حیاط خلوت خاروانا و مظلومات خاروانا
تاريخ : 15 / 11 / 1396برچسب:, | 15:19 | نویسنده : سعید علیزاده

وحدت و همبستگی، ضرورتی فطری، عقلی، شرعی، سیاسی و اجتماعی است که از مهمترین عوامل حفظ بقای اجتماع و مدینة انسانی می باشد و بشر نه تنها برای بقای حیات جمعی بلکه برای برخورداری از یک زندگی مطلوب چاره ای جز پذیرش آن ندارد.

وحدت از اجتماع و با هم بودن نشأت می‌گیرد ، بدین معنا که عده‌ای با هدفی مشترک و در امری مشترک با هم اجتماع می‌کنند و جماعتی را به وجود می‌آورند.بدون ترديد مهم ترين عاملي که پيروزي انقلاب اسلامي را رقم زد حضور فراگير و گسترده ي مردمي بود که با آگاهي و هوشياري مبارزاتي و مکتبي , حيات وگرمي و جوشش يکپارچه و هرچه  فزون تري به اين نهضت در سراسر کشور بخشيد. پیروزی و موفقیت حاصل این وحدت و همبستگی است واز طرفی هر جا شکست و ناکامی وجود دارد بدانید که در آن عمل ، وحدت کم رنگ بوده است.

 نمی دانم چرا تعداد قلیل از دوستان همیشه دنبال خود بزرگی و خود محوری هستند و منطقه ما از اول پیدایش برای این عمل هزینه پرداخته و در حسرت این هستم چرا از هزینه های پرداخته شده هیچ عبرتی حاصل نگردیده است . آیا نباید برای خدشه دار شدن وحدت انتخابات سال نود وچهار افسوس خورد.  مگر ما این پروژه را با هم شروع نکردیم  ، باورم براین است اگر شکستی هم در وحدت ایجاد شود از عسل شیرین تر است ، مگر منطقه ما در انتخابات زبان زد نشد ، چرا رقبای ما جادهای ما را نا امن کرده بودنند . این ترس از وحدت شما بود، برادران و خواهران گرامی کسانی که از روز سوم پیروزی از تاسیس شهرک مبل و پتروشیمی تا مرز افتتاحیه سخن می گفتند چه شد ، پس بیاید به خودی ارزش بدهیم و از توانمندی نیروی های خودی استفاده کنیم. آیا سهم بخش خاروانا همین است که ما پیگیر هستیم؟ و چرا با مسئولین بومی حالت قهر داریم ؟و هزاران چرای دیگر......

 

چند مدت است که مشکلات منطقه الخصوص خاروانا در کانال انعکاس اخبار بخش  خاروانا مطرح می شود در ادامه آن مردم با صفا و زحمتکش منطقه به ویژه جوانان عزیز اظهار نظر می نمایند وراجع به حل مشکلات راه حل ارائه مینمایند این نشانگرکه مردم نسبت به مشکلات زادگاه خود آگاه و حساس بوده به ویژه همشهریانی عزیز که در تهران سکونت دارنند درست است که این براثری بی مهری مسئولین از زادگاه خود هجرت کردنند اما جسمشان در پی این هجرت بوده کماکان فکرشان و روح شان با منطقه بوده و هست . در حل آن تلاش می نمایند و بایستی از تمام عزیزان که وقت صرف کرده و در نظر دارنند گامی موثری در منطقه برداشته شود تشکر و قدردانی شود اما دوستان ما نباید در حاشیه باشیم واگر مسئولی برای خود شیرنیی به مردم غیور منطقه قولی اتوبان و شهرک را میدهد باید این قول آقایان کارشناسی شود آیا وزارتی که بالایی یکهزارو یکصدو میلیارد ریال بدهی دارد ودر بودجه امسال دویست میلیارد بودجه به همان وزارت تخصیص یاقته است درسخنرانی خودمان برای مردم  قول  بدهیم ودر جلسه دیگری عنوان کنیم که  دولت هیچ طرح و پروژه جدید تا ده سال ندارد آیا بهتر نیست با مردم خودمان رو راست و شفاف باشیم و حقایق را به مردم عنوان کنیم. در این رابطه اخیرا یکی از مسئولین شهرستان به این جانب گفته اند اینکه هر کسی اظهار نظرمیکند ومشکلات منطقه را مطرح می کند و ساز جدایی از شهرستان را می نمایند این تحریک از جانب شماست پس دوستان بیاید اولا به داشته های خودمان احترام بدهیم و دوم توانمندی خودمان را بکار بگیریم.با یک مویز گرم و سرد نشویم .اما یه سفارش به جوانان عزیز اولا تا زمانی که این اتحاد و حدت بین شما هست همیشه پیروزی ازآن شماست وهرموقع تفرقه در بین ما حاکم باشد ضمن اینکه بوی پیروزی به مشام ما نخواهد رسید هر روز نفرت در داخل ما نفوذ خواهد کرد.همشهریان عزیز بهار میاید هر قدر هم زمستان سنگدل باشد هر قدر هم یخبندان ایجاد کند نمی دانم زمستان متوجه هست یا نه که بنفشه ها از زیر همین یخهای سرد شکوفه خواهد کرد و نوروز گلی هم بر فراز سنگها خواهد روئید

 

زمستان باورش فعلا" نمی شود که زود گذر خواهد بود عین یک دسته نوروز گلی که بعد از چند ساعت پژمرده می شود آری زمستان در این فصل سرما که خودش ایجاد کرده است دور هم می پیچد کولاک می کند بهمن به راه می اندازد و... ولی خلاصه رو به زوال است میرود تا بهاری دیگر فرا رسد ما در فصل بهار باز هم شاهد رویش گلها خواهیم بود. انشاءالله ما ایمانمان و انقلابی بودنمان هیچ‌کدام متظاهرانه نبوده، همان‌طورکه بودیم  خود را عنوان می‌نمایم  . هنوز یک و دو سال از کوران رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم وشعارها و وعده وعیدهای رنگارنگ کاندیداها نمی گذرد. شعارها و ادعاهایی پر زرق و برق  مردم فریبی که گوش فلک را کر کرده بود. پاسخگویی ندانسته  هر روز در شهرمان یک اتفاق تازه می افتد و ظاهرا در شبهای گذشته هم زمان  با سوم خرداد گروهی حمله می کنند تا اقلام وتجهیزات یک دانشگاه  که تنها میراث ما می باشد به تاراج ببردنند دوستی به بنده میگفت هر انفاق بدی و خوبی در منطقه بافتد و می افتاد نماینده محترم در جریان هستند سخن بنده این است اقلام دانشگاه مثل اقلام ادارات قبلی به تاراج می رود شما خبری نداری تا خدایی نکرده میخواهید این کار انجام شود بعدا اقدام به مستردد اقلام کنید از این طریق در منطقه مشهور شویید سخن آخر بدانید خاروانا می ماند و مهیا خواهد شد.

 

چه زیبا گفته دکتر شریعتی

 

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد؟

 

نمیخواهم بدانم کوزه‌گر از خاک اندامم

 

چه خواهد ساخت؟

 

ولی بسیار مشتاقم،

 

که از خاک گلویم سوتکی سازد.

 

گلویم سوتکی باشد بدست کودکی گستاخ و بازیگوش

 

و او یکریز و پی در پی،

 

دَم گرم ِخوشش را بر گلویم سخت بفشارد،

 

و خواب ِخفتگان خفته را آشفته تر سازد.

 

بدینسان بشکند در من،

 

سکوت مرگبارم را...

 

 

 

خدمتگزار شما سرهنگ علیزاده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: