افزایش 25 درصدی سهم ورزقان از درآمدهای مس آذربایجان/ تولید

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

افزایش 25 درصدی سهم ورزقان از درآمدهای مس آذربایجان/ تولید "کاتد" در مجتمع مس سونگون
تبریز- خبرگزاری مهر: با توجه به فعالیت مستقل شرکت مس آذربایجان قرار است مردم این شهرستان از سهم 25 درصدی حاصل از درآمد این فعالیت ها برخوردار شوند.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار اخیر نمایندگان مجلس و مدیر عامل مس ایران از پروژه های در دست اجرای مجموعه مس آذربایجان قرار شد با تلاش مضاعف، تمامی پروژه ها در زمان مقرر به بهره برداری برسد تا با حل مشکلات زیر ساخت ها در این منطقه شاهد تولید مس و فرآورده های آن در شهرستان ورزقان باشیم. 

سالانه 350 تن کنسانتره در شرکت مس آذربایجان تولید می شود

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بازدید نمایندگان مجلس از شرکت مس آذربایجان اظهار داشت: در سه سال اخیر سرمایه گذاری های مناسبی در زمینه مس در این شهرستان ورزقان صورت گرفته و قرار است برای توسعه این بخش سرمایه گذاران دیگری نیز به همکاری دعوت شوند.

احمد مرادعلیزاده همچنین در ادامه با اشاره به برنامه های مهم در شرکت مس آذربایجان تصریح کرد: فازدوم پروژه مسیر ارتباطی تبریز – مس سونگون در حال اجرا بوده و قرار است تا شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر شرکت مس آذربایجان به صورت مستقل فعالیت می کند و سالانه 350 تن کنسانتره در این شرکت تولید می شود که با افزایش میزان تولید، سهم مردم آذربایجان از درآمدهای مس 25 درصد افزایش می یابد.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: برای تولید کاتد مس در این شهرستان حدود دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که طی برنامه ریزی ها تا سه سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد تا پیش بینی تولید سالانه سه هزار تن کاتد در این شهرستان عملی شود.

مس آذربایجان نفسی تازه می گیرد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بیان اینکه مس آذربایجان نفسی تازه می گیرد، اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیر عامل شرکت مس ایران مس آذربایجان در وضعیت خوبی قرار دارد.

هادی قره سیدی همچنین در ادامه گفت: بهره برداری از سازه های سه و چهار مس آذربایجان نفس جدیدی را بر روح فعالیت های این شرکت خواهد دمید.

وی در ادامه اظهار داشت: با تشکیل جلسه کمیسیون صنایع، معادن استان و حضور نمایندگان مجلس در این جلسات کمک زیادی در بهره مندی مردم منطقه بویژه ورزقان از مزایای فعالیت مس آذربایجان خواهد کرد.

قره سیدی به بهره برداری از جاده ورزقان – خواجه نیز اشاره و تصریح کرد: این جاده قرار است تا سه سال آینده برای تسریع در عبور و مرور خواجه - ورزقان به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های پیش بینی شده قرار است که هر سال به صورت مجزا اعتبارات این پروژه تامین شده و حداکثر تا سه آینده و پس از اتمام عملیات اجرایی به بهره برداری برسد.

قره سیدی با بیان اینکه توسعه صنعت در منطقه باعث توسعه بخش های دیگر می شود، اظهار داشت: با توجه به این موضوع باید توجه جدی به سرمایه گذاری در بخش صنعت صورت گیرد تا سایر بخش ها نیز توسعه مناسبی پیدا کنند.

پروژه های در دست اجرا در توسعه و پیشرفت تولید مس آذربایجان تاثیر زیادی دارد

نماینده شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این مطلب اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه بزرگ جاده ورزقان – خواجه در حال اجراست و حل مشکلات راه ارتباطی می تواند در تولید مس نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد.

اللهوردی دهقانی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری نهایی از تمامی پروژه های در دست اجرا، تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت تولید مس آذربایجان در شهرستان ورزقان خواهند داشت.

ایجاد شهرک صنعتی مس در شهرستان ورزقان

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این دیدار ضمن اعلام این خبر افزود: در بازدیدی که مدیر کل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از این شهرستان داشت، قرار شد محلی برای شهرک های تخصصی مس در ورزقان ایجاد شود.

علی وفادار با بیان این مطلب اظهار داشت: تمام زیر ساخت ها برای ایجاد شهرک تخصصی مس در شهرستان ورزقان آماده است و از همین رو از سرمایه گذاران درخواست می کنیم تا برای سرمایه گذاری در صنعت مس شهرستان اقدام کنند .

گزارش از زهرا ناصران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: