مدیر کل بنیاد مسکن: 158 هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان شرقی کم دوام و بی دوام است
 

تبریز - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 158 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان معادل 55 درصد از واحدهای مسکونی کم دوام و یا بی دوام هستند.

 
قربان محمدی روز پنجشنبه در همایش یک روزه نظام فنی و مهندسی روستایی این استان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: 284 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد 126 هزار واحد مقاوم سازی و یا نوسازی شده است.وی گفت: بر اساس سرشماری سال 90، نزدیک به 319 هزار خانوار در روستاهای استان ساکن هستند که با توجه به تعداد واحدهای مسکونی موجود، روستاهای استان با کسری 35 هزار واحدی مواجه هستند.
محمدی اظهارکرد: بر اساس برنامه 10 ساله نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، نیاز است هر سال در استان 28هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شود تا در انتهای برنامه، استان عاری از واحدهای کم دوام و بی دوام و کسری واحد مسکونی باشد.
وی همچنین به وام 120 میلیون ریالی مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: این مبلغ کفاف هزینه های ساخت و یا مقاوم سازی را نمی کند و باید افزایش یابد.
محمدی گفت: متاسفانه در سال های 92 و 93 به دلیل نبود اعتبارات، هیچ تسهیلاتی به روستاییان پرداخت نشده و تسهیلاتی هم که پرداخت می شود از محل باقیمانده های سال 91 است، با اینحال کار مقاوم سازی بناهای روستایی در دستور کار بنیاد قراردارد.
وی همچنین به سکونت 400 هزار نفر در حاشیه کلانشهرتبریز اشاره کرد و گفت: اغلب این افراد مهاجران روستایی بوده و اگر ما امکانات روستایی را افزایش و به آنها توجه کنیم این معضل به خودی خود رفع خواهد شد.
محمدی به ارزیابی کارشناسان فنی این بنیاد از میزان مقاومت واحدهای مسکونی روستایی و مصالح به کار رفته در انها اشاره کرد و گفت: در این ارزیابی ها متاسفانه روستاهای شهرستان های اهر، هریس و ورزقان به دلیل به کار بردن مصالح ارزان و بی کیفیت، نمرات پایینی دارند، اما روستاهای شهرستان های بناب و ملکان از وضعیت خوبی برخوردارند.
وی با اشاره به زلزله آذربایجان در 21 مرداد ماه سال 91 خاطرنشان کرد: در این زلزله، 40 هزار واحد مسکونی که 20 هزار واحد آن در روستاها بود، تخریب شد که خوشبختانه واحدهایی که از سوی بنیاد و با ارایه تسهیلات مقاوم سازی شده بودند، دچار آسیب کمتر و جزیی شدند.وی از دولت، مجلس، دستگاه های اجرایی مختلف و بانک ها خواست برای ادامه روند مقاوم سازی مسکن های روستایی، همکاری های لازم با بنیاد مسکن را انجام دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: