کلاهبرداری در لباس کارمند کمیته امداد در ورزقان

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ورزقان گفت: فردی که با جعل عنوان کارمند کمیته امداد و با طرح عضویابی ساکنان روستاهای ورزقان و تحت پوشش درآوردن آنان به کمیته امداد کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، توحید فارسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماموران در حین گشت‌زنی در سطح شهر ورزقان، به یک فرد با رفتارهای غیرعادی مشکوک شدند پس از درخواست مدارک و پرس و جو در مورد علت حضور، این فرد خود را ساکن تبریز و کارمند کمیته امداد معرفی کرده و علت حضورش را برای عضویابی ساکنان روستاهای ورزقان و تحت پوشش درآوردن آنان به کمیته امداد اهر اعلام داشت که با توجه به اظهارات ضد و نقیض وی برای بررسی بیشتر به یگان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد اسم اصلی وی (ر-الف) و اهل و ساکن شهر اهر بوده و در مسافرخانه سکونت دارد.

وی افزود: موضوع فعالیت وی از مسئول وقت کمیته امداد شهرستان اهر به صورت تلفنی استعلام شد و مشخص شد کمیته امداد شهرستان ورزقان به صورت مستقل بوده و کارمندی با مشخصات اعلامی نداشته و هیچ کسی را جهت عضویابی به ورزقان نفرستاده‌اند و مراتب صورت جلسه شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این زمینه با مقام قضایی برای بازدید از محل استراحت وی هماهنگی به عمل آمد و در بازدید از محل استراحت وی مقداری لوازم شخصی و تعداد 3 برگ A4 که در آن مشخصات، شماره ملی و شماره تلفن افراد غیره ثبت شده بود کشف شد ضمنا وی آدرس سکونت خود را به مسافرخانه شهر کلیبر ارائه داده بود.

وی ادامه داد: متهم در ادامه تحقیقات بیان کرد بنده برای کار به ورزقان آمدم و چون پولم تمام شده بود اقدام به اخذ وجه با نام کمک به یک نفر بیمار کردم و چون از این کار خجالت کشیدم این فکر به سرم زد تا زمان پیدا کردن کار با معرفی خود به نام مامور کمیته امداد به روستاهای شهرستان مراجعه و با اخذ مشخصات افراد، آنان را برای تحت پوشش قرار دادن کمیته ثبت‌نام کنم که برای هر ثبت نام نیز از هر نفر یک تا 20 هزار تومان پول دریافت می‌کردم.

فارسی گفت: تمام مال مالباختگان شناسایی و اعلام شد تا در صورت داشتن شکایت به محاکم قضایی مراجعه کنند.

این مقام انتظامی افزود: پس از استعلام سوابق کیفری متهم معلوم شد وی دارای سابقه کیفری متعدد از جمله رابطه، تهدید، فرار، اخلال، آدم ربایی و ضرب و جرح است که برای سیرمراحل قانونی به همراه اقلام مکشوفه به دادسرا معرفی شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: