امیر موسوی: توپخانه ارتش در درگیری‌های آینده نقش تعیین کننده دارد

میر موسوی با بیان اینکه اگرچه این جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار نیست و برای آخرین بار هم به احتمال زیاد نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که سرانجام باطل در برابر حق زانو خواهد زد و مظلوم، ظالم را منکوب خواهد کرد و سرانجام زمین میراث مظلومان خواهد بود اما این حوادث و وقایعی که در دنیا اتفاق می‌افتد بیش از پیش به ما ثابت می‌کند که قدرت و قدرتمند بودن از لوازم اولیه حیات است.

وی با بیان اینکه برای قدرت، مؤلفه‌ها و عوامل متعددی را می‌شمارند، تأکید کرد: در کنار همه موارد، مؤلفه نظامی قدرت همواره از عوامل اصلی است و درست است که مؤلفه‌های گوناگون قدرت بر هم تأثیر متقابل و خطی دارند اما هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند تعیین‌کننده باشند و در بین همه آنها، مؤلفه نظامی مهمتر به چشم آمده است.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر سایر مؤلفه‌ها نتوانند اراده را تحمیل کنند و یا از تحمیل اراده طرف مقابل جلوگیری کنند، این مؤلفه نظامی است که سرنوشت‌ساز می‌شود.

امیر موسوی با اشاره به ظهور و بروز مؤلفه نظامی در جنگ گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد، بالاترین سطح برای تولید علم و نظریه‌پردازی علم جنگ است و درست است که در مورد جنگ عناصر متعددی دخیل هستند اما علم و هنر، کاربرد بهینه همه آنهاست که شرط لازم و کافی است و در این موضوع، دانشگاه جنگ مرجع علم و هنر جنگ است.

وی، دوران دفاع مقدس را یک مقطع بی‌نظیر در تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: علاوه بر همه برجستگی‌هایی که این مقطع وجود دارد، جنگ در واقع یک دانشگاه تمام عیار بود و یکی از مهمترین درس‌های این دانشگاه، هنر جنگ است و فرماندهان و استادان و نظریه‌پردازان این دانشگاه، عمل کنندگان در این حوزه بودند و آن چیزی را که سال‌ها آموخته بودند در میدان عمل اجرایی کردند و در بوته تجربه بر قناع آن افزودند و به نسل جوان نیز منتقل کردند.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه نقش توپخانه اظهار داشت: از حدود 2 دهه پیش فکر‌هایی در بین آدم‌های ذیربط نیروهای مسلح ایجاد شد که نقش توپخانه را ضعیف می‌دیدند و با استدلال‌هایی که داشتند این فکر خود را به یکسری دیگر از افراد می‌قبولاندند اما اتفاقاتی که این روزها در جهان و خصوصاً در منطقه ما در حال وقوع است و همچنین تغییری که نحوه درگیری‌ها وجود داشته و علاوه بر آنها، موضوع توپوگرافی‌ای که مرزهایمان می‌بینیم، نشان می‌دهد که ضعیف دانستن نقش توپخانه فکر درستی نبوده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که در سلاح و تجهیزات توپخانه‌ای، فکرهای به‌روزی داشته باشیم و خوشبختانه توپخانه و منابع غنی و قوی از گذشته در اختیار داریم که می‌توانیم هنوز به آنها تکیه کنیم و توپخانه ما می‌تواند در درگیری‌های آینده، نقش تعیین‌کننده خود را داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با امیر ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صحبت می‌کردم اشاره داشت که اولین دوره مشترک و مرکب در دانشگاه دافوس در حال اجرا و رو به پایان و دوره دوم آن نیز از اول مهرماه انشاءالله آغاز خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

ط دلریش
ساعت0:16---14 مرداد 1393
سلام
از خداوند متعال درخواست میکنم همه خدمتگزاران به نظام اسلامی کشور عزیزمان ایران به ویژه ارتشیان عزیز را در پناه خودش حفظ کند
پاسخ:از لطف شما تشکر می کنم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: