اندر حکایات راه اندازی مجدد اداره ثبت احوال در خاروانا!
تاريخ : 23 / 9 / 1396برچسب:, | 9:22 | نویسنده : سعید علیزاده

 

اختصاصی خاروانا نیوز: همانطور که مردم غیور بخش خاروانا اطلاع دارند، سالهاست اداره ثبت احوال خاروانا تعطیل شده و فعالیت آن تنها در سطح نمایندگی ثبت احوال شهرستان با حضور یکی از نیروهای این اداره انجام می پذیرد. حضور کارمند مذکور نیز بسیار نامنظم بوده و از سوی دیگر فعالیت ایشان تنها به دریافت اسناد و مدارک محدود می شود و امکان انجام امورات اداری ضروری در این نمایندگی میسر نیست.

لذا با روی کار آمدن شورای دوره چهارم شهر خاروانا، پیگیری راه اندازی مجدد این اداره به طور جدی در دستور کار این شورا قرار گرفت و بارها جلساتی در این خصوص در تبریز و شهرستان برگزار گردید. بعد از پیگیری های متعدد، مسئولین ذیربط درخواست نمودند تا دو دستگاه کامپیوتر و محلی برای استقرار اداره از سوی شورا تامین گردد تا اداره مذکور در مرکز بخش خاروانا استقرار یابد. اعضای شورا نیز علاوه بر تامین محل، تجهیزات کامپیوتری را نیز با همکاری خیرین بزرگوار آماده کردند که تامین تجهیزات با تلاش های ارزشمند آقای ولیان عضو شورای چهارم و پنجم انجام پذیرفته بود. بعد از تامین درخواستهای مسئولین، بارها وعده استقرار دائمی اداره ثبت احوال از سوی مسئولین استانی و شهرستانی داده شد، فلذا علیرغم گذشت بیش از سه سال، هیچگونه اقدام جدی از سوی مسئولین انجام نگرفته است.

امروز بخشدار خاروانا، اعضای شورای اسلامی شهر خاروانا، حاج یحیی علیزاده و معتمدین بزرگوار دیگری از دیزمار تاریخی (آقایان سرهنگ پناهپور آستمال، مهندس حسام نیا، آقای جعفری مشاهیر، مهندس عابدپور و آقای حسن نژار ارزیل) جلسه ای با مدیر کل ثبت احوال استان برگزار نموده و مسائل و مشکلات ناشی از عدم استقرار این اداره در خاروانا را بازگو نمودند و به طور جدی خواستار استقرار دائمی آن در خاروانا شدند. ضمن تقدیر از تلاش های حاضرین جلسه و دلسوزی آنها، نکته ای که باعث تعجب خوانندگان و شنوندگان اخبار جلسه شده است، درخواست مجدد لیستی بلند از تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای استقرار این اداره در خاروانا است. چرا بعد از گذشت چند سال و دادن وعده های متعدد از سوی مسئولین ذیربط، درخواست این مقدار لوازم و تجهیزات هم اکنون از سوی آنها اعلام می گردد؟ چرا نباید 50 میلیون برای دایر کردن یک اداره ضروری در منطقه محروم و در حال توسعه خاروانا از سوی اداره کل هزینه گردد؟ خیرین بزرگوار که قطعا مبلغ مورد نیاز را تامین خواهند کرد، چگونه به وعده و وعیدهای مجدد مسئولین اعتماد کنند؟ و سوالاتی از این قبیل که مطمئنا برای اغلب اهالی بخش پیش آمده است...

امیدواریم وعده مسئولین ذیربط اینبار جامه عمل بپوشد و مردم غیور و نجیب بخش خاروانا برای دریافت خدماتی بسیار جزئی در حوزه ثبت احوال، مجبور به تردد در جاده های مرگ شهرستان نشده و هزینه های مالی چندین برابر هزینه خدمات دریافتی را متحمل نشوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: