ورزقان با پیشینه میراث کهن فاقد نماینده سازمان میراث فرهنگی

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 شهرستان ورزقان با پیشینه میراث کهن با وجود آثار تاریخی زیاد همچون قلعه جوشون-آغجا قلعه - کتیبه سغندل - آثار تاریخی منطقه سونگون و ... فاقد نماینده میراث فرهنگی است.

معدن کاری در سونگون از زمان قبل از اسلام (ساسانیان )و بعد از اسلام رواج داشته است آثار تاریخی کشف شده از این منطقه همچون قطعات سفالینه - گورهایی با ویژگیهای غیر اسلامی نقاشی و سنگ نوشته های قدیمی و... نشانگر قدمت تاریخی این منطقه است.

در منطقه ای که از زمان قبل از اسلام دانش معدن کاری وجود داشته است  پی بردن به به وجود تمدن و ارزش تاریخی آن کار سختی نیست. با وجود همه این شواهد و نشانه ها . آیا حفاظت از این آثار تاریخی و باستانی به عهده سازمان میراث فرهنگی نیست؟ چرا نماینده میراث فرهنگی در شهرستان ورزقان حضور ندارد؟ آیا نباید سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر در کشور  اداره ای قدرتمند با اکیپی متعهد و امکاناتی مناسب داشته باشد تا با حضور دائمی در معدن سونگون  و ... مستمراً بر حفاری و انجام انفجاری های متعدد آنان نظارت داشته باشد؟

سازمان میراث فرهنگی با توجه به گستره ی تاریخی کشور بایستی یکی از قدرتمند ترین سازمانهای کشور باشد. چه افکاری پشت این تضعیف است؟

تاریخ یک ملت هویت اوست هویت یک ملت را نبایستی قربانی  منافع مادی کرد.آیندگان در مورد ما چگونه قضاوت خواهند کرد؟...

ادامه مطلب در دل بماند....منبع صدای ورزقان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: