آخرین آسفالت اساسی ورزقان به 30 سال قبل بر می‌گردد

پایگاه اطلاع رسانی

 آخرین آسفالت اساسی ورزقان به 30 سال قبل برمی گردد !                                                                                                                                                

ورزقان

 طبق اظهارات شهردار ورزقان وضعیت آسفالت جاده‌ها و معابر ورزقان اسفناک است و آخرین آسفالت اساسی ورزقان به 30 سال قبل بر می‌گردد.

 شهرام رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان با اشاره به وضعیت نامناسب خیابان‌ها و معابر سطح شهر ورزقان از ارگان‌های ذیربط بالاخص از مجتمع مس سونگون خواست تا توجه ویژه‌ای به این مسئله اسفناک داشته باشند.
وی افزود: در زلزله اخیر 80 درصد خانه‌های این شهر تخریب و آسیب دیدند که شهروندان مجبور شدند ساختمان‌هایشان را از نو بازسازی کنند.
رحمتی اضافه کرد: شهرداری به علت کمک به رفاه حال زلزله‌زدگان صدور پروانه ساخت رایگان در اختیار ایشان قرارداد دولت متعهد شد که هزینه صدور پروانه‌ها را بر عهده بگیرد تا شهرداری اساسی‌ترین منبع در آمدی خود را از دست ندهد بر همین اساس بخش ناچیزی از آن مبلغ پرداخت شد اما بخش عمده آن که مبلغ  25 میلیارد ریال است هنوز بلاتکلیف است.
شهردار ورزقان در مورد وضعیت اسفناک خیابان اصلی شهر گفت: به دلیل عدم وجود کمربندی خیابان اصلی شهر ورزقان مسیر عبور وسایط نقلیه سنگین معدن شده این موضوع باعث از بین رفتن و فرسودگی آسفالت خیابان‌ها شده است.در اثر زلزله 6.2 ریشتری 21 خرداد و پس لرزه‌های آن خسارتی به ارزش 560 میلیارد ریال به راه‌های شهرستان‌های متأثر از این حادثه وارد شد که پنج کیلومتر راه اصلی، 125 کیلومتر راه فرعی و 410 کیلومتر راه روستایی را دچار تخریب کرد.از این حجم خسارت 55 کیلومتر راه فرعی و 150 کیلومتر راه روستایی معادل ارزش ریالی 160 میلیارد راه‌های ورزقان تخریب شدند.

منبع ورزقان آنلاین



نظرات شما عزیزان:

ائل سون
ساعت19:46---22 خرداد 1393
باسلام وخسته نباشيد وآرزوي موفقيت براي شماسهم شهرداري ورزقان درسال گذشته از بودجه اختصاصي مس از جمع اعتبار 6 ميليارد تومني 3ميليارد بود وشهرداري با تلاش مسولين پانصد ميليون تومان دست شهرداروشوراي شهر خاروانا درد نكند كه بازرنگي اعتبار را گرفتند وهزينه كردن ولي به دلايل مختلف هنوز مبلغ فوق رانتوانستند بگيرند ضمنا نام اصلي شهردارورزقان كامران رحمتي شادباداست