکیل می‌دهند که آمارهای این چنینی، حاکی از ارتباط مستقیم اعتیاد با دیگر جرایم می باشد. 
  
وی با اشاره به مشکلات خانواده های زندانیان اظهار کرد: اگرچه بسیاری از خانواده‌های زندانیان، تحت پوشش خدمات دستگاه‌های خدمات رسانی همچون بهزیستی و کمیته امداد هستند ولی باید تلاش‌ها برای استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین و سایر سازمان‌های مردم نهاد خیر افزایش یابد. 
  
 وی با بیان اینکه هنوز با ایده آل‌ها فاصله داریم، گفت: تعداد زندانیان زندان تبریز، سه برابر ظرفیت این زندان است و انتظار داریم مدیرکل زندان های استان، پیشنهادات عملیاتی خود برای کاهش و رفع مشکلات را در اسرع وقت اعلام کنند. 
  
 شبستری همچنین در بخشی از سخنان خود از ایجاد مدرسه دولتی در زندان تبریز از سوی اداه کل آموزش و پرورش استان تقدیر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 60 درصد از زندانیان استان، کم سواد یا بیسواد هستند این اقدام، اقدامی بسیار خوب و قابل تقدیر است. 
  
 وی اظهار کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که تمامی زندان‌های استان به کانون‌های فرهنگی و مراکز آموزشی و تفریحی تبدیل شوند. 
  
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ساماندهی اوقات فراغت جوانان گفت: خوشبختانه از سال 92 تا امروز، پرتال اوقات فراغت روزبه روز تکمیل تر شده است. 
  
شبستری در واکنش به ارائه اخباری مبنی بر کاهش حضور جوانان و نوجوانان در برنامه های اوقات فراغت استان بیان کرد: این آمار حاکی از این است که از آمار فله‌ای سال های گذشته، دور می شویم  و به آمارهای واقعی نزدیک تر می شویم. 
  
 وی خطاب به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی دخیل در امر اوقات فراغت جوانان گفت: تمامی ما باید نوجوانان و جوانان استان را فرزندان خودمان بدانیم و برای کاهش مشکلات این حوزه بیش از پیش تلاش کنیم. 
  
 وی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های لازم به جوانان و نوجوانان از مقاطع تحصیلی پایین‌تر، افزود: جای تاسف است که اکثر فارغ التحصیلان جامعه امروز؛ یک کار ساده فنی همچون بستن پیچ و مهره بلد نیستند و باید سازمان‌های مسئول در این زمینه، تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند. 
  
شبستری بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت شهرداری‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اوقات فراغت جوانان، تاکید کرد. 
  
وی از انعقاد تفاهم نامه مشترک فی ما بین وزارت کشور و سپاه با هدف کاهش و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور خبر داد و عنوان کرد: 80 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج اختصاص داده شده که از این مبلغ، 20 میلیارد ریال مربوط به سپاه و بسیج آذربایجان شرقی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: